<3 HEINÄVAAVAT kesäkuussa <3 *poksuminen alkanut!*

Tessak: tosi hienoa kuulla teistä! Ja vaikka tuntuu, että olet jäänyt jostakin loppuraskauden asioista paitsi niin suurimpaan niistä liittyy kipua, turvotusta, limaa, kohonneita suonia, hormooni näppyjä, raskausarpia joten et oikeasti hirvesti konkreettisesti ole menettänyt mitään, ehkä suurin asia mistä olet jäänyt ilman niin on se odottava tunne, että milloin vauva syntyy kun omasi sait niin yllättäen. Mutta nauti pienestäsi, me muut vielä odottelemme ja odottelemme :hug:

Itse pakkailin vähän synnärilaukkua ja mitä ei voi vielä pakata laitoin lapulle ja lapun reppuun...saattaa se mieskin sitten tiukan paikan tullen saada sinne jotakin pakattua :LOL: Ja vähän vauvan vaatteita olen myöskin pessyt. Leipomisia en hirveästi murehdi, odotan viileää sadepäivää ja ehkä sitten teen jotakin pakkaseen :)
 
Täällä pyydettiin myös niiden ilmoittamaan itsestään joista ei ole vähään aikaan kuulunut. Taidan kuulua heihin. Olen kyllä lukenut palstaa mutta on jäänyt kirjoittamatta...

Mulla siis menossa rv 35+2 ja hyvin on vauva pysynyt matkassa mukana. Tulin tänä iltana just Tallinnasta, kävin moikkaamassa kaveria. Kaikki meni muuten tosi hyvin mutta käveltiin pitkiä matkoja ja en ole oikein tottunut kävelemään kun normaalisti kaikki pidemmät matkat menen pyörällä edelleen, niin oikean jalan jalkapöytää alkoi särkemään aivan julmetusti. Kai jalat meni jotenkin shokkiin kun on kuitenkin piirun päälle 10kg lisäpainoa ja yhtäkkiä kävelin monta kilometriä. Mutta yhtään ei supistellut. Sitäkin on tapahtunut jos olen ollut vähän kovemmassa jumpassa mutta aina on rauhoittunut sekin. Veikkaanpa siis tätä tapausta reilusti yliaikaiseksi, mutta saa nähdä.

Saimme mieheni kanssa opiskelija-asunnon ja nyt on sitten vielä muuttokin tähän väliin rykäistävä. Eipä paljon kerkeä vauvan odottamiseen keskittyä, kun puuhaa riittää. Mutta lisäneliöt tulevat tarpeeseen. Tähän asti olen jatkanut opintoja ja kirjoittanut kandia, ja vielä ensi viikon sitä jatkan, loput viimeistelyt jääkööt sitten syksylle.

Kaikki arvot ovat olleet kohdallaan, ja se on hyvä uutinen, mua kun syynätään oman synnynnäisen sydänvikani takia vähän tarkemmin. Se jossain vaiheessa vähän huoletti että miten kroppa tähän raskauteen suhtautuu. Mutta mulla ei ole ollut ikinä mitään komplikaatioita leikkauksen jälkeen joka tehtiin mulle puolivuotiaana (oon nyt 26), ja näköjään raskaudenkin jaksan kohtalaisen hyvin. Täytyy tietty koputtaa puuta, rasitushan vaan koko ajan lisääntyy.. Mutta minä voin hyvin ja vauva voi hyvin ja kasvaa ja elämöi mahassa hyvinkin paljon. Epäiltiin hetken perätilaa, mutta viime viikolla lääkäri senkin ultrasi että pää alaspäin mahassa killuu. Ja on jo sen verran painunut että piti epätodennäköisen että enää kääntyisikään.
Kaikille voimia loppuun ja tessakille iloisia päiviä pienen kanssa! Eiköhän tästä jo pian muitakin seuraan liity!
 
kiva kuulla että tessakilla menee hyvin vaavin kanssa :)ja toivottavasti neiti saisi pian kotiutua!

täällä ollaan taas hereillä,supistelee niin kovasti!!

tiistaina käynti äippäpolille,saas nähdä uskaltaako enään lähteä mökille juhannusta viettämään..viikkojen puolesta ei vielä hätää olisi,mutta en ota riskiä jos paikat vähänkään auenneet..

täälläkin on kauhea pesänrakentamis vimma päällä,juuri tuossa taas pyykkiä laitoin kuivumaan!

ja jos sitä nyt koittaisi mennä nukkumaan,toivon mukaan nää supparit siittä helpottaisi :/

babjuska+bömbbis 34+5 :heart:
 
Täällä myös yksi mamma, joka on käynyt lukemassa, mutta ei ole pitkään aikaan saanut kirjoiteltua :wave: Kirjoittelin jonkun aikaa täällä ja sitten siirryin kerhon puolelle, mutta lopulta en kirjoitellut enää lainkaan, kun odotus kävi niin pitkäksi, niin piti pitää pientä taukoa koko sivustolta :ashamed:

Raskausviikkoja on nyt kertynyt 36+5, aika on toisaalta mennyt nyt loppuaikana nopsaan, kun on tullut pesänrakennusvietti ja olen puunannut mitä ihmeellisimpiä paikkoja =) Vauvalle on ollut jo pidemmän aikaa kaikki valmiina, vain sitä vauvaa vielä odotellaan. Raskausaika on mennyt hyvin, jos ei oteta lukuun kaikkia kolotuksia ja liitoskipuja jotka ovat kiusanneet raskauden edetessä, mutta nekin kestää kun tietää mitä saa kipujen tilalle muutamien viikojen kuluessa

Raskauskiloja on tähän mennessä kertynyt n. 13 kg. Mulle ihan sopivasti, ei liikaa, eikä liian vähän, toivoisin että näistä kiloista hiukan edes jäisi, kun olen aina ollut liian laiha ja kiloja on vaikea saada.

Viimeinen lääkärineuvola oli viime viikon torstaina. Hb oli noussut ilman rautaa 123, mikä oli tosi iloinen yllätys, kun mun maha ei kestä niitä rautalääkkeitä. Verenpaine oli ihan ok, oikeestaan matalan puolella, mutta mulla on aina ollut. Kohdunkaulaa on jäljellä 2 cm, paikat pehmenneet, mutta edelleen kiinni! Mä olen varautunut siihen, että tämä taapero ei tule ennen laskettua aikaa, luultavasti menee yli. Toivon kuitenkin, että synnytys käynnistyisi itsestään, kun eka sillon käynnistettiin ja se oli niin kamalaa. :eek:

Vauvan painoarvio ultrassa oli viikoilla 34+ 2200 g ja laskettuna aikana pitäisi olla 3300 g luokkaa. Saa nähdä miten sit pitää paikkaansa, esikoinen oli 3795 g syntyessään.

Onko kukaan miettinyt jo valmiiksi mitä kivunlievitystä synnytykseen, vaiko ihan ilman mitään? Mä olen ajatellut pärjätä mahdollisimman vähällä, tarpeen mukaan sitten pyydän jos siltä tuntuu. Epiduraalin halusin jossain vaiheessa raskautta, mutta nyt en enää sitä halua.

Tessak: Paljon onnea pienestä tytöstä! :heart: Toivottavasti kotiloma on sujunut hyvin ja saisitte pian pienokaisen kokonaan kanssanne kotiin =)

Yritän olla taas vaihteeksi vähän aktiivisempi tämän kirjoittelun kanssa :ashamed:
 
tessak Kiva että teillä on pikkuisen kanssa kaikki hyvin. olenkin miettinyt että mitä teille kuuluu, kiva että jaksat käydä meillekin "raportoimassa", kun varmaan suurin osa ajasta kuluu osastolla. Toivottavasti teillä menee kaikki viikonloppuna hienosti, ja arvot on hyvät, et saatte vauvan kotiin jo pian :hug: Ja sedrik jo hyvin kirjoittikin, että et oikeastaan ole mitään menettänyt. ehkä tosiaan "vaan" sen odottamisen tunteen, kun kaikki tapahtui niin nopeasti. Mutta sehän on pääasia että kaikki päättyi hyvin teidän molempien osalta.

MammaMaraKisu : Minä olen yrittänyt miettiä että pyydänkö jo etukäteen jos antasivat jotain ennen kalvojen puhkaisua, koska viimeksi tulin niin kauhean kipeäksi sen jälkeen..Luulen että jos en pyydä ennen niinen kerkeä sitten saada mitään..Esikoiselta se loppu meni niin äkkiä koska aukesin 4-10cm sit 1.5h niin tämä voi tulla myös nopeeta..En tiiä vaikeaa.

Mut kuulumisiin :wave:

Piku ja Tintti 37+1
 
tessak oli tosi mukavaa kuulla sinusta ja vauvasta, monesti olenkin ajatellut että olisi kiva jos jaksat kuulumiset käydä kertomassa =)
Saako udella, että miksi sektioon päädyttiin noin aikaisilla viikoilla? Jos tulee liian arkoja kysymyksiä niin jätä vastaamatta :ashamed:

Oli tosi mukava kuulla myös teistä muista, jotka ette ole pitkään aikaan kirjoitelleet! :wave: Taisi Cassyn kehotukset tehota :D

Mä en voi uskoa miten hyvin heinäkuiset on pysynyt kyydissä, joitakin muita pinoja kun olen kurkkinut niin hirveän aikaisilla viikoilla on tullut jo monta vauvaa... Mutta ollaan iloisia, sehän tarkoittaa vain sitä, että pikkuiset tulevat aina vain valmiimpina maailmaan! :heart:

Tällä olo ihan ok, olen alkanut pikku hiljaa touhuta normaalisti eikä ole supistellut. Alapäätä vihloo ja välillä etenkin vessassa ollessa tuntuu sellaista paineen tunnetta.
Millaisia ne sukkapuikkotuntemukset on? Ajattelin vaan, että onkohan minulla ollut juuri niitä...

Kivunlievityksestä oli juteltu. Minä otan ainakin ilokaasua, se oli pelastava enkeli esikon nopeassa synnytyksessä! Myös epiduraalin sain, mutta se ei ehtinyt ollenkaan vaikuttamaan joten pelkän kaasun voimalla mentiin... Nyt ehkä sitten harkitsen sitä kohdunkaulanpuudutetta (vai mikä se on? ) joka vaikuttaa nopeammin, mutta vähemmän aikaa... Saas nähdä.

Mitenköhän muuten uimisen kanssa, uskaltaako sitä mennä juhannuksena luonnonvesiin uimaan kun pari viikkoa sitten olin ainakin sormelle auki ja kanvaa jäljellä 2cm..? Kun olen kuullut, että on joku tulehdusriski tms... To minulla on lääkäri joten silloin tietää alakerran tilanteen sitten taas paremmin, mutta kun vaan muistaisi kysyä uosta uimisesta... Kylmä vesi voi vissiin aiheuttaa myös supistuksia, mutta vkon päästä (rv 36 ) ne ovat minun puolestani kyllä ihan tervetulleitakin... :whistle:

Jaahas, kohta pitää lähteä miehen isovanhempien hääpäiväjuhliin, mukavaa sunnuntaita kaikille!

LEAL & Poju 35+1
 
Sateista sunnuntaita..

Piku se taitaa ollaa sun pikkuses kun siellä naksuu :) Mulla ainakin toi esikoinen naksu ihan kauheesti, tääkin naksuu, mut ei ihan niin paljoo.. Semmosta samallaista naksunaa ko kuuluu esim. omasta kyynärpäästäs ko se naksahtaa.

Meillä vedettiin neitin yksvuotissynttärit kunnialla läpi, oikee päivä on vasta keskiviikkona, mut tää viikolloppu oli paras vaihtoehto juhlia. Tossa parin tunnin päästä on vuosi mun supistusten alkamisesta, et ei onneks pitkä synnytys ollut! :LOL: Tänään kans supistellut ihan kohtuullisesti, oltiin tossa pikkasen maaseutuajelulla, ja noilla pikkuteillä huomaa kyl et alkaa heti supistelee ko on pikkasenki töyssyjä tiessä.. Sais tää vauveli tulla jo, mut mä veikkaan, et peipi tulee maailmaan vasta tossa 16.7. Toki toivon et tulis ees 16.6. :p

Tarvii mennä leikkimään neitin kanssa ko iskä lähtee vaihteeks jalkapalloo kahtomaan.. Vointeja kaikille! Ja kiva kuulla, et joillakin on ihan mukavaakin vointia ollut!!

Ämpee 34+2
 
Ompa täällä hiljaista :kieh:

Mä en osaa sanoa YHTÄÄN koska tää vaavi suostuis ulos tulemaan, mutta heitän villin veikkauksen, että 6.7. Mutta kesäkuun puolella ois tietty kivempi :D
Tuli mieleen, että jos muutkin tykkäis ja siitä ei ois Cassylle hirveästi vaivaa, niin oiskohan kiva laittaa nämä meidän veikkaukset tuonne etusivulle ja vertailla sitten ketä osui oikeann vai osuiko kukaan edes lähelle...? :saint:

Tällästä tänään, mies hakemassa meille rullakebabia :p :ashamed:

LEAL & Poju 35+1
 
Moi !

Ihanaa tessak että olette päässeet harjoittelemaan jo kotona oloa ! Toivotaan että saatte sitä jatkaakin :) Vielä kerran onnittelut ja :hug: !

Uskomatonta tosiaan että vasta yksi heinäkuinen syntynyt vaikka on jo kesäkuun puoliväli :eek: Minäkin olen silloin tällöin muita pinoja lueskellut ja monessa on ollut tässä vaiheessa jo lähemmäs 10 syntynyttä.

Raskauskiloja on tähän mennessä tullut 7kg.
Montaa kiloa en enää haluaisi että saisin painon pidettyä samoissa rajoissa kuin edellisissäkin odotuksissa, mutta saas nähdä kun aiemmissakin raskauksissa on nää vikat viikot tulleet jopa toista kiloa per viikko :ashamed:

Mä loukkasin selkäni reilu viikko sitten ( la ) ja siihen jäi ainakin toistaseks kaikki kävelylenkit yms. :( Sain lääkekuurinkin ( panacod ) siihen, mutta en ole uskaltanut sitä niin paljoa napsia kun tuntuu sekoittavan vaan pään eikä niinkään auta selkäkipuun.
Viime pe käytiin puuhamaassa ja sielläkään en paljon muuta tehnyt kuin kävellyt, mutta nyt viikonloppuna en ole kivuiltani päässyt edes lasten kanssa puistoon :(

Mun lapsoset on syntyneet esikoinen 39+2, kuopus 38+3. Jos samalla kaavalla menee niin tää syntyy sitten 37+4 :D eli mun laskujen mukaan 28.6. :)

-MiNiA ja masu 35+4 :heart:
 
Huomenta :)

Oli kiva kuulla sun kuulumisia tessak! :)
Ja hauskaa kun oli tullut taas vanhoja "uusia" kirjoittamaan voinnistaan.

Viikonloppu oli ja meni. Käytiin saaristossa ja touhuilin kaikenlaista.. Eipä sillä väliä supistaako vai ei, kun ei ne mitään aikaiseksi ollut saanut viime lääkärikäynnillä, et tuskin nytkään. :( positiivista.. joten veikkaan neidin tulevan maailmaan pahasti LA:n jälkeen. Eli kun se on 8.7 niin.. tuliskohan sitten vaikka 20.7. Se on mun veikkaus. No ei siihenkään oo enää kauaa.

Tänään vois vähän shoppailla.. tai no katsella et mitä ostais jos olis rahaa ostaa jotain :D

Hauskaa sateista päivää! Toivottavasti jossain paistaa aurinko!

-Skorppan ja pikkuinen 36+5-
 
Leal, mäkin veikkaan omakseni just 16.7. kun toi esikoinen synty 17.6. :) Ei olis paljoo muistettavaa, kun mun ja miehenkin synttärit on keskenäs tollai käänteisii :D

Jahas, sitte onki edessä uus viikko, vanhat vaivat.. Nooh, tätä juhannusviikkoo tuskin tarvii viettää sairaalassa, vaik ei kyl YHTÄÄN haittas jos sin päädyttäis :kieh: Tsiisus, siin kuus viikkoo vielä.. :/

Ämpee 34+3
 
nannuz =) Mua ei kyseinen lääkäri oo tutkinutkaan..

tessak Mukava kuulla teidän kuulumisia! Hyvä että pienellä kaikki lähtenyt hyvin ja toivottavasti saatte pienokaisen pian kotiin pysyvästi. =)
Täytyy tunnustaa et vaik kuinka pinnistän niin ei tuu mieleen kuka olisit. Raskausmyrkytyksen takia kun oli useampi nelikakkosella. *miettii*
 
Pitkän hiljaiselon jälkeen, avataanpa sanainen arkku... Pitkälle on raskaus täälläkin vierähtänyt. Mun puolesta synnytys vois alkaa koska tahansa. Mun edelliset lapsoset syntyneet: esikoinen rv 35+5 ja kakkonen 38+5. Raskaus menny helpommin kuin aiemmin, vaikka painoa itselle tullut yhtä paljon kun aiemmin (15kg). Vauvan paino-arvio täysin sama kuin tuolla kakkosella aikoinaan. Todellakin hassua, ettei enempää ole lapsia heinäkuisista vielä maailmaan tupsahtanut. Toivottavasti täällä kohta poksahdetaan...

Linnea rv 37+2

 
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille, vaikkakin aika sateisissa merkeissä on tässä muutama pvä menty..

Kovasti taas juttua tullu, ei meinaa perässä pysyä, mut kaikilla vissiin asiat ihan hyvällä mallilla, se on pääasia! :)

tessak, ihana juttu että vauva pääsi kotilomalle ja varmasti pian kokonaan kotiin, kaikkea hyvää teille! :heart:

Ootte noita syntymäpäiviä veikaillut, tuo poika syntyi 40+6, mulla on kyllä sellainen tunne että tämä ei mene ihan noin pitkälle, voisin heittää vaikka että syntyy laskettuna aikana eli 1.7... B) Vaikkakin neuvolassa viime vkolla oli tosiaan jo terkan mukaan lähtökuopissa ja puhuttiin että mahdollisesti viikko pari ja voipi olla maailmassa, mut sitä kun ei koskaan tiedä!
Täällä on ollut tota pesänrakennusviettiä jo jonkin aikaa, nyt on ihan hyvällä mallilla kaikki, viikonloppuna hommattiin vielä vaippoja ja liivinsuojia ja mies halus tutinkin varalle ostaa. :heart: :D Kassia en oo kyllä pakannut, mut ehtiihän sitä, vaikka sitten viime tipassa! :LOL:

Nyt alkaa olla jo pikkusen hankala olo täälläkin, Cassy tais samasta mainita. Viikonloppuna oli kaikenlaista, eilen pojan kaverisynttärit ja kyllä alapäässä tuntuu pistelyt sun muut kun sitä vaan menee eikä juuri mieti että täs ollaan aika tukevasti jo raskaana.. :D Kostautuu sit illalla olo kun on liitoskipuja ja vähän suppareitakin..

Kivunlievityksiä olitte myös miettineet, mulla ois toiveena päästä ammeeseen, kotona haluaisin olla mahdollisimman pitkään, saunan lämmössä ja suihkussa. :) Että niillä jos sitä mentäis niin ois kiva!

Sain tänään ekan äippärahankin, keskivkona ois tarkotus mennä Ikeaan sitä tuhlaamaan. :p

Hyviä oloja kaikille toivottelen, viikot tässä alkaa käydä vähiin, täytyy ottaa vielä kaikki "ilo" irti isosta olosta! :D :wave:

illuusia&murunen 37+5 :heart:
 
Sateista alkuviikkoa! :wave: Koska se kesä tulee?? :headwall: Toisaalta kiva kun ei tarvii kauheissa helteissä kärvistellä tän mahan kanssa, toivon vaan, että se kesä edes jossain vaiheessa tulee, kumpa olisi upea elokuu kun miehelläkin 7vkoa putkeen lomaa =)

Mulla aika pirteä olo, ei yhtään tee edes mieli mennä sängyn pohjalle niin kuin yleensä esikon päiväuniaikaan. Taidan ottaa lautasellisen kuumaa kanakeittoa ja mennä katsomaan "Vauva tulossa"-ohjelmaa :p
Mä niin olisin valmis ja toiveikas lähtemään sairaalaan vaikka lauantaina, mutta äitini kanssa just puhuttiin, että saattais juhannuksena olla vaikeaa saada selvinpäin olevaa vahtia esikolle tai sitten kaikki on jossain pitkällä lomailemassa :whistle: No mutta kyllä mulle sekin käy jos pääsis jo sunnuntaina tositoimiin :kieh: Vaan tuskimpa kuitenkaan...

Täällä oli puhuttu aikaisempien lasten syntymisajankohdasta, mulla esikko syntyi 39+4, 39+3 käynnisteltiin sen myrkytyksen vuoksi...

LEAL & Poju 35+2

PS. illuusia sullahan on jo ihan tajuttomasti viikkoja! :eek: *kade* :kieh:
"Kaikilla muilla vaan muttei mulla..." :headwall: :ashamed:
 
Terveisiä äitiyspolilta...

Vauvan painoarvio 2,8 kg --> syntymäpainoksi laskettiin 3,6-3,7 kg. Mahan päältä lääkäri tutki ja ensin sanoi, ettei ole mikään pieni vauva tulossa, menee reippaasti yli 4 kg:n. Ultralla sai vähän pienemmän arvion. Kolmessa viikossa vauvan paino kasvanut 1kg, eli 333g/vko... Sanoi, että kasvaa näemmä nyt vauhdilla. Paikat kiinni, mutta oikein pehmeät. Kohdunsuu ei ollut lyhentynyt siitä 2,5cm. Vauva kuulemma korkealla vielä. Olikohan muuta? Käyrällä olin vajaa puoli tuntia ja ei supistellut yhtään ja vauvan sykekin oli ihan hyvä.. Syntyy sitten kun syntyy...

Mureena ja papu 36+1
 
Mulle tuli muuten mieleen, että onko teidän miehet puhuneet tuntemuksistaan ja ajatuksistaan vauvan suhteen?
Eilen juteltiin miehen kanssa vauvasta niitä näitä (lähinnä siitä miten kypsänä olen tähän paksuna oloon :D ) ja mulle ihan yllätyksenä kävi ilmi se miten paljon mies on miettinyt/miettii lapsen terveyttä :eek: Mä n jotenkin ole uhrannut ajatustakaan sille vaikka tietysti toivon, että terve olisi, mutta jotenkin en vaan pidä sitä vaihtoehtona että vauva olisi sairas. Toki tiedostan, että niin kauan kunnes lääkäri lapsen terveeksi totetaa niin voi jotain poikkeuksellista löytyä, ja ehkä sen jälkeenkin, mutta ajattelen niin, että en viitsi murehtia ja stressata etukäteen koska se tulee mikä on tullakseen eikä sille asialle mitään voi jos lapsi sairas olisikin, murehdin vasta sitten.
Niin mies sitä eilenkin tosi hartaasti toivoi että vauva olisi terve ja on kuulemma monet kerrat miettinyt ettei tiedä mitä ajattelisi tai tekisi jos lapsi olisikin vakavasti sairas...

Jotenkin ihan omituista oli kuulla miehen miettineen noin syvällisiä kun hän ei pahemmin kyllä tunteistaan ja ajatuksistaan puhu :eek: Kyllä ne miehetkin näköjään vaan kaikennäköisiä pohtii... :/

LEAL & Poju samoine viikkoineen vieläkin B)
 
Mä tosiaan kanssa ihmettelen, että mikä meitä pitää näin hyvin kasassa, että vasta yksi mukamas syntynyt. Luulen, muutama on jo putkahtanut maailmaan, muttei ole tänne meille informoinut. (Miten voi olla muutakin hommaa/elämää, kun tänne raportoida?) :LOL:
 

Yhteistyössä