3 eri sisarusrattaat. Mitkä ottaisit???

  • Viestiketjun aloittaja mielipiteitä
  • Ensimmäinen viesti
BRIOssa on lyhin makuutila.
ORAt on tukevat ja kätevät, mutta painavat. Makuutila 90cm. Meillä on nämä kaksosilla, mutta luultavasti kun lapsille tulee lisäpainoa vaihdetaan joihinkin kevyempiin rattaisiin.
 
kokemuksen syvällä rintaäänellä
Ora Land:
+kapeat
+topattu jalkapeite
+korkea kuomu
+tilava
-ärsyttävä säädellä selkänojia ruuveilla
-kangas imee lian
-aisan korkeuden säätösysteemi ei ole kestävä

Emmaljunga cerox:
+jämäkät
+helppo säätää selkänojat
-leveät
-matala kuomu
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Me päädyttiin Emmaljunga Twin Cerox 360 malllisiin.
Niissä liikkuvat etupyörät? Miust tuntuu et lumikeleillä huonot työntää?? :/
Ei noi liikkuvat etupyörät haittaa jos ne on riittävän isot ja tukevat. Nehän saa lukittua kulkemaan suorassakin. Muistaakseni noissa Emmaljungissa ne etupyörät on justiinsa aika isot.
 
kolmen äiti
Myin omani pois kuukauden kuluttua. Jos löydät jostain Ora Duoletto -rattaat, osta ne, ihan huiput! Ne valmistettiin vielä Suomessa, kevyet ja laadukkaat, kapeat mutta tilavat!
 
kokemuksen syvällä...
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Alkuperäinen kirjoittaja kokemuksen syvällä rintaäänellä:
Ora Land:
-ärsyttävä säädellä selkänojia ruuveilla
-kangas imee lian
Noita ruuveja ei enää ole. Vaan on muutettu helpommaksi systeemiksi. Ja minusta kangaskin on nykyään erlainen.
Ok. Korjatkaa muitakin, jos on muuttunut. Meidän rattaat ovat muutaman vuoden vanhat jo.

 
.
Meillä on ORA Landit ja tyytyväisiä ollaan oltu. On selkeästi kapeammat kuin Emmaljungat, mutta kuitenkin vauvalle mahtuu kova kantokoppa ja taapero viereen istumaan. On hyvät pyörät ja helposti säädettävät erilliset selkä- ja jalkanojat. Säädettävä työntöaisa. Mielestäni hinta-laatusuhde on hyvä, etenkin niissä Suomessa valmistetuissa (kankaat). Niitä ei kovin monia ole enää saatavilla, mutta niissä kankaan laatu on huomattavasti parempi kuin Kiina-kankaissa.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja kokemuksen syvällä...:
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Alkuperäinen kirjoittaja kokemuksen syvällä rintaäänellä:
Ora Land:
-ärsyttävä säädellä selkänojia ruuveilla
-kangas imee lian
Noita ruuveja ei enää ole. Vaan on muutettu helpommaksi systeemiksi. Ja minusta kangaskin on nykyään erlainen.
Ok. Korjatkaa muitakin, jos on muuttunut. Meidän rattaat ovat muutaman vuoden vanhat jo.

Oran Joveissa on sellainen "likaa imevä kangas", joka ikävä kyllä on samantapainen kuinn uusissa Ora Landeissakin, koska tuotanto on tosiaan siirretty Kiinaan. Mutta se Suomi-kangas on ihan loistava ja helppo pyyhkäistä puhtaaksi liasta.
 
MinäÄiti
Alkuperäinen kirjoittaja kaurisäiti:
meillä on brion double wawet ja oon kyllä tosi tyytyväinen niihin,on jopa kevyemmät työntää kuin meiän yksösten rattaina olevat ora jovit.eli brioo suosittelen !!
http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/tuplarattaatja-vaunut/brio/briodoublewave/
Elikkäs siis nämä? mä olen nimittäin näitä katsellut ja mietin,et mahtuuko kaks isompaa lasta n. 1v ja 3v nuihin ihan hyvin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Me päädyttiin Emmaljunga Twin Cerox 360 malllisiin.
Niissä liikkuvat etupyörät? Miust tuntuu et lumikeleillä huonot työntää?? :/
Ei ne ole etupyörät sen enempää kuin takapyörätkään, eli ne saa halutessaan eteen tai taakse.

Talvella niitä suositellan takana pidettäväksi, jolloin se työntäminen lumessa on helpompaa.
 
:=)
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Me päädyttiin Emmaljunga Twin Cerox 360 malllisiin.
Niissä liikkuvat etupyörät? Miust tuntuu et lumikeleillä huonot työntää?? :/
Meillä ei ole näistä kolmesta mitään, meillä on Teutonia S4, kääntyvät etupyörät, sen takia vastaan.
hyvä lukitus, ei falskaa niin pyörät toimii kuten "kiinteät".
kesällä taas kivempi kun vaunut on "jättikokoiset", siis verrattuna yksösten rattaisiin niin kulkee kevyemmin, pääsee kaupoissakin kääntymään.
Mulla yksi kriteeri sisarusrattaita ostettaessa oli tämä kääntyvät etupyörät ja olen tykännyt näistä tosi paljon.
Joten näistä kolmesta ei kokemusta, mutta Teutoniat on todella hyvät!!
 
Mulla oli Brion double wave:t, ja olin kyllä enemmän kuin tyytyväinen. Lapsilla ikäeroa 1v3kk ja mahtuivat hyvin istumaan. Vanhempi oli 3 kun alkoi sitten kävelemään pidempiäkin matkoja, ja alettiin käyttää vaan normirattaita pienemmällä.
Nyt on toinen "lapsipari" samalla ikäerolla ja ostettiin Carenan double swingit (kun ehdittiin myymään juuri ennen kuin aloin odottaa briot pois), näihin olen myös erittäin tyytyväinen ainakin näiden 3kk perusteella joita olen käyttänyt niitä päivittäin :) Näissä siis kääntyvät etupyörät jotka saa näillä keleillä lukittua pois käytöstä :) Ja nää tuplat muuten kääntyy ketterämmin kuin tavalliset vaunut/rattaat :)
 

Yhteistyössä