<3 <3 MARRASKUUN massukat TOUKOKUUSSA 2011 <3 <3

Tervetuloa joukkoomme Kurjenpolvi :flower:

Jyllannilla on kyllä ihana mies =)

Nojanda Kyllä olet saanut törkeää kohtelua päivystyksessä!!! :kieh: Tämän vuoksi itse menenkin yksityiselle ja maksan sinne enempi, kun jonottelen ja saan sitten kuitenkin jonkun tyhjänpäiväisen vastauksen tk-lääkäriltä. Jaksamisia ja toivottavasti kaikki on kunnossa.

Isyyslomalle meilläkin jää mies kyllä heti ja on niin pitkään kotona, kun se vaan on mahdollista. Tuplat kun tulee, niin kyllä siinä iskällekkin on tekemistä. Meillä molempien vanhemmat asuu n.40km päässä, joten ei nyt kovin kaukana, mutta ei viitti ihan kaikilla asioilla heitäkään vaivata. Minun vanhemmat käyvät viellä töissäkin, niin auttavat sitten sen mitä pystyy. Miehen vanhemmat ovat jo molemmat eläkkeellä, että he varmaan auttavat sitten enämpi. Näin minä ajattelen, mutta sais nähä mitä he siitä ajattelevat, kun saavat asiasta tietää =)

(.) Eilen oli nt-ultra ja kaikki kunnossa. Turvotukset oli ok, 1,2 ja 1,4. Molemmat siellä kovasti heilutteli ja toinen oli niin aktiivinen, ettei oikein paikoillaan pysynyt. Välillä koputteli sisaren "yksiön" seinään , että " heräähän sinäkin!! " :LOL: Molemmilla on kuulemma oma istukka ja vastasivat viikkoja. Hoitaja joka ultrasi oli aivan ihana. Oli kohta enempi innoissaan ku me :) Monta kuvaa se sieltä meillekkin otti ja sellaisia kuvi, että saadaan antaa äitienpäivänä yllätys kortin välissä vanhemmillemme =)

Nyt jotenkin oma olo helpottu ja voi alkaa elämään ihan normaalia elämää, eikä tarvi piilotella kaikilta masua.

Vimpula ja Vampula 12+5
 
Jatkan tuota edellissivun kirjottelua täällä kun jäi asiaa vielä, tuli äkkilähtö :D

Onko teillä tietoa, että saako sukupuolen selville varmasti rakenneultrassa? Oon kuullu, että joillekki
ei ole kerrottu vaikka olisivat halunnu tietää.. Meinattiin ottaa selvää jos se suinkin on vaan mahdollista :) Eihän se välttämättä 100% vastaus ole mutta antaapahan osviittaa, olisi kiva tietää valmiiksi että voi sitten vaikuttaa hankintoihin ym.

Millon kerrotte töissä pomolle ja muille työkavereille vai ootteko kertonu jo? Kohta alkaa olla jo sitä aikaa että maha alkaa näkyä.. Itse olen kertonu parille luotettavalle työkaverille asiasta, ja suunnittelen juuri paraikaa , milloin avaisin suuni pomolle.. Se on sellanen täti, että ei voi ennalta arvata mikä vastaanotto, pakko kuitenki kertoa niin parempi hyvissä ajoin ennen kaikkien kesälomia. Enköhän saa suuni auki piakkoin.

ON: Maha on alkanu pömpöttää, ei enää saa "sisään" niinkuin ennen tai edes aamulla ei näytä olevan enää normaalitilassa, alavatsa tulee esiin sen verran,etten enää kehtaa pitää tiukkoja vaatteita töissä.. :p Kohta varmaankin saa alkaa katella niitä äitiysvaatteita. Onneksi kesä on ovella ja voi pitää joustonauhallisia hameita ja legginsejä , ne ajaa äitiyshousujen aseman jonku aikaa ;)

Ja nyt taas töiden pariin

Karoliina rv 13+2
 
Hei kaikille !!

Kuten moni muukin olen kyllä lukenut juttujanne, mutta en ole itse ehtinyt alkaa kirjoittelemaan.

Mummoni kuoli vajaa viikko sitten ja se on ollut minulle todella kova paikka. Olimme mummon kanssa todella, todella läheisiä ja mummon kuolema tuli ihan yhtäkkiä. ns. terveiltä jaloilta, vaikka iäkäs hän kyllä jo oli (ei tälläiseen silti ole ymmärtänyt valmistautua!). En ehtinyt kertoa raskaudesta hänelle, koska hän muutti juuri vesivahingon jälkeen takaisin kotiin ja halusin, että hän nyt ensin kotiutuu, ennen suuria uutisia. Pari päivää hän oli oli teholla tajuttomana, missä sitten kerroin hänelle, ja toivon, että hän kuuli :)
Jos elämässä olisi pikakakelausnappi niin sille olisi kyllä nyt käyttöä!!

Viikonverran olo oli jo niin normaali ja ihana, mutta nyt on taas öllötys ällötysolo palannut :/
Vatsaa vihloo kun nousee seisomaan ja välillä oikein lujasti, ettei meinaa päästä aluksi pystyyn :O on kuulemma normaalia.
Minulla np-ultra on 18.5 jolloin on jo viikot 13+4 (!!!) kuulemma viimeinen mahdollinen päivä on se 13+6.. aika myöhäselle menee mun mielestä! niissä verikokeissa kävin jo aikaisemmin, että silloin 18pv on ilmeisesti se mittaus vain. JA TOIVOTTAVASTI SAADAAN KUVIA :D

Parisuhde menee hienosti. Kesällä tulee 11v yhdessäoloa joten aika hitsautuneita ollaan :) mies on 5v vanhempi, että minä olen ollut 16 kun ollaan alettu seurustelemaan :) ollaan oltu melkein siis aina yhdessä :D kihloihin asti ollaan päästy, ei naimisiin (eikä oo kiirettäkään) ja nyt tulee siis ensimmäinen lapsi.

Asutaan omakotitalossa (ostettiin reilu 4 vuotta sitten) ja nyt on edessä "pakollinen" yläkerran märkätilan remppa!! todettiin tuossa vaan, ettei meillä ole minkäänmoista pesuallasta, missä voi vauvan pyllyä pestä! molempien vessojen altaat on sellaisia pieniä käsienpesualtailta ja keittiössä ei kyllä haluta vauvan kakkoja pestä :D.. ELI nyt saadaan yläkertaan uusi vessa/kodinhoitotila/kauneuspiste :D :D
Onneksi ollaan nykyään suht. säästäväisiä, ettei tarvi ottaa lainaa sitävarten. Ihan riittää, että maksetaan tuota asuntolainaa :D

Vauvan vaatteita en ole ostanut vielä yhtään! en ole uskaltanut. jos sen np-ultran jälkeen sitten jotain söpöä hakisi kotiin ihailtavaksi :)

Missioni on myös kerätä "kirpputoribisneksellä" tässä kesän aikana vaunurahat.. Talvellahan keräsin samalla tavalla rahat kolmen viikon thaimaan matkaan :D jotein eikö tällä samalla periaatteella saada vaunut :D
Joku siellä nyt varmaan miettii, että kuinka paljon mulla on oikein romua myytävänä.. mutta voin kertoa, että kierrätän lähinnä muiden tavaraa. Monet tuttavat tuo "romuaan" mulle kun muuten he olisivat vieny ne kaatopaikalle tms. :O Minulla on ulkovarastossa tila tälläiselle "romun keräämiselle" niin mikäs siinä ja kun intoa piisaa :D

Isyyslomasta vielä: Mies säästää nyt kesälomastaan viikon siihen syntymäajankohtaan ja pitää isyysloman heti perään.. mahdollisesti myös talviloma tulee siihen päälle ja sittenhän onkin jo joulu ja miehellä paljon vapaata :D hyvällä säkällä mies voi olla koko loppuvuoden kotona :D mikä olisikin aivan ihanaa!!
Itse toivon, että voisin olla kotona mahdollisimman pitkään vauvan kanssa (ainakin nyt tuntuu siltä) ollaankinkin vähän jo alustavasti kokeiltu pari kuukautta, että minun palkka laitetaan kokonaan sivuun ja eletään miehen palkalla. Ihan hienosti on pärjätty.. ainakin vielä :D

Eiköhän tässä nyt ole jo yhden romaanin verran tekstiä, että täytyy lopetella.
Aurinkoista viikkoa kaikille ihanille mammoille vauvoille :D

Smaria ja tyyppi 11+5
 
Heipä hei! :)

Musta tuntuu että meillä tietää jo kaikki tästä raskaudesta... paitsi anoppi... ja sille en mä ainakaan kerro, et isäntä saa mun puolesta ottaa ne voivottelut vastaan! tietää pomo ja suurin osa työkavereistakin, ja tää maha siis näkyy jo ihan kaikille, enkä ees haluu et kukaan aattelee et onpa toi lihonnu, vielä kun en ees oo, vaan päinvastoin laihtunu! olis enää 6,4kg mun tavote painoon, nooh enpä siihen taida enää tänä vuonna päästä :LOL:

karoliina: multa on kysytty joka raskaudessa rakenneultrassa, et katotaanko sukupuoli! ja aina oon vastannu että ei! nyt oon täysin varma, että sitä ei kerrota, kun haluisin tällä viimisellä kerralla tietää! :) mutta tosiaan, oon myös kuullu tutuilta, että eivät oo saaneet sitä tietää. mut on aina ultrattu jorvissa.

joku kyseli töihin menosta. mä meen kans heti ku äippäloma loppuu, mut mä oon sen verran onnellisessa tilanteessa, et mun työ on pelkkää ilta työtä, joka alkaa vasta kun mun mies tulee töistä kotiin, eli en oo koskaan joutunu laittaa lapsia hoitoon! touhuilen aamupäivät lasten kanssa neljään asti ja lähen sit töihin 5h, neljänä päivänä viikossa, ja oikeesti, on erittäin kannattavaa!! siis taloudellisesti ja tietysti muutenkin :) jos ois varaa oisin kyllä kaikkein mieluiten kotiäiti, ihan hamaan loppuun asti! no se on vissiin sit ku mä oon voittanu lotossa :)

no pitää vissiin nyt jatkaa näitä koti-hommia, ku energiaa vähän löytyy :)

aurinkoa kaikille

nallemakarooni tytötx3 ja öhkömönkiäinen 12+5
 
Nojanda onpa kyllä ollut epäammattimaista touhua päivystyksessä! Itsellä ollut aina hyvä kohtelu.Ja se etteivät ultranneet.mistä se oli pois.oisit mielenrauhan saanut.Ja tosiaan mullekiin sanottu viime raskaudessa että tulee pois jos on tullakseen.Ei kyllä yhtään lohduta.

Eilen kävin TODELLA hyvällä gynekologilla.Kerroin kaikki huolet mitä liittyy raskauteen.Jaksoi kuunnella ja auttaa.Jokaiseen kysymykseen vastasi.Meinasi että ruumiinrakenne hänen työkokemuksestaan voi vaikuttaa mulla että on vaikeita raskaudet.Olen hoikka.pitkä selkä.Katsoi selkää ja sanoi että selkäranka ei ole suora.Sanoi että tulavet raskaudet voivat olla entistä vaikeempia. Ultrasi munasarjat,katsoi vauvan ja mittasi kohdunkaulan joka oli 4-5cm.eli ei mitään muutosta.Sydän sykki pikkusella ja kaikki näytti muuten olevan hyvin.Sanoi että varautua etten palaa enään töihin tämän raskauden aikana.Äitiyspolille ottavat minut tutkimuksiin,jossa hän myös työskentelee.Eli tulen saamaan todella hyvää hoitoa ja tarkkailua!:) Olen niin onnellinen että löytyi noin hyvä lääkäri.Terveyskeskuksessa eivät todellakaan ole olleet ammattimaisia tämän minun raskauden suhteen.(puranaa ja lepoa) eikä mitään vastausta siihen miksi supistelee..ehkä sulla on jotain stressiä sano yks lääkäri.Nyt siis ensi viikolla äippäpolille ja pitäsi yrittää olla toiveikas, vaikka mieli maassa välillä ja stressaavaa aikaa.

Reveria 14+2
 
Tervetuloa, kurjenpolvi! :flower:

Onnittelut hyvistä np-ultra kuulumisista!!

Smaria, pahoittelut mummosi poismenon johdosta. :( Toivotaan, että hän kuuli suuret uutisesi. Aika hyvä bisnes sulla tuo kirpputorihomma. :D

Isyyslomalle mies varmaan jää heti vauvan synnyttyä. Esikoisen aikaan mies opiskeli vielä eikä voinut pitää isyyslomaa. Poika kuitenkin syntyi torstaina niin siinä oli viikonloppu aikaa viettää yhteistä aikaa.

Mulla piti eilen käväistä mutka äippäpolilla. Huolestuin, kun en saanut vieläkään omalla dopplerilla sydänääniä kuulumaan ja soitin neuvolaan. Sielläkään terkkari ei saanut ääniä kuulumaan ja itkeä tihrustin että vauva on varmaan kuollut. :'( Lähdin sieltä suoraan äitiyspolille ja puolentunnin odottelun jälkeen ultraan. Kohdussa oli virkeä, erittäin elossa oleva sikiö. :heart: Mutta huh, että mä säikähdin!

Parisuhde on ollut hyvällä mallilla. Alussa seksi vähän kärsi tämän raskauden takia, mutta nyt sekin on palautunut ennälleen. Musta on aina niin ihanaa nähdä oma mies, kun hän tulee iltapäivällä töistä. :heart: Tuntuu että rakkaus kasvaa päivä päivältä, vaikka toki välillä mies tympiikin älyttömästi. Nautin pienistä yhteisistä hetkistä miehen kanssa, esim. kahdestaan saunomisesta.

Nyt ei ehdi enempää kun pitää mennä!

Diinu & Pipana 14+3
 
reveria Hienoja uutisia :heart: Mahtavaa, että sait noin hyvän lääkärin ja vaavikin voi hyvin. Todella hienoa :)

Smaria :hug: Paljon jaksamisia. Toivotaan, että mummosi kuuli vielä sinun ihanan uutisen. :)

Diinu :heart: Hienoja uutisia, vaikka pelästyttikin. Kokeilitko kotosalla vielä uudemman kerran saitko äänet kuulumaan äippäpolilla käynnin jälkeen?

Töissä kertominen esimiehelle olen jo kertonut, samoin kuin parille läheisimmälle työkaverille. Muut ovat sitten saaneet tietää, jos ovat tulleet kysymään. "Näytän kuulemma erinlaiselta kuin ennen" ;)

Isyysloman mies varmaankin ottaa myös heti. Ei olla vielä puhuttu siitä sen enempää, mutta jos sen 2-3 viikkoa ottaisi. Anoppi, joka asuu lähellä jää vuorotteluvapaalle pari kuukautta ennen laskuttua aikaa (hyvä yhteensattuna ;) ). Sieltä saa kyllä apua jos tarttee. Oma äiti on myös kotosalla vallan. Luulenkin, että siinä kohtaa kun mies menee takasin töihin tulee oma äippä tänne auttelemaan vähäsen normirutiineissa. :)

Äippäloma Eilen tuossa vähän mietittiin jäisinkö hoitovapaalle sitten äippäloman jälkeen. Itse voisin kuvitella olevani vaikkapa vuoden vielä kotosalla ennekuin lapsi hoitoon laitettaisiin.
Itse olen onneksi siinä onnellisessa asemassa, että saan äitiysloman ajalta täyden palkan töistä. Uskoisin, että siitä jää jotain äippälomakuukausienkin aikana säästöön tulevaa hoitovapaata varten.

Tryffe 14+2
 
Viimeksi muokattu:
Reveria Ihanaa! Nyt susta pidetään hyvää huolta :) Toivotaan että suppailut loppuu ettei koko raskaus mene lepäillessä =)

Kurjenpolvi Tervetuloa!

Smaria taisi myös kirjoitella ekaa kertaa.. Tervetuloa! Mummosi varmasti nyt tietää pikkuisesta ja on iloinen puolestasi :)

Diinu Hui! Onneksi pääsit näkemään Pipanan hyvin vointisena :)

Sukupuolen varmuus rakenneultrassa Esikoisesta ei osattu sanoa, haaroväli näytti joko pojalta tai turvonneelta tytöltä (niillä viikoilla tyttöjen häpyhuulet ja klitoris voivat olla turvonneet. Poika tuli.
Toisessa raskaudessa kätilö veikkasi tytöksi, mutta ei 100%. Tyttö tuli.
Tutulla kävi niin että sanottiin varmaksi tytöksi. Syntyikin poika :D Siinä meni vaatemallisto uusiksi :)
Niin ja tosiaan ainahan vauva ei näytä kumpi on :)

Katjuska-79 Ihana ultra sinullakin ollut :)

Tiukutus Paranemisia!

Kotona olemisesta Olen ollut koti-äitinä nyt 2v9kk ja olen niin pitkään kuin mahdollista. Tulemme toimeen miehen palkalla (+kotihoidontuki+kuntalisä) säästeliäästi ja monen mielestä pihisti eläen. Mieheni ei siis ole mikään suurituloinen. Olemme sitä mieltä että pienten lasten paikka on kotona/kodinomaisessa hoidossa, jossa ei ole vaihtuvuutta ja turvallisuudentunne säilyy lapsella. Ymmärrän toki muutkin mielipiteet enkä katso niitä pahalla :)
Olen onnellinen että ainakin vielä voimme hoitaa lapset kotona. Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu..

Molemmat lapset nukahti päikkäreille. Aah, minun oma pikkulepohetkeni :)

Biana ja Lahja-Armas 10+2
 
Isyyslomasta vielä: elikkä mä luulen että tehään niinku viime kerrallakin, eli isukki saa jatkaa hommiaan ja mä oon kotona lasten kanssa ja käyttää sitten isyyslomansa kesäloman yhteyteen 2012.

nii ja tosiaan vaikka mä käyn töissä, saan silti kotihoidontuen ja kuntalisän palkkani päälle, eli näin minä "tienaan" enemmän kuin jos oisin kokopäivä työntekiä ja laittaisin lapset hoitoon. mut tää ei oo kyllä ollu se syy miks en lapsia hoitoon laita, vaan oon bianan kanssa samoilla linjoilla, toisia kuitenkaan tuomitsematta! :) kaikilla on omat mielipiteet ja näin saakin olla! :)

se lupaa lämpenevää säätä!!! jesss!

nallemakarooni tytötx3 ja öhkömönkiäinen 12+5
 
kaupan kassa :LOL:
että en nyt työssäni mitenkään loistamaan pääse! mutta täytyy kyllä sanoa, että pidän tästä kiinni niin kauan kuin viimeinenkin lapsi oisi koulussa... ja sen jälkeen ois kiva alkaa perhepäivähoitajaks, tai ehkäpä päiväkotiin, mut sit tarvis kyllä eka käydä vähän kouluja! :)
 
Äitiysvapaan aloitan sit kun se pitää aloittaa. Olen jäänyt kesäkuussa -04 eka kesälomalle ja siitä suoraan äitiyslomalle töistäni. Sen jälkeen en koko aikaiseksi ole sinne palannut. Välillä olen saattanut käydä tekemässä vuoroja mut pääsääntöisesti olen ollut kotiäiti :) Tai miten sen nyt ottaa kun on tämä oma yritys... Mut miehen kaa päätetty et lapset hoidetaan kotona ja mun homma on olla niiden kaa. Tietty mies osallistuu sen minkä pystyy. Työpaikka mulla on edelleen muualla enkä aio itteäni irtisanoa. Onpahan turvana jos yritys kaatuu tai muuten tarvii lähtee tienaamaan. Rikkaita ei olla mut pärjätään :)

Isyyslomaa meillä ei taideta pitää sen kummemmin. Ei kannattas palkata jotain tilalle. Se onni aina ollut et kun kumpikin tässä työskennellään ja mies tosiaan aina "lähellä" niin jos hätä tulee niin on äkkiä apuna.

Oon tottunut pärjäämään. Oli lapsia yksi tahi neljä (sit viisi) on työmiehille oltava ruuat tiettyyn kellon aikaan, lapset autoon ja eväät pellolle kesällä jne. Ei siinä ole itku auttanut vaikka välillä se on siksi mennyt. Vauva huutanut sitterissä, uhmikset uhmanneet mut ruoka on ollut pakko tehdä. Oon vaan aina aatellu ettei vauva pikku itkuun kuole :) Ja hyvin on selvitty. Eli arki astuu meille heti kuvaan.

Smarialle jaksamisia surullisen asian keskellä :(
 
smaria toivottavasti mummu kuuli ihanan uutisesi, jaksamista surutyöhön.

reveria hienoa että pääsit asiansa osaavalle lääkärille ja olet jatkossa hyvässä hoidossa. mun kokemus noista äitiyspolin lääkäreistä ja kätilöistä on oikein positiivinen, tk:ssa sen sijaan vaihtelee. esikoisen aikaan kävin kättärillä ylimääräisissä ultrissa ym. tutkimuksissa 2krt/vko loppuvaiheessa, että kokemusta on... ;)

diinu hyvä että selvisit säikähdyksellä :) just tuon takia en itse muuten ole harkinnut doplereita, olisin ihan hermoheikko jos sydänäänet ei kuuluisi!

isyyslomasta ei olla vielä puhuttu, mutta varmaan samoin kuin viimeksi, eli mies on 1-2 vkoa aluksi ja sitten vaikka joulun aikaan tai talviloman yhteydessä loput. esikoisen aikaan osui pääsiäinen ja talviloma kivasti lähelle, joten sai melkein 3 vkoa eikä isyyslomaa kulunut kuin viikko. mun mielestä oli tosi kiva, kun sitä ylimääräistä lomaa oli säästössä myöhemminkin, sillä oli ne breikit arjesta tarpeen sittenkin. mulla oli myös alusta asti viimeksi vahva tunne, että selvitään kaksinkin vauvan kanssa, kun me oltiin synnärillä aika pitkään kaksisteen ja hyvin meni. se oli kyllä tosi harmi silti, ettei saatu perhehuonetta, mutta kättärillä oli silloin(kin) melkoinen ruuhka.

kotona mä aion olla toisenkin kanssa ainakin jonkun 1,5v kuten esikoltakin. voisin olla pitempäänkin, mutta mies varmaan haluaa myös olla hoitovapaalla, kuten on nytkin :heart: eli varmaan vaihdetaan "kotivuoroja" jossain vaiheessa. taloudellisesti kyllä pärjää, kun vähän katsoo mihin rahaa pistää ja lisäksi me säästetään koko ajan (onnistunut jopa nyt hoitovapaankin aikana) esim lomamatkoja ja yllättäviä menoja varten, että on vähän turvaa ja liikkumavaraa elämässä.

miten te muuten asutte ja aiotteko mahtua nykyiseen asuntoo vauvan synnyttyäkin? meillä on nyt vajaa 70m2 kerrostalokolmio ja ainoa ongelma on hissittömyys (meillä on ylin 3. krs). yhden kanssa kyllä on pärjätty ja tilaa olisi vielä toisellekin lapselle, mutta kahden kanssa tuo hissittömyys (+ kauppakassit jne) olisi turhan hankalaa, joten me ollaankin tehty jo (hyvä tovi sitten) ostosopimus uudiskohteesta ja nyt se olisi valmistumassa sopivasti just pari kk ennen kuin tämä vauva olisi syntymässä. loppukesästä lähtien meillä on sitten upouusi 4h+k+s :) muutetaan samalla kantakaupungin tuntumaan ja myönnän että tähän vaikutti sekin, että on sitten paremmat koulut lähellä kuin täällä itä-helsingissä...

).) vielä 5pv nt-ultraan ja aika matelee taas! mietin miten ihmeessä saatoinkin siirtää tuota aikaa 4pv eteenpäin ensi vkoon, mutta kun katson huomisen työpäivän kalenterivarauksia niin muistan taas, etten mitenkään selviäisi päivästä oli "tuomio" ultrassa sitten mikä hyvänsä. uskon siis sekoavani loppupäiväksi, oli uutiset hyviä tai huonoja... alkuraskaus vuotojen kanssa on vienyt sietokyvyn niin äärimmilleen, että kun jotain vastausta saa tämän epätietoisuuden keskelle, niin todennäköisesti on tunteet ihan valloillaan ja tarvitsee toipumisaikaa jännityksen purkautumiseen.

t. manna8 + ernesto 11+0 :heart: (uskomatonta että tällekin viikolle taas päästiin!)
 
Viimeksi muokattu:
Jee hyvältä näyttää :)
Täällä siis ilmoittautuu uusi odottaja Ilona - LA 21.11, sairaala Kättäri. Toinen tulossa, ennestään ihana 3 vuotias. Olen taustaillut pari viikkoa, sain tietää olevani raskaana vasta kun oli jo 9. viikko menossa ja vasta eilen lääkärineuvolassa varmistui että viikolla 12 (eikä viikolla 8 niinkuin aluksi epäilin) mennään :D Hullua, tiedän...
Mies olisi halunnut jättää lapsiluvun yhteen, minä halusin ihan hirveästi toista lasta. Onneksi ehkäisy petti - olin onnellisin ikinä kun lääkäri ultrasi eilen ja siellä viuhtoi menemään hurjaa vauhtia pieni ihmisenalku, ja sydän sykki villisti :heart:

Jyllannin mies kuulostaa murulta, voi sydän! Meillä voi jonkin aikaa kestää että isäntä pääsee alkujärkytyksen yli, näin aluksi ei ihan varsinaisesti ollut riemuissaan uutisesta...

Smarialla tuottoisat kirpparibiskenset - mitähän joku aikaansaava ihminen saisi meidän autotallin kaoottisesta sisällöstä!

Nallemakaronin työajat kuulostaa kadehdittavan täydelliseltä! Olisi unelma pystyä hoitamaan nämä kaksi lasta itse kotona.

Tuomenkukka - nostan hattua että jaksat pyörittää huushollia ja ruokkia nälkäiset ison lapsikatraan keskellä! Mulle tuottaa joskus vaikeuksia saada yksi jauhelihakastike aikaan yhdenkin kanssa :D

*muoks* IlonaVonD 11+0 tai sinnepäin...
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kurjenppolvi ja IlonaVonD

Smaria:hug: Osanottoni suruusi.

Nallemakaronilla on kyllä kadehdittava työaika.

Isyyslomasta Mies jää heti synnytyksen jälkeen ja pitää varmastikkin kaikki kolmeviikkoa putkeen. Meillähän on niin hyvä tilanne että minun sekä miehen vanhemmat asuvat samassa kaupungissa, joten lastenhoitoa apua saa helposti, tosin ovat viellä työelämässä paitsi isäni joka juuri jäi eläkeputkeen.
Kotona ollaan hoitovapaalla ja meihen kanssa olla tultu siihen tulokseen että lapset hoidetaan mahdollisimman pitkään kotona. Toisten mielestä olen tehnyt hyvin tyhmästi kun jäin vakitusesta työstä hoitovapaalle. Mutta me parjätään oikein hyvin saan kotihoidon tuen lisäksi kuntalisän ja meihellä on onneksi kohtuu hyvät tulot.

Asumiseta asutaan omakoti talossa josta on tällähetkellä alakerta käytössä, mutta yläkerta on tarkoitus saada tänä kesänä käyttöön. Saadaan enemmä tilaa kun alakerrassa ei ole kun yksi makkari. Siirrytään sitten koko perhe yläkertaan nukkumaan. Saadaan esikoiselle omahuone vastapäätä meidän tulevaa makkaria.

(.) Täällä vatsa pömpöttää jo kovin, ei oikein tiedä miten pettäsi enään. Onneksi ensi viikolla on nt-ultra niin sitten voi huoletta kulkea pallomahana. Näin jo unta viimeyönä että odotankin kaksosia. Olisi se aika yllätys jos ensiviikolla paljastusikin kaksi ihmisen alkua:whistle:

Tytti83 ja Toukkis 10+3
 
Asumisesta asutaan yhden tason rivarissa. Neliöitä 103 m2. Meillä on nyt kolme makkaria, joista yhdestä tulee vauvalle oma huone. Auto meillä on parkissa aina ihan oven edessä. Omalla takapihalla on valokatteinen terassi johon voi laittaa vaunut ja koisaamaan sinne rauhassa.
Kaksi vuotta sitten asuntoa ostettaessa jo olo mielikuva siitä millainen haluaa sen olevan, jotta lapsen kanssa kaikki olisi mahdollisimman vaivatonta. Onneksi löytyi tosi mieleinen kaikin puolin :)

Huomenna aamuste heti eka lääkärikäynti. Alkaa jo vähän jänskättää. Jos pääsisi kuulemaan ne sydänäänet ensimmäisen kerran :heart: Osaakohan tässä edes nukkua ensi yönä... :O
 
ensin tervetuloa uudet tulokkaat :wave:
nojanda kyllä oli tk:ssa tosi töykeitä. minut sentään lähettivät tyksiin tutkimuksiin kun keskimäisestä oli vuotoa tullut. olisin varmaan mennyt yksityiselle heti tuon jälkeen ja tehnyt valituksen.
etanalilli tupakin poltosta. ei todellakaan ole helppoa lopettaa sitä 15 vuoden jälkeen. itse myös poltin tuon verran ja en olisi ikinä uskonut pystyväni lopettamaan. nyt ollut 5 vuotta ilman enkä ikinä enään aloita. apuna tarvitsin niitä pillereitä mitä saa lääkäriltä.
smaria osanotto mummosi poismenosta :hug: ja niistä vihlomisista. mulla on ihan samanlaisia. oli myös ensimmäisestä. välillä en edes öisin pysty kylkeä kääntämään kun vihloo.
isyysloma meidän mies tuskin pitää isyyslomaa. joutuu jo pitämään päivän kesälomaa kun lähdemme reissuun ;) yrittäjän on pakko painaa hommia kun niitä on.
hoitovapaa aion jäädä ja jos vaan mahdollista niin siihen asti että täyttää kolme. jos mieheltä kysyy niin saisin jäädä kotiäidiks kokonaan mutta kaipa se hermoille tekee ihan hyvää päästä välillä töihinkin.
ultrasta. moni odottelee tai odotti kirjettä kotiin? eli missä olette ultrassa käyneet?
me saadaan lähete neuvolasta ja tilataan itse aika ultraan. täällä se tehdään yksityisellä.

cadillac ja toukka 10+4
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikille!!

Mä hullu se vaan käyn potkunyrkkeilee ja ratsastelee... jotenkin on saatava purkaa tätä masennusta ja "pahaa" oloa, kun se ei henkisestikään onnistu. "Kiva" kuulla myös teitä joilla ei aina niin hyvin mene. Mäkin itkeskelen harva se päivä ja tuntuu että koko maailma on mua vastaan. Miehen kanssa raha asioista tapellaan kun mä en saa töitä ja hänen mielestään mun pitää mennä vaikka 100km päähän nuolemaan lattioita työkseni jos ei muuta työtä löydy. Koita tässä nyt sitten iloita tästä raskaudesta. Tekis NIIIN mieli kerätä kamat ja lähteä! Mutta minneppä' menen 2,5 vuotiaan lapsen + 2kissan ja 2 koiran kanssa??! sanoinki miehelle, että vielä on mahollisuus tehä abortti jos sitä niin kerta haittaa tämä raskaus, että mulla työnsaanti vaikeutuu jo senkin vuoksi. Vittu mikä kusipää mulla on miehenä!!
mulla on muutenkin vaikea tulla raskaaksi ja haluan tämän lapsen, kyllä lapsi kuitenkin tuo niin paljon iloa ja sisältöä elämään!

Pitäisi aina vaan muistaa iloita jokaisesta terveestä päivästä jonka saamme elää!!

Rosalinda78 12+4
Anteeksi vuodatus ja oma napa
 
Rosalinda78 et sie nyt mitää aborttia ala harkisteen miehen takia vaikka olis kuinka pölvästi :hug: KYllä se siitä helpottuu nuo huolet, ja miehes tulee järkiin. Mutta kai haluat itse tosissaan pitää lapsen? Jos miestäsi niin haittaa se raskaus, se saa lähteä mutta älä vaan ala sen takia mitään aborttia miettimään :( Kyllä kaikki järjestyy :heart:
 
Rosalinda78 Ymmärrän sua kyl täysin et oot lopen vittuuntunu mieheesi. En voi kyllä ees verrata meidän tilannetta sinuun, mut ainakin täällä täsmää toi jatkuva kinastelu ja se että oon monesti meinannu pakata tavarat ja häipyä.(Ei oo sydäntä tehdä sitä) Tosin aborttia en oo edes harkinnu, eikä miestä siis tämä lapsi harmita yhtään (päinvastoin) mut muutenvaan tää elämä nyt ei aina ole nii ruusuilla tanssimista ja auvoista parisuhdetta. Ja sitä ei oo mikään häpee sanoo ääneen.

Koitappa kestää sen miehesi juttuja toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mikäli hän haluaa sun menevän jonnekkin paskaduuniin niin sehän on hänen päänvaiva, antaa mesota. Muista kuienkin kaiken keskellä että mitä sinä oikeesti haluat...

No joo. :)

Koitan päästä tänään lääkäriin kun on alapää että yläpää kipee :D siis lähinnä vaivaa päänsärky joka ilta tässä 3 viikon ajan. Ei viittis kokoajan vetää särkylääkkeitäkään, tosin en oo niitä ottanukkaan yhtään.
Sitten on taas alapää jota pakottaa toisinaan. Voihan se liittyä raskauteenkin, mut koska mulla on taipumusta kaikenmaaaaailman tulehuksiin niin lähen selvittämään asian.
Onko muilla tällasta päänsärkyä? En oikeen tiiä voiko se sitten liittyä raskauteen, mut alkaa vaivaamaan mua jo melkosesti...
 
Rosalinda78 :hug: Nyt stop tykkänään noi abortti asiat. Jos sinä haluat lapsen niin miehesi lähteköön kävelemään jos ei sitä sulata. Eli hänen mielioiteensä mukaan et kyllä aborttia mieti. Kumma mies sinulla. Kyllä asioilla on tapana lutviutua. Raha ei tee aina onnelliseksi vaikka varmasti helpottaa eloa. Olehan varovainen harrastuksissasi! :)

Oma olo aika ok jo. Anopinkin kanssa pystyn olemaan normaali. Kälyjäni en ole nähnyt ja se pelottaa hivenen edelleen :(

Asumisesta Me rakennettiin 11 vuotta sitten ok-talo jossa nykyisin asuu "vuokralla" appivanhempani. Tää miehen kotipaikka on tämmöinen 200neliöinen osa 50-luvulla, osa 80-luvulla rakennettu. Alettiin viime syksynä epäilee et jotain pielessä kun lapset sairasti jatkuvaan. Tehtiin tutkimukset ja kas hometta löytyi :( Ei paha mut kumminkin. Sit talossa on rakennusvirheitä, sen ajan mukaan tehtyjä ratkaisuja jne niin rakennustarkastaja totes suoraan ettei korjaaminen kannata. Nooh meille on tulossa talopaketti kesäkuussa ja nyt pitäs keretä pohjat tekemään. Sekin iso syy ettei vauva ollut vielä ajankohtainen. Kesä muutenkin aivan hullua aikaa meillä ja nyt päälle rakentaminen. Talo ei kerkee edes valmistua ennen vauvan syntymää. Nämä asiat ahistaa :| Mut mies sanoo et me pärjätään ja mä uskon mun ihanaa peruskalliotani :heart:
Nyt tulossa neliöitä semmoset 165 et luulis meidän mahtuvan. Mies kyl totes plussasta kuultuaan et pitääkö tässä yks huone enemmän tilata taloon :) Juu ei tarvii, yhteisiä huoneita lapsilla tulee olemaan.

Huoh pitäisi lähtee taas koiraa viemään naapuri kaupungin eläinlääkäriin. Viikko sitten leikkasivat ja siitä asti alko kerryttää ihme nestepattia jalkaan mistä meni tippa. Siihenkin elukkaan uponnu rahaa niin p*rusti!

Onkos teillä lemmikkejä?

Täällä ton koiran lisäks 2 kissaa. Viime vuoden lopulla jouduimme 3viikon sisällä lopettamaan kaksi rakasta koiraamme :'( Ikää heillä oli jo 16 ja 15 vuotta.

Viikko enää nt-ultraan! Hui jännittää!

Tuomenkukka rv 10+2 tai rv 11+5
 
Britney: mulla oli päänsärkyä ku nuorinta tyttöä odotin. Ei kovaa mut joka päivästä se siellä päässä oli. Pärjäs ilman lääkettä mut välillä oli pakko turvautua myös lääkkeeseen. Selitystä ei löytynyt. Raskauspäänsärky? Tsemppiä!
 
Britney tässä mitä vau.fi kirjoittaa päänsärystä: " Jotkut raskaana olevan naiset kärsivät päänsäryistä, joista saa enimmäkseen syyttää progesteronia. Riittävä vedenjuonti ja päivittäiset kävelylenkit saattavat auttaa. Särkylääkkeistä parasetamoli on sopiva kaikissa raskauden vaiheissa." Eli vissiin tosiaan liittyy raskauteen...

ilonavond tervetuloa mukaan! samoin kurjenpolvi ja muut, joita en ole erikseen huomannut mainita. ja ilona ihana ylläri tuo raskaus! kiva myös että on toinenkin kätilöopistolle synnyttämään aikova loppukuusta, mulla LA 23.11. :)

rosalinda78 samaa mieltä edellisten kanssa, että jätä miehesi kommentit vähälle huomiolle ja teet kuin sinusta hyvältä tuntuu. ihmettelen kyllä hieman miehesi asennetta, onko hänellä kenties erityisen rankkaa itsellä töissä tmv.? toivottavasti tilanne rauhoittuu, kuten se varmasti tekee odotuksen edettyä, voimia :hug:

manna8 + ernesto 11+1 :heart:
 

Yhteistyössä