<3<3Heinäkuiset hellemasut 2014 <3<3 -Tammikuussa-

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja tervetuloa uusille!:)

Täällä eilen vatsa pullahti esiin ja myös napa!:D Viime synnytyksestä aikaa vain vajaa 11kk niin ei vatsalihakset sille siinä kunnossa, että pidättelisivät vatsan kasvua. Tuntuu jo nyt, että navan kohdalla vatsalihakset ihan erillään. Onko muilla hetki sitten synnyttäneillä vatsalihakset vielä rempallaan??

Pohdittiin miehen kanssa, että tuleva vauva nukkuisi aluksi äitiyspakkauslaatikossa kunnes esikoinen vaihtaisi pinnasängyn tavalliseen sänkyyn. Minkä ikäisenä voi pikkuinen vaihtaa pinnasängyn tavalliseen??

Meinaako muut ottaa äitiyspakkausta? Jos pakkaus ehtii vaihtua, niin haluisin kyllä uudenkin pakkauksen ja odotankin innolla millainen pakkaus tulossa:D tietääkö kukaan milloin julkaistaan uusi pakkaus?

AurinkoL + pikku2 14+4 <3
 
Hei kaikille!

Vieläkö mahtuu mukaan uusi odottaja? Olen lueskellut ketjua, mutta aina vain puhelimella, joten lukemisen tasolle se on jäänytkin. Nyt koneella pitkästä aikaa ja ajattelin ihan kirjoittaakin.

Odotan toista lastani ja laskettu aika on 26.7., nyt siis rv 14+2. Synnytyssairaala SatKS ja ikäni on vielä hetken aikaa 27 vuotta.

Esikoiseni, hassun hauska poikani on nyt (itseasiassa huomenna tasan) vuosi ja kaksi kuukautta. Meille tulee siis noin vuosi ja kahdeksan kuukautta ikäeroa, mikä on melko lailla juuri sen verran, mistä olemme mieheni kanssa haaveilleet. :)

Terkuin Nepppi
 
Tervetuloa minni ja Nepppi! :)

Valitettavasti ainakaan tuohon ekaan fb-ryhmään ei enää oteta uusia. Pilkku_ on ilmeisesti kysellyt kiinnostuneitten nimiä uuteen ryhmään, josko muistan oikein.

Nepppi: Meillä onkin melkein samat tiedot, paitsi että tänne tulossa esikoinen! Ehkä törmätään synnärillä :D

Tulkaa ihmeessä kerhon puolelle höpöttelemään, siellä aktiivisia kirjoittajia.

Täällä ollut tänään maha tosi kipeä, en viittinyt koirankaan kanssa lenkille lähteä kun oli niin inha olo. Korvasin sen sitten pitkällä leikkituokiolla :D

Täytyis varmaan alkaa kirjoittamaan itelle ylös listaa että mitä kaikkea sitä tarviikaan oikein hankkia, jottei ihan kaikki tulis yllätyksenä sitten.

wonderwall + nisu 14+1
 
Heissan kaikille, tervetuloa uusille:)

Täälä ollaan flunssan kourissa :/
Ja pitäisi tennistä mennä vielä tänään pelaamaan..

Maha on viimein pullahtanut pihalle ja oi että rakastan tätä vatsaa:)
Rakenneultra on vasta 19.3 Miehen syntymäpäivänä siis :)

Onko muilla niin ettei pysty tekemään ruokaa missä pitäisi hellan edessä seistä? Itse jouun oksentamaan kun yritän esim paistaa jotain :/ siksi meillä mennään keitto ja uuniruuilla tällähetkellä.

Itsellä on tullut hirveä himo metvurstiin :p

ei tässä muuta erikoisempaa:)

Mimma ja pieni 13+5.
 
Hei,

Ihmettelen vaan kuinka kauan voikaan yökkiä? Jospa tää jossain vaiheessa loppuis. Olot on muuten olleet hyvät, ei hirveitä kohdun kasvukipuja eikä sitä armotonta väsymistä. Ehkä tuo auringon ilmestyminen kevättaivaallee auttaa myös osaltaan.
Olen käynyt uimassa ja joogassa kävelyn lisäksi, aika iisisti urheilen oman tuntemuksen mukaan.

Yskä se vaan yhä vaivaa, en ole lääkärissä jaksanut käydä vaan huuhdellut nenää ja höyryhengittänyt. En tiiä auttaako ne vai ei, ei ainakaan ole parantanut yskää. Mulla oli edellisessä raskaudessa poskiontelotulehduskierre, se näkyi pitkittyneenä yskänä, voi olla sitäkin tämä.

Maanantaina neuvolaan näytille. Sitä rakenneultraa kovasti odotellaan!

Niin ja viikonloppuna käydään katsomassa yhtä autoa, kiva jos saatais vaihdettua hyvissä ajoin auto isompaan.

Lukasmom 18+0
 
PERJANTAITA!
Täälläkin yrittää flunssa tehdä tuloaan. :/ Mutta en antaudu helpolla. 5päivää töitä takana ja nyt 2 vapaata edessä. Liikuntaa tullut harrastettua jokapäivä vähintään tunnin, yleensä vähintään kaksi tuntia (työn puolesta). Tänään lepopäivä, tosin kävelylenkille mieli tekisi mennä, jos ei myrsky ehdi sitä ennen päälle. Ihana kun jaksaa taas paljon paremmin. :) Välillä vielä paha olo yllättää, mutta olo muuten jo aika jees. Vauva on alkanut kovasti mylläämään vatsassa. Etenkin tyyppi saa hirveet hepulit sisäpyöräilytunnilla. :D Ekan kerran meni ihan sanattomaksi ohjauksessa, tuli niin puun takaa. Seuraavalla kerralla sitä osasi jo odottaa. Ihana kun tuntee liikkeitä. On paljon todellisempaa tämä odotus ja jotenkin alkaa persoona puskemaan sieltä mahasta jo tässä vaiheessa. Ihanaa!
Mutta nyt ihanan 5-v prinsessan kanssa vapaapäivää viettämään!
MUKAVAA VIIKONLOPPUA!
- Liikkuja+ masukki 17+1-
 
AinaTäysillä
Hei,
laitoin liittymis pyynnön suljettuun kerhoon. Turisen mielelläni siellä lisää :) Fb sopii myös, jos ryhmä saadaan kasaan.
Meille tulossa pikkukakkonen heikuun puolivälissä, synnytys paikasta sit enemmän suljetummin :)
 
Hei kerhon puolelta löytyy Heinäkuiset 2014, sinne vaan mukaan :)

Täällä ei varpaita enää nää kun vatta pömpöttää edessä, ja viikkoja vasta 15+2. Mieliala on tasaantunut, joten normaalina taas onneksi! :D Ensviikolla olisi taas neuvola, ja ru vasta maaliskuun puolella.Eiköhän se aika tästä ihan sutjakkaan kulu..

wonderwall+nisu 15+2
 
Moi!

Jokos teillä masut kovasti pullottaa?

Mulla kyllä on aikamoinen pömppö, häpyliitoksessa varsinkin ollut kipuja ja kerran supisteli aika napakasti uinnin päätteeksi :/

Nyt ei niin yökötä enää, tai sitten tää oli vaan hyvä viikko?
Neuvola oli viimeviikolla ja painoa oli jälleen kertynyt, sykkeet kuului hyvin (150) ja hemoglobiini ja verenpaineet olivat normaalit. Olo on ihan ok nyt, olen jaksanut joogassa käydä mut uinnin jätin viikolla väliin. Vähän saa jo soveltaa liikkeitä, että maha sopii olemaan :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Lukasmom jo 20. raskausviikko starttaamassa!!! (mihin tämä aika menee??) siis 19+1
 
Hui miten hiljainen ketju! Onko kaikki naamakirjassa tai kerhossa??

Onko monikin jo käynyt rakenneultrassa?Mulla on torstaina ja jännittää aika tavalla... :/

Kumpa ketju vähän piristyisi!!!

Taffo ja Ylläri 19+4
 
Hei, tuolla suljetun kerhon puolella on lähinnä tullut kirjoiteltua, mut laitetaanpas tännekin puolelle kuulumisia. Meillä oli viime perjantaina vihdoinkin neuvola piiiitkästä aikaa ja siellähän se pienen sydän sykki tarmokkaasti 152 vauhtia - maailman ihanin ääni! :heart: Paino ei ollut noussut vielä yhtään ja kaikki arvot ok, verenpaine hiukan koholla joten seuranta sen osalta jatkuu (oli jo ennen raskautta).

Maha on pollahtanut esiin ja sitä taitaa entisestään korostaa tuo mun notkoselkä. Olen yrittänyt vielä vähän piilotella töissä, mut muutamalle työkaverille oon kyllä jo "narahtanut". Ja monia "muka huomaamattomia" katseita mahan suntaan olen bongannut. Se on kyllä hauskaa, kun näkee ihmisten miettivän et oiskohan tuo vai onkohan vaan lihonut :D

Hankinnoista: Kirpparilta olen innostunut joitakin pieniä vauvanvaatteita ostelemaan, lähinnä fiilistelläkseni :) Vaaleanharmaata ja vihreää on tarttunut matkaan. Tosin paljon saadaan myös veljeltä sitten, joten täytyy vähän hillitä itteäni. Mutta kun ne on niin ihania!

Tunnetteko muut liikkeitä paljon jo? Täällä satunnaisia hipsuja ja sitten oli välissä pitkä monen päivän tauko, mut eilen taisi taas pieni heitellä kuperkeikkoja.

Oi Taffo, sulla RU jo ihan pian - ei ihme, että jännittää! :) Meillä on vasta 4.3, joten hetki on vielä kärvisteltävä.

Mukavaa viikkoa ja positiivista virettä!

pikkutikkuja ja mukula 17+2
 
Hei pitkästä aikaa :)

Täällä käynnissä viikko 19, hurjaa! Tällä viikolla oon saanut tutustua selkä- ja liitoskipuihin kunnolla :s välillä vaivaa iskias, välillä on häntäluu sen tuntunen ku se on joskus murtuneena ollu. Tänään oli puolestaan eka päivä moneen kuukauteen, ku en oo nukkunu työpäivän jälkeen päikkäreitä - ja vieläki oo hereillä! Huomenna varmaan kyllä taas kostautuu...

Oih, tänään käytiin miehen kans hypistelemässä vauvanvaatteita ekaa kertaa! Mukaan tarttui myös kaks söpöä bodia. Aika pitkään oonki malttanu olla hankkimatta yhtään mitään. Ihanaa ku mies oli yhtä fiiliksissä niistä pikkuvaatteista, ku minä <3 Kohta sais myös liivit uusia, taas...

Reilu viikko rakenneultraan, iik!

Nausteri ja ( hyvin aktiivinen) pikkutyyppi 18+3
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!:)

Täällä pahoinvointi on väistynyt, mutta väsymys välillä kovaa. Migreeni ja niskapäänsärky tehneet olon välillä kurjaksi ja harmittaa, ettei jaksa esikoisen kanssa kunnolla leikkiä ja ulkoilla:( Maha on tosiaan pullahtanut nyt parin viikon aikana esiin ja on oikeastaan aika kiva:D Pieniä myllerryksiä tuntuu nyt jo useamman kerran päivässä, varsinkin illalla maatessa, ja voi että se on ihanaa!<3 Vauva tuntuu nyt konkreettiselta ja vauvan tuloa odottaa jo paljon, mutta toivottavasti tulee vasta heinäkuussa!<3 Ei aavistustakaan onko masussa tyttö vai poika?? Rakenneultra vasta 7.3.

Täällä on kova shoppailuhimo! Tekisi mieli ostaa kaikkea mahdollista tulevalle pienelle! Tuplarattaat jo ostettiin, koska saatiin sisaristuin kaupan päälle, kun oli viimeinen kappale kaupassa:) ostettiin Phil&Teds Vibe. Testailtiin myös Phil&teds Navigaattoreita, mutta ne olivat vähän huterammat ja pienemmät, vaikka olivatkin tosi nätit ja sirot. Vibessä oli myös enemmän tilaa lapsilla ja menivät pienempään tilaan kasattuna (vaikka isommat ovatkin). Luulen, että hyvä ostos tehtiin:)
Eilen oli myös pakko ostaa vastasyntyneen body, jossa ns käsineet samassa;) meillä on esikoisella sama body (eri kuvalla) ja olisin halunnut niitä useamman, mutta ei löytynyt mistään, loppu kaikkialla! Joten nyt oli pakko ostaa, kun sattui eteen!:) Esikoisella oli myös pieniä tumppuja, joita yritettiin käyttää alussa tavallisten bodyjen kanssa, mutta niitä oli tosi vaikea ns tunkea pieniin nyrkkeihin. Jos mitään ei ollut käsissä, niin raapi kovasti kasvoja.
Voikun tietäisi kumpi tulossa, että saisi ostaa vaatteita jommalle kummalle;) vaikka neutraalit värit ovatkin kivoja.

AurinkoL + pikku2 16+4 <3
 
Hei vaan kaikille. Täällä on kans masu pullahtanut esille. Ei oo enää vaan turvotuspöhö vaan ihan on pallo jo. Viime aikoina on alkanut tuntumaan hyvin vauvan liikkeet, ensimmäisen kerran mieskin tunsi kevyen potkun viikonloppuna.
Mulla on valitettavasti alkanut selkä/nivusvaivat tuntumaan ja ihan kamala pääkipu vaivannut. Torstaina on neuvola eli siellä täytyy asia ottaa esille. Onko kellään muulla pää ollut kipeä? Voiko kuulua asiaan ilman pelkoa pahemmasta. ? Muuten kaikki hyvin ja suht hyvin oon töissäkin jaksanut liikuttaa muita. Kovasti ultraa täälläkin odotetaan. Meillä se on viikon päästä torstaina eli 20.pvä. Jos sukupuoli selviää,niin Kait sitä joutuu vähän ostoksilla käymään. :)
Ihanaa uutta viikkoa heinäkuisten odottavat.
-Liikkuja ja masukki 18+4
 
Heissan,

kerhon puolelle laitoin liittymispyynnön mutta en ole vielä kirjoitellut siellä. Harmi, että täällä näin hiljaista. Luen tätä lähes päivittäin.

Täällä vatsa alkaa kasvaa ja entiset vaatteet ahdistaa. Rv 16+2 ja parasta aikaa sokerirasituskokeessa. 2. raskaudessa oli raskausajan GDM, hävisi synnytyksen jälkeen. Mites muilla?
 
Tänään käyty neuvolassa ja eipä mitään erikoista sielläkään. Mulla näyttää noita neuvola-aikoja olevan jokua kuukausi, ilmeisesti vähän useammin kuin monilla muilla? Tuli heinämassun kirjoituksesta mieleen että ei ole tosiaan ekan kerran jälkeen neuvolatäti maininnut enää sokerirasituksesta mitään. Silloin sanoi että siihen joudun kun sukurasitus ja ikää yli 25.. Onkohan unohtanut koko asian.. :) Vatsa pömpöttää ja töissä kokouksessa paljastettiin eilen asia. Ei tartte sitäkään enää miettiä.

Tilasin hennesistä kasan vauvanvaatteita kun sai vielä 10prossaa alea kaikista, nyt vaan malttamattomana odottelen pakettia saapuvaksi. Rakenneultraan on vielä pitkä odotus, se on vasta 19.3 ja toivotaan että saadaa tietää sukupuolikin silloin.

wonderwall+nisu 16+2
 
Neuvolasta: Meillä tosiaan harvoin neuvola! Kerran ollut ja seuraava kerta on vasta maaliskuun alussa, samalla viikolla kuin rakenneultra.

Eilen illalla oli hyvin tukala olo, ei pystynyt enää selällä nukkumaan ja yöllä heräsin monta kertaa, kun ei löytynyt hyvää asentoa:( toivottavasti ei nyt ihan vielä alkais yöt olla katkonaisia, kun raskautta vielä yli puolet jäljellä. Vaikuttaako muilla kasvava vatsa jo uniin?
Tänään taas ihastelin kaupassa vastasyntyneen vaatteita, mutta pidin pintani, enkä ostanut kuin esikoiselle pari paitaa. Tänään ollut taas ihan tyttöolo ja kaupassakin tuli katottua lähinnä tyttöjen vaatteita:D pelottaa vaan, että tuleekin liian vahva tyttöolo ja sitten ultrassa selviääkin, että toinen poika tulossa. Vaikka molemmat tietenkin yhtä hyviä!<3 No ei auta kuin odottaa ja odottaa 2,5viikkoa ultraan.

AurinkoL + pikku2 16+5 <3
 
Heippa täältäkin!

Täällä myös masu on jo melkoinen pallo. Paino on noussut n. 4 kg. Päätä särkee satunnaisesti, saunassa sattuu aina päähän ensi löylyjen ajan. Selkä myös välillä kipuilee, samoin iskias ja nivuset. Aikamoista touhua :) Muutaman kerran on olo mennyt tässä viime viikkojen aikana tosi heikoksi (heikotus, pyörrytys, kylmähiki ja tärinä), vastaava olotila kuin sokerien laskiessa, vaikka syönyt olen juuri ennen näitä "kohtauksia". Huomenna on neuvola, joten toivottavasti siellä jotain osaavat kertoa.

Rakenneultra on 26.2, voi kun malttais odottaa. Täällä ei vielä ole tuntunut liikkeitä, ainakaan en moisia ole osannut tunnistaa. Vähän huolestuttaa moinen, mutta huomenna ehkä olemme viisaampia.

TybyLiini ja Sintti 19+0
 

Yhteistyössä