<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa VOL.2

manna juu eihä se oikee kerro, etteikö vois rytinällä tulla ja ajallaan. Jotenki vaa silti oottais et ois ees jotain ni tietäs kropan toimivan :D Ja sit ku tulee näit mitkä kertoo, et ei toimis ni ei sekää kovin jees oo :LOL: (siis nää turvotukset, paineet, sf-mitan lasku, päänsärky) Tosin onneks päänsärkyä ei kyl oo ollu ni sillai en usko kyl raskausmyrkytykseenkään =) Sie ootki jo pitkällä! =) Pianha se sielt jo varmaa syntyyki! :heart:

Ja mul ei oo mikää kiire mihkää enkä stressaa mitää :LOL: mikähä mussa o vikana ku kaikki muut pakkailee jo kovasti ja kaikkee järkkäilee ni mie en oo muuta tehny ku vaavin vaatteet pessy sekä kestoja pessy käyttökuntoon.. Meil kyl tää asuminenki o ollu nii vaiheissa, et senkää vuoks ei oo kiinnostanu pistää mitää kuntoo. Ku ekaha piti muuttaa muualle isompaan, mut ei olla saatu tätä myytyä eikä ny jaksa enää sitä myymisrumbaa mitä likemmäs LA tulee. Ja myyntisopimus raukeaa huomenna, eli sit ny vois kyllä alkaa pistää paikkojaki kuntoo :) Mut ei täs kiire oo.. :p
 
Jaa mitähän painelin, tekstit hävisi tuhkana tuuleen....

Hanille tulin toivottelemaan tsemppiä huomiselle, Toivottavasti alkaisivat jo pientä häätämään huomenissa, ei kuulosta yhtään kivalta olosi :/

Iitanen rv 38+1
 
millipilli
neuvolakuulumiset:

rv 37+3
pissassa proteiinit yhdellä plussalla
RR 120/80 ja 119/78 (tähän asti yläpaine ollut 100-110 ja alapaine n. 65)
paino +233g/vko, raskauden alusta tasan 8kg
syke 155
liikkeet ++
RT
 
voi että masentaa kovin.. :( kauheesti olis ollu tälle päivälle tekemistä mut mitää voi tehä ku hyvä et kävelee pystyy.. tuntuu et kerttu työntää päätä miun persiistä ulos!!!! :( auh.. :'( kauhee morkkis ku ukko painaa töissä, ja tää ei pysty ees kotona siivoomaa!
anteeks vali vali.. :ashamed:

ziki
 
Neuvolasta palailtu..
36+0
pisut ok
paineet 120/58
Kohdunp korkeus laskenu 2vkossa sentin ollen nyt 31cm
Rt
Liikkeet ++
paino +747 (yhteensä nyt 64.1kg eli n15kg tullut jo :eek: )
pisut ok
Ottivat kaks putkea verta niihin johkai vasta aine juttuihin..

Eli kaikki ok..
Seuraava neuvola aika laitettiin jo viikon päähän varalta kun nuo aiemmatkin on tullut sit jo ennen "seuraavaa" neukkua.. Jos sitten kattosivat tuon kohdunsuun tilanteen taas..

Mutta nyt nukuttaan poijjaat päikkäreille..

Vaavimasu ja napukka 36+0
 
Ziki, täällä samoja fiiliksiä... mies tuli eilen joskus 23:20 kotio työmaalta, kun meillä on muuttotarkastus torstaina ja pakko saada tietyt hommat tehtyä siihen mennessä. Mun piti aloitella pakkaamista kun tulen tuolta turkulaisten kahvittelusta, mutta oli niin huono olo koko illan, ettei voinut kuvitellakaan tekevänsä mitään... viuhti pisti mun sisuskalujani uuteen järjestykseen oikein urakalla.
Hittolainen kun toinen painaa 16h työpäiviä kahta duunii ja vaikka mitä ja ite tuntee vaan ittensä laiskaks vaikka toisaalta tietää, ettei sille nyt voi mitään. No, toivottavasti pieni ottaa tänään hiukan rauhallisemmin ja olis muutenkin parempi olo niin vois saada jotain aikaseks... Khh kalusteet tulee 2.4., eli olis vielä mahikset saada sekin valmiiks ennen TYKSin keikkaa, taas lisäsyy kestää vaan vielä. Ei sikäli et mitään merkkejä mistään olis, eli SS, kohtalotovereita löytyy!

Huomenna kokoarvioultraan, kivaa!
ventti + pikku-v 37+2
(neuvola 37+1)
 
neuvolasta kotiuduttu ja voi itku mitkä verenpaineet :( siis luokkaa 150-160/105-115!! taas noussu maanantaista selkeesti ja nyt täyslepoo ja heti polille, jos tulee mitään muuta r-myrkytysoiretta. päätä särkee vähän ja käsiä pistelee mut ei muuta. toivottavasti ei tarvis osastolle lähtee. vauva voi kuitenkin ilmeisesti hyvin, sydänäännet oli vahvat ja tasaiset ja on liikuskellut normaalisti tänäänkin. neuvolan täti sanoi että voisi ottaa vaikka kantapäästä kiinni kun ei ole tuota rasvakerrostakaan välissä ja vauva puski siellä hyvin pintaan :heart: lohdutteli myös että vaikka on pieni niin nyt nillä viikoilla ei mitään hätää. uskottava kai se on vaikka alan olla niin väsynyt tähän huolehtimiseen toksemiasta ja vauvan koosta, että toisaalta haluaisin vain vauvan syntyvän ja nähdä omin silmin hänen voivan hyvin!! tää alkaa oleen henkisesti rankkaa ja mun kuulemma rasittavuuteen asti positiivinen elämänasenteeni lujilla. eilen illalla itkin vaan miehelle et miks just mulle piti sattua tämmönen huoli vauvasta loppuraskauteen ja ettei kellään muulla varmasti ole näin pientä vauvaa jnejne. onneks mies on ihanan tasanen ja hyväntuulinen tapaus ja sai rauhoteltua mua. mulla ei noita mielialavaihtelujakaan juuri ollu raskausaikana mut nyt alkaa väliin usko loppuu. ja kun ei pääse edes ulos vaan joutuu tääl sohvalla kökkiin :headwall: tuun hulluks ku normaalisti tykkään mennä ja nähdä kavereita ja puuhailla kotonaki kaikenlaista.

joo, siinä mun valivalit, ei kivuista niinko monella vaan lähinnä ku huolista väsähtämässä olen... :(

hanin tilanne kuulostaa tosi rankalta. toivottavasti löytyy turvotukseen apuja, synnytys olisi tietysti se ykkösjuttu. kovasti voimii sinne :hug:

muillaki oli monenlaista kipua ja vaivaa, yritetään jaksaa, vaika ei tätä kohta enää kyllä jaksais. onneks ihan kohta saadaan vauvat syliin, sen muistaminen saa kyllä ainakin minun naamalle hymyn :)

t. manna + pirpana ja maagiset rv 38+0 yhä =) :heart:
 
onko ihan normaalia et ku tulee supistuksii tai noita muita kipuja (vauva puskee päätä alas), ni alkaa tisseistä vuotamaa maitoo?? miulla tekee niin, onks se iha normaalia?? auttakee nyt taas typerää.. :ashamed: välillä ku on niitä kivuttomii päivii ni ei vuoda ollenkaa.. :whistle:
 
Manna mä jouduin jo osastolle pienemmistäkin paineista tosin mulla oli proteiinit kolmella plussalla 37+2 kun jouduin sisään enkä enään päässy kotiin ilman vauvaa, alko nesteet häviimään jonnekkin niin käynnisti 38+6. onneks tän kanssa ei oo samaa rataa menty ainakaan vielä. toivottavasti saat olla kotona mahdollisimman pitkään ja hyvä että vauva voi hyvin silti :hug:
 
helou tytöt,

Voi hani tuota sun turvotusta. Omani ei ole mitään siihen verrattuna, mutta pystyn kyllä sympatiseeraamaan. Turvonneiden käsien niveliä vähän särkee ja nyt myös naama alkaa olemaan vähän pöhöttynyt, varsinkin leuan alta :(

Ziki, en mäkään jaksa siivota tai tehdä oikein mitään. Ärsyttää ja masentaa tää voimattomuus. Ja paino vaan nousee, kun herkuttelen.

Säde, reidet kuntoon kampanja on ihan pakollinen!!!!!!!! Täytyy miettii, miten saatais tuettua toisiamme palautumaan näistä pöhöistä.

Annuli ja ventti, on kyllä vähän raskaita nää kosteiden tilojen rempat. Meillä mies jäi nyt aamupäiväksi kotiin ja laittaa vesieristyksien primereita just vessaan. Kyllä se etenee siis hiljalleen. Toivottavasti saattais valmiiksi ennen vauvaa. Tai siis, enhän mä mitään tee vaan mies ressu.

Suukkis, älä välitä, ei mullakaan tunnu yhtään siltä, että tää syntyisi vielä piiiitkään aikaan. Supistukset on täysin kivuttomia ja en niitä edes aina huomaa.

JJt - sain kuin sainkin eilen leivottua sämpylöitä ja ei se niin kamalaa ollutkaan :)

Tänään taidan vaan löhötä koko päivän ja huomenna yritän saada itseni kävelylle ja neuvolaan.

k&o 37+2

MUOKS. voi manna. Koita vaan jaksaa! Paljon pienempiäkin vauvoja syntyy maailmaan ja ne kasvaa ihan hienosti, kun pääsee pois masusta!
 
mannalla hurjat paineet.Mutta onneksi on hyvin viikkoja kasassa.

Heräsin jo kahdeksalta kamalasti nukutun yön jälkeen.Sitten siivoilin kanssa,tein mustikkapiirakkaa ;) ja illaksi ruuankin.ja sit ihmettelen et kui paino voi nousta
:LOL: .Nyt oottelen kaveria kylään vaikka ton urakan jälkeen mieli tekis päiväunille.Mutta jos ei nyt kuitenkaan.

Ihana keli,kyllä se kevättä pukkaa vaikka alkuvkosta vielä räntää satoikin.Miettisin just eilen että viime vuonna istutin ekat kukat ulos ihan toukokuun alussa.Ei taida onnistua tänä vuonna kun takapihalle kattoo ni terassi on täynnä lunta...

Opetan vaaville tässä samalla mikä on hyvää musiikkia :D

milky 34+5
 
manna no hui mitkä paineet!! Ei kyl ihme jos päätä särkee! Mullaha oli vain 132/93 ja tarkkaillaan.. Eli tänää sit tietää taas millaset on nyt. Ja nykysi on jalat aamust asti turvonneet ja ruvennu sormet puutumaa.. Mite muuten ton noin ison verenpaineennousun huomaa kuin päänsärystä?
 
Heips :wave: !

Kaikille vauvaantuneille onnea :flower: :flower: !!

Uusille tervetuloa munkin puolesta :wave: .

Pikaisesti vain omaa napaa (myöhemmin koitan raapustaa lisää).
Eli neuvolassa käyty:
Paineet 118/77
Prot +
gluk -
HB 108
Paino +700g
Turvotus ++
SF 32cm
Tarjonta rt
Vaavin syke 160
Liikket ++

Huomenna pitää kiikuttaa uusi virtsanäyte aamulla. Te joilla tietoa, mitä tuo prot + käytännössä voipi tarkoittaa? Aiemmissa raskauksissa moista ei ole ikinä ollut. Ei varmaan kuitenkaan mitään hälyyttävää?

Alavatsaa särkenyt koko päivän ja tyypin jokainen liike SATTUU :( :( . Eilen illalla supisteli 10min välein reilun tunnin, otin sitten pari panadolia ja painuin nukkumaan, niin loppuivat :) .

Miinulainen +Hymy 34+3
 
miinulainen eikös se oo sitä et proteiinit on plussalla ja siten voi enteillä raskausmyrkytystä? MUTTA useimmiten (etenki ku sul noi hyvät paineet) ne voi mennä plussalle silkasta valkovuodosta. Eli et valkovuotoo ois pissan seassa. Et en usko et ois vakavampaa :hug:
 
manna :hug:
samoin hanille :hug:
ja kaikille muillekkin vaivaisille.

voi hemuli kun oot onnekas, pääsiskin liikkumaan, mä en ole viime perjantai jälkeen päässyt pihaa juuri pidemmälle.

zikiziki en mäkään pysty kotihommia enää tekemään, en ole kohta vkkoon pystynyt, niin kipeätä tekee :| .tänäänkin on pappa jeesaamas pojan hoidossa, vei aamulla ulos ja syötti ja vie iltapäivällä taas. en pysty nostamaan enää mitään tai edes kävelemään ettei supistais niin että on pakko pysähtyä :| vali,vali täälläkin..ei ole kivaa enää. ja kaiken tämän eritteen ja kipuilun kruunaa kutiava alapää, olen koko raskauden ollutkin yksi hiivalettu.

 
voi haukutos taas kerran. Innostuttiin aamupäivästä lähtemään perhekerhoon. Lapset kyllä tykkäsivät kovasti kun pääsivät kavereiden kanssa leikkimään. Mutta itseltä tuollainen reissu vie kyllä voimat täysin ja nyt silmät ristissä tässä kirjoittelen samalla kun odottelen makaroonin kiehumista.

Lihamakarooni loota menossa siis uuniin. Tai oikeastaan kolme, yksi pakkaseen, yksi illan ruuaksi ja yksi kasvisversio tolle meidän neidille jonka mielestä liha on pahaa.


Kiitokset onnittelijoille, tuntuu hassulta tietää jo näin etukäteen meidän neidin tuleva syntymäpäivä.
Kerkiääpä nyt ainakin valmistautua, ja jännäilemään.

On se vain ihme, vaikka toukokuusta 2007 asti tätä on odotettu ( jos lasketaan siis raskauden yrittämisaika mukaan ) ja jo näin pitkälle on päässyt. Niin silti nämä viimeiset kaksi viikkoa tuntuvat nyt "pahimmilta"
Mutta niinhän se on, odottavan aika on pitkä.


Piin hepatoosiko on sulla nyt päällä? Kovasti jaksamista ja onneksi siekin olet jo hyvillä viikoilla. Ja varmasti seuraavat nyt hyvin.

Onnea ja jaksamista kovasti kaikille suppareista kärsiville. Koettakaa jaksaa, ei tässä enää kauan mene.

Vaavimasu, juu on.... siis noita vihlaisuja alapäässä ja tuntuu kun vauva kairais päätään siellä. Ja sitä se kai tekeekin.
Reppana kuvittelee että sitä kautta tulee ulos ja harjoittelee jo reittiä. Siis meidän vauva, vaikka eipä se tule onnistumaan.

Toivottavasti Nellah pääsee äippäpolille pian ja saa jotain apua lonkan kanssa, tai sen sektio päätöksen.


JJ-t soittelehan siekin herkästi äippäpolille jos noi paineet meinaa nousta enempää. Ja jos on vielä turvotustakin, saatika tulee muita oireita. Olisi se parempi kuitenkin aina tarkastaa. Ja siekin onneksi jo noin hyvillä viikoilla niin ties vaikka käynistelisivät jossain välissä ;)

Hanille myös jaksamista olon kanssa. Koetahan kestää.

Manna8 mulla piti esikoisen odotusajan neuvolakorttiin liittää lisäsivu kun loppui tila kesken kun joudun niin tiheään käymään neuvolassa ja äippäpolilla sen myrkytysen ja vauvan pienen koon vuoksi.

Voi Manna, nyt sulla oli kyllä paineet jo tosi korkeet. Mites pissa? Oliko proteiinia?
Lähdet kyllä nyt tosi herkästi äippäpolille. Ja vaikka se osastolla olo ei ole mitään herkkua niin on siellä aina hyvä olla Ja turvallista Siellä saa kuitenkin paremmin levättyä ja ruoka tehdään valmiiksi. Joten sun ei ihan oikeasti tarttis mitän tehdä siellä.
Ja kun olet jo noin hyvillä viikoilla niin varmasti käynistelevätkin jo suht herkästi.
Joten jos se olosi yhtään huonontuu, tai vaikkei huonontuisikaan niin soita äippäpolille. Parempi se on aina niin.
Kovasti onnea tulevaan ja jaksamista oloosi.
Ja koeta jaksaa uskoa että vaikka vauvasi on pieni niin hyvin hän voi.

Miten mulle tuli sellainen fiilis, että etkös sie viimeistään perjantaina ollut menossa äippäpolille tarkastukseen. Jos et jo aikaisemmin lähde.... mutta et taida enää sieltä yhtenäkappaleena palata vaan pienoisen nyytin kanssa. =)

Sanoivatko millipille mitään noista sun paineista ja pissan proteiinista? Kerran ovat selkeästi nousseet....


Minä en kyllä jaksa tuntea tippaakaan huonoa omatuntoa siitä että mies on töissä ja mie en kotia pidä aina niin kauhean siistissä kunnossa. Sellaista tämä elämä vain välillä on eikä sille mitään voi.
Ja kehtaan sille vielä illalla vihjaillakkin että voisi siivoilla täällä.
Me molemmat tiedettiin että mulle on rankka raskaus tulossa jo kun tätä alettiin suunnittelemaan joten eipä voi mitään.....



miinulainen, noi proteiinit pissassa voi viitata alkavaan raskausmyrkytykseen. Mutta jos mitään muita oireita ei ole niin luultavasti on vain valkkaria lorahtanut pissanäytteen joukkoon. Joten ei huolta.
Muista aamupissanäytteeseen tehdä sitten huolellinen alapesu. Niin jospa se sitten puhdas olisi.


Jaahas, jospa sitä lähtisi tyhjäämään pyykinpesukoneen. Miks nää kotihommat eivät voisi joskus vain loppua....


t: Solina ja Kirppu rv 35+3 13 yötä niin nähdään =)
 
SuukkoSulle ei kai tää verenpaine oikein muutoin tunnu ku just vähä päänsärkynä. käsiä vähä pistelee mut en tiedä johtuuko se samasta, voi kuulemma liittyä turvotukseen ä-polin mielestä mutta ei välttämättä mitään erityistä. vauvaki voi verisuonia painaa.

yritän just päästä läpi kättärin päivystykseen, polilla olivat sitä mieltä et sinne pitäs nyt soitella kun kyselin sieltäki neuvoa tähän. neuvolassa ei ollut mun "oma" täti ja sanoi vaan, et soitat polille herkästi jos päätä alkaa särkeä. varmaan särkee jo tästä miettimisestä mut parempi soittaa ja kysyy ku huolehtii koko iltaa.

vauva möyryää superaktiivisesti. kättä ja jalkaa työntää kylkeen ja peppua kylkiluihin. ainaki se on vahva vaikka pieni onkin :heart:

*muoks* päivystyksen kanssa juteltu ja ohjeena juoda paljo ja levätä ihan vaakatasossa. se pistely käsissä johtuu ilmeisesti siitä että turvotusta luvassa täälläki lähiaikoina... :/ mut onneks ei tarttee lähtee osastolle, paitsi sitten ehkä perjantaina, kun meen seuraavaan kontrolliin taas.
 
Ziki,kadak,ventti Mä olin äsken uimassa ja uin 500 metriä kun yleensä uin kilometrin.Siellä altaassa mietin että pitäskö nyt silti jatkaa vaikka olin jo ihan poikki...loppujen lopuks kävi oikee itteänikin ärsyttää se mun asenne että "pitäs nyt uida se kilometri"..koska ei meidän enää Pidä tehdä mitään jos ei jaksa/huvita.Mäkin menin sitten hyvällä omalla tunnolla lillumaan porealtaaseen :D
Ja eilen pistin miehen tiskaamaan vaikka en ite ollut tehnyt juuri mitään koko päivänä :saint: Mutta mä olen kohta synnyttämässä ja muutenkin tässä nyt kärsinyt kaiken näkösestä joten mä voin kyllä mielelläni vaihtaa osia miehen kanssa jos se hoitaa synnytyksen ja muun :p :D Eli miehet vaan töihin,ne pääsee muutenkin liian helpolla B)

Tänään oli mullakin neuvola..siellä kaikki ok.Painoa oli taas viikossa tullut kilo eli oli nyt 63(17kiloa tullut yhteensä..tättärää :saint: )Ja sf-mitta 33,mikä sekin sentin kasvanut viikossa ja beibe kiinnittynyt :)

Solina Kiva että sait sen sektioajan..Musta ois ihan kauheeta tietää millon tää syntyy koska mua jännittäis jotenkin niin paljon :eek: :D Mutta sulle varmasti hyvä niin ei tarvi stressata enään.

Manna :hug: Päivä kerrallaan vaan eteenpäin..Niinkuin kaikki muutkin on sanonut niin oot jo niin pitkällä että hyvin kaikki menee :hug:

Misstar 37+5... Tajusin eilen että kohta se vauva oikeasti tulee ja me ei olla enää kahdestaan sitten :eek: ..emmä mitenkään hidas oo tajuumaan asioita :whistle: tässäkään menny kuin yhdeksän kuukautta :xmas:
 
Kaikille niille jotka kärvistelee verenpaineiden, proteiinien ja turvotusten kanssa :hug:
Nyt muistatte levätä!!!!!! Nimim. kokemusta on..

Täällä siis vielä ollaan, yöllä klo 3 supistukset loppui. Tän päivän olo ollut hankala, kävely hankalaa ja seistä en jaksa. No, tunti sitten supistukset palasivat.. voi jee.. Siis mä olen jotenkin käymistilassa mut en löydä starttinappulaa joka hurauttais moottorin käyntiin :LOL:
Katotaan nyt miten käy, montaa yötä en jaksais valvoa, kuitenkin päivät pyörii kaksi pienintä ja sitten iltpäivällä tulee koululaiset kotiin.

Kiva, koiralla alkoi juoksu. Nyt sitten pitää muistaa niitä housuja laittaa sille jalkaan ja parin viikon päästä se ei saa lähteä omille teille. Muuten meidän perhe kasvaa taas :LOL:

Minäkään en pahemmin jaksa kotitöitä tehdä, tässä perheessä kun pitäis joka päivä pestä pyykkiä ja imuroida. Nytkin on aika kamalan näköistä, mutta ei voi mitään. Jos vaikka vähän imurois.

Jännä nyt seurata kuka saa seuraavaksi vauvan viereensä.

Vilijonkka + 37+5
 

Yhteistyössä