<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 HUHTIKUUSSA <3 <3

Naive, isosti jaksamisita sinne surun keskellä!

ultran viikoista mulla on 12+4

mammuzki voi ei, jaksamisia. Teitä koetellaan.

Matala lento eikä sielläkin, jaksamista sinne!

Pahoinvoinnista, täällä pysyy kurissa kunhan syö tarpeeksi usein. jos ei syö nii yörjö lentää. Mut tää on luksusta siihen kun esikoista odottaessa ei pahoinvointiin ja oksentamiseen auttanut mikään. toki se oksentaminen mut muu. ja se kesti synnytyssaliin asti.

turvotuksista, sen verran käsissä ettei sormukset enää mahdu.

siisami, onneksi täällä pääsee ultraan vaikka ei ota veriseulaa. toki siinähän sit mietittäs millon on oikeasti laskettuaika ja montako mahassa jos ei pääsis.
 
Voi kuinka paljon surullisia uutisia! Olen niin pahoillani teidän kolmen puolesta! Toivottavasti pian tärppää uudestaan,että saa muuta ajateltavaa kuin kesken mennyt raskaus. Voimia! <3

Itsekin alkaa huolestumaan mahan mahhdollisesta sisällöstä,jännittää että näkyykö ultrassa ollenkaan ketään. Huoh. Millä viikoilla se ultra on? Jos siis otetaan veriseula. Kun lapussa luki 10-12 viikolla,mutta tarkoittaako se 10+0-12+6 vai 9+0-11+6. Tämä kiinnostaa siksi että tulossa isot sukujuhlat juuri siinä välissä ja haluaisin kertoa uutiset siellä. Mutten uskalla ennen varmaa tietoa raskaudesta. Jos joku osaa kertoa niin olisin onnellinen! :)

Mandi ja nuttu 9+3
 
Mammuzki Voi surku, teidät pistetään nyt kunnolla koville. Voisi tuo kohtalon koura hitusen hellittää.. :'( :hug:

Matala lento :hug: Voimia suureen suruun!


Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Me käytiin tänään nt-ultrassa, sikiö vastasi viikkojaan, ja oli 4,6cm pitkä. Vaikutti vilkkaammalta kaverilta kuin esikoinen. Niskaturvotusta oli 0,7mm, eli kaikki loistavasti :) Oli ihana nähdä pieni, on niin paljon tekemistä esikoisen kanssa, että meinaa aina välillä unohtua että on raskaana :ashamed: :LOL: Poikaolokin vaan vahvistui :)

Veriseulaan osallistuttiin, ja meilläpäin tulee tieto puhelimitse 2 viikon kuluessa, jos sieltä jotain löytyy. Jos kaikki on hyvin niin ei ilmoiteta mitään, tarvii siis toivoa ettei tuu puheluita oudoista numeroista kahen viikon sisällä, tai meen solmuun :x

Rakenneultraan saatiin aika 23.6. Nyt painin asian kanssa että haluanko säilyttää sukupuolen salaisuutena loppuun asti vai kysynkö ultrassa.. Taitaa tää mamma olla niin malttamaton ettei malta olla kysymättä.. Mites te muut, meinaatteko sukupuolen selvittää?

Oih, oon niin onnellinen :heart: (Ukko ei oo vielä niin innoissaan, mutta viimeksikin innostui vasta kun pääsi konkreettisesti tuntemaan potkuja, niin en ole jaksanut siitä ottaa lämpöjä :D Miehet taitavat lämmetä hitaammin näille asioille :p)

Santara + Mönninkäinen 11+3
 
Mandi:mulla ainakin lähete on viikoille 10+0 - 12+6, eikä TYKS ota np-ultraan ennenkuin on 12+ jotakin. Varmempi tulos sillä viikolla kuin aiemmin kuulemma. Mut olen ihan tyytyväinen, se on vaan odotettava.

Olen nyt saikulla pahoinvoinnin takia. Tuntuu kyl et tissit on lakannu aristamasta ja sit lääkärineuvolassa ei tietty dopplerilla saatu mitään kuulumaan kun on erittäin taaksepäin kallistunut kohtu:confused: Tuntuu että se pieni mahan alkukin on tyssänny kasvun, mut kai se on vaan se kohdun asento. Ärsyttävää ku siellä ei ultrattu mut kai se on vaan yritettävä luottaa et kaikki on hyvin. Vaikkakin pelottavia uutisia kuului kolmelta äidiltä, jaksamisia!

Pääsiäisreissulle mekin suunnataan, joten kaikille mammoille ihanaa ja rentouttavaa pääsiäistä!

t-bird & Julle 11+4 (tyttöolo)
 
Thunderbird: Minäkin luulin, että TYKS:ssä saa odottaa np-ultraa viikolle 12+, mutta minulla oli viime viikolla, 11+1! Jaksamista odottamiseen, ei ole enää montaa päivää ja aikakin menee nopeammin kun on reissussa :)

Aurinkoa pääsiäiseen kaikille ja tarrasukkia kaikille pienenpienille!
Leeniliini ja Papu 12+0 <3
 
:) Taitaa olla kokomitta se mun 7,3 cm. Eikös siinä ultrakuvassa se juuri näy? No oli miten oli fiilis on kiva ja vieläkin muistan toisen nyrkkeilyn tuolla masussa. Tulee niin hyvälle mielelle.

Esikoinen katseli kuvia kanssa ja kyseli että miksei siellä nyt ole kahta vauvaa. Kun hän niin haluaisi kaksi pikkuveljeä. :heart: On silläkin pitkä tuo odotusaika. Aamulla kun vein päivähoitoon taas tuli kyselyä että miksei se vauva jo oo täällä. :)

Tälläistä täällä. Eli hyvillä mielillä pitkää viikonloppua odottelemassa. Tosin vielä tämä pitkä työpäivä pitäisi jaksaa mut iltapäivällä tulee siivooja niin saadaan huushollikin pääsiäiskuntoon. Luksusta!

Tsemppiä kaikille masuaan kasvattaville! ;)

He ja 12+1
 
Niin monet ovat pässeet jo np-ultraan!! Ihania uutisia olette saaneet :)

Ja samalla tulee vielä ikäviä uutisia. Voimia ja osanotot Mammuzki, Matala lento ja Naive :hug:

Olen aina osalistunut veriseulaan. En ole siitä sen kummemmin stressannut. Jos sieltä tulee sitten ikävä riskiluku niin sitten eletään sen kanssa.

4D-ultrassa ei olla käyty, ihan vaan sen hinnan takia. Rakenneultrassa katsotaan myös 4D:nä pikkuista. Tosin viimeksi kun istukka oli edessä niin 4D:llä ei näkyny.

).( Palelee. Eilen mulla oli päällä 3 pitkähihaista, kahdet housut ja villasukat :D
Huono olo pytyy poissa jos syö usein. Kiva olla mussuttamassa koko ajan jotain..

Parempia oloja ja kivaa kiirastorstaita!

Biana ja Lahja-Armas 8+3
 
Niinpä se sitten kävi meillekki... taas. Eilen np-ultraan suurin odotuksin, kuviteltu miltä vauva näyttää kun sormet ja varpaatkin jo kehittyny ja sieltä meille vilkuttelis.. Ennen ultrahuoneeseen menoa kävin vessassa ja huomasin että verta vuota jonkin verran. 3minuuttia myöhemmin makasin ultrattavana, kun hoitaja sanoo että ei täälä ole 12viikkoista sikiötä niinku laskujen mukaan pitäis. Nuorempi sikiö kyllä, ja näköjään toinenki, mutta ei kumpikaan elossa. :'( Ihan kamala oli siinä maata ja kuunnella niitä sanoja. Lääkäriki kävi tarkistamassa ja totesi saman. Kuollu on. Nyt sitte lääkkeellinen tyhjennys menossa, eilen otettu eka pilleri ja huomena on se paskamaisin osuus eessä. Viimeksi nousi kuume 39 ja oksensin minkä ehin. Olin niin kipiä että tuntu että taju lähtee.
Että ei ihiminen jaksais tämmöstä! :'( :'(

Mie oon tosi pahoillani myös muitten saman surkeuven kohanneitten puolesta. Tässä kohtaan loppuu sanat, ei osaa sanoa mittään järkevää. On vain niin pohjattoman paha mieli, ja tuntuu ettei jaksa ennää yrittää ettei sama kohtaa aina vain uuelleen. Mie toivotan kaikille mukavaa jatkoa, minun on vähäksi aikaa jätettävä tämä palstailu, ihan oman mielenterveyven takia... liian pahalta tuntuu lukea missä ite olis menossa jos vain ei olis näin käyny.... jos ja jos. Mutta olen onnellinen teijän puolesta joille onni hymyilee, ja tiiän etten mie ainoa ole jolla tämmöstä sattuu. Leuka rintaan ja tuulta päin. Tämä surraan rauhassa loppuun ja katotaan sitte mitä elämä tuo taas etteen.

Chicco ja kaks enkelei vavvaa lissää..... :'(
 
Chiccolle tuplasti pahoittelut :hug:

Viime yön nukuin huonosti..tai voisiko sanoa että torkuin. Kaikki unenpätkät oli painajaisia liittyen tämän aamuiseen nt-ultraan. Huomasin, että mieskin nukkui levottomasti, josko tuokin alitajuntaisesti jännitti, vaikke myönnäkään. Tänään mentiin sitten heti aamusta ultraan. Olin varautunut siihen, että sykettä ei näy. Tai jos se näkyy niin niskaturvotus on jotain mahdotonta tai puuttuu jotain oleellista. Oikeastaan kaikkeen muuhun olin varautunut paitsi siihen, että siellä oli aivan valtava meno, ja näillä tutkimuksilla katsottuna terve sikiö :) Downin riskiluvuksi tuli 1: 10 000. Laskettu päivä siirtyi lokakuun puolelle, niin kuin se kuukautisista laskettuna alunperin olikin, mutta varhaisultran mukaan ollaan elelty myöhemmällä päivällä.

Mitäs mieltä olette, saanko jatkaa täällä teidän tuttujen kanssa, vai kolkuttelenko lokakuisten ovea?

T: Manna* ja mytty 12+6 (eilen vielä 11+6 :) )
 
itku ja surkeus mitä uutisia :'( lämpimät halaukset ja voimia teille kaikille ison menetyksen kokeneille chicco, mammuzki ja matala lento :hug:

onneksi on tullut myös iloisia kuulumisia, ainakin tiukutus, samaha, HelenElisa, santara ja manna* olitte käyneet nt-ultrassa ja saaneet hyviä uutisia, onnea! =)

thunderbird harmi ettei kuulunut sydänäänet mutta hyvä että syy selvillä. mullakin on taaksepäin kallistunut kohtu ja mietin kuumeisesti uskaltaisinko ensi vkon ekassa neuvolassa pyytää jo kuuntelemaan sydänääniä. viikkoja olisi silloin 10+2 ja tiedän että jos ei kuulu, aiheuttaisi lisää stressiä. toisaalta, olen niin stressaantunut, kun on ollut noita vuotoja 5+4 lähtien, että ihan sama yksi huoli lisää tässä konkurssissa... haluaisin vain niin kovin jotain varmuutta onko tuolla masussa vielä elämää!

britney jaan täysin sun mietteet. aika tosiaan matelee ja väliin tuntuu, että pää hajoaa, kun viikkoja on vielä niin vähän ja turvallisille viikoille ikuisuus. mulla on vielä nämä vuodot hajottamassa lisää päätä, mutta eihän tässä muuta voi kuin olla ja toivoa parasta.

voi että tuntuu nyt pahalta ja huolettaa näiden uutisten jälkeen :| tuntuu ihan että miten ihmeessä muka omassa masussa voisi kaikki olla hyvin, kun olen kuitenkin varmaan eniten täällä vuotanut :( no, ei auta taaskaan kuin uskoa lääkäreitä, että pienet vuodot ovat yleisiä alkuraskaudessa ja kaikki voi silti olla aivan hyvin.

toivottavasti kaikki saavat viettää pääsiäisen onnellisesti, aurinkoista, ihanaa ja rentouttavaa pääsiäistä siis kaikille!! :)

t. manna8 + ernesto 9+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Chiccolle suuren, suuret pahoittelut ja halauksia! :hug: Maailma on niin epäreilu toisinaan!

Onnittelut kaikille hyviä uutisia saaneille. Näiden surullisten uutisten keskellä tuntuu, ettei mikään ole varmaa, ainakaan omassa odotuksessa. Pidetään peukkuja, että kaikille odotus sujuu hyvin loppuun asti!

Kuinkas moni täällä aikoo hakea äitiys-/vanhempainrahaa sen viimeisen 6kk mukaan? Kun muistaako joku tarkasti, miten se menikään; 6kk ennen äitiysloman alkua, eli kun ä.loma alkaa lokakuun lopussa, niin lasketaanko se 6kk silloin huhti-lokakuu, vai maalis-syyskuu? Äh, menee tosi monimutkaiseksi, mutta sain maaliskuusssa ylitöistä jättimäiset rahat, ja mietin tuleeko ne siihen laskuihin mukaan...Kiva olisi, jos tulis! :) Meidän Kelassa ei aina saa selville tällaisia asioita, mutta pitää varmaan mennä sinne kyselemään...

Mukavaa pääsiäistä!

Emelie ja Nuutti 12+1
 
Heippa ja osanotot kaikille menetyksen kohdanneille :( Nyt on ollut tosiaan paljon ikäviä uutisia :(

Tiistaina olisi itellä viimein ultra ja toivotaan, että kaikki hyvin.
Sukupuoli aioitaan kyllä selvittää rakenneultrassa, joka on kesäkuussa. Niin tehtiin viimeksikin :) Tietysti pitää vain toivoa, että vauva suostuu itsensä paljastamaan :)

Mulla on nyt pahoinvointi vähän helpottanut viime viikkoisen mahatudin jälkeen (oikein loppuhuipennus). Mutta kamala maku suussa edelleen! :x En tajua koska loppuu. Kokoajan pitää syödä purkkaa tai jotain pastillia. Mikään ei meinaa peitota sitä. Noh, kaipa se tästä. :)

Hyvää ja aurinkoista pääsiäistä kuitenkin ihan jokaiselle :)

Papu82 11+2
 
Thunderbird Okei,kiitos tiedosta! :) Saa nähdä miten täällä kättärillä toimitaan noiden viikkojen kanssa,että ultrataanko myös vasta 12+. Eipä sillä muuten niin väliä ellei noita pippaloita. Ja jos en ehdi ultraan ennen niitä, niin ehtiihän sitä sitten myöhemminkin kuulutella asiaa.

Chicco Olen niin pahoillani sun puolesta,elämä tuntuu joskus niin epäreilulta! Olen niin pahoillani :(

Nyt on tosiaan tullut niin paljon huonoja uutisia että pelottaa aivan kamalasti. Pelottaa välillä niin että vatsaa vääntää. Jos vaan luulen olevani raskaana ja oikeasti kohtu onkin tyhjä tai alkio kuollut. Ei pitäis maalataa piruja seinille mutta näin tärkeästä asiasta on vaikea pysyä tyynenä jos huolettaa. Ja oireetkin on vähentyneet,mutta näillä viikoillahan ne alkaakin hellittää. Ainakin mulla viimeksi. Ei pitäis ajatella niin paljon! Ja itsehän täällä olen toitottanut että kannattaa elää hetkessä ja olla onnellinen jos ei ole syytä oikeasti olla huolissaan..noh..

HuolestunutMandi ja Nuttu 9+4
 
Manna* Jää ihmeessä vaan tänne! Monet meistä varmasti synnyttää lokakuun ja joulukuun puolella joten ei se niin justiinsa! :) Ja onnea hyvistä uutisista!
Ihana kun niin monet jo on päässeet ultraan ja saaneet hyviä uutisia ja pikkuisia kuvia matkaan!
 
mandi mä olen myös menossa kättärille synnyttämään ja kun olen sinne soitellut (mm. vuotojen takia), niin mulle kerrottiin että nykyisin tekevät nt-ultran viimeistään viikolla 11+6, JOS haluaa veriseulan. jos ei veriseulaan mene, niin oliko se että 13+6 asti nt-ultra mahdollinen. mua huolettaa itseä että miten ehdin saada ajan viimeistään 11+6, kun 1. neuvola on vasta 10+2 ja sieltä vasta lähtee kättärille ultraa varten tiedot :| mutta kyllä ne sieltä kättäriltä lohdutteli, että pitäisi kyllä kaikille halukkaille järjestyä aika ajoissa nopestikin, et yritetään sit uskoa siihen... jännästi muuten tämäkin muuttunut 2v:ssa, viimeksi mulla oli nt + veriseula vsata 12+ viikolla eikä ollu mitään puhetta, että aiemmin ois pitänyt olla.
 
Hei kaikille pitkästä pitkästä aikaa :)

Täällä on ollut kuukauden päivät niin hirveä väsymys kokoajan, että töistä tullessa viiden maissa on joka ilta mennyt 2-3 tunnin päikkäreillä, jonka jälkeen katsonut vähän telkkaria, syönyt ja käynyt suihkussa ennen yöunille menoa. Nyt ajattelin taas alkaa täälläkin teidän käydä katsomassa. Lukemassa oon käynyt aina välillä kun on jaksanut :)

Isot voimahalit kaikille ikäviä uutisia saaneille :( :hug: Tuntuu todella pahalta teidän kaikkien puolesta. :'(

Omia tämän hetken kuulumisia. Neuvossa ollaan käyty ekan kerran 28.2. Ja tällä viikolla oli eka ultra kättärillä. Varhaisultrassahan käytiin jo maaliskuun puolella. Viikkoa luulin mulla olevan neuvolan ja varhaisultralääkärin mukaan 11+3 kun kättärille tällä viikolla meni. Ultraaja sitten pyysi mennä makuulle sängylle ja sanoi, että katsotaan ensin näkyisikö ihan masun päältä ja sieltähän hän näkyi oikein helposti. Lopputulos ultran jälkeen: niskaturvotus kunnossa, pituutta 55,1 mm, todella liikkuvainen ja eloisa. Löytyi sydän oikealla sykkeellä ja näkyi sydänkammiot myös, nenäluu näkyi. Kaikki oli hyvin eikä missään mitään häikkää. Lapsivettä oikea määrä ja todellisuudessa oltiin silloin viikoilla 12+1. LA siirtyi viidellä päivällä. Nyt se on sitten 1.11.

manna8 Mä kävin kanssa tosiaan kättärillä. Ehdin soittaa sinne ja yrittää varata aikaa ennenkuin neuvolasta soittivat ja kertoivat miten käytäntö meneekin (muistivat aluksi väärin). Selvisi kuitenkin kättärin päästä, että kun saavat neuvosta äidin tiedot ja tiedon siitä koska on viimeiset kuukautiset olleen antavat sen perusteella ekan ultra-ajan. Eli pääset varmaan sinne oikeilla viikoilla. Uskon vahvsti niin :) Sieltä tuli tosiaan kirje kotiin, jossa oli varattuna aika ekaan ultraan sekä myös toiseen. Veriseulan ottivat nyt tässä ekan ultran kanssa samassa, jos siihen halusi mennä.

Seuraava odotettava olis sitten parin viikon päästä oleva ensimmäinen lääkärikäynti :)

Massu pullottaa jo ja näkyy selkeesti jos ei ole paitaa :heart:

Jos päivityksiä haluaa tietohin tehdä mulle voisi laittaa LA 1.11 ja synnäriksi Kättäri. :)


-Tryffe ja pikkuinen 12+3
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei ja taas huonoja uutisia :'( Chicco kovasti jaksamisia teille :hug:

Ulkona niin hieno ilma, että pitäisi lähteä jotakin sinne touhuamaan vaan aivan kamala väsymys. Menee hieno päivä hukkaan kun sisällä könnää.. : /
Ihmeellistä jalkojen särkyä ollu yli viikon. Kauppareissunkin jälkeen tuntuu kuin olisi käynyt monen tunnin juoksulenkillä. Autollakin ajaminen on ihan tuskaista kun jalat niin kipeänä kokoajan.
Ja nyt on pari viikkoa ollut todella inhottavia repäiseviä kipuja kohdussa jos aivastaa, yskäisee tms. Voiha vali vali vali :D

Tiukutus&Heluna 12+2 :heart:
 
Manna8 ja Tryffe kiva kuulla muilta kättäriläisiltä tätä ultratouhua. Kävin siellä kyllä ultrassa ja (haikaranppesässä)synnyttämässäkin,mutta siitä nyt on kaks vuotta enkä muista enää näitä viikkoja sun muita :) Mua myös jännittää,että koska se kirje ja kutsu kolahtaa postilaatikosta. Ja ymmärrän sua manna8 hyvin että epäilyttää niin lyhyellä aikavälillä ajan saaminen. Mutta ne ottaa sut varmasti jonon ohi että pääset oikeilla viikoilla seulaan! :) Mun mielestä ainakin kättärillä ja h.pesässä on aina kaikki toiminu moitteettomasti joten luotetaan että nytkin! :)

Mandi ja nuttu 9+4
 
Lisäksenä vielä Kättäriin.
Mulle tuli sieltä aika pian kirje kotiin. Olisko voinut olla ihan viikon sisällä. Ihmettelinkin sitä nopeutta, vaikka aikaa varattuun aikaan oli vielä oli.
Lähettävät kotiin kuulemma kirjeitse vastaukset veriseulan tuloksista. Itse kävin tosiaan tiistaina ja sanoi, että siinä menee varmaan nyt pääsiäispyhien takia kaksi viikkoa. :)

Tiukutus Mua harmittaa myöskin tää hirveä väsymys näin näteillä ilmoilla. Tuntuu ettei osaa nauttia. Istuu vaan sisällä sohvalla, nojaa sohvatyynyyn ja katselee ulos takapihalle silmät puol ummessa.
 
Tännehän rupesi huonoja uutisia satelemaan. :( Paljon jaksamisia ja voimia, Chicco! :hug:

Onnea hyvistä np-ultrakuulumisista Santara89, Manna* & Tryffe! :)

Manna*, tottakai voit jäädä tähän pinoon. Itsellänikin LA on lokakuun puolella, mutta eipä sillä niin merkitystä ole. Kun ollaan tässä pinossa alunperin kirjoiteltu niin jatketaan ilmanmuuta tässä. :)

Vieläkin mua vähän harmittaa tuo, kun mun kohdalta jäi väliin tuo alkuraskauden veriseula. Mutta toisaalta, vaikka olisin siinä käynytkin ja ei olisi ollut kohonnutta downin syndrooman riskiä niin siltikään ei olisi asiasta voinut olla varma, kun sehän ei 100% ole. Joten sinälläänhän se on ihan sama käykö siinä vai ei. Tietysti jos alkaa ikää olla 30-35v tai ylikin niin hyvähän se olisi käydä, kun riskit kasvaa iän myötä. Mä nyt kuitenkin menen siihen vkolla 15 tehtävään seulaan, vaikka alkoi tuntumaan että kannattaako siihenkään mennä. Mutta toivotaan että me kaikki saataisiin terveet vauvat. Sitähän jokainen odottaja toivoo. :)

Nyt lähden pääsiäisen viettoon kotipaikkakunnalle! Jos päivityksiä tulee niin teen ne pääsiäisen lopussa. :)

Hyvä vointeja kaikille!

Diinu & Pipana 12+4
 

Yhteistyössä