<3 <3 MARRASKUUN massukat TOUKOKUUSSA 2011 <3 <3

Huomenta!

rosalinda: eipä se ole täydellinen mies mullakaan, kaikilla on näitä ongelmia, puhu niistä tai ei. aika kun kuluu, niin kyllä asiat lutviutuu, usko pois! mun miehella on kaksisuuntainen mielialahäiriö... ensimmäinen paha mania alko kun ootin mein esikoista 2005, ja voi että mitä silloin jouduin kokemaan... välillä iltasin kun mietin tota aikaa, itkeskelen hiljaa! ton jälkee ei onneks oo pahoja manioita tullu, lieviä kylläkin, mut kyllä pelottaa, et mitä jos se puhkee taas. lääkitys on, mut ei se täysin takaa, että pysyis ikuisesti pois. täytyy sanoo, et masennus jaksot on musta ne parhaimmat, vaikka miehelle varmasti kovat... mut ei oo kyllä nyt pahoja masennuksiakaan ollu. mun mies on luonteeltaan rauhallinen ja kiltti. ja noi on just ne piirteet joihin hänessä ihastuin, mut sit kun on mania, se on aivan ku eri ihminen, mä en tunne sitä... no mutta tällähetkellä kaikki hyvin ja toivon et hamaan loppuun asti myös :)

asumisesta: tää on tämmenen mini kerrostalo, vissiin, siis alakerrassa liiketiloja ja yläkerrassa asuntoja 5kpl, eli siis 2 kerroksinen. 97neliöö. (tuntuukyllä paaljon isommalta, setä kun kävi kylässa ja talon läpi katsottuaan kysy, et onks täs 200neliöö
:) mut johtuu varmaan isosta olkkarista) 3 makkaria, keittiö, ihana iso 40neliön olohuone! pikkurinen kylppäri ja vessa. sauna talon kellarissa ( iso miinus), mut tykkään täst kovasti, ois aika täydellinen jos ois omakotitalo!!!! jossain vaiheessahan me kyllä lähetään tästä, kun kyllä haluisin tytöille kaikille omat huoneet sit joskus! piha on olematon, mutta ihan 100m päässä alkaa puistoalue järvineen.

lemmikeistä: meillä on pieni ja pippurinen koira ja akvaario, jonka sisältö tullaan nyt uusimaan kesän aikana ja paikka vaihtamaan! :9

on: pahoinvointi on hellittäny, sitä tosiaan on aikalailla vain iltaisin, väsymyskään ei oo niin hurja.. mutta... mul on nyt issias kipuja + aivan järjettömät suonikohjut! ja kohjut alkaa genitaalialueelta ja päättyy nilkkoihin, onneks nää on joka raskauden jälkee kadonnu, meinaan ei mitenkään säihkysääreks voi kutsuu...

no jos sitä alkais siivoilee! :)

aurinkoa!

nallemakarooni tytötx3 ja öhkömönkiäinen 12+6
 
Terve taas kaikille tasapuolisesti!

Pahoittelut suru-uutisista ja onnittelut hyvistä uutisista! Täällä sitä jaetaan riemut ja surut! Niin pitääkin!

Itselläni kuoli äiti tasan 3 vuotta sitten tänään. Eli 5 päivää ennen esikoiseni syntymää. Esikoinen siis syntyi vajaa 4 vkoa etuajassa. Johtunee varmaan juurikin tästä. Yllättävä oli äitini poismeno kun asuttiin eri maissa enkä tiennyt hänen sairaudestaan (hän ei siis kertonut luultavimmin koska halusi suojata minua ja silloin mahassa asustelevaa vauvaa). Mutta olen asian jo monen monta kertaa käsitellyt ja löytänyt kyllä ymmärrystä ja lohtua. Kuolema kuuluu elämään vaikkei sitä haluaisi välillä hyväksyä.

Äitiyslomasta - todennäköisesti en pidä lainkaan. Yrittäjänä kun olen niin pakko tehdä hommia kun ei nuo miehen tulot riitä alkuunkaan. Mieskään ei pidä isyyslomaa kun on noita elukoita eli pitää olla 24/7 kuitenkin niitäkin hoitamassa. Kotona kuitenkin kumpikin pääasiallisesti hommia tehdään joten katsotaan miten pärjätään.

Asutaan siis omakotitalossa keskellä ei-mitään. Pihassa on heppoja ja sen lisäksi meillä on koira. Maalaiselämää parhaimmillaan. Lapset saa yhteisen huoneen, vaikka mies sanookin ettei muka mahtusi. :)

Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä vajaa 4 vuotta. Nauran että on alkutaistelut vieläkin menossa. Kovin vahvoja persoonoja kumpikin joten tulee taistelua päivittäin ja ihan kaikesta. Musta se on vaan hyvä. Exäni oli sellainen joka myötäili minua.. melkein kaikessa.. enkä sitäkään kestänyt. Onhan nytkin haastavaa, mut mielummin näin. :)

Viikonloppuja nyt kaikille ja ihanaa äitienpäivää! :):heart:
 
Heipsan!

Kylläpä taas on tapahtunut paljon sitten viime kirjoittelujen. Paljon hyviä uutisia, onnea niistä, mutta myös surullisia, voimia huonoja uutisia kohdanneille!

Me suunnattiin tasan viikko sitten kiitos miun malttamattoman luonteen yksityiselle ultraan varmistamaan että kaikki on ok. Kyllähän tuo mieskin sanoi, että olisi mukava käydä kurkistamassa maha-asukkia, kun nt-ultraan oli tuolloin aikaa vielä 2,5 viikkoa... Ultrassa näkyi villi tyyppi, joka vastasi viikkoja ja kaikki näytti olevan niin kuin pitääkin. :heart: Kylläpä helpotti taas! Nyt vaan odotellaan seuraavaa ultraa, johon ois vielä 1,5 viikkoa.

Mie oon ihan turvoksissa! Aamulla maha on hetken ihan normaali, mutta sitten se paisuu melkoiseksi palloksi. Vappuna kävi ystäviä kylässä, ja sanoivat ettei masua voi peitellä vaikka ois millainen teltta päällä, sillä olen normaalisti aika hoikka. Me ollaankin vältelty molempien vanhemmilla käymistä, jottei paljastuttaisi liian aikaisin. Nyt tosin eilen laitettiin molemmille tuleville mummoille äitienpäiväkortit postiin kera uusimman ultrakuvan. Mahtaa olla melkoinen yllätys, kun avaavat kuoren!

Äitiyslomasta. Mie oon jo aloitellut 4 kuukauden palkallisen kesäloman ja töihin pitäisi palata tuossa elokuun puolivälissä. Mies tosin ei haluaisi miun menevän töihin enää syksyllä ollenkaan, sillä me asutaan valitettavasti vielä töiden takia eri paikkakunnilla ja hän pelkää miten pärjäisin yksin mahan kanssa, herttaista. Tottahan se on, että voisi olla hankalaa palata syksyllä takaisin omalla paikkakunnalle, kun tottuu nyt kesäloman aikana olemaan taas olemaan paljon enemmän yhdessä. Onko kellään tietoa miten tällainen oma loma vaikuttaisi äitiysrahoihin yms? Töissä en ole vielä kertonut raskaudesta, kesäkuussa vasta sitten. Mutta voi olla, että jäisin äitiysloman jälkeen vielä hoitovapaalle, niin ainakin saisimme asua saman katon alla ja samalla saisin enemmän peliaikaa etsiä töitä miehen paikkakunnalta. Mies aikoo kanssa pitää lomaa niin paljon kuin vaan mahdollista.

Asumisesta. Omalla paikkakunnallani miulla on oma pikkukolmio (70 neliötä) kerrostalon ekassa kerroksessa. Siinä voisi olla hätätilassa alkuajan vauvan kanssa jos mies löytäisi sieltä töitä, mutta kylppäri on auttamatta liian pieni. Mies puolestaan on tällä hetkellä vuokralla rivitalokaksiossa omalla paikkakunnallaan, joten jos tänne päädytään, on pakko etsiä uusi kämppä. Mutta meillä on vielä kolmaskin vaihtoehto, mies saattaa nimittäin saada siirron vielä kolmannelle paikkakunnalle entiseen kotikaupunkiinsa, joten mene ja tiedä vaikka tässä pääsisi vielä kokonaan uusiin maisemiin! Pysyiköhän kukaan mukana... :)

Parisuhteesta. Täytyy sanoa, että olen tällä hetkellä onnellisempi kuin koskaan. Mieheni on vaan miun mielestä yksinkertaisesti maailman paras ja ihanin. :heart: Kesällä ollaan seurustulte neljä vuotta, ja elokuussa kruunataan rakkautemme menemällä naimisiin. Pari päivää oon väkertänyt kutsuja ja kohta lähden kiikuttamaan ne postiin, huh! Häitä me ruvettiin suunnittelemaan jo viime syksynä ja nyt menee vähän suunnitelmat uusiksi maha-asukin ansiosta (ainakin hääpuku :D), mutta ei kyllä haittaa, on tätä niin kauan jo odotettu ja toivottu.

Lämmintä viikonloppua! :)

Sannuska80 11+1
 
Heissan pitkästä aikaa.

Voimia ja kauniita ajatuksia kaikille jotka on surua joutunut kohtaamaan.

Pikaisesti muuten kirjoitan että hengissä ollaan edelleen. :) tiistaina oli lääkäri. Sydänääniä ei saanu kuulumaan mut onneksi ultrasi ja siellä näkyi pieni nukkuva otus vahvalla sykkeellä. Vastasi päivää vaille oikeeta rv:tä vaik lääkäri sanoi että mitta voi olla pielessä kun oli niin kippuraan kääntynyt. :) vuotoihin sanoi vain että tosk monella niitä on ja syitä ei aina tiedä. NIINPÄ!! Onneksi enää ei ole vuotanut yhtään viikkoon, josko se tästä siis.

19.päivä on nt ultra, kuinkahan sitä jaksaa sinne asti odotella. :p

Kirjoitan paremmin kun jaksan joku päivä mennä oikeelle koneelle. :D

Tä ja sissi 10+6
 
Hei!

Tänään oli Nt ultra ja turvotus oli 1,5 mm. Kaikki näytti olevan kunnossa. Mutta niin oli edelllisessäkin raskaudessa, joten ei ole vielä aihetta iloon.
Toivottavasti Kysistä ei tule soittoa. Jos tulee, niin veriseulassa on jotakin häikkää..

Mukavaa odotusta kaikille!

Trallaa 12+6
 
Ensimmäinen lääkärikäynti suoritettu täällä suunnalla tänään :)

Kuuli ensimmäisen kerran sydänäänet :heart: *tum, tum, tum* Oli se aika jänskä kokemus ne kuulla. Löivät niinkuin pitikin, sanoi lääkäri. Myös muuten oli hommat kohdallaan. Veri- eikä pissakokeista ollut löytynyt mitään mitä pitäisi ihmetellä. Verenpaine oli 28.2 neuvola käynnillä 90/69, nyt oli 144/77. Pitäisi vissiin rajoittaa salmiakin syöntiä... (pläh). :)

Joku kyseli ultra-aikojen postitse saapumisesta (anteeksi en muista kuka :ashamed:)
Meiltä laitoivat neuvolasta tiedon kättärille, että sinne pitäisi saada aika. Sieltä lähettivät sitten runsaan viikon päästä kirjeen, jossa ole molemmat ultra-ajat ilmoitettu, jotka ovat varanneet.
Jos olisimme menneet Hyvinkäälle, jonne alunperin olisimme kuuluneet, sinne olisi pitänyt itse soittaa ja varata aika.

Tryffe ja pikkuinen 14+3
 
Viimeksi muokattu:
Hei pitkästä aikaan. :wave: On niin kiire, etten kerkiä tänne kauhian montaa kertaa viikossa. Ja niin paljon tulee teiltä tekstiä, että kaikkea en millään muista kommentoida.:'(

Äitiyslomista ja miehistänne olette jutelleet. Aika moni teistä aikoo olla kotona vielä vanhempainvapaan jälkeenkin. Itse en varmaankaan ole edes koko vanhempainvapaata. Meillä mies on se, joka hoitaa lapset ja minä tienaan. Tai siis minä en ole koti-ihminen. Viihdyn työssäni vaikka onkin ressaavaa ja aikaa vievää. Kuitenkin näin olen mielestäni parempi äiti, kun silloin kun olin äitiyslomalla kotona. En saanut mistään tarpeeksi virikkeitä, vaikka kuinka harrastimme ja teimme. Minulla ei siis pää kestänyt. :ashamed:Onneksi mieheni haluaa viettää aikaa kotona lasten kanssa, niin ei tarvitse heti hoitoon laittaa. Nytkin siis mies hoitovapaalla vuoden vanhan poikamme kanssa. Ja onnellinen olen siitä, että Suomessa kuitenkin aika helposti löytyy jokaiselle perheelle se paras mahdollinen ratkaisu ja se pystytään toteuttamaan.

Eihän tämä töissä oleminen pelkkää herkkua kuitenkaan ole. Olen välillä erittäin stressaantunut ja jos vielä kotiin tullessani talo on kuin myrskyn jäljiltä, niin ei paljon naurata. (olen hieman siivousfriikki). Usein olen myös pitkän työpäivän jälkeen väsynyt. Välillä myös tuntuu, etten pysty viettämään tarpeeksi aikaa poikani kanssa. Arkisin siis n. 4h päivässä. Viikonloput tietenkin kokonaan. Mutta kyllä on töissä monta hetkeä, kun mietin vauvaani. No... hänellä on kuitenkin todella hyvä olla kotona isänsä kanssa.

Asumisesta: Asumme omakotitalossa Helsingissä. Makuuhuoneita neljä, joista tällä hetkellä kaksi tyhjillään. Toisesta tehdään uudelle tulokkaalle oma huone. Ja se neljäs varmaan sitten odottelee, jos tulee vielä lisää lapsia.;) Lisäksi meillä on keittiö, olohuone, työhuone, takkahuone, verstas, kodinhoitohuone, sauna ja kylpyhuone sekä 3 vessaa. Ja kolme kissaa asustelee myös taloudessamme.

).( Pahoinvointi vaan jatkuu... ja jatkuu... ja jatkuu. Eikö tää ikinä lopu.

Olipas pitkä ja omanapainen jaarittelu.:whistle:

Alice ja Väinö 12+6
 
Olettepa te olleet ahkeria kirjoittelijoita. Ei meinaa perässä pysyä. Voimia kaikille surullisten asioiden kanssa kamppaileville ja onnea kaikille jotak on saanut ihania ultrakuulumisia.

Rosalinda: Mä kyllä uskon, että tarvittaessa sä pärjäisit yksinkin ton sun lauman kanssa jos tilanne kotona niin pahaksi äityy. Toivotaan kuitenkin, että ukkosi tulee järkiinsä. Mä olen itse vaan vahvasti sitä mieltä, että parempi yksin kuin huonossa parisuhteessa mikä stressaa itseään ja lapsia. Toivottavasti en pahoittanut mieltäsi mielipiteelläni. Jokainen kuitenkin tekee itselleen parhaiten sopivat ratkaisut.

Joku kyseli lemmikeistä ja meidän taloudesta löytyy yksi uhmaikäinen koira. Hieman alle vuoden vanha ja nyt ollaan niin urosta, että välillä oikein naurattaa. Uhmailu näkyy siis lähinnä karkailuna ja kuuroina korvina. Muuten on semmoinen vässykkä, että ei yhtään tartte pelätä että meidän esikoisen kanssa tulis kahnausta. Koirakoulu aloitettiin viime viikolla ja siitä toivottavasti on apua tohon kuurouteen.

Mä sain tänään kotidopplerin ja tietysti sitä piti heti päästä kokeilemaan. Pitkän etsimisen jälkeen mä löysin yhdet sydänäänet ja syke oli reilu 160. Toisia en sitten edes jaksanut alkaa metsästämään kun noi ekatkin oli sen verran vaikeat mutta eiköhän siellä masussa siis kaikki ole ihan ok kummallakin.

Me kanssa asutaan maalla 135 neliöisessä omakotitalossa mikä on kyllä makuuhuoneiltaan mitoitettu kahdelle lapselle mutta katsotaan sitten jos vaikka joskus myöhemmin innostutaan laajentamaan. Nyt noi tilat riittää vielä ihan hyvin. Säilytystilaa olis kiva olla enmmän mutta sitä ei taida koskaan olla tarpeeksi.

Parushde voi meilläkin hyvin. Yhdessä ollaan oltu 10 vuotta ja lapsettomuushoidot ja esikoisen syntymä on hitsannut meidät aika tiiviksi yksiköksi. Ollaan kyllä molemmat myös aika tasaisia luonteeltaan ja meillä harvoin tapellaankaan mistään. Lähinnä kinat tulevat jostain arkipäivän asioista jotka päättyvät myös nopeasti kun ei olla pitkävihaista sorttia. Tulevat univelat kyllä hieman hirvittävät koska väsymys ei sovi mulle mutta ehkä sitä hormoonipäissään taas hetken jaksaa.

Siisu kera Kostin ja Kustin 10+3
 
miten te muuten asutte ja aiotteko mahtua nykyiseen asuntoo vauvan synnyttyäkin? meillä on nyt vajaa 70m2 kerrostalokolmio ja ainoa ongelma on hissittömyys (meillä on ylin 3. krs). yhden kanssa kyllä on pärjätty ja tilaa olisi vielä toisellekin lapselle, mutta kahden kanssa tuo hissittömyys (+ kauppakassit jne) olisi turhan hankalaa, joten me ollaankin tehty jo (hyvä tovi sitten) ostosopimus uudiskohteesta ja nyt se olisi valmistumassa sopivasti just pari kk ennen kuin tämä vauva olisi syntymässä. loppukesästä lähtien meillä on sitten upouusi 4h+k+s :) muutetaan samalla kantakaupungin tuntumaan ja myönnän että tähän vaikutti sekin, että on sitten paremmat koulut lähellä kuin täällä itä-helsingissä...

t. manna8 + ernesto 11+0 :heart: (uskomatonta että tällekin viikolle taas päästiin!)
Siis häh, muutatte uuteen 4h+k keskustan tuntumassa...
Lottovoittaja? :D Ihanaa päästä uudeen kotiin ennen uutta vauvaa :heart: Minkä ikäinen manna teidän esikoinen on? Meillä on paritalokolmio Pohjois-Helsingissä. Periaatteessa mahdutaan tänne hyvin nelistäänkin, mutta yksi makuuhuone lisää jossain vaiheessa olisi kiva. Haaveillaan Oulunkylä-Pakila-alueesta, lähinnä siksi kun siellä on hyvät koulut, lyhet työmatkat ja Vantaanjoen ulkoilumaastot pysyisi lähellä.

Ja tuomenkukka rakentaa myös uutta! ymmmärrän että varmasti on stressaavaa kun kesällä muutenkin kiirettä ja jos vauva syntyy kesken rakentamisen - mutta ihanasti sanottu tuo että kun "peruskallio" sanoo että kaikki järjestyy niin uskottava se on :heart: Uskon myös siihen että asioilla on tapana järjestyä!

(.) Np ultra on ensi viikon ti - hetkinen muuten manna mihin aikaan olet Kättärillä, törmätäänköhän :D Mulla on 10:30. Joudun varmaan silloin ti kertomaan työkavereille mihin olen menossa, kun lähden töistä kesken päivää. Tosin osa on varmaan jo arvannutkin, tää masukumpu ei ihan mene enää parin ylimääräisen pääsiäismunan piikkiin... Lainassa olevat äitiysfarkut pitäisi kohta pyytää ystävältä takaisin - ne ehkä on jääneet jo hänelle pieneksikin, pääsee jo kk päästä äippälomalle :) Ihan jotain pientä uuttakin joutuu varmaan ostamaan, ainakin Espritillä on kivoja ä-vaatteita.
 
Tervetuloa, IlonaVonD! :)

Aina sitä ehtii unohtaa että mitä täällä oltiin kirjoiteltu, vaikka tekstit yrittääkin lukea.

Asumisesta ainakin: Me asutaan 100 neliöisessä rivitalonpätkässä, jossa siis kolme makuuhuonetta. Tämä on meidän ensimmäinen oma koti, mutta omakotitalo meillä on haaveissa sitten tulevaisuudessa. Tässä kuitenkin sovitaan vielä useampi vuosi asumaan. :)

Rosalindalle :hug: Aina ei ole helppoa. :(

Nallemakarooni, eipä varmasti ole teilläkään aina helppoa miehen sairauden takia. :( Toivottavasti miehelläni kuitenkin mieli pysyy virkeänä nyt pitkään eikä masista tule. Mulla on itselläni ahdistuneisuushäiriö ja masennustakin on ollut joten tiedän millasta se on. Sinultakin vaaditaan paljon, että jaksat seistä miehesi rinnalla.

Minä jään ehdottomasti kotiin vielä äitiyslomankin jälkeen. En raskisi laittaa vauvaa hoitoon niin pienenä, eikä meillä onnistuisi se että mies jäisi hoitovapaalle. Nyt oon ollut kotosalla semmoiset 2v 8kk ja kyllä välillä on tuntunut, että töihin tekisi mieli, mutta kun mulla ei ole työpaikkaa minne palata ja täällä mun alalle ei näytä olevan töitä.

Diinu & Pipana 14+4
 
nopeesti IlonaVonD:lle: me saatiin HITAS-asunto, eli ei lottovoittajia eikä rikkaita mut onnekkaita silti ;) tai itse asiassa ei pelkästään onnekkaita myöskään, me jonotettiin tuota asunto yksi vkl itä-pasilassa viime vuonna :D mut säästyhän siinä semmoset 150ke arviolta, että ehkä kannatti. päästiin samalla myös ihan mummolan viereen, kun miehen vanhemmat asuu lähellä. on sitten hoitajia ja kouluiässä tuki ja turva lähellä. ja joo, mulla on ensi ti kättärillä ultra klo 10!! voidaan hyvinkin törmätä :) esikoinen on just 2v täyttänyt tyttö.
 
Heips kaikille ! Ahkeraan on kaikki taas kirjotellut, ei meinaa perässä pysyä.

Oletteko tehneet jo hankintoja ?

Vaikka oma tilanne on nyt täysin erilainen kuin muilla niin olen silti vilpittömän iloinen siitä että miltei kaikilla muilla parisuhde voi hyvin.

Ja taas hommien pariin..

samaha (rv 14+2 )
 
Heissan kaikki mammat!

NT-ultrassa käyty jo viime viikolla, turvotus 0,36 ja kaikki hyvin. Villisti Julle siellä hyppi kyykystä ihan suoraksi saakka. Ihana kätilö oli ultraamassa, kertoi tosi tarkkaan kaikki rakenteet ja laski sormet ja varpaat=)

Onko kenelläkään vaivana ripuli? Mulla on kohta viikon kestänyt, ajoittain ihan vatsatautifiilis, mutta suurin osa päivästä vaan ruuan jälkeiset vatsakrampit ja ripuli. Neuvolatäti oli ihan ymmällä ja laittoi mut huomisaamuksi lääkärille, kun en omaan työhönikään voi mennä, ennenkuin on varmistettu, ettei mistään tarttuvasta ole kyse. Nyt kyl olen kuullut ystävältä, et hänellä oli ihan samanlainen oireisto toista odottaessa toisella kolmanneksella, ja neuvolasta oli sanottu et on tosi yleistä suoliston herkistyminen raskauden aikana. Olen ihan pihalla:confused: Ja neuvolaankin soitin ku huolestuin ettei ole kyse mistään vauvalle vaarallisesta. Jospa se tästä...

T-bird & Julle 13+4
 
Moi!

Pikaisesti tulin vaan ilmoittamaan, että np-ultra (vai onko se virallisesti nt-ultra?) näytti, että turvotusta oli 1 mm eli normaali. Nyt on kerrottu lapsille ja molemmat otti asian hyvin vastaan, nuorempi nyt ei asiasta varmaan vielä oikein ymmärrä, mutta esikoinen vaikutti innostuneelta ja onnelliselta. Mukelo vastasi 11+6, mutta koska la siirtyi neuvolassa nettilaskurista poiketen 22.11. (Voitko Diinu muuttaa?), oli tänään 11+2, eikä la:ta siirretty. Jos olisi ollut nettilaskurin mukainen 11+1, la olisi siirretty viisi päivää aiemmaksi. No, eipä tuolla ole väliä, yli menee, että hurahtaa. :)

Pitää vastailla joskus oikein ajan kanssa. Nyt on vähän kiirus.

Hyviä vointeja kaikille!

PP 11+2
 
Pikaseen - Ok manna, ihanalta kuulostaa teidän uusi asunto! Hitakset on aika kiven alla, mut teillä vaivannäkö ja sinnikyys palkittiin :heart:

Ja T-Bird, mulla on myös ollut tosi omituinen vatsa (ripulia välillä : /), oli esikoisesta ihan sama juttu joten en ole osannut huolestua. Ehkä meidän suolistot vaan ragoi tällä tavalla - toisillahan on ummetusta.
 
manna, ilmeisesti mä asun perähikiällä :) koko kaupungissa oli kahessa paikassa äitiysvaatteita mitä löysin. Ja toinen siis stocmanni. Ja missään ei mahan alle jääviä housuja. jos tiiät hesasta paikan missä on mahan alle jääviä äitiyshousuja ja on auki sunnuntaisin niin kiitollinen tiedoista :)

isyyslomista, meillä saa jossain kokoonpanossa pitää sen 3vk isyysloman riippuu työtilanteesta, mut viikon vaadin pitämään heti syntymän jälkeen, muut saa päättää ite :)ja pitää sen isäkuukauden myös ihan niin kuin ekastakin. hoitovapaasta neuvotellaan :)

Jyllanti, sulla on aktiivinen mies, kun jaksaa ettiä vauvalle käytettyä. meillä ei meinaa saada ees kauppaan hakemaan jotain tarpeellista. (okei ekan syntymän jälkeen haki ruokaostoksilla ollessaan mulle rintapumpun :D)

Äitiysloman lopetuksesta. Meen täytyy laskea et kannattaako mennä töihin ja laittaa lapset hpoitoon siis kun niitä on kaksi. miten hoitomaksut menee yms. vai olla kotona kunnes nuorempi on sen 3 ja mennä sit hoitoon. Mä pystyn tekemään töitä silloin ku mies on kotona et vaikka olisin omasta työstä hoitovapaalla niin lisä rahaa sais kyllä jostain. Täytyy laskea. Toki tarttis enemmän panostaa siihen työntekoon kun nyt :d pari vuoroa kuussa niin juu hiukan enemmän tarttis sit tehä :D

Ultrasta tuli käytyä, siellä yksi heppu vilkutteli ja oli elohopea, et toinen vauhtia ja vaarallisia tilanteita tulossa :D Laskettu aika pysyi siinä minkä ne neuvolasta laittoivat vaikka oli 2pv nuorempi :D eli laskettu aika on 11.11 Kuvia sain parikappaletta kotiin tuomisiksi, ja pyysin hyällä syyllä kun mies ei ollut mukana :D turvotusta ei mitattu, koska näytti normaalislta eikä ollut mitään graavia tai epäilyttävää.

Asumisesta, 4 huonetta keittiö sauna ja kodinhoitohuone. Muksut saa yhteisen huoneen sitten kun siirtyvät pois meen makkarista. Yks huone on meinaan työhuoneena tungettuna täyteen koneita ja kirjoja. Jos noi pärjäisivät kouluikään samassa huoneessa niin ehtis miettiä järjestelyitä :D noo makkari si ahdetaan täyteen ei kai muuta voi. ja toki kun nuo kouluiässä ovat nin kai tää mun pöytäkone on simahtanut ja tilalla läppäri :D mikä vie vähemmän tilaa.

hankinnoista, jotain uudelle on tulut kirpparilta mukaan kerättyä, kun on sopivaa löytynyt. Meillä kun edellinen kevät vauva niin talvikamppeita ei ole eikä kyllä niitä sisävaatteitakaan juuri, kun tosiaan viimekesä meni tytyllä melkeinpä vaippasillaan.

ripulista, ei nyt voi vaivaksi sanoa, mutta ei mun maha tällehetkellä muuten toimikkaan aina on löysää. No sanotaanko et mielummin se kun ummetus. ja kun tosiaan antaan hetken aikaa päästä vessaan kun ilmoittaa et ei oo ihan heti nyt housuissa. esikoisestakin oli koko raskausajan löysä maha, laitoin sillon raudan piikkiin, no nyt en syö ja on niin laitetaan raskauden piikkiin :D

Väsyttää kovasti edelleen varsinkin jos tekee jotain :D mut muuten olo tuntuu kohentuneen. väsymykseen voi toki vaikuttaa et vedettiin reilut kaks tuntia pihalla aamulla. yleensä meen pätkät on lyhempiä.

Unico ja mötky 12+6
 
unico mä en tiedä mistä erityisesti saisi mahan alle jääviä housuja, mutta kokeilisin jotain seuraavista helsingin keskustassa: stokka, aleksilla kämp gallerian h&m sekä kampin keskuksessa benetton, vero moda, P.O.P ja bebes. stokka ja bebes myy montaa eri merkkiä, muut omaansa. mä en ole ihan viime aikoina katsonut ä-vaatteita, koska mulla riittää mammavaatteita esikoisen odotusajalta, mutta olettaisin että nuo siis myy edelleen myös ä-mallistojakin.

toiveikasäiti ihania uutisia =)

ripuli on vaivannut täälläkin, melkein plussatestistä asti. ei onneksi koko ajan, mut aina silloin tällöin jonkun aikaa. mä reagoin vatsalla yleensä kaikkiin isompiin muutoksiin, joten löysä vatsa ei ole aiheuttanut suurta huolta tai ihmetystä. esikoisen aikaan taisi olla samanmoista. no, eipähän ainakaan ummeta, tosin en oikein edes tiedä millaista se on.

hankintoja ei ole tehty mitään eikä tehdäkään vielä pitkään aikaan. jos niin onnellisesti käy, että selvitään nyt-ultraan asti, niin sitten ehkä jotain pienen pientä uskaltaa harkita. mitään isompaa/enemmän ei varmasti ennen rakenneultraa, jos sittenkään, kuitenkaan hankita, sillä meillä on esikoisen jäljiltä paljon vaatetta. jos poika tulisi, niin sitten ehkä pitäisi jotain hankkia enempi. periaatteessa vastustan vauvojen värikoodausta, mutta kyllä mä siihenkin kyllästyin esikoisen aikaan, kun puin tyttöä sinisiin ja AINA silloin tultiin ihastelemaan "ihanaa poikaa"...

onnea kaikille nt-ultrissa käyneille vielä hyvistä kuulumisista! suurin osa alkaakin olla jo varmemmilla viikoilla :)

meidän perhe lähtee vkl:ksi sukuloimaan ja mökille, joten aurinkoista äitienpäivä-vkl:a kaikille =)

t. manna8 + ernesto 11+2 :heart:
 
Hei taas pitkästä aikaa!

Eilen oli siis ensimmäinen ultra ja siellä oli vauva! Olo on helpottunut ja viimein voin huokaista,kaikki oli hyvin ja vastasi omia viikkojani, neuvolan laskujen mukaan heitti viikolla..mutta siellä lasketaankin aina tyhmästi sen 28p. kierron mukaan. Nyt uskallankinn ehkä tehdä jotain pikkuisia hankintoja jos jotain ihanaa sattuu nenän eteen. Vielä en ole ostanut mitään.

Täällä on keskusteltu asumisesta ja parisuhteesta ja äitiyslomasta.
Me asutaan siis helsingin keskustassa ihanassa vanhassa talossa, neliöitä on vain 55, mutta korkeat huoneet ja isot ikkunat tekevät tästä ison oloisen. En haluaisi muuttaa täältä minnekään,mutta tuskin me täällä enää montaa vuotta mahdutaan asumaan..en vain haluaisi luopua tästä helmestä!
Mihen kanssa viihdytään tosi hyvin yhdessä ja rakastetaan kovin ja nähdään vaivaa parisuhteen eteen. Tosin eletään varmaan vielä sitä alkuhuumaa,mutta jostainhan se on aloitettava,elokuussa ollaan asuttu 4v yhdessä. Tästä se lähtee :)
Ja sitten vielä äitiyslomasta,me ollaan päätetty ettemme halua laittaa lapsia hoitoon ennen kuin täyttävät 3v. Olen siis hoitovapaalla nyt ja sitten kun nuorimmainen on 1-2v menen takaisin opiskelemaan ja mies jää kotiin. Tämä sopii meille sillä asutaan vuokralla(törkeät hinnathan täällä keskustassa on) ja ollaan totuttu elämään vähällä. Nytkin minä olen kotona ja mies opiskelee,silti rahat riittää hyvin luomuun ja ravintolaankin. Eli näin meillä :)

Täällä on ollut hurjia juttuja miehistä, sukulaisista ja oireista. Sanonpahan vain että kyllä te, joilla elämä takkuilee, olette varsinaisia sissejä! Voimia teille <3

Rosalinda Komppaan Siisamia siinä että jos parisuhde todella kuluttaa enemmän kuin antaa niin pärjäisit varmasti paremmin yksin. Näin siis ajattelen jos olisi omalla kohdalla tuo tilanne,mutta täältähän on toki mahdotonta tietää koko tarinaa ja teidän tilannetta. Toivottavasti saatte asiat järjestettyä niin että voitte olla onnellisia arjessa. :hug:

Mandi ja nuttu 11+5
 
manna ok, täyty kattoa mitä ehtii sillä reisulla tai myöhemmin :D

Mut juu nyt täytyy valittaa, mä en tykkää oli ei niin kiva neuvolakäynti :( pöh. Oli sokeria pissassa, et rasitukseen joudun. Onkohan se nyt sitten rasituskin positiivinen, kun kerta jo pissassa oli. huoh, hirvittää kyllä. Kellään kokemuksia?

Unico ja mötky 13
 
Soitin sinne sikiötutkimusyksikköön jo malttamattomana ja hyviä uutisia:

Kromosomeiltaan terve TYTTÖ tulee! :heart:

Ihanaa!! Valtava kivi putosi harteilta, kun koko viikko ollut hirveä hermopaine asiasta. Rakenneultrassahan selviää sitten loput, mutta ainakaan kromosomivikoja ei ole!! Saadaan toinen rinsessa meille. :heart:

Onnellinen Papu82 ja sintti 13+3
 
Kiitos manna8 ja Tuomenkukka, olitte oikeessa että päänsärky liittyy raskauteen. Ei siis ollu mitään tehtävissä siihen mut ainaki varmistu et ei oo mitään vakavaa tai mitään. Kuten ajattelin että puhkesko mulle migreeni, mut sekin ois varmasti jo niin paljon voimakkaampi...

mutta Papu82 oon niin onnellinen sun puolesta, ihanaa!! :) Paljon onnea tulevan tyttären johdosta<3
 
papu82 :heart: Onnea, onnea ihanista uutisista :heart: Ja vielä tyttökin on tiedossa tulevaksi. Vautsi vau!! Älyttömän iso onnittelu hali, kun kaikki on kunnossa :hug:

Hankintoja mitään meillä ei ole valmiina, kun kyseessä esikoinen. Olen ostettut jonkin verran bodyja sen jälkeen kun tuli viikkoja täyteen. Huomaan vaan viihtyväni ja löytäväni itseni vähän väliä lastenvaateosastolta :D Piti oikein tsemppaamalla mennä itselleen ostamaan mammahousut.
H&M:ltä tosiaan ostin farkut sekä Kampin bebestä hommasin suorat mustat perushousut. KappAlhilta olen ostanut ihan perus puuvillaset caprit, joissa on leveä vyötärökaistale. Normihousut, mutta menevät mahankin kanssa tai ilman :)

Täällä ollaan oltu viikko flunssassa. Alkuviikon olin saikulla flunssaa sairastamassa, ehdin yhden päivän kävästä töissä ennekuin alkoi inhottavasti sattumaan rinnan alta. Tänään aamulla käväsin lääkärissä ja sieltä tultiin pois saikkulapun kanssa ja apteekin kautta kotiin. Panadoleja määräsi neljän päivän kuurina, 3 pilleriä päivässä. Diagnoosina oli rintakehän alla olevan lihaksen revähtymä yskimisestä ja aivastelusta. Mitään yskän lääkettä kun ei voi käyttää tai muuta flunssalääkettä olen sitten yskinyt lihaksen rikki. Nyt sitten vaan hissukseen oloa, pillereitä poskeen ja toivotaan, että helppaa. :)

Jaksamisia odottajille ja kaikille hyviä uutia saaneille onnea :) Huonoimpia aikoja eläville tsemmpiä kovasti :hug:


Tryffe ja pikkuinen 14+4
 
Ensi alkuun... :hug: kaikille joilla vastoinkäymisiä on...

Papu82: Ihania uutisia olet saanut, Onnea:heart:

( . ) Eilen oli nyt se nt-ultra ja kaikki löytyi mitä pitikin. Hyvin aktiivinen kaveri siellä sätki ja potki. Mitat sai alkuun onneksi otettua, kun sitten ei olis enää oikein onnistunut, kun niin nopsaan livahteli karkuun ;) vastasi viikkoja 12+3 (neuvolan mukaan 12+1), eli oman kiertoni mukaisesti mennään, mutta ei tuota la muutettu. Niskaturvotus oli 0,9mm. Pitkään mietin, miten teen, eli menenkö noihin verikokeisiin, koskien kromosomipoikkeavuuksia, nimittäin aijempien lasten kohdalla on eka ultra ollut vasta rakenneultra (ei siis ollut vielä tarjolla). Mutta siis kävin kuitenkin ja 2 vko tuloksia odoteltava, soittavat, jos jotain poikkeavuutta on, muuten ei mitään tuloksista kuulu.
Samalla varattiin jo rakenneultra ja se on heinäkuun alussa.

Oma olo on nyt hiukan muuttunut, eli nyt olen vihdoinkin alkanut tuntea repäisykipujakin (niitähän niin kovasti kaipasin ;) ) ja muutenkin vatsa on tiellä :) Väsymys on kuitenkin aika kovaa ja voisinkin nukkua hurjasti, mutta se vaan ei onnistu kahden vilkkaan pojan kanssa ;)

Tänään kerroin omille vanhemmilleni, että meille perheenlisäystä tulossa. Yritin ensin vaan näyttää, siis vartaloamyötäilevä paita päällä, muttei äitinikään asiaa muuten kuin katseilla noteerannut. Tunnusti, että oli jo pidempäänkin vatsaa katsellut, mutta nyt ei ollut kehdannut asiaan kommentoida, etten olis loukkaantunut, jos olisikin vaan lihonut ;)

Mutta nyt jatkamaan töiden tekoa!

Pikkupirkko ja SiiriAapeli 12+2 (12+4) :heart: (Huh, minne nää viikot menee???)
 
Papulle isot onnittelut, toivottavasti nyt edessä positiivista odottamista kaiken huolen sijaan =)

Unico siihen sokeriin pissassa voi vaikuttaa tosi paljon se, mitä on syöny. Joten rasituksessa ei välttämättä silti näy mitään poikkeavaa.

Nyt äkkiä kauppaan ennen ku lätkäpeli alkaa =)

T:Manna* ja Mytty 15+0 (poks)
 
Unico
Mulle kävi viime raskaudessa niin että yhdellä kertaa oli pissa plussalla ja se oli ns. Pakolla pissattu, eli ei olisi ollut hätä mut pakko oli näyte saada niin tuloksena +, kontrollinäyte seuraavana päivänä ja puhdas!

Papulle onnea terveestä prinsessasta! <3

Täällä tänään kärsitty kamalasta päänsärystä, edes 3 tunnin päikkärit ei auttanu :/

Myy rv 12+5
 

Yhteistyössä