<3 HuHTiMaSuT <3 Huhtikuussa

Huomenta!

Pai-29 Suuren suuret onnittelut tyttövauvasta!! :flower: Kuulostaa aika unelmalta tuo synnytys tosiaan :)

Piin hyvä että on parempi mieli, niinhän ne mielialat vaihtelee
Mä oon kans "aina" halunnu kokea lapsivesien menon noin niin kuin spontaanisti. Taitaa vaan näissä mun kalvoissa vedenpitävyys olla samaa luokkaa kuin Rukan sadevaatteissa, ettei tässä nyt sit varmaan kuitenkaan päästä kokemaan sitä poksahdusta :LOL:

unicorn85 hienoa, että pienellä oli kaikki hyvin :heart:

Oxfordille myös onnittelut pyöreistä tasaluvuista!! :flower: =)

Ruttana :wave:

( . ) Aamulla on taas supistellut napakasti (mutta kivuttomasti) ja toisinaan taas vähemmän napakasti. Eli odotus jatkuu. B)

Kesis ja Nuppu 40+5
 
Huomenta vaan :flower: koossa ollaan täälläkin, ja itseasiassa olo ollut kumman hyvä vaan :eek: mitä nyt noita suppareita tulee tasasesti, mutta kuulemma vaan kuuluu asiaan kun se streptokokki niitä ilmeisimmin tekee!! :headwall:

ONNEA VAUVAN SAANEILLE :heart: ja ruttanalle ISOT TSEMPIT MATKAAN!!!
unicorn hyvä että kaikki siellä hyvin..jokos oot lähtenyt synnyttään? :)

meillä syödään peruna-fetapaistosta vkoloppuna, kiitos ohjeesta :D

jaksuja taas tähänkin päivään kaikille!!!

- nannuli ja tyyppi rv. 38 tasan tänään :heart:
 
Paille onnea tytöstä :heart: :heart: Ihanan kuulonen synnytys sullakin takana, toivoisin et oma olis kutakuinkin yhtä helppo :)

Poks poks nyt olis 40 täynnä, eli takiaisen vuokrasopimus olis niinku virallisesti loppunut.. *vink vink vaan sinne yksiöön* Yöllä taas tuli ihan kivoja supistuksia, mutta ei tarpeeks kivoja kuitenkaan että beebistä olis päässy hakemaan.. Mutta tästä tää lähtee, some day some day..

Ruttanalla kohta varmaan jo aletaan käynnistelemnään siellä sairaalassa.. Kade oon, pakko myöntää.. No itellä sama edessä viimostaan 2 viikon päästä :D Sitä ootellessa..

Kesis Mä taidan kuulua siihen samaan rukka-kategoriaan.. Vaikka kuinka pomppinu ja hyppiny niin eipä vaan puhkee :whistle:
 
AAM
Ruttanalle vielä viimo tsempit täältäkin ja paille onskulit pikkutipusta :heart: sekä sheppulille kiitos synnärikertsistä joo mä tartuin kans Tilian lailla kuin sokeana vain tuohon kohtaan "tyttö soljui ulos" & "ei repeämiä ja yms"..

Kesis, Tilia, Säde, Piin, Nannuli, Baby2003, unicorn, Ox... :wave: kaikki yhes koos !! :attn: |O ARRRRGH !!!!

sais jo tulla oikeesti... tarhaan jo vein pojan ja sielläkin emännät että ei sit syntynyt pikkupääsiäistipua :xmas: ??
Meinasin siihen kauniisti ilmaista: NO JOO MILTÄ NÄYTTÄÄ??? Mother**ckingGODDammit pärskles ***kele ***tu ***tana !!! :kieh: :LOL:
että repikää siitä.. ja sit kyhjöttää nurkassa itkemässä lopun päivää.. :headwall: :headwall: :D

Poksuilijoille Onskulit, liittykään kerhoon tummaan...
am & hippunen 40+2 :heart:
 
täällä ollaan viel yhes koos.. eilen illalla menin koittaan nukkumista kun oli viel siedettävät kivut.. 4 aikaan ku heräsin vessaan niin huomasin et tulee rusehtavaa limaa liekö sit merkkiä tulevasta vai reagoigo vaan sisätutkimuksee. menin takaisin sänkyyn niin sit tuli tod. kipee supistus ja meinasin jo siltä istumalta lähtee sairaalaan ku ei meinannu kestää kipua. supistus kesti reilu 3min. sen jälkeen ei o tullu niin kipeitä ja harventunutkin on. joten taidan jäädä odottelemaan perjantain poli käyntiä.. :kieh: :kieh: jos vaik tossa koittais tänään viel nboita ässiä jos ei ala lähtee käyntii..
ja edelleen muuten tulee sitä ruskeeta, oisko se merkki tulevasta vai sisätutkimuksesta johtuvaa..?? mulla kun ei tullu ees esikoisen aikana ikinä mitään värillistä ees sisätutkimuksen jälkeen..

unicorn ja vauva 39+5
 
Heips kaikille :wave:

SUUREN SUURET ONNITTELUT KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE :heart: :heart: :heart: :flower: !!!

Täällä vielä yhdessä kasassa :D , siinähän kävi juuri niinkuin aavistelinkin, marraskuusta lähtien levossa suppareiden, kohdunkaulan pehmenemisen, avautumisen yms vuoksi ja tässä mennään, viikkoja 38+3 ja yhdessä kasassa :D :D .

Toissa yönä supistuksia (kipeitä) tuli 4-6 min välein kolmeen asti mutta sitten rupes jännittää ja väsyttää, otin panadolia ja sain unen päästä kiinni, niin supparit harveni ja loppui sitten kokonaan. Aamulla maha oli sekaisin ja limatulppaa irtoili, nyt ei muuta kuin menkkamaista jomotusta alamahalla ja selässä vähän.

Sain kuitenkin viimeksi neuvolasta lähetteen jorviin synnytyksen arviointiin ja aika on 27.4, eli 40+1, soitin jorviin ja kysyin mitä lääkärin luona tapahtuu, niin kehottivat ottamaan kamat mukaan, että kalvot saatettaisiin tuolloin puhkaista B) . Neuvolan täti laittoi tuon lähetteen vauvan mahdollisen ison koon takia (tuntuu kuulemma käsiin isolta) ja sf-mitta oli 37+, 39cm!!Ja sen vuoksi, että jos vedet menee sponttaanisti kotona, niin vauva saattaa syntyä kotiin, aikaisemmat ovat syntyneet n.40min kalvojen puhkasujen jälkeen ja ennen sitä ei ole ollut kivuliaita supistuksia. Nooh, saas nähdä miten käy =) .

Kysyin viimekerralla neuvolassa, että miten voi olla mahdollista, että viikolla 36 tehdyssä lääkärintarkastuksessa kohdunkaulan pituudeksi on saatu 3cm ja suu on ollu kiinni, kun viikolla 33 pituus on ultralla 11mm ja ulkosuu auki 2cm, sanoi täti sitten, että ei pitäisi kyllä olla mahdollista, kun vauvan pääkin on niin alhaalla, ettei enää tunne sitä. Siis toi meidän neuvolalääkäri on niin P,,,,,!!!!! Kolme viikkoa sitten se kirjoitti mulle puhelinreseptin mahdolliseen pissitulehdukseen, hain lääkkeet ja luin ohjeet, niin EI SAA käyttää LOPPURASKAUDESSA!!! Jorviin soitin, niin siellä lääkäri oli huolissaan, että oonko kerinny syömään ja kirjoitti sitten turvallisen lääkkeen.

Tsemppiä kaikille vauvaa vielä mahassaan kantaville, kohta meillä kaikilla on nyytit sylissä :heart: :heart:

M+Hymy 38+3
 
Huomenia!
Täällä jatkuu kipeet supparit, kymmenen minsaa edelleen väliä, tosin yöllä oli muutaman tunnin taukokin jopa et sai nukuttua. :) Ja äskeisellä vessareissulla bongasin ihan selkeän verisen limatulpan, JIHaA, jospas tämä tästä etenis!! :saint: Oliskohan aamuisella s:llä jotain tekemistä asian kanssa, ei tietoa, ajatus oli kyllä laittaa vaavi liikenteeseen, ettei tarvis käynnistellä. :LOL: Nyt jäänkin sit jännäilemään eteneekö tilanne, onhan tässä jo monta monituista viikkoa jänniteltykin. :D
Onnea jälleen vauvaantuneille! :flower:

Möyriäinen 41+2
 
miinulainen no jo on törppö neuvolalääkäri :eek: samaa sarjaa täällä meillä, onneksi olen saanut käydä ultrat ä-polilla..esikkoa odottaessa muistan kun kihisi että miksei mulle oltu tehty synnytystapa-arvioo vkolla 28 kun kävin ä-polilla..ehkä juu hiukka aikasta tehdä silloin sitä :D

onnee limisten bongauksesta möyrikselle ja miinulaiselle..taitaa siis olla h.hetki käsillä, vaude vau =)

ruskeesta vuodosta mulle sanottu sisätutkimuksen jälkeen, että loppuajasta RUSKEA vuoto muutaman päivän ajan on normaalia, koska paikat jo niin herkät..mutta jos muuttuu kirkkaan veriseksi, sitten jotain muuta!! mulla tehtiin nyt sisätutkimus sunnuntai-iltana, ja vielä tuhruttaa ruskeeta vuotoa!!
 
Paille isot onnittelut pienestä rintsessasta! :flower: :heart:

Ruttanalle tsempitykset käynnistykseen!:hug: Saattaapi jo tätä kirjottaessa olla käynnissä...

Oxford ja piin, teretulemat 40 ja risat kerhoon! Ainiin, ja tilia myös, sama LA kun allekirjottaneella.

Möyriäisellä ja miinulaisella kuulostaa h-hetki ihan oikeasti olevan jo lähellä. Tsemppiä! :hug:

( . ) Eilen neuvola, kaikki oikeastaan ok. Ainoa hieman poikkeava, et tää nasukki on kyl laskeutunu (ollu jo jokin aika sitten) muttei suostu kiinnittyyn. Arvelivat todnäk kyseessä olevan sellainen tapaus, et kiinnittyykin vasta synnytyksen alkaessa, ensareilla kuulemma vaan tää harvinaisempaa kuin useammin synnyttäneillä. Aamulla aikasin taas supisti muutamaan kertaan lupaavasti, mutta siihen se tyssäs taas sitten. |O Blääh. Noh, pitää vissiin ajatella, et pikkunen putkahtaa maalimaan sillon kun on siihen valmis - tai viimestään käynnistyksellä. Hm, vinkkinä masuvuokralaiselle, et pitäs punkea alaspäin - pyllyä ja jalkoja mahaan ja kylkiin punkemalla ei pääse pihalle... :LOL:

Aurinkoisia päivänjatkoja kaikille! :flower: Joka tapauksessa melko pian meillä on nyytit viekussa, tavalla tai toisella! :D

AuroraB + nasukki 40+1
 
Allusmamma...mä pystyn samaistumaan NIIN hyvin vielä tohon mielentilaan. Mä olin satavarma että tää menee reippaasti yli ja ei mitään erikoisia tuntemuksia ollu. Tosin nyt jälkeenpäin voin sanoa että se limatulpan irtoaminen ja se ruokahaluttomuus oli niitä ennakoivia merkkejä ja yleinen voimattomuus. SUPERVOIMAHALIT :hug:

Lisää vauvoja...onnea PAI :heart:

Vaikka mullakin tuli suppareita usein ja kipeitäkin, niin kyllä sen OIKEAN todella tunnistaa, vaikka ei olisi synnyttänytkään. Mulla se oli ainaki niin koknaisvaltaista kipua ja poltetta ja jalat alta vievää ettei siitä ollu kahta sanaa. Oli vaan tosi kiva ku oltiin mun vanhemmilla syömässä ja mä poistuin vähän väliä hengittelemään toiseen huoneeseen. Paikalla oli mun serkku ja sen vaimo ja mun isoäiti ja mun veli tyttöystävineen. Kyllä nekin jännitti aikalailla että nytkö se tulee ja älä ny tähän synnytä.
On se luontoäiti kyllä järjestäny asiat niin että vaistot ne vaan toimii.
Nyt on meidän perhe koossa ja takapenkki täynnä. Mun synnytykset on nyt saatettu päätökseen enkä tiedä ryhtyisinkö siihen enää vaikka tilaisuus tulisikin...(syvä hiljaisuus)


Mä lähetän hirmuisesti voimia teille jotka vielä odottaa pientä ihmettään ja mulla tulee varmaan pieni tauko nyt tähän, mutta pitäkää mut ajan tasalla varsinkin PK- tapaamisten suhteen, jooko?

Halein Superheppuli ja Kaunis"Helena"
 
Taustalla ketjua seuranneena ilmoittelen myös meidän vauvauutisista. 1.4.2009 klo 00.15 synti meille ihana pieni tyttövauva. Mitat 46,5 cm ja painoa 3110g. Käynnistettiin taas toksimian takia 31.päivä ja väkisin tyttö tähtäsi aprillivauvaksi =) synnytys kesit kokonaista 3h15min josta ponnistusta 4min. Ns. "ihanne synnytys" esikoisen karmaisevan kokemuksen jälkeen.

Onnea kaikille jakaantuneille ja pitkää pinnaa kaikille omaa rakkauspakkausta viellä odotaville.
 
AAM
Murmelillekin onskut :hug: pikkumimmistä :) :heart:

( . ) täällä iski kauhia siivousvimme.. !! matto lensi ulos olkkarista, pyykkiä pyörii toinen koneellinen, nappasin vauvavaatteita uloskin kuivumaan ihanan tuoksuisia tulee :heart:
mies öljysi pojan huoneen kirjahyllyn ja vaatekaapin päälliset *ikuisuusjuttu ois ollut mulle* :whistle:
ja kohta kauppaan ja siten vielä ruokaa ja tiskiä ja lattianpesua...
 
Se mun synnytys kesti 5½h eka supistuksesta,ponnistusvaihe 2min. ja loppu 10min. ja tyttö sai pisteet:10-10-10!!! =) että aika mahtavasti meni. rinnalle heti imemään ja tosi napakka ote,ei mitään ongelmaa!!

ja sanottakoon vielä että mulla ei ollu mitään ennakkotuntemuksia ennen niitä suppareita eli kaikki tuli ku "salama kirkkalta taivaalta!!" ei edes limasta vuotoa,hyvä että valkkaria tuli... =)

murmelille onnnittelut :flower:

voikaa hyvin!! =)
 
Lämpimät onnittelut vauvan saaneille.
Itsellä nyt viikkoja tasan 41 :eek: Sain käynnitysajan Taysíin ensi maanantaiksi varmuuden vuoksi. Toivottavasti rakas vauveli tulee sitä ennen ihan luonnollisesti. Tsemppiä muillekkin "lisäajalla" kituville!
 
Pai-29, onnea tyttövauvasta!! Ja olipas mukavan kuuloinen synnytys!! =) :flower: :flower:

Ruttana taitaa olla siis jo tositoimissa, jänskää! Alkaa itteeki tässä jännittämään, kun lukee muide oireita ja alkaa omia oireita tarkemmin ettimään!! On tää kyl jänskää aikaa!! =)

Murmeli 78, onnea vauvasta!! :flower: :flower:

Olipas miinulainen, sulla mälsä neuvolalääkäri, aika amatööritouhua!!

Täällä enää 2 vkoa laskettuun aikaan! Jeeeee!! Vaik voihan tää venailu pitkittyä kuukauden pituiseksi... Meiän molemmat lapset on kuitenkin syntyneet vkoilla 40+2, et jospa tääkin viimeistään sillon!! :p
Hitsit kun maha meinaa räjähtää kohta! Ei taida jaksaa pitää sisällään enää ollenkaan tätä masuasukkia! Pienen pieni raskausarpi, joka tuli kakkosta odotellessa on revahtanut isommaksi ja navan alle on tullut toinen pieni arpi ja kylkeen enemmänkin arpia... :( Harmittaa kyllä pirusti noi arvet! En tykkää niistä olleskaan. Ehkä oon vähän turhamainen... :ashamed: Mutta silti! Ois vaan niin täydellistä ollut, että masussa ei olisi arven arpea... Toisaalta oon kyllä syönykkin paljon, niin että painoa on tullut paljon, että tää ylimääräinen läskimys myös venyttää masuraukkaa! :(

Tää päivä oiski täydellinen päivä lähteä synnyttämään! Aurinko paistaa ja olo on hyvä, vaikkakin vähän nuhaa pukkaa! :D

Tassutin 38 *poks poks*
 
Onnea meiltäkin taas kaikille vauvautuneille!!
Me saatiin oma pieni pojan pallikka syliin viimeyönä 1.19 painoa Kaapolla oli 3285 ja pituutta 50cm...
17 kieppeillä tuli eka "kipee" supistus selässä ja 23 aikaan lähettiin sit tänne kättärille... Olin 4cm auki ilman kanavaa ja siitä lähin sit naukkaileen innolla ilokaasuu... 01. Aikaan rupes tuntuu painetta äsyris ja oikeen tunsi parin järkyn supistuksen aikana kuinka vauva tunki lähemmäs ulkoilmaa... Vahvoja kalvoja siinä yritti kätilö puhkoo jonku aikaa mut sit olin jo täysin auki ja ponnistuksen aikana ne sit meni rikki ja ikuisuudelta kestäneen 3min ponnistuksen aikana piti pikkusen saksia käyttää että saatiin sujuvasti pikkumies maailmaan.. Hoin aikamonta kertaa et onneks on ohi... Mut aiempaa ikävämmältä tuntu kyl kaikki mahan ja alapään ronkkimiset tän jälkeen.. MUT TOSIAAN, ONNEKS ON NYT OHI...
Saa nähä vaiks se Ruttana? tulis pian tähän huonekaveriks..
Viikkoja tuli muuten 39+3

Paljon jaksamista viimesille metreille niitä viel ottaville... Loppurutistus viel ja se on pian ohi..

Eloveena ja (Hose) Kaapo 15h
 
Pai ja Murmeli onnittelut uusista vauvoista!! :hug: :heart: :flower:

Edelleen yhtenä kappaleena tääläkin :eek: illalla havaittavissa vähän normaalia enemmän valkkaria mutta muuten pelkillä mahan kovettumisilla mennään eteenpäin |O
 

Yhteistyössä