<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Helmikuussa

Heippa!

Neuvola kuulumisia tulin ilmoittelemaan :heart:

rv 32 (rv 30)

painon muutos/vko + 100g (431g)
rr 109/68 (108/68)
pissat ok
sf 32 (29)
rt
:heart: + 168
liikkeet ++

kova oli myllerrys mahassa koko neuvolan ajan ja siksi :heart:- sykkeet korkealla
Viimiseen lääkärineuvolaan ja painoarvioon varailtiin aikaa jo 4vk päähän ja sitä ennen vielä neukkula-käynti. Kyllä se on nyt naiset- neidit ja rouvat niin että tässä alkaa h-hetket uhkaavasti lähestyä =)
laitetaanpa vielä massu eiliseltä



Iitanen *poks*
 
Säde miekii ku vaa 157cm pitkä ja paino alkaa nykyää kutosella.. :( masentaa.. ja kerkee alkaa viel seiskallaki enne ku vauva ulos tulee! :eek:

Allusmamma pitääki neuvolas kysyy seuraavaks tosta "miekkapallurasta" :LOL: pitää varmaa ihan pimeenä miuta :D

Jeee! myö ostettii uusi auto! :D ihanaa! aikasemmin meil oli tollane -91 vm romu! no ei tääkään uus ole -98 vm, mut miulle se on uusi! :D kaveri ostaa onneks ton vanhan auton ja päästää sit ostamaa vaunut niillä rahoilla :) tänää pitäis pinniskin tulla :) haluis vaa mahollisimman nopee saaha järjestettyy kaikki tavarat ym, ni voi sit vaa keskittyy siihe olemiseen loppuajan, ei tarvii sitte enää stressata niistä..

Viime yö meni vaa yhdellä vessareissulla läpi!! Whohoo!!! :wave: tai sit mie en vaa muista käyneeni :LOL:

hitto minuu ärsyttää, ku täst mein keittiöstä näkee suoraan tonne mein talon parkkipaikalle, ja siel on joka päivä toi sama pappa nuolemassa autoaan :kieh: se oikeesti yli puoli tuntia päivittäin putsaa tosta autostaan lunta ja raappaa ikkunat joka hiton kohdasta, vaik ne ei oo ees jäässä!!! nyttenki se kävi vaa putsaamassa sen auton eikä ees lähteny sillä minnekkää!!
on se jännä mite tollaset pikkuasiat saa sapen kiehumaa :kieh: on miulla ja ongelmat.. :D

oon huomannu et yöllä kylkee kääntäessä sattuu nykyää tonne nivusii ja lantioon.. :/ puskeekohan vauva sitte just sillo alaspäin, en tiedä :saint:

eilen tuli ekaa kertaa puristamalla tippoja tisuista.. oon ihan hämilläni tästä asiasta vieläkin.. :D

miulla oli ihan jotai asiaaki ku kävin kirjottamaa, mut enhä mie sitä enää muista.. huoh.. :ashamed:
no palaan taas ku muisti toimii! :D jos toimii! :D

zikkeli ja "mimmi" 28+4
 
Hirmu kirjottelijoita ootte :D ei millään meinaa pysyä tekstimäärän perässä.

Teppana ja likka-90 mä oon vasta viemässä kelaan äippärahahakemusta... :whistle: juu, juu vähän viime tinkaan taas pääsi menemään, haen kans viimesen puolen vuoden tulojen mukaan ja oikeen hirvittää koska sieltä saa päätöksen kun oon liiton rahoilla tällä hetkellä ja ekan hakemuksen vasta laittanu menemää, enhän mä tiiä mitä ne sieltä meinaa maksaa ja koska....Nyt kun oon kattellu nii marraskuussa tulleita hakemuksia käsitteleevät tuola liiton kassassa :kieh: Ja aion kyllä viedä kelaan hlökolhtasesti ton hakemuksen jos ne tympeet tätit osais sanoo onko hakemus muuten ok. :)

Täälä kans ilmoittautuu mukaan yks yöllä wc:ssä ramppaaja, parhaina öinä vaan kax kertaa mut välillä parin tunnin välein, ja unihan ei meinaa tulla millään uudestaan. Siinä kun sen kax tuntia pyöriskelee ja taas uus vessareissu niin alkaa hauskuus olla kaukana :)

Tohon sänkyyn pitäs keksiä mulle joku apuvehjes...kyllä toi kyljeltä toiselle pyörähtäminen on sellanen suoritus et joskus itteeki pakkaa naurattamaan mut hiljaa hyvä tuloo ;)

Onko muilla juilinu häntäluun tienoilta? Eilen likan kans käytiin potkukelkottelemas ja kyllä illalla oli hankala liikkua yhtään mihkää. Jos johki istumaa jämähti vähäx aikaa niin sai lähtee liikkeelle kun hidastetus filmis :kieh:

Kyllä tuli viime yönä nähtyä taas kamala uni...Vanhoja luokkakavereita ilmaantuu uniin vaikkei niistä oo näkö- eikä kuulohavaintoo. Heräsin ku rääyin täyttä hätää ja muistin kyl mitä unta oon nähny, enkä viitti tarkemmin kertoo ettei muut näe samanlaisia :(

Mamiti87 mulla oli kans jo rv27 sama sf-mitta ku sulla, eli et oo ainoo jolla on masulla kokoa. Yläkäyrän yläpuolelle on joka kerta mittaraksi piirretty, saapi nähdä mimmonen möhkö täältä mahasta tuloo.

Mutta nyt ulkoilemaan vaikka tuo aurinko aina karkaakin muille maille kun tytön kans suunnitellaan ulos menoo :wave: :wave:
 
Mulla oli neuvolassa viimeksi sf-mitta tasan 30 cm... :eek: esikoinen syntyi 41+3 ja viimeisin sf-mitta häneltä oli 38 cm. aika möhköfantti-olo tässä alkaa jo olemaan! onneks ei oo ku tää viikko enää töitä, tuntuu että tää maha painaa jo aivan älyttömästi ja raskasta taapertaa ja olla koko päivä jaloillaan. no mutta, sinne työmaallehan tästä on lähdettävä! ihanaa muuten ku paistaa arska!! :heart:

Gardenia ja ihana Kapris 30+1 :heart:

 
AAM
ziki joo oma silloinen neukkutätskä (nyttemmin toisessa terkkulassa valitettavasti :( ) piti mua ensin kans kunnon piripäänä ko kerroin patista.. No otinpa sen neukkutätin käden ja laitoin tuohon rinnustan alle ja olin että tossa tunneksä :eek: luulin jo että mulla on syöpä tai vastaavaa :LOL: no sitten se itsekin siinä että kappas sielläpä onkin joku pallura että hänpä ottaa selvää ja otti :) ei kauan mennyt että joku fysiologiaa tunteva emäntä siellä kertoi että joo nou problem :D

Iitasella komia masu :heart:

gardenialla komiat lukemat sf: stä :D
mulla oma käyrä oli esikoisen kohdalla ja tämänkin kohdalla menee keskitason yläpuolella..

häntäluu on saanut olla rauhassa mutta yökääntymiset sängyssä on alkaneet olla kiusallisia aina "pitää" herätä kääntymään tai kun haluaa kääntyä niin poikkeuksetta herää siihen :( melkein semmoi joku hilavitkutin kattoon tekis mieleni asennuttaa jotta sais tuota mahaa nostettua :D :LOL: AU !


 
zikiziki toi rintalastan puutuminen ja kipu. Veikkaisin vahvasti joko närästystä tai että vauva painaa. Tai sitten molempia.... Tai sitten jotain ihan muuta. Kaikkihan on mahdollista.
Ja onnittelut uudesta autosta.

Annulille paranemisia ja toivottavasti supparit eivät ole saaneet mitään suurempia aikaiseksi. Otahan rennosti ja lepäile työkiireistä huolimatta.

Iitasella ihana masu ja kiva että tuli hyviä neuvolakuulumisia.
Niinpä niin, alkaa nämä viikot käydä vähiin ja synnytykset yllättävän lähellä. Ja kokoajan lähestyy.

Öistä, mie käännän aina samalla kylkeä kun jokatapauksessa joudun nousemaan ylös ja raahautumaan vessaan. Unissaan itsekseen ei kyllä enää käännytä edes vahingossa.

Omaa napaa. Kävin tänään neuvolassa. Mukavan leppoisia käynti oli kun pääsin sinne ilman noita vintiöitä. Sai siis rauhassa istuskella.

Pissa puhdas. Verenpaineet 133/94 vähän koholla mutta seurailen ja toistaiseksi olleet kotona ok lukemissa, eli 130/88 soittelen sitten jos nousee.
Painoa tullut nyt koko raskauden aikana 2.5kg Mikä on kyllä hurjan vähän siihen nähden että edellisissä tuli +20kg, per raskaus siis....

Hp 105 ilmankos väsyttää ja heikottaa. Aika hyvin jo anemian puolelle olen päässyt. Rautakuuri alkoi siis nyt.

Sf mitta 28 eli hyvin likellä yläkäyrää. Pirun iso maha siihen nähden että vauveli painaa vain sen 1.1kg ja kasvaa alakäyrällä. Mutta minkäs teet kun mittaa on vain 155cm niin mahan on pakko pullahtaa ulos että vauveli mahtuu sinne.



Vauva edelleen perätilassa. Sykkeet 140 ja liikkui hyvin.

Meidän tytöt näköjään viihtyy perätilassa. Esikoinen, tyttö oli suurimman osan aikaa perätilassa. Kakkonen, poika taas pysyi pääalaspäin kokoajan.
Ja tämä kolmonen jonka tyttö nyt pitäisi olla viihtyy perätilassa.

Vähän kyllä huolettaa nyt vauvan paino. Kun meidän esikoinenhan syntyi rv 37+1 ja painoi 2260g ja nyt th mukaan tämä vaikuttaisi vielä pienemmältä!!!!
Noh, kerkeehän hän vielä kasvupyrähdyksen ottaa. Ja eiköhän ne tuolla äippäpolilla asiasta sano jos siltä alkaa näyttää.
Kuitenkin jo viikon päästä menen siellä taasen käymään.

Sain myös hoitosuunnitelma lapun täytettäväksi. Mihin siis tulee mahdolliset hätäkastenimet. Toiveet synnytykseen ja osastolle oloon yms.

Mutta neuvolasta suunnistin siis apteekkin. Eikä sinne mennytkään kuin 50? kun ostin astmalääkkeet.
Rautaa, Fexin poretabletteja. Jospa noi nestemäiset imeytyisivät tosiaa paremmin ja olisivat vatsaystävällisemmän.
Närästyslääkettä. Gavison, nestemäistä myös ja pitäisi olla tehokasta. Toivotaan että yöt nyt vähän rauhoittuisi.
Alekorista mukaan tarttui myös laastareita,
seba medin baby sarjan pesuaine ja kosteusvoide.
Eiköhän noilla tarpeilla nyt taas hetken pärjää....

Neuvolassa saa nyt käydä kahden viikon välein. Ja viikon päästä tosiaan se äippäpoli. Joten ainakin tarkkaan nyt seurataan. Ja parempi vain niin....

Mutta nyt minä taidan mennä hetkeksi lepäilemään uusimman kaksplussan kanssa kerran postikin sen ystävällisesti tänään toi. Uunissa muhii omatekemä kebab liha, muutaman tunnin päästä pääsee sillä sitten herkuttelemaan.

t: Solina ja pikku Neiti rv 29+2
 
Helou kaikille!

Onko kellään muulla alkanut vaivaamaan sormien nivelet? Siis ovat jäykät ja liikutellessa vähän kipeätkin. Aamuisin ehkä pahimmillaan vaikka toisessa kädessä olen rannetukea yöllä pitänytkin. Heti kaikki tällänen nostaa vähän paniikkia kun mummolla on niin paha reuma ettei kyllä itselleen samanlaista haluaisi. Löysin kyllä toiselta keskustelupalstalta samoista vaivoista kärsiviä joten ehkä pystyn olemaan ensi viikon neuvolaan asti soittamatta neuvolaan. Mutta jos jollain on samanmoisia tuntemuksia niin helpottaishan se kuulla...

Yökääntyilyt ovat olleet jo jonkin aikaa hankalia häpyluun kipuilun takia. Tosiaan olisi kätevä sellanen kahva katossa, josta sais vähän kääntyilyapua. Yöllä tulee käytyä vessassa 2-4 kertaa ja se on jatkunut samana koko raskauden ajan. Viime aikoina on vaan pitänyt käydä sit juomassakin aamuyöstä samalla kun on ensin käynyt tyhjennyksellä :D

Nyt lähden laittamaan naamaa kuntoon ja sitä myöten sitten kaverin luo kyläilemään. Vähän piristystä näihin saikkupäiviin.

Sanni-Maria ja pikkunen 33+3
 
Häntäluu on mulla vaivannut varmaan jo kolme viikkoa..töissä istuminen aiheutti kovia särkyjä ja kävellessä ja jopa yölläkin ollut muutamia kertoja kovia srkyjä..ihan normaalia kuulema on neuvolalääkärin mukaan, kuuluu noihin löystymisjuttuihin..saikulla olen tosiaan osittain tuon oireilun takia äippäloman alkuun asti...nyt on vähän helpottanut tuo häntäluukipu mutta kyllä se siellä on edelleen, odottaa vaan et pääsee mua kiusaamaan :p

-minski ja piiiperö 31+5 (32+0)
 
sellanen juttu että kun tuo asukki tuolla saa niitä hengitysharjoittelun aikana tulevia hikkakohtauksia niin mites kun mulla ne saattaa kestää joku 10-15min..onko normaalia..??eihän se nyt voi olla kivaa hikotella noin kauan?
 
Todellakin upeat ilmat ollu tänään! Jopa tääl Turuus. :LOL: Ja pääsin minäkin jo päiväsaikaan ulkoilemaan, ihanaa kun aurinko jo hiukan lämmittää poskia.

Häntäluu on täällä ollut normaali, mutta vasemmalta puolelta sattuu tuonne jonnekin persluuhun, siis niinkuin pakaran sisälle. Varsinkin kun ensin kävelee ja sit istuu paikallaan, ja siitä kun yrittää nousta niin auz. Sit hetken saa köpötellä ku vanha mamma ja sit se yleensä vetreytyy taas. Vasen lonkka on sit ihan tosta sivulta kipee, mutta se johtuu siitä, että oon sen päälle pudonnut pari vuotta sitten, nyt se on vaan alkanut taas kiusata, varsinkin jos sen päällä nukkuu. Ja pakko on nukkua, kun oikea puoli taas puutuu ihan älyttömästä jos sen päällä makoilee.

Kaverin kaveri synnytti vähän aikaa sitten 4,2 kiloisen pojan kaks päivää ennen kuin oli käynnistysaika varattuna, ja häntäluista puheenollen siltä murtui siinä rytäkässä häntäluu, kuten esikoisensakin synnytyksessä. Au, varmasti tekee kipeetä. :/ No, terve poika ja muuten äitikin selvisi ehjänä, vaikka kokoa pojalla olikin.

Jes, sit hetki vielä töitä ja sit painun paikalliseen Ikeaan ihmettelemään, ja illalla sitten vielä valmennukseen. Täytynee ottaa taas kilo tai kaks evästä mukaan, ettei tuu noutaja ennen klo 20 kun pääsee taas kotiin sieltä.

ventti + mylläävä viuhti 31+1

 
Kiitos vinkistä, Ventti mäkin voisin ottaa eväät mukaan valmennukseen. :D
Mies tuo mut sinne mutta menee sitten punttikselle mun serkun miehen kanssa. :p Toivottavasti ne ei viihdy kauaa yli kahta tuntia siellä. :kieh:

Täällä ei oo häntäluukipuja eikä lonkkakipuja, mut sen sijaan nivuset hajoaa ja piparia särkee. :kieh: Eiks oo mitään mil vois helpottaa noita kipuja? :kieh: Samoin sängyssä kääntyminen on heräämisprojekti aina milloin sit yöllä haluanki kääntyä... :whistle: Sen lisäks maha on tosi kipee jos nukun kyljelläni ilman että on tyynyä mahan alla. Mut selällään ei oo mitään ongelmaa. Neuvolatäti sano että yleensä pitäis välttää selällään nukkumista, mut jos mulla kerran on helpompi nukkua selällään, niin ehkä mun veri sit kiertää tarpeeks...

Mistä olen iloinen niin toistaiseksi ei oo yhtään raskausarpea mahassa. :D Sen sijaan reisiin on tullu jostain ihme syystä sellasia pieniä. Kiristääks mun maha jotenki mun reisien ihoa vai oonko vaan saanu kaikki kilot sinne? :LOL: No mut mielummin reisiin ku mahaan, mun maha on kaunis normaalisti(kin) ja reidet ei edes normaalisti. ;)

).) Tulis jo mies töistä kotiin, mä haluan POSTIIN!!!! Meidän postista olis haettavissa ÄITIYSPAKKAUS!!! :D :D :D Miten mä pysyn housuissani? (en mitenkään)
Jos kohta alkais tekee sellasta thai-kanakeittoa päivälliseks, niin tuliskohan se mies nopeemmin kotiin....

Laala ja Punkero rv29+0
 
Jou, Laala! Pääset kyl mun kyydis pois sieltä valmennuksesta, jos uskallat tulla... kun samalla suunnalla ymmärtääkseni asutaan, ja mä meen joka tapauksessa autolla. Ja poiskin aion sieltä tulla. :D Laitan sulle vaik viel yv:n... ei sit ainakaan tarvi sen takia siellä odotella.
 
moikka :)

ihana ilma helsingissäkin B) harmi vaan et sitä joutuu ihaileen toimiston ikkunoiden takaan :(

sanni-maria mulla ollu myös tota sormien kipeytymistä/puutumista ja ainaki mulla se oli jotain rannekanavan syndroomaa, joka on yleistä raskaana olevilla. mulla auttoi, kun olin vajaan viikon saikulla eikä tarvinnu käyttää konetta ja hiirtä koko aikaa. lisäks venyttelin kättä fysioterapeutin ohjeiden mukaan ja käytin tukisidettä.

yökääntyilyt on hupaisia :) melkonen opereissön, ku mukana pyörii vielä pari ekstra tyynyä tossa polvien välissä ja masun edessä :p sitte muka samalla kahmasen aina peiton mieheltä, ku meil semmonen romsku tuplapeitto ja mieski sit herää :whistle: onneks se saa helposti unen eikä ärsyynny (jollen tee sitä kymmentä kertaa yössä :saint: ).

nukkuminen ylipäätään on nykyisin ihan ultrahankalaa. ravaan veskissä, hypin ylös sängystä kun vetää suonta ja pyöriskelen noiden tyynyjen kanssa etsien hyvää asentoa. vauvakin tuntuu olevan usein hereillä ja virkeenä, ettei siinä senkään puolesta liikuta :heart:

hirmu isoja sf-mittoja teillä :/ mulla oli viimeks vkolla 28+5 vaan 25cm . huomenna näkee mennäänkö yhä käyrien alla vai miten. kiva päästä taas neuvolaan, edellisestä kerrasta on jo yli 3 vkoa. ja masun koosta, niin mä tunnustan olevani vähä kade isomahaisille :ashamed: onhan tää "siro" masukin kiva, ainakaan en oo ihan liikuntakyvytön vielä, mutta ärsyttää kun kaikki hokee, että ei susta kyllä ikinä uskoisi et 8 vkon päästä synnytät :/ mut enhän mä muutenkaan mikään jättiläinen oo ja kun pituutta on 167cm, niin masukin jakautuu tosiaan vähän isommalle alalle.

mullakaan ei vielä oo vielä raskausarpia näkyny, mut masu näyttää kyllä muutoin melko kirjavalta. en tiedä kuultaako verisuonet vaan selkeemmin läpi vai onko ne pienesti joteski repeilly??

nyt työterveyslääkärille jos se vaikka keksis jotain helpotusta mun alaselän kipunointiin. kollegat sano just et kävelen kuin ankka, kiitos vaan niille ihanaisille. joo, mut siltä kyllä tuntuuki :headwall:

t. manna + lilli rv 31+6 :heart: (huomenna alkaa 9. kk, hurjaa miten pitkällä ollaan!!)
 
manna hei täällä pituutta 182 ja sf-mitta neuvolassa 28+0 oli 24cm... Mun jotkut opiskelukaverit ei ollu vielkään tajunnu että mä ootan ennen ku sanoin että alle 6 viikkoa enää äitiyslomaan. Ykskin kaveri oli ihan että HÄH OLETSÄ RASKAANA... En sit tiedä onko se maha muka oikeesti niin "pieni", vai luuliko vaan että oon vähän oudosti lihonnu. :LOL: Toisaalta just välil sit häiritsee ku mietin että pitääks joku vaan lihonneena, mut sit toisaalta tää on aika kätevä ku ei oo niin jättimaha, pystyy paremmin liikkumaan. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Laala:
manna hei täällä pituutta 182 ja sf-mitta neuvolassa 28+0 oli 24cm... Mun jotkut opiskelukaverit ei ollu vielkään tajunnu että mä ootan ennen ku sanoin että alle 6 viikkoa enää äitiyslomaan. Ykskin kaveri oli ihan että HÄH OLETSÄ RASKAANA... En sit tiedä onko se maha muka oikeesti niin "pieni", vai luuliko vaan että oon vähän oudosti lihonnu. :LOL: Toisaalta just välil sit häiritsee ku mietin että pitääks joku vaan lihonneena, mut sit toisaalta tää on aika kätevä ku ei oo niin jättimaha, pystyy paremmin liikkumaan. :D
Täällä kans oli rv30+5 sf 23cm, eli alakäyrällä mennään. Mä oon jo surkutellu et ei mulle varmaan tuukkaa semmosta kunnon pallomasua, näyttää vieläkin istuessa läskimahalta. Mulla ei kyllä oo yhtään helpompi olla nyt vaikka maha on pieni, ku vauva on sisällä kuitenki yhtä iso ku niillä joilla huomattavasti isompi sf, ku tää vauva on tuolla sisuskaluja painamassa. Hankala istuu ku pitää koko aika olla selkä suorassa ku muuten toi painaa keuhkoja. Toivosin et tää maha pullahtas isoksi niin olokin helpottus.
 
yöks yöks yöks, ei toi rauta tauda sopia mulle mitään tänään ostin. N. tunti raudan ottamisen jälkeen tuli heikko olo ja oksensin mahalaukun tyhjäksi.

Nyt röyhtäytyttää, paleltaa ja vapisuttaa ja heikotuttaa. Ja ton muka piti olla hyvin siedettyä. ja kakan marjat.

Ihana rakas mies onneksi hoivaa ja kunhan saa leivät tolle kebabille kaveriksi uuniin lupasi lähtee hakee mulle kaupasta limskaa.
Tekee kauheesti mieli hiilihapollista juomaa.

Pitää nyt sitten keksiä joku toinen rautalääke jota pystyis ottamaan, mikä ei ummeta eikä oksettais.
Pakko kuitenkin tällä hb.llä 105 rautaa nyt ottaa. Ja varsinkin kun se sektio lähestyy kokoajan niin olishan se hyvä leikkauksessa olla hb kohillaan jos menettää verta niin kestää sen paremmin.

t: pahoinvoiva Solina ja pikkukaveri rv 29+2
 
Lääkärissä käyty siis.. Kohdunsuun tilanne aika lailla sama kun pari viikkoa sitte, eli sentin verran auki. Saan vielä rauhallisia työpäiviä tehdä, mutta jos alkaa pahasti supistelemaan niin näytille on mentävä. Hyvä näin =) Vauveli oli jo aika alhaalla, pää ihan häpyluussa kiinni. sf-mittakaan ei ollu kasvanu viime kerrasta ja lääkäri tuumaski että vauva on pari viikkoa hivuttautunut alaspäin.. Paino oli taas tullut alaspäin ja nyt on +100g eka neuvolakäynnistä syyskuulta. Oon kyllä syöny ihan hyvin :)

Rautaa pitää alkaa taas popsimaan kun Hb oli laskenu, verenpaineet oli 110/62, samaa luokkaa ne on ollutki koko ajan.
Oli mukava taas nähdä pikkuinen ultraruudulta, ihanan näköinen mutruhuuli :heart: Äitin kulta! Vielä pitää muutama viikko jaksaa ootella, että ihan livenä nähdään =)
Miten teillä muilla isät on mukana odotuksessa? Meillä ainaki on aina mukana lääkäri tm. reissuilla, jos vaan töiltä pääsee. Jotkut lääkärit vaan on hämillään kun mies on mukana toosankaivuukäynneillä :ashamed: Kyllä kait se mies on sen värkin nähny jo aika monta kertaa aikasemminki.. No tänään oli onneksi meidän "omalääkäri", joka on aika tuttu jo!

Solina83 kannattaa kokeilla luontaistuotekaupasta semmosta ns.rautajuomaa, sitä kestää vatsa huomattavasti paremmin. En vaan muista sen nimeä.. jos joku muistaa paremmin niin kertokaa :)

Te, joilla aikaisempia lapsia: Millä viikolla teidän pikkuset on syntyneet? Mulla esikoistyttö 41+2 ja toinen tyllerö tasan 40. Ja ihan itekseen lähtivät tulemaan.. Tätä varmaan kyseltiinki jo aiemmin, mutta jos jaksatte vastailla niin ois kiva tietää, minkälaista hajontaa tällä osastolla tulee..
Siinäpä ne päällimmäiset, ja Zikizikille kiitokset uudesta pinosta ja sairaalakassilistasta :heart: Pitääkin pakkailla jo pikkuhiljaa valmiiksi.. :)

annuli ja heppu 31+4 (päivälleen 2 kk laskettuun aikaan 3.4.) Se taitaa vieläki kummitella tuolla etusivulla 5.4. mutta eipä sillä väliä, kunhan joskus syntyy =)
 
Tänään rv 31 ja tänään oli myös neuvola.

painonmuutos 311g/vko (kokonaisnousu 5.9kg)
turvotus +/+
RR 120/72
pissa puhdas
Hb 131
Sf-mitta 28cm
raivotarjonta
sykkeet + (128-145 välillä)
liikkeet ++

Lapsi painunu alas ja näillä näkymin on jo kiinnittyny - tää oli pieni yllätys - muutenki on syvemmällä tää eläjä mitä esikoinen oli muinoin (tosin tääkin tykkää olla vasemmalla kyljellä enemmän).
Eilen määrätyistä Buranoista sano, jotta hän ei niitä söisi, koska suositus on, ettei rv 28 jälkeen sais ottaa lapsen verenkierron takia. (Toisin sanoen olin muuten ite taas vaistoni kans oikeessa, ku lekurin määräystä epäilin..)

Sokeriarvojen takia nyt sit varattiin pelkopolipäivälle myös ultra, jossa tarkistetaan vauvan koko. Huomenna on sit kerättävä sokeriarvoista kaari eli mitattava pitkin päivää sekä ennen ateriaa, että jälkeen aterian. Kortti mukaan polille. Ja mikä parasta, saan sokerimittarin kokonaan omaksi!

Kilppariarvot katotaan seuraavan kerran rv 36-38 väliin verikokeella.

Kaikki siis kutakuinkin ok.

pietu ja oikku rv 31 :heart:
 
KELA :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Eikö ne perkele vaatineet viime viikolla saikkulappu Aahan lisäksi sairaskertomuksen.. Ja tänään soitin niin sen kertomus on saapunut sinne 29.1 ja siitä menee sellainen KUUKAUSI kun ne käsittelee sen.. VITUN PERKELE.. edellisen kerran kelalta tullut saikkurahaa 10.1.. Mut ei meidän perhe tarvikaan rahaa laskuihin ja ruokaan kahden kuukauden aikana???? Jos ne ei saatana saa päätöstä parissa viikossa niin pakko maksaa laskut ja eläminen visalla kun sen laskun voi maksaa sitten kokonaan ilman korkoja ja kuluja kun se tulee just sopivasti äippärahojen aikaan..

Illemmalla sitten joutuu lukemaan teidän monenmonet kirjoitukset..

Jaahassu ja Sammo (1700 gr :heart: ) 31+0
 
millipilli
Päivän masut.... eli 31+2

Tässä vielä tän päivän kuvat pötsistä:

kukkaketoni... :D


ja ilman kukkia...


Kiva pussi jäänyt housuihin.. mutta kyllä mulla kuvista huolimatta ihan naisen värkit löytyy :D
 
Heips vaan kaikille tänne huhtikuisiin odottajiin. Mahtuuko mukaan loppumatkalle ajatusten ja `vaivojen` vaihtajaa. Vähän jotain itestä ja masuasukista. Kolmatta odetaan syntyväksi 9.4. ja tyttö lupaus. Synnäri on tays.:hug:
 
Aina mahtuu uusia mukaan, tervetuloa hannustiini! =)

Millipillillä ja iitasella mahtavat massukat! :)

Solina voi yök, inhottavaa, toivottavasti löytyy joku sopiva noiden tilalle!

Jollain oli kanssa möhköfantti olo :) mä oon jo muutaman viikon kutsunu itseäni sillä nimellä :LOL: kivaa olla möhkis :D

Hyviä neuvolakuulumisisa oli ainakin muutamalla, onnea niistä, hienoa että kaikki on mallikkaasti :)

Millasia vaunuja teillä on? Me ollaan jo jonkun aikaa sitten päädytty Emmaljungan duo edge vaunuihin, mutta nyt oon ihastunu myös Crescent classic vaunuihin.. kauheeta kun ei osaa päättää!! Onko kellään kokemusta tai tietoa noista crescentin vaunuista?? Ne on niin uudet suomen markkinoilla ettei mistään keskustelupalstoiltakaan tunnu löytyvän kokemustietoa.. Viimeks tänään kävin niitä babystylessa hipeltämässä :)



tuo valkonen on mun lemppari! :)

En mä enempää muista kommentoida..

Jaksuja kaikille! =)

Sannismami ja masuvauva 28+2
 
millipilli
sannismami, mä oon tuntenut itseni jo hyvän tovin ihan möhköksi... the great white whale. Esikoista odottaessa iso maha oli ihana ja nyt mä oon IHAN KYPSÄ ollut jo monta viikkoa |O

vaunut, meillä on esikoisen jäljiltä vuoden 2005 Brio Novat (eli ihan samat kuin Kombi, mutta pehmeällä kopalla). Nyt ostin niihin uutena kovan kopan, vaikka olisin halunnut koko vaunut vaihtoon... mä vihaan noita kapistuksia!!! Niin paljon kaikkee pikkuvikaa ollut että Brion vaunuja en toista kertaa ostais.

muoks. vielä unohtui...

hannustiini, tervetuloa :wave:

annuli, meidän esikoinen syntyi 40+0 täsmällisesti

millipilli & Frank 31+2

 

Yhteistyössä