3 follikkelia kasvamassa Clomien ansiosta.. onko muilla?

Mulla siis nyt ekaa kiertoa clomit käytössä. Olin kontrolliultrassa kp 11 ja siellä näkyi 3 follikkelia kasvamassa. Kaikki kasvoivat suunnilleen yhtä suurina, reilu 10 mm kokoisina. Lääkäri ei antanut seksikieltoa, vaan kehotti miettimään, olemmeko valmiita ottamaan vastaa komoset, vaikka se onki epätodennäköistä, että kaikki irtoaisi, hedelmöittyisi sekä kiinnittyisi.

Että mulla ainakin clomit toimii.. annos oli 2 tablettia päivässä.

Onko muita, joilla useampi follikkeli lähtenyt kasvamaan? Onko tullu kolmoset tai kaksoset?

olis kiva kuulla kokemuksia =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.06.2006 klo 22:01 Onnellinen79 kirjoitti:
Onko muita, joilla useampi follikkeli lähtenyt kasvamaan? Onko tullu kolmoset tai kaksoset?

olis kiva kuulla kokemuksia =)
Mulla oli viime ultrassa kaksi follikkelia kasvamassa ja samasta kierrosta tulin raskaaksi. Maanantaina sitten katsastetaan onko siellä joku ja se kuinka monta siellä on...
 
Lapinmuori
Mulla oli myös kaksi ja lääkäri varmisti ollaanko valmiita kaksosiin....
Ei tullut ees yhtä =(
Että älkää nuolasko ennenkuin tipahtaa... ettei tuu karvaita pettymyksiä.
Mutta hirvittävästi plussa onnea ja toivotaan että edes yhdestä tulee tulosta!!
 
helli
kerran olen jäännyt raskaaksi clomien ansiosta joka sitten meni kesken.viimeksi minulla oli neljä 18-23mm follikelia enkä tullut raskaaksi.nyt on uusinta kierros ja jännitän olenko jäänyt raskaaksi vai en?ensi viikolla tietää.mutta onnea sinulle. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.06.2006 klo 22:01 Onnellinen79 kirjoitti:
Mulla siis nyt ekaa kiertoa clomit käytössä. Olin kontrolliultrassa kp 11 ja siellä näkyi 3 follikkelia kasvamassa. Kaikki kasvoivat suunnilleen yhtä suurina, reilu 10 mm kokoisina. Lääkäri ei antanut seksikieltoa, vaan kehotti miettimään, olemmeko valmiita ottamaan vastaa komoset, vaikka se onki epätodennäköistä, että kaikki irtoaisi, hedelmöittyisi sekä kiinnittyisi.

Että mulla ainakin clomit toimii.. annos oli 2 tablettia päivässä.

Onko muita, joilla useampi follikkeli lähtenyt kasvamaan? Onko tullu kolmoset tai kaksoset?

olis kiva kuulla kokemuksia =)
Ihania uutisia sulla :hug: Onneksi olkoon vaan paljon! :flower:
Mutta se on ihan tosi, ettei kannata nuolasta ennekö tipahtaa, nimittäin tuo 10mm koiseten follekkeleiden täytyis vielä kasvaa ainakin 18mm (-20mm, yksilöllistä) kokosiksi, että irtoavat ja lapsettomuuslääkärimme sanoi, että ne kasvavat noin 2mm/päivässä. Mutta toivotaan, et ne kasvais tarpeeksi isoiksi tai ainakin osa niistä :hug: :)
 
Kiitos vastauksista. ei nuolasta ei, mutta pakko tässä on pikkuhiljaa alkaa uskomaan, että asiat voi mennä meilläkin hyvin. Olen onnellinen, siitä, että lääke toimii, muuta en nyt ajattele. Toivottavasti voin reilun parin viikon päästä olla onnellinen ihan muusta asiasta:)
 
Heippa! Kävin tänään ultrassa ja siellä se pieni sydän sykki. :) Rv on 5+5 ja sikiön koko 3mm. Paljon muuta sieltä ei sitten näillä viikoilla saanutkaan irti. Yksi siis tärppäsi, vaikka kaksi follikkelia oli kasvamassa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.07.2006 klo 18:51 miina kirjoitti:
Heippa! Kävin tänään ultrassa ja siellä se pieni sydän sykki. :) Rv on 5+5
Voi että :heart: :heart: :heart: Ihanaa!! \|O Paljon tarrasukkia pikkuiselle pavulle, että pysyy menossa mukana loppuun asti :flower:
 
sanottiinko sulle heti että pääset ultraan kun olet syönyt clomit vai miten?
olen syönyt nyt ekan kierron clomeja eikä mulle kukaan puhunu ultraamisesta... nyt vaan odotellaan täällä kotona ja katotaan miten käy. muuta ei jatkosta puhunu lääkäri kuin että syö nyt kaksi kiertoa ja mene sitten labrakokeisiin ja jos ei tehoa niin katotaan syksyllä uudestaan.
en osannu ajatella että sitä kuuluisi seurata tarkemmin kun kukaan ei sanonu...
:ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2006 klo 19:03 elli kirjoitti:
sanottiinko sulle heti että pääset ultraan kun olet syönyt clomit vai miten?
olen syönyt nyt ekan kierron clomeja eikä mulle kukaan puhunu ultraamisesta... nyt vaan odotellaan täällä kotona ja katotaan miten käy. muuta ei jatkosta puhunu lääkäri kuin että syö nyt kaksi kiertoa ja mene sitten labrakokeisiin ja jos ei tehoa niin katotaan syksyllä uudestaan.
en osannu ajatella että sitä kuuluisi seurata tarkemmin kun kukaan ei sanonu...
:ashamed:
Mulle lääkäri ehdotti heti ultraa. Itseasiassa olisin saanut clomit jo edellisessä kierrossa, mutta kontrolliultra olisi sattunut lääkärin lomalle, joten hän kehotti odottamaan seuraavaan kiertoon. Annostuksesta se tosiaan riippuu, mutta annos on niin yksilöllinen, että sitä on hyvä kontrolloida. Mullekin lääkäri sanoi, että jos vielä clomeja tarvitset, niin vähennä annos yhteen tablettiin päivässä.

Jotkut lääkärit ei määrää seurantaa pienillä annoksilla. mun lääkäri sanoi, että hänellä oli juuri ollut potilas jolla oli kasvanut 4-5 follikkelia 2 tabletin annostuksella ja hänelle oli sanottava, että seksikielto tulee. Tavoitteena on saada 1-3 follikkelia kypsymään.

 
Mulla oli kans kolme munasolua irtoamassa kun tehtiin inseminaatio ja kuitenkaan yksikään ei hedelmöittynyt :'(
NO seuraavassa kierrossa oli vaan yksi ja sitten tärppäs =)
On se niin kummallista joskus tää luonnon toiminta ;)

Sanottiinkin klinikalta että parempi yksi hyvä munasolu kun monta keskivertoa no en tiedä mitä se nyt sitten tarkoitti mutta...
 
mulla on lääkityksenä clomeja 2 kertaa 50mg päivässä. eikä silti mitään ultraa ja sano lääkäri tosiaan että katotaan sit vasta seuraavaa kertaa kun olet syöny kaks kuukautta. ja käyny labrassa...
jotenkin outoa nyt kun olen lukenu teidän kertomuksia.
onko teistä kukaan käyny valkeakosken sairaalassa asian takia??
saako siellä vaan huono tais siis seuraamatonta hoitoa.

:kieh:
no kuitenkin nyt on menkat myöhässä et katotaan nyt miten käy?
 
On se vaan niin erikoista miten eri lääkärit kertoo potilaillee, kun meille taas sanottiin, et seuranta ultra olisi vältämätön jokaiselle, koska yksikin tabletti voi olla joillekin liikaa ja kasvattaa follekkeileta liikaa ja mulle meidän lapsettomuus klinikan lääkäri sanoi myös, että tarkoitus olisi saada 1-2 follekkelia kypsymään, koska kohtu on kuitenkin vain "suunniteltu" yhdelle sikiölle.

Ja olen huomannut sen, että normaalit gynet tai vastaavat ei määrää sitä seuranta ultraa niinkään helposti mitä esim. lapsettomuus klinikalla, joten suosittelen kyllä mennä lapsettomuusklinikalle siellä saa varmasti asiansa osavaa hoitoa.

Meillä on nyt lapsettomuus klinikan lääkärimme lomalla, mutta aiko tulla tekemään seuranta ultran joka on huomenna, koska ei halua ottaa riskiä. Ja tämä on toinen clomikierto jossa annostus on ollut 2tablettia/päivässä kierron 3-7 päivinä + lisäclomit kierron 9-13 päivinä 1tabletti/päivässä, koska muuten ei mulla ovulaatiota saatu aikaan.

Ja meillä siis toimittiin näin ihan ensin mies tutkittiin sitten, kun tulokset tulivat ja miehessä ei vikaa jolloin rupesin syömään clomeja ja ensimmäisessä seuranta ultrassa mulle tehtiin varuilta aukiolo tutkimus joilloin varmistettiin, että munanjohtimet ei oo tukossa mahdollisesta limasta eikä ole esteenä siittiöiden uinissa, etten syö clomeja turhaan jos munanjohtimet ovat tukossa. Ja sitten jos on lapsettomuus klinikan asiakkaana, niin ei ole ainuttakaan kiertoa jossa kierto menisi hukkaan sen takia, että follekkeleita on kypsynyt liikaa, koska ne kerätään pois ylimääräiset ja ne voi halutessa pakastaa. Näin meille sanottiin.
 
Meille on tulossa kolmoset clomihoidolla... Eli mieti haluatko sitä todella, kyllä se on mahdollista. Meillä ei ollut mitään seurantaa, kun oli niin pieni annos. Olen edelleen aika kauhuissani, mitä tästä tulee (anteeksi vaan kaikille, joilla on hoidot meneillään ja yritätte kovasti).
 
apua!
yritin soittaa sinne valkeakoskelle missä olen käyny lääkärillä. ja siellä on kaikki lomalla. ja samoin on neuvola lomalla täällä. ihan kauheeta jos masussa on useampi kuin yks...

siis anteeksi niille myös mun puolesta jotka vielä yrittävät
tiedän miltä tuntuu
itellä takana yritystä reilut kaksi vuotta
mutten silti tiedä olenko valmis vielä moneen lapseen
 
Onnellinen79 :hug: ihania uutisia :hug: Onnea vaan TOSI paljon teille :flower:

Minäkin ajattelin huomenna testailla :whistle: Ovulaatio ainakin saatiin clomeilla aikaan täsäkin kierrosa, niikuin edellisessäkin, mut toivotaan et NYT olis tärpänny jo! Itse asiassa tikuilla huomasin et tuli kaks plussaa täsä kirrosa ovulaatiotesteihin kp15 (to 6.7:ttä) ja kp20 (ti 11.7:ttä), mutta silti ultran mukaan sieltä olis vaan yks rakkula puhjennu :snotty: Ihmeellistä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.07.2006 klo 08:40 Onnellinen79 kirjoitti:
Niin siinä sitten kävi, että nämä clomit tuottivat minulle tulosta.. Tänään testasin haamun!! Uskomatonta! 3 follikkeliahan siellä oli kypsymässä, saas nähdä montako kavaria mukana kulkee =)

:flower: :flower: Hirmuisesti onnea plussasta!!!!
Säki olet sen kyllä ansainnut!!!
Montakohan kaveria siellä on ja toivottavasti on jarrusukat jalassa... :)
 
Täällä taas väliaika tietoja laittelen. Elikkäs mulla raskaus on jatkunut ihan normaalisti, viikkoja nyt 7+3. Kävin eilen ultrassa ja yksi sikiö siellä oli kehittymässä. Sydämen sykekin näkyi :heart: Eli kolmesta follikkelista vain yksi selvisi sikiöksi saakka. Kiva olisi tietää, missä vaiheessa muut ovat pudonneet pois kuvioista, mutta sitähän ei koskaan saa tietää. Hyvä kuitenkin näin ja toivottavasti kaikki menee tällä kertaa loppuun asti hyvin.
 
RouvaHuldaHuoleton
No eipä ole mulla kasvanut mitään :) Annos nostettiin neljään nappiin päivässä mutta ei toiminut. Nyt sitten lopetetaan clomit tehottomina ja toivotaan josko 5v sisään saataisi ihmeluomuvauva.
 

Yhteistyössä