<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Helmikuussa

Moikka Mahat :) !

Pakko ihan alkuun kysyä, että liikkuuko teidän mahavauvelit kuinka paljon? Meillä masussa jatkuva mylläys :eek: ja tarkotan todella, että koko ajan on tytteli liikkeessä, masu vaan poukkoilee ja hyllyy puolelta toiselle :x ei ihme, että oksennan päivittäin :x :x .

Sunnuntaina piti käydä synnytysvastaanotolla kun tuli supistuksia ja oli todella huono olo. kaikki kuitenkin hyvin, lukuunottamatta virtsassa olevia keto aineita, joista lääkäri päätteli minun olevan huonosti nesteytetty. Ehdotteli osastolle tippaan tuloa mutta pääsin kuitenkin kotiin kun lupasin juoda hyvin ja palata herkästi sairaalaan jos olo huononee. Ainut vaan, että nimenomaan juominen saa aikaseksi tosi huonon olon, nyt sitten olen syönyt hedelmiä.
Kohdunsuu/kaula katotiin ja sisäsuu edelleen kiinni, kaula pehmentynyt (mutta kuulunee asiaan näin 3.kerralla) ja kaulaa ultralla katottuna 3 cm jäljellä. Vauvakin tsekattiin ja painoarvio (viikkoja 29+0) 1280, eli hienosti vauva kasvaa. Supistuksista sanoi, että jo vauvan kova myllääminen voi osaltaan aiheuttaa niitä. Verikokeita otettiin, jospa niistä selviäisi huonon olon ja väsyn syy.

Jaksamisia kaikille! Itse oon ainakin NIIN KYPSÄ tällä hetkellä raskaana oloon!!!

Miinulainen (pää pöntössä)+ yliaktiivinen Hymy 29+
 
äääää.. kirjotin sitten neuvolakuulumiset ja kaikki hukku johkin bittiavaruuteen :kieh:

Neuvolassa tuli sitten istuttua 2h vastailemassa tyhmiin kysymyksiin. ja vasta kun se täti huomas viimesenä että en meinannu päästä enään liikkeelle se totes et olis kai pitäny harrastaa vähän taukojumppaa aattelin vaan että ai nyt sun mieleen tulee tollanen :kieh:

kaikki neuvolassa ihan mallillaan :)

Viikot: 32+3
Paino: +480/viikko
Turvotus: +
RR: 109/72
Pissa: puhdas
Sf-mitta: 28,5-29cm
Tarjonta: RT
Syke: + 133
Liikkeet: ++

supisteli viimeyönä niin että jopa heräilin 2 kertaa siihen ja niistäkään nla täti ei sanonu yhtään mitään. vasta kuukauden päästä seuraava nla-lääkäri :ashamed: olishan se kiva tietää että onko tuola alapäässä supparit saanu lisää tuhojaan tehtyä. onneks ei kyllä mitään säännöllisiä suppareita ole.

pitäs kohta lähteä ukon exän kanssa ulos syömään :whistle: siis joo ollaan me hyvissä väleissä ja käydään toisinaan yhdessä ulkona :D
 
Oli kiva ylläri...Anoppi oli eilen ostanu kirppikseltä meille pinniksen, mitä olin itekki vähä kattellu mut hylkäsin sit ajatuksen tiukan rahatilanteen vuoksi ja six että mun kummitäti lupas jo pinniksen niiltä lainalle :heart:

Isäntä haki tänään pinniksen kotiin ja esikoinen on aivan haltioissaan maannu sielä, saa nähä miten suu sit menee kun sinne ilmaantuu uus asukki :D

Monella ollu nlakäyntejä, mulla vasta ens viikolla, tuskin maltan odottaa....Tai puntaris käynnin vois jättää väliin. Onnex asukki on pirteästi pitänyt äitimuorin huomion kiinnitettynä potkuihin :heart:

Mutta jos vielä nauttis yhden köyhän ritarin kermavaahdolla :saint:
 
heippa kaikille

ja omaa napaa..tänään huimannu koko aamun ja päivän... mitään ei oikein ole pystynyt tekemään :kieh: ja vielä kun on ollut niin hieno päiväkin.. monet käyny neuvolassa..mulla on huomenna ultra ja samalla tarkastetaan toi kohdunsuun tilanne..jännittää..vaikka onkin kiva päästä kurkkiin pikkuista :D :heart:
jos muistan oikein..niin mannako oli menossa naimisiin..onnea vaan näin etukäteen..
laittaisin mahakuvan 30rv kunniaksi, mutta olen niin tampio että jos saan miehen apuun niin voin vielä saada sen laitettua..
tänään tuli postissa toi avent isis rintapumppu :D ja kyllä sitä sai todenteolla metsästää, kun tuntui olevan joka puolelta loppu..enään puuttuu itkuhälytin..sitten kaikki alkaa olla kasassa..
voimia ja jaksamisia kaikille kaikille :flower:

lumi-enkeli+masuasukki 30+0 (poks) :heart:
 
Kuten tuolla joku muukin mattimyöhäinen, olen kyllä seuraillut keskusteluja parin kuukauden ajan, mutta nyt vasta ilmoittaudun mukaan - jos mahtuu. :) LA olisi 14.4. ja sairala LKS, esikoinen tulossa - nämä tiedot alun pinoa varten. Matkaa kertyy tuonne lähimpään varsinaiseen synnytyssairaalaan vaatimattomat noin 300km... Kovasti täällä on porukka ollut viime päivinä neuvolassa, katsastanpa kuulumisia vielä tarkemmin ja palailen huomenna virkumpana palstalle. Jaksamisia ja voimia kaikille! :flower: AuroraBorealis + nasukki (31 poksis)
 
Jaahassu ymmärrän tukalan tilanteesi. Itselläni lupailtiin kanssa että 32 jälkeen ei enään estellä, nyt kuitenkin esto lääkitys viikolle 34 asti. Mutta minä stemppaan sillä että oltuani kuukauden osastolla jossa oli monia keskosten äitejä, totean että en haluaisi sinne.
Halaun vauvat niin hyväkuntoisina että saan ne heti vierihoiton ja samalle osastolle, enkä yksinään keskolaan. Tän ajatuksen voimin minä jaksan olla makuuasennossa n 23 H/vrk. Joten stemppiä ja jaksamista sinulle kuin myös kaikille muillekin joilla riski ennenaikaiseen synnytykseen.

Vuffi :heart: :heart:
 
(.) blaah, täällä on alkanut kamala ihon kutina...toivottavasti ei tarkoita sitä maksajuttua :( vähän jo kutitti viime viikolla koko kehoa ja nyt tänään ihan hirveästi. Onneksi perjantaina on neuvola ja voivat sieltä sitten lähettää tutkimuksiin. Yksi tuttuni joutui jo paljon ennen laskettua aikaa tarkkailuun sairaalaan ton kutina/maksa-ongelman takia. Toivottavasti kyseessä olisi joku muu vaiva mulla.

Onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista muille! Aika tiukalla tahdilla nyt tuntuu olevan, kun melkein kaikilla on jo 2 vkon välein.

Maha on kasvanut ihan älyttömästi ja punnitus jännittää.

Kivaa iltaa! :heart:
 
Huomenta! Nellah, samaa yritin minäkin kysellä tuossa joku aika sitten. Amme on vielä ostamatta ja en oikein tiedä, pitäisikö ostaa suoraan sellainen isompi vai ensin tuo kohtuamme (veisi vähemmän tilaakin). Kokemusta ei siis ole :)
 
Pitkästä aikaa saan takapuolen alas ja vähän jotain jopa luettua.
Onnittelut hyvistä neuvola kuulumisista.
Meilläki oli peenin kans eilen neuvola,,,

viikot:31+5
hb:128(kiitos lisä raudan)
pissa:-/-
v.paine:127/76
paino:-100g alusta piano +300g (nii palio yli painoo)
sf:30
syke:140-150
liikkeet:++
tarjonta:rt

siinäpä meijän käynti, peeni voi hyvin ja mekastaaki väliin niin että sattuu =)

voimia sinne jotka makailette tai muuten enneaikassuus vaara.
itellä ei kokemusta kohtu ammeesta, meillä mennään ihan normaalilla, on tähänki asti pärjätty.
joku jossain vaiheessä puhunu muutosta, täälä olis sama edessä maaliskaan alussa, ja voimista siihen tapahtumaan ei oo tietoo :'(
vaikka tietty ihanahan se on päästä uuteen isonpaan nyt kun vielä lisäystä tulee,,
illat täälläki jo ihan tuskasia, mitenkään ei hyvä olla ja luut alhaalla natisee jarpaat,sormet ja simmut ihan turvonneet,, eli näitä perinteisiä vaivoja täälläki.
+yö pissat parin tunnin välein..

no se omasta,,

tervetuloo mukaan vaan uudet, itekkin olen tänne hiljattain hypänny mukkaa =)
mukavaa päivää ja toivon tänäänki aurinkoa se saa niin mielen piristyyn =)

hannustiini ja peeni 31+6 :heart:
 
AAM
AuroraBorealis :wave: tervetulloa :D vielä ehtii hyvin mukaan :hug:

miinulainen täällä kans beibe yks joka ei malta lopettaa hillumista.. hirveetä siksakkia vetää ympäri(kin) ehkä vielä :eek: vatsa vaanaaltoilee.. otin tässä yks ilta videokuvaakin kameralla vatsasta :LOL: volvolvol ja sit toiseen suuntaan volvolvol.. kuvaavaa aaltolliikettä :whistle: :xmas:

Hani voiko puolisosi jo paremmin ja toivottavasti noi kutinat ei oo niitä maksa-arvo juttuja :hug: mulla on kans kutissut jalkapohjat :| :/ mutta luulen että on kuivat vaan koska massussakin kutissut ja ceridal ihoöljyä olen hilnkannut suihkun jälkeen kostella iholle niin auttanut :) ja ihanan pehmeä on tullut, suosittelen lämpimästi kaikille !!
Kärsit kans dementoituneesta terkasta kuten ystäväni.. sillä oli kans se unohtunut A) varata seuraavat käynnit tai joo oli varannut mutta ei sit merkinnyt niitä kalenteriinsa ja B) tärkeempi! lääkärikäynti oli jäänyt varaamatta mistä kaverini oli sitten hepulia ottanut.. :kieh: puhuu jo terkan vaihdosta mutta vähän kapeat on mahdollisuudet kun on kaksi terkkaan vain siinä toimipisteessä ja se toinenkaan ei oo sen mieleen oikein.. :(

Muutenkin ihokutinat muistan että lisääntyi esikoisen aikana näillä viikoilla kun tuo vatsa-asukki alkaa nyt sit kasvattamaa sitä massaa oikein urakalla (rv 33-> n. 250 gr viikko?) niin vatsanahka joutuu oikeasti venymään readynä.. muistakaahan rasvailla ehkä välttyy repeymiltä osa.. :|

Talvitie & Jaahassu polikäynneille jaksuja.. :( varsinkin noi pissanäytteiden jätöt välillä on niin turhan tuntuisia kun mtn ei löydykään sit tai ei syytä niihin ole...
jaahassu törkeää että jokaisesta piikistä ottavat sen maksun pitäis olla joku systeemi että kun ne sut määrää niin ei tarttis maksaa.. :hug:

zikillä siellä kans muutoksia.. :hug: no eihän tuo välttis mtn merkkaa että on pehmentynyt sehän voi olla aukikin ja silti mennä yliaikaiseksi synnytykseksi joten nou wörriiies jos ei pahoja suppareita ole. Ota lungisti vaan ! helppo tietty täältä sanoa mutta.. :whistle: :hug:

Jj:t täällä kans vähennetty suolan käyttöä tai ole siihen kiinnittänyt huomiota.. mutta noi sokerit on niin vaikeita mulle :( :headwall: pitäis joku itsehillintä löytyä mutta EI !!! :kieh:

Ja pelkoa siitä että VAUVA ei sais riittävästi ravintoa ei kananta ottaa :D ne vie omansa ja pitävät puolensa.. :) mannako siitä oli huolissaan ! ? ei tartti olla ne pitää puolensa ;) velmut otukset :D

Am & hippunen 31+2 :heart:
 
NK: Omakohtaista kokemusta ei oo kohtuammeesta, mutta joitain hyviä kokemuksia oon siitä lukenut. :) Tosi käyttöaikahan sillä on suhteellisen lyhyt.
Itse aion mennä ihan tavallisella vauvan ammeella.

lumi-enkeli: Täällä oli eilen myös huimauspäivä ja nähtävästi jatkuu tänään. Keinuttaa lähes koko ajan. :/

kadak: Toinen kutiseva ilmoittautuu.. Maha kutisee, jalkapohjat jonkin verran ja kämmenet. Noista tuo maha on kutissut jo pidemmän aikaa, mutta liene ei ihme kun on kunnon mahtimaha. (sf 34) :D
Ja toivon todella ettei oo raskaushepatoosia.

Tänään ajattelin tuosta kutinasta ja huimauksesta soitella neuvolaan ja kysellä hiukan. Onneksi ens viikolla on taas aikakin tarkastukselle varattuna.

AuroraBorealis: Tervetuloa joukkoon. :wave:


Ruttana & Beanie 33+0 :heart: ( Taas poksahti viikot :eek: )
 
Ammeesta meinasin ostaa kotiin sellasen ikean ammeen. esikoisella oli sellanen ja mökiltä löytyy vielä 3 othexin ammetta joten jos niitä ikävä tulee niin ei tarvii ees ostaa. ammetuki esikoisen jäljiltä vielä tuola vaatehuoneessa. mulla on kyllä selkä niin pahassa kunnossa ainakin nyt etten vois kuvitellakkaan kyykkiväni lattialla mutta voihan se olla ihan erijuttu sitten kun saa masun ulkoistettua.

Nellah ja 32+4
 
AuroraBorealis tervetuloa!!!! :)

voi että.. soittaisvat nyt sielt äitipolilta et pääsis käymää siellä.. lääkäri kyl laitto kiireellisenä sen lähetteen.. jos ei huomisee mennes mitää sielt kuulu ni pitää soitella ite.. masentaa ja pelottaa.. :( eile illal koski taas ku kävin maaten ni alko supistamaa.. anteeksi rakkaat masuystävät jää tää meikäläisen kommentointi nyt ihan kokonaan :( noh, koha mie täst vähä piristyn ni sit :)
nyt hammaslääkärii JAIKS! :eek:

ziki ja mimmi 29+5
 
Mä odottelen kanssa lekurilta soittoa ko olin eilen labrassa kurkkukipujen takia.Otettiin nieluviljely joten tuloksia oottelen,olo kyllä kamala mutta asennoitunut jo niin ettei lääkkeitä oteta.Ja onhan tätä jo sunnuntaista asti jatkunut.

Mä en pysty selällään makaan lainkaan.Toisesta pohkeesta rupee siinä asennossa vetämään(eilen lisäsin magnesiumin pillerivalikoimaan)ja toiselta puolelta vetää niin julmetusti tuolta häpyluusta.Joten se on mennyttä elämää.

Mulle lääkäri eilen sanoi että vauva ei ole tuloillaan,kohdunsuu sen sama 3cm ko alussa ja kiinteä.Vilkaisin kortista niin samanlailla oli tosiaan ekalla tutkimuksellakin ollut.Joten nou hätä.vielä.

Eilen tapasin ystävän jolla vajaa 2kk vanha poika ja kuuntelin juttuja ihanasta tyksistä.Ja kuinka siellä kaikki mennyt ihan nappiin.Juu ei ollut mennyt..se on ainoa joka itteä pelottaa että miten tyksissä käy..

milky 29+5
 
Ammeesta oon käsittäny että vauvan pesua ajatellen ihan normaali amme olis kätevämpi... Ite aiotaan kans hakea Ikeasta amme, siel on hinta-laatusuhde kuulemma kohdallaan (amme maksaa jotain 5,90 ellen väärin muista).. :D

) .) Tänään viiminen sokeritesti toistaiseksi... Toivottavasti sekin arvo olis ok nyt niin ei tarttis enää käydä. Pitäis valmistella kasiluokan matikantuntia, mikä on yhdeltä, mut ku ei jaksais.. Huoh.

Laala ja Punkero rv30+1
 
Huomenta vaan kaikille ja tervetuloa uusille =)

Jaksamista kaikille kipuileville ja ennenaikasuuden kanssa painiville! Onneksi kohta tämä kaikkien odotus palkitaan, nim. yksi joka voisi jo luopua mahasta ja sen tuomista kolotuksista...

Kohtuammeesta oli joku kysellyt. Noh, ei ole tietenkään omaa kokemusta mutta ei aiota hommata koska miusta (anteeks nyt vaan jos joku siitä tykkää... ) se näyttää ihan siltä kun laittais vauvan roskakoriin :LOL: Ikeasta saa varmaan sellaisen roskiksenkin edullisesti :D Eli normiammeella mennään meilläkin ja harmi kun Ikeat on niin kaukana, joten ei voi hyödyntää tuota Ikean ammetta.

Kutinaa oli täälläkin tuossa 30 viikon tietämillä. Masua kutitti aivan valtavasti ja jonkin verran myös kämmeniä ja jalkapohjia. Onneksi maksa- ja sappiarvoissa ei ollut mitään eli mahanahka varmaan vaan venyi silloin niin kovasti. Ja säiden vaihtelutkin tekee mulla ainakin tuota kutinaa aina ajoittain. Meillä kyllä ainakin saa helposti neuvolasta lähetteen kokeisiin kun helpostihan nuo maksa- ja sappijutut on poissuljettavissa verikokeella.

Huomenna olisi neuvola. Jotenkin tuntunut hirvittävän pitkältä tämä väli edellisestä kahden viikon takaisesta käynnistä. Nytkö ne viikot rupeaa matelemaan? :eek:

Tarttee nyt lähteä kahlaamaan noita aikasempia juttuja kun saatiin vihdoinkin otettua masukuvaa, joten yritämpäs löytää ohjeet siitä miten sen saa photobucketista tänne laitettua... Tai lähinnä siitä minkä kokoisena.

Sanni-Maria ja pikkunen 34+4
 
Ihan hävettää tulla kirjottamaan tänne :( Alussa muutaman kerran kirjottelin,mutta olen taustalla lukenu päivittäin kuulumisianne! Ajattelin ottaa itseäni niskasta kiinni ja kirjottaa tänne taas, jos joukkoonne sopii vielä? Voimia kaikille suppareista ja kivuista kärsiville!! :hug:

Meillä ammeena ihan tavallinen amme. Mikä on esikoiselta jäänyt.

Sitten itsekkäästi omaan napaan. Raskaus on sujunut hyvin. Mitä nyt närästystä ja pahoivointia ollu. Iskias vaivannu välillä pahasti,mutta se on onneksi helpottanu!! Painoa tullu nyt yhteensä 11kg...,mutta oli sitä omasta takaakin. Onneksi ei olla samoissa lukemissa mitä esikoisesta oltiin.

Me ostettiin tuplat huutonetistä. emmaljungan twin ceroxit ja olivat kuin uudet!! Oli todella hyvä löytö! =) Viikkoja on nyt kasassa 32+6 ja rupee iskemään pieni paniikki päälle!!! Meillä alkaa ens viikolla keittiöremppa. Pitäis vintiltä mennä hakemaan pienet vauvan vaatteet ja pestä ne. Vaatekaappi saatiin onneksi hommattua pienokaiselle.

Itseäni jännittää kauheasti miten esikoinen ottaa pienokaisen vastaan. Ikäeroa heille tulee 1v 8kk. onko vinkkejä miten pehmittää vauvantuloa esikoiselle? Kovasti ollaan otettu esikoista neuvolaan mukaan ja kerrottu vauvasta ja jne. Silti pelkään, jos esikoiselle tulee ihan kauhea mustasukkaisuus kohtaus...lähinnä miten omat voimat jaksavat sitten?! :ashamed:

Nyt tekemään ruokaa ja siivoilemaan. Hyviä vointeja kaikille!! Lupaan yrittää ahkerammin kirjoittaa jatkossa tänne!!
 
Heippa hei :wave:
Jos aikansa kuluksi vähän kirjoittelisi.

Amme meilläkin ihan normi kokoa, sillä ollaan hyvin pärjätty, joskus kyllä jalallista olen kaipaillut, ettei tarvisi kyykkiä mutta lattialla tuo on edelleen. Tarvisi sekin kuurata kunnolla taas välillä. Isommat lapset kun siellä vielä räpiköi myös.

Kutinaa jopa kirvelyä masulla täälläkin tosin johtuu ihan puhtaasti kuivasta ihosta ja talvesta pakkasineen.

Tarvike-hankinnat vauvalle On kaikki melkeenpä tehty. Korviketta täytyy vielä pari purkkia valmiiksi ostaa ja hoitotason pinnasängyn päälle käyn hakemassa lastentarvikkeesta tai jostain jahka kela suo päivärahansa köyhälle.

Perjantaina olisi seuraava neuvola ja 2 viikon päästä viiminen lääkäri-neuvola ja kokoarvio, jos eivät saa sitä siirrettyä seuraavalle viikolle. Oikeastaan toivon, ettei aikaa saisi siirrettyä ja pääsisin vähän aiemmin käymään lääkärillä päivittämässä alakerran-tilannetta ja vauvan kokoa.

Jotkut päivät menee vauhdilla ja toiset taas matelee.
Yöt menee vaan hullummiksi. Täälläkin ne jonkun mainitsemmat kylkiasennot "ainoat" joissa "pystyy" makaamaan. Lonkat huutaa hoosiannaa ja jalat särkee ja kipuilee öisin. Vessassa ravataan ja muutenkin on pakko päästä jaloittelemaan yön aikana. Eilen leivoin normi koti hommien lisäksi ja tälle päivälle sain sitten kiitokseksi selän ja reidet kipeäksi normi liitoskipujen lisäksi. Ratki riemukasta. Mä pakkasin jo osan äitiysvaatteista pois, sellasia jotka olen muilta saanut ja ovat jääneet vähemmälle käytölle. Selkeesti on noussut muutamat housut ja paidat mieleisiksi ja niillä meinaan nyt pärjätä loppu odotuksen. Lisäksi, heti kun mahdun taas muihin, kun odotusvaatteisiin lähtee paketillinen omia äitiysvaatteita (pääasiassa housuja) myyntiin. Melkein tekisi mieli laittaa jo huutonettiin tarjolle ehdolla; Toimitetaan huhtikuussa!

Olen jo ukolle ilmoittanut että syksyllä jatkan viikottaisissa jumpissa ja uusia lenkki verkkareita kevääksi olen sillä silmällä tiiraillut. Alkaa tämä valas-olemus ja raihnainen kunto jo ahdistamaan. Lisäksi olisi hirveä hinku katsella itselle uusia vaatteita
:heart:

Kyllästynyt Iitanen kera mahamöyrijän rv 33+1
 
Tervehdys pitkästä aikaa... :wave:
Piti tulla kirjoittelemaan, kun huomasin että teillä muillakin kutiaa iho! Täällä myös! Toki oli pissassakin valkuaista ja menen antamaan ensiviikolla näytteen labraan. Luultavasti oli taas tullut valkovuotoa näytteeseen. Mulla on kyllä atopiaa ja nyt kun oli ilmat plussalla ja sitten taas pakastui niin sekin vaikuttaa. Mutta kädet, kämmenet maha ja rinnat kutisee aika lailla :kieh: Toivotaan ettei ole mistään muusta kyse kuin ilmojen vaihtelusta...

Jouskis 30+3 :heart:
 
moikka mammat :)

AuroraB tervetuloo :wave:

mullaki ollu kutinaa mut jos vaan jaksaa rasvaa aina suihkun jälkeen bodyshopin kaakaorasvalla, niin ei kutise enää. mulla on tosi kuiva iho, joka pakkasilla kutiaa yleensä muutenki, niin siitä en huolehdi.

amme meki taidetaan suunnistaa ikeaan ja hakee se halpisamme sieltä :p :whistle: sieltä tuli jo viime vkl haettua kaikenlaista kivaa vauvan huoneeseen: pehmee iso matto, pinniksen reunapehmuste ja petivaatteita ym. säästyy kyl kivasti rahaa ku vertaa hintoja lastentarvikekauppoihin.

(.) paino lähteny tosiaan laskuun ku lopetin suolan ja kovast rasvat, eli nyt syön viilii ja kasviksii ja vähä lihaa (ilman suolaa ei mee paljoo). ei ois ehkä varaa ku alun painoindeksi alle 20 ja viimeseen 4vkoon tullu nyt yhtään painoo :/ no, onneks aluks tuli hyvin painoo et on vähän vararavintoo. nlan tätin mukaan ei kuitenkaan haittais jos tuis enempiki ku mulla se sf-mitta alle alakäyrän. ja mä uskon kyllä et vauva ottaa omansa jos vaan pystyy mut pelkään tosiaan et istukan ryökäle ei ihan toimi kunnolla, on vahvasti yhteydessä käsittääkseni noihin r-myrkytysjuttuihin. no, pe taas neuvolaan tsekkaan vauvan kasvua, paineita ja pissoja. ja sit ä-polille jos ei muutosta maanantaihin :/

kovasti tsemppii kaikille supistuksista, erinäköisistä kivuista ja muista taudeista kärsiville :hug: ja zikille hampilääkäriin ja ä-poliajan odotteluun, toivottavasti tulee pian!

ainiin, miks ihmeessä toi suonenveto muuten aina iskee just öisin?? :kieh: sillon on ihan riittävästi muitaki vaivoja pitämässä hereil...

nyt syömään et saan ton painon uuteen nousuun :p

t. manna + lilli 33+0 :heart: POKS =)
 
Täällä huokaistaan helpotuksesta, kun lääkäri soitti ja kertoi ainakin nyt vielä kaikkien arvojen olevan suht ok..Protskua oli pississä aikasta paljon, mutta kuuluu asiaan mun munuaisten takia :/
Verenpaineet kun pysyy vaan hyvissä lukemissa, niin nou hätä :)

Aamulla heräsin kauheeseen olotilaan...Joka paikkaan kolottaa ja särkee. Tais eilinen rehkiminen kostautua :|

Meidän pitää vielä kotosalla vaihtaa makuuhuone ruokailuhuoneen tilalle, koska makkari on nin pieni, ettei mahduta sinne kun vauva tulee..Mut, nyt sit miehen jalka mänt töissä ja huoneen laitto siirtyy, kun en tietty yksin voi alkaa kantelee mitään painavaa.
On vaan aika malttamaton olo :kieh:

Me taidetaan pärjätä ihan tavallisella ammeella, tietty sellaisen ostin missä tulppa pohjassa. Ostettiin Emmaljungan City cerox vaunut, väri cooper. Mä kyl tykkään niistä kovin, vaikkakin testattu vaan kotosalla :) Käytiin monet vaunut kattomassa, ennen kun tehtiin päätös..Mutta, noi Emmaljungat oli ekat mistä tuli fiilis, et noi tahtoo =)

Anteeks, kun höpötin vaan omiani :x

Voikaapa hyvin mammat ja masut ja kohtahan me jotkut jo nähdäänkin =)

Mamma1 31+1
 
AuroraB tervetuloa mukaan vaan :wave:



Amaliaei hätää, vaikka ei kirjottaisikaan :D ei täältä ketään pihalle potkita :LOL: mullakin usein niin että käyn vaan lukasemassa ja sitten kun itse jaksaa kirjottaa niin ei muista mitään mitä piti kommentoida :ashamed:

amme ööö..mä en edes tiedä mikä on kohtuamme :ashamed: oon miettinyt että joku pienempi oitäs saada kun ne normaalit mitä kaupassa on. tilaa kylppärissä ei niin hirveesti ole kun siellä kaameen kokonen poreamme (murheenkryyni) mieskin sanoi ettei mitään ammetta tarvita kun meillä on se :LOL: joo..

kauheesti vaivoja täälläkin ihmisissä :eek: tsemppiä jaahassu ja vuffi toivotaan että viikolle 34 pääsette, sehän alkaa oleen jo turvallinen raja :D ja zikille tsemppiä!! toivottavasti asiat selkeytyy :hug:

onko kellään tällästä mulla ekan kerran yuntui jo ennen joulua kun tein pitkää työpäivää. nyt taas kun on tullut touhuttua niin aika pahana on varsinkin iltaisin..vatsaa särkee ylhäältä ja keskeltä koko vatsan leveydeltä. auttaa kun menee ns. ryttyyn, niin ettei vatsa ole siinä painamassa. tuntuu siis ihan kun joku repis kohtua sivuilta niin että kohta repeää. välillä kipu tosi kovaa ja tosiaan tuntuu jos on pitkään seisoskellut ja kävellyt. kipu ei ole ihossa, vaan juuri sen alla, eli olisko kohdun "pinta"??

nyt oon päättänyt että herkut jäävät ja syön vähemmän ja kevyemmin!!! jos painonnousu ei siitä tipu niin asialle en voi mitään tehdä :kieh: siis raskausmyrkytysepäilyjä on pitkään jo ollut. paineet edelleen ok ja pissa puhdas. nyt neuvolassa seuranta viikon välein ja paineet kotona..

aamulla söin kevyen aamupalan ja kävin lenkillä. otin pitkän kylvyn ja sen jälkeen kunnon rasvaus :D nyt ajattelin keittää kaurapuuroa ja odotella miestä kotiin, sitten katsotaan leffa ja mennään ruokakauppaan. katsotaan missä vaiheessa sitä alkaa himoamaan marjanneja, joita mummu toi eilen :headwall:

JJ-t ja peukkis 32+5
 
Neuvolassa käyty täälläkin, ja ultrassa.

Neuvolan 'tulokset' voisin melkein kopioida suoraan nellahilta, sen verran lähellä ovat!
Viikot: 32+2 (neuvolan mukaan +1)
Paino: +700 viime käynnistä (4 viikossa), kaiken kaikkiaan +7,5kg
Turvotus: -
RR: 101/69
Pissa: puhdas
Sf-mitta: 28,5-29cm
Tarjonta: RT (ekaa kertaa)
Syke: + 130
Liikkeet: ++

Ultrassa kaikki myös kunnossa, tää oli siis ihan oma, ylimääräinen käynti, kun haluttiin kokoarviota saada. Neuvolassa sanottiin, että on siro, ultran mukaan kaikki mitat ihan keskikäyrän tuntumassa/käyrällä. Ei siis mikään sokerivauva ainakaan tässä vaiheessa, vaan ihan sopivan kokoinen tyyppi. Paino on tällä hetkellä aika tasan 2kg.

Gynis naureskeli mun raskausdiabetesdiagnoosilleni, valitti vaan sitä, että ei oo mitään mihin upottaa se ultran anturi, kun oon niin pieni, että maha on ihan pinkee. Sit se survoi sen kanssa ja tuntui välillä aika häijyltä kun se muljahti jostain kohdasta. Mutta saatiinpa katsella pikkuista Viuhtia! Joka oli jo niiiin ison näköinen siinä pienellä ruudulla varpaat melkein suussa. :D :heart: ja gynis oli sitämieltä, etä viuhti ei enää mahdu kuperkeikkoja tekemään, joten sen perusteella saatettais mennä raivotarjonnassa loppuun asti.

Mieskin oli mukana gyniksellä, ja ne tuli vähän liiankin hyvin juttuun... mm. viuhti on kuulemma perinyt aivot isältään, siis sen, että sillä on aivot ja pää oli hiukan jopa keskiarvoa isompi. Mä vaan naureskelin siinä välissä maatessani niiden juttuja. Enpä taida ainakaan mihinkään sisätutkimukseen ottaa miestä ikinä mukaan, jos jutut on tota tasoa. :LOL:

Ja sit kun on saatu omat napa-asiat purettua, niin tervetuloa uusille täältäkin suunnalta! Ja vanhoille (amalia) kans! :) Talvitie, jaahassu, vuffi, tsemppiä estoihin, polille ja lepäilyyn, samaten zikille polille! Kutisijoille, toivotaan, että pakkanen vaan kuivattaa eikä kyse oo sen kummemmasta.

JJ-t, mulla samantyyppistä tuntemusta, mutta mulla ei tunnu koko vatsan leveydeltä vaan aika keskeltä hukan vasemmalta, ja mulle tulee se kun istun paljon. Vrsinkin jos ryhti pääsee lösähtämään. Ilmeisesti mulla jokin tuolla jää liian tiukkaan väliin, mutta samalla tavalla se tuntuu ikäänkuin just ihon alla, ei missään syvällä mutta ei kuitenkan ole ihossakaan. Mulla se vähän niinkun sattuu, mutta ehkä pikemminkin kirvelee ja kutisee ja kipristelee. Enkä tietenkään neuvolassa muistanut edes mainita asiasta. :(

Jokohan riittäis romaani? :ashamed: Täytyy vielä tehdä töitä kun oon koko päivän juossut vaan viuhtia kyttäämässä. :D Ja sit täytyy siivoilla kun miehen sisko tulee yökylään.

ventti + viuhti:heart: 32+2
 
LABRATULOKSET olivat erittän hyvät. ei ollu maksa-arvossa häikkää ja sokeri oli 4.4.
sit oli katottu hemppakin ja oli ollu 111 :eek: :eek: :eek: mites se nyt on noin ylös pompannu :LOL: mut siis erittäin hyvä juttu.

ai niin ja mulla kans pirusti sattuu, kiristää, kutiaa ja vaikka mitä tosta ylhäältä kohdunpohjasta ja kylkiluitten kohtaa. enemmän oikealta ja sit keskeltä. mut johtuu siitä et vaavin jalat on koko ajan siinä ja se potkiskelee ja oikein venyttää kylkiluitakin.

..ja sit vielä kohtuammeesta: en ihan tarkasti tiiä mikä se on mut itse en tykkää mistään noista pienistä ammeista/ istumajutuista.
kunnon ammeella on sit käyttöä melkein rajattomasti :)
 

Yhteistyössä