<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 Lokakuussa <3 <3

Paljon onnea pojasta HelenElisa!! :flower:

Mie laitoin nyt noi syntyneet tuohon ensimmäisiks, ja yritän päivitellä aina mahdollisimman pian tietoja. Päivitän kuitenkin syntyneihin ainoastaan ne jotka on täällä kaksplussan puolella tullut ilmoittamaan syntymästä itse, niin ei tuu sekaannuksia, tai jos joku ei täällä halua ilmoittaakaan.. :)
 
G: 6kg tullu painoa.
Karoliina87, siis onpas vähän kertynyt paino siulla. Miten toi voi olla ees mahdollista (kysyy tyhmä :D )? Ku mie mietin et ite oon hoikka ja mitään sellasta ylimäärästä en oo mielestäni kerännyt ympärilleni, enkä oo ikinä neuvolassakaan kuullu et ois tullut vaan muutama kilo.

Tänää kävin vasta ekaa kertaa kahdessa lastentarvikeliikkeessä katselemassa vaunuja ja mitä kaikkee sieltä löytyy. Mietin vähän Jovi Air (Ora) vaunuja tai Ora Taiga vaunuja, ellei hyviä käytettyjä ilmesty yhtäkkiä. Mies olis hyvä saada mukaan. Enkä oo vielä hankkinu yhtiäkään imetysliivejä- tai paitoja!!! Nekin pitää hommata.
Äippäloma alkais lauantaina, mut jatkan vielä siitä 2 viikkoa harjoittelussa..joten lomalle pääsen oikeestaan vasta 2-3 viikkoa ennen laskettua aikaa. Olisin kyl ihan muuten valmis alottamaan loman ku väsyttää niin paljon!

Kiva lukee kun täällä on osa jo synnyttänyt, onneksi olkoon jokaiselle, onnea mm.HE! Itellää ei viel oo ees sellane olo et pitäs "valmentautuu" synnytykseen ku se tuntuu jotenkin kaukaiselta. Mut ajatuksissa se välillä on, positiivisesti siitä ajattelen kuitenkin. :) Raskausviikkoja ja päiviä en oo jaksanu enää pitkään aikaan laskea.

Mukavaa viikkoa kaikille!

plussattu ja ihmelahja 34+2
 
Onnea HE!

Täällä kummempia, mahaa kiristelee ja väsyttää. Onneksi ei oo nyt supistuksia ollut. Mut tuntuu pahalta jos yrittää tuota esikoista kantaa hiukan pidempään. Eli ei kannella sitten.

Nyt on saatu pinnis korjattua enä pitäs kasata se ja pedata :) Sitten alkais olemaan valmista. Sitterin nyt ostin kumminkin saa nähdä onko käyttöä, sen kankaat pitäs vielä pestä. Kirpparilta siis löysin. No onhan tää tavallaan talvivauva, joten voi olla ihan hyvä ettei ihan lattialla oleile alkuun.

Unico ja mötky 35+4
 
Mä en meinaa muistaa käydäkkään täällä puolella, kun fb:ssä roikun päivät ja kun ei enää tartte päivitellä. :D

Onnea synnyttäneille vielä täälläkin! Fb:ssä jo tainnut jokaista onnitella. :)

G: Painoa tullut semmoinen 8-9kg. En oo yhtään jaksanu välittää mitä nyt loppuajasta pistän suuhuni ja hetihän se näkyy puntarissa. :ashamed:

Flunssan pukkas tässä justiinsa päälle. Pitikin vielä tässä vaiheessa, kun on muutakin vaivaa. :(

Kävin tosiaan eilen taas äippäpolilla kasvukontrollissa. Vauva oli todella huonossa asennossa ja pää eeeerittäin alhaalla lantiossa. No, kaksi lääkäriä siinä koitti meijän vilperttiä mittailla ja lopuksi saivat painoarvioksi 2150g!!! :eek: Painoa oli siis tuon mukaan tullut 2 viikossa vajaa 100g. Virtaukset ja ktg-käyrä oli kuitenkin kunnossa niin eipä siinä sen kummempaa sitten. Lääkäri (semmonen tosi nuori erikoistuva lääkäri) antoi seuraavan ajan viikon päähän ja sanoi, että onhan tuota kasvua kuitenkin tullut. Kotiin pääsin ja melkein heti soi puhelin. Äippäpolilta soittivat, että lääkäri haluaakin tsekata minut jo tämän viikon torstaina uudelleen. Tuli vähän semmonen olo että ovat huolissaan vauvasta... Saas nähdä mitä torstaina sitten sanovat. Kävi mielessä, että olikohan sitten joku kokeneempi lääkäri tsekannu mun papereita ja kattonu, että miten vähän vauva on kasvanu ja sen takia haluaa pikimmiten katsoa uudelleen. Itellä vaan on semmonen fiilis, että on tämä vauva pikkusen isompi mitä sanoivat.

Diinu & Pipana 37+2
 
huomenta mammat :wave:

pitkästä aikaa fb:sta "ehdin" taas tännekin, siis ihan niinku mulla muka ois joku kiire tässä saikulla... :whistle: oon vaan mestari haahuilemaan ja lorvimaan ja päivät menee jo nyt sairasta tahtia johonkin. mitenköhän sitten kun on vielä vauva?? esikoinenhan mulla on 3-4pv/vkossa hoidossa, kun ei saa nostella, juosta sen perässä tmv. mutta kyllä me aina silloin tällöin kaksinkin päivä vietetään, saa vaan varata illan sitten täyspötköttelyyn, kun supistaa, sattuu mahaan jne.

painogallup: mulla tullut 8kg ja vkoja tasan 34 tänään. vielä pari kiloa "saa" tulla, mutta mielellään ei enempää. tää on kyllä paha yhdistelmä, kun ei saa liikkua, niin on keksinyt sit uuden harrastuksen: leipomisen... eli paino nousee kyllä! no, liikuntaa ja imetystä sitten, kun vauva on synytynyt, niin eiköhän päästä entisiin lukemiin taas sitten joskus, kiire ei oo. ja niin, mulla ei ole yhtään mitään turvotusta, että tämä on kaikki "ehtaa tavaraa" mitä on lisäkiloja tullut =)

HE kiitos synnytyskertomuksesta ja onnea vielä täälläkin pienestä pojasta :heart: onnittelut myös kaikille muillekin synnyttäneille vielä täällä =) ihmeen paljon on kyllä jo lokakuun alkupuolella syntynyt marraskuisia ja tuntuu että "jonossa" on vaikka kuinka lisää pian poksuvia. kaikki kaksosten odottajatkin taitaa olla vielä yhtenä kappaleena, mut tuskin kauan.

imetysliiveinä mulla on bravadot, jotka on ihan loistavat: napakat, ei-puristavat, venyvät ja superkestävät. mä olen käyttänyt näitä omiani valehtelematta päivittäin yli 2v eikä ole menneet miksikään. aion käydä hakemassa vielä kolmannet jossain vaiheessa.

mäkin olen täällä vihdoin aloittanut vähän valmisteluita vauvan tuloa varten, siis vihdoin! :D 50cm ja 56cm vaatteet on nyt käyty läpi, pesty, silitetty ja saatu kaappiin, makuupussi, peitto ja uudet lakanat hankittu ja pesty, pari tuttia ja tuttipullo ostettu ja sitten tehty lista mitä tarvitaan vielä. lista on kyllä tosi lyhyt: pinnasängyn reunapehmuste, hoitoalusta (pesukoneen päällä vaipanvaihtopiste), lansinoh-tissirasvaa, talkkia, antiseptistä ainetta (navan puhdistukseen) ja sitten joku perusvoide vielä vauvalle, jos kuiva iho. esikoisen jäljiltä on kaikki muu enkä aio ostaa mitään ylimääräistä. en ole ostanut esim yhtään uutta vaatetta vauvalle ja olen itsekin ihan ihmeissäni, että miten tämä on mahdollista :O normaalisti tykkään ostella, mutta nyt on jotenkin semmoinen ekologisempi ajattelutapa iskenyt, että mahdollisimman vähällä mennään, säästetään luontoa ja käytetään säästyneet rahat vaikka luomuruokaan. raskaus pistänyt pohtimaan ns syntyjä syviä ja oon siis ihan seonnut :D

ON: vointi on aikas hyvä, vaikka närästää ja supistaa välillä ja ärsyttää, kun ei saa liikkua ja esm puuhailla esikoisen kanssa vapaammin. niin, ja nukkuminen on kyllä hankalaa ja olen aika koomassa aamusta iltyöhön, jolloin jotenkin taas virkistyy <= miksi ihmeessä?? :headwall:

jospa tässä olisi kuulumisia taas vähäksi aikaa =) fb:ssa on vaikeampi kirjoitella näin enempi, kun vaan kommentoi lyhyesti, että silleen kyllä tosi kiva kun täälläkin vielä kirjoitellaan! :)

t. manna + "elma" 34+0 POKS
 
plussattu KYselit noista kiloista, älä muuta sano en tajua miten on tullu noin vähän, lähtöpaino oli 56,6kg ja nyt on 60kg heittelee joka neuvolakäynnin kerralla välistä nousee välistä laskee vaikka syön ku hevonen että ei voi siitä olla kiinni :D Sulanu sitte jostain muualta, vauva ottanu kaiken ravinnon itelleen.. Olin jo varautunu että tulee reilusti :O ja ennen on kyllä heti tullu kiloja jos on vähääkään mässäilly :/ Liikuntaki jääny pois, ku heti jos tekee jotain hikisempää niin alkaa kipuileen

Onnea kaikille synnyttäneille! Kokoajan näyttäs tulevan lisää, osalla on jännät paikat meneillään :) ja kiitti HelenElisa ihanasta synnytystarinasta, voi kunpa se itelläki olis noin pikainen ja "tässäkö tää nyt oli" mutta epäilen myös että tää meijän esikoinen ei ookkaan niin nopia/helppo tapaus

Jännä ettei vielä jännitä omaa synnytystä, voi tosin johtua siitä että mulla on synnytyksestä "liian varma" olo että en osaa pelätä ku en tiedä millasta odottaa.. :D voi olla eri jo sen kokeneilla kun tietää millanen kokemus se on.

Kaveri (lapseton) on vaa yrittäny pelotella kuinka hänen kaverille jäi traumat siitä kun puski ison pojan ja repes nii pahasti ja menetti verta.. tosin ei voi kovin elinikäset traumat olla hänelläkään ku jo kolmatta odottaa :)

Karoliina 36+2
 
Tänään poksuu viikot 35 + 0 *poksis*. Vielä siis 4 viikkoa odottelua edessä. Ei vaan jaksaisi...

Me käytiin eilen sopimassa valokuvaajan kanssa, että hän tulee ottamaan kuvat meidän pikkuisesta 5 - 10 päivän ikäisenä. Saadaan siitä kätevästi joululahjat isovanhemmille ja kummeille. Sama kuvaaja otti meistä perhekuvat reilu vuosi sitten ja nyt tahdomme heti pikkuisen kuvat aikaisempien otosten viereen, ettei kukaan vain puutu joukosta. Koiratkin kun olivat kuvissa mukana. :)

Viikonloppuna raivattiin pihakin jo lähes talvikuntoon, perennat meni kukkivanakin *nips naps* poikki, kun totesin, etten enää halua sinne niin kyykkimään. Callunat vaihdettiin ruukkuihin ja tänään on teineillä taksvärkkipäivä, joten toiveissa on, että nurmikkokin olisi lähes haravoitu kun täältä toimistolta kotiudun. (Toiveajattelua?!)

Autotallin remontti on myös lähes valmis ja ensi viikolla pitäisi saada tavarat taas hyllyille. Mikä on loistavaa, sillä kun hyllyt tyhjensimme, unohdin ottaa hoitoalustan perävarastosta ulos ja nyt saisin siis senkin kohta pestyä. Sitten on kaikki valmiina ja minä voin keskittyä vaan odottelemaan supistuksia ja synnytystä. :D

G: Ei aavistustakaan paljon paino on noussut vai onko edes. Edelleenkin välttelen noita vaakoja.

(.) Yöt ovat muuttuneet tosi katkonaisiksi kun pitää herätä jatkuvasti vessaan, tai käsi on puutunut tai muuten vihloo. Kun sitten nousee ylös niin närästää taas ja lisää Rennietä nassuun. Ja kun ylös sitten pitäisi nousta niin olo on kaikkea muuta kuin pirteä. : / No, onneksi ei enää ole montaa viikkoa. (juu, juu...)

Mukavia syyspäiviä kaikille!

Kuudes_onni 35 + 0
 
Tervehdys Marrasmammat!

ja edelleen täällä sairaalassa pikku-ukon kanssa. Aikaa siis vaikka kuinka paljon.

Tänään iski sitten tämä kuuluisa hormooniromahdus josta kaikki puhuu synnytyksen jälkeen tulevan. Tähän asti olen (ainakin omasta mielestäni) ollut ihan tervejärkinen. Mutta tänään kaikki itkettää. Ihanaa.

Kotiin ei siis vielä päästä koska seurataan ainakin tänään vielä billirubiinin-arvoja. Ja sitten pojan paino on laskenut. Vaikka syö ihan reippaasti ja on melko pirteä. Puolenpäivän jälkeen tulee lisätietoja asiasta kun saadaan taas verikokeiden tulokset. Hyvin hän muuten pärjäilee täällä ja alkaa tosiaan olla jo ihan pirteäkin. Eli jaksaa hetken seurata maailman menoakin. :)

Täällä sitä sit kamppaillaan jättirintojen kanssa. Maito noussut hyvin mutta tuo syö kuitenkin niin pieniä annoksia että meinää räjähtää täällä nämä etupuskurit. Ja sit jo toista aamua peräjälkeen hänelle on syötetty luovutettua maitoa vauvalassa hoitojen yhteydessä. Vaikka jo eilen sanoin kolme kertaa omasta maidosta. Nyt olen pumpannut sitäkin valmiiksi hänelle. Toivon että nyt homma tuli hyvin selväksi kätilöllekin kun näytin mun turvonneet rinnat ja hän toi sitten lämpöpussit niihin. Eli siis että todellakin pystyn ihan hyvin imettää.

Muutenhan täällä sairaalassa on ihan levollista. Tekemisen puutetta ehkä vähän. Mutta tajoilut pelaa :).

Mukavaa lokakuista torstaita kaikille massujen kanssa tallusteville!

Ja anteeksi tämä omanapainen viesti.

HE ja Juniori (4 vrk)
 
heipsan kaikki :)

Olen seurannut ketjua jo jonkun tovin ja ilmoittanut tietonikin ketjuun, mutta jostain syystä se on varmaan mennyt ohi ketjun ylläpitäjältä. Eli jos luet tämän niin la on 21.11, ikä 35, kolmas lapsi, poika lupaus ja jorvi.

FB:ssäkin olin, mutta siellä on jotenkin vaikea seurata tekstejä kun niitä tulee niin paljon. Tykkään enempi tästä ketjusta :D

Liitoskipuja on ollut ja saikullakin sen takia. Sain fys.terp. tukivyön, jota olen sitten pitänyt kun ulos olen lähtenyt. On auttanut tosi paljon. Yöt on yhtä levottomuutta, mutta onneks sitten saan päikkäreitä nukuttua. Menkkakipuja ollu sillon tällöin, jospa kohta tapahtuis jotain, toivottavasti. Ei jaksais enää... kiloja tullut n.15 ja ennen neuvolaan menoakin jo paisuin eli yhteensä 20 kiloo... ihan hirveesti, mutta olen luottavainen, että kilot karisee sitten imetyksen ja kun pääsee liikkumaan kunnolla. Ens syksynä meillä on häät, niin siinäkin on motivaatiota saada kroppa kuntoon :D

Eipä tässä muuta kun oottelua vaan, vointeja kaikke !!

T. Pirpana -76 34+4
 
Ihanaa kun täälläkin vielä eloa. Mustakin tää on parempi kuin Facebook. Tosin FB on nopeampi mutta tää on jotenkin kivempi. :)

Eipäs täällä mitään muuta kuin että päästään tänään kotiin. Ai ihanuutta. Arki iski sitten heti. Tää meidän elämä on yhtä säätöä. Vauvan kotiinlähtövaatteet ovat autossa joka on korjaamolla ja turvakaukalo on mummolassa ja mies meinaa tulla hakemaan kuorma-autolla ja sit pitää saada järkätty esikon hoitokin jotenkin kun kuorma-autoon ei mahdu kuin se turvakaukalo vauvoineen ja minä. puh ja pah. :LOL:

Mut tää on meidän arkea aina. :) Jaksuja masujen kanssa!

HE ja poitsu 5 vrk
 
HE, kuorma-autolla kotiin, ihana :D Mut hienoa että pääsette kotiin!!

Siis käsittämätöntä miten pitkällä "kaima" Manna* ja moni muukin jo on! :O Siis oikeasti tää on kohta ohi ja meillä kaikilla nyytit kainalossa. Toisaalta mä saatan olla niitten vihon viimesten joukossa tällä kertaa. Jouluvauvaa odotellessa... :xmas:

pirpana-76 vaikka et fb:ssa muuten jaksaisi viihtyä, niin käypä kurkkaan sieltä meidän pk-seutulaisten suunnitelmia treffata ensi viikolla jossainpäin hgin keskustaa =)

mulla on tänään VIIMEINEN saikkupäivä, ihanaa!! maanantaina käyn lyhyesti "töissä", eli siivoamassa työpisteen ja palauttaan läppärit ym ja sitten neuvolan kautta äitiyslomalle, jee =) mahtavaa olla näin pitkällä. ja vaikka närästää, supistaa, alapäähän osuu suikkapuikkoja ja sähköiskuja (jonka takia eilen meni kirjaimellisesti jalat alta) ja nukun yöt tietysti huonosti, niin henkisesti voin loistavasti, sillä alku- ja keskiraskaus oli vuotoineen niin hankalaa, että jotenkin vasta nyt alan rentoutua ja uskoa että tämä voi päättyä hyvin... ihan sama omalle voinnille, kunhan ei tarvitse huolehtia vauvasta ja että mun rakas vauva voi hyvin :heart:

jeps, ja nyt ruoanlaittoon ja pötkötteleen =) hyvää vointia kaikille!!

t. manna8 + "elma" 34+2 :heart:
 
Voihan rotta ku täällä on kyllä nykyään hiljasta : /

Tänne ei mitään kummempia. Suppareihin meinaa palaa hermo välillä ku ne rupee oleen jo aikas napakoita. Ei kumminkaan kipeitä, ainakaan tietääkseni...:| Varsinki yöllä supparit on ärsyttäviä kun ne tuntuu tosi kurjasti selässä. Viime yönäkin oli niin hankala olo että missään asennossa ei ollu hyvä olla.

Ens viikolla lääkärineuvola, jota ootan jo innolla. Että saa tietää mikä on tilanne kohdunsuulla jne. Ja sit ainaski toivottavasti saan lähetteen sinne ultraan. Aion sitä kyllä vaatia jos lekuri jostain syystä ei sitä laittas. Terkkakin on sitä mieltä että hyvä olis ultrata. Siis kun maha ja sf-mitta on niin isot ja oon ensisynnyttäjä.

Välillä tuntuu ettei jaksas enää yhtään oottaa sitä kun vauva syntyy. Kun taas välillä tuntuu niin ihanalta kun voi vielä nauttia semmosista asioista, jotka on sit kortilla ku baby on talossa. Nyt voi viä esim. nukkua pitkään..Lähtee lenkille tms. ilman mitään etukäteisjärjestelyjä, -suunnitteluja jne jne. Mutta siis vauvalla ei oo kyllä vielä mitään asiaa masusta pois moneen viikkoon. :)

Kivaa viikonloppua kaikille!

MamiJ&MasuRakas 33+2
 
Eilen poksahti rv 37 =)
Tänään onki sit ollu vetämätön meininki... oli menkkamaisia särkyjä alamahassa... en saanu oikee mitää aikaiseksi. Sain mä sentään hoitopöydän kasattua, jei =)

Eilen ja tänään on ollut uskomattoman usein pissahätä, kerta kaikkiaan ku tuntuu et saa koko ajan ravata.. en tiedä onko pikkuherra sit laskeutunu enemmän alas vai mikä on. Mut ärsyttävää tämä on!!

Sairaalakassi valmiina.. mut en mä sitä kyllä huomenna jaksa mukaan ottaa vaik lähdetään reilun tunnin ajomatkan päähän koko päiväksi... neuvolakortin ajattelin laittaa käsilaukkuun varuiks.

Anoppi eilen soitteli mulle synttärionnitteluita ja juteltiin sit synnytyksest... ja hän on NIIN täpinöissään... onhan tämä hänen eka lapsenlapsi! :) Mut samalla hän oli hyvin varovainen ja sanoi et hän haluis tietää ku lähdetään synnyttää.. et hän tulee sit... jos hän vaan saa luvan tulla. No saahan hän toki, täytyyhän hänellä jotain olla mitä odottaa.. Hän on muutenki oikein reipas ja auttavainen, meidän ei tartte passata häntä, vaan hän kyllä mielellään auttaa kaikessa.
Minun äiti se taitaa odottaa kans synnytystä ja ostaa sit vasta lentoliput tänne, kun tietää koska vauva on saapunut maailmaan :heart:

Mukavaa viikonloppua!

Jyllanti ja Hippo 37+1 :heart:
 
mulla ois tänään 35+3.
Jotenkin nyt se on iskenyt, se haikeus. Mun raskaus oli mun viimeinen ja se päättyi vähän kesken... vaikka olikin vaivoja toki olisin halunnut elää sen tilanteen ns. loppuun, mutta minkäs teet. Elämäähän täää on :)
 
Huomenta Marrasmassut!

Ja uusi viikko taas läks käyntiin :) Mulla ei oo tähän mennessä ollu mitään ongelmia unien kanssa mutta nyt ne vissiin alkaa viimisillä viikoilla täälläki.. Viime yönä taas jälleen kerran heräsin pissalle ja sen jälkeen ei nii millään uni meinannu tulla pari tuntia pyörimistä vaa ja kun alkaa miettiä tulevaa synnytystä.. Onneks on äippäloma voi nukkua pitkään, mutta taas menee rytmi päin pyllyä ku nukkuu sit pitkälle aamuun :S Eihä tää oo mitään verrattuna tietenkää siihen ku monet meistä kärsii noista suppareista eikä sen takia saa nukutuksi.. ALkaa vaan jo tympiä tää "hollilla" oleminen ois kiva että se vauva syntyis "yks kaks yllättäen" eikä tarvi kokoajan miettiä ja ootella tää on nii inhottavaa odotusta :stick:

Mulla kans jonkumuotonen kassi pakattuna jo.. Onko teillä mitään vinkkejä varsinki uudelleensynnyttäjillä mitä jäitte kaipaamaan viime sairaalakassista? Ootteko ostanu jo pillimehut valmiiksi? Mitä snackseja on hyvä ottaa mukaan jotka säilyy? Ootteko ottanu musiikkia?

Onko joku teistä aiemmin synnyttäneistä kokeillu ammetta avautumisvaiheen kivunlievitykseen? Onkohan se mahd, että voi mennä pelkästään avautumisvaiheessa sinne lillumaan, mutta en kuitenkaan halua synnyttää mihinkää veteen

Karoliina 37+0 poksista!
 
Moi kaikille,

Tulin joku aika sitten ryhmään mukaan, mutta en ole kirjoitellut tänne, mutta seurannut olen.

Mullakin jo 38. viikko meneillään ja nyt alkaa väsyttää toden teolla. Ja liitoskivut on aika kovat. Supistuksiakin on ollut ja kivuliaitakin sellaisia. Molemmat edelliset ovat tulleet vähän ennen laskettua aikaa, joten tässä nyt sitten tietysti kärsimättömänä odotellaan.

Karoliina87: minulla on ihan sama homma, että kun kerran herää, niin uni ei meinaa tulla millään. Ei ole mitään erityistä syytä välttämättä olla hereillä, mutta ei vaan nukuta. Ajatukset pyörii ties missä ja yön hiljaisina tunteina sitä ehtii huolestuakin vaikka sun mistä.

Edelleen Karoliinalle - minulla ei kahden edellisen kanssa ollut mitään sairaalakassia pakattuna, ja mies kiikuttelikin tavaroita sairaalaan sitä mukaa kuin niitä tarvitsin.. Ei ehkä se käytännöllisin tapa. :rolleyes: Nyt olen sairaalakassin jo pakannut ja on pillimehuja ja taitaapa olla suklaarusinoita naposteltavaksi.

Tuo amme avautumisvaiheessa. Edellisen synnytyksen aikana minut laitettiin ammeeseen odottamaan kun synnärillä oli tungosta. Tiedän että monista se on hyvä juttu. Minulla se ei toiminut ollenkaan :eek:. Niin kauan oli hyvä, kun KUUMAA vettä juoksutettiin suihkulla kipeän selän kautta ammeeseen, mutta se ammeessa lilluminen ei ollut alkuunkaan hyvä. Minulle tuli sellainen olo, että olen loukussa ammeessa, kun en itse edes pääse sieltä ylös. Mies istui kyllä vieressä - aikoi tosin lähteä kahville siinä, mutta tuskissani parahdin, että et lähde minnekään... Joten oma kokemukseni edelliseltä kerralta on, että ei ollut minulle hyvä juttu. Onneksi päästiin nopeasti synnytyssaliin, ja sielläkin olin aika passiivinen synnyttäjä, mutta ei se synnytys kauaa siitäkään huolimatta kestänyt.

Nyt sitten jännityksellä odotellaan, että koska pääsisi tositoimiin ja millainenhan tästä kerrasta tulee.

Onnittelut kaikille jo synnyttäneille!:flower:
 
Tarttee varmaan tänne päivitellä välillä kuulumisia.

Karoliina: Suurimmassa osassa sairaaloita voi ammetta nimenomaan käyttää avautumisvaiheessa mutta sinne ei saa synnyttää. Taitaa olla harvemmassa ne paikat missä ammeeseen saa synnyttääkkin.

Täällä kuulutaan ihan näihin loppupään odottajiin eli tänään poksahti 34 viikkoa täyteen. Odotan kaksosia ja ollut nyt vuodelevossa 3 viikkoa eli siihen nähden viikot on ihan loistavat ja eipä nää nyt ole mitään isompia oireita taas aiheuttanut eli olen ihan varma, että päädyn lopulta kuitenkin käynnistykseen. Suppareita ei oikeastaan ole mutta kohdunsuu oli lähtenyt aukeamaan ja lyhenemään. Huomenna olis taas poli niin kuulee uuden tilanteen. Viikko sitten poikien painoarviot oli 1900g ja 2000g eli ihan kohtuullisen kokoisia jo ovat.

Mäkin tänään pakkailin sairaalakassin ja mukaan tarttui vaan henk.koht. hygieniavälineet, parit imetysliivit, liivinsuojia, yösiteitä (ne sairaalan on NIIIN kauheita), verkkarit, parit pikkarit, sukat, kirja, kamera +laturi, kännyn laturi, neuvolakortti. Känny ja rahapussi täytyy yrittää muistaa napata mukaan kun lähtö tulee. Lisäksi otin vielä vauvojen "tuomiset" tulevalle isoveikalle eli pehmo Nasu ja auto. Vauvojen tutit pitäis vielä keitellä.

Esikoista hakiessa oli mukana cd-levyjä ja vaikka mitä syötävää mutta ne jäi kaikki käyttämättä kun synnytys oli niin nopee.

Siisami ja jätkät 34+0
 
Moikka :)

Pitää kirjottaa vähän kuulumisia ja samalla päästään taas ekalle sivulle :)
Eilen tuli 35 viikkoa täyteen, ei malttas enää odotella, jotenki kyllästyttää tää lyllertäminen ja närästys. Ihan hyvin vois jo lähtee synnärille puskemaan se ihana rakkauden hedelmä ulos :D Kuinkahan moni on jo saanut nyyttinsä kainaloon? täällä kaksplussan sivuilla on niin hiljasta ettei pysy oikein ajan tasalla... joku vois liittää mut tonne fb:hen niin pääsisin sinnekkin vähän lueskelemaan muiden kuulumisia. Olinkin jo sielä, mutta vaihdoin brofiilia niin tipuis sieltä pois.
Hyviä vointeja kaikille,
Pirpana -76
 
pirpana:

laita bianalle yyveetä, niin kertoo sulle mite pääset feispuukkiin mukaan.

Onko kaikki jo fb:ssä? Moni on ajatellu et ei tulis ees vauvapinoa tänne kaksplussan puolelle vaan et jatkamme sit feispuukissa.

Hihi, haamupotkuja tulee koko ajan ku tässä istun. Melko spookya :D
 
Heippis marrasmasut!

Aattelin tulla tänne poksuun ja kertoon neuvolakuulumisia. Eli viikot 34+0 tänään. Neuvolalääkäri oli tosiaan jo tänään sen takia, että sf-mitta huitelee yläkäyrällä. Ja siellähän se oli edelleen... Lääkäri laitto nyt sitte lähetteen ultraan kokoarvioon. Harmi vaan kun se on vasta joskus parin-kolmen viikon päästä. Mä kun tietty haluisin sinne heti. Mutta tietysti se on järkevämpää tehdä mahdollisimman myöhään. Jos sen tekis jo nyt ni mistäs sitä vois sit tietää vauvelin kokoa kun synnytys on lähellä. Oli kyllä rauhottava käynti. Välillä pelottanu et tää hemmo syntyy liika aikasin ku harkkasuppareita on niin reilusti ollu ja ny on tullu kuvioon sukkapauikkokivut ym. vihlasut vähän siellä sun täällä. Mut kohdunsuu kuulemma ihan epäkypsä vielä..onneksi.

Mitähän muuta ny tulis mieleen... Aika malttamaton/kärsimätön olo rupee jo oleen. Jokunen viikko nyt pitäs viä kasassa pysyä :D

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

MamiJ&MasuRakas 34+0
 
fb:ssä menee kyllä juttu nopeesti, mutta sieltä saa taas toisaalta nopeesti mielipiteitä jos jokin askarruttaa, eikä tarvii kauaa odotella että joku vastaa. on jo vauveleita syntynyt ja koko ajan tuntuu tapahtuvan, jännää :)

oma napa: lääkärineuvola eilen ja eipä mitään ihmeempää. kohdunsuu sormenkärjelle auki ja kaulaa vielä 3cm jäljellä..sen mukaan tuskin lähiaikoina mitään tapahtumassa. painoa tulee ihan liian nopeasti ja muitakin r-myrkytyksen oireita löytyy. pissa ollut puhdas aina ja paineita nyt mittailen kotosalla. ollut aiemmin siinä 115/70 nyt n. 135/82 jos menee 140/90 yli niin sit pitäs mennä näytille... toisaalta sekin on normaalia että paineet nousee loppuvaiheessa.

mennkajomotuksia, supistuksia ja saakelin peräpukamia löytyy :kieh: sukkapuikkokipuja tai suonenvetoja jos ei muuta. että vaivoja löytyy vaikka muille jakaa, joka pistää olon kaameeks ja mielen aikas matalaks.. onneks kolme päivää viikossa poika on hoidossa niin saan vaan lepäillä :)

tässä sitä sitten odotellaan JJ-t ja "sisko" 36+5
 
tulen nyt avautumaan tännekkin! Tänään oli neuvola ja sain vanhemman&kokeneemman neuvolatädin sijaiseksi.. Hän oli ensimmäinen joka osas kertoa jotain arviota vauvan koolle (en oo saanu lähetettä ultraan/synnytystapa-arvioihin tms. ) Tunnusteli ja sano että näyttäs olevan iso pään koko, ja sano painoarvioksi 3800g ja jos LA:han menee niin yli 4kg pitäs tulla.. On kuulemma sen verran kokoa kaverilla.. Nuohan kuulemma heittelee aikalailla nuo arviot mutta olishan se kiva tietää jotain ku aiemmin ei oo kerrottu minkäänlaisia arvioita mistään.. Sf-mitta pomppas 36cm:iin.

Jos kerta on isompi vauva tulossa, miksen saanu lähetettä kokoarvioon? Neuvolatäti sano vaan että kaikki hyvin ja alakautta tulee.. whaat jos siitä kovin iso tulee ni oishan se kiva tietää mahtuuko se ees tulemaan tuolta, ite oon kuitenki aika pienikokonen (160cm just ja just) .. ressin poikasta meinaa tulla tässä ku kaikki on uutta ja sitte tuommosta kerrotaan..

MamiJ mikä sulla oli Sf-mitta?

Hieman veristä vuotoa havaittu pikkareissa/pyyhittäessä, toivotaan että kertoo paikkojen kypsymisestä! ei malttais millään ootella enää, varsinkaan ku pelotellaan isoilla vauvoilla :D

Karoliina 37+2
 

Yhteistyössä