<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat <3<3 vol.5

Epa_88 lisätty on :) ja pahoittelut murunen vielä tapahtuneesta :hug: iso voimahali sinne!

PikkuHöttiäinen niinhän sitä itekki aina sanoo ja lupaa ittelleen ettei kyttää/kirjottele oireita, mut aina vaan niitä sitten kirjottelee ja tulee kytättyä :D toivotaan, ettei tuo oo mielikuvituksen tuotosta ;) vaan nyt sieltä pärähtäis ihka oikea plussa :heart: niin ja tuohon ripuliin, mie käyn sen 20-30 kertaa päivässä wc, en onneksi niin montaa kertaa tunnissa! nyt aamulla oon käyny 2h aikana sen 12 kertaa :O ja aina vääntää niin helvetisti ja vähän vaan tulee, tulis edes kunnolla sitte ulos tavaraa :x.. mut kyllä se tästä :) toivotaan ainaki!
 
t84
tiuhti minkälaiseen kämppään te nyt sitten jouduitte? Hyvä että mieli on kuitenkin positiivinen ton asian suhteen,. ja onhan se kiva sitten rempattuun kotiin päästä :)

jomi voi että toi kuullostaa kyllä niin hyvältä! Testasitko tänään?! Mitä näytti

ON Eipä täällä mitään, mulla ei nyt mitään hajua mikä dpo täällä on, 2? 3? Mutta koitan nyt olla sen kummemmin tota seuraamatta. Mitään oireita ei luonnollisesti oo, ja meillä tosiaan jäi tärppi ton yhden hommailun varaan, joten silleen rauhallisin mielin mennään, en todellakaan ajattele että toi riittäis...
 
t84, yksi kerta riittää ;) ja voipi olla parempikin niin sie säästyt sitten virtsatietulehdukselta kun ei ole ollut montaa seksikertaa ja paikat saanu levätä.. eli minusta yksi kerta riittää!!!! saatiin tilava kaksio :) on vähä onttoa kun ei otettu ku sohva, telkkari, ruokapöytä/keittiövälineet ja sänky sekä vaatteet :D ja tietty suihkutarpeet...

nii, Jomi miltä testi näytti tänään? :D
 
tiuhti_ toivotaan tosiaan ettei mielikuvitus tee kepposiaan.. nyt yritän ottaa rennosti ettei aika mene tuntemuksien kyttäilyyn, mutta helpommin sanottu kuin tehty..=) Toivon et sun vatsas helpottaa ja elimistö saisi aikaa rauhoittua.. ja sitten tästä kierrosta plussa!! :heart:
 
tiuhti_: Kiitos, kyllä tämä tästä. Varsinkin kun on saanut niin paljon tukea täältäkin! Vähän kipuja vielä on niin kävin lääkärillä heti aamusta ja kirjoitti vielä 3 päivää sairaslomaa. Eli näillä näkymin tällä viikolla on vain yksi työpäivä. :)
 
Epa_88, älä sit yhtään epäröi hakea sairaslomaa lisää jos tuntuu pahalta mennä töihin :) hoidat itsesi kunnolla kuntoon ja sitten saakin taas alkaa uusi yritys :heart:

PikkuHöttiäinen kiitos muru kovin tsempeistäsi, sitä tarvitaan :heart: ja kyllä se aika menee äkkiä :) kohta on jo kierron loppu ja pääset testaamaan ja jännittämään oikein urakalla =)
 
huomenta! nyt ku kevät on tullut oikein kunnolla ja aurinko paistaa ni kyllä niitä plussia alkaa tulemaan :)
tiuhti voisit pistää meille tuonne sen yk13 kun kkm jälkeen oli 12 ja nyt sit menkkojen jälkeen 13..toivottavasti ei enään isommaksi tuo yk tuolta nouse murr..
 
Voi elämän pyhä pölyhuisku! Aamulla pinnasin pissaa ja menin heti kouluun tultuani terkalle ja sanoin että nyt on sellanen juttu että mulla on 30/28 eli nyt anna pissapurkki että saan pissattua ja käyn hakemassa apteekista raskaustestin. Maksoin kalleimpaan meni joku 11e oli vielä suht edullinen. No minäpä sitten tein testin autossa ja kastoin puikon pissaan hutasin vaan nopeesti sitä puikkoa eikä se kerinny ottamaan tarpeeksi ja tietysti olin kerinnyt kaatamaan pissan pois. :headwall:

Nyt terkalle ja lähete testiin. Onneksi on ilmainen, nimittäin rahat loppu : /

Tiuhti: Laita minut haamuilejoiden joukkoon, koska meillähän loppuu tämä tähän jos plussaa ei tule, kokeilemme vuoden päästä uudestaan.

Onneksi en ole ainut jolla on hieman vaikeuksia :p

Voimia kaikille! :flower:
 
tiuhti_ kiitti :heart: toivotaan että aika menee äkkiä ja että pääsisin sitten testailemaan plussaa! Onneksi nyt on tulossa hieman muuta ohjelmaa kun mennään katsoon vanhempia pääsiäisenä.. saa muuta ajateltavaa.. jaksaisi taas vain istua autossa...
Epa_88 yhdyn tiuhtiin ja sanon myös että saikkua jos siltä tuntuu.. ei sitä töissä kannata itteänsä lisää väsyttää..
 
Huomenta! Kukuin ylhäällä yömyöhälle ja nukuin sitten yli yhteentoista :ashamed: Koiratkin kuorsasi tyytyväisenä, onneks mies käytti valvoi vielä myöhempään ja käytti ne ulkona yöllä, niin sain nukkua rauhassa :)

Omanapailen heti alkuunsa Yöllä oli sitten tullut siteeseen vähän enemmän verta, mutta edelleen tää on tosi niukkaa normaaliin verrattuna. Nyt ei sitten oo oikein mitään kipujakaan, mikä sekin on outoa. Tein sitten testin ja sain about samanlaisen tuloksen kuin eilen. Eli edelleen olen ymmälläni :confused: En tiedä onko se haamu vai viivanpaikka, mut varmaan jälkimmäinen, jos kerran tarttee arpoa. Seurailen siis tilannetta ja dippailen huomenna, jos ei tän päivän aikana tule selkeämpää vuotoa.

Laretzki Onnea ensimmäiseen yrityskiertoon! Oli ne jänniä aikoja, kun vihdoin sai alkaa yrittää :)

tiuhti_ Voi itku tuota sun Crohnia :( Hienoa, että löydät jotakin positiivista siitä remontista! Ja kyllä niitä ihmeitä voi tapahtua, joten ei heitetä kirvestä kaivoon vielä :heart:

PikkuHöttiäinen On muuten hurjan vaikeeta olla kuulostelematta kroppaansa ja mahdollisia oireita. Ei siihen vaan pysty, kun toivoo raskautta niin kovasti! Pidän peukkuja teillekin, toivottavasti tärppi on käynyt!

Epa_88 Lepäilehän nyt oikein kunnolla ja pidä itsestäsi huolta :hug:

Haltiakummi Plussatuulia sinnekin! Tuuhan kertomaan testin tulos sitten!
 
Heippa kaikille!

Ihanaa, löysin vihdoinkin tuoreen palstan vauvakuumeilijoista! =)

Meillä on sellainen tilanne, että vauva on ollut tervetullut reilut puolitoista vuotta. Pillerit jätin pois lokakuussa 2009. Tämä on ollut jännää aikaa, mutta samalla myös henkisesti raskasta. Reilu vuosi meni, ettei vauvaa vaan alkanut kuulua. Jouluna 2010 sain ensikosketusta siitä, miltä raskausoireet tuntuvat. Joulureissuun lähtiessä tein negatestin ja joulupäivänä kropassani alkoi tapahtua: järkyttävä vatsan turvotus vuorokauden ympäri. Ajattelin turvotuksen johtuvan jouluruuista ja ylensyömisestä. Turvotus ei kuitenkaan hellittänyt, vaan paheni päivä päivältä. Uuden vuoden jälkeen tein uuden r-testin ja positiivnenhan se oli. Voi sitä sydämen tykytystä, voiko tämä edes olla totta, ajattelin. Viikko testin tekemisestä vuoto alkoi ja keskenhän se meni. Olin siinä suhteessa onnekas, ettei minulla ollut kipuja eikä kaavintaa tarvinnut tehdä, vaan kaikki tuli ulos itsestään reilu viikossa.

Minulla on todella pitkä kuukautiskierto, johon sain terolutit. Ensimmäisen satsin söin kuukautisten aikaansaamiseksi keskenmenon jälkeen. Tällä hetkellä meneillään kp 4 ja tässä kierrossa lähtee viimeinen minulle määrätty terolut-satsi eli neljäs sellainen. Terolutista olen lukenut keskustelupalstoilta paljon ja hyvin monenlaista kommenttia on kirjoiteltu. Mielipiteitä on yhtä monta kuin kirjoittajaakin. Toiset ovat sitä mieltä, että ovat vain hankaloittaneet raskautumista (=ovulaatiota ei mukamas tule ollenkaan teroluttien aikana, jos ei ehdi ovuloida ennen ekan terolut-tabletin ottamista) ja toiset taas ovat kovasti kehuneet raskautuneen itse kuurin aikana. Ota siitä sitten selvää. Itse lueskelen noita kriittisellä silmällä ja ajattelen, että se on niin yksilökohtaista, toisilla toimii, toisilla ei.

Puolisoni kanssa ajattelimme, että nyt on aika siirtyä järeämpiin keinoihin. Jos tästä meneillään olevasta kierrosta (vika terolut-satsi) en raskaudu, varaan ajan gynelle. Terolutit määrännyt lääkärikin ohjeisti menemään gynelle terolut-kuurin loputtua, jos toivottua tulosta ei tapahdu. Ajattelin pyytää toiset 4kk terolutteja ja samalla jos alettaisiin tutkia, missä vika. En tiedä ovuloinko ollenkaan, koska en tunnista ovisoireita.

Onko kenelläkään kokemusta teroluteista?

Olen miettinyt, jos saisin teroluttien rinnalle clomit tai progesteronit. Onko kenelläkään tietoa siitä, voidaanko kumpaakaan noista määrätä, jos ovulaatiota ei ole tutkittu? Tai onko noista haittaa, jos niitä syö, vaikka ovuloisikin normaalisti?

Tällä hetkellä koen olevani kovin yksinäinen tämän asian kanssa. Olen myös työttömänä, joten minulla on "liikaa aikaa" pohtia näitä asioita yksikseni. Tulin tänne kirjoittelemaan ja toivon saavani jakaa kokemuksiani toisten vastaavassa tilanteessa olevien kanssa.

Toivottavasti lukijoita ja vastaajia olisi liikenteessä myös näin päiväsaikaan! =)
 
Olen samaa mieltä, mitä monet ovat kirjoitelleetkin, että vauvaa kovasti toivova kuulostelee kroppaansa hyvin tarkasti. Sitä kun toivoo niin kovasti, niin on vaikeaa olla kuulostelematta. Onneksi täällä on ihmisillä ymmärrystä tähän eikä lytätä tällaista tarkkailijaa :heart:
 
Memelisa, Jomi ja tiuhti kiitoksia! Tätiä ei vieläkään, dpo17, kp:t kuitenkin vasta 30. Tiuhti veikkaili myöhäisempää ovista, mutta lämmöt aloitti nousun jo sunnuntaina 3.4, lauantaina en mitannut! Kipuilu oli 1.4. perjantaina, niin veikkaisin kyllä oviksen olleen silloin! Ja niin, en tikuttanut, mutta näistä kipuilusta ja lämmön noususta päätellen! Kaikenlaisia kipuiluja ja muita mölinöitä ja tuntemuksia on kohdun alueella ollut, päätä jomotellut tasaseen tahtiin joka toinen päivä viime torstaista lähtien. Eli torstaina, lauantaina ja tänään! Ei ole kovaa kipua, mutta tuntuu!

"kuumeilija" Tervetuloa mukaan! Itselläni ei ole kokemusta teroista, clomeista tai muistakaan, mutta kyllä täällä mielestäni on heitäkin jotka nuita syö. Sen sijaan itsensä tarkkailusta on kyllä, että tiedossa on miltä tuntuu se! :) Tsemppiä tähän kiertoon ja plussapuhureita!! +++++++++++:whistle:
 
t84
Kuumeilija kovasti tervetuloa! Mullakaan ei valitettavasti ole enempää tietoa noista lääkkeistä, itse kun en ole edes gynetarkistuksessa käyny vaikka on pitkä yritys takana... Syitä on ollu ties mitä, mutta nyt kesän aikana kun tulee kesälomat ym niin hoidan senkin pois alta.
Tuli vaan mieleen tosta ettet ovisoireita tunnista niin ootko ovistestejä koittanu?
Tietysti toivotaan ettei sun tartte missään käydä, vaan että plussa sieltä tulisi tässä kierrossa :heart:
Ainiin ja päivisin täällä käy mun mielestä jopa enemmän porukkaa kun iltaisin :)

ansku mulla menny vähän ohi mutta siis ootko r-testiä tehny ollenkaan? Toihan kuullostaa tosi hyvältä että noin pitkillä dpolla mennään! :)

Perkele kuulkaas, tajusin että mulla on noiden viisurien poisto huomenna! Auuu mä en kestä... Mä ihan oikeesti panikoin hammaslääkäriä :(
 
t84 Joo olen kokeillut ovistestejä, mutta kunnon plussan olen saanut vain kaksi kertaa ja minulla on älyttömän pitkät kierrot ja olen käyttänyt ovistestejä niin tuhottoman paljon =) Alkaa pikkuhiljaa toivo hiipua siitä, että meille pieni käärö suotaisiin. Koetan olla positiivinen, mutta välillä iskee julmetun kova epätoivo ja itkuraivarit. :headwall:

Kiitoksia tervetulotoivotuksista! Kyllä heti piristää mieltä mukavasti :wave:
 
"kuumeilija" oikein paljon tervetuloa joukkoomme! Pitkä on ollut matka teilläkin, mutta toivotaan, että pian teillekin tulee plussa ja tiitiäinen jaksaa matkassa loppuun asti. Meillä on yritys alkanut vasta vuoden vaihteessa, joten nuo clomit, terolutit ym. ovat vielä meille kokematon juttu..
Ansku83 pahoittelut negasta!:':)hug:
t84 semiä hammaslääkäriin.. multa on revitty viisaudenhampaat oikealta puolen.. itsekin inhoan ja hieman pelkään käydä hammaslääkärissä, kiitos lapsuuden hammasraudat ja miljoonat visiitit lekurin luona.. ja nyt tuntuu, että kaikki oli aivan turhaa!! Noh, kyllä se hyvin menee.. ihan varmasti.. puudutus on kaiken A ja O.. Mulle tehtiin viime kesänä jopa juurihoito yhteen hampaaseen ja minulla oli käsitys, että se sattuis, mutta sehän meni iisisti.. vaikkakin jouduin moneen otteeseen käymään lekurilla ku ei se saanu tehtyä kaikkia asioita kerralla.. Se vähän tuskastutti!
 
Laretzki
Nakkasin jäljellä olevat kaksi pilleriä roskiin! :D. Ihan vaan siitä syystä, että tänään alko jo puskea vuoto läpi, niin kuin mulla aina tekee paria päivää ennen liuskan loppua jos oon kaksi liuskaa syönnyt putkeen. Joten tulkoon tyhjennysvuoto, ja sit ruvetaan ihmettelemään.

Eli aattelin, että huomisesta laskisin kp1, vaikkei tyhjennusvuoto mitkään luonnolliset menkat olekaan, mutta jostain sitä pitää alottaa laskeminen. Jänskättää vähän että palaako kierto miten ennalleen, ennen pillereitä meinaa oli niin sekunnin tarkkakierto ollut ekoista kk asti ettei paremmasta väliä. Joten, se alkaa yk1 tästä sitten. Viimein!
 
"kuumeilija" Tervetuloa mukaan porisemaan! Mulla ei oo kokemusta Teroista eikä muustakaan lääkityksestä, joten en valitettavasti osaa sanoa juuta enkä jaata tuohon aiheeseen.

t84 Ääk, tsemppiä hammaslääkärireissulle! Mä oon lievästi h-lääkärikammoinen enkä oo käynyt tarkastuksessakaan vuosikausiin, vaikka tiedän, että pitäis :ashamed:

tiuhti_ Mulla meni nyt justiin lopullisesti hermot tän helvetin arpomisen kanssa, joten päätin, että tänään on kp 2/28-32 yk 9. Päivittele vaikka seuraavaan listaan sit joskus :)

ON Kyllä tää nyt varmasti on sitä itteään, eli punanuttuakka on kylässä vaan vähempien matkatavaroiden kera tällä kertaa. Ei tämmöseen limikseen voi mikään kiinnittyä. Meenpä tästä hakkaamaan vähän lisää päätä seinään :wave:
 
tiuhti_: Huomasin tuolta, kun näin nopeaa lukaisin tekstit joita oli taas ilmestynyt todella paljon sillä aikaa kun en ollut käynyt täällä, että sinulla on Crohn. Itse sairastan Colitis Ulcerosaa. Eikös ne ole vähän niinkuin "sukulais" sairauksia: / Tai itseasiassa en siihen crohniin niin paljon ole perehtynyt, mutta kuitenkin.. Onko kauanki sairautesi toteamisesta?

Oma napa: Kiertopäivä 26/28... oon ihan varma et ne menkat alkaa keskiviikkona:( tuntuu että tissit ei pysy liiveissä( :D) , ilmestyny niitä valkosia näpyköitä nännipihaan ja maha on jotenkin outo...vessassa saa juosta öisinki 2-3 kertaa.. erilaista kuin viime kierrossa mutta saas nyt nähä mut tuntuu et täti tulee.. :confused:
Mulla ei oo noita valkosia ennen tullu noihin nännipihoihin ainakaan näin näkyvästi kuin nyt, mutta eikös ne voi olla samallalailla oire alkavista kuukautista kuin raskausoire?
 
"Kuumeilija" Mulla on hyvin samankaltainen tausta sun kanssa. Jätin pillerit pois joulukuussa 2009 ja ekaa plussaa saateltiin oottaa vuosi. Tää plussa kerkes sit hyvin pitkälle, kunnes kkm tuli 14+5. Aikamoinen pettymys kyllä oli. Mulla oli kans ton kierron kanssa ongelmia. Mulla tuli luonnollisesti menkat koko vuoden aikana 3/4 kertaa, loput tullu jonkun lääkityksen avustamana about 4-5 kertaa! Mulle määrättiin kans alkuun terolutit, joita söin aluks 3kk, kuukausi väliä ja sit 2kk lisää. Toivottua tulosta ei tullu plussan eikä menkkojenkaan osalta. Aloin alkusyksystä olemaan niin stressaantunut ku tiesin et kunnallisen puolelle lapsettomuushoitoihin ei päästä niin painuin sit yksityiselle. Isot laskut napsahti, mutta jotain selkeyttä saatiin. Mulle tosiaan tehtiin kaikki hormonaaliset testit ja niiden puolesta kaikki näytti oklta, miehen simpat oli ihan priimatavaraa, joten sen puolelta ei ollu mitään huolta. Lähinnä lääkärin kanssa epäiltiin tuota ovulointihäiriötä. Kokeiltiin yhteen kiertoon sit klomifenejä 1tbl/pv ja ne tuotti aivan liikaa munarakkuloita, jollon saatiin sit seksikielto/ehkäsysuositus, koska miehen siittiöillä kaikki ois varmaan hedelmöittyneet. Eli jos klomifenejä alkaa napsimaan ni suosittelen oikeesti et vaaditte/käytte tarkistuttamassa munarakkuloiden määrän, koska moniraskaus on todella raskasta. Ite naureskelin et pannaan vaan menemään vauvakuumeissani, mutta näin jälkikäteen mietittynä en todellakaan siihen hommaan ryhtyis, ellei luonto sitä niin luonnollisesti hoida. Tämän jälkeen plussattiin seuraavasta kierrosta, jossa tehtiin mulle vielä aukiolotutkimus. Tätä kiertoo ennen en oo koskaan tuntenu kropassani mitään ovulatio-oireita. Nyt kkm:n jälkeen ensimmäistä kertaa tuntuu et keho alkaa olla "elossa" ja löydän jotain merkkejä kropan toiminnasta. Jos haluat kirjotella enemmän privaatisti tuntemuksistasi niin voit laittaa mulle vaikka yv:tä.

Tuohon ku kysyit et voiko noita klomifenejä syyä jos ovulaatiota ei ole tutkittu, niin niitä voi kokeilla minusta vain lääkärin määräyksellä, nehän on jo reseptilääkkeitäkin. Koska jos normaalisti ovuloit ja syöt päälle noita klomifenejä niin sulla mahollisuus saada just tuo monikkoraskaus, jota en todellakaan suosittele. Progesteroneista mulla ei ole kokemusta/tietoa

Laretzki siitä se nyt sit lähtee, tsemppii! Toivottavasti tärppäätte jo heti ensimmäisestä kierrosta! d:)b Sun nimi on mulle vaikee :p piti monta kertaa tarkistaa et kirjotin sen oikein :D

Jomi Voi ei, tätipahoittelut :hug:

Tnya Jospa, jospa ei sun menkat alkaskaa. Mulla oli kans ihan sama tunne sillo viime kerralla ku plussasin. Olin koko ajan varma et täti puskee kylään, vaikka toisaalta olin niin varma raskautumisesta. Nännipihoille ilmestyvät valkoset näpyt on kyllä musta vaan raskaudessa, en oo ainakaan kuullu et kellekkää ois tullu ilman raskautta. Muutenkin sun oireet kuulostaa kyllä superlupaavilta, mä piän täällä sulle peukkuja ihan kympillä d:)b

Oman navan ympärillä pörräystä. No joo, eipä tainnu ovis vielä mennä ei... tänään aamulla lämmöt oli noussu sellasen 0,2-0,3 astetta ja mielenkiinnosta tein noi ovistestit, ja aika hyvät viivat sieltä nous, eli varmaan tiiätte tytsyt et mitä meillä tehdään näinä parina päivänä ;) Muutenkin tuo vasen munasarja on ollu aika aktiivisen oloinen tänään, jospa tästä seurais taas jotain positiivista :) + Nännejä muuten kans nippailee aika vietävästi, varsinki tuota oikeeta... hassua :)

Kaikille tiedoks, löysin tällasen kuukautiskalenterin, minne voi merkkailla aika hyvin kaikkia omia oireita, näyttää kaavioina aamulämpötilat, laskee kuukautisten keskimääräsen pituuden yms yms. kannattaa vilkasta. http://www.terveyskartoitus.fi/calendar_period/
Ite tuosta ainakin tykkään, näkee aina kerralla mitä on kirjotellu päivän aikana ja mitä oireita ollu.

Anteeksi romaanin kirjoitus
-Memelisa-
 
Laretzki
Memelisa :D. Joo, ei tuo nikki ihan helpoimmasta päästä ole, se on vaan kulkenut jo niin monta vuotta mukana (mistä lie oikesti tullutkaan mieleen) että oli automaattinen valinta. Toivon kanssa että plussa tulis jo nyt, vaikka opiskelujen kannalta käytännöllisempää olis plussa vasta loppukesästä tai sen jälkeen. Mut ketun kikkarat koulusta sitten siinä vaiheessa jos plussa pamahtaa aikasemmin kohalle :D. Oon kouluun jo niin kypsä :stick:...Ei olis musta ollut kuitenkaan varmaan eläinlääkkikseen lukeen sitä 5-7 vuotta kun tää 4v. amk:ssakin tekee tiukkaa, vaikka ammatti edelleen houkuttaisi.
 
Heippa ihanat naiset :heart:

Pikapäivitys täältä vain...

tiuhti Kiitos huolenpidosta =) Sopii noin oikein hyvin!! Ilmoittelen sitten kun täti seuraavan kerran suvaitsee saapua. Ja tällä kertaa sitä toivoisi mahdollisimman pian :D Pääsis jättää tän kaiken jo taakse ja suuntaamaan toivon seuraaviin kiertoihin!

Tnyalle ja kuumailijalle tervetuloa minunkin puolesta! Toivottavasti molemmilla jää visiitti lyhyeksi :)

ON Torstaina annettu sytostaatti-piikki avasi hanat totaalisesti ja vuodan kuin seula. Kivut on aika kovat, neljä panacodia päivässä ei riitä ja syömään ja kävelemään ei pysty. Tänään sitten kävin taas gynen polilla hakemas lisää saikkua ja sain paremmat kipulääkkeet ja tarkisti vielä ultralla tilanteen. Sisäinen verenvuoto ei ollu lisääntynyt ja hcg oli lähtenyt laskuun! :) Onneks! Tulehdusarvot tosin oli reippaasti noussu mutta keskiviikkona uudestaan kontrolliin. Kyllä tää tästä jo parempaan päin on menossa! :)

Paljon plussatuulia kaikille ja tsemppiä!! Kunhan tästä kerään itseni niin kirjottelen taas useemmin!
 

Yhteistyössä