<3<3Heinäkuiset hellemasut 2014 <3<3 -Tammikuussa-

Voi kääk... Mä kirjotin tuossa aikaisemmin pitkän pätkän ja sepäs hävisikin johonkin :(
Noh, ei muuta kuin uudestaan...

En ole jaksanut paljoa kirjoitella. Iltaisin on niin väsynyt olo, ettei tee paljoa kirjoittaa. Mieluummin vaan makaa sohvalla ja nukkuu :( varsinkin nyt kun työt alkoi, ei riitä voimia mihinkään ylimääräiseen.

Mä olen nyt muutaman päivän jännittänyt ihan älyttömästi lapsivesipunktion tuloksia. Äsken se pelätty puhelu tuli ja meille on tulossa kromosomeiltaan TERVE TYTTÖVAUVA <3

Nyt en sitten muuta pystykään ajattelemaan <3

Mammahousut on täällä otettu päivittäiseen käyttöön. Töissä kun joutuu istumaan 8 tuntia, ei puhettakaan että pitäisi vanhoja housuja.

Mut nyt täytyy jatkaa töitä. Jotain muutakin mun piti kirjoittaa, mutta enpäs enää muista mitä. Jospa vaikka illalla sitten...

-Lijena & kirpputyttö 18+1-
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81 ja kuukiuru
Heippa!

En olekaan kirjoitellut pitkään aikaan. Laskettu aika on 14.7. Tiistaina oli nt-ultra. Palasin eilen töihin ja tänään kerroin pomolle lyhyestä työurastani tälläkin erää. Sain edellisen raskauden myös tietää juuri palattuani äitiyslomalta. Oikea unelmatyöntekijä :whistle:.

Pahoinvointi on aivan järkyttävää. Sain lääkkeenkin pahoinvointiin ja sillä pysyy jotenkin kurissa. Mitähän väsymykseen keksisi...

Ja tahdon tietää sukupuolen, jotta voin karsia toisen lapsen vanhat vaatteet pois viemästä tilaa. Ja onhan se ihana tietää!

Viikkoja siis 13+3. Vähän laski ultran mukaan mutta laskettua aikaa ei muutettu.
 
Itse ainakin syyllistyn nyt ihan täysin siihen, että kirjoittelu on siirtynyt facebookin puolelle. Käyn kyllä joka päivä monta kertaa katsomassa, onko tänne tullut uusia juttuja, mutta ei vaan ole tullut hetkeen kirjoitettua mitään. No jos nyt sitten tulis taas oikeen urakalla tekstiä :D

Kiva kun saadaan uusia hellemasuja tänne ja Undinelle voimia kovasti! <3

Mulla neuvolalääkäri ens viikon torstaina, en tiedä mitä on vastassa mutta innolla odotan ainakin sitä sydänäänten kuuntelua :) Olen harkinnut kotidopplerin hankintaa, mutta entä jos en löydäkkään itse sydänääniä, huijjui ja hulluksi tulisin! :D

Pitkän aikaa tässä miettinyt jo, että uimaan olisi päästävä. Täällä Hämeenkyrössä ei uimahallia ole, joten lähdettiin eilen kaverin kanssa Ylöjärven uimahalliin. Kilometrin verran uitiin ja kyllä altaasta noustessa ja illalla kotona huomasi, että ehkä vähän liikaa tuli pulikoitua :D Ennen kilometri meni ihan heittämällä. Ens viikolla uudestaan :) Hehe piti vähän soveltaa uikkarin kans, tissit ei meinannu mahtua enää uikkareihin niin urheiluliivit alle vaan, hyvin toimi!

Mulla kans menee välillä niiiiiiin hermo omaan äitiin, ja huomaan kyllä että oon sanonut välillä vissiin vähän pahasti kun on ollu hiljaisia päiviä sitten. Ei vaan joka päivä jaksais "miten oot voinu, ootko syöny, ootko ollu pihalla...plaaplaaplaa"-juttuja. Hyväähän se oma äiti vaan tahtoo mutta silti. Mun vanhemmilla ei ole vielä lastenlapsia ja kovasti sielä kans odotellaan. Olis päässy ehkä helpommalla, jos olis kertonut koko raskaudesta vasta vaikka nyt, mutta ensimmäinen puhelu oli tietysti omalle äidille, kun raskaustesti antoi kaks punasta viivaa :D

Mammavaatteita en ole vielä hommaillu vaikka kyllä kaikki vaatteet jo puristaa. Oon enimmäkseen legginssi ja tunika ihminen, koskahan viimeksi oon käyttäny oikein rehtiä housuja, jos ulkoiluhousuja ei lasketa mukaan :) Eikö kaupoista saa jotakin mammalegginsejäkin tai sukkahousuja? Täytyis kai lähteä katselee tarjontaa, huomais ehkä jo sen mukavuuden eron mammavaatteissa ja normivaatteissa.

Onko teillä muilla koiria? Narttukoiria? Meillä on 7-vuotias berninpaimenkoira ja se on ihan pimee! :D Ramonahan vaistosi mun raskauden jo ennenkuin itsekään koko asiasta tiesin, näin jälkikäteen ymmärrän miks se käyttäyty mua kohtaan niin erikoisesti ennen testin tekemistä. Ramona on kans raskaana (valeraskaus), onneksi se on jo vähän laantunut mutta muutama viikko taaksepäin se suojeli kaikkia lelujaan, nuoli niitä ja nukkui niiden kanssa. Otin lelut pois ja nyt se on kai jo unohtanut ne, mutta jos sille jonkun lelun antaa niin heti alkaa taas se suojelu ja nuoleminen. Ramona nuolee mun jalkoja aina, jos mulla ei ole sukkia jalassa. Nukkuu mun puolella sängyn vieressä lattialla, seuraa mua jokapaikkaan ja vinkuu kovasti jos mä lähden käymään jossakin :D Toivon kovasti, että mustasukkaisuus-ongelmia ei tule kun vauva syntyy. On se kummallista! :D

Ollaan kans mietitty uuden auton ostamista, meillä on kyllä farmari mallinen mutta ei siinä liikaa tilaa ole. Reissuun lähteminen ei tulisi kuuloonkaan tuon auton kanssa kun vauva syntyy. Iso koira, vaunut ja vauvan tavarat plus kaikki muut rojut, peräkärryn tai suksiboksin vois hankkia :D Joku tila-auto sen pitäis sit kai olla, miks ne on suurin osa niin rumia?! :D

Siinäpä sitä taas, taidan ruveta leipomaan sämpylöitä. Kohta on taas viikonloppu ja talviko sieltä nyt sitten tulee ihan oikeesti, HRRR!

Jaksuja kaikille! -Debis ja tyyppi 14+1
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille!:) Toivon myös, että keskustelu täällä vilkastuisi/jatkuisi!:) En halua facebookia tähän sotkea:D

Tänään ollut ilon päivä! Kävin avoimessa neuvolassa ja syke löytyi!<3 150 pikkuisen syke<3 Niin helpottunut olo! Eli vaikka pahoinvointi helpottikin välillä, eikä mitään muita oireita ole ollut!, niin kaikki voi silti olla masussa hyvin!:) Nyt ei jännitä ensi viikon np-ultra niin paljoa!

AurinkoL + pikku2 11+4
 
Terve vanhoille ja uusille höpisijöille:)

Teille ensikertalaiset: Meillä lääkärineuvola rv15. Sielä tosiaan tehään se alapää tutkimus. Ja sitten ne perus neuvolajutut.

Itellä oli tänään neuvola. Olo oli kamala.. Kävelymatkaa hurjat 500m neuvolalle, mutta meinasin pyötyä matkalle 6x. Perille päästyä halailin neuvolan pönttöä urakalla-_- .

Paino oli tippunut 53.2->51.7kg ja tuosta oli vähän huolissaan. Muuten kaikki ok. Vauvan sydänäänet kuului hyvin.

Mammahousuja ostin alennusmyynnistä kahdet ja yhdet oli valmiina. Uusia pitää lyhentää reilusti niin täytyy tyytyä noihin yhtiin vanhoihin.

Enää 2 yövuoroa grillillä ja sitten koittaa autuus:D Viimeksi oli jo niin pahaolo,että ei paljon naurattanut. Ja nappia oli pakko pitää auki ettei puristaisi mahaa niin kovasti.

Minäkään en tuonne Fb ryhmään jaksa mennä, kun täälä tykkään "anonyymisti" kirjoitella:)

Yritin kovasti keksiä jotain hyvää kysymystä millä saisi tänne ähän vipinää, muttei mieleen tullut muutakun MIELITEOT/ EHDOTON NOU NOU kysely:)

Eli itsellä mieliteko ohutfilee pihveihin! Ja ehdoton nou on Joulutortut :D


Mimma ja pieni 10+5:)
 
Heissan!

Tänään koitti se viimeinenkin helpotuksen päivä, kun oli aika ultraan! Niskassa ei mitään turvotukseen viittaavaa, kaikki muutenkin hyvin. Vauhdikas kaveri, alituista hyppelyä ylös alas, jalat vispas vinhaa vauhtia ja kovasti sieltä heiluteltiin toisella kädellä, pariin otteeseen kääntyilikin.. Nyt jännittää että mikähän duracell-vauva sieltä on tulossa, kun meno oli sen näköstä, että kätilökin tuumas että onpa kyllä vilkas vauva... :D

Olot ihan ok, alituinen "krapula" vaan päällä... Närästää kamalasti ja varsinkin aamuisin kyökityttää lisäksi, niin helposti nostaa mahanesteet ylös ja sitte oksutellaan... Hapokkaat juomat vähän auttaa, kun saa muutettua sen ennemmin röyhtäykseksi.. Tiheään tahtiin syömistä niin uskaltaa kotoakin liikkua johonkin. =)

Mammahousut tosiaan pari viikkoa jo ollut jalassa, mikään muu ei passaa, muuten puristaa ja kiristää niin että oksettaa... Nää tuntuu kyllä täydelliseltä jalassa! 8) Paitojen kanssa ei mitään ongelmia vaikka tuota mahaa jo näyttää ihan reippaasti olevan.

Hmmm mielitekoja... Niitä tulee ja menee. :D 2 päivää söin hernekeittoa kun teki hulluna mieli! Ehdoton nou nou varmasti kaikki voimakashajuinen... Yöks. Saattaa pelkästään jostain hajusta lentää oksu... Pakokaasu varmasti yksi pahimmista...

Heittäisin tähän perään vielä kyssärin, että missä vaiheessa ootte alkanu tuntemaan jonkunlaista liikettä/potkuja mahassa? Täällä tuntuu välillä vännää nipistelyä vatsassa, vaihtelevin voimakkuuksin ja väliajoin. Seurailin ultrassa tätä, ja huomasin että nipistely tuntuu aina, kun tyyppi hyppeli oikein kovasti edestakasin tai potki oikein lujaa... Mitään varsinaista liikettä tai potkuja ei tunnu, mutta nippasee kuitenkin.

-Norsupilami ja Papu 11+5
 
Vastaanpa minäkin (ei miten niin ei työnteko kiinnosta :D )
Mielitekoja: Ei varsinaisesti. Mutta maistuvimpia/himotuimpia ruokia ovat mm. kana-riisi juusto-kerma-currykastikkeessa, maksalaatikko, maksamakkara, kaikki hedelmät ja appelsiinimehu.
Ehdoton nou-nou: Ei nyt kyllä syötävää, mutta savunhaju, siis nuotio-/takka-yms puiden polttamisesta tuleva. Meillä vielä lämmitetään enimmäkseen takalla ja saunakin on puulämmitteinen, niin voitte kuvitella kuin kivaa on :( Savusta tulee heti paha olo ja päänsärky. Ruokien suhteen ei ehdottomia olekaan, ehkä perunat voitaisiin lukea niihin. Mä siis varmaankin elän tän raskausajan riisillä =)

Ensimmäiset liikkeet tunsin joskus viikolla 14. Nyt tuntuu jo oikeastaan päivittäin. Tosin aika vaimeina ja luulin pitkään kuvitelleeni ne, kun istukkakin on kuulemma etuseinämässä. Parhaiten ne tuntuukin kun makaa kyljellään :D
 
Muih taas!

Lapsivesipunktio ohi.Nyt piinaillaan tuloksia!

Mulle voi vaihtaa LA:n 3.7.14 kun vihdoin sain virallisen ajan!

Tai sitten tulosten jälkeen poistaa kokonaan..Ahistaa ja pelottaa! :'(

Taffo ja Ylläri 15+0
 
Viimeksi muokattu:
Lijena: Voi miten kiva kuulla, että terve vauva tulossa ja vielä TYTTÖ :D Meillä rakenneultra vasta maaliskuun alussa, mutta toivottavasti sukupuoli siellä selviää:) Miehen kanssa päätettiin, että jos ei selviä,niin sitten odotetaan loppuun asti:D
Haluavatko muut selvittää sukupuolen?

Erityisiä mielitekoja ei ole ollut. Mutta välillä tulee yllättäen olo, että pakko saada jotain tiettyä. Tekisi mieli saada ruoka valmiina nenän eteen! Ruuan teko ällöttää ja kanaa en ole pystynyt koko raskausaikana tekemään/syömään! Minä en myöskään yhtään joulutorttua suostunut syömään, vaikka normaalisti on herkkua. Glögiä en myöskään juonut, vaikka viime vuonna raskaana ollessa join sitä kaksi kuukautta heti aamupalaksi:D kahvia en ole pystynyt kahteen kuukauteen juomaan ja suklaatakin pystyn vasta nyt maistelemaan. Mulla on ihan älytön nälkä öisin, mutta en jaksa mennä syömään, joten huono olo tulee. Tänään myös päivällä koko ajan nälkä, vatsa kurnii!

Lijena: Eikö maksaa pitänyt välttää? Oliko liiallisen A-vitamiinin takia??

AurinkoL + pikku2 11+4
 
Heippa! Ajattelin myös kertoa kuulumisia!

Huolettanut tässä jonkin aikaa tämä oireettomuus.
Neuvolassa vain sanottiin että pitäisi nauttia että oireet ovat vähentyneet, vaikka ei ookkaan oikein mitään tässä koko aikana ollutkaan :) Silti jotenki kalvaa pelko, onko kirpulla kaikki hyvin :/ (Varmaankin meistä jokaisella on jossain vaiheessa samanlaisia tuntemuksia) Jännittää myös hirmuisesti np-ultra, joka on ensi viikon perjantaina. Tuntuu että siihen on ikuisuus. Toivottavasti kaikki on hyvin ja voin lopettaa tämän pelkäämisen ja alkaa nauttimaan raskaudesta :)

<3 Pienikirppu 11+4
 
Whii! Kivaa kun tää ketju on piristynyt :)
Mulla ei ole oikeestaan mielitekoja, mutta kaikki yksinkertainen tuntuu menevän parhaiten alas. Eli jugurtit, ruisleipä juustolla, aamiaismurot... Ja vähiten houkuttaa oikeestaan kaikki lämpimät ruoat :D

Kiva kuulla, että olette saaneet hyviä uutisia ultristanne. Paitsi Undine ja sinulle syvimmät pahoitteluni :'(

Vekku 12+3

Edit: Frysil et todellakaan ole ainoa panikoija! Minäkin maksoin taas hunajaa yksityiselle ultrasta tällä viikolla, kun sain itseni niin paniikkiin ajatellessani kaikkia kauhuskenaarioita. Toivotaan, että sunkin kohdalla pelot on turhia! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: frysil
Heipsan! Oijoih huomenna np ultra ja alkaapi jännittää aika tavalla! Meinasin myös esikoiselle näyttää ultra kuvan ja vihdoin kertoa että meille tulee vauva. nuorimmainen on mummollaan yökylässä joten hänelle kerron sitten myöhemmin. *Mulle ei viel toistaseks oo tullu mitää mielitekoja eikä inhojakaan.*. Päivä päivältä tuntuu enemmän pieniä hipasuja masussa :) Muuten on oireet kadonneet mutta koska ihmeessä tämä väsymys helpottaa?!? Tekis niin vaan mieli nukkua mutta töihin se on raahauduttava. En jaksais odottaa että äitiysloma alkaa ;D
*Näistä kahdesta aikaisemmasta lapsesta kysyin ultrissa sukupuolen mutten kuitenkaan täysin siihen luottanut ja ajattelin tästäkin kysyä mut mieheni sanoikin: ei kysytä, höh :( *Eilen katselin netistä vaunuja ja hoitopöytii, turvakaukaloit jne. ja tajusin mitä kaikkee sitä pitääkin taas ostaa. On tässä 8vuoden aikana ehtinyt hävittää jo kaiken. Eniten harmittaa ku omistin aivan ihanat äitiysfarkkuhaalarit mut annoin ne pois ja nyt niitä ei saa enää mistään :( onko täällä kellään tietoa mistä voisi löytää? ~ZalmaZ & Hupsis 12+0
 
AurinkoL: Olihan tuo tyttölupaus ihan kiva. Mutta me vähän enemmän ehkä odotettiin poikaa... No joo, mies sanoi, että eipähän tartte kaikkea ostaa poikaväreissä, kun kerran kaikenmaailman pinkit rattikelkat ja suksetkin on pinkkinä olemassa :D

Maksaa pitäis välttää juurikin sen liiallisen a-vitamiinin takia. Mutta mä en usko, että voin sitä niin paljon syödä, että siitä olis haittaa. Kuitenkin määrät on aika pieniä, olen tähän asti pystynyt pysymään kohtuudessa :)
 
Hei vaan!

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja pahoittelut menetyksen kokeneille!

Halutaan tietää sukupuoli, tänään sitä neuvolalääkärin kanssa vähän tutkailtiin ja pallerot siellä saattaisi olla ;) Mutta varmuus saadaan tietty vasta synnytyksessä!

Mielihaluja ei ole erityisiä, aina välillä tulee yleensä illalla nukkumaan mennessä mieleen kaikenlaisia juttuja mitä ei normaalisti tule syötyä ja sitä on sitten huomenna pakko saada :D Ehdottomia inhokkejakaan ei oikeastaan ole, jotkin hajut vain tekee edelleen pahaa kun niitä haisteli pahimman pahoinvointikauden aikana :x Ei kyllä oikeastaan ruoka-aineista mikään..

Raskaushousuja oon käyttäny nyt parisen viikkoa, kun normit alkanu ahistaan. Ja suurin osa niistä normihousuista on korkeampivyötäröisiä, niin senkin vuoksi housut menny vaihtoon.. Vielä pitäs ostaa parit uudet mammapökät, kun esikoisen ajoilta on vain yhdet sopivat ja sitten semmoisia enemmän kesään sopivia..

Meillä on uroskoira, josta ei kyllä huomaa mitään eroa normaaliin. Ehkä tuo ei tajuakaan koko asiaa, vaikka viimeksi kotiuduttua juoksi heti tutkimaan sylissäni ollutta myttyä :D

Ite oon pähkäilly, että minkähänlaiset kulkupelit sitä pitäs hommata, kun kuitenkin esikoinen on sitten toisen synnyttyä parivuotias ja kuitenkin koirakin on eli lenkillä pitäs käydä. Jotkin tuplahässäkät pitäs siis olla, mutta minkälaiset ois hyvät? Isot renkaat ois kyllä ehdoton, että voi talvellakin kulkea metrisessä hangessa, kapeat että mahtuu ovista eikä veis kakkea tilaa meidän 70neliön kämpässä. Vaunut on kuitenkin ennestään, että voi vaikka ulkona vauvaa nukuttaa..

-pansku- 12+5
 
Viimeksi muokattu:
Lijena: Ei varmastikaan pienet määrät maksaruokia haittaa. Ajattelinkin jos sulla siihen kovakin himo:D Yhdellä kaverilla oli loppuraskaudesta kova himo maksalaatikkoon ja söikin sitä hulluja määriä pari kuukautta synnytyksen jälkeen :D Ja enhän tosiaan voinut tietää/muistaa, että teillä jo tyttö/tyttöjä on. Silloin ihan luonnollista toivoa välillä poikaa, vaikka tietenkin molemmat käy:)

Mua ärsyttää suunnattomasti, että sukulaiset odottaa jo meille tyttöä ja ehdottelee jo nimiäkin. Kun meillä tosiaan 10kk poika, niin nyt on tytön tultava (muiden mielestä)! Tietenkin tyttö olisi kiva, mutta ihan yhtä ihana toinen poikakin olisi:) Mulla oli koko alkuraskaus vahva tunne, että poika sieltä tuleekin:) mutta nyt jostain syystä ihan tyttöolo:D Onpa jänskää, 50% mahdollisuus kumpi tulee!

AurinkoL + pikku2 11+4
 
Kyllä mä nyt oon vakuuttunut että taisin kuunnella vähän huonosti neuvolatädin juttuja silloin ekalla käynnillä :D Mulle kun jäi mieleen vaan että tästä ekasta käynnistä eteenpäin on joka aika lääkärineuvola ja aina tehdään se sisätutkimus. Muistan kun mietein että tarviiko sitä joka kerta ronkkia! Eikai se niin voi olla..?

Lisäksi muistan että se puhu kohonneesta riskistä raskausajan diabetekseen ja että joudun sokerirasitustesteihin.. Mutta kuinka monta kertaa niitä tehään? Mulle tulee tuottaa vaikeuksia sen litkun juominen :D ja varsinkin paastoominen jos sellasta tarvii tehä..

Meilitekoina vahvin on se minttujäätelö mitä on kerran päivässä syötävä. Ja kaikkea rasvasta ja suolasta tekis mieli. Lakritsia haluisin syödä, mut yritän nyt olla syömättä...
Ehdottomia ällötyksiä ei juurikaan ole, välillä tökkii kaikki syöminen vaikka kuinka nälkä ois.

Meillä on kans koira. Tosin päälle vuoden vanha uros. Siitä on tullu melkein hellyydenkipeä kun taas aikasemmin ei välittäny rapsutteluista. Pari päivää ennen plussausta tuli väkisin mun viereen yöllä nukkumaan ja mietinkin sillon että mahdanko plussata ja vaistooko se sen :) Voihan se olla että on vaan muuten rauhottunu ja tykkää tosiaan sohvalla ollessa tunkea ittensä mun viereen ja välilllä lepuuttelee päätään mun vatsan päällä :heart:

wonderwall 11+4
 
Piti vielä lisätä että oon tosi ihmeissäni sillä mulla on makeanhimo kadonnut melkein kokonaan :confused: Lukuunottamatta sitä jäätelöä ja lakritsia.. Aiemmin maistu kyllä melkein kaikki. Nyt varsinkin kun lopetin tupakanpolton heti plussattuani niin outoa että ei tee makeaa mieli..
 
Kauheen helppo oli muutes lopettaa tupakinpoltto, lopetin kans heti kun plussasin :) Hehe, tuntia ennen kun tein testin poltin vielä röökin, ja olihan se positiivinen testi melko järkytys vaikka toiveissa olikin, mutta ei silti voinut enää edes tupakille mennä :D Kyllä välillä tekee niin lujaa mieli, viimeksi eilen kun tappelin kelan kanssa. Onneks en ole sortunu, uskon että sitten siitä on vaikeampi pysyä erossa...
 
  • Tykkää
Reactions: wonderwall
Moikka taasen kaikille...

Viikko on vierähtänyt todella nopeasti. Tänne meillepäin ei sitten mitään uutta eikä ihmeellistä.. Vauvan liikkeet vaan tuntuvat entistä helpommin kun raskaus etenee...painoa on mulla tullut 5kg!!!! Voitteko kuvitella!!
Yhtään en ole syönyt mitään makeaa...vaan huonoon oloon jatkuvasti mumeltanut jotakin mitä mieli tekee...
Wonderwall: Mulla on sama (ongelma?) ettei tee mitään makeaa yhtään mieli...ei sitten kertakaikkiaan, en edes syönyt jouluna suklaata..
Mulle ei ole annettu mitään tietoa mikä oli suhdeluku Downiin, vaikka ultrassa kävinkin...mistä lie johtunee...?
Palaillaan taas... pakko jatkaa töitä! (vielä 1h jäljellä)

Lössykkä 15+1
 
  • Tykkää
Reactions: wonderwall
Moikka pitkästä aikaan! Näinhän mullekin kävi että vaan fb-ryhmään kirjottelee ja tämä unohtuu kokonaan :/ täällä tosiaan saatiin istukkabiopsian tulokset tiistaina ja kromoseiltaan TERVE POIKA meille tulossa <3 olin aivan varma että vauva on tyttö, mutta kuinkas kävikään ;) pieni mammanpoika siellä köllöttelee :)

jen" & kirppu rv 14+2
 
  • Tykkää
Reactions: wonderwall
Lijena: Laitoin viestiä liittyen fb-ryhmään.

No oli kyllä pari ekaa vkoa polttamisen lopetuksesta tuskaa, mutta kyllä mä päätin että se on ehdoton nounou raskausaikana. Muutama tuttava on polttanut läpi raskauden ja kyllä vaan niiden lapset tuntuu olevan useammin kipeinä jos jonkinnäkösessä taudissa.. :ashamed: Ja ohan se ihan hirveen näköstäkin kun raskaana olevat polttaa!

Kyllä nyt jo jänskättää ensviikon ultra.. Onneks nyt on vkonloppu niin saa rauhassa nukkua kaikki univelat pois!
 
Poks rv12+0! =)
Nyt oon ruvennut katselemaan vähän mammavaatteita. On noita alennuksiakin ja kaikkea. En kyllä tiedä, milloin niitä sitten oikein tarvisin. Nyt on syömisen jälkeen vähän turvotusta, muttei mitään muuta. Painokin mulla on edelleen laskenut. Nyt on suunnilleen -5 kiloa siihen, mitä oli ennen raskautta.

Ei mullekaan mikään makea maistu. Salmiakkipastilleja pitää olla aina mukana, mutta niitä menee pari päivässä. Tänään söin vähän suklaata, mutta muuten ei mitään. Syön vaan hedelmiä, jugurttia yms..
 

Yhteistyössä