<3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 <3 Tammikuu<3<3<3<3

Heippa kaikille pitkästä aikaa!

White goldille ensimmäisenä halaus ja osanottoni.

Täällä viikot tuntuu jotenkin vilistävän. Joulu meni mukavasti, viime viikko oltiin mökkeilemässä ja oli aivan mahtavaa. Hiihdin joka päivä :) Poika rakastaa mökkeilyä yli kaiken. Viikonloppuna sainkin sitten TAAS flunssan, neljäs flunssa 1,5 kk sisällä! Enkä yleensä sairasta ikinä. Todella ärsyttävää... Joku kysyi liikunnan harrastamisesta, harrastaisin jos en olisi koko ajan flunssassa :D Olen normaalisti himotreenaaja. Nyt olen käynyt hiihtämässä, kuntosalilla ja jumpissa + sisäpyöräilyssä ihan normaalisti, omaa oloa kuunnellen eli en ole mennyt täysillä. En vois elää ilman liikuntaa, siitä tulee niin hyvä olo. Ja pitää myös raskaudenaikaisen painonnousun kurissa, ekassa neuvolassa oli tullut n. 1 kg lisää.

Miehen mukanaolosta, mies oli ekassa raskaudessa välillä neuvolassakin mukana. Nyt ei ollut ekassa, kun ei töiden takia päässyt. Enkä kyllä oikein tietä miksi häntä sinne mukaan ottaisin, ainakaan nyt alussa :) Kun kerran on käyty tämä homma jo läpi. Ultrissa käy kyllä ja on odotuksessa kovasti mukana.

Mulla ei nyt oikein ole mitään järkevää kirjoitettavaa... Kunhan ilmoitan että täällä ollaan :) Raskaus on hyvin oireettomassa vaiheessa, ei mitään raskausoireita paitsi alati kipeät ja todella paisuneet rinnat. Ja maha on pullahtanut, äitiysvaatteita tilasin juuri tänään.

Täytyy käydä vähän lukemassa mistä täällä on keskusteltu ja kommentoida enemmän myöhemmin :)

Mayinga 15+2 (jo!)
 
Miehen mukanaolosta, ainakin tähän mennessä on ollut kummallakin neuvolakäynnillä, sekä kummassakin ultrassa. Jatkossakin varmasti on aina kun vain pääsee :)

Joku tuota mun mahaa ihasteli jossain vaiheessa, oliski vielä tuommonen, nyt tuntuu ettei koko mahaa enää oo :D tosi pieni kumpu vain.

Mitään vauvajuttuja ei oo vielä tullu osteltua. Ens viikolla mennään käymään mun tädin luona ja sillä tosiaan oli aikalailla kaikki. Näyttää siltä, että kaukalo olis ainut mikä uutena tarvis ostaa... Oon päättäny että ennen rakenneultraa en saa mitään ostella.. Hyvin ainaki tähän mennessä pitäny päätös, enää ei olis ku 6 viikkoa oottelua :) Älytöntä aatella että sitten on jo puoliväli.

Merlina ja muru 14+0 !!!POKSPOKS!!!
 
Huomenta!

white gold pahoittelut menetyksestänne :hug:

Miehestä neuvolassa
Meillä oli melkein joka kerta molemmista raskauksista mukana :) Nyt oli tästä raskaudesta ekassa neuvolassa mukana ja olisi tullut 12.1. neuvolaan mukaan ellen olisi siirtänyt sitä perjantaille ;) Mies silloin töissä :) Ultra päivät hän anoo vapaaksi koska mä en pysyisi tolpillani jos jotain kamalaa todettaisiin, ja on se mukavampi miehellekkin olla siellä mukana niin tulee taas todemman tuntuiseksi koko homma kun näkee vauvan. Tässä tapauksessa vauvelit ;)

Omanapa. Olo on ollut aika hyvä, eilen kävin myllyssä soppailemassa, en löytänyt kyllä yhtään mitään, heh mutta kun lähdin kotiin oli jo ihan pakottava paine alapäässä, menin maate ja olin nukahtanut 3h

Raudasta mulla oli 3viikkoa sitten Hb 124 neuvolantäti sano ettei mikään hyvä mut menee vielä, ajattelin vaan et voinko alkaa popsimaan rautaa vaikka multivitassa on hiukan rautalisää? Omasta mielestä ei riitä mihinkään ja eikö hempan tarvitse olla korkeampi kun kerran kahta vauvaa kannan? Mitä voi seurata jos liian matala Hb meinaan vauvalle onko siitä ongelmia???

FlunssaMä tulin eilen illalla kipeeksi, kurkku ja lihassärky : / Miehelle iski räkänen olo, mutta hän voi syödä duactia ni saa siitä helpotusta. Lapset voivat parhaiten :)

Hankinnoista Auto tartteis hommata, mut tultiin sihen tulokseen että auto ostetaan sitten vasta kun molemmat vauvat on kotona :) vielä voi mitä vaan tapahtua.

Toivottavasati alan nauttia tästä raskaudesta viimeistään kun tunnen liikkeet. Taas on sillainen aamu takana että huhheijaa, oksensin ja samalla olin sitä mieltä että kohtu on supistunut olemattomiin ja vauvoille on tapahtunut jotain. Aivan kauheeta. Ja tosta kotidoplerista ei ole vieläkään hyötyä. Mä en vaan löydä selviä vauvan sykkeen ääniä. Johtuneenko siitä ettei ole neuvolan doplerin vahvuuksinen ja siitä että se istukka on siinä edessä ja kohtu varmaan selkärangas kiinni! ärsyttää kun panikoin varmasti ihan turhasta. Eihän näillä viikoilla pitäisi enää mennä kesken ja ultrassa kaikki oli hyvin ja näytti normaalilta. Miksi en saa itseäni edes sillä lohdutettua.

Niisku-rouva+Pirpanat 12+0 poks poks:heart::heart:
 
Aamuja!
Ihanaa kun tää aika alkaa kulumaan vähän nopeemmin.
Kohtahan tässä ollaan jo puolessa välissä :)
Eilen iltapäivällä se mun mahapalloni oli sitten alavatsalla :D
Se vähän niinku siirtyilee siellä.
Ja kyllä niitä pienen pieniä liikkeitä on nyt tuntunut joka päivä.
Odotan vaan koska ne alkaa kunnon potkuiksi.

Täällä tuo mun pikkurinsessani on sairastellut :(
Jo kaksi viikkoa ollut ihan vetelällä ja vaippoja kuluu huimaa vauhtia.
Ihan itkua vääntää aina kun tulee vaippaan jotain,ja pylly on punanen kovasta rasvauksesta huolimatta.
On niin kamala olla kun ei voi mitenkään auttaa,muutakun pestä heti kurat pois kun ne tulee.
Onneksi ruoka kumminkin tytölle maittaa moitteetta mutta kyllähän tuo kurantaminen varmasti painoa pudottaa.

jaha,nyt täytyy mennä taas tarkistamaan tytön vaippa kun kävelee pylly pystyssä ja selkä notkolla,siellä siis varmaan tehoyllärit taas!

Jaksuja mammat!
Nenna ja Möykky 14+1 (onko tää nyt sit niiku viikkoa 15 jo????)
 
moi:)
oon tätä seuraillu jonkun aikaa mutta nyt vasta rekisteröidyin ja ajattelin liittyä mukaan! Olen 20vuotias ja Helsinkiläinen, LA on 9.7.2011 ja paikkana näillä näkymin olis naistenklinikka kun se tossa ihan naapurissa kerta on :) Mulle ja miehelle molemmille ensimmäinen lapsi kyseessä.

Nyt vasta on alkanu tajuamaan jotenkin että mitäs sitä onkaan tapahtumassa, kun tää meidän lapsi siis sai alkunsa ihan pillereiden pettämisellä :D ei sillä, kyllä me molemmat ihan innolla ollaan alusta asti sitten mukana tässä oltu vaikka vähän järkytyksenä tulikin etenkin mulle kun kuitenkaan ikääkään ei hirveästi ole(mun mies on siis kuitenkin 6vuotta vanhempi)
 
Pahoittelut suru-uutisista :hug:

mulla menee ajatukset sellasta vuoristorataa taas :D ensin on hyvä fiilis ja kaikki on niiin ihanaa, ja sitten alkaakin ahdistaa, että ei tästä mitn tuu, en mä pärjää. Kai nää tuntemukset alkaa jossain kohtaa helpottaa.

Miehen mukanaoleminen: Juteltiin asioista ja koska hän ei vielä(kään) ole osannut päättää, miten on tässä hommassa mukana, niin sovittiin että ei nyt ainakaan tähän ultraan tule. Jos tulee siihen tulokseen, että on mukana niin varmaan osallistuu sitten myöhempiin ultriin, mutta en tiedä niistä neuvolakäynneistä, jaksaako kiinnostaa.
Vähän stressaa sekin kun hän ei osaa päättää mitään. Aluksi jaksoin olla ymmärtäväinen ja sanoin, että miettii rauhassa, saa kaiken ajan mitä tarvii ja plaplaplaa. Nyt alkaa kyllästyttää tää jahkailua ja tekis mieli (välillä) sanoa, että ole sitten osallistumatta koko touhuun, jos niiin hankalaa. (pieni avautuminen :D)

Onko teillä muilla alkanut naama kukkimaan? Mulla ei yleensä finnejä ole ja nyt on naamaan ilmestynyt useitakin. Oletan, että tällä raskaudella jtn tekemistä asian kanssa ?

nenna77 joo, mun käsityksen mukaan ainakin oot nyt 15. viikolla.

nnika ja salatyyppi 10+5 (ja ultraan aikaa 5 päivää !)
 
Moips kaikki!

Tervetuloa Joopa!:wave:

Mulla on jotenkin ihana olo kun jaksaa taas pikkuhiljaa tehdä asioita, ja huomaa, että viime viikkojen "laiskuus" on ihan tosissaan ollutkin vain tuota alkuraskauden järkyttävää väsymystä. Eilen ulkoiltiin kahteenkin otteeseen, rakennettiin pulkkamäki portaineen tuonne päätyyn :) Huono olokin on jo väistymässä, jes!!!

Meillä kans eilen tytön kanssa jo laitettiin joulujutut pois, paitsi yks tommonen joulukylä, se on niin lemppari tytölle, että ajattelin antaa sen olla vielä aikansa.

Mun pitäs nyt sitten alkaa järjestää tuo tytön huone sellaseks oikeeks, siellä on nyt seinän kokonen hylly täynnä kaikenmaailman roinaa, jotka vaan tungettiin sinne kun muutettiin...:ashamed: Samanmoisia ylimääräkasoja on myös meidän keittön kaappien päällä ja nyt ne on alkanu ärsyttään, eli pitänee tehdä niillekin jotain :D Tää on vähän huono kun saadaan varasto rakennettua vasta kun lumet sulaa niin kaikki varastotavarakin on täällä sisällä.

Ihanaa päivänjatkoa kaikille!!!
Kukkis ja tossukka 12+5

Kiva muuten kun muut täällä sanoo, että on alkanut meneen aika niin nopeasti...mulla ei, aina ultrassa siirtyy vaan taaksepäin päivät. Tämäkin viikko on kestänyt jo nyt 1½ viikkoa...Mutta lauantaina poksuu!!!
 
Tiistaina käytiin nt-ultrassa. Kaikki näytti olevan kunnossa ja pikkuinen oli 3 päivää isompi kuin LA mukaan olis pitänyt olla. Turvotusta oli 1,5 mm eli normirajoissa. Tuli tosi vahvasti "poikaolo" kun näki pikkuisen.

Hellunmartta ja Pähkinä 13+4
 
Hei!
Oli pakko ottaa vanha nimimerkki takaisin, kun tuo Hiilihankoinen ei sittenkään tuntunut omalle :) ELi jos mulle vois vaihtaa tämän. Ja samalla päivittää tietoihin iän ja sairaalan, eli 28vja K-SKS. Kirppiinaa käytin esikoisen aikaan kun palstailin, ja tuntuu paljon omemmalta:)

Suuret pahoittelut White Goldille :(

Tervetuloa Joopa!

Niisku-Rouva, vauvat kyllä varmasti ottavat osansa mutta jos Hb laskee kovin alas, voi sinun olosi ja jaksamisesi kyllä huonontua. Ja kaksi vauvaa varmasti kuluttaa enemmän kuin yksi. Rauta kannattanee aloittaa siinä vaiheessa viimeistään, kun on oireita, jatkuvaa väsymystä jne? Tai muuten menee kovin alas.

Meilläkin siivottiin tänään joulu pois, kevät (ja kesä) sais jo tulla!:D

Kirppiina ja murupuru 11+6
 
White gold olen pahoillani :hug:

Tervetuloa Joopa :flower:

Mites karkkilakkolaisilla on sujunut? Onko tiukkaa tehnyt? Itse en ole sortunut, mikä on suoranainen ihme. Sillä pahemmat karkkihimot kuin ei raskaana ollessa ja sitten nuo joululta jääneet karkit kummittelee pöydillä ja kaapeissa kun kukaan ei niitä tuhoa pois :kieh: Ois pitänyt ne tuhota ennen lakkoa. Mutta hammasta purren eteenpäin.

Tänään ulkoilta lasten kanssa urakalla, ihanaa kun jaksaa. Niska alkaa olla ihan ok. Ei enää säre, ainostaan vihlaisee jos jonkin väärän sorttisen liikkeen tekee. Lauantaina pääsis zumbaamaan pitkästä aikaa :)

Mies neuvolassa: Ekassa raskaudessa oli mukana aina kun vaan pääsi, tokassa ei päässy niin useesti kun ekassa koska oli toisella paikka kunnalla töissä. Tässä raskaudessa pyysin sen mukaan siihen rv 8 olevaan neuvolaan+ultraan koska jo syntyneiden lasten ekassa ultrassa ollut mukana, mutta keväisessä tuulimunaraskaudes ekassa ultrassa ei ollut ja heti tuli huonoja uutisia. Niinpä ajattelin, että tuo huonoa onnea jos mies ei ole ekassa ultrassa :D Hassu kun olen. Nyt kun käytiin nt-ultrassa niin mies oli myös mukana. Onneksi pääsi kun aika oli niin sopiva. Muihin neuvoloihin ei varmaan hirveesti pääse, jollen ota tosi myöhäisiä aikoja. Mutta rakenneultraan lähtee, saa ottaa vaikka pekkaspäivän silloin. On onneksi perjantaina se rakenneultra. Minusta on kyllä ihanaa kun mies on edes välillä mukana :heart: Osallistuu kyllä mielellään mahdollisuuksien mukaan.

Mitään en viellä ole nappulalle hommannut, jotenkin en oikein osaa alkaa edes mitään ostamaan. Oikestaan veljen emännältä ajettelin ostella niiden pikkuisten vanhoja vaatteita, kunhan pienimmäinen kasvaa siihen ikään että alkaa niitä laittelemaan pois. Pääsis siinä suhteessa helpolla. Niiltä ostetaan myös turvakaukalo ja siskolta tosiaan saadaan pinnis lainaan. Se hoitopyötä on nyt ainut mikä pitäis hommata. Tosin pärjäähän sitä ilmankin jos on pakko, mutta siihen olis niin kätevä laittaa vauvan vaatteita ja tavaroita ens alkuun. Emmaljungan viisi vuotta vanhat vaunut on tallella ja ne on tosi hyvässä kunnossa. Uutena ne hommattiin esikolle. Ei oo siis viellä tullut sellaista hipelöinti vimmaa, mutta eiköhän sekin aika koita viellä.

Nappula pyörii masussa ja muksii minua :) Ihanaa elämää.

Muumi ja pikkuinen 15+0
 
:wave: kaikille!!

Biancalle ja white goldille pahoitteluni:'(.

Kirppiina me taidettiin olla esikoisia odottamassa samassa pinossa :).

Meillä mies on mukana noilla neuvolakäynneillä jos ehtii. Ekan odotuksessa oli melkein kaikissa mukana ja ultrissa myös tietty. Tokan odotuksessa kaikki ultrat oli ja osan neuvoloista. Nyt kolmannen odotuksessa ekaan neuvolaan ehti, mutta np-ultraan ei päässyt kun emme saaneet ketään katsomaan lapsia ultran ajaksi :(. Mutta rakenneultraan kyllä sitten on pakko päästä mukaan. Mies on muuten tähän asti huomannut noissa ultrissa kumpi sieltä on tulossa kun itse olen vain tuijottanu haltioituneena ruutua ja unohtanu kokonaan että semmosiaki asioita vois yrittää tiirailla :D.

Tämä flunssa ei vain hellitä! Työt pitäs maanantaina aloittaa ja olo on mikä on. Vissiin poskionteloihin mennyt kun tänään on alkanu niin pakottamaan.
 
Hei Nanna81 ! Joo muistan kyllä, samassa pinossa oltiin. Sulleko jo kolmas tulossa? Milloin kakkonen syntyi?=) Kiva kun on tuttuja!

Meillä mies tulee ultriin mukaan, muuten varmaan ei neuvolakäynnille, kun ei siellä nyt niin ihmeellisiä tapahdu, ja hyvin voin kertoa jälkikäteenkin asiat. On kyllä tosi mukavasti odotuksessa mukana. Ekassa odotuksessa oli niillä neuvolakäynneillä minne ehti töidensä puolesta,lähinnä ultrissa kyllä silloinkin vain.
 
Tervetuloa mukaan joopa:wave:.Saa nähdä ollaanko samaan aikaan naikkarilla:).

mies neuvolassa.Meillä on ehkä ollut kerran?.Aina silloin töissä ja en tiedä mitä se siellä tekisi:D.Jos ei oo töissä silloin(mikä olisi ihme) niin jää muiden lasten kanssa kotiin.Muuten raahaan muksuja kaikkiin neuvoloihin.Lääkäriin yleensä saan vahdin.Ultrassa tietty mies on mukana:).En ole edes kaivannut sitä mukaan muualle..
Mulla on seuraava neuvola vasta parin viikon päästä,silloin viikkoja 15+5.Sydänääniä kovasti odotan,minäkään en ole niitä viellä kuullut:).

Ihan vaan pikana tulin kirjottamaan.Olo vieläkin huono.ei tosin niin huono kun oli aiemmin.Syöminen vieläkin hankalaa ja hajut tuntuu tosi pahasti:x.Paino ei ole noussut vissiin kun kilon ja oon taas aika karpisti syönyt muutaman päivän,,kun saisi vaan pidettyä tän syömisen tässä:)
Mutta vointeja! Mm itu 13+5
 
White Gold Otan osaa, ihan kamalaa tuollainen. :hug:

Minua kosittiin eilen. :D Huomenna siis etsimään sormusta ja samalla äitiyshousuja. :D Kaikkea muutakin haluisin jo hössöttää mutta yritän malttaa vielä maanantain np-ultraan asti. :)

Meillä iskä haluaa olla kaikessa mahdollisessa mukana. Mukavahan se on kun tulee mukaan neuvolaan. Ja enhän mää ees pystyis toista kieltämäänkään kun on niin tohkeissaan vauvasta. Mun möhömaha on saanut paljon rakkautta viime aikoina. :)

Ummetus on vähän helpottanut. JEE! :D Tosin pissareissut senkun lisääntyy. Muita oireita ei nyt niin olekkaan, mitä nyt vähäsen väsyttää. Rinnat on kasvanu jo aika muhkeiksi. Mistäköhän tuun löytään ees imetysliivit. ;)
 
White Goldille pahoittelut! :hug:

Tuittumuru mulla kasvo esikoisen raskausaikana rinnat b-kupista e-kuppiin. Imetysliivit olikin jo sit f-kuppia. :D Hyvin löyty sopivia liivejä kun meni oikeaan paikkaan. Eli Change on mun mielestä ihan ykkönen. Hyvä ja asiantunteva palvelu ja kokoja on myös isoille rinnoille. Sieltä olen myös imetyksen loputtua liivini ostanu, kun en mitään pieni edelleenkään käytä. Nyt uuden raskauden myötä ollaan edelleen siinä f-kupissa.

Täällä on uusi ja erittäin epämukava oire, nimittäin huimaus. Välillä tulee sellasia heikotuskohtauksia ja vapisuttaa, mutta tänään on vaan huimannu tasaseen koko illan. Muut oireet kun alkaa helpottaa niin tulee sit tälläsia tosi inhottavia tilalle.

Mies ei nyt ole neuvolakäynneillä mukana ollut. Ultrissa kyllä, tottakai. Neuvolat kun on keskellä päivää ja töistä ei voi kesken kaiken lähtee ja vielä bussilla pitäs ajella edes takas. Esikoisen aikaan oli aika usein mukana, kun vielä silloin opiskeli/teki opiskelujen ohessa vaan töitä. Mulla on sit toi pieni mies (esikoinen) mukana siellä neuvolassa korvaamassa isomman puutteen. :D

Barbapörrö ja Urkki 14+5 (kylläpä nämä viikot vierii, reilu kuukausi ja ollaan jo puolivälissä :O)
 
Tuittumurulle onnittelut kosinnasta :)

Kävin äsken lukemassa pojan odotusajan pinoa jossa kirjoittelin (maaliskuun masut 2008). Ihanaa kun jostain pystyy katsomaan mitä milloinkin tapahtunut. Kävin katsomassa milloin oon ekat liikkeet tunnistanut. Varmana liikkeet on tuntunut rv 16, mutta epäillyksiä on jo ollut rv 14 lopulla eli samoihin aikoihin kuin nytkin.

viivi ja vagner: Huomasin että samalla nimimerkillä oli myös kirjoittelemassa siellä maaliskuisissa, joten ootkohan sama???

Muumi ja nappula 15+0, nyt kömpii nukkumaan
 
Kirppiina: Meille toinen syyntyi viime helmikuussa :). Tämä kolmonen oliki sitte ihan puun takaa yllätys, mutta toki iloinen semmonen :).

Tuittumuru: Minun kyllä kans täytyy Changea kehua! Sieltä löysin sopivat liivit helposti ja ovat kyllä olleet tosi kestäviä! Kokojaki riittää pitkälle. Itellä imetysaikana nimittäin kuppi tais olla I tai J ja sopivat liivit löyty :D.

* Meinaa tämä pää olla hiukan tyhjä näköjään. Meinasi unohtua kokonaan sanoa onnittelut Tuittumurulle:flower:*
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut Biancalle ja White goldille, voimia toipumiseen :hug:

Ja onnittelut kosinnasta Tuittumuru :flower:

Jos yrittäisi kerrankin ns. vastailla näihin keskustelun aiheisiin...Mitäs niitä nyt onkaan ollut.

Sukupuolesta: Ei meinata sitä tälläkään kertaa kysyä. Ajattelin asian siten, että voin saada siitä lisäpotkua synnytykseen, kun haluan jo tietää kumpi tulee. Ja kyllä se ehkä vähän auttoikin.

Hankinnoista: Meillä tulee hankittavaksi tuplarattaat. Onko kenelläkään muuten antaa hyviä vinkkejä niiden suhteen?
Pinniksen tilannetta pitää vielä katsastella, että tarviiko esikko sitä vielä. Onneksi saadaan tarvittaessa sänky lainaan miehen siskolta. Toki vaatteita joutuu/saa hieman hankkia, vaikka pienimmät ovatkin meillä tosi neutraaleja. Ensimmäisen kanssa kaikki hokivat meille, että ei kannata ostaa mitään pieniä vaatteita, ei ainkaan 50cm, koska ei niitä tarvi kuitenkaan, käyttämättä jäävät. Kun sitten pojan kanssa kotiin tultiin, sai isä lähteä ensimmäisenä vaateostoksille, kun poika hukkui kaikkiin vaatteisiinsa. 50 käytettiin parikin kuukautta ja alkuun olivat isoja nekin. Eli nyt varaudun paremmin ( ja sit nyt niitä ei tietty tarvii :p )
Autokin meillä pitää hankkia. Ollaan nyt oltu muutama kuukausi ilman, kun entinen hajosi ja joku "hullu" halusi vieläpä ostaa sen, vaikka tiedossa iso iso remppa. Mielellään luovuttiin. Tarvis ison farkun, jotta mahtuu koira ja kamatkin kyytiin. Molempien perheet asuu yli 700km päässä ja sinne lähdettäessä kamaa on ja paljon!!

Kivuista: Minulla on ollut nyt parinviikon ajan kipuja alavatsalla, molemmin puolin. Lieneevät ihan tavallisia kasvukipuja kun paikat venyy ja paukkuu. Vähän kummallisempi kipu on ilmennyt istuessa. Ei tarvi istua pitkääkään, kun tulee sellanen tunne, että koko "alapää halkiaa" sitä ei oikeen voi muuten selittää. Silloin on pakko päästä vaakatasoon hetkeksi. Onneksi ensiviikolla on neuvolalääkäri ja pääsee tutkittavaksi. Viimeksi kun oli ongelmia tuolla kohdunsuulla ja supisteli paljon jo ennen viikkoa 20 ja pakkolepoonhan sitä sitten joutui viikolla 27 koko loppuraskaudeksi. Kävi aika pitkäksi kyllä. Toivottavasti nyt säästyy siltä.
Toinen vaiva mikä nyt huolestuttaa on tuo muutaman muunkin mainitsema häntäluunalueen kipu. Viimeksi se ilmaantui vasta muutama viikko ennen synnytystä, nyt se vaivaa jo. Minä kuvittelin sen koko ajan kuuluvan asiaan ja synnytyksessä kovin kipu supparin hetkellä oli juuri häntäluussa. Sitten synnytyksen jälkeen tuli kätilön kanssa se puheeksi ja se sano ettei se ihan normaalia ole. Sit synnytyksen jälkee meni 2kk, etten voinu istua, enkä kävellä kunnolla ja ihan vaan sen häntäluun takia. Kävin pariin otteeseen röntgenissäkin, et josko siellä olis joku vanha murtuma tai muu, joka olis alkanu uudelleen vaivata, mutta mitään ei löytyny.
Nyt menen käymään fysioterapeutilla, jossa kasotaan vähän rangan asentoa ja tehdään jumppa ohjelmaa, ettei yläkropan paino olis sit kaikki tuolla alaselällä. Toivottavasti tepsii, eikä samaa tarvi kokea uudelleen.

Mitäs sitten vielä...

Mieliteoista: Minulla ei ole mitään ruokaa tai muuta, mitä tekis mieli. Parempi kun ei tarvis laittaa suuhun mitään. Mehukeitto, viili ja jogurtti on ne, mitkä parhaiten alas menee. Varmaan osittain siksi, että ne myös helpoiten ulos tulee, eikä satu niin pajon, kun jos olis näkkäriä vetäny :D
Saa nähdä mitä ja miten paljon sitä sitten ahmii, jahka tämä oksentaminen joskus loppuu....

No tässä nyt taas tähän palaan, enempää ei pysty taas istumaan. Nukkumaan siis, jotta jaksaa taas aamulla töihin.

Niin ja hei, en tiedä mitä olen sekoillut, mutta LA on 2.7. Ilmankos olen välillä sekoillut noissa + päivissä :rolleyes:

Hyviä vointeja kaikille.

soleriini ja edelleen nimetön pieni 14+5
 
Muumi82:
Sama olen kuin maaliskuisissa2008!!
Ihana yllätys että jälleen samaan aikaan odotellaan. Silloin tosiaan mun mies oli Libanonissa komennuksella koko raskauden ajan, mutta onneksi nyt on ollut suomessa tämän raskauden ajan, sillä uudelleen en jaksaisi sitä hässäkkää!
Mitä teille kuuluu? Laittele vaikka yv:tä...

(.)
Kamala flunssa alkaa viimein pikkuhiljaa helpottamaan...
Pahoinvointia on edelleen jonkin verran. Mutta helpottamaanpäin onneksi sekin on.

viivi ja vagner sekä pikkuinen
 
Hei taas. Mulla meni paljooon aikaa ennen kuin ehdin taas lukemaan kaikki läpi.. Täällä siis 15.vk menossa ja edelleen etova olo jatkuu. Ja hieman vielä väsymystäkin. Vaikka maha jo pompottaa, niin yksi päivä oli ystävä kylässä, joka on 39.viikolla, niin sen jälkeen oma maha tuntui lähinnä makkaralta :D

Tuplista Meille ikäeroksi tulee 2,5v, mutta haluan silti ostaa tuplarattaat. Koska en usko, että voin 3km päähän kaupungille lähteä vaikka seisomalaudalla tai poika pyörällä. Mitä jos se nukahtaa..
Eli oon kattonut "halppiksia" Carenaa käytettynä, niissä hyvää on erilliset kuomut ja turva-aisat ja että saa vauvan kopan erillisinä kasvot itseen päin. Mutta iso miinus lyhyelle työntäjälle niinkuin minä on, ettei työntöaisaa saa säädettyä, ja se on aika korkealla, 110cm! Mutta ei kai kaikkea voi saada, jos vähän halvemmalla yrittää päästä.
Sit toinen vaihtoehto on Emmat, niissä taas miinuksena yhteinen kuomu ja turva-aisa, eikä siihen saa muuta kuin pehmeän kantokopan kasvot menosuuntaan. Mutta siinä olis säädettävä työntöaisa. Eli en tiedä..haluaisin jo ne hankkia!! :) Kaverilla olis myös Emmaljungat myynnissä, mutta niissä samat ominaisuudet vissiin kuin Emmoissa..
Ottakaa kantaa ja kertokaa, jos on kokemuksia noista.

Ei muuta tällä kertaa.

Milja ja vaavi 14+1
 
Tuittumurulle onnittelut! :flower:

Mua ei huvittais yhtään lähteä töihin :/ Olis mukava piettää joku viikon loma, mutta eipä nyt oo mahiksia ainakaan tässä kuussa. Vapaapäiviä mulla olis varastossa pitämättä :p

Ens viikolla meen valkkaamaan kaverilta ihan pieninpiä vaatteita, se ku aiko antaa niitä jo eteenpäin niin käski tulla valkkaamaan parhaat päältä :) Ja sitten tosiaan ens viikolla kattomaan vielä niitä muita vauvajuttuja... Voivoi olispa jo heinäkuu :)

Merlina ja muru 14+1
 
eilinen ihana loppiaisvapaapäivä meni aika horroksessa yövaatteet päällä! onneks eka työviikko joululoman jälkeen katkes hiukan... Zzz...

Googlailin eilen vaunuja, turvakaukaloita, häkkisänkyjä ja hoitopöytiä! Mitään ehdottomia suosikkeja ei löytynyt. Toivottavasti seuraavan 6kk aikana on vauvalehdissä, TM:ssä, Kuluttaja-lehdessä tai vastaavissa vertailuja ja testejä. Vaunuista/rattaista ollaan mietitty sellaista, johon samaan runkoon saisi myös turvakaukalon kiinni, jos niistä lähtee valitsemaan, ei ole kovin montaa vaihtoehtoa harkittavana (1 / merkki, eikä kaikilla merkeillä ole ollenkaan), Brio Go (?) ois kiva, mutta aikamoisen kallis... Häkkisängyn ja hoitopöydän haluaisin valkoisena (saavat olla käytettyjä). Häkkisängyssä saisi olla laskettava laita... Onko teillä teidossa hyviä nettilinkkejä tarvikkeiden suhteen?

pokspoks Anna+Urmas 12+0 =)
 
Kirjoittelen pitkästä aikaa tänne, alku meni aika huonovointisena ja väsyneenä, nyt alkaa helpottaa kun ollaan viikolla 13 :)

White gold Olen todella pahoillani :hug:

Tuittumuru Onnittelut! :flower:

Miehen osallistumisesta Tässä raskaudessa jää aika vähiin, koska mies on neuvoloiden aikaan hoitamassa taaperoa kotona. Rakenneultraan nyt sentään on päästävä.

Tuplarattaista Meilläkin olisi todennäköisesti tarvetta, ikäeroksi tulee 2,5 v. Suosituksia otetaan täälläkin mielellään vastaan (Kiitos Milja-85 !), nopeesti kun googlasin, aika monessa paikassa näytettiin kehuvan Emmaljungia. Jotkut Briot on ilm. tarkoitettu kaksosille, eikä niihin mahdu isompi esikoinen. Tuollaista en tullut edes ajatelleeksi :O

Mieliteot Mulla maistuu perusruoat, peruna ym. Suolakurkku ja tomaatti on päivittäisiä suosikkeja. Makeita ei juuri tee mieli, ihan kiva :) Siksikin ihan hyvä juttu, että sain taas riesakseni raskausdiabeteksen Onko muita sokerien tarkkailijoita ? Mulla oli rasituksessa paastoarvo koholla, toistaiseksi kotimittauksissa kaikki arvot ok.

nt-ultra Liikkuiko kaikkien muiden vauvat siellä paljon? Itseäni jäi vähän hämäämään, kun vauvaa piti aika paljon herätellä jotta liikkuisi ja lääkäri oli kirjoittanut omaan tekstiinsä tästä (mulle ei maininnut että siinä olis mitään erityistä) Terkkari sitten sanoi siitä mulle puhelimessa, kun aikaa varailin. Vähän jäi huoli asiasta, kun esikoinen liikkui ekassa ultrassa, minkä kerkesi. Toisaalta, ei kai ne sikiötkään ihan joka hetki siellä masussa liikuskele :confused:

Sukupuolesta Me ollaan niin uteliaita, että ei varmaan malteta olla kysymättä :) Mulla on aika vahva tyttöolo...
 
hellurei!

ensiksi vois valittaa että oi vee tätä päänsäryn määrää, onkohan tää enää normaaliakaan ku koko aika on pää kipeä ja ei saa melkein nukuttuakaan säryltä, parasetamolia olen kyl varmasti syöny jo kohta liikaaki. :S migreenin oireita vois olla kyl ku välistä oksettaaki hyi.. pitää kyl muistaa seuraavalla neuvoola kerralla valittaa oikein kunnolla ku mulla tuo parasetamol auttaa vain noin 2 tuntia kerralla.

Niisku-rouva: varmasti sinulla on kaikki hyvin, jos sinulla on angelsound merkkinen dopleri niin itsellä siitä sen verran kokemuksia että sillä on vaikea löytää sydän ääniä varsinki jos istukka on edessä. Siskollani on istukka edessä ja vielä kun hän oli yli 20 viikkoa niin tuntui hankalalta löytää sydän äänet. HUIH kohta miun sisko saa jo vaavin sit ei mee kauaakaan että mie saan :D

Mie en ole hankintoja miettinyt vielä ollenkaan, toden näköisesti vasta rakenne ultran jälkeen ostetaan isoimmat jutskat. käytettynäpitäis kyl löytää jostaki. :p

Miehen mukana olosta: MIes oli esikoisen kohdalla melkein kaikissa neuvola ja ultra käynneillä mukana, nyt ei oo sit ollutkaan ainoallakaan..vähän hankala ku on työssä käyvä ja opiskeleeki vielä saman aikaisesti ja sit on vielä tuo monsteri joka vaatis aina siksi aikaa hoitoa :D

sispi ja pömpiäinen 15+1
 

Yhteistyössä