<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa VOL.2

millipilli
Vauvansa saaneille suuret onnittelut :flower: :flower: :heart: :heart:

Mäkin haluuuuuuun!!! Tänään olin pari tuntia pojan kanssa HopLopissa ja kyllä tuli hiki jo katsellessa... onneks mun ei tarvinnut siellä juurikaan mitään tehdä. Kertaalleen piti poika hakee pois pomppulinnan liukumäestä ja laskettiin sitten mäki yhdessä alas :D

millipilli & Frank 38+6
 
Onnea Kadakillekin vauvautumisesta! Pääsivät just meistä eroon siellä naikkarilla niin tulitte tilalle :flower:

Säde: Riittää että vauva on raivotarjonnassa. Meillä ei ollu ainakaan kiinnittynyt edes vesin menon jälkeen. Ihan liikuteltavissa oli pää vielä kun synnärille mentiin.

Manna: just noinhan siinä sitten kävi, kaikki paha unohtui ihan samalla hetkellä kun ponnistaminen oli ohi =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nappi1984:
Säde: Riittää että vauva on raivotarjonnassa. Meillä ei ollu ainakaan kiinnittynyt edes vesin menon jälkeen. Ihan liikuteltavissa oli pää vielä kun synnärille mentiin.
Mulle sanottiin eilen kättärillä että kun vaavin pää liikkuu niin jos menee vedet tai alkaa todella kova supistustoiminta niin ei saa kävellä vaan pitää mennä vaaka-asennossa koska napanuora voi luiskahtaa eteen.
 
Kiitoksia kaikille vauva-onnitteluista :heart:

Jos pikaisesti synnytyksestä kertoisin...
Elikkäs tuolloin 18.3 keskiviikkona ei päivällä mikään kielinyt tulevasta. Oli ihan samanlailla puuduttava ja kipeä päivä kuin edellisetkin :D
Illalla klo 22 sanoin ukolle lähteväni nukkumaan ja sänkyyn päästyäni tuli supistus ja hetken päästä toinen. Ajattelin että nousen vielä ylös ja laitan aamuksi lapsille tarha vaatteet valmiiksi, jos ja jos vaikka supparit jotain enteilisi. Ukkoa kehoitin menemään nukkumaan pitkän päivän päätteeksi, jos lähtö yöllä tulee. Sain vaattet valmiiksi ja sanoin meneväni takas maate. Tällä välin ei supistellut. Kömmin takaisin sänkyyn ja peiton päälle saatuani tuli jälleen ensimmäinen mojova supistus. Siitä toivuttuani totesin ettei tässä nukkua tarvi jos näin jatkuu ja nousin ylös aikeissa käydä vessassa. Matkalla vessaan napsahti kalvot rikki ja lapsivedet lorisi pitkin kinttuja. Sitten tulikin kiirus, vauvahan ei ollut laskeutunut ja kiinnittynyt. Sanoin ukolle että nyt soittaa lastenhoitajan paikalle joka tulikin hetimiten. Itse kasailin vielä pyyhkeitä kasan matkaan auton suojaksi. Auton penkki laitettiin makuu asentoon ja kohti laitosta (30km). Matkalla soitin synnärille ja kellottelin suppareita 5min välein.

Synnärillä kätilö tutki kohdunsuun-tilanteen, joka oli täysin epäkypsä. käyrällä loikoiltiin seuraava puoli tuntia. Supistuksia tuli kokoajan 5 min välein. Seuraavaksi lähdettiin saliin. Sain kipupiikin helpottamaan supistuskipua. Lääke teki olon ja olemuksen turraksi supistukset jatkuivat edelleen napakoina. Kätilö jätti meidät lepäämään. Käski soittaa kelloa jos olo alkaa olla tuskallinen niin katsotaan tilannetta. Muuten saisimme levätä aamuun, jolloin synnytystä alettaisiin vauhdittaa. Kello oli n. puolen yön paikkeilla.
Tuskissani ja turtana makoilin sängyllä ja yritin torkkua supistusten sadellessa kipeinä kokoajan. N. reilun tunnin verran jaksoin olla jolloin olin tosi kipeänä. Komensin nukahtaneen ukon soittamaan kätilön tilannetta tarkastamaan ja jotain lääkitystä antamaan. Kätilö tuli ja tutki, kohdun suu oli lähes täysin auki vain hiukan reunaa jäljellä ja vauvan pää tuntui jo tulevan. Siihen jäi toiveet kivunlievityksestä. Lupauduin ottamaan ilokaasumaskin vaikka aiemmin olin sen käytöstä kieltäytynyt. Kätilö soitti toisen kätilön paikalle auttamaan. Ja eikun ponnistelemaan, 2 min ponnistelun ja kiroamisen jälkeen ( joka muuten tuntui paljon pidemmältä). Ilokaasun harhauttamana koin ponnistavani vauvan ulos 3 kertaan :ashamed: Tyttö syntyi ja kiireissään päätti päästää ensi rääkäisynsä ennenkuin oli kerennyt päätä kunnolla ulos saada. 10 pisteen tyttö pääsi heti rinnalle. Itse selvisin ilman epparia tai repeämiä.

Tämmöinen "pikanen" kertomus täältä. Kuulumisia paremmalla ajalla, tissitakiainen jälleen huutelee... :heart:

 
Nellah: Toi on aika jännä juttu, noi ohjeet vesien menon jälkeen.. joka paikassa neuvotaan vähän eri tavoin. Mä vielä kysyin puhelimessa ton vesien menon jälkeen, että miten teen kun vauva ei oo kiinnittynyt. Käskivät vaan odotella suppareita ja olla mielummin pystyasennossa ja liikkua, että vauva laskeutuis paremmin.
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille!! Kylläpäs pk-seudun tapaamisen jälkeen on poksunut, teillä oli jotain ihmekaasua tai jotain siellä ilmeisesti! :LOL:

Itse vielä yhdessä koossa. Tuntuu että maha on kyllä laskeutunut, mutta kipeitä supistuksia ei ole täällä näkynyt. Niitä toisenlaisia kyllä lähes jatkuvalla syötöllä, aina kun on liikenteessä. Multa jäi viime tipassa väliin se keskiviikkoinen tapaaminenkin, kun piti mennä pelastamaan kaveri (tai sen lapsi) pulasta. Ehdin vain käväistä Sellossa, mutta en tullut edes tapaamispaikalle, kun piti häipyä.

Kiva että maanantaina on taas neuvola, siellä toivottavasti kuulisi jotain kohdunsuun tilanteestakin. En kyllä tiedä kuuleeko; katsooko se terveydenhoitaja koskaan alapään tilannetta? Mulla on vain lääkäri pöksyihin katsonut, ja lekuriaikoja ei ole enää luvassa.

Sammutin äsken valot tunniksi ja sytytin sen sijaan pari kynttilää. Aika monesta naapuristakin näytti valot menevän pois päältä.

Me muuten saatiin siskolta lainaksi sellainen Stokken ovaalin muotoinen pinnasänky. Ruuvit olivat kuitenkin hävinneet säilytyksen aikana ja me sitten Stokkelta kysyttiin, saisko ostaa pelkän ruuvipaketin. Onnistuu kuulemma, suositushinta 60 euroa!! :LOL: :LOL: |O
Jäi sitten ostamatta ja mies kävi hakemassa sopivia ruuveja kierrätyskeskuksen laarista eurolla ja lisäksi rautakaupasta pari kulmarautaa. Eiköhän toi sänky ole kohta kasassa. Mutta siis aivan uskomatonta hintaa pyytävät ruuvipussista..

Tilia 37 + 4
 
Ihanaa, onnea Kadak ja pieni prinssi!


Allusmamma: taitais tulla sankolliselle vaatetta vähän liikaa hintaa, sieltä etelästä tänne Pohjois-Savvoon kun taitaa tulla matkaa se rapiat 500 kilsaa... :wave:

Ja kiitos Iitaselle synnytysstoorista! :heart: Sehän meni sitten käytännössä lähes luomuna! :)
 
tilia cordata
Ei täälläkää th oo kertaakaa pöksyihi kurkkinu, lääkäri vaan. Ja toi meidän ä-nla "th" on kumminki kätilö!! Minu mieslestä seki vois iha yhtä hyvin sen kohdunsuun tilanteen kahtoo, vai voiko?

Ambulanssilla vai omalla kyydillä Sekö sen määrittää onko vauva laskeutunu ja kiinnittyny, vai mistä se on kiinni?? Vaiko ihan tapauskohtaista?
 
Täälläkin vielä yhtenä pakettina.. Ei auttanu eilinen siivousurakka eikä kuuma kylpykään illalla :( On kyllä tullu suppareita koko päivän, mutta semmosia ihan tehottomia kovettumisia.. Diipadaa siis..
vesien menosta mulle on sanottu, että jos vauvan pää antaa yhtäänkään periksi niin ambulanssilla on mentävä ja makuuasennossa oltava sairaalaan asti. Siinä on nimenomaan riskinä se napanuoran esiinluiskahdus, mikä on siis hengenvaarallinen tilanne vauvalle Näin aion myös toimia, koska ainakin viime neuvolassa vaavin pää liikkui vielä hiukkasen. Hui kamala jos kävis jotain sen takia, että on annettu ohjeita väärin :'(

Hemulille, jaahassulle ja kadakille roppakaupalla onnitteluhaleja pikkuisista nyyteistä :hug: Ihanaa :heart:

Jepulis.. tämäpä lähtee tästä laittamaan lapsukaiset nukkumaan. Rentouttavaa lauantai-iltaa kaikille =)

 
vadelmalehtiteetä saa luontaistuotekaupasta =) Ite ostin sellaisesta ja ensimmäisestä ei löytyny ku jotain sekoiteteetä, mutta saman ketjun toisesta myymälästä (isompi, keskustassa) löytyi haudutettavaa vadelmalehtiteetä :) Oonki sitä juonu ny kupin tai pari pvässä.. En viel viihti sitä kolmea juoda ku jos sit synnytys alkaiski. Ku sanotaan, et se vahvistais kohdun lihaksiaki (niinkös se oli?) ja sit synnytyksen alkaes supistuksetki ois voimakkaampia jollon lyhentäs synnytyksen kestoa. Tiedä sit onko vastaavaa hyötyä mut on se iha hyvää hunajan kans :heart:
 
ööö.. :eek: mistä mä tiedän että onko vauva kiinnittynyt? lekuri sano viime ke että on laskeutunut mut ei kiinnittymisestä puhunu mitään.

:flower: :flower: Onnittelut kaikille vauvautuneille. Mäki haluisin jo :heart:
 
ONNEA ONNEA ONNEA ONNEA kaikille vauvan saaneille. Kaikki tuntuu nyt rytinällä saavan ja MÄ vaan kärvistelen...no ei vais :LOL:

On se vaan niin lähellä kuitenki meillä kaikilla. Täällä ei uni tule silmään ja oudot tuntemukset häiritsee. Pissalla saan kokoajan ravata ja alapää hellänä...jospa se tästä. Keuhkokuume ei näytä vielä hellittävän, mutta muahan se ei nujerra. :kieh:
Tosta kiinnittymisestä tuli mieleen ettei uudelleensynnyttäjällä ainakaan kiinnity ennen h-hetkeä ja ensisynnyttyjälläkin se voi tapahtua vasta ihan loppumetreillä...no hätä!

Mä tein kyllä "Helenan" kanssa sopimiksen, että ensi perjantaina mennään vielä messuille ja sit se saa luvan tulla vaikka jo päivälläkin. Katotaan totteleeko tyttö äitiä vai luontoäitiä
:LOL:

Vielä kerran ONNEA vauvan saaneilla ja supparipuhureita sitä kaipaaville.
Superheppuli ja "Helena" 38 pokspoks
 
AAM
:wave: huomenta... ei kukaan yön aikana pukertanut :| *höh* mä niin ajattelin että joku ois.. |O
no katsellaan viikolla :D :LOL:

pöh ajatelkaas että on pikkumielisiä & ilkeitä ihmisiä.. mies ja poika teki lumilyhdyn tuohon meidän pihalle eilen illalla.. ja joku oli käynyt yön aikana potkimassa sen tohjoksi, törkeää saakelin nuoriso, ja vähän aikaa sitten istuivat sen meidän keinun killiin :kieh: :eek: siis ei ollut sulanu itsekseen mitä teitty ois voinut käydä mutta kun pallot monen metrin päässä lyhdystä.. surullista :(

tänään kirppiskeikka mankkaalla.. MLL:n oma katsotaan kaverin kanssa jos sieltä löytyisi jotain kivaa vielä :heart:

am & hippunen 37+6
 
Onnea taas uusille vauvautuneille!!! :heart: :flower: :heart:

Voi kauhia teidän kanssa kun te yritätte pieniänne savustaa masusta pois! :LOL:
Mä olen ihan tyytyväisenä täällä niin kauan ku pieni ei synny. On vähän vielä projektia... :whistle:

Meidän pienellä vaan lempinimet lisääntyy.
Sen lisäks että se on Punkero, se on Masupora, Potkuri ja Azipod (Toi viimeisin on laivatermi, joka tarkottaa siis potkuria joka voi kääntyä 360 astetta pystyakselinsa ympäri... EI varmaan tarvii enempää selvittää miks Punkeroa kutsutaan silläkin nimellä)... :LOL:

Täällä kävi ihan hullu lumisadekeli illalla/yöllä, mut onneks tuleviks päiviks on luvattu lumensulatuskeliä, aurinkoa (välil vähän vesisadetta) ja +4 - +5 astetta lämmintä!!! :D Mä tykkään siitä että kevät tulee!!! :D

Nyt mies katsoo formulaa ja mun pitäis tehdä vähän aamupalaa... :p

Laala ja Punkero rv36+5 (ihan pian ollaan täysiaikaisia...)
 
AAM
Laala teilläkin katsottiin JIMiltä ilmeisesti se Masayardsista kertova ohjelma missä oli ne maailman suurimmat risteilijät :D :LOL: heh.. hauska.

mulla on tuo pelko etten halua vauvaa käynnistyksellä :ashamed: "nothing" else..
 
Hemuli, Kadak ja Jaahassu nyt ainakin oli pyöräyttäny vaavelon maailmaan, ONNEA!!!!!

Täälä ei kummempia :ashamed: räkätauti pukkaa taas päälle, kurkku kipee ja kärsä vuotaa |O |O Alapää hellänä, välillä kävely on yhtä TUSKAA :kieh:

Eilen illalla isäntä kippas tos muutaman paukun ja kun ite menin nukkumaan niin sillo iski aatos et mitäs jos tänä yönä tulee lähtö ja kuski humalas :whistle: No onnex ei tullu :saint:

Nyt menee taas näihin alapään juttuihin :ashamed: mulla sen äippäpolin ronkkimisen jälkeen pamahti pukama sit NIIIIIN isoksi ku olla ja voi, jomotus kamalaa ja istuminen ja kävely hankalaa. No kuiteski perjantaina huomasin läntin pöksyis ja pukama oli suoraan sanottuna RÄJÄHTÄNY!!!! :kieh: :kieh: Nyt oon sitä puristellu aina välillä tyhjäx, suihkutellu ja laittanu tota rasvaa mut aina vaan sieltä tulee verta ja kipiä on. Onx muilla kokemuksia kauanko tätä kestää?? :headwall: :headwall: Ei oo kiva olla jo ny rätti takapuoles kun tietää että kohta se on taas uudestaan edes, samat rättisulkeiset ja särky |O

Blääh!!!Aurinkoiset kelit taitaa olla menneen talven kelejä kun taas pukkaa uutta lunta tulemaan, mutta käännettiinpähän kelloja kesää kohti :flower:

Outokumpu rv37+2
 
hhöh :xmas: mieki iha tohkeissaa tulin kattoo et kukas nyt ilmottaa pikku nyytistä, ni ei ollukkaa kukaa poksahtanu, outoa :D

ziki ja kerttu 36+2 (jotka sai eilen pari niin kovaa supparii et meinas taju lähtee!) vähä säikäytti :ashamed:
 
Allusmamma joo meillä katottiin, mut Punkeroa sanottiin Azipodiksi jo sitä ennen, mun mies kun on töikseen rakentamassa siellä niitä maailman suurimpia aluksia. ;) Ne on kuulemma livenä nähtynä aika paljon vaikuttavampia ne Azipodit... Plus että ei se oo mikään Masayards enää, vaan STX Europe. :LOL:
 
Tulin nopeasti vain ilmoittamaan että aivan äärettömän suloinen pieni Piiperömme (poika) syntyi 26.3.09 klo 04.57 reilun 10 tunnin urakan jälkeen. Pituus 49cm ja paino 3470g, pipo 36. Koko perhe voi hyvin ja toipuu, mutta palaan synnytystarinaan myöhemmin, ja se tarina on pitkä :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

-Minski ja perhe
 
Minski27 oikein paljon onnea pikkuisesta koko perheelle :flower:

eilen tuli täälläkin jo harkka suppareita... :D toivossa elän ettei tämä menisi yliaikaiseksi niin kuin esikoinen meni... taidan lähteä pihaa kolaamaan..

lumi-enkeli+masuasukki 36+5 :heart:
 

Yhteistyössä