<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa VOL.2

ONNEA TUTSALLE JA PERHEELLE!! :flower: :flower:

Allus: mäki siitä painoarviosta kyselin terkalta, ku tuntuu että täällä niin monelle on tehty. Se vaan sano, että jos on tarvetta niin katotaan ultralla mut muuten hän käsipelillä arvioi. Ei kuitenkaa oo mulle sanonu, minkä kokoseks hän meijän pientä arvioi. On kuulemma ihan "normaali". Terkkari on kyllä niin nuori, että ei varmaan oo vielä saanu sellasta näppituntumaa ku vanhat konkarit.
 
Odotukseni päätttyi rv 38+2 19.3. 2009 klo 01.32 tuloksena ihana pieni tyttö :heart: mitoiltaan 2740g ja 49 cm, tänään kotiuduttu ja kaikki on hyvin.

Palailen linjoille kera synnytyskertomuksen kuulumisien ja lueskemaan muiden kuulumisia kunhan tässä alkaa arki löytymään.

Pikaisesti vilaisin etusivulle, joten onnea myös toivottelen muillekkin vauvautuneille :flower: Lis, Hani ja tutsa :flower:
19.3 0n näköjään ollut hyvä päivä meidän pinossa =)
 
onnea kaikille uusille vauvan saaneille!
( tässähän iskee itsellekin vauvakuume ) :whistle:

vuffille tsemppiä huomiseen!

viikonlopun aikana aika kiitettävästi olette jälleen kirjoitelleet, luin vähän hätäseen läpi. koitan illalla taikka huomenna oikein keskittyä lukemaani.

iltsu & beibe
 
Onnea uusista vauveleista Iitanen ja tutsa ja hani :flower: :heart:

Ihan komian kokoinen poika sinne tutsalle tuli vaikka oli jotenki niin pienen ja siron näköinen se sun maha. Se on kyllä hassu miten toi mahan ja vauvan koko ei korreloi toisiaan sitten ollenkaan!!

Nyt mullakin alkaa ekaa kertaa tuntumaan siltä että tulispa jo!
 
Täällähän poksahdellaan oikein urakalla :)
Onnea [/b]tutsa ja koko perhe :heart:
Onnea
Iitanen teidänkin perheelle :heart:
Ihanaa, että vauveleita pukkaa näin joutuisaan tahtiin ja ensi viikolla tulee vaan lisää! Tästä se alkaa lähtölaskenta =) =)
Tsemppiä ja ihania suppareita kaikille, jotka ensi viikolla pääsevät ponnistelemaan joko suunnitellusti/suunnittelemattomasti :heart:

annuli ja vauveli 38+2
 
miljoonasti onnea tutsalle pojasta ja iitaselle tytöstä :flower: :heart:

nämä ihanat uutiset saa omankin olon entistä malttamattomaksi mut eipä täs muuta tosiaan voi kuin odotella, kirjaimellisesti =) meillä mies tosin vielä malttamattomampi, juttelee vauvalle jatkuvasti että tules sieltä jo isänkin syliin. mä toisaalta nautin näistä lopuajoistakin...

sädeI käynnistyspäätös torstaina riippuu verenpaineista/toksemia-arvoista sekä siitä onko vauva kasvanut. molempien pitää olla kunnossa jotta eivät käynnistä. ja painoarvio, niin mun nlan täti teki ensin ihan käsikopelolla ja kun vaikutti pieneltä + oli paineet KORKEET, niin sitten kättärillä tosiaan jo neljästi katsottu ultrallakin tässä loppuraskaudessa vauvan kokoa ja vointia. mun nla-täti on vanhempi ja kokeneempi ja hyvin osunu samaan kokoluokkaan kuin ultra.

solina on mullaki kotona ollut paineet jopa 144/89 lääkityksen kanssa (aamuisin ennen lääkken ottoa), mutta heti albetol-tabun jälkeen on paineet ollu tosi alhaiset. syön 2 tbl/pv. ja nyt 3. kuuripäivänä mullaki vissiin alkanu kroppa tottuun tabuihin, ei enää huimaa ja vapisuta. tosin ärsyttävä ummetus alkanut :( siitä en olekaan vielä koskaan aiemmin kärsinyt. mutta tosiaan kovasti tuntuu vaihtelevan mulla paineet ja lääkitys selkeästi laskee.

ziki ootko vielä soitellu ä-polille jos vuotoa noin tulee? mä varmaan jo kysyisin asiasta.

vauva möyrii ja painaa vuoroin kehkoja ja rakkoa niin ettei tiedä miten päin olisi... saa mun puolesta kuitenkin liikkua vaikka kuinka paljon ja kovaa, siitä tietää että voi hyvin :heart:

mukavaa illan jatkoa, täällä jatketaan sohvalla laatuohjelmien parissa, nyt poliisiopistoa tarjolla... :D

t. manna + pikkuinen 38+4 :heart:
 
nyt muistan sitten millaiset oli tarkalleen synnytyssupistukset esikoisesta. Pakko oli peittoa heilutella äsken varmaankin ekaa kertaa koko tänä vuonna, sanokaan mun sanoneen, EI ENÄÄ ENNEN VAUVAN SYNTYMÄÄ :whistle: jumalauta mitkä selkäkivut alkoi heti kun suihkuun pääsin.. esikoisesta oli koko viikko ennen syntymää peittojen heiluttelujen jälkeen tällainen olo pari tuntia.. ei pysty, ei perkule vaikka auttaisikin synnytyksen käynnistämiseen. mieluummin otan nämä selkärepiset vasta kun synnytys on käynnissä, en möyrimisen jälkeen .

jaahassu ja sammo 37+5

ahneellako pska loppu :ashamed: ?
 
ONNEA TUTSA JA IITANEN :heart:

jaahassu voi voi :hug: toivotaan että lähtis sitten käyntiin jos joudut tosiaan kärsiin! mä aioin kanssa eilen tehdä kolme ässää, mutta mies sanoi ettei hän halua tökkiä vauvaa päähän niin jäi kahteen :kieh: tuli kyllä sellanen olo että taitaa olla kyse muustaklin esim. mun valas olemuksesta :'( eli ei tosiaan kivaa. viimeksi joskus tammikuussa touhuttu ja ensi kerta taitaa mennäkkin toukokuuhun |O

(.) taas vaan omaa napaa, kun ei viitsi koko aikaa koneella istua :ashamed: viikonlopun aikana myrkytyksen oireita ollut aika paljon. paineet 80-95 (siis alapaine) eli korkealla. näköhäiriöitä ja pyörrytystä on sekä outoa vatsakipua. vauva liikkuu tosi paljon ja voimakkaasti niin että sattuu :x polvet pettää alta ja turvotus taas ihan omaa luokkaansa :eek:

huomenna neuvola ja toivottavasti jotain tietoa tullut jos pääsisi aiemmin sinne käynnisteleen tän paskan olon takia :saint: salaa myös toivon että proteiinia olis pissassa niin sais konkreettiseksi nää epäilyt eikä tarvis koko aikaaa epäillä omaa oloaan ja pelätä pahinta :ashamed:

puolelta alkaa dokkari siitä insesti-isästä :wave: kannattaa katsoa jos pystyy!! on meinaan aikas järkyttävä se tarina :eek:

JJ-t ja Joona 38+2
 
jaahassu täälläkin kohta kaks kuukautta kulunut siitä kun peittoja heiluteltiin, ja juuri sen takia että alkaa hillittömät supparit vähän sen jälkeen :kieh: Jos tietäiski, että siitä seuraa synnytys niin ois ihan ok! Mutta turhaan ei jaksa koko yötä kärvistellä kipujen kanssa.. Eli selibaattia nyt sitten varmaan useampi viikko vielä :( Vaikka niin paljon niistä touhuista tykkäänkin :heart: Aikasemmissa raskauksissa ihan sama juttu, joten onneksi tähän alkaa jo tottua!
Jepulis, mutta hyviä öitä mammat ja masut :hug:
 
Onnea tutsa ja iitanen :heart: :flower:

Nukkumaan pitäisi lähteä, väsyttää.... Käytiin lasten kanssa tänään reippailemassa n. 10km, isommat päyräili/käveli, kuopus istui rattaissa ja niitä sit työntelin. Hyvin meni matka, yllättävänkin siis lasten osalta :D

Mut koisimaan.

KAikille suppareita jotka niitä jo toivoo!! ;)
 
Onnea Iltaselle :flower:

Omaa napaa sitten taasen.. tuli taas säännöllisiä suppareita 10-5min välein ja kävin sitten kättärillä pyörähtämässä ja 3h pitivät mua salissa supparit hiipu aina käyrillä ja välissä kävelin niin taas tuli hyvää käyrää hetken ja taas hiipu joten sain sitten valita että meenkö osastolle vai otanko lääkkeet kotiin. no kotiinhan mä halusin. kohdun suulla sitten sentään jotain tapahtunut mut ei tarpeeks :headwall: kanavaa vielä jäljellä, ulkosuu 2 sormelle auki ja sisäsuu 1 sormelle auki. ja proteiinit plussalla ja paineet 127/90 :eek:

Nyt iltapalaa, lääkket napaan ja unta

Nellah ja Toni 38+1
 
Onnea Tutsalle ja Iitaselle ja koko perheille!! :flower: :flower:

Tosi tiheästi näitä vauvauutisia pukkaa ja ensi viikolle tulossa lisääkin. Nellahkin varmaan pääsee pian synnyttäneiden klubiin, sen verran tiheästi olet nyt saanut synnärilllä vierailla..

Mannalla lääkkeet ilmeisesti tepsi tosi nopeasti, kuulostaa aika uskomattomalta. Mutta hienoahan se on, toivottavasti olosikin alkaa olla parempi.

Täällä maha heiluen kökötelty sohvalla suurin osa päivästä. Vauva heiluttaa pyllyä aika tarmokkaasti.

Tilia 36+5
 
manna kävin joo pyörähtämässä synnärillä ja ei ollu ku valkovuotoa.. mut siellä ollessa piirtiki sellasii supistuksii käyrälle et meinasvat ottaa sisälle mut oli kohdunsuu vielä kiinni ni kotia laitto..

täällä sitä nyt valvotaa maha pinkeenä kipujen kera :(

ziki ja kerttu 35+3
 

Yhteistyössä