<3 HuHTiMaSuT <3 Huhtikuussa

Onnea zikille, talvitielle ja suukkikselle pienokaisista!!

Itse jatkan vadelmanlehtiteen ryystämistä ja toivon, että se vaikuttaisi johonkin. Ainakin "vahvalta" aineelta se vaikuttaa, sillä kuppeihin jää tosi tiukkaan likarannut!

Ostin muuten eilen Vichyn raskausarpivoiteen, jonka pitäisi vaalentaa jo syntyneitä arpia ja ehkäistä uusia. Mullahan on koko navan aluinen maha ihan täynnä arpia ja parina viime viikkona on niitä alkanut muodostumaan myös navan yläpuolelle kiihtyvään tahtiin. En voiteesta usko kyllä suurtakaan apua olevan, sillä koko raskauden olen vatsaa rasvaillut eri voiteilla. Mutta eihän sitä voinut jättää kokeilematta, kun luin paristakin eri paikasta suosituksia sen käyttöön :D

Sairaalakassi on muuten vielä pakkaamatta ja pinnasänky kokoamatta. On edelleen niin skeptinen olo sen suhteen, ettei vauva vielä viikkoihin tule, joten en ole pitänyt noiden kanssa kiirettä. Pitäisi vähitelllen ottaa itseä niskasta kiinni noidenkin suhteen.

Tinkatar ja Pikkiriikki 38+1
 
Ihanaa, lisää vauvautuneita, onnea Suukkis, Ziki ja Talvitie ainakin :flower: :heart:

Täälä ei mitään uutta. Päivät menny ihan jees. Toi laskettu päivä oli varmaan rankin tähän asti, kun oli niin kovat odotukset jostain kumman syystä, vaikka en vielä joku aika sitten sen varaan yhtään ajatellu mitään. No, nyt nautitaan pääsiäisen pyhistä yhdessä koossa edelleen :) Jonkun verran samanlaisia suppareita on, mitä on ollu aiemmin, mutta kun ei ne nyt oo vielä oikeen kunnolla innostunu...

Maha kyllä toimii jatkuvasti ja kuvittelin sen jo ennakoivan jotain, mutta ei. Johtuu varmaan tosta päivittäisestä mämmin syömisestä :D :D

Pötkö möngertää ja touhuaa ihanan ahkerasti :heart: Aiemmin on pääasiassa potkutellu tonne alas kylkeen, mutta nyt se on nostanu jalkansa tohon ylemmäs ja vähän välillä ahistaa, kun oikeen tulee jalkojen heiluttelua kylkiluiden viereen ja tohon ylös :eek: Tänään aamulla tuntui, että maha oli oikeen valahtanu alemmas ja tossa ylhäällä on seistessä 10cm tyhjää tilaa... Toivottavasti olis sukeltanu siis alemmas :) Ja on nyt ollu monta päivää samalla kyljelläkin, kun aiemmin vaihteli tiuhaan puolta, olis siis EHKÄ saattanu tapahtua jotain kiinnittymistä tms..

Mutta odotellaan, jos täs joku päivä pääsis lähteen.. Toisina päivinä on niin reipas fiilis ja toisinaan masentaa, ettei se taida tulla vielä aikoihin.. Kummallinen tää naisen hormonitäytteinen mieli :LOL:

Ihanaista kevätpäivää kaikille kanssaodottelijoille :heart:

Zukkis ja Pötkö 40+3
 
Suukkosuulle ja Talvitielle onnittelut pienokaisista!! :heart: :heart: Ja muillekin jos jonkun oon unohtanut mainita :whistle:

Täälä ei muna ymmärrä pääsiäiseksi kuoriutua |O Joitain mahan kovettumisai on ollu ja pientä juilintaa alapäässä, kävelyvauhti hidastunu ja vaikeutunu ;) No eilen päästiin kokkokierros läpi kahlattua ja tänään oltiin pilkillä :saint: Mahtavat kolme ahventa oli isännän saalis :)

Huomenna olis mun kummisedän 50-v. juhlat, vähän tekis mieli lähtee kekkereille mut täytyy aamulla tarkastella tilannetta. Mulla on noi liikkeet kans aikalailla hiljentyny, taitaa käydä tila ahtaax toisella, olihan koko arvio jo 3vkoa sitten 3kg ja kaippa se vaikuttaa kun toi istukka on tos etuseinäs niin ei kaikki tuupinnat tunnu.

Mutta nautitaan auringosta kun se vielä paistaa näin illansuussakin :wave: :wave:

Outokumpu 39+2
 
Onnea vauvatuneille... :flower: viime yö sit vietettynä synnärillä kun tuli oikein kunnon kipeitä supistuksia joita joutu ihan puuskuttaa ja kellotin niitä sit aikani ja sisälle ottivat.. eli 23 alko ja mun tuurilla ne sit loppu 8 aikaa aamulla.. :ashamed: olin koko yön valvonu ja väsyny ja KUN tämä ei oo eka kerta kun supistukset tulee säännöllisinä monta tuntia ja kipeinä ja loppuvat kesken.. meinas ihan itku tulla siel synnäril kun oon jo nii väsynyt kun mitään ei kunnolla tapahdu.. tosin kätilö sano et kanavaa ei olis enää jäljellä ja parilla sormella auki et kyllä ne jotain oli saanut aikaseks.. anteeks oma napaisuuteni mutta oon oikeesti tosi väsynyt ja turhautunut.. TÄÄ OLI jo kolmas turha käynti synnäril jotain rohkasun sanaa kaipais... ja aina oon sitä lykännyt ja kattonut kotona monta tuntia.. ja kun tää on nii erillainen raskaus kuin esikosta.. esikoisest ei minkäänlaisia supistuksia ennen kun lähin synnyttää kaks päivää ennen laskettua.. :ashamed:

VÄSYNYT mamiti ja vauveli rv 38+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja manna8:
Onkohan ruttana päässyt jo synnyttämään kun ei ole kuulunut? Ja niin on varmasti moni muukin, toivottavasti =)
Toiveajattelua.. :whistle: :D
Täällä sitä vielä kökitään. Ja huomenna yliaikaiskäynti osastolla. Toivottavasti ois muutoksia ja sais vähän vauhtia tähän touhuun. :snotty:
 
Mamitille :hug:, kyllä se sieltä kohta tulee. Kuulostaa jo lupaavalta että kanava on kadonnu. Varmasti turhauttaa ja väsyttää, mutta kohta piinaava odotus palkitaan!

Superheppulille
tsempit! Jännittävää :)

Täällä kans supistellu koko illan. En oo kellottanu ku ei oo mitenkää kipeitä, mut veikkaisin väliks tollasta 4-5 minuuttia. Äsken tuli ensimmäinen, joka otti kipeesti selkään. Jospa ne tästä kipeytyis :whistle:.
 
AAM
superheppulille onnea matkaan ja säteelle napakampia suppareita.. :whistle:

mamiti87 :hug: :( voi kurja .. harmi ettei sit antaneet mitä ryyditystä niin kuin tässä joku juuri kertoneena sai.. :ashamed: en muista kuka kertoi ?

SS :hug: :heart: hoikka pikkumies sieltä on tullutkin :)

( . ) täällä syöty megahyvää karitsan paahtopaistia, kadena Laalan aamuretkille... :xmas: :p siis aivan älyttömän maukasta ja tuossa aikasemmin laittelin vauvan vaatteita ja inventoin niin kunnon menkkajomotuksia alavatsalle.. x:)x olin että joskos mut sit lakkas ko seinään :headwall: :headwall: :headwall: olin et perskeles..

am & hippunen 39+6 nyt saunaan vielä toisen kerran ja sitten amazing race ja pojan nukutusta... :wave:
 
Yritin lukea kaikki 10 vai 15 sivua... mutta aika on mennyt tissi vauvan suussa, joten pintapuoliseksi jäi. :(

Onnittelut kaikille syntyneille ja äideille, huomasin, et oltiin millipillin kans tositoimissa lähes samaan aikaan.:flower:

Ollaan kotiuduttu ja jossain vauvahuuruissa ihan onnellisesti pihalla kaikesta, mutta ehkäpä se tästä joskus. Synnytys oli meillä kuulemma nopea ja helppo, itse on vaikea sanoa kun ei ole vertailukohtaa. No, nopeasti homma kyl meni ja jäi ihan positiivinen fiilis.

Jaksamista kaikille vielä odottaville, se lähtö voi näköjään tulla odottamatta ja nopeastikin, kuten allekirjoittaneella, ja vauva olla sylissä ennen kuin ihan täysin ymmärtää mitä on tapahtumassa. :D

ventti.
 
Huomenta!

Täällä kanssa päätä särkee, särkenyt jo monta päivää. Muutenkin pa**a ja väsynyt olo. Nukkumisesta ei meinaa tulla mitään, viime yönä sattui lonkkiin ihan vietävästi.

Suppailee epäsäännöllisesti muttei kipeesti...

Huomen aamulla täytyy käydä labrassa pissillä, kun to oli protskut plussalla. Iltapäivällä sitten taas neuvola.

Mulla on joku ihme verenpurkaus vasemmassa silmässä, oon aika hurjan näkönen.

Anoppilassa käytiin eilen ja oli ihana ylläri, kun tuleva pappa oli tehnyt kehdon! =) Täytyy purkaa pinnasänky pois ekakuukausiks. Oli kyllä hieno ja selkeesti tunteella tehty.

mamitille tsemppiä ja muillekin ketkä on vielä purkumatta. :D
 
Onpas vauvaa joka tuutista tullut, kiva! :flower:

Nyt on mulla 1 pv lasketun ajan yli. Ehkä mauva sieltä tällä viikolla pomppaa ulos, tai saapi olla siellä niin kauan kuin vain haluaa, ollaan me tulevat vanhemmat niiiiin malttamattomia vain :heart:

Voi teitä päänsärkyisiä :| Houp helpottaa. Mulla taas nyt ollut huonoa oloa aamuisin jokunen päivä, ehkä vauvan liikkeistä johtuu, siellä se vielä niin yrittää vimosia jonkunlaisia ahtaan paikan asentoja keksiä. Voi pieni :)

Noita supistuksia on kyllä tullut, vähän kipeämpiä ja ei niin kipeitä - enemmänkin sitten tulee ähkymäinen olo, jopa kurkussa asti melkeen tuntee sen vatsan kovettumisen. Selkäkipu on onneksi miltei tiessään ja sehän jo kuukauden ehti vaivatakin! :eek: Nyt sitten odottelen sitä polttavaa selkäkipua joka on yleensä oikeiden supistusten seuralainen.

Eipäs tuu nyt ihmeitä muita mieleen, voikaa vaan hyvin ja synnytelkää!


:flower:

 
heipsan keikkaa!

on se jännä mamiti ettei ne antanut sulle oksitosiini tippaa ryhdittämään suppareita... :eek: mutta eiköhän kaveri sieltä synny hyvinkin pian. koita jaksaa! :hug:

superheppulille tsemppiä koitokseen.

täällä tasan samanlainen olo kuin sussella !
eilen saunan jälkeen pyyhkeeseen jäi punaista -mitä sitten lienee -tuskin merkkaa mitään :headwall:
lisäksi alapää viime yönä tuskasen kipiä :kieh:
huomenna neuvola, mutta eipä siellä sen kummempaa tapahdu.
minne hävisi meiän aurinko :eek:

onnittelut uusille vauvoille & vanhemmille!!!

iltsu & beibe
 
meidän pieni otti varaslähdön ja syntyi viime ke viikoilla 36+6. synnytys meni hyvin ja nopeasti . voidaan molemmat tytön kanssa hyvin. viime yön tyttö vietti valon alla .tänään kotiin :)haikaran pesä jäi yhden päivän päähän ,mutta meistä pidetty osastolla niin hyvää huolta ,ettei harmita . tsemppiä kaikille odottaville ja mä palailen tarkemman raportin kanssa ,kun päästään kotiin
 
oksitosiini tipan saamisesta: mulle sano se kätilö ketä sielä oli silloin (tuli aamuvuoroon), että ei helposti anneta et jos se synnytys ei ole käynnissä nii vauva voi olla vielä liian varhainen tähän maailmaan. Tulipa mieleen siinä, että JOS meinataan käynnistää tämä synnytys vauvan ison koon takia niinkuin siiloinen lääkäri antoi ymmärtää nii miten ihmeessä ne silloin muka uskaltaisivat käynnistää.. (huomenna painokontrolli) yö vuorossa ollut kätilö muuten sama kuin esikkoa synnyttäessäni sanoin myös että jos supistuksia jatkuu kauan eikä mitään tapahdu niin kysyy lääkäriltä jos vauhditettais vähän. palatakseni tähän aamuvuoron kätilöön jolta kysyin että mitä jos supistukset vaan jatkuu eikä lopu nii kai niille nyt jotain tehdään et eihän mun voi antaa kärvistellä nii kohautti vain olkiaan... :eek: (?) aamuvuoron kätilö oli muutenkin tosi epävarman ja epäluotettavan oloinen ja SELVÄSTI ei synnyttänyt ja tosi nuori.. ei sillä että ikä vaikuttaisi siihen onko hyvä kätilö mutta tämä ei selvästi osannut hommiaan.. sitten kun sieltä synnäriltä lähin yön valvoneena nii rupes hehkuttaa ihan ihme juttuja.. toivon tosiaan että tähän kätilöön en enää törmää... tulipas vähän hassusti selitettyä mut kuitenkin.. nyt vaan uusia supistuksia toivon mutta tosiaan pelottaa enää mennä edes näytille vaikka kuinka sattuis kun pelkää taas hukkareissun tulevan ja ETENKIN kun näyttää olevan ihan sama onko sairaalassa vai ei kun ei sitä tilannetta ainakaan helpoteta...:(

mamiti ja vauvetsi 38+2
 
mamiti on näköjään jollain muullakin sam tilanne kun mulla.. oon neljä kertaa jo kä'ynyt synnärillä monien tuntien säännöllisten suppareitten takia.. kotona aina koittanu sinnitellä pitempään ja pitempään mut silti kun päästään perille niin kotio lähettävät.. viimekin kerralla jo melkein anelin et voikso ne edistää ku kanavaa n.1cm jäljellä ja 3cm auki .. viime kerralla en edes päässyt lääkärin vastaanotolle vaan kätilö oli ainoa kenen kanssa olin tekemisissä ja kätilö sanoi vauhdittamiseen vastauksen EI ehdottomasti ei, niin kauan kun vauva voi hyvin niin ei missään tapauksessa. eihän äidin jaksamisella mitään väliä ole!!!
la aamuna soitin sitte synnärille ja itkin kun en jaksa enää kun joka päivä joudun kellottaan ja mitään ei tapahu niin sanoi et tule osastolle niin saat levätä lääkkeiden avulla. kiitti mut ei kiitti. sanoi myös et voin kyllä tiistai aamuna mennä käymään ja juttelemaan lääkärin kanssa jos vaikka vauhdittas. ja on muuten täysin kiinni lääkäreistä tuo päätös.. kun mulle jo kaks lääkäriä puhunu vauhdittamisesta ja sanonu et tuu viikon päästä uudestaan niin katotaan sillon et mikä on vointi jos vaik sais tippaa mut sitten kun meen niin on eri lääkäri ja sanoo et ei todellakaan.. et näin..

unicorn ja vaavi 39+3
 
ONNEA TAAS VAUVAUTUNEILLE HURJASTI :heart: :flower:
täällä yhdessä koos..ja kivut on kamalia..mä en jaksa kans kyllä kauan, pystyssä oleminen yhtä tuskaa, supistelee, ja mahaan sattuu, suoli toimii koko ajan..mutta mitään ei tapahdu..enkä uskalla tonne synnärille soittaa, oon ihan varma ettei ne ota mua sinne, ees tarkistaakseen tilannetta :ashamed:
mies lähtee taas huomenna toiselle paikkakunnalle hommiin, ja mua pelottaa oikein jäädä taas tänne esikon kanssa, kun olo on tämä!! kun nyt TÄNÄÄN alkas ees jotain tapahtuun!!

mullahan oli paikat 1/2cm auki jo 2 vkoo sitten, kaulaa jäljellä 1cm, ja terkkari viime ti arveli että paikat on auennut ihan noiden jatkuvien kipeiden suppareiden voimasta!! mutta tuskin ne mua ottaa ees näytille..matkaakin sairaalaan on se 70km:ä, selkä huutaa hoosiannaa..ja mä olen niin hajalla jo :'( todella, miksei tätä äidin kuntoa ja tilaa voida yhtään ajatella, pelkään jo että miten tässä kaiken jälkeen edes jaksaa synnyttää kun aika koittaa!!! :eek:

kaikille vielä pääsiäisen loppujatkeita, ja supisteluja, ja peukut että be vauvat lähtis haluumaan maailmaan pian, varsinkin meillä kipuilevilla :heart:

- nannuli ja tyyppi rv 37+5 (vasta kaikesta kivusta huolimatta) :heart:
 
Noomille onnittelut! :flower:

AM:lle
onnittelut lasketusta, pokspoks :D. Sais alkaa seki jo tulemaan :whistle:

Mamiti:
onha se niin, et ei niillä nuorilla oo vielä sellasta kokemusta taustalla... Toivottavasti alkais kohta tapahtuu!

Täällä mitään merkkejä mistään |O. ENS VIIKOLLA SIT VIIMEISTÄÄ!

40+3
 

Yhteistyössä