<3 <3 MARRASKUUN massukat TOUKOKUUSSA 2011 <3 <3

Onnittelut Papu82:lle terveestä tytöstä!! Ihanaa!!

Mulle iski flunssa, oikeen kunnon sellainen. Onneksi jäin kotia saikulle tänään, voinki sit koko viikonlopun lepäillä omaan tahtiin, ku mies lähti Lontooseen hurvittelemaan kaverinsa kans.

Asumisesta me muutettiin just ekaan omaan kotiin eli 162m2 omakotitalo 4:llä makkarilla.
Ruhtinaallisesti meillä on siis tilaa ku esikoinen on tulossa;) Mut äkkiäkös nuo huoneet on jaettu: Yks makkari meille, yks vauvalle/lapselle, yks vierashuone ja yks toimisto.

Eka neuvola on ens keskiviikkona.. Mies ei taida keretä tulla mukaan tällä kertaa. Mut ultra tais olla jännempi kokemus, niin hyvä et oli siel mukana =)

Aurinkoista viikonloppua kaikille mammoille:cool:

Jyllanti80 rv 14+1
 
Kiitoksia tsempistä! :heart:

Ukko onneksi tajusi tehneensä virheen kun minua haukkui ja pyysi anteeksi. jotenki vaan kärjistyy kaikki asiat tällai raskausaikana! Enkä todellakaan tee aborttia koska muutenkin raskaaksi tulo on minulle vaikeaa! vaikka kuka sanois mitä niin tästälähtien aion ajatella että tämä on MINUN elämäni ja minun vartaloni ja minun lapseni!

Britney, mullakin ollu tässä raskaudessa ihmeellisiä päänsärkyjä. Edellisessä ei ollut.

Onko kenelläkään vielä mietinnässä synnytystapaa? Onko kenellekkään tehty sektiota?

meidän esikoinen syntyi sektiolla ja harkitsen sitä tämän toisenkin kohdalla. Esikoinen siis sen vuoksi sektiolla, kun synnytys ei käynnistynyt ja idiootit lääkärit olivat arvioineet vauvan syntymäpainon väärin. Tyttö painoilähemmäs 4,5kg ja ei se olisi edes mahtunut alakautta tulemaan kun oli niin valtavan kokoinen. ja epäilen, ettei kohdunsuu aukea tälläkään kertaa...Itse olen tosi pieni kokoinen. Enskeralla pyydän että käynnistäisivät synnytyksen ajoissa. Esikoinen syntyi 2vk ja 2pv yli lasketun ajan. .

Mie en oo ottanu vielä raskausvaatteita käyttööni ja tarkoitus ois mennä tyttöjen iltaa viettämään huomenna ja ehkä baariinkin jos tältä väsymykseltä jaksan, enkä aio kertoa kenellekkään että olen raskaana. :$ ei mulla toki maha vielä edes kovin näykkään. Esikoiselta alkoi näkymään vasta viikolla 20 :) voihan se olla että jos saunotaan niin saattaa tarkkasilmäisimmät huomata. Joillekkin olen kertonut, mutten kaikille.

Mites teillä? oletteko jo kertoneet??

Rosalinda 12+6
 
Viimeksi muokattu:
Helloou, nyt vasta huomasin täällä tämmöisen keskustelun, eli tänne osallistuu uusi odottaja :)

12.11.2011 / Minnuska89 / 21 (4.6: 22) / toinen tulossa / LPKS

Ja vähän vanhaa taustaa, esikoinen syntyi 29.3.2009, tulin 8kk synnytyksen jälkeen raskaaksi joka harmikseen päättyi keskenmenoon rv 12+2 13.1.2010, nytten raskauduin uudelleen helmikuussa ja tein positiivisen testin 28.2.2011, miehen ansioista piti tehdä testi 4 päivää ennen kuin menkat piti alkaa, kun mies kertoi että hänellä on tunne että olen raskaana ja niinhän siinä sitten kävi :)

Eilen oli np-ultra ja siellähän se pikkuinen oli ja kaikki onneksi hyvin, sai huokaista helpotuksesta ja nytten voi nauttia ihan täysillä raskausajasta :)

Saa nähä, taitaa iso vauva sieltä marraskuussa syntyä kun pääperämitta oli 66mm, niskaturvoke 0,9mm, viikkoja eilen mulla oli 12+5 joka vastas vauvalle viikkoja 12+6 <3 downriski tuloksia ei laitettu kun ei tiedetty niitä vielä, eli 1.6 seuraavassa neuvolassa saadaan tietää seki sitten. Muutama veikannut että tulee poika kun maha on semmoinen pyöreä jalkapallo Mutta saa nähä sitten, kuhan se on terve, se on pääasia <3

Esikoiselta oli mitat silloin pääperämitta 57,6mm, niskaturvoke 0,8mm ja viikkoja mulla oli silloin esikoisen odotus aikana np-ultrassa 12+2 ja vastas esikoiselle viikkoja silloin 11+6 Niin ja meillä esikoinen tyttö

Rakenneultra olis 1.7, sinne asti pitäis jaksaa odotella vielä sokerirasitus mulle tehdään viiminen päivä tätä kuuta, joudun kaksi kertaa siihen sokerirasitukseen, ensimmäinen tehdään viikoilla 16+3 ja toinen sitten joskus rv 28, sen takia koska mulla on tuota ylipainoa jäänyt esikoisen synnyttyä. Tässä raskaudessa ei kovin paljon ole painoa tullut Huomenna alkaa neljäs kuukausi ja toinen kolmannes <3 <3 <3

Tuossa meidän vauvelista uusimmat kuvat <3



Minna ja nyytti rv 12+6 <3
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa Papu! Onnea terveestä tytöstä:heart:

Tervetuloa Minnuska

Onnea kaikille ultra kuulumisista.

Meillä esikoinen syntyi suunnitellulla sektiolla koska itsepäisesti istui perätilassa. Eikä suostunut kääntymään vaikka ulkokäännöstä yritettiin. Perätila synnytystä en edes harkinnut kun poika oli syntymässä jalat edeltä. Minulla on automaattisesti synnytystapa arvio viikolla37, ja siellä sitten katsotaan että kummin tämä Papunen syntyy. Kyllä minä haluaisin kokeilla myös alatie synnytyksenkin jos se vaan on mahdollista.

Tytti83 ja Papunen 10+5
 
Unicolle vaan nopeasti kommentoin, että mulla ainakin sokerit pissassa tarkoitti raskausdiabetesta. Tästä tuntuu olevan monenmoista käsitystä liikkeellä mutta mulle sanoi lääkäri ettei sokeria erity pissaan ellei sokerit ole känyt yli kymmenessä. Normaalisti niiden pitäisi olla tunti ruokailun jälkeen alle 7.8.

Itse en kokenut pistämistä vaikeaksi ja pärjäsin muutenkin RD:n kanssa hyvin. Herkutella pystyi välissä ja napostelut jäi pois joten painokin pysyi kurissa. Poikakin syntyi viikko lasketunajan jälkeen ihan normaalin painoisena (3675g). PIdetään kuitenkin peukkuja, että sulla olis vaan joku härö siinä näytteessä koska on se kuitenkin mukavampi odottaa terveenä pienokaista.
 
Onnea Papu82! Ihania uutisia!:hug:

Rosalinda Hyvä että olette pystyneet selvittämään tilannetta ja tulee rauha raskaudellekin

Äitiyslomasta Mä toivon, että pystyisn olemaan kotona kolme vuotta. Nämä vanhemmat tytöt olen joutunut viemään tarhaan 1,5 -vuotiaina molemmat ja melestän se on vaan ollut liian aikaisin! Mun alalla (hoitoala) on kuitenkin se hyvä puoli, että keikkahommia voi tehdä hoitovapaankin akana jos tuntuu että rahat loppuu.

isyysvapaasta Meillä ei sellasia ole ikinä pidetty, mutta mun mies on yksityisyrittäjä, ja pystyy olemaan päivisin paljon kotona. Illat sitten ollaankin tyttöjen kans ihan keskenään..

Hankinnoista Ei olla ostettu vielä mitään.. Sen verran käytiin lastentarvikeliikkeessä mittauttamassa turvaistuimia takapenkille, että nähdään tarviko vaihtaa autoa. Ei onneks tarvi! Onhan siellä takapenkillä sitten tosi ahdasta, mutta minkäs teet..

asunnosta me asutaan omakotitalossa, 124 neliötä. Meil on kolme makuuhuonetta, joten saas nähdä miten huonejaot sitten menee. Tytöillä on nyt yhteinen leikkihuone ja yhteinen nukkumahuone, kun tykkäävät nukkua yhdessä. Muutenkin ratkasu toimii, kun leikkejä ei tarvi kerätä illalla pois, jotta mahtuisivat nukkumaan, vaan niitä voi sitten jatkaa seuraavana päivänä siitä mihin ne on jääneet.

(.) Verenvuodot ovat taas loppuneet, mutta pelko pyrstösulissa tuntuu olevan koko ajan. Masussa vihloo ajottain kummasti ja kaikenlaisia muitakin ihme epämiellyttäviä tuntemuksia, mitä ei aikasemmissa raskauksissa ole ollut : /. Lähdetään tosiaan Kyprokselle (ihanaa!) reilun parin viikon kuluttua ja lentomatka jännittää.. Onneksi on vaan 4 tuntia. Pitää muistaa juoda paljon ja jalotella vaan..? Ja kiskoa mummosukat jalkaan.

Oho, mitenköhän olen pystyssä vielä tähän aikaan..?

Aurinkoista viikonloppua ja hyvää äitienpäivää kaikille!

Nojanda ja Pieni *poks* 14. :heart:
 
Kiitos kaikille ja uusille tervetuloa :)

Minnuska89: Meillä esikoiset onkin samanikäiset:) Meidän syntynyt 6.3.2009.:)
Ihanat ultrakuvat.

Nojanda:Hyvä että sulla vuodot nyt loppuneet. Koita rentoutua lomalla.:)

Asumisesta Meillä on nyt kerrostalokolmio. Neliöiltään tilava, mutta jossain vaiheessa varmastikin tulee lisähuoneen tarvetta, et molemmille lapsille on omat huoneet. Alussahan vauva nukkuu kuitenkin meidän makkarissa.

HankinnoistaMä olen nyt oikeestaan vasta hyvät uutiset kuultuani (tai me molemmat) innostuttiin hankinnoista enemmän. Ostin eilen mammafarkut, kun en pysty tavallisissa housuissa enää olemaan.. Vauvalle pitää ostaa vaunut ja turvakaukalo, muuta isompaa ei kai tarvitakaan. Esikoiselta olen säästänyt joitain parempia vaatteita, ja nythän ne menevät hyvin seuraavalle rinsessalle. :)
 
Viimeksi muokattu:
Jokohan tämä toimii..

Olen tipahtanut ihan kärryiltä nyt :S

Papu82 onnea terveestä tytöstä :flower:

Minnuska89 tervetuloa ja ihania ultrakuvia :)

Tänään kunhan illemmalla joudan niin pitää uusiksi (öh, kolmannen kerran..) lukea kaikki viestit uusiksi kun en muista yhtään nyt mitä olette kirjoitelleet.

Käsi alkaa tosiaan olemaan parantunut joten alan taas päivittäin täällä tukkimaan pinoa :D
Maha on kasvanut aivan mielettömästi, pahoinvointi taas vaivaa ja kamala vilu ja väsymys. Aivan kuin olisi palannut ihan alkuviikoille :D

Päänsärystä joku oli maininnut. Sitä on täälläkin, joka pvä särkee ja jo pari viikkoa ollut riesana. Olen huomannut että helpottaa hieman kun juo paljon ja ei rehki liikojal. Kevyt kävelylenkki auttaa, huomaa heti jos on liikkunut raskaammin. Nyt etenkin kun taas agility startattiin käyntiin niin päätä juilii melkoisesti kun juoksee 1½h treenejä. Tänään taas mennään harjoittelemaan ja saa mies juosta :D

Tiukutus&Masi 14+5 :heart:
 
No niin, pääseehän tänne pitkästä aikaa kirjoittamaan. Ensin en pariin päivään jaksanut/ehtinyt kirjotella ja sitten tuli se päivityskatkos..
On niin paljon tekstiä ettei nyt kaikkiin ehdi kommentoimaan..

rosalinda78 Voimia! Ajattele nyt vaan itseäsi ja vauvaa etkä miestäsi.

IlonaVonD ja Minnuska89 Tervetuloa!

papu82 Onnea terveestä tyttölupauksesta!! :heart:

Asumme omakotitalossa. Olemme tätä remontoineet kovasti ja koko ajan on jotakin remontoitavaa eikä kaikki ole todellakaan vielä lopullisessa kunnossa. Heti alkuun purimme yhden makkarin pois, joten nyt meillä on vaan 2 makkaria. 3. makkarille on kyllä tilansa, muttei olla sitä vielä tehty. Lapset meillä siis saavat olla vuosia samassa huoneessa. Tosin ei olla vielä pähkäilty miten lapset sijoitetaan huoneisiin sitten kun tämä kolmas on isompi. Oma piha on ihana lasten kannalta. Kesät asutaankin ulkona, siellä aika kuluu niin ihanasti touhuen ja leikkien. Hiekkalaatikko tehdään nyt alkukesästä.

Nojanda Voi kun helpottavaa varmasti kun vuodot ovat loppuneet ja matkakin koittaa pian! Ihanaa!

Päänsärky, ripuli ja ummetus ovat ihan yleisiä raskausoireita. Itse olen vielä päässyt ilman niitä.

Hankintoja ei olla tehty eikä niin juurikaan tarvitse tehdä kun kolmas on tulossa ja tyttö ja poika ovat jo valmiina, niin löytyy vaatteita molemmille.

Kerrottu ei olla vielä kenellekään.

Odotan niin ensi perjantain nt-ultraa. Hienoja uutisia olette saaneet muut. On meitä vielä muutama jotka sinne pääsyä vielä odottelevat.

Oireet loppuivat kokonaan :( Nyt oikeesti tuntuu ettei tuolla masussa ole ketään elossa. Välillä vihlasee alapäässä mutta muut oireet, elii pahaolo, turvotus, alaselkäkipu, ovat kadonneet nyt tällä viikolla.

Jospa jätän nyt tilaa muidenkin kirjoituksille :)

Biana 10+6
 
Papu82, oi ku kiva :) mulla tosiaan oli oikeesti laskettu aika 31.3.2009 mutta oli alkava raskausmyrkytys niin piti sitten käynnistää aikaisemmin :/ Toivottavasti tästä raskaudesta ei tarvis käynnistää tipoilla ku se oli ihan hirvee kokemus ja kivulias :/ :)

Ja kiitoksia Tytti83, Tiukutus ja Biana tervetulo toivotuksesta :)

Ja kerkeenpäs vielä toivottaa kaikille äideille hyvää äitienpäivää <3 Tämä kaksplus sivu kun ei ole toiminut eilen eikä tänään aamullakaan. :/

Minna ja nyytti rv13+1
 
Hei!

Täällä taas viikonloppu menny huimaa vauhtia vaikkei kauheasti ole tehnykkään :O

asumisesta Ostettiin just asunto ja ens kuussa muutto kerrostalokolmioon, nykyinen rivari rauhaisalla alueella ois aivan unelma, mutta tää on vuokrakämppä, joten parempi muuttaa mieluummin omistusasuntoon että voi joskus saaha sen oman rivarin vielä :D Siinä kolmiossa tullaan pärjäämään varmaanki aika hyvin pitempäänki.

Hankinnoista Olen muutamat bodyt ostanu ku on tullu vastaan aivan ihanan värisiä , en sen kummempia vielä.. Saadaan toivottavasti jotain tutulta.

Kertomisesta Vanhemmille kerrottii aika pian..Olen ultran jälkeen avannu suutani kavereille raskaudesta ja perjantaina uskalsin sanoa pomolle töissä! huhhuh ei tarvi sitäkään enää hikoilla , pomo otti hyvin vastaan ja onnitteli.. Kyllä kaikki hoituu näköjään :)

Onko teillä alkanu jo vatsa näkymään? Itse pidän vielä normaali farkkuja ym. turvotus on kovaa iltaisin ja kyllä itse huomaan vatsan kasvaneen mutta aika vähäistä, muut sitä ei vielä päälle päin nää..

Papu82 Onnea täältäkin terveestä tytöstä! Minnuska89 Tervetuloa joukkooon iloiseen! :hug:

Karoliina rv 13+6
 
Tervetuloa, Minnuska89! Lisäsin sinut listaan. :) Päivittelin muidenkin tietoja.

Hurjasti onnea papu82:lle ihanista uutisista ja tyttölupauksesta! :heart:

Ja onnea kaikille np-ultrassa käyneille hyvistä ultra kuulumisista!

Hankinnoista: Jonkin verran oon vaatetta vauvalle hankkinut, bodyja, housuja ja sellaisen ylisuloisen nallekarhupuvun, jonka vauva saa päälle kun tullaan synnäriltä kotiin.

ON: Kylläpäs aika rientää kun nyt olis enää 5 viikkoa puoliväliin!! :O Ens viikolla olis tiistaina neuvola ja keskiviikkona pääsee ultraan vauvaa kurkkimaan ja pitää käydä siinä veriseulassa.

Ai niin ja vielä kerkee; HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ kaikille äideille! :flower:

Diinu & Pipana 15+0
 
Hyvää äitienpäivää mammat ja tulevat sellaiset! :)
Toivottavasti kaikilla on ollut ihana päivä. Me ollaan oltu ulkona koko päivän kun oli niin lämmin, ravintolassakin käytiin oman äidin ja anopin,miehen siskon ja meidän poppoon voimin. Hauskaa oli mutta kyllä kävi kukkarolle kun yhden menu oli 45e. Tuli aika yllätyksenä. Huh,mutta ihana päivä kuitenkin :)

Kerrottu on nyt kaikille jotka ollaan ultran jälkeen tavattu,eli melkeen kaikille. Nyt kun turvaviikoille päästiin ja ultrassa kaikki oli hyvin niin tämä ei ole enää salaisuus. Tosin eipä kukaan kovasti yllättynytkään tiedosta,anoppikin sanoi että kyllä hän on vatsaa seurannut ja arvasi jo pari viikkoa sitten. Ihanaa että antoi kuitenkin meidän kertoa omassa tahdissa.
Vatsa näkyy jo niille jotka tietää tai arvelee,mutta ei se silmille vielä hyppää.

Papu82 Onnea hyvistä uutisista,varmasti vierähti kivi sydämeltä!

Ja tervetuloa taas uusille! Meitä on jo aikamoinen porukka. :)

Mandi ja nuttu 12+0
 
sokeria pissassa, mulle lääkäri sano et ei vaikuta syömiset pöh sitä. Toi oli kyllä sellanen väkisin tiristetty näyte. Noo katotaan rasitus, mut nää helpotti. kiitos teille.
Siisami, juu aika näyttää, meillä oli ton kokoinen tyttö viikkoa ennen laskettua :) ja sillon ei ollu sokerien kanssa ongelmaa, No rasitus kertoo sitten kuin on. kumma kyllä ei neuvolassa mitattu sokeria verestä kuitenkaan.

Synnytystapa, jos mahollista niin alakautta, mutta aika näyttää mikä on homman nimi ja lapsenpaino.

Meillä kerrottiin porukoille äitienpäivän kunniaksi.

Mitäs vielä, nukkumaan niin palaan paremalla ajalla

Unico ja Mötky 13+2
 
Kiitoksia kaikille <3 :)

Mun oli ihan pakko näyttää teille että onko kenelläkään näin isoa mahaa jo, siis jotka on suunnilleen samoilla viikoilla kuin minä. Mietin että johtuuko mun iso maha jo siitä kun vauva oli päivää isompi mun viikkoihin nähen. Eli mulla tänään Rv 13+2 ja tänään otettu kuva, ei ole mitään turvotusta kyllä enään :D




Minna ja nyytti Rv 13+2 <3
 
Minnuska89 Mulla sama eli piti käynnistää, kun meni yliaikaiseksi. Laskettu aika oli jo 19.2.2009. :D Ja toivon kans, että tällä kertaa tulisi omin neuvoin, koska se käynnistys oli tosiaan ihan hirveetä. Otin kaikki lääkkeet mitä talo tarjos! ;D

Tuosta mahasta en tiedä- kyllä mullakin näkyy jo, mutta saan löysillä paidoilla vielä peitettyä. Ultran mukaan vauva on 3 pv isompi. Oon kuullut, et toisessa raskaudessa näkyisi jo aikaisemmin, kun kohtu on jo valmiiksi venynyt..

Huomenna pomon kanssa työtunti ja olisi tarkoitus kertoa. Muut läheiset jo tietääkin ja osa työkavereista.

Aurinkoista päivää kaikille :)

Papu82 ja sintti 13+6
 
Vatsa näkyy jo, ei sitä paljoa enään edes peitellä löysillä paidoilla. Ilmiselvä kohouma tulee eteen. Sivuprofiili viimeistään paljastaa tilaneteen :)
Mulla tämä kasvaminen on ulottunut ihan sivulle saakka.Pelastusrengas vyötäröllä :D

Odottelen, että tulee lämpimät ilmat ja pääsee pitämään hameita. Vanhat kesähameet sentään mahtuvat päälle. Vanhoja housuja ei enään voi pitää, pitää olla tosi matala etuosa, ettei paina inhottavasti mahaa.
 
Oon vähän tippunu kärryiltä kun en käyny pariin päivään ja eilen oli huoltokatko mikälie, mut tervetuloa uudelle nyt ainakin! :)

Niin tosiaan, mun masu ei näy vielä yhtään..siis välillä turpoo ja appiukko sano eilen että "kyllä se näkyy" mut jos hän ois nähny sen tänäaamuna, niin ei olis voinu sanoo samaa. Mut esikoista odotan ja viikkojakin on 11+0 ;) joten eipä varmaan vielä pitäskään näkyä.
 
Joo, kyllä näkyy maha, vaikka olenkin entuudestaan kantanut liikakiloja, niin jo pitkään on ollut massu hankalasti peiteltävissä =) Ja mulla entiset makkarat nousseet ylös, joten edessä on pinkeä pallo, joka alkaa heti tissien alta: Yhtään ei ole sivuille levennyt, vaan suoraan eteenpäin ja kolmatta siis odottelen. Hmm, vai lienenkö vaan tosi runsaasti syönyt viimeaikoina;)

No, mutta jos sitä jatkais töitä =)

Pikkupirkko ja SiiriAapeli 13+5 (Ultran mukaan siis tänään 14+0)
 
Mies nauraa, että miten muka kukaan ei huomaa kun hänkin näkee jo masun :) Mutta luulen työvaatteissa pitäväni tän piilossa kukauden verran vielä. Omat vaatteet mahtuu päälle vielä jotakuinkin kaikki, koska oon ylipainoinen jo lähtötilanteeltani ( :( ) Vauva itsessään tekee vasta pientä kumpua tuonne alas, mutta on nostanut kaikki makkarat tuohon ylemmäs pömpölle, niitä on hankalampi peitellä. Lauantaina testataan kuinka pokka pitää itsellä ja miehellä, kun juhlahameeseen pitää pukeutua, ja se ei kyllä enää ihan peitä kaikkea. Kyseessä siis miehen siskon häät, toivottavasti kaikki tuijottaa vaan morsianta ja antaa mun masun pömpöttää rauhassa :)

Ootteko miettineet raskausajan/lapsivakuutusta? Kävin tänään kiertelemässä vakuutusyhtiöitä, aika erilaiset ehdot, hinnat ja systeemit kyllä kaikilla.

T: Manna* ja Mytty 15+3
 
Ainiin, no tuli ihan tässä mieleen että haluaisitteko kertoa omia mittojanne? Siis ihan vaan sillä, koska olisi mielenkiintosta kuulla minkä pituisia olette jne. :)
Koska itse olen tällainen korsto 179cm niin onkohan muita pitkiä? ...niin ja painoo on sen 59-60kg, lisää ei oo tullu viel yhtään.
 
Nämä vatsat on niin hassu juttu, kun tuntuu että miten se vatsa voi muka näkyä jos vauva on alle.10cm pitkä ja kohtu vielä makaa lantiossa..melkein kokonaan vielä meidän viikoilla. Ja jos ei edes turvota. Mullakin siis jo sellainen kumpu kuin oli viikolla 19. esikoista odottaessa. Esillä tiukoissa vaatteissa,piilossa löysissä. Alussa kun oli turvotusta aivan törkeästi niin silloin ymmärtää sen että olo oli pinkeä ja iso,mutta miten nyt voi vatsa jo näkyä niin paljon? Hmm.

Britney Täällä mitat on 163cm ja aamulla puntari näytti 57kg. Eli aika perus,en laiha en lihava,en pitkä en lyhyt. Jos osaisin niin voisin laittaa kuvan vatsasta mutta mutta,en ehkä vielä uskalla lähteä aijaata kokeilemaan.

Mandi ja nuttu 12+1
 
papu82 Hienoja uutisia! Ja tevre tyttö,ihanaa.

Mimmuska89 Kyllä sulla maha selvästi jo näkyy ja kokoakin sillä on :) Itsella ei vielä tuon kokonen vaikka äitiysvaatteisiin oon jo siirtynyt ja selvästi näkyy.

Täällä äitienpäivä meni mukavissa merkeissä.Aamulla mies oli leiponut kaksi kakkua ja siivonnut alakerran.Mukava oli kyllä herätä.:)
Supistukset ovat vähentyneet, joskin ehkä olleet kokonaan poiskin.Polttoja on välillä.Nyt olen liikkunut ja touhillut suhteellisen normaalisti.Eilen istuttelin kukkia yms.eikä supistuksia tullut.Ke tai pe kuitenkin menen äippäpolille.Tänään tulee varmaan kutsu postissa.Ja muutenkin mieli piristynyt kun on kipuja ollut vähemmän.Pahoinvointi tuli yllättäen eilen taas ja oksensikkin.Tänään kans tuli pala kurkkuun mutten oksentanut.Ihan ihmeellinen raskaus ollut.Nyt kuitenkin jo 16 viikko menossa.
Välillä pyöryttää ja on heikko olo_Ottavat varmaan hempparin äitiyspolilla.viimeksikkin laski näillä viikoilla ja jouduin syömään rautaa.
Liikkeistä : Täällä on potkujakin alkanut tuntumaan.Toissa iltana varsinkin.Mieskin jo tunsi ne.:heart: Aivan ihmeellistä että näin aikasin! Ja sinä iltana tunsin todella selvästi sen vartalon kun oli pinnalla.Potkuja tuntuu kun olen puoli istuvassa asennossa.Seisaallen tai istualleen en tunne niitä.
Olisi kyllä jännä tietää jo sukupuoli.Olen niin malttamaton.Toivon jo että ultraisivat äippäpolilla ja saisin tietää jo kumpi tulee.:)

Hankinnoista: En ole vielä hankintoja tehnyt.Haluaisin jonkunlaisen keinun/riippumato vauvalle.kun asumme kahdessa kerroksessa.Vauva voisi nukkua päiväunet siinä.Kaksostenrattaat on vielä mietinnässä.Ikäeroa tulee 2v ja 7kk.Mietin että onko niin käyttöä niille.Tietenkin helpottaa jos lenkille menee tai kaupungilla yms liikkuu.Asumme maalla enkä oikein tiedä siitä seisomalaudasta.Muut isommat on jo esikoiselta tallessa.Vaatteita tietenkin pitää ostaa jos tulee tyttö.Ja toppahaalari kokoa 56/62.

Äitiyslomasta: Itse olin esikoisen kohdalla kotona kunnes täytti 1,5vuotta.Koin että on liian nuori vielä hoitoon 1-vuotiaana, kun oppi kävelemään vasta.Tulevan vauvan kanssa haluaisin olla pitempään kotona.Luultavasti rahatilanne ei sitä salli.Opiskelemaan lähden sitten.
Vakuutuksesta joku kyseli.Luultavasti otetaan heti kun vauva syntyy.Esikoinen kärsi korvatulehduksista yms.ja ei ollut vakuutusta.Nyt on vakuutus eikä korvaa jos on korvatulehdus.Raskausaikana en varmaan vielä ota sitä.Hintoja en ole vielä edes katellut.

Reveria 15+0 Viisi viikkoa niin puoliväli saavutettu!!:)
 
Heipä hei! :)

ihanat ilmat alkaneet, nyt saa alkaa nauttii kunnolla taas tosta ulkoilusta!

mulla kans maha jo sen kokonen, et tuskin jää arvailujen varaan... ylipainoo on vielä jokunen kilo, mut oon viime kesästä laihtunu 10kg, jeeee!!! ennen ekaa olin normi painonen ja siihen ois vielä semmoset 8kg, toivottavasti tässä pikkuhiljaa siihen pääsen, nyt toivon et kiloja ei tulis lisää juuri ollenkaan, pari kiloa oon laihtunu nyt raskausaikana!

britney: mulla näkyi ekaa odottaessa vasta siellä 20 viikolla, et älä huolestu! :) nyt se on pullahtanu aina vaan aikasemmin...

nii ja siis kaikille kerron nyt, en pidä enää ollenkaan salaisuutena! :)

auto meillä menee vaihtoon, kun kerran on viisi paikkanen... mies haluis jonku sellasen pakettiauton näkösen... kyl se munkin mielestä fiksu ois... mut ne hinnat...

nyt ruuanlaittoon.. ja se ois myös työpäivä!

nallemakarooni tytötx3 ja öhkömönkiäinen 13+3
 
Mä olen kanssa ihan normaalipainoinen, mutta tällaisella leveellä paidalla ei masu näy. Ainakaan omasta mielestäni..:) Muuten kyllä pömpöttää jo, mut alussa etenki halusin pitää väljempiä paitoja, koska näytti vaan ihan siltä kun oisin lihonu.

Vakuutuksesta: Itse olen vakuutusyhtiössä töissä, jotenka siis ehdottomasti kannattaa ottaa! ;D No joo, siis kyllä otetaan. Esikoisella on vakuutus ja se on maksanut itsensä jo 10-kertaisesti takaisin pelkästään jo korvakierteen takia. Ja nyt saatiin maksusitoumus putkitukseen, tonnin hujaus oli sekin. Ja saa mennä aina suoraan yksityiselle, eikä tarvii roikkua missään kunnallisen päivystyksessä huutavan lapsen kanssa. :)
 

Yhteistyössä