<3 <3 MARRASKUUN massukat KESÄKUUSSA 2011 <3 <3

Tiukutus oi onnea että kaikki kunnossa :)

Hei tuli ihan tosta mieleen kysyä teiltä kokeneemmilta et kannattaako laskettua enää tässä vaiheessa muuttaa? Kun meillä todettiin että poika olis kehitykseltään reilut 17 rvkoa (sellasta 17+4 tai 17+2) ja sillähetkellä oli siis 16+4 oikeasti. Että antaako vaan olla sen lasketun joka on alussa todettu ja joka taitaa olla tarkin? Lapset kehittyy niin yksilöllisesti varmaan, että nyt aletaan ultrissa olla + - viikko suuntaan tai toiseen...?
 
Viimeksi muokattu:
Onpas ollut taas ilkeitä ihmisiä liikkeellä :( Hui, kyllä tuollainen säikäyttäisi itseäkin, mutta onneksi kaikki oli hyvin =)

Me ollaan ostamassa emmaljungan tuplavaunut käytettyinä. Ovat sitä vanhempaa mallia, niin kaikki renkaat ovat isot. Ja saamme myös pehmeät kopat vauvoille siinä samassa. Yhteensä maksaa vain 350€ . Vaunut ovat todella siistit ja ei kyllä ole tullut missään vaiheessa mieleenkään ostaa vaunuja uusina. Ystävälläni oli Oran tuplavaunut kaksosillaan ja ei suositellut niitä ollenkaan. Oli kuulemma ollut kaikenlaisia "lasten vikoja".

(.) kävin yksityisellä lääkärillä juuri ja hän määräsi minut vuodelepoon. Olen moittinut kipua kävellessä vasemmassa kyljessä/vatsassa, hänen mielestään ne on ennenaikaisia supistuksia. Saikkua nyt rakenneultraan saakka ja rauhallisesti oloa. Jos kivut tulee myös levossa, niin samantien soitto äitipolille ja sinne tutkimuksiin. Kirjoitti jo lähetteenki valmiiksi,ettei tarvi silloin alkaa sellaisia hommaileen. Nyt meitä on kaksi vuodepotilasta kotona, kun mieskin on saikulla ja ei saa rehkiä/nostella mitään =) Saataiskaan me jostain hoitaja avuksi kotiin?? ;)


:heart: Vimpula ja Vampula 18+5 :heart:
 
Britney elä itse lähde muuttamaan, jos tarvetta muuttaa niin lääkärit muuttavat sen tietoihin. Eli itsellä ei tarvitse miettiä että muuttuuko :) Riippuu paikkakunnastakin tosi paljon että kuinka paljon voi olla heittoa ennenkuin muuttavat, meillä täällä se on 7 pvä tai yli suuntaan tai toiseen ja joillakin paikkakunnilla voi olla vaikka 5 pvä. Ja tosiaan ultraaja sen muuttaa kun odottajista on tiedot koneilla, jossa myös laskettuaika :)
 
Onneksi mannalla kaikki hyvin! Oliko jopa meidän porukan eka tyttölupaus, vai tuntuuko musta vaan että tähän asti kaikki masumuruset on olleet "hännällisiä" :D *wink Britney*

Ihan sama kuin Aplarilla, tyttö/poikaolo vaihtelee päivästä toiseen. En tosiaan yhtään tiedä. Esikoisesta olin ihan varma että on poika (oireeton raskaus, poikamasu, linea negra jne) niinkuin sitten olikin :heart: Perhetyöntekijän vierailusta - en ole kuullut sellaisesta, esikoisen synnyttyä neuvolan täti kävi meillä kerran mutta se taitaa olla kaikkialla käytäntö. Mutta, meillä oli maailman ihanin kastepappi, ja hän kävi kylässä kun vauva oli n 1kk ikäinen, ja juteltiin pari tuntia parisuhteesta, vauvaan ja perhe-elämään liittyvistä odotuksista tms. Käynnistä jäi tosi hyvä mieli, joten jos jotain vastaavaa tälläkin kertaa tarjotaan niin tervetuloa vaan :)

Tiukutus - onnea hyvistä ultrakuulumisista - ja tottakai pysyt täällä, ihan kuin me sut pois päästettäis :D
 
Manna No johan oli akka! Onneksi selvisitte säikähdyksellä.

Tuplat vai seisontalauta Meillä esikoisen ja toisen ikäero 1v7kk. Ja pääsyimme ensin pelkkään seisomalautaan. Kunnes tuli talvi, hyvin luminen talvi, ja ostimme tuplat. Nyt käytämme tuplia ja lautaa tilanteesta ja kävelykohteesta riippuen.
Carenan douple swingit on hyvät. Enkä tiedä onko kaksosillakaan huonot. Ei ainakaan hereillä oleva kaksonen töki ja herätä nukkuvaa :)

Lasten hassut kommentit masuvauvoista
Meidän esikoinen melkein 3 hyppii usein mahani päällä maatessani lattialla selällään. Sanoin ettei äitin masun päällä saa enää hyppiä kun vauva menee rikki ja sille tulee pipi. Esikoinen sanoi "isi korjaa" :D

Onnea ultrauutisista!

Mandi ja IlonaVonD Täälläkin kokkailua rakastava. Itse asiassa ennen lapsia kokkailu perusteellisesti oli mun ja mieheni yhteinen harrastus. Nykyään kilpailemme kumpi saa kokata :)

Tukiperheistä pitäisi puhua enemmän. Yleensä ihmisillä on se kuva, varsinkin jos tukiperhettä tarjotaan avuksi, että olisi jotenkin huono perhe. Hienoa, että kikatus ja lapset saatte nauttia tukiperheen avusta! :)

EevaN Eihän meidän loppukuun odottelijoiden tarvitse taustalla olla. Tokihan välilä tuntuu että olemme paljon jäljessä mutta silti olemme omassa tahdissamme :)
Mullakin rakenneultra vasta 18.7.

Tiukutus Näkykö sulla jo nt-ultrassa että vauva olisikin vanhempi?

Katjuska No voih, nyt jo supistuksia :/ No onneksi oli fiksu lääkäri. Antaa niiden kotihommien olla niin kauan kunhan saatte itsenne kuntoon :)

Perhetyöntekijän vierailu Kuulostaa hyvältä. Täällä sellaista ei ole..

(.)
Harjotussuppareita tulee välillä. Varsinkin kun tekee jotain kotihommia ja kupartelee paljon. Ne kuuluvat asiaan :)
Verenpaineet tututuvat edelleen alhaisilta. Katsotaan mitä neuvolassa sanotaan maanantaina. Mutta eipä paineita voi nostaakaan millään :/
Ooh, taisin tuntea potkuja juuri :heart: Toissapäiväiset ehkä-potkut olikin oikeita!! :D :D
Tänään olen päässyt kävelemään hieman paremmin kuin muina päivinä.
Nyt syömään..

Johan tuli tekstiä, eihän tätä kukaan jaksa lukea :)

Biana ja Lahja-Armas 15+2
 
Onpas kulunut taas aika niin nopiaan, että ei oo kerenny kirjottelee, vaikka päivittäin teidän juttuja käynytkin lukemassa.

Britney Missä kävit ultrassa? Oliko kuinka tyyris?

Perhetyöntekijän käynti kotona Ei oo meille ainakaan mitään puhuttu sellaisesta. Eli ilmeisesti ei sellaista täällä järjestetä. Mutta sentään perhevalmennusta täällä on. Saatiin jopa jo kutsu sinne, vaikkakin vasta elokuun alussa alkaa ja olikohan sitä 5 kertaa. Tuolla perhevalmennuksessa on yhden kerran perhetyöntekijä puhumassa aiheesta "mikä tulee muuttumaan?".

Onnea kaikille jo ultrassa käyneille ja hyviä uutisia olette saaneet :)

Lapsiluku Jotenki kaksi lasta olisi kiva, että olisi toisillensa seuraa. Mutta aika näyttää millon ja kuinka monta tulee lisää.

Vitamiineja syön multivitan raskaus ja imetys. Ei kai noista haittaakaan voi olla. Isäntä joskus tässä noista superfoodeista puhu, oli kiinnostunut siitä magasta (vai mikä se oli,huono muisti vaivaa taas). Mutta se on sitten jääny ihan puhumis asteelle vaan, että ei ole sitä mistään hankkinut.

Audit Mulle tehtiin se kysely, kun olin rehellinen ja sanoin juovani ennen raskautta alkoholia, mutta harvoin ja kerralla yleensä 1 tai 2 annosta. Isännälle ei neuvolan täti kyselyä tyrkyttänyt, kun riitti että sanoin että isäntä ei käytä olleska alkoholia eikä tupakkaa eikä myöskään huumeita. Ja mulle kirjotti neuvolakorttiin terveystottumukset alkoholi kohtaan audit 1piste.

Liikkeet Tuntuu aivan ihanalle kun pikkuinen liikuskelee ja tuntuu potkivan/tökkivän välillä niin että tuntee,kun pitää kättä mahan päällä. Välillä kyllä tullut sellainen olo, että onkohan kaikki ihan ok, kun ei joka päivä oikeen mitään selkeetä tunnu tai sitten niitä liikkeitä ei aina vain itse huomaa. Mutta meni eilis illan nukkumisen aloitus vähän pitkäksi, kun tykkäsi just sillon pitää elämää masussa ja ite tottakai ihan fiiliksissä, ettei sitten unikaan heti tullut.

Rasvaillut en ole olleskaan. Ei ole iho kuivunut, joten en ainakaan vielä ole kokenut tarpeelliseksi. Ehkä sitten myöhemmin, jos alkaa kuivumaan.
 
Jos nyt kirjoittaisi vähän muutakin kuin vaan omaa napaa :D

Manna*lla ollut hurja linkkimatka :O Kaiken maailman hulluja sitä onkin :mad: onneksi kaikki kitenkin hyvin ja ihana tyttölupaus! :)

IlonaVonD ihanaa että ette häädä mua pois :D

Biana nt-ultrassa taisi olla 4 pvä vanhempi. Eli ei ollut montaa päivää heittoa mutta vähän kuitenkin.
Millaisia verenpaineita sulla on ollut neuvoloissa? Ja onko siellä sanottu niistä jotakin? Salmiakki ja lakritsihan nostaa verenpainetta, eli ei kun vaan herkuttelemaan oikein olan takaa ;D
Mulla oli nyt verenpaineet vähän romahtaneet, mutta ei onneksi vielä mitenkään liian alhaiset.

Perhetyöntekijän käynnistä en ole minäkään ennen kuullut, mutta jos tuollainen mahdollisuus meille tulee niin tuskin kieltäydytään :) Mukavahan se varmasti vain on saada jollekin purkaa esikoisen tuloa :)

Tiukutus&Masi 21+1 :heart:

*Ompas outoa kirjoittaa noinkin "korkeat" viikot jo :rolleyes:*
 
Tiukutus Juu, salmiakkia olen yrittänyt käyttää lääkkeenä :D Kuinkahan paljon sitä oikeesti joutuisi syömään että nostaisi paineita??
Verenpaineet on olleet 95/69 mutta eihän tuokaan ole ollut levossa. Tai tuota ennen olen kävellyt tuplien kanssa ja nostellut, riisunut lapsia yms. Eli en tiedä mitä sitten levossa on.
 
Hyvä että mannalla oli kaikki hyvin ultrassa tuon kokemusken jälkeen.Tympeitä tuommoset ihmiset.Onnea tyttöveikkauksesta!:heart:
Onnea hyvistä ultrakuulumisista Tiukutukselle Nyt oletkin meistä pisimmällä:) Varmasti mukavaa kun saa olla vähän pidemmällä ja viikot lisäänty.

Tänään oli rakenneultra.Kaikki oli hyvin.istukka sijaitsee ylhäällä edessä.Ainoastaan lakimitta/päämitta oli alarajalla.Eli pienipäinen vauva tulossa.Helppo ehkä synnyttää:) Vähän huolestutti tuo mitta, mutta sanoivat ettei mitään erikoista merkkaa.Muut mitat oli keskikäyrällä tai yli.painoarvio oli 337g. Ja edelleen hippulat heilu.=) Huonoja kuvia saatiin kun kaksi naamakuvaa jossa näyttää joltain oliolta,kun on otettu edestäpäin mutta pääasia että kaikki oli hyvin.Istuskeli mahassa.Sairasloma jatkuu elokuuhun ja siitä jatketaan loppuraskauskin eli töihin en enään mene.Lääkäri katsoi kohdunkaulan supistusten takia ja oli 5cm kanavaa jäljellä.Eli todella hyvin.

Vaunuista Mies sai ylipuhuttua minut ettei osteta nyt Carenan Double swingejä kun ikäeroa tulee se 2v7kk ja on talvi kun vauva syntyy.Tulee liikuttua vähemmän ja jos tarvitaan niin ostetaan sitten kevääksi.Esikoiselta on teutonian spirit S3 niin vauva voi nukkua hyvin niissä päiväunet ulkona.ja pulkassa voin vetää vanhempaa.

Perhetyöntekijän käynti kotona En ole kuullut minäkään tuosta.Perhetilanteeseen yms liittyen täytin miehen kanssa laput.Viime raskaudessa ei tarvinut tuommosta täyttää.Mutta eikait haittaa ainakaan meille olis jos ammattilainen tulis kotiin keskustelemaan.

Mutta nyt ruoanlaittoon->>
Reveria 20+2
 
Heipä hei kaikille pitkästä aikaa! Kiva oli lukee kaikkien kuulumisia. :) Aika on mennyt jotenkin todella nopeasti, viikot senku menee syöksymällä eteenpäin. Ajattelin eilen että olen vasta viikoilla 16-17 mutta olenkin 17-18! :D Vau! En oo edes kerennyt käymään täällä sivustolla, ollut jotenkin kiirusta.
Miule tuli sunnuntaina ekat harjoitussupparit ja samalla tunsin jotain pieniä liikkeitä! Mut nyt kun istahin niin tunsin vielä selvemmin ku kaveri potkii!! Ihanaa! :heart:
Ihoa oon rasvaillut kookosöljyllä, öljy imeytyy tosi hyvin ja tekee hyvää kuiville säärille. Käytän sitä myös kavoihin ku miul on kuivuutta naamassakin. Saman oon huomannut myös että rusketus on tarttunut tosi hyvin! :)

Ihanaa odotusaikaa kaikille, toivotaan että se aurinko pilkahtaa taas esiin, täällä päin pelkkiä pilviä jo tämän viikkoo.

plussattu 17+3
 
Tein päivityksiä etusivulle. Kahlasin koko pinon läpi ja koitin poimia "lupauksia ja oloja" kun aika vaisusti niitä pyyntöjä yv:llä tulee. Huudelkaa jos olen päivitellyt omiani.

zerhy ja EevaN teidän LA:t puuttuu ?

Biana ja Leeniliini olitte miettineet mun kuulumisia :wave: .. Pääasiassa menee oikein mukavasti, tietysti yksin kun on niin kovin mietityttää viitsinkö mennä synnytysvalmennukseen, millä menen synnyttämään, kenet pyydän mukaan, millä sairaalasta pois jne ja miltä se tyhjään kotiin tuleminen sitten tuntuukaan ? Monta kertaa olen miettinyt että pitääkö mun olla sitten äiti ikäänkuin 2 edestä jne.. Tulevan "isän" viimeisin kanta kun on että ei aio millään tavoin osallistua jatkossa elämäämme. Onneksi on ystävät ja lähisuku :heart:

Tulipas vuodatus, mutta noi on niitä kysymyksiä mitkä huonoina päivinä mietityttää. Raskaus on onneksi sujunut ongelmitta ja tuleva vauva on mulle niin rakas että sen voimin jaksaa =)

Onkos muilla ilmennyt jonkinnäköisiä raskausdementia oireita :ashamed: ? Musta tuntuu että niin sanotusti en rullaa enää ihan täydellä pakalla.. :D

Palaan illalla myöhemmin paremmin ottamaan kantaa

Samaha 20+1 ja sama tyttöolo kun 10viikkoa sitten :D
 
mie en oo ees isältä enää kysyny kiinnostaako kun ei tunnu kiinnostavan. toivon toki et suhtautuminen muuttuu kun lapsi on syntynyt.
Kun on yksin ja raskaana, niin luulis ettei ketään miestä kiinnosta. Mut musta tuntuu et ei mulla oo koskaan ollu tämmöstä vientiä :p - pitäny useammalle jo sanoa että en etsi nyt suhdetta kiitos vain. Tuntuu hassulta. Kaipa se onni jossain on odottamassa, kuhan saa tämän juniorin kasvatettua vauva-ajasta ohi ensin.
 
Ompas tullut taas muutamassa päivässä paljon tekstiä. Muistankohan kaikea kommentoida.
Minulla ainakin on ihan selvää raskausdementtiaa oli tuota esikoistakin odottaessa, unohtelin asioita.

Kikatukselle ja Samahalle voimia yksin odotukseen:hug::hug:

Hiusten värjäyksestä en ole huolissaan esikoista odottaessa värjäsin ja aijon nyttenkin värjätä. Enemmän olisin huolissani noista E-koodeista.
Me miehen kanssa jo ennen lapsia ollaan pyritty suosimaan lähi ja luomu ruokaa. Tietää mitä suuhunsa pistää.

Monella on ollut jo rakenneultra monta poikalupausta tullut:) Minulla on vasta 14.7, mutta tuskin kysytään sukupuolta jätetään se yllätykseksi.

Vaunuista on ollut myös puhe. Me ostettiin esikoiselle Emmaljungen duo edge yhdistelmät ja hyvin on palvelleet. Hyvin mahtu viellä keväällä poika nukkumaan ratas istuimessa päikkärit. Isothan ne on mutta kaupunki käyttöön ostin käytettynä Gracon matkarattaat joihin sai turvakaukalon lukittua kiinni.
Tuplavaunuja ei osteta kun esikoinen on 2v6kk vanha kun vauva syntyy ja innokas kävelijä ja toisaalta asutaan niin että kaupaan tai kerhoon pitää joka tapauksessa mennä autolla.

Perhetyön tekijän käynnistä en ole minäkään kuullut, mutta idea on hyvä minun mielestä ainakin.

(.) Harjoitus suppareita tulee varsinkin jos kovasti touhuaa. Esikoinen ei ole oikein ymmärtänyt että äitin mahassa kasvaa vauva, mutta hoivasi tänään omaa uninallea ja puhui vauvasta.

Tytti83 ja Toukkis 16+1
 
brut käytiin jyväskylässä mehiläisellä ja makso 150 euroo, suomen terveystalolla on muutamaa kymppiä kalliimpi.
Oli tuokin jo meille paukku mutta ei nyt konkurssiin jouduta, miehen kun oli pakko nähdä vauva. Yrittää se vielä tulla sinne rakenneultraankin mut pahoin pelkään että eipä kyllä pääse, noh onneks näki pojan nyt :)

Me asutaan muuten 60km päässä jyväskylästä kun viimeks jäi vähän juttu "kesken" siitä, mutta ei mikään mahottoman pitkä matka synnyttämään ole meilläkään :)



Parisuhde tai sanotaanko mieluummin et ainakin oma mielenterveys on vakaampi! Nyt ajatus erosta tuntuu kuopatulta idealta, mutta tää asia pitää miettiä perinpohjin. Ei tunnu enää missään nää pienet kiukuttelut, joita puolin ja toisin taitaa olla päivittäin, kun koin viikonloppuna sen aallonpohjan kun tuntu et mikään ei enää korjaa mitään...

Synnytysvalmennus, onko muilla mahdollisuutta tollaseen? Täällä on ainakin meidät ilmotettu sellaseen automaattisesti. Ajattelin käydä kattelemassa (yksin) millasta se on, ehkä en ihan joka kertaa käy, mutta tärkeimmät.

Koirista on ollu puhetta, mutta entäs muut lemmikit? :) Tuli tässä vaan mieleen, että millasia karvavauvoja/muita ötököitä ihmisillä on?
Mulla on iät päivät ollu kissa, mut nyt mun kisu asustelee anoppilassa tuolla maalla. Saa ulkoilla siellä ja on enemmän tilaa ja mäkin näen sitä läskiä poikaa silti usein :)
 
Hauska juttu kikatus, että miehiä riittäisi joka sormelle :D Ei noista kyllä ota aina selvää että missä mennään...Nostan hattua että keskityt nyt vauvaan ja luotat siihen että pärjäät, mulle olisi varmasti vaikeaa olla yhtä vahva.

Samahalle :hug: - onneksi sulla on tosiaan hyvät tukijoukot!

Jaa mitähän muuta piti kommentoida...RaDem iski! Palaan kun muistan taas jotain ;)
 
Ainnin - piti tuosta tukiperhejutusta vielä kertoa, että ystäväni, yksinhuoltaja jolla on 10v tytär, oli 2 vuoden ajan tukiperhe/tukihenkilö 9v ikäiselle romanitytölle. Nyt hänellä on 5-vuotias ottotyttö (vai mikähän se oikea termi on...), lastenhuollon kautta sijoitettu siis, asuu heidän perheessä siis aikuiseksi asti ellei omat vanhemmat yhtäkkiä pääse kuiville alkoholi/huumekierteestä ja muista, että heillä olikin tytär. Alku oli tosi rankkaa tuon 5-vuotiaan kanssa, hän oli tosi takertuva ja mm suostui juomaan vain tuttipullosta, mutta on palkitsevaa nähdä kuinka hän kehittyy ja oppii luottamaan ja alkaa yhä enemmän käyttäytyä "normaalin" 5 (tai nyt jo 6) vuotiaan tavoin. Mun mielestä ystäväni esimerkki on tosi kannustava, kaikki perheet on erilaisia ja arvokkaita :heart: ja jos itsellä on joskus "vastamäkeä" on hyvä muistaa että on myös ihmisiä jotka esim ei kykene edes huolehtimaan omista lapsistaan. En tiedä ilmaisenko itseäni nyt tosi sekavasti, mutta tiedättekö mitä tarkoitan?
 
Onhan tässä ollu vähän jonkinmoista huonomuistisuutta, pistetään se siis raskausdementian piikkiin.

Britney Tuossa omakustanteisessa ultrassa aattelin kanssa isännän kanssa käydä, mikäli ei saa töitänsä silleen järkättyä että pääsee rakenneultraan(toivottavasti pääsee,niin säästy iso tukko rahaa), ei päässyt töidensä takia nt-ultraankaan. Ja olis silleen kiva, että näkis muksun.
Ei teilläkään juu älytön matka synnärille sitten ole. Onko toi synnytysvalmennus juttu sulla Keskussairaalalla? Vai onko teillä vaan noi valmennusjutut synnytysvalmennuksen nimellä, kun meillä se on perhevalmennuksen nimellä? Ja sit erikseen ihan toi synnytysvalmennus Keskussairaalalla..

Lemmikkejä meillä ei ole. Minun ja isännän vanhemmilla kyllä on kissoja. Ja taitaa riittää ainakin toistaiseksi, että päästään niitä vanhempiemme luona hoivaamaan. Eipähän sitten ainakaan ole oma kämppä ihan karvojen peitossa.
 
neuvolasta kotiuduttu.. oli mukava kätilöopiskelija sijaisena ja on vielä seuraavallakkin kerralla kun on neuvola..ymmärsi mun tunteet ettei ole mukava kun hoitaja vaihtuu joka kerta. selvisi että se meidän varsinainen terkkari ei ole enää ollenkaan töissä siellä...

paino on noussut melkein kilon viikossa,mut koska lähtöpaino on ollut niin matala niin ei haittaa toistaiseksi.
sykkeet oli 160 eli korkeat,hyvin kuului...kohdun korkeus oli 15,5cm ja ylin kohta on navan kohdalla..eli niinkuin olin itsekkin tunnustellut..
Mutta,hemoglobiini oli vain 90 joten selittyi tämä mun huonovointisuus,ekalla kerralla oli 145 joten,laskenut hurjasti,saan ruveta rautaa popsimaan...ja lihanhimokin selittyi tämän myötä ja kävinkin hakemassa pari kiloa lampaanlihaa herkuksi...naminam!
Seuraava neuvola onkin sitten viikolla 22 eli 1.8... kun tulen muiden marraskuisten perässä hitaasti mutta varmasti,olen aina viimeinen neuvolassa kävijä..:)

sykkeiden myötä vahvistui mun tyttöolo ja LA mulla on 4.12 synytyssairaala on KOS eli kätiöopisto

Tosin,viikot vastaa laskettua aikaa joka oisi 2.12. joka tuntuu kyllä todellisemmalta,en tie onko joku virhe tullu tohon neukkulakorttiin kun on siihen merkattu 4.12...viimeisistä kk laskettuna la on 2.12 ja hedelmöittyminenkin on voinut tapahtua viimestään 11.3,sen jälkeen ei voi olla kun mies ei ole ollut paikalla 7.3 jälkeen tai sitten sillä on supersiittiöt..:DD tosin se kättärin ohjelma millä laskevat viikotja päivät on ulkolainen ja se laittaa päivän tai kaksi enemmän..:)
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Biana Ihanasti sanottu tuo "kilpailemme kumpi saa laittaa ruokaa!". Heh,meillä kyllä molemmat ollaan tyytyväisimpiä kun minä kokkaan. ;) Nauroin just eilen kun olin täällä "kehuskellut" ja vannonut tuoreiden ainesten puolesta ja sitten syötiinkin täysjyväpastaa ja tölkkipapuja..pojan herkkua! (Oli meillä sentään hyvä salaatti). Onneksi ei tarvitse ottaa tätäkään niin vakavasti. :)

Manna* Onneksi oli ultra seuraavana päivänä että saitte nähdä että kaikki oli hyvin. Ihmeellisiä ihmisiä kyllä löytyy, uskomatonta että bussissa aletaan tönimään tilanpuutteessa! taisi olla rouvalla muutama ruuvi löysällä.. Inhottavaa silti.

Perhetyöntekijä Sellaista meillä ei helsingissä käynyt. Olisi kyllä ollut kiva jos olis käynyt. Ei niin että meillä mitään huolia tai ongelmia silloinkaan ollut,mutta onhan se aina kiva kun joku tulee juttelemaan ja saa purkaa ajatuksia ammattilaisen kanssa. Minusta kaikki tuollaiset kannattaa hyödyntää! Samoin kuin tukiperhettä jos ei sukulaisia ole auttamassa ja muutenkin. Hienoa että tuollaisia tarjotaan!

Kikatus Sitähän sanotaan että raskaana ollessa sitä oikein hehkuu kauneudesta, sinun kohdalla se varmaan on toteutunut kun vientiä olis noin paljon. Nauti huomiosta! :)

Varmaan unohdin taas jotain mihin olisin halunnut kommentoida..mutta..
Nyt kuitenkin painellaan pyöräilemään koko porukalla,vaikka ilma ei olekaan ihan paras..

Mandi ja kirppu 17+4
 
Mun mielestä on toki kivaa et on huomiota jonkun verran, mutta sitten taas on se ikävää kun tähän rinnalle kaipaisi jotain muutakin. Mutta lapsen biologista isää en rinnalleni tahdo, enkä ketään muutakaan, aika harva kestäisi sen että nainen on raskaana toiselle, itse en ainakaan kestäisi sellaista tilannetta. Joten yksin on ihan hyvä, nuollaan nyt haavat rauhassa :)

Vauva on liikkunu suht normaalisti joten en mennyt neuvolaan, maanantaina on kuitenkin käynti jo niin sitten ultrataan kuitenkin.

Meille selvisi nyt että kuukauden kuluttua pääsen lasten kanssa muuttamaan, jipii. Sitten saan hankittua jo valmiiksi vauvallekin enemmän asioita, jonkinlaiset parvekevaunut on ostoslistalla, perus-yhdistelmät (emma bestar combit mulla oli aiemmin, ehkä otan ne, ne oli kivat ja halvat), sänky, sitteri, jne kaikkea. Ihana päästä ostelemaan, sormet ja syyhyää mutten tänne nykyasuntoon hanki mitään. Sitten sinne uuteen omaan rauhaan ihana alkaa sisustamaan.

Mää en muuten oo etusivulla mutten vielä sinne kaipailekaan :)

18+1
 
Rakenneultrassa käyty =)
Komia pitkä koipinen, käsinen ja sorminen POIKA siellä asustaa:heart:
Kaikki oli kohdillaan ja niinkuin pitää=) Kätilö senkun kehui ja kehui vauvaa:)
369g on kertynyt painoa ja on "edellä" kehitystä 4 päivää lasketusta ajasta, mutta eivät vaihtaneet LA. Joten virallisesti LA on 3.11.
Mies oli mukana ja voi kuinka hän oli taas niin haltioissaan... söpöä:heart: Poika vieläpä hänen toiveiden mukaisesti..hän haluaa kuulemma oman jalkapallo joukkueen....

Lapsiluvusta.. Tämä on meidän esikoinen. Aikaisemmin on ollut puhetta kahdesta...katsotaan mihin päädytään,mut nyt just musta 2 tuntuis oikee hyvälle.

Lemmikeistä.. Meillä ei ole, eikä tule. Minä olen ihan kissa ihminen, mutta mies on allerginen. Meidän pihalla tosin asustaa 2-3 rusakkoa :)

Jyllanti80 20+0, poika
 
  • Tykkää
Reactions: EevaN
Hej!
Täällä kanssa rakenneultra takana! Kaksi poikaa olisi tulossa! :) Kaikki oli hyvin, eikä mitään erikoista näkynyt. Mut nyt mää ite rupesin ihmettelemään kun täällä on kaikilla muilla ollut nuo vauvojen painoarviot reilusti yli 300g ja meillä oli vauva A 230g ja vauva B 270g (rv 19+3) :O

Joku kysyi tuplien odottajien painon noususta, niin mulla on tullut nyt lähtöpainoon sellaset 4kg.

Liikkeetkin tuntuu nyt koko ajan ja ihan selvästi! :heart: kyllä niitä on odotettukkin!

-Jennae ja pojat-
 
brut joo, perhevalmennus se varmaan onkin :) meille ei oo vaan puhuttu siitä oikeen mitään... kerran neuvolassa vaan möläytti et "teidät on ilmotettu valmennuskurssille" sitten kysyin seuraavalla neuvolakäynnillä et mikä siis se kurssi muuten on, niin lyhyesti vaan esitteli mitä siellä tehdään. ja kertoi et yks käynti on keskussairaalalla, ilmeisesti joku luentomuotoinen juttu. teillä tuo sama? tiiä vaikka törmättäs siellä jos pääsen siihen osuuteen tulemaan :)

Ihania ultrakuulumisia :)

jennae oli pakko googlettaa aiheesta koska itseäni huoletti taasen iso vauva (viikolla 16+4 oli jo lähemmäks 200g) :D mutta nuo sinun painoarviot näyttävät olevan normaalit, mitä lukee keskustelupalstoja ja on niihin luottaminen.
Helpotti itseänikin tuo googletus, siellä oli 400g asti ihmiset laittaneet lukemia :)
 
brut joo, perhevalmennus se varmaan onkin :) meille ei oo vaan puhuttu siitä oikeen mitään... kerran neuvolassa vaan möläytti et "teidät on ilmotettu valmennuskurssille" sitten kysyin seuraavalla neuvolakäynnillä et mikä siis se kurssi muuten on, niin lyhyesti vaan esitteli mitä siellä tehdään. ja kertoi et yks käynti on keskussairaalalla, ilmeisesti joku luentomuotoinen juttu. teillä tuo sama? tiiä vaikka törmättäs siellä jos pääsen siihen osuuteen tulemaan :)

Ihania ultrakuulumisia :)

jennae oli pakko googlettaa aiheesta koska itseäni huoletti taasen iso vauva (viikolla 16+4 oli jo lähemmäks 200g) :D mutta nuo sinun painoarviot näyttävät olevan normaalit, mitä lukee keskustelupalstoja ja on niihin luottaminen.
Helpotti itseänikin tuo googletus, siellä oli 400g asti ihmiset laittaneet lukemia :)
aa, oke huh! kiitos tästä! :D
 

Yhteistyössä