<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa VOL.2

Minskille onnittelut! :flower:

Täällä ei mitään hyötyä seksistä ollu. Normaalia supistelua, mut ei muuta. No täytyy joka päivä ottaa uusiks :LOL:. Mies ei varmaa hiljasen kauden jälkee olis yhtään pahoillaan :whistle:.

Ei silti vauva vois viel keskiviikkona olla masussa niin voisin käydä hulluilla päivillä jos vointi sen suo.

Täällä kans univaikeuksia. Päässä heittää ku ei oo moneen yöhön nukkunu kunnolla. Taidanki tästä mennä sänkyyn lueskelemaan jos vaikka uni tulis. Olis ihan kiva pusertaa toi ulos niin ettei olis ihan rikkipoikkiväsyny.

Mannalle tsempit huomiseen! Hienosti se menee :)

38+2 :heart:
 
Onnea Minskille pienestä pojasta :flower: :heart: Saatiinhan me tällekin päivälle poksu-uutisia :)

täällä lähtee nyt ässsät käyttöön. lähinnä kuitenki siks kun tietää et huomenna aletaan käynnistellä niin kiva et on sit puhdas koti vauvan tulla. ja seksi taas, niin voipi olla viimonen hetki vähään aikaan ku siihen pystyy, niin hyödynnettävähän se on ;) muuten en kyl usko et ässsät nopeuttais käynnistymistä, vauva tulee ku haluu :D

voi tuska tota lumen määrää ulkona :( miehen pitäs hakee ke tai to meidän uus auto lahdesta ja auto on tietty tilattu (lokakuussa) kesärenkailla kun eihän helsingissä KOSKAAN ole lunta enää huhtikuun alussa. paitsi nyt :/ no, suhaillaan ehkä sit taksilla mennen tullen kättärille...

vointeja mammat!

t. manna + nappula 39+4 :heart:
 
Paljon Onnea nyyttinsä saaneille! :flower:

Laskeutumisesta/kiinnittymisestä Niin meitin vauva ei oollut laskeutunut ja neuvolassa annettiin ohjeeksi mennä synnärille makuultaan jos vedet menee. Synnärillä sanoin, ettei vauva laskeutunut kun mentiin vaan ei ne ollut asiasta moksiskaan. Kysyin että saako tässä nyt olla pystyssä niin meinasivat että kyllä voi. Totesi vain että lapsivettä lorisee kokoajan sen takia kun vauva ei ole asettunut kanavaan tulpaksi...

Kakkosen syntymän aikaan kun kalvot puhkottiin synnytyksen edistämiseksi en saanut sängystä nousta enää ollenkaan kun ei ollut laskeutunut. Tiedä nyt sitten näistä ohjeista, enpä tajunnut siinä sitten kätilöltäkään kysyä syytä.... :/
 
Emmie Joo, luontaistuotekaupastahan tuota teetä saa, omani tuli malmin novassa sijaitsevasta :) Mutta luulis olevan ihan vakkarivarusteena kaikissa, se kuulemma auttaa mm. myös ripuliin :whistle: Joo, eipä tänne ainakaan supistuksia tai muitakaan tuntemuksia tuonu, mutta onpahan kokeiltu ja kupposen vois tänäänkin ottaa, hyvää oli :p

Onnea Minskille nyytistä ja Mannalle ihan sikana voimarutistuksia ja tsemppejä huomiselle, niin lähellä, niin lähellä... :heart: :heart:

Ihanaa, appiukko lähti kahdeksi viikoksi teneriffalle ja me saatiin auto siks aikaa käyttöön, aikamoista luxusta siis tiedossa, viimoset puol vuotta menty julkisilla paikkaanku paikkaan.. Ja päästään saunomaankin heille ihan rauhassa, tänään illalla meinattiin jo käydä "korkkaamassa" :D

Piin 37+4
 
AAM
Minskille & perheelle :flower: & :hug: suuret onnentoivotukset poikavauvan johtosta !!

Mannalla huomenna sitten jänskät paikat.. ja paikat jänskänä :D olenpas huvittava :kieh: :whistle:

MLL:n kirppikseltä ei mtn ! karseasti oli hinnoittelu ihan päin seinää.. sit ko siellä piti olla heti kärppänä ja kun ei oltu niin mammat sieltä oli hamstranneet parhaat päältä ja seuloi sitten niitä siellä sivussa (ikeakassin kokoisissa säkeissä ) ja jätti paskimmat takasin rekkiin.. :kieh: ai että *yrpi suoraan sanottuna.
en tiiä mutta meininki siis se että kaikki on valmiiks hinnoiteltua ja koon mukaan pöydissä.. eli nopeat elävät ja saa parhaat ja maksu sitten "kassaan" niistä mitä päättää ottaa mukaan... no eipä tartti uudelleen mennä. Se jäähallin kirppis oli kivempi. ja ei toi laatu mikä tuolla oli niin musta vastannut hintojaan..

( . ) Raudasta närästystä.. :kieh: yöks ! no eipä auta pakko on syyä ettäsaa noi hempat ylemmäks..
Beibe on alkanut porailla enempi ja enempi alakertaan.. auts.. |O ja Hulluille ois tarkoitus munkin lähteä ke aamuna sinkoilemaan kölin kanssa, tiputan tenavan tarhaan ja siitä tapiolaan. . . jeejee :D
tuleekin kiireinen viikko mietin et jos kävin muksun kanssa huomenna vielä töissä piipahtamassa äkkiä.. :whistle: mut saas nähdä jos jättäis perjantaihin kuite. We`ll see.. :D

Superheppuli ja muut pk-seutulaiset http://kaksplus.fi/haku/hae?q=kerho

ja siellä on vihreällä pohjalla oleva on oikea :D :wave: miitinkiä ensi viikolla tiistaina klo 12 forumin arnolds !!

Am & hippunen 37+6 :heart:
 
Helou mammat..
Tulin pikasesti ilmotteleen että yhtenä vielä ollaan..Eilen illalla kun luin pojalle sängyssä,niin tuli jo sellanen supistus et oikeesti oli kipee ja tuli jotenki ihan kylmä ja tärisin ja se kesti ainaki pari minsaa..Olin ihan varma että lähtö tulee yöllä,mut ei..se oli vain se yks pitkä kipee suppari..Yöllä taas suppaili ja nukuin huonosti,mut supparit oli kuiteski aika vaisuja..
Nyt on sit päivän taas ehkä n 20min välillä supistellu,mut on vähä napakampia jo..Saa nähdä kauanko vielämenee..Masu on jotenki mutenki koko ajan sellanen hellä..

Nyt sitten jännittelen kun pitäis huomenna hoidella vielä yrityksen juttuja..
Mut taitaa tulla aprillivauva tästä ellei nyt sit jotai suurta äkkilähtöä tule..

Nyt pitää alkaa syömään ku on kauhee nälkä..

Onnea minskille ja perheelle pojasta!!!

Vaavimasu ja napukka 37+4
 
Millaiset kotiintulovaatteet kannattaa pikkuselle pakata? Ku ois pitkähihanen body, ja sit potkarit. Entä riittääkö vanupuku vai pitääkö olla se ihan kunnon toppapuku? Ja sit töppöset ja lakit toki kans.. Mut kuin paksuja niide kaikkien ois hyvä olla ettei vaavilla ois liian kuumakaan? Ku todennäkösesti vaa veis sen kottiin suoraan ja jos käykin kaupassa, ni eihä siin olla ulkona ku iha vähän aikaa. Tuntuu tyhmältä, mut ku en oo iha varma mitä kaikkea tarvis?
 
Alkuperäinen kirjoittaja superheppuli:
Kaikki tuntuu nyt rytinällä saavan ja MÄ vaan kärvistelen...no ei vais :LOL:

On se vaan niin lähellä kuitenki meillä kaikilla. Täällä ei uni tule silmään ja oudot tuntemukset häiritsee. Pissalla saan kokoajan ravata ja alapää hellänä...jospa se tästä.

... että ensi perjantaina mennään vielä messuille ja sit se saa luvan tulla vaikka jo päivälläkin.
Voispa peesata tähän, mut EI!! En kärvistele yhtään, ei mitään probleemaa olossa (paitsi pukamat... :ashamed: ) ihan ku ei olis raskaana edes!!! Ihan vannomalla että tämä yksilö jää mahaan!

Toisaalta, messusuunnitelmat täälä on samat :D

Vattuteetä aion hankkia heti maanantaina (ruohonjuuresta luulis löytyvän?) ja näitä (vyöhyketerapia) hierontoja alotellaan miehen kans varmaankin tänään. http://www.geocities.com/HotSprings/Villa/6162/vinkit/vyohyke.html Noilla (uskoisin), saatiin esikoinen lähtemään ulospäin :D

Ei sillä muuten (vauvan ulos savustamisesta puheenollen), mutta kun tää on perätila ja ellei ennen laskettua lähde iteksiin syntymään, joudutaan tekee sektio ja sitä minä EN missään nimessä halua! :/
Joten mieluummin yritän savustaa vauvan ulos enne laskettua...

Niin, onnea paljon Minskille! :flower:

Outokumpu: pukamista, että "paraneminen" mulla tapahtui esikoisen aikaan 6-8 viikossa synnytyksen JÄLKEEN... eli en nyt edes jaksa olla toiveikas... ikinä eivät lähteneetkään sitten kokonaan kun tulin jo uudelleen raskaaks, tällä kertaa suunnittelin meneväni lääkärille synnyttyksn jälk joka toivon mukaan leikkaa tms ne irti... :$
 
Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Millaiset kotiintulovaatteet kannattaa pikkuselle pakata? Ku ois pitkähihanen body, ja sit potkarit. Entä riittääkö vanupuku vai pitääkö olla se ihan kunnon toppapuku? Ja sit töppöset ja lakit toki kans.. Mut kuin paksuja niide kaikkien ois hyvä olla ettei vaavilla ois liian kuumakaan? Ku todennäkösesti vaa veis sen kottiin suoraan ja jos käykin kaupassa, ni eihä siin olla ulkona ku iha vähän aikaa. Tuntuu tyhmältä, mut ku en oo iha varma mitä kaikkea tarvis?
Tätä mä pohdiskelen myöskin!

Paitsi että meillä on pakattuna ihan normi toppapuku... joku sanoi että vauvoilla pitäis olla AINA yks kerros enemmän vaatteita kun ihmisillä... tarkoitan muilla kun vauvoilla siis :D

..eli kai tuohon pitäis jotkut vielä alle / päälle laittaa... (?)
 
Minskille perheineen isosti onnea :flower:
ja Mannalle TSEMPPI ja :hug: huomiselle!!!

vaatetutuksesta, mä olen kanssa pähkännyt että riittääkö body, puolipotkarit, sit sellanen veluuripotkari, ja vanupuku, tietty myssyt,tumput ym..mutta sain ahaa-elämyksen, autossahan on LÄMMIN!! ja ottaa varuksi viltin mukaan!! mä itse passaan totaalisesti ajatuksen toppavaatteista enään, on joko vanu, tai semmonen astetta paksumpi puku!!

oma olo tosi tukala, vauva liikkuu ihan hurjasti(mikä on tietysti ihanaa), mutta kun tuntuu että tulee nahkojen läpi, ja ilmeisesti kasvaa kun ottaa niin kipeetä väliin!!! tosin mullahan vauva on toooodella alhaalla jo, ja varpaat kurkussa likimain :D no joo..
tiistain ä-polia jännittäen aina vaan..just mietin että otan sairaalakassin kyllä matkaan varuksi!!!
jaksuja mammoille, ja masukeille, tänäänkin onkin oikein tv-ilta ainakin tällä mammalla ja mahalla :D

- nannuli ja tyyppi rv. 35+4 :heart:
 
Minskille onnittelut pikkupötkäleestä :heart: Enkä ole yhtään kateellinen vauvautuneille..pois se minusta!!! =)
Yhtenä kappaleena vaan täytyy tätä eloa jatkaa ja alkaa olla jo tekemisen puutetta, tuntuu että päivät vaan matelee eteenpäin.. Mutta onneksi tiiän, että muilla tuo aika kulkee yhtä hitaasti :)
Mannalle viimeiset tsempitykset huomiselle :heart:

Viime yönä näin unta, että tuli tosi kipeä supistus ja siinä samassa heräsin. Oli varmaan tullut ihan oikeastikin, kun sen jälkeen tuli vielä pari napakampaa ennen kuin nukahdin uudestaan. Ajattelin jo, että tästäkö se lähtee, mutta höpö höpö.. Aamulla kun heräsin niin ei mitään muuta kuin samaa menkkajuilintaa alamahassa. Sitäpä on ollutki jo useamman päivän, alkaa jo vähän kyllästyttämään :(
Hulluille päiville toisaalta toivon ehtiväni keskiviikkona ja luulenpa että ihan muitta mutkitta sinne pääsen =)
annuli ja vaavi 39+2
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
AM, mihin se arnolds on muuttanu kun mietin ettei se oo ainakaan sielä 0 kerroksessa missä on ennen ollu.. luulin et on lopettanu kokonaan kun ei tennispalatsissakaan enään ole. :/
äh emmä tiiä forumissa oon käynyt kiljoona vuotta sitten viimoks :D emmie sitä ehdotti ja jos siellä semmoinen löytyy niin enempi ko mielellään sinne suuntaan.. :p ne suolaiset täytetyt sämpylät.... *kuolaa jo*

mut eiköhän siellä joku muukin paikka ole jossa voidaan nähdä kun aika on ? =)

SS tuskaili sitä vauvan pukeutumista..

body alle, sukkikset, verkkarit/potkarit ja sit paksumpi vanupuku/haalari mut me mennään kans autolla joten taitaa olla vanuhaalari se valinta ihan vain välttääksemme vauvan lämpöhalvauksen :D
mä olen torpannut ainakin mielessäni täysin ajatuksen että tänä talvena tuli enempi pakkasta ko joku 7 astetta :D tänne etelään..
 
No ku mieki just mietin, et jos autossa kuskaa eikä juurikaan ulkona käy ni miks sitä älyttömiä vaatekertoja pitäs ympätä? Ei jymmärrä... Tai sit mie en vaa osaa aatella oikein :ashamed: Mut just joku vanupuku noiden bodyjen,potkareiden ja kenties vielä jonkun paidan kans tuntuis musta iha riittävältä vaikkei lämmönsäätelykyky olekaan vielä kehittyny.. Mut pitänee viel sit miettiä..*pohtii*
 
mulla on muovikassillinen vauvalle vaatteita varalla. ja kaikki saa ne ukko tuoda kun hakemaan tulee. on toppis ja ohkasempi puku ja isompaa ja pienempää potkaria ja bodya loput matkaa sitten kassissa takas. pohdin vasta sielä mitä hälle päälle laitan
 
kadak ja minski onnittelut pikkuisista!!!! :heart:


jouskis onnittelut täysiaikaisuudesta!! :flower: käytiin tänään ajeleen teidän lähellä ja piti tulla poikkeen, mutta muistelin että ootte viikonlopun pois kaupungista :/ miehellä loma ens viikon niin sitä vois vaikka nähdäkkin..

mannalle tsempitykset humiselle :saint: toivottavasti asiat etenee nopeasti, ettei montaa päivää joudu kärsimään!!

sairaalavaatteet mulla body ja sukkikset, sitten fleecepöksyt ja villatakki, päälle haalari ja turvakaukalon päälle vielä peitto. mukana myös puuvillaset sukat, tumput ja pipo, myös toppapipo :D

( . )ihan hullua!! mä oon koko viikonlopun touhunnut ihan hulluna. supistaa ja jalkoja ja selkää särkee. yöllä aina supistaa kipeesti, mutta päivällä vaan kovettumisia (tosin tällä hetkellä kipeä päällä :x ) joka aamu herään pettyneenä kun vauva vielä masussa :ashamed: toisaalta hommaa olis vielä paljon, mutta en jaksais vaan enää odottaa :headwall:

neljä päivää oon juonut vadelmanlehtiteetä 2 kuppia ja nyt ostin sitä persiljaakin :whistle: sopiva päivä syntyä olis kyllä aprillipäivä, tässä ehtii touhuta sitten vielä pari päivää.. tylsiä odottelupäiviä en enää jaksa, mutta kun tekemistä on niin se sopii :D

..paitsi oon kohta niin piipussa etten jaksa synnyttää vaikka lähtiskin käyntiin :ashamed:

kiva ja lohduttava kuulla että monella on jäänyt kunnolla kiloja synnärille!! täällä tullut 23kg ylimääräistä ja nyt jo kauheet paineet saada ne pois ja kesäkuntoon :ashamed: toivotaan että onnistuu :saint:

JJ-t ja Joona 39+2
 
Mie en stressiä painosta ota, MUTTA mul on kyl tullu vasta 9kg, siis tossa vko sitten oli näin. Eli nyt varmaan kymmenisen kiloa. Senkää vuoks ei varmaan oo kovinkaan hankala olo. Eikä oikeen oo mitenkää malttamaton olokaan. Ku tietää, että vauvalle on aina parempi mitä valmiimmaks tulee kohdussa ni ei mulla oo kiirusta sitä poiskaa sieltä suaha vielä =) Sit tietty ois eri asia, jos ois semmone tilanne et vaavin kannalta olis turvallisempaa tulla pois masusta. Mut sellaista tilannetta ku ei ilmeisesti ole, ni mie nautin viel näistä vikoista päivistä ja vkoista ku viel saa nukkua kunnolla yms :D
 
Sydämelliset onnittelut kaikille, jotka ovat vauvautuneet sitten viime kirjoittaman, eli vuffi, Solina83, Nappi1984, jaahassu, Hemuli9, kadak & Minski27!!
Taitaa tosiaan hyvin noi pk-mammojen kauppakeskustreffit olla tehonneet kun niin moni on sittemmin jakautunut :D

Onnea ja tsemppiä huomiselle manna8:lle sinne käynnistykseen! :wave: Mulla on hyvät kokemukset käynnistämisestä esikoisen raskaudesta; aamulla tablettia kohdunsuulle, iltapäivällä (n. klo 14) toinen murunen, myöhemmin iltapäivällä alkoivat säännölliset supistukset, ja sitten esikoinen syntyikin puoliltaöin. :heart: :)

AM mä en päässyt oikein eteenpäin tuolla laittamallasi linkillä, oliko se pk-mammojen treffikerho vai jonkun tavallisen kerhon linkki, jonka laitoit? :wave: *Kyselee tyhmiä* :ashamed:

Nappi1984 Kuulostaa jokseenkin tutulta se kuvailemasi fiilis sen jälkeen, kun meidänkin esikoinen oli maailmassa :heart: Multa joku kysyi jälkeenpäin, että vyöryikö mun yli sellainen valtava onnellisuuden aalto, niin rehellisyyden nimissä täytyy sanoa että olin niin väsynyt ja pyörällä päästäni, että olisin lähinnä voinut vyörähtää kyljelleni ja alkaa nukkumaan :LOL: Vaikka ihanaahan se oli oma vauva saada tietysti syliin :heart: mutta hetken piti tosiaan sulatella kaikkea tapahtunutta, ennen kuin tajusi että meidän kauan odottamamme rakkauspakkaus oli todella saapunut maailmaan :D
:heart:

(.) Välillä vähän harkkasupistelee, toisinaan jopa hieman menkkamaisestikin. Vauvan pääkin alkaa jo kivasti porautumaan tuolla alhaalla :D Hyvillä fiiliksillä odotellaan, oon ihan varautunut odottelemaan lasketun ajan yli tämänkin kanssa. =) Tosin samaan hengenvetoon voin todeta, että innolla odotan kyllä AM:n kokemuksia osteopaatilta ja mielessä on käynyt, että vadelmanlehtiteetäkin voisi ostaa kaappiin :D

Kesis ja Nuppu 38+2
 
Yhteisonnittelut kaikille uusille vauvoille ja heidän perheilleen! :flower: :flower:

Ja merkkailen tässä vain. Huomenna neuvola, sitä odotellessa. Tää vois kyllä jo lähteä synnyttämään, alkaa kypsyttää tämän mahan + 1v 7kk kanssa työjely..
 

Yhteistyössä