<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa VOL.2

Paljon Onnea Sanni_maria tytöstä :heart: :flower:

Ihanaa että alkaa meidän pinossa tapahtua =) Hanin lailla loi heti uskoa tännekkin että ehkä tämäkin täältä vielä syntyy. Eilen meni se päivä kun edellinen synnytys lähti käytiin eli rv 37+6 ja esikoinen syntyi 38+4. Ei siis mennyt laskevassa järjestyksessä minun synnytykseni. Yhtään en tiedä missä vaiheessa täällä synnytyksiä käynnistellään mutta kait se korkeintaan on rv 42 joten ei siihen ole "Enää" kuin 4 viikkoa ja onhan se huomattavasti vähemmän kuin jo odotetut 38 B) Positiivista ajattelua :p Eikä tässä jaksa omaa oloaankaan enää tuskailla, se on mitä on ja ei mikään tunnu enteilevän synnytystä, joten yritetään tässä nyt mennä eteenpäin päivä kerrallaan vaikka kontaten :LOL:

Nyt kun on alkanut taas toi kotimainen sairaala-sarja, niin mua on alkanut vähän jännittämään synnyttäminen. Joka synnytys jakson jälkeen vannon itselleni etten katso enää yhtään jaksoa ennen kun tämä on syntynyt. Mulla edellisissä synnytyksissä on ollut mukana myös kauhun hetkiä vaikka kaikki lopulta hyvin on mennyt,mutta nyt ne möröt taas nostelee päitään sieltä kun noi synnytys jaksot on niin lähellä syräntä ja kohta ajankohtainen asia...

Laalaalle Toivon opintojen lykkäyksen onnistuvan harmitta. On kurjaa ettet meinaa vieläkään päästä stressiltä nauttimaan vauvan tulosta ja vauvasta :hug:

Vointeja kipuisille ja supisteleville. Ja tervetuloa uusille :heart:

Iitanen
[/url]
 
Onnittelut Sanni-Marialle ja perheelle! :flower: :heart: :flower:

Palo taas käämit miehen kans, se ei kyl välillä osaa pitää suutansa kiinni... mitään hyödyllistä sieltä ei tule kun yrittää jotain kysyä, mutta muuten kyl taas aukoi päätänsä, prkl. Täytyy rauhoittua ja valmistautua lähtemään kohti keskustaa...
 
millipilli
Alkuperäinen kirjoittaja SädeI:
Millipilli: Millee sä oikee jaksat???? Sähän silti valmistut nyt keväänä ni se varmaa antaa pikkusen motivaatiota? Tsemppii anyway tentteihin!
En mä oikein jaksakaan... tai siis motivaatio on aika lailla nollassa. Saa nyt nähdä saanko papereita keväällä, opparin kanssa voi mennä tiukalle.

Ja JEY, mä bongasin äsken vessareissulla jotain limaroipetta :D
 
Ihanaa!Onnea Sanni-Marialle :flower: :heart:

Ehkä nyt alkaa tapahtua :) Mä aattelin jo että meidän pino on "tuomittu" tälläseen yksi vauva/kahdessa viikossa vauhtiin :) Vaikka ihan hyvähän ettei niitä paljon vielä ole tullut että saavat rauhassa vielä kasvaa mutta nyt alkaa olla jo monilla viikkoja hyvin.Veikkaan että Hani on seuraava :)

Mullakin ehkä nyt ensimmäiset synnytystä ennakoivat oireet ilmestynyt eli ihan Saa**nan kipeä selkä aamusta iltaan ollut nyt kolme päivää :kieh: Mitään muuta ei ole ja eikä tarvi tullakaan ennen sitä huhtikuun alkua kun on päästävä vielä sinne ikeaan :D

Turvotuksesta sen verran että mulla ei ole yhtään mutta viime perjantaina kun siivosin koko päivän ja illalla mentiin saunaan niin turpos jalat vähän..Se tuntu ihan kauheelta :/ Tunsi oikeen kun jalat alko pakkautua täyteen,menin jopa vähän paniikkiin kun tuntu niin inhottavalta eli :eek: ja :hug: teille kaikille kellä turvotusta on :)

Misstar 37+4
 
No niin nyt sitä sitten ollaan täällä Kysissä :wave:
Viime yönä meni lapsivedet ja supisteluja tulee jonkin verran...heräsin 2.00 kun reisiä pitkin tuli tavaraa, kuullostelin vähän ja herätin miehen,soitin sairaalaan ja sitten mentiin
jos ei iltaan mennessä tapahdu mitään niin sitten huomenna käynnistävät ja poika näkee päivänvalon. :heart:

Vähän hirvittää miten toi selkä mutta en mä osaa nyt oikein pelätä mitään, toivon vaan että tää tulis mahdollisimman äkkiä ulos ja pääsisin kotia :'(

Aika jännä kun silloin su:na supisteli niin laittelin kaikki tavarat valmiiksi itselle ja vauvalle kun oli jotenkin sellainen etiäinen että nytköhän jotain tapahtuu ja näin siinä sitten kävi. :eek:

Palaillaan

Lis69 36+4
 
AAM
Jaahassu
ihan sua varten etsitty smilie :D

millipilli jaha roipetta... ?


SS paljon vettä vaan ja jalat kattoon auttaisko koska hirudoid forte on kielletty ? :headwall: :hug: :D okei huono vitsi.. *sori :ashamed:

Laala siellä tuskailee vaan koulujuttujen kanssa... :| no pääasia että tunnet itse niin että ET tuskailee liikaa :whistle:

maha

nyt on taas muisti rajoitettu.. :D eip muuta toistaiseksi.. :whistle: onkos kellään meseä/tai käytättekö ebuddya, kiinnostaako osoitteidenvaihto ? :wave:

am & hippunen 36+1 :heart:
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Lis69:
No niin nyt sitä sitten ollaan täällä Kysissä :wave:
Viime yönä meni lapsivedet ja supisteluja tulee jonkin verran...heräsin 2.00 kun reisiä pitkin tuli tavaraa, kuullostelin vähän ja herätin miehen,soitin sairaalaan ja sitten mentiin
jos ei iltaan mennessä tapahdu mitään niin sitten huomenna käynnistävät ja poika näkee päivänvalon. :heart:

Vähän hirvittää miten toi selkä mutta en mä osaa nyt oikein pelätä mitään, toivon vaan että tää tulis mahdollisimman äkkiä ulos ja pääsisin kotia :'(

Lis69 36+4
jahas.. :hug: tsemppiä ja toivotaan että selkä ei sano sopimusta irti ja eiköhän ne susta pidä siellä huolta ettet raatona ulos tule :) jaksuja !

am :heart:
 
HURJAA lis69!! eli huomenna sit on seuraava "huhtivauva" maailmassa :heart:
meidän poika syntyi samoilla viikoilla ja kaikki meni tosi hyvin=)

en ehtiny seuraavaksi ja voin sanoa et pari kolme varmaan ehtii vielä enne mua, vaikka niin mieluustiolisin sitte seuraava.
 
sanni-maria onnittelut prinsessasta koko perheelle! :flower:

lis tsemppiä matkaan, hyvin se menee!!!

joku kirjoitteli synnärisalista kantautuneista huudoista. ensimmäistä saadessa taisi mustakin ääntä lähteä. silloin kätilö sanoi että suu suppuun, älä huuda vaan ponnista! tämä on jotenkin aina synnärillä ollessa muistunut mieleen ja olen päätynyt vaan sivistyneesti kiroilemaan :D
ei se oikeesti ole paha paikka, ja totta että kipulääkkeet aika taivaan lahja. se kaikki tuska, hiki ja kyyneleet unohtuu sillä siunaamalla hetkellä kun vauvan saa syliinsä. on se sen arvoista.
täällä pestään emmaljungien kantokoppaa ja muita kangasosia, muutoin ei kummempaa. iltapäivällä neuvola.

iltsu & beibe
 
Lis69 onnea matkaan!!! ihanaa saada taas uusi huhtivauva pinoon :heart:

(.) täällä sitä malttamattomana odottelen jos jotain tietoa tulisi siitä käynnistyksestä..taitaa mennä loppuviikkoon tai ensiviikolle kun tietoa tulee :headwall: nyt onkin sitten tekemisen puutetta ja aika menee todella hitaasti. autoakaan ei ole, niin ei voi lähteä mihkään |O huomenna kehittelen jotain ja torstaina kaverille hiusten värjäykseen. kyllä tää aika tästä soljuu. perjantaina onkin 38+0 eli kk siihen kun viimestään vauva sylissä |O

olo on aika kaamee, varpaat ja sormet niin torvoksissa, että ei kummolla koukkuun saa. jalkoja ja selkää särkee, vaikken mitään ole tänään oikeen tehnyt. menkkajomotukset kiusaa, säteilee reisiin saakka ja nyt alkanut tuleen näköhäiriöitäkin. paineet viellä ok.

JJ-t ja joona 37+4
 
Täällähän alko tapahtuun!
Sanni Marialle onnittelut prinsessasta ja Lis69 tsemppiä koitokseen!!

Kyllä täytyy sanoa että jo pari yötä on mullakin ollut mielessä et jokohan kohta lähtö tulee ja onkin alkanu "pelottaan" synnytys..
Lähinnä mietin että miten ne kestää nekivut taas kun tietää jo mitä ne pahimillaan on..Mutta silti ajattelen vain että olen kaks kertaa kestäny pitkät synnytykset ilman puudutuksia niin kai tämäkin menee..

AM löytyy mese ja kyllä voin vaihtaa ossaa jos kiinnostaa,vaikka kaukaa ollaankin.. Ja söpö masu!

Nyt taas muisti alko pätkiin enkä muista mitä piti kommentoida.. Uusia oli tainnut tulla mukaan joten teretulemast!

Omasta navasta ei nyt jaksa valitella,mutta huomisen neuvolan jälkeen jos sit tulis kuulumisia kertoileen..Jokohan sen huomenna sais viimosen tasavko masukuvan ottaa..Jotenki on olu tosissaan semmonen olo et nyt ei mene kauan ku tää syntyy..Mut saa nähä..

Nyt käy taas lapaluun viereen niin kipeesti että pakko lopettaa ja koittaa hellittää kipua..

Mutta hyviä vointeja kaikille!!!

Vaavimasu ja napukka 35+6
 
AAM
joo mä mietin kans että se huutaminen synnytyksessä on tietty sitä "energian tuhlausta" mutta jos se tuo jollekin vapauttavaa fiilistä ja kipua tuntuu "vähempi" niin emmä kyllä kätilön sanoja kuuntelis vaan huutaisin jos siltä tuntuu, muitten sanoista huolimatta... eihän se sitä sun kipua tunne.. :|
jos mun kätilö ois sanonut ko mä siinä kivuissa oisin kärvistellyt että suu suppuun niin oisin kyllä varmaan polkassut naamaan sitä ja sanonut että sopii painua v***uun siitä jos ei kiinnosta kuunnella, että hän ei siinä sitä melonia ulos puserra ja paikkojaan venytä.. :kieh: |O pardon my language taas--- :ashamed:
Mut mä harvemmin tommoi tilassa oon kauhian sovelias.. kaverini mutsi oli taas sanonut näitä legendaarisia lauseita sille matkaan ko oli sit menossa ykköstä synnyttää että ET sitten kiroile siellä salissa.. :headwall: :LOL: kaverini .. -->



jestas tassuttimelle munkin puolesta terkkutoivotukset !! :wave:
 
nannuli mulla on tosi kipeitä supistuksia ja tänään neukku tätsä laittoi mulle lähetteen labraan jossa ottivat valkkari näytteitä. epäili että olis uusiutunut emätintulehdus (en muista oikeeta hienoa latinalaista nimeä) ja sanoi että siinä saattaa olla oireena polttava tunne alavatsalla (mitä mulla ei, eikä ollut viimeksikään) sekä aiheuttaa supistuksia. huomenna tulee tulokset siitä ja hiivasta (mikä luultavasti on taas) torstaina.

Lis toivotaan että käynnistyisi itsekseen ja onnea rutistukseen :flower: :hug:

millipilli onnittelut erite elämyksistä :D

tassutin :wave:

(.) ei mitään uutta neukkulassa, hemppa alhaalla lisää rautaa naamariin, paino hieman mennyt alaspäin (johtune kevyemmästä vaatetuksesta , :D ), lapsi vettä vähän joten perjantaina kontrolliin kättärille.

synnärisalin huudot, mä muistan kun menin esikoista synnyttämään niin joku huusi siellä kuin teurastettava sika lähi huoneessa.mä puhisin vaan kiukusta ihan hiljaa ja mulkoilin miestä.
:kieh: se ei saanut tulla lähellekkään mua ennen ponnistus vaihetta, käskin olla nurkassa hiljaa, raukka parka oli romatisoinut synnytyksen jotenkin ja sillä oli kaikki levyt mukana ja olisi halunnut kuunnella musiikkia ja olla enemmän mukana.
 
AAM
Tutsa :D :LOL: ukot on niin pihalla usein noissa jutuissa ekaa kertaa että ei tosikaan.. toi munkin oma oli ihan hiljaa kiikkustuolissa ja täytteli ristikkoa, sit se kävi siinä välissä vielä kotona ja kahvilla ja suihkussa :whistle: kun minä "avauduin" ja liikuskelin salissa ja kävin suihkussa.. siis 04-07 välillä.. sil ei tylsää ollut :D
 
Oii, ihanaa, yksi pikkuinen nyyttärä lisää syntyneiden listalle. Sanni-Marialle ja perheelle tosi paljon onnea pikkuprinsessasta! :flower: :heart:

Lis, onnea matkaan ja jaksamista! :hug:

Tassutin, teretulemast palstalle! :wave:

Niin joo, mitä Nippikselle ja Nuuttikyllikille kuuluu, ja miten pikkuiset jakselevat?

Hyvistä aikeista huolimatta en ny ehdi enempää kirjoitella. Muuta kuin, että kaikille kovasti jaksuja, etenkin jo "loppumetreillä" oleville/tuskaileville! :hug:
Kääk, eihän tässä itelläkään oo enää ko parisen viikkoa niin olis nasukki täysaikanen. Mihin se aika katosi? :D

AuroraB + nasukki 36 *poks*
 
no jösses, täällä tosiaan tapahtuu :eek:
Lis onnea matkaan täältäkin, ja paljon jaksuja :hug: :heart:

juu mahaa vetää kovaksi täällä, supistelee vaan edelleen, ei niin kivuliaasti kun eilen, meen sitten pissaa lorottaan kohta neuvolan purkkiin, stiksaavat ettei ois tulehdusta..täytynee kysellä että mitenhän sitten jatkon kanssa, jos siis jatkuu..maha on kun KIVI vaikka kyllä vauva liikkuu onneksi siellä =)
ketuttaa kun ei täällä tuppulassa pääse ees lekuriin, joka vois vilasta tota kohdunsuuta..ja hevillä taas eivät ota ä-polille jonne matkaa 70km..on vähän siis ufo olo kieltämättä :p
 
Lis69 Onnea matkaan !!

Satuin lähettämään työkaverilleni viestin, hänella la viikko ennen minua. Oli juuri menossa lekurille, hoitsu oli sanonut, että voi olla synnytyskäynnissä :heart: olo kuulemma olikin sen mukainen. Ja me niin suunniteltiin, että kun toinen ilmoittaa että vauva on syntynyt niin toinen kiireesti vaan perään että päästään osastolle samaan aikaan :LOL: en panisi yhtään pahitteeksi vaikka lähtisikin syntymään nyt

jaahassu ja sammo 37+0
 
Sanni-Maria, onnittelut tyttövauvan johdosta koko perheelle!! =) :flower: ihanaa lisää vauvoja :heart:

Lis, hurjasti tsemppiä tulevaan!! pian on pieni maailmassa :)

Innostuin niin vauvauutisista, että ei taas meinaa muistaa mitään mitä luin.. :ashamed: mutta monella jo täysiaikaset viikot, onnea! :flower: ja tsemppiä rutistukseen jos lähtö tulee pian! :)

tassutin tervetuloa!

Monella supistelee ja kipuilee.. jaksua kovasti!! :hug:

Täällä olo ollut ihan ok sen viime ke-to jälkeen, ei oo mitään poltteluita onneks ollut. Oon ottanu nyt vähän iisimmin enkä oo mitään niin rehkiny, sais pikkuinen vielä rauhassa kasvaa masun lämmössä :heart:

Eilen oltiin synnytysvalmennuksessa ja käytiin synnytyssalissa ja synnyttäneiden vuodeosastolla. Jotenkin mun synnytysjännitystä ainakin helpotti tosi paljon, kun näki synnytyshuoneenki, ei näyttänyt ollenkaan niin pelottavalta paikalta :D ja tuo viime torstainen "vierailu" siellä poisti jännitystä myös. Kyllä hittovie siitä hengissä selvitään!! :D

torstaina neuvolaan.. eipä tänne kummempia :)

Sannismami ja pikkuprinssi 34+2
 
niin ja Laalalle piti kommentoida, että toivottavasti tuo lykkääminen onnistuu nyt ilman mitään soveltuvuuskokeita ja pääsisit vihdoin rentoutumaan ennen vaavin syntymää.. Kurjaa kun pitää loppuun asti ressata opiskeluiden kanssa. :hug: sinne ja jaksuja!
 

Yhteistyössä