<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 ELOKUUSSA <3 <3

Tervetuloa joukkoon Hanita! :)

Nyt on äippäpakkausta ehitty jo innoissaan penkomaan. Jes, sainkin sen kautta maanantaille hommaa tänne mun lorvijan päivääni: järjestelen vauvan kaapin, raivaan sen kokonaan sille ja pesen jo vaatteita sinne.
Neuvolakin on maanantaina, voi miten ihanaa ku on jotain tekemistä :D

Britney 27+1
 
Mulla on Kaksplussan sivu toiminu ihan hirveen huonosti mutta jospa nyt sais kirjoteltua.

Vauvan asennosta on ainakin ollut puhetta. Monta viikkoa jo ollut pää alaspäin ja keskiviikkona neuvolassa vahvistui raivotarjonta. Jee! :) Nyt kun vaan tajuaisi pysyä näin :D

manna8 tuo on kyllä totta että ainakin kerkeää miettiä hyvin mihin kaikki tulee :D Kiitokset tsempeistä, niitä tarvitaan nyt kun olo niin hyödytön :)

Smarialle voimia ja halauksia :hug:

Kuivausrumpua ei meillä ole eikä olla ajateltu hankkiakaan. Mutta varmaan lakanat yms saa sillä ihan kätevästi kuivattua. Vaatteita en uskaltaisi siinä kuivata, viime kesänä pari kertaa tutun kuivausrumpua lainasin ja kyllähän vaatteista tuli mukavan nukattomia yms mutta jotenkin tuntui ettei kankaat oikein tykänneet tuosta käsittelystä :D

Sf-mitta oli keskiviikkona 28cm ja nätisti keskikäyrällä siis mennään :)

Närästyksestä joku puhui anteeksi huono muisti nyt kun en muista kuka ;) Sain lääkäriltä reseptin närästykseen. Lääkkeen nimi Omeprazol ja se kuulemma auttaa hyvin ja on tuo selvästi parempaa kuin renniet yms! Suosittelen siis pyytämään reseptillä lääkkeitä :)

Papu82 mulla on ihana aamupahoinvointi tullu takasin ja googlettelemalla löysin paljon juttua että aika normaalia on että palaa takasin pahoinvointi näihin aikoihin :/

ON:
Keskiviikkona oli siis neuvola joka ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan.. Taju meinasi läteä kun kävin makuulle siihen tutkimuspöydälle. Terkka olisi halunnut kohdunsuun tilanteen tarkistaa vaan eipä siitä tullut mitään :/ Vauvalla kaikki hyvin, syke hyvä ja paukuttaa kovasti :)
Painoa tullut 7kg lisää, verenpaineet hyvät yms. Ainoa vaan että kova huoli jäi tuosta kohdunsuusta kun supistuksia on kuitenkin paljon ja ei nyt saatu tutkittua.. Pitää toivoa että ensi kerralla onnistuisi vähän paremmin.
Ja närästykseen sain tosiaan lääkkeet ja magnesiumia määräsi lisäksi yöllisiin pohkeiden kramppailuihin.
Ja viiminen vkloppu täällä vanhalla paikkakunnalla! :p En malta odottaa että pääsee muuttamaan uudelle isommalle paikkakunnalle, jospa vihdoin pääsisi nauttimaan elämästä vähän enemmän kun siellä on jopa palveluitakin, toisinkuin täällä pienellä kylällä :)

Tiukutus&Masi 31+3 :heart:
 
Päätinpä itekkin kommentoida kun on jäänyt nyt vähemmälle.Lukemassa kyllä käyn aina kun ehdin.
Täällä kauhea flunssa.Yöt menny välillä muutamalla tunnilla.Päivisin voisin nukkua hyvinkin 2 tunnin päikkärit.Väsymyksen takia joudun sokerirasitustestiin,joka on kahden viikon päästä.
Täällä kirjoittelu vähentynyt.Laitan Bianalle oman fb-profiilin linkkinä jospa sitä sielläkin tulis kirjoiteltua ja seurailtua mistä puhutte.

Takana on nyt oyksin äitiyspolinkäynti ja neuvola.
oyksissa katsottiin kanavan pituus joka oli edelleen 5cm.Eli ei ole harjoitussupistukset muuttaneet sitä.Muita muutoksia ei ollut.
Vauvan kokoa katsottiin.Kehitys oli nyt yläkäyrällä.n.viikon edellä kehitystä. paino arvio oli 1280g viikollla 27+.Viikolla 36 tehdään painoarvio ja se onkin viimeinen käynti sitten siellä jos ei mene yliajalle.Sairaslomaa on nyt jatkettu äippäloman alkuun mikä alkaa 25.9.

Neuvolassa: viikkoja 30+1
Pissa oli ok.
paineet oli ok
Vauva on raivotarjonassa.Ollut niin päin jo ainakin kuukauden päivät.Selvästi tunnistan itekkin että liikkeet on sivulla ja peppu toisessa sivussa.
Sf mitta 30. Sekin näyttää menevän nyt yläkäyrällä.Sanoi että hyvä kun tehdään painoarvio vielä kerran.Esikoisesta viimeinen sf mitta oli 34 että tuohon ei ole enään paljoa.Jännä että nyt on noin kasvanut maha.

Vauvan vaatteet oon jo pessy ja silittänyt.koosta 50 -68 asti.Kaikki on esikoiselta tallessa.Juuri mitään en ole ostanut.siis vaatteita lisää.
Tutit ostin yhtenä päivänä.Semmoiset 0-2kk olevat.Tuttipullot uudet on mietinnässä.Ne on muovia ja nykyään näyttää kaupoissa olevan lasipulloja ja niitä jotka eivät lammittäessä päästä mitään aineita maitoon.Listaa tein jo yhtenä päivänä mitä pitää hankkia.
Kuivausrumpu on meillä käytössä.Siinä on hyvä kuivata isommat erät vaatteita ja lakanat ym sellaset.
Närästystä on täälläkin tullut.Piimä on auttanut jonkun verran.itellä tulee vaan syötyä justiinsa ennen nukkumaan menoa mikä ei oo hyväksi.
Hikoilua on ihan kauheena.En muistakkaan tämmöstä esikoisen odotuksesta.Koko ajan hiki pinnassa ja varsinkin öisin.Vaatteet märkänä.Todella inhottavaa!

ihanaa kohta vaihtuu taas kuukausi.Kohta enään tasan kaksi kuukautta laskettuun.Alkaa viikot loppumaan.=) Kuinka monella synnytys pyörii jo mielessä? onko jotkut mielessään jo miettineet tulevaa synnytystä mitä haluatte tai mitä ette halua?

Reveria 30+5
 
Reveria Fb-juttu hoidossa =)

Synnytys on varmaan päivittäin mielessä. Lähinnä kenet saadaan lasten kanssa kun lähtö tulee? Vai synnytänkö yksin, jos mies joutuu jäämään lasten kanssa? Ehdinkö sairaalaan, koska 3. synnytys saattaa olla nopeakin ja sairaalaan 45min autolla, ehkä mies pitää hälyttää töistä, joten 30min ainakin menee että saan hänet kotiin.. IIikks... :D
 
Hyvää maanantaihuomenta kaikille!

Synnytys en kauheasti ole sitä miettiny, ja ihme kumma en jännitä sitä ainakaan vielä. Kummallista että saan kuulla kauhutarinoita synnyttämättömiltä kavereilta, mutta taas kaverit, ketä on juuri synnyttäny, on taas sanonu ettei se paha ollu :) en ota kuuleviin korviinkaan mitään kauhujuttuja, asiat menee omalla painollaan ei niihin paljon voi vaikuttaa.

Onko muilla hengästymistä tunnen itseni huonompiki kuntoiseksi nykyään kun jo kävelystä alkaa hengästyttämään, kai se taas johtuu tuosta, että vauva painaa sisäelimiä/keuhkoja?!

Hanita Tervetuloa joukkoon! :)

Karoliina 30+0 poks :)
 
Moikkulis pitkästä aikaa marrasmasukit!

En ole moneen kuukauteen kirjoitellut, toisinaan käynyt kurkkaamassa, mitä teille kuuluu. Kirjoittelin aiemmin, että vauvan terveydessä epäiltiin vakavia juttuja (omfalocelea tai napanuorakystaa), mutta nyt seitsemän ultrauksen jälkeen on selvinnyt, että napanuora on vain voimakkaasti kierteinen. Onneksi ei muuta. Ja joka ilta rukoilen, et meille syntyis terve vauva.

Sellasta haluisin teiltä kysyä, et onko kellekään tullut nyt viimeisellä kolmanneksella voimakasta väsymystä? Eka kolmannes meni kiukutellessa ja väsymyksessä, keskiraskaus euforiassa ja nyt tää vimppa kolmannes on sellasta, et ku vaikka nukun 10 h yöunet ja oon töissä ihan pirteenä päivän, voisin illalla alkaa nukkuun seiskalta. Onko kellään mitään hyviä neuvoja olon parantamiseen? :)
 
Ilo09 Mulla kanssa, sen lisäksi et on alkanu taas oksettaa välillä, seurana myös hirveä väsymys. Välillä tulee sellaisia "kohtauksia" et vois nukahtaa pystyyn. Tuntuu ettei lähde millään unimäärällä tää väsymys...

Papu82 rv 29+6
Huomenna poksuu 30, jei! :)
 
Lääkärineuvolassa käyty
27+4
-Kohdunsuu kiinteä, kiinni ja n.3cm
-644g/vk tullu painoa
-Verenpaine 113/64 (miks ne kirjottaa sen tollei "väärinpäin"? vai kuuluukse kirjottaa noin?)
-Hemoglobiini noussut reilu 3 viikossa ainoostaan 108->110... tuplarautaa pitää kokeilla
-Poika on raivotarjonnassa :)
-Sf-mitta on 25

Yllätyin et asiat oli näinki hyvin :) jostain syystä pelkäsin kohdunsuun tilannetta. Mietiskelin myös missä asennossa vauva on. Mutta siellähän oli kaikki ok.

Väsyttää, hengästyttää ja hikoiluttaa :D eli kyllä, kaikkia noita. Väsymys johtunee katkonaisista unisa ja rauta-arvoista.

Ja hengästyn jopa kun laitan kengät jalkaan!....ja hikoilen kun pieni porsas varsinki öisin.

Lisäks mulla on melkeen kokoajan huono olo, ei niin paha kun alkuraskaudessa, mut sellanen et syönti ei aina käy ja on jotenki tukala olo, röyhtäyttää kokoajan. Perhana kun pystyis röyhtäsemään niin päästäsin miehekkäitä röyhyjä, mut ei.. toi kupliva tukala paine tossa rinnassa on jotain sietämätöntä. Siihen päälle öisin viel närästys niin ihanaltahan se tuntuu...

Aaa, nyt väsyttäää Zzzz... keitän kohta kahvia ja kattelen tunteita ja tuoksuja <3 lempiohjelmani.

Britney ja ukkeliini 27+4
 
Moikka!

Mää oon ihan tippunut teidän jutuista, kun oon ollut jotenkin niin poikki että en oo jaksanut edes koneella käydä! :(
Eli vauvat vielä masussa, viikkoja ois nyt tasan 30! HUH! miten tää aika meneekin näin nopiaa!:O
Tosi hienosti rauhottu tilanne sen jälkeen kun olin sielä naikkarilla lepäilemässä ja sain ne supistuksen esto lääkkeet, nyt eilen innostuin kuitenkin taas touhuamaan yhtä sun toista ja nyt tänään olo kuin rekan alle jäänneellä! :( täytyypi vaan maata ja toivoa että olo helpottaa.

sf mitta oli huiteli ties missä, en edes muista, mutta vastasi kuitenkin isompaa kuin yksöisraskaudessa ihan lopussa. :D Mahan ympärys laskenut kuitenkin sentin verran ja laskeutunut niin alas, että tuntuu kuin se roikkuisi tuolla jossain! Ei kivaa!

Onkos muille iskenyt vielä paniikki, että kohta ne pikkaset jo rupee syntymään? Mulle tuli jotenkin ihan yllätyksenä että on aikaa enään niin vähän ja tehtävää niin paljon, apua EN OO VIELÄ VALMIS!! :eek:

Mitäs muille kaksosten odottajille kuuluu?

Koitan jaksaa selailla teidän höpötykset läpi, niin pääsen taas kartalle! :)

-Jennae 30+0-
 
jennae täällä menee ihan hyvin.. rv on nyt 28+3 ja supistelee melko vähän..pitkään en pysty kävelemään, mut muuten pystyn vielä liikuskelemaan hyvin. Vauvat oli tossa 27 viikolla 1,1kg ja 1kg eli melko saman kokosia..Onks sulla facebook??Liity sinne meijän ryhmään? Bianalle pitää pistää yksärii niin hän kutsuu sinne palstalle..

anzu ja poitsut..
 
Huomenta pitkästä aikaa marrasmammat :)

Oon ollu vähän aikaa pois näistä palstoilta kun ei vaan oo yksinkertasesti jaksanu istahtaa koneen ääreen istumaan. :)

Täällä jännitetään päivä päivältä vaan enemmän tulevaa synnytystä nimittäin tänään on 9 viikkoa ja 4 päivää käynnistykseen ja tuntuu ettei millään malttaisi odottaa sitä, haluais jo sen vauvan syliin ja nähä miten esikoinen reagoi uudesta perheenjäsenestä. Mukaanhan se tietenkin otetaan aina vauvanhoito asioissa että sille ei iske se mustasukkaisuus, yhtä paljon huomiota saa kummatkin lapsoset :)

Huomenna aamulla saa kuulla jatkosuunnitelmista kun käyn synnytysosastolla puhumassa kätilön kanssa näistä sokeriseurannoista jo toiseen kertaan. Puhui viimeksi siihen malliin että saisin sen iltainsuliinin, haluais päästä jo ultraankin näkemään vauvan pitkästä aikaa. Rakenneultrassa kyllä sain kaks kuvaa vauvasta mutta ne oli todella todella huonolaatusia, ei niistä saanu oikeen selvää.

Itse olen huomannut että ei mulla ole nyt viimeisellä kolmanneksella tullut ainakaan kovin paljoa väsymystä, vauva on jokapäivä vaan ahkerampi touhuamaan tuolla masussa, alkaa jo aamulla 7.30 möyrimään ja pukkaa itseä välillä ulospäin ja bellamore ku se käy kipeää :D

Neuvola on 7.9 ja saa kuulla sielä verikokeen tulokset kun jouduttiin ottamaan tosiaan uudelleen ne vasta-aineet, toivottavasti ne olis jo miinuksella eikä plussalla edelleen, sitä tulosta jännäillessä myös. Viimeviikon lauantaina mittasin tämän vauvamahan ympäryksen ja ympärys oli huimat 137cm navan kohdalta :D

Mutta tulin pikaisesti nälkäisenä kirjoittamaan tänne, nyt siis aamupaaston ottoon ja sen jälkeen aamupalaa nassukkaan :) Ihanaa Tiistai aamua teille kaikille ihanille naisille :)

Minna & Nyytti 29+3 <3
 
Viimeksi muokattu:
heips taas! en oo käyny pitkään pitkään aikaan täällä:) no oon kyllä huono muutenkin käymään netissä.. mietin tässä että onko kellään tietoa verenhyytymistekijän puuttumisesta tai onko kenenkään tutulla sitä? mietin vain kuinka synnytys menee sen suhteen..?
 
ignissa:

Mulla on Von Willebrandin tauti.
Hyytymistekijät on tutkittu joka raskaudessa.
Nyt ne otetaan rv 32.
Mulla synnytykset menneet normaalisti,estolääkkeet tipan mukana.

-

Vauva edelleen perätilassa :)
Muuten avauduinkin jo fb ryhmässä.
 
Täällä vauva nikottelee usein, tai uskon ainaki sen olevan hikkaa koska mikä muukaan se ois?! tasaisesti toistuu mutta paljon hitaammin entä sydämen syke aivan alavatsalla, eli vauva taitaa olla ylösalaisin tuolla.. potkii kovasti myös kylkiluihin ja palleaan :S

Taitaa olla myös jonkimoinen puutostila käynnissä ,sillä kauheasti on alkanu haluttamaan kalkkia ja fluoritabletteja, ym jauhoja :D hahah onko muilla havaittu outoja mieltymyksiä? Ensihätään pureskelen sitte nuo magnesiumtabletit.. Suonenvedot loppu ku seinään ku ahkerasti muistaa aina magnesiumia pistää poskeen :)
 
Täällä on kyllä nykyään hiljaista kuin huopatossutehtaassa. Taitaa kaikki luuhata facessa :(

Täällä vointi edelleen hyvä. Hieman väsynyt mutta se taitaa enemmän johtua noista esikoisen tämän hetkisistä uniongelmista. Meillä tenavat ilmeisesti rt ja pt. ainakin potkuja tuntuu sekä ylhäällä että alhaalla. Maanantaina olis taas ultra niin sitten ainakin selviää miten siellä hengataan. Harkkasuppareita on mutta niiden kanssa pystyy elämään. Lenkkeillä jaksan vielä noin 4 km lenkkejä kunhan ei tarvitse rattaita työntää. Lenkillä vatsa kyllä kovettuu tosi herkästi mutta se ei tunnu tahtia haittaavan ja koska edellisessä ultrassakaan ei ollut kohdunkaulalle mitään tapahtunut niin olen jatkanut liikkumista edelleen. Mulla tuntuu raskaammalta paikallaan seisoskelu. Silloin supistaa enemmän ja tulee helposti ihan voimaton olo.

Huomena olis sitten taas sokerirasitus. Tylsää!!

Siisu ja jätkät 27+2
 
Hiljastahan täällä.
Itse käyn sekä täällä että FBssä :).

Nyt tuli tälläinen kyssäri liittyen ultriin. Eli nyt kun ne sieltä äitipolilla mua haluaa ultrata tuon esikoisen ennenaikaisuuden takia niin eikö niin että ne ultrat pitäisi olla maksuttomia? Minulle pupsahti lasku yhdestä niistä. Ymmärrän siis laskun siitä ultrasta joka oli ns. "oma-aloitteinen" suppareiden takia, mutta kun lääkäri "määrää" ultraa niin eikös sen pitäisi olla ilmainen..

Täällä kaikki hyvin! Paitsi että eilen oli aivan kamala päivä. Vauveli potkii ja venytteli minkä jaksoi. Ihan uskomattomat kivut. Tänään siis taas paljon paljon rauhallisempaa.. kummallista :).

Keskiviikon jatkoa Marrasmasuille!

HE ja Pupu vko 31 + 0 (pokspoks)
 
En ole ihan samaa mieltä tosta maksusta. Olen siis käynyt nyt yhteensä 5 kertaa ultrassa ja vaan kahdesta viimeisistä on tullut lasku. Eli voiko olla kuntakohtaisia eroja? Ja tosiaan jos nää "kontrollikäynnit" pitää maksaa ja niistä ei ole mitään hyötyä niin perun kyllä seuraavan. Soitan aamulla tuonne laskutuksen ja kerron sitten mikä tilanne :)
 
Täällä ainakin polimaksut tulee tosi paljon jälkikäteen. mut aina on joka käynnistä äitipolilla tullut. Nyt odotellaan kuin paljon niistäkin tulee mut se on sit sen ajan murhe(vielä ei oo tullu yhtään laskua). HelenElisa kerro sit jos kyselet perään et mikä siellä on tilanne.

Täällä kipuillaan, kun piti käydä niin paljon jalkojen päällä. Et ei mitään saumaa enää kävellä juuri yhtään tänään. Toivon mukaan tyty nukahtaa yöunille kun on syönyt jotain kun tosta ensin nyt herää päikkäreiltä (on siis kipeänä).

Muuten suht ok hiukan on tullut kipeitä supistuksia mut kohdunkaula kunnossa ja vauva myös. Tuskastuttaa vaan tää kun vointi on ok jos oot kotona mut jos hiukankin enemmän liikut eli lähdet kauppaan niin sit loppupäivä menee kipeänä raatona. No onneksi toi mies aika hyvin auttaa ja sen kanssa pääsee sit hiukan pitemmälle liikkumaan kun kattoo tytyn perään ja ajaa autolla portin pieleen mihin mennään :D pääsee hiukan pois kotoa.
 

Yhteistyössä