<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 ELOKUUSSA <3 <3

Liikkeistä neuvolatäti kyseli tuntuuko hyvin liikkeitä, ja nehän kyllä tuntuu ihan kokoajan päiväsaikaan ku istun työpöydällä.. Vauvalla taitaa olla jonkulainen rytmi ku yöllä ei kuulu mitään, mut heti aamusta ja päivästä alkaa mekastus :D

neuvola oli siis eilen. Lääkäri ei tehny sisätutkimusta kun sanoi että jos en tunne että olis tarvetta niin ei tehdä.. verenpaine alhainen edelleen ja veri 119, kehotti kokeilemaan mehurautavalmistetta, maltofer-merkkinen rauta kun ei näyttäny mun mahalle sopivan.. Mittojen mukaan mentäs keskikäyrällä/hieman sen yläpuolella joten vauvasta ei ainakaan pieni pitäis tulla :) Ihanaa painoaki on vihdoin tullu, kauan jumitiin siinä 1,5-2kg ja nyt on parissa viikossa tullu yhteensä 4kg.. kai se tästä lähtee nousuun.

mANNA8 Toivottavasti ei nyt ole sitä raskausmyrkytystä :( onneksi olet saikulla ettei enää mitää töitä tartte ressata kaiken muun päälle..

Missä asennossa vauva on, en tajunnu kysyä, lääkäri sen varmaan olis voinu kertoa? Ei kai sitä ite mitenkää mistään voi tietää? Liikkeitä tuntuu niin kylkiluissa ja alavatsalla..

Väsymys on palannu takasin sitten alkuraskauden! huhhuh vois nukkua aina töitten jälkeen, huomaa että on tullu laiskemmaksi kaikin puolin ;)

Karoliina 28+3
 
Kakkosen tuleminen perheeseen, rakastaminen, esikoisen reaktiot, valvominene..
Juuri noita itsekin mietin silloin un kakkosta odotin. Nyt voinkin sanoa, että kyllä se arki vaan alkaa sujumaan kaikesta huolimatta :) Itse sain esikoiselle annettua aikaa kantoliinan avulla, vauva liinassa ja on 2 kättä esikoista varten =) Toki niitä hetkiä kahdestaan esikoisen kanssakin pitää viettää, muttei se välttämättä ole mahdollista kovinkaan usein. Kyllä se rakkaus vaan jostakin tulee jokaista lasta kohtaan.
Hormonit ovat ihmeellisiä kun auttavat meitä jaksamaan väsymyksestä huolimatta.
Ei paniikkia kakkosen odottajat!! :)

Nyt en kyllä kykene enempää kommetoimaan.
Pitikin aiemmin päivällä sanoa ettei mitään erikoista omaan napaan kuulu.
Nyt alkoi aivan kauhea iskiaskipu. En tiedä missä asennossa olis paras olla :(

Biana 25+3
 
mANNA8 tsemppiä, toivotaan nyt ettei olisi sitä raskausmyrkytystä!

Vaukirjakerhoon minäkin olevinaan liityin, muttei vielä ainakaan ole postia tullut vaikka aikaa on kulunut jo niin että olin ihan unohtanut koko asian... Katsotaan nyt tuleeko sieltä mitään.

karoliina87 väsymystä täälläkin, kun on päivän touhunnut enemmän tai vähemmän, ilta menee hirveässä puuduttavassa väsymyksentunteessa... Jos hetkeksikin oikaisee sohvalle niin uni tulee. Kaippa tuo hemoglobiinikin vaikuttaa.

Sen vähän mitä öisin pystyn nukkumaan, näen hirveitä painajaisia, useimmiten liittyen synnytykseen, jossa tietysti menee kaikki mahdollinen pieleen. Välillä unet kertovat avioerosta tai että lapsille tapahtuu jotain ihan kamalaa... Pimahtaako tuo nuppi kokonaan vai onko muilla vastaavaa? Niin todellisenoloisia unia ja välillä niitä miettii sitten päivän aikanakin ja vaikuttaa kyllä tuohon mielialaan...

ohops, viikotkin jo 28+1 =)
 
Pitkästä aikaa täälläkin, hirmusti tullut kirjoituksia niin en jaksa kaikkia lukea ihan heti.

Aika on vierähtänyt hirmu nopsasti, nyt viikkoja jo 27+2.
Vauvan potkut näkyy jo vatsan päältä, hauskasti vatsa liikkuu kun vauvalla on menot päällä :D

Mulla on kovat selkäsäryt, vähänkin enemmän jos rehkii niin selkää alkaa jomottamaan ihan vietävästi. Supistuksiakin muutamia tullut, ei onneksi mitään kamalan kipeitä.
Hb taitaa olla taas entistä matalampi raudasta huolimatta, väsymys on sanoinkuvaamaton ja siihen päälle kiva huimaus. No valitukset sikseen.

Mulla oli edellisessä raskaudessa raskausajandiabetes, nyt sit sokerinrasituksessa kaikki arvot loistavia. Jes :)
Me otettiin äitiysavustus rahana, vaatteita sun muita tarvikkeita on kertynyt jo tarpeeksi.
Muuta ostettavaa meillä ei oikeastaan ole kuin sänky ja sit tietty tutteja sekä varalle tuttipullo.
Ja sängyn kanssa ajateltiin niin, että kuopukselle ostais lastensängyn ja tulokas sais ton mikä kuopuksella nyt on.

Pa-pillon 27+2
 
Heips..

Tuota jaksamista oon mäki miettinyt, mutta me saadaan onneks apuja isovanhemmilta..kaks vastasyntynyttä ja yks 4v uhmaikänen..onhan siinä haastetta :D

Muuten ei ihmeempiä kuulumisia...maanantaina on sairaalakäynti ja sitä odotellen..suppareita on joka päivä, mut ei kovin kivuliaita eikä säännöllisiä..

anzu ja pojat rv 27+0
 
huomenta mammat,

jospa sitä ehtisi muutaman rivin kirjoitella ennenkuin esikoinen herää. hän on kyllä ihanan hyväuninen, nukkuu täydet yöt ja usein ysin pintaan =)

ekaksi (.) eilen oli äitipolikäynti ja sieltä tuli aika hyviä uutisia. r-myrkytyksestä ei ole merkkejä, paitsi korkea verenpaine, jota nyt seurataan jatkossa kotona aamuin illoin + neuvolassa n kerran viikossa. vauva voi hyvin, kaikki napavirtaukset, istukat ym ok. vuodot johtuvat todennäköisesti supistuksista, jotka aktivoivat kohdunkaulaa jotenkin. ei tarvitse kuulemma huolehtia niin kauan kuin eivät ylly punaiseksi/runsaaksi vuodoksi. sattui erittäin pätevä (mutta myös tiukka / ei empaattinen) lääkäri, joka oli väitellyt näistä vuodoista ja hän kyllä sai minut vähän rauhoittumaan. oli myös sopivasti just sillä käynnillä vuotoa, niin pääsi analysoimaan tilanteen paremmin. lääkäri sanoi, että todennäköisesti mun kohdunkaula vaan reagoi näin supistuksiin ja että hormoneilla myös on osuutensa asiaan. mitähän muuta... niin, sanoi että kohdunkaulan tilanne ok kuitenkin, ei pelkoa että synnyttäisin lähiaikoina, mutta lepoa ja saikkua kirjoitti taas vielä 2 vkoa. vauvan koko oli 910g eli ihan keskikäyrällä mennään :heart: tämä onkin ihan uutta minulle, kun esikoinen oli niin kirppu jo kohdussa.

mä en osaa huolehtia yhtään miten selviäisi kahden pienen kanssa (ymmärrän silti teidän pohdinnat, etenkin kaksosten odottajien). olen vain onnellinen, jos tämä toinenkin saadaan kotiin ja sitten katsotaan miten menee. hyvin varmasti, jollei nyt satu olemaan jotain koliikkeja tmv. mulla on mahtava mies ja isovanhemmat asuu nyt kirjaimellisesti kulman takana, niin apua varmasti saa. lisäksi mahdollisuus pitää esikoista hoidossa :)

karoliina en minäkään tunne yhtään missä asennossa vauva on, mutta kuulemma perätilassa, sanoi lääkäri eilen. ehtinee kyllä vielä kääntyä sataan kertaan =) ja meillä myös hyvin yönsä nukkuva masuvauva, vaikka kuinka yöllä valvon niin ihan vähän älyttömän havaitsen liikkeitä. aamusta iltaan sitten aktiivisuuskausia, toivotaan että olisi merkki hyvin yönsä nukkuvasta vauvasta! ainakin esikoisen masurytmi oli lähes sama sitten syntymän jälkeen, nukkuin yönsä heti alusta hyvin, kuten oli masussakin tehnyt =)

käväisin eilen töissä viemässä s-lomalappuja ja kyselemässä kelan papereiden perään, niin ei ne olleet 2,5 vkossa saaneet niitä vielä edes palkanlaskentaan, ärsyttävää :kieh: olivat vaan, että kelahan tarvitsee ne vasta 2kk ennen laskettua aikaa. jeps, mutta mitäs jos tämä vauva syntyykin vaikka jo kuukauden päästä? olisi kiva että olisi ä-loma- & rahapäätökset tehtynä jo silloin...

tiukutus mä niin osaan nyt samaistua sun tilanteeseen :hug: kamala muuttaa, kun mitään ei saa tehdä. mutta ainakin voit tarkkaan miettiä mitä mihinkin tulee, meillä (=mulla) on kerrankin täysin selvää mitä mistäkin löytyy, kun oli aikaa miettiä jokaiselle pikku tavaralle, takuukuitille ym se just oikea paikka ;) tsemppiä sinne!

tsempit myös kaikille, joilla kipuja ja huolia :hug: kyllähän me aletaan olla jo niin pitkällä raskaana, että vaivoja väistämättä tulee. eikös melkein kaikki ole kohta jo vikalla raskauskolmanneksella? en kyllä tiedä milloin se virallisesti alkaa, mutta kai joskus vkolla 25-27??

t. manna8 + elma 26+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Turkanen, mulla oli kanssa puudutuksen hampilääkärissä alussa ja sanoivat samaa että on turvallista. Röntgenistä, jouduin keuhkokuviin ja sekin piti olla ok, ja oli suoja, mut toihan on kumminkin lähempänä mahaa kun hampaat. Yritä olla ressaamatta enempiä. Jaksamisia!

Kelanpäätöksestä, mein sen 3 viikkoa

Imsevimseistä, meillä ne sopi esikoiselle aivan loistavasti. Toivottavasti myös tälle. On sitten harsot ja imset käytössä urakalla.

fb:stä, toivottavasti tää ei kokonaan hiljene jos kaikki siirtyy sinne.

Täällä mennyt kovasti hoppua kun taas työt alkoivat, ei meinaa mitään muuta ehtiä.

Turvakaukaloista, meillä on nyt kaksi kun toinen tuli kaupanpäälisinä rattaiden kanssa. Ei hirveästi oo tullut niitä sit sen enempää mietittyä. Toki vissiin tarttis toinen myydä pois, kun vielä on kuntoa eikä oo vanhentunut.

Sokereista, insuliineille jouduin, nyt sitten yritetään opetella niiden kansaa eloa. Mulla on ohjeena, ettei tunnin jälkeinen sokeri saa olla 7,8 tai yli, ennen syömisiä pitääkin sit olla 5,5 alle.

Kohdunpohja menee yläkäyrillä, mut niin meni ekastakin.

Unico ja mötky 28+1
 
hei kaikki (yliyliyli pitkästä aikaa) !

Mulla on valitettavasti jäänyt kirjoittelut ja viimeaikoina täällä lukeminenkin ihan nollille :(
Odotus on menny erinomaisesti, mutta muuten elämässä onkin todella rankka kausi! Mummo kuoli keväällä ja nyt juhannuksen tienoilla isällä todettiin pahanlaatuinen kasvain =SYÖPÄ. Monta kuukautta menny ihan sumussa :( ja en oo vuosiin itkeny niin paljon kun nyt on tullut itkettyä! Sitten kun pitää yrittää äitin ja isän ja sisarusten ajan olla kuitenkin suht. "normaali" ettei ne ala sitten huolestua musta ja vauvasta. Väkisinkin sitä niidenkin aikana "kulissit kaatuu", mutta onneksi on ihana mies tässä rinnalla :) Hän onkin nyt joutunut koville kun itku on raskaudenkin takia muutenkin herkillä.
Mieheni vaari kuoli myös keväällä, mutta hänen kanssaan ei olla oltu tekemisissä. Vaari oli laittanut sukulaisiinsa välit poikki jo kun mieheni oli pieni ja vanhemmalla iällä he ovat kerran tavanneet. Mieheni oli kyllä hautajaisissa, mutta ainakin hän sanoo, ettei kuolema ollut hänelle kovin kova kolaus (enemmänkin se on ollut surullista, ettei vaari ollut halunnut olla missän tekemisissä :( ). Vaarillakin oli ilmeisesti vanhoilla päivillä alkanut kaduttaa, ettei ollut ollut tekemisissä, sillä hän jätti testamentilla lapsenlapsilleen useita kymmeniä tuhansia... :O
ja tässä sitä huomaa sanonnan "raha ei tee onnelliseksi" todeksi... aina olen luullut, että jos olisi "sen ja sen verran rahaa" niin se olis niiiiiin mahtavaa. Nyt kun on tämä isän sairaus ja kaikkia synkkiä asioita ilmassa niin ei osaa iloita mistään!

Raskaudesta olen kuitenkin SUPERONNELLINEN! ilman tätä tyyppiä olisin varmasti jo lataamossa tms. Eilen hioin ja maalasin pinnasängyn :) toisen kerroksen maalaan huomenna. Turvakaukalo on hankittuna ja vaunut ovat varattuna ja varausmaksu maksettuna. Haetaan ne pian kotiin :) Hoitopöytä on laitettuna ja vauvan vaatteita pitäisi varmaan pestä.. olen niitä saanut hamstrattua jo hirmuisen kasan! Lähinnä kirppareilta.
Yläkerran kodinhoitohuoneeseen tehdään remonttia ja laatoittajaa odotellaan. Yläkerran yksi makuuhuone tapetoidaan uusiksi ja siellä on kauhea kaaos! Tapetoijalle soitan maanantaina jos hän viimeistään lokakuun alussa pääsisi tapetoimaan.

Sokerirsituksessakin olin ja kaikki oli onneksi erinomaisesti. Verenapaineet on ollu kokoajan tosi alhaalla, mutta neuvolatäti meinas, että hyvä että on nyt alhaalla kun loppua kohti ne kuitenkin nousee.

Mikä facebook-juttu teillä on täällä meneillään?? kertokaa :) minäkin haluan liittyä :)

Smaria ja tyyppi 27+0
 
Smaria :hug:
Laita mulle yv:nä sun fb-profiiliin linkki niin lisään sut kaveriksi ja sitten ryhmään.
Onneksi olet voinut nauttia raskaudesta ja kodin laitosta =)

Unico Tsemppiä rd:n kanssa!

manna8 Saatpas rampata neuvolassa usein. Hyvä että vauva voi hyvin! =)

Ja tosiaan en minäkään ole ihan kärryillä milloin se viimeinen kolmannes alkaa..

(.) Iskias on hieman helpottanut. Nyt voin taas kävellä, ainakin vähän.
Paineen tunnetta alapäässä ja alaselässä on nyt tullut. Tuolla fb:n puolella mietimme että mitähän se on.

Biana 25+6
 
turkanen Lähetin sulle tässä joku päivä viestin fb:ssä. Eli en saa lisättä sua kaveriksi, varmaankin sun asetukset kieltää. Viestin sain kyllä omasta mielestäni lähetettyä.

Tarkistin vielä. 12.8, perjantaina ja juuri äsken lähetin fb:ssä viestin. :)
 
Viimeksi muokattu:
Biana Mitäs kummaa... en ole viestiä saanut... Ja ihme juttu kun väliin tulee ihan ventovierailta jopa ulkomaalaisilta kaveripyyntöjä. HÖH! Sinne ryhmään kovasti haluaisin, onnistuisiko sitten niinpäin jos laittaisit linkin profiiliisi mulle ja pyytäisin sut kaveriksi...


tyhmä minä.... :headwall:
olihan sinne tullut joo, kävin katsomassa vaan normi viesti kohdasta (messges) ja löytyikin sen alta (other). Anteeksi turha vaiva!! :ashamed: Lisään nyt sinut kavereihin..
 
Viimeksi muokattu:
Hei minkälaisia ne kunnon supistukset nyt tarkalleen on? Kovettuuko maha aina ja tuntuuko kipu/poltto koko mahassa?
Mulla tuli eilen kova kipu alamahaan, mut enemmänkin vasemmalle puolelle. Sit helpotti mut taas vähän ajan päästä samanlainen kipuaalto ja tämä toistui muutaman kerran. Kävellessä paheni, oli pakko istua.
Mut eikös supistus jatkuis vaan vaikka kuinka istuis tai vaikka menis makaamaankin? Mulla meni ohi.

En tiiä, onneks viikon päästä on neuvolalääkäri... :)

Britney & jätkä 26+4
 
Britneyn kanssa samaa ongelmaa pohdin Kun kävelen reippaasti lenkeillä, alkaa kipu oikealla puolen alavatsaa, ja yltyy vaan pahemmaksi jos jatkan kävelyä.. Onko se jotain liitoskipua vai supistelua vai mitä ihmettä? Helpottaa kun lopettaa liikkumisen.. Ei oo kyllä polttotunnetta vaan kipua.. Yöllä alkaa kylkeen sattumaan voiskohan johtua jostain että vauva painaa jotain kohtaa? Kyljen kääntö auttaa ..

Smaria Voimia! :hug:

Karoliina 29+0 :eek:
 
Tervehdys täältäkin pitästä aikaa!

Kovasti olen palstaa lukenut mutta kirjoittamaan en ole ehtinyt. Nyt näkyy viestittely siirtyneen naamakirjaan yhä enemmän, joten ehtii näin parin päivän välein lukemaan hyvin kaikki uudet viestit ja nyt siis vähän kirjoittamaankin.

Britney ja Karoliina87: Kuullostaa enemmän kohdun venymiseltä ja liitoskivuilta. Supistuksessa koko maha kovettuu, harjoitussellaisissa ilman kipua mutta varsinaisissa sitten kivun kanssa. Itsekin herään välillä yöllä toispuoleiseen kipuun, joka loppuu sitten virtsarakon tyhjennyksellä, pystyyn nousemisella tai muuten vaan jonkin ajan kuluttua.

Minäkin muuten ilmoittaudun "mummo-odottajiin". Juuri ennen äippäloman alkua ehdin täyttää 37... Ja täytyy myöntää, että on hiukan erilaista tämä odotus tässä iässä kuin ensimmäisen kanssa 19 vuotta sitten!

(.) Kävimme miehen kanssa 4D ultrassa loppukesästä ja saimme tyttölupauksen. (Neljäs tyttö tulossa siis.) Itsellä oli koko ajan ollut tyttöolo ja asian varmistuttua on tullut haalittua alennusmyynneistä vaaleanpunaisia ihanuuksia, pinkit vaunut yms. Joten jos ulos putkahtaakin poika, olemme pulassa (ja ultrannut lekuri myös!). Anoppi tulee tämän mönkijäisen myötä ensimmäistä kertaa virallisesti mummiksi ja on seonnut täysin. Appivanhempani asuvat ulkomailla ja sanoivat heti uutisen kuultuaan, että riittää sitten kun tulemme vauvan kanssa, he kuulemma ostavat perille kaiken muun, myös vaipat. Ja samalla anoppi oli kovin pettynyt kun kuuli, että aion taas imettää yll 6 kuukautta, joten vauveli ei voi kovin kauan olla hoidossa... Toisaalta ihanaa mutta toisaalta hyvä, että välimatkaa on tuhansia kilometrejä. :)

Hormonit hyrräävät: kaverin häissä itkin kuin vesiputous ja neuvolassa musta on tullut kärttyisä, kieltäydyn käymästä vaa'alla (ylipainoa on juu, tiedetään mutta kun olo on hyvä niin mihinkäs se punnitus asian muuttaisi?!?). Telkkarista ahmin kaikki synnytysohjelmat ja mies ei ymmärrä yhtään. :LOL: Nuorimmaiset haluaisivat vauvan jo syntyvän, tappelevat nimestä ja ihmettevät, mistä vauva on mahaan tullut.

Ei mitään ihmeellistä siis.

Jaksamista ja tsemppejä kaikille mammoille!

Kuudes_onni 27+5
 
Kyselin tätä jo tuolla FB:n ryhmässä, mutta laitetaan nyt tännekkin:

Onko teillä muilla kotona kuivausrumpua ja käytättekö sitä vauvojen vaatteiden kuivaamiseen?? Me meinaama sellaisen hankkia, kun tuota pyykkiä varmaan kertyy aika paljon. Mutta eilen huomasin, että melkein jokaisessa vauvan vaatteessa oli rumpukuivaus kielletty -merkki!! Mitä sinne rumpuun kannattaa tunkea ja mitä ei??

:heart: Vimpula ja Vampula 28+4 :heart:
 
Onpas täällä kyllä hiljasta. Taitaa porukka vaa kirjotella siä faces ;)

Nalli napsahti sokerirasituksessa viime viikolla :( Eka arvo oli ok mut kaks seuraavaa oli yli sallitun rajan. Nyt siis noudatan diabetes-ruokavalioo ja mittaan verensokeria neljästi päivässä kuuden päivän ajan. Arvojen perusteella sit selviää jatko. Kyä tää diagnoosi on vähän koville ottanut :ashamed: Välillä hermot kiristyy kun täytyy niin kauheen tarkka olla siitä mitä syö. Mutta toisaalta, tuleepahan syötyä ainaki terveellisesti. :) Ja mul on silleen hyvä tilanne, kun oon kotona, että on helppo esim. keittää kasviksia aterialle. Töissä jos oisin ni sit saiskin aika paljon etukäteen suunnitella eväitä jne.
Välillä meinaa myös iskee syyllinen olo. Siis tuntuu, että oon itte tän aiheuttanu. Mitään riskitekijöitä mulla siis ei ollu, ei ylipainoo, ikää vasta 26v. jne. Mutta jotenki syytän itteeni että tää johtuu siitä, että oon eläny raskausaikana liian epäterveellisesti. :( Muutamalla muullakin tais olla raskausdiabetes? Onko teillä muilla syyllinen olo?

Eilen sain sentään vähän piristystä kun käytiin ostamas mulle uudet housut ja uus huppari :D En oo noita mammavaatteita ihan kauheesti ostellu ku kumminki aika vähällä pärjää. Ja huomenna pitäis mennä ukkelin kanssa elokuviin :heart: Mies on kyllä ollu mahtavasti mun tukena tän diabetes-homman kanssa. On tehny mm. terveellisiä ruokia, mä kun koitan ottaa suht iisisti kun harkkasuppareita on aika reilusti päivittäin. Ainakin ens viikon torstaihin asti otan suht iisisti kun sillon on lääkärineuvola ni selviää kohdunsun tilanne jne.

Anteeks omanapa ja hyviä vointeja kaikille!

MamiJ & MasuRakas 25+6
 
Supistuksista, mä oon ajatellut et ne on silloin kunnolla kun sattuu ja ei pysty puhamaa ja pitää pysähtyä jos on liikkeessä. En sitten tiiä.

Kuivausrummusta, meillä ei ole. Ei oo tullu tarvettakaan. Meillä kuivuun yön yli yks koneellinen kevyesti ja harvoin sen nopeampaa tarvitaan. Saa nyt nähdä kuinka paljon pyykkimäärä lisääntyy toisesta. Ekan kanssa pestiin suunnillee 4-5 konetta viikossa et ei paha, siis sillon kun oli pieni nykyään se 2-3. Et meillä ei tohon pyykkimäärän tarvita rumpua.

Mies jutteli tossa, et sitten kun tää pien syntyy niinmä saan kyllä pestä molempien kakka vaipat jos sellaisia vielä tulee isommaltakin. Meinaan nyt mulla on vaan niin tosi hyvä hajuaisti et tekee tiukkaa, mut jos oon yksin kotona niin kyllä pesen. mut mieshän on sitä varten et kotona ollessaan saa putsata ne ;)

MamiJ, voimia ton kanssa. Mä jäin kanssa kiinni mut mula oli se eka arvo ja insuliinit tuli muutaman kuukauden seurannan jälkeen. Älä suotta syytä itteäs. Mulle lääkäri sano et tää onkurkkaus tulevaisuuteen, et pidä mielessäs et riski 2tyyppiin tulee isommaksi. Esikoisesta ei mitään ja silloin söin epäterveellisemmin, et ei se aina sitä kato. Nyt vaan yrittää pitää sen ruokavalion kurissa (juu helppo sanoa, mut mulle se on ollu vaikeaa. säänöllinen syöminen on tärkeää)

Vaatteista, mulla on tällä hetkellä 1 suosikki asu mikä on mukava ja millä voi liikkua ihmiste ilmoilla. Boo eipä sitä näytä muuta tarttevan. Ja sit 2 epämukavat housut jos noi ekat onihan likaiset ja pakko mennä, ennen kun ehtii pesemään.

Täällä särkee selkää ja jalkoja ja taas eilen supisti parikertaa kovin kipeästi. Hoh hoijaa. Ehkä tässä kuitenkin sinne marraskuulle selvittäs. Mut voipi olla sit sairaslomaa edessä, täytyy tehdä henkistä työtä sen eteen. Mä en tykkäis olla vaan sairaslomalla, mut pakko ajatella mahaansa ensisijaisesti mut kovile ottaa.

Unico ja Mötky 28+4
 
smaria :hug:
kelan päätös tuli vihdoin ja saman verran tulen saamaan kun edellisestä.
tuossa kuulin että meidän oma neuvolatäti olisi poissa ainaskin tämän vuoden eli varmaan joka kerta uusi sijainen niinkuin tähän mennessäkin :( olis kiva kun saisivat sinne jonkun pysyvän.
ensi viikolla lääkärineuvola ja vähän jännittää sf mitta.
viimeksi odotuksesta kun se oli todella iso ja iso vauva tulikin. toivottavasti menee tytön käyrien mukaan ;)
nyt on ensimmäiset arvaukset itselle tullut kumpi voisi olla. maha meinaan on aika lailla samanlainen kun tyttöä odottaessa. voi olla että toivon vaan :D tytön vuoro se nyt olisi ;)
 
Katjuska-79: Meillä kuivausrumpu on kovassa käytössä, tosin on meillä tätä sakkiakin... Vauvan vaatteet olen pessyt ensimmäisen vuoden aina erikseen ja kuivausrumpuun on siitä satsista eksyneet lakanat, pyyhkeet ja äitiyspakkauksesta tulleet harsoliinat. Kuivausrummussa näistä tulee mielestäni paljon pehmeämmät kun huuhteluaineita tulisi välttää! Ja harsoliinat olleet kovassa käytössä imetyksessä, pukluliinana yms, joten on ollut välillä tarpeenkin saada ne nopeasti puhtaaksi ja kuivaksi.

(.) Närästää. Rennietä menee paketteja kuussa.
 
Katjuska: Meillä vauva-aikana pestiin kaikki vaatteet (vauvan ja aikuisten) samassa pyykissä mutta niillä hajustamattomilla pesuaineilla. Mä kuulun siihen koulukuntaan joka ei anna kuivausrumpuaan pois vaikka mikä olis ja meillä sinne lentää lähes kaikki vaatteet, varsinkin ne vauvanvaatteet. Mä vihaan ripustelua ja varsinkin niin pienten vatteiden. Ei mulla ainakaan ole mikään vaate niin paljoa kuivausrummussa kutistunut, että olisin jotain eroa huomannut.

Ikävästi on täällä kirjoittelu hiljentynyt :(

Smaria: :hug:

Maha kasvaa ja alkaa olemaan hiukkasen tiellä. Mä en uskalla ajatella minkä kokoinen siitä tulee kun viikkoja on vielä aika monta jäljellä. Vointi on muuten ihan ok. Ensi viikolla alkaa esikoisen hoito joten mä saan muutaman päivän viikossa omittua itselleni hetkeksi, JEE!! Muutaman kerran on meinaan jo käynyt mielessä että tää raskaana olo olis kyllä kevyempää töissä kuin ton vilkkaan 1½-vuotiaan perässä juostessa.
 

Yhteistyössä