<3 HuHTiMaSuT <3 Huhtikuussa

Talvitie, Zikiziki ja Noomi, hurjasti onnea tyttövauvoista!! :flower: :flower: :flower:
Suukkosuulle, paljon onnea poikavauvasta! :flower: :flower:

Superheppuli taitaa olla tositoimissa ja vaavi kohta sylissä! tsemppiä koitokseen!

Mamiti87, Täältä paljon jaksuhaleja sinnepäin! Harmillista, että oot joutunut kestämään ikäviä kipuja eikä sairaalassa anneta helpotusta! Tosiaan tuntuu, kun tämmösiä juttuja kuulee, että äiti on vaan se synnytyskone, jonka kivuista ei niin välitetä. Ja sitten sen tuotoksen eli vauvan tilaan vaan seurataan!! Äitihän sen vauvan sitten hoitaa syntymän jälkeen!! Jos äippä on ihan puhki, niin ei pysty antamaan vauvalle heti kaikkeaan. Tietenkin vauvan vointi on tärkeää, mutta pitäisi äidinkin vointi olla yhtä tärkeää!!!!!
Tsemppiä ja jaksuja myös muille suppareista ja kivuista kärsiville!! mm. nannuli32:lle!!

heikku, aika hurja tuo miehesi autonrengasjuttu! Onneksi ei pahemmin käynyt! Ja toivotaan että supparit ei kiusaa sua ens yönä, jotta saat kunnon yöunet!!

(.) Eipä mitään erikoista. Vihlontaa ja alavatsaa välillä pistää sivusta, ihan ku ois just syömisen jälkeen lähtenyt liikkumaan ja alkaa pistää kyljestä, ni samanlaista pistosta tuntuu alamasun sivussa välillä. Jännä, kun vauva on välillä peppu ja selkä napaan päin, niin välillä vauvan selkä tekee semmosta pientä hengitysmäistä liikettä! Onkohan ne jonkinmoisia hengitysharjoituksia?? Onko muut tunteneet vastaavaa?? Kovasti vauva möngertää masussa!!

Tassutin, 37+5
 
) .) Kyllästyn.
Ajattelin että tehdään jotain kivaa tänään miehen kanssa, niin sen sijaan ollaan vaan möllötetty kotona käytännös koko päivä. :kieh: Tai aamupäiväl käytiin vähän ajelulla mut sit ollaan vaan oltu ja mulla on migreeni. :|
Tylsää.

Laala ja Punkero rv38+6
 
Tuli tällanen kuva vastaan... :D
Musta tuntuu, että mulla tulee ainakin olee toi tilanne noin, tuli sellanen olo että oon valmistautunu ehkä vaan about synnytykseen asti... :whistle:


...Tosin äsken käytiin asentamassa turvakaukalon telakka autoon tukevasti. :)
 
hei taas kaikille ja onnittelut vauvan saaneille!

toivottavasti te supistusten kanssa kituuttavat saatte nopeasti nyytit syliin. mutta kyllä naurattaa tollaset perustelut kieltäytyä sisätutkimuksesta, että synnytys saattaa käynnistyä. rv 39+ :D onkohan niillä joku säästökuuri menossa, ei haluta että vauvoja syntyy pääsiäisen pyhinä?!?!

ite jouduin tänään käymään äitipolilla. aloin kutisemaan perjantaina ja se vain paheni pääsiäisen pyhinä. olen tulossa hulluks tän kanssa! maksa-arvo oli normaali mut sappihapot on vielä vastaamatta. toivottavasti ei olis niissäkään mitään ja kyseessä olis vaan joku muuten vaan-kutina. mut kun joka paikkaa raavituttaa! eniten käsiä ja tissejä. vauva voi onneks masussa hyvin ja painoarvio oli n. 3,3kg.

kissendaal ja vauva rv 39+0
 
Iltoja!

Onnittelut jälleen uusille vauvautuneille :flower: :flower: Paljon teitä jo todellakin on =)

Meille lopuille kovasti jaksuja loppumetreille!! Ja etenkin te joilla supprit on vaivana päivittäin. Kyllä kuulostaa kummalle touhu synnäreillä kun eivät äidin oloa helpota mitenkään ja kotiin vaan käsketään!! Ihmetyttää!! Kyllähän niitä käynnistyksiä varmasti tehdään paljonkin epäkypsemmistä kohdunsuun tilanteista kuin esim. on unicornilla ja nannulilla. Jaksamisia teille kovasti :hug:

Itsellä vähän sama fiilis kun mitä misStar aiemmin sanoi että ei oikein edes tiedä olevansa raskaana, tuo edessä oleva reppuli siitä kyllä sit muistuttaa ja vauva kyllä tänään ollut yllättävän aktiivinen!? Eikös ne hiljene juuri ennen syntymää?? Tämä taitaa tehdä ihan päinvastoin :D

Ja tuo Laalaan laittama kuva on tosi hyvä, näin voi käydä :LOL:

Onneksi pääsiäinen on ohi. Mua jotenki tympäsee aina tuollaiset pitkät pyhät kun tietää et mies on silloin aina töissä ja me tyttöjen kanssa sit kotona olla möllötetään. Kun ei ole ketään sukulaisia kenen luokse voisi mennä vierailemaan... No, kaikkeen tottuu!

Jokos siellä Am:lla on lähtö kohta käsillä? =) Sullahan tänään La.

Fiilikset on vähän hassut, toisaalta sitä odottaa malttamattomana synnytyksen käynnistymistä ja että näkee uuden tulokkaan. Toisaalta sitten taas ei vielä haluaisi luopua masusta, kun tämä on luultavasti viimeinen raskaus.. Ei pitäisi ajatella sitä tuolla tavalla.. Tulee vaan turhaan haikea olo... Eihän sitä koskaan tiedä miten elämä sitten kuljettaa.

Mut ehkäpä mä tästä poistun nukkumaan, vauva melskaa siihen malliin että tässä istuminen ei mikään kaikista mukavin asento ole!

Öitä :wave:

Ooti ja pieni-ihme rv 39+1
 
AAM
:wave: täällä ollaan mihinkään ei oo kiire :LOL:
tänään tuskin tullut supoistuksen supistusta vaikak käytiin siellä tivolissakin pojan kanssa.. :D :headwall:
omituisesti kaikki ovat kyllä soitelleet.. :whistle: no ei oota oli vain tarjolla ja lörpöttelyseuraa.. |O
huomenna neuvola ja elämä jatkuu odotellen :D

Heikku :hug: hurjan juttu käynyt miehelles :eek:
nannulille, unicornille ja mamitille :hug: vielä..

Am & hippunen 40 även
 
AAM
:wave: ilmoittautuu öfficiellt..
mites mun pk kohtalotoverit ? säde, kesis, piin, tilia, oxford, vaaveli (taitaa olla vauvan kanssa jo kuten superheppulikin kait..).. :D

Mietin tässä että on niin "kevyt olo" että pidän pojan kotona tarhata tänään, jos lähtis sen kanssa vaikka puistoon huhkimaan .. :kieh: vähän ryyditystä ulostulolle.. ;)

am & hippunen 40+1
 
huomenia...

kylläpäs sitä väsyttikin... |O tänää olis sit äippäpolilla se painoarvio ultra... tosiaan esikoista kun olin synnyttämässä nii painoarvio oli ultralla 3800g ja syntyki 4400g... :eek: 600g heitto.. siks pelottaa vähän luottaa noihin... :( mulla tosiaan oli se ponnistusvaihe kauhein kun ei meinannu mahtuu ulos vauva tulee... :/ Allusmammalla saattaa tulla lähtö hyvinkin pian.. :D milläs viikoilla eka tuli maailmaan? tosiaan pino hiljentynyt täällä.. toivon mukaan en oo viimisenä täällä kommentoimassa omia juttujani... :D

( . ) vauvelilla kauhea aamu show päällä ja en tie onko muita mutta tuntuu todella inhottavalta välillä kun pikkuinen myllää kun saattaa nousta jalka tosta massun päältä ihan mukavasti.. ja toinen kun vauvan pää on tuolla ihan alhaalla nii tunkee sitä vielä alemmas nii tekee aika hunajata.... :x ja lonkkaluitakin saattaa painaa jännästi..

tuun tosiaan kertoo kuulumiset kun sielt äippäpolilt kotiudun... 12.10 on se aika...:)


mamiti87 ja vaavitski 38+3..
:heart:
 
AAM
mamiti eka lähti liikkumaan illalla suppareilla (40+6) ja irtos limis ja sit siitä syntyi 41+2 keaamulla..
ja olin käynyt joskus 40+3 osteopaatilla painelussa.. ja se sanoi että kolmen päivän sisään pitäis lähteä liikkumaan jos on lähteäkseen ja näytti tuo kroppa toimivan ..
 
Tervehdys kaikille!
En ole vähään aikaan kirjoitellut tänne, mutta välillä kyllä olen käynyt lukemassa teidän kuulumisia.

Onnittelut kaikille poksahtaneille! Täällä sitä vielä puhkitaan päivästä toiseen ja kiukutellaan miehelle, kun on niin raskasta olla. Supistuksia tulee päivittäin ja osa on ihan todella kipeitä, mutta menevät aina ohitse.. juuri silloin kun olen soittamassa osastolle, että pitäiskö tulla näytille. Joten puhelut on jäänyt vain pelkäksi ajatukseksi. Olisin niin valmis jo saamaan käärön syliin. Nämä viimeiset päivät on niin hidaskulkuisia sekä raskaita, ettei tässä jaksa päivän aikana paljon mitään ylimääräistä tehdä.

Tällä hetkelläkin supistaa, mutta mun säkään tämä baby tulee ulos vasta 2 viikkoo lasketusta ajasta, niin kuin esikoinenkin.. plaah...

Tsemppiä kaikille loppusuoralla oleville.. kyllä meidänkin vuoro pian tulee.

Manzu 38+4
 
Noomille suuret onnittelut!!! :heart: :heart:

Eilinen synttärireissu meni ihan hyvin, ei tarvinnu kurvata synnärin kautta :LOL: :LOL:
Tänään olis päivällä neuvola, laitan sitte lisää kuulumisia.

Kyllä on tuhrusen masentava keli |O

Tylsää...LA 17pv ja mun oma synde 18pv ja isäntä ilmotti lähtevänsä tollon 18pv saunailtaan ukkojen kans, no toivottavasti ite oon jo poksunu ettei tarvi yksin kotona sitä iltaa kärvistellä :whistle: |O

Outokumpu 39+4
 
Huomenta kaikille!Tänään aamulla taas miehen kellon soidessa heräsin ja sain ensimmäisenä karmeen menkkasupistuksen,että varmasti heräs..kiva.Hööh..puuh,alkaa ärsyttää.Mitään muuta ei ookkaan sen jälkeen ollu..mä en oo ihan varma tosta limatulpasta että onks se nyt lähtenyt vai ei,kun täst on varmaan 3 viikkoo or so niin sillon tuli limaa jossa verta,että jos se oli se niin ainakaan sen perusteella ei voinut mulla ennakoida hyvin lähellä olevaa synnytystä :D

Allusmamma mitä toi osteopaatti maksaa ja löytyyks netistä jotain tiettyy sivuu mistä siitä vois lukee?Viiden päivän päästä olis siis laskettu ja jos menis vaikka sellasella käymään,koska mulla on HYVIN vahva tunne että pieni ei aio ulostautua viellä.. :headwall:

No mutta juu,mä lähen kahvinkeittoon..

Heidi ja Yömöyhijä 39+2.
 
kuten arvelinkin, KOTONA ollaan :headwall: kiitos tsempeistä :heart:
ilmeisesti se streptokokki aiheuttas mulle nää supparit, jotka piirty käyrällekin 5min ja 3min välein, jossain vaiheessa saatiin jo miehen kanssa vaatteetkin, että osastolle lähdetään, vaan paikat 2cm auki, kaulaa hivenen jäljellä, ja kotia ootteleen!! toisaalta, parempi täällä kun sairaalassa, olo nyt hivenen taas parempi!!
kysyin että millos sitä tietää että tositoimet käynnissä jos suppareilla lähtee synnytys käyntiin, kuulemma sitten kun ei enään puhua ja kävellä pysty :eek: en itte ihan ajatellu noin pitkälle venyttää, mutta niin sitten kai tehtävä :ashamed:

nyt odotellaan..toivottavasti lähtis käyntiin vesien menolla, ei tarttis miettiä :whistle:

niin ja tyypin painoarvio oli 2.7kg, kaikki hänellä hyvin onneksi :heart:

jaksuja taas kaikille, suppareita niitä tarvitseville :hug:

-nannuli ja tyyppi rv. 37+6 (synnärin mukaan 38+1) :heart:
 
Täällä mä oon, AM! Mihinkään synnärille pääse ennen ens viikkoa :whistle:

Saatiin perinteisellä s:llä aikaseks kipeitä supistuksia, mut eihän ne sit tullu tarpeeks kipeiks ja unenki päästä sain kiinni panadolin voimalla (ei siis voinu olla kovin kipeitä ku panadolilla lähtee). Kerran heräsin tosi kipeeseen suppariin mut niitäkään ei sit tullu lisää |O.

Täytyy vaan keksii tekemistä, ettei koko ajan odota jotain tapahtuvan. Sitte ei varmasti mitään tapahdu. Laskettu oli rankka päivä niinku joku (tais olla kesis) sanoki, mut nyt alkaa ottaa jotenki rennommin. Tulee ku tulee... Uskon, että niillä joilla on jatkuvasti kipeitä supistuksia, eikä mitään tapahdu turhauttaa enemmän :hug:

Säde ja poju 40+4
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja heikku:
Allusmamma mitä toi osteopaatti maksaa ja löytyyks netistä jotain tiettyy sivuu mistä siitä vois lukee?Viiden päivän päästä olis siis laskettu ja jos menis vaikka sellasella käymään,koska mulla on HYVIN vahva tunne että pieni ei aio ulostautua viellä.. :headwall:

Heidi ja Yömöyhijä 39+2.
http://www.lastenosteopatia.fi/
eka konsultaatiokäynti on siis sen 65 ja sit siitä etiäpäin 55 / kerta.. :whistle:
mä siis viimeks kävin sen kaks kertaa. ja sillä lähti.. mut toivotaan et nytkin lähtis...
 
Naaargh mä mietin täällä edelleen noita naamiaisasuja. :D
Nyt tosin kelasin, että mähän voisin olla Amidala (Star Warsista) kun sehän yhden leffan päätteeksi synnytti kaksoset, joten sillä on pitkin leffaa ollu maha. :LOL: Ja mies on sitten Anakin Skywalker! :D
Ainoo, että sellasia asuja ei myydä missään ja mä en todellakaan tiedä kenet palkkaan äkkiä ompelee sellasen itelleni. :kieh:
On mulla kans ongelmat täällä. :LOL:

No mut sen siitä saa kun on vapaa-aikaa liikaa. :D

Laala ja Punkero rv39+0 *poks*
 
Huomenet kaikille!! :wave:

Valtavan suuret onnittelut vauvatuneille, nyt viimeisimpien joukossa ainakin Noomi-, SuukkoSuulle, Talvitie ja Zikiziki!! :flower: :flower: :flower: :heart:

Allusmamma onnittelut sullekin poksuista!! :flower: =) Ja täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena :D

( . ) Yöllä tuli muutama napakka ja menkkakramppimainen supistus, jee!
Ainakin kroppa taitaa nyt olla ymmärtänyt, että se kantaa mukanaan vauvaa, joka olis hyvä saattaa maailmaan lähiaikoina :xmas: Aamulla on tullut taas kivuttomia suppareita ja jokunen setti noita menkkamaisia supistuksia kans. Niitä on tullu muutama kappale peräjälkeen ja sitten taas hiljenee, mysteeristä B)

Neuvolassakin käyty, ja siellä kaikki hyvin. Tosin verenpaine oli korkealla, johon terkka totesi, että kyllä sä pian synnytät. Ensin olin ihan tohkeissani, kunnes muistin, että kyllä näillä raskausviikoilla se synnytys on ihan pian edessä tavalla tai toisella :LOL:
Terkka painotti pariin otteeseen, että nyt pitää ottaa herkästi yhteyttä synnärille mikäli havaitsen jotain outoa olossa.

Fiilis on muutoin hyvä, en ole oikeastaan odottanut mitään tapahtuvan ennen ensi viikkoa, kun esikoinenkin meni yli pari viikkoa. Mutta ensi viikolla sitten kyllä soisi jotain "jo" tapahtuvan :saint:

Tsemppiä kaikille kipuilijoille ja tietysti kaikille muillekin kanssaodottajille, pian ne nyytteröt on täällä :heart:

Kesis ja Nuppu 40+4 :eek:
 
onnea kaikille vauvautuneille!! :heart:
harmittaa ku ei kerkii päivittelee täällä, ku yks syöppö on kokoaja tississä kiinni :D
jos sitä joku päivä kerkeis.. :) vois laittaa synnytystarinaakin sit samalla.. rankka se oli.. mutta kannatti!!!! :)
jaksuja kaikille

jos vielä kuvan laitan mein rakkauspakkauksesta..

 
Helou :wave:

Onnea Noomille vauvautumisesta, jos en vielä sua oo muistanu onnitella :flower:

Tsemppiä teille jatkuvista kipeistä suppareista kärsiville :hug: Itellä tulee kyllä supistuksia pitkin päivää ja niillä alkaa olla jo kestoakin ihan kivasti, mutta kun ei ne edelleenkään oo tarpeeks tuntuvia :/ Pari kovempaa tulee ja sit ne taas muuttuu lievemmiks... Täälä on niin monella synnytys käynnistyny vesien menolla, että ittekin kauheen toiveikkaana odottaa, et poksahtais vedet, mutta eipä oo vielä poksunu..

Mä kyllä nukun suht hyvin, yhen kerran käyn vessassa aamuyöstä ja tänäänkin kello oli silloin jo puol 7! Että ei täs kyllä olossa mitään valittamista oo, kunhan vaan keksis ajankulua, eikä jatkuvasti odottais ja odottais... Typerää tää oma kärsimättömyys :x

Tassutin täälä samanlaisia vihlontatuntemuksia aina välillä masus, en tiiä oikeen mitä ne on, kun ei ne mulla liity supistuksiin. Neuvolas oli sitä mieltä, et vauvan pää saattaa painaa johonkin hermoon, ja sit tulee vihlontaa nivusiin ja alamahalle?? Myös vauvan "hengittelyä" on tuntunu useita viikkoja ja mä päättelin kans, et ne olis niitä hengitysharjotuksia :)

No joo, mä odottelen jo innolla torstain äpkl-kontrollia, jospa sielä sit jotain suunniteltais. Vauvan painoarvio oli silloin 36+5 viikolla 3.1-3.3kg, eli periaattees voi olla jo 4-kilon pyörteis, jos on kasvanu sitä normi 200g/vko tahtia :eek: No, pääasia, että pienellä on kaikki ok, oli paino nyt sit mitä on...

Tsemppiä ja mahdollisimman mukavia odottelupäiviä kaikille!! Niin ja Ruttanalle onnea käynnistyajasta :flower:

Zukkis ja Pötkö 40+5
 
Päänsärky(migreeni) lähti kuin lähtikin kahden kärsityn pvn ja yön jälkeen.
Eilen saatiinkin sitten vieraita,ihana 3,5 kk vanha poika vanhempineen ja mä siinä väsäilin mustikkapiirakkaa taasen.Ja olo oli kiva.

Illalla mässäiltiin sipsejä ja karkkeja ja join jopa pepsimaxia.Ajatella,minä joka koko raskauden ajan koittanut elää melkoisen terveellisesti.

Yö olikin mielenkiintoinen,vaavin liikkeet oli aika erilaisia.Ensin sellaista porautumista alas ja sitten ihan ko supisteluja mutta ei mitenkään kipeitä..Jos kuitenkin jossain välissä tapahtuisi jotain...

Tänään onkin sitten taas neuvola,tavallaan tylsää kun ei siellä ole ko noi vaki-jutut paitsi että jos terkka olisi saanut jotain infoa mun synnytystapa-arvioinnista enemmään ko mitä ne mulle kertoi..

milky 38+4
 
Ihana kuva zikillä :)

Tsemppiä kaikille, ei kellään enää mene hirveän kauan, vaikka menis käynnistykseenkin!

Meillä on edelleen remontti kesken, kun tää pieni tulikin etuajassa ja suunnitelmat vähän muuttui :) Nukutaan alakerrassa edelleen olkkarissa. Väsynyt isi ja äiti täällä häärää ja vauva meitä komentaa. Mies meni töihin tällä viikolla, mutta pitää ensi viikolla vikan isyyslomaviikon pois. Pehmeä lasku mulle tähän äippälomaan kaksin vaavin kanssa.

Kilot ei enää karise ollenkaan - oon jämähtänyt +4kg kohille ja maha on aikamoinen löllötys, mutta eiköhän ne sitten lähde, kun pääsen vaavin kanssa kunnolla ulkoilun makuun, nyt ollaan oltu vaan ihan pari kertaa lyhyellä kävelyllä. Ja tikit kutisee alakerrassa ja vuodot on tosi kivoja...

Parempia ilmoja odotellessa! k & pikku-tiikeri 2vko 3pv
 

Yhteistyössä