<3 HuHTiMaSuT <3 Huhtikuussa

AAM
:wave: kylläpäs on hiljaista.. kaikki synnyttämässäkö :D ? :LOL: :LOL: kunhan kuittailen.. EI kai OIKEESTI!?!? :eek:

aamupäivä meni melkein plörinäksi kun jäin sohvalle köllimään mutta onneks tajusin repis itseni ulos pojan kanssa käytiin kävelemässä pikkulenkki ja haravoitiin pihalla ja pelattiin futista :heart: toinen oli ihan posket punasena ko tultiin syömään sisään..
nyt sit vetää zetaa tuolla tovin ja sit jos sais ukonkin kävelemään kauppaan niin ois kiva.. sais tuo mun alakerta vähän ehkä edistysliikuntaa :whistle: nyt nipistelee nivusista niin että jumppapallon päällä istuskelen ja kirjoitan.. b:)d

Vitsi ko lakkais vaan tuulemasta nin päivä ois lämpimämpikin.. ja kaupasta ko tullaan niin lupasin että viedään pikku-ukko leikkikselle ja jätskille.. :p mä uneksin jo juhlatuutista, iski kauhia himotus siihen en tiedä mistä :xmas:

AM & Hippunen 40+5 huomenna pitäis äksöniä lähteä jossain muodossa ilmenemään jos osteopaatin ed kertaan on luottamista.. :whistle: :kieh: lähetän sille reklamaation muuten :attn:
 
MissStar onnea :hug:

Allusmamma hah, täällä ollaan yhtenä klönttinä :D mies tuli kotia, niin meikäki nukku kun porsas, ei tietookaan mistään lapsivesiunista :LOL:
olo on ihan ok, mitä nyt tuntuu ettei vauveli mahdu enään yksiöönsä,sattuu ja kivistää, kipeitä suppareita tulee sillon tällön, ei puhettakaan että ois säännöllisiä!! noh näillä mennään, epäilemättä vielä 40:n tuolle puolen :headwall:

nannuli ja tyyppi rv. 38+3 :heart:
 
Mamma-1:lle :hug:. Toivotaan silti, että vauva tulis mahd. pian ulos. Vaikutat vähän kypsältä tähän raskauteen (etkä oo muuten ainoo :D).

Allus, täällä mäki vielä jumitan. Supistellu koko päivän tiiviisti, mut ku ei muutu kipeiks. ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRRRHHRHHRHRHHRH.
 
Nyt ekan kerran soitin Naistenklinikalle kun epävarmuutta iski.. Nimittäin supistus on niin taukoamatonta (nytkin) ja on kipeä alavatsa, mutta taas välillä voi laskea noin 5min välinkin.. Mutta ennenkaikkea tää on kovana kokoajan ja sen tuntee kyllä, ei siis ole VAIN pinkeä. Soitin sinne ja kerroin tuntemuksia ja sanoi että ota 2 panadolia.. Hmm..vähän jänskä homma.. No mut tässä kuulostelen masuani ja sanoi sitten että tuu vaan tunnin päästä jos tuntuu samanlailla olevan vatsa, niillä kuulemma just nyt rauhallista. Aiotaan mennä, kun ei menetä mitään jos epävarmuuteen saa selvyyttä. Ei oo raskaana ennen ollut, niin haluan tietää onko tää synnytyksen alkua vai nou vielä...

Onko teillä muilla jatkuvaa noin puoltuntiakin yhteenmenoon kestävää supparia, joka on enemmän kuin kivuton?? Tuntuuko alavatsalla silloin paine ja vihlonta?


:$ :)
 
funkymama ja Säde, kiitos haleista :)

funkymama Mulla on ollut nyt lähiaikoina aika usein tosi kovaa kipua yli puoltuntiakin putkeen alavatsalla, selässä ja reisissä, maha kovettuu samalla aina välillä, muttei oo koko ajan pinkeenä. Sitten kaikki loppuu yhtäkkiä...
Mainitsin asiasta neuvolassa ja sain vastaukseks, että jos jatkuu pitkään kestävä yhtäjaksoinen kipu, niin naistenklinikalle yhteys, koska voi olla merkki istukan toimintahäiriöstä...
Mee ihmeessä näyttäytymään sairaalaan jos kipuilu jatkuu...

Täällä ei sit mitään, vaikka kokeiltu miehen kanssa yhtä sun toista niksipirkkaa ;) :/
 
Heipä hei! Pikaisesti ilmoittelen, että meille syntyi tyttö eilen eli 17.4. Tyttelin mitat 3870g ja 53cm. Rv 41+1. suht pitkällinen reissu oli, mutta kirjotan synnytyksestä tarkemmin myöhemmin. Ihana pikkukäärö, rakkauspakkaus :heart: :heart: :heart:
 
Onnea taasen poksuneille!!!! :flower:

Oon siivonnu tänään, saunottiinki ja sitten häviski supparit mitä oli pitkin päivää, mut epäsäännöllisesti tosin... Eli siis tällä vauvalla ei näytä olevan mikään kiire pois tuolta pienehköstä yksiöstään! :headwall: Tulis jo! :heart:

39+1
 
Kotona ollaan. Saunasta just tulin. Eli niin siinä kävi että supparit loppui aamusta. Kaupungilla pyörittiin kolme tuntia eikä tapahtunut muuta kuin lompsan kevenemistä ja jalat ja pää tulivat kipeiksi. Kuitenkin yli vuorokauden suppareita tuli max 10 min välein, luulin että nyt jotain oikeasti tapahtuu. Ihmeesti ne voikin lakata. Limatulppaa kuitenkin tuli kun kätilö ronkki vehkeitä. Näytti oikein mullekkin löydöksensä. Semmosta paksu klöntti tummempaa limaa, veriviiruja oli matkassa. Että sainpahan senkin ihmeen sitten nähdä.

Kaks edellistä yötä menny ihan överiksi. Mummu onneksi lupautui pitämään esikoisemme vielä ens yön mummulassa, tai luulen siis ettei se olisi sitä pois antanut jos oltais menty hakemaan! :D Itse ehdotti että jos poika sais olla vielä yhden yön kun se niin tykkää olla mummulassa. Ei oo kuulemma yhtään itkenytkään. Oli käyny mummun ja ukin kans saunassa äsken ja nyt kuulemma jotain lastenohjelmaa katsoo. Yönkin oli nukkunut heräämättä matkasängyssään. :heart: :heart: :heart: On se semmoinen hanipöö että kaikki sen haluaa itselleen. B)

Me haettiin pizzaa ja kebabia, vietetään nyt maksimaalisen rentouttava ilta, katsellaan töllöä eikä tehdä mitään (paitsi ehkä yhtä ässää illalla varmuuden vuoksi.. ).

Usvis 40+1
 
Megahautoja ilmoittautuu. :D

Pikaisesti ilmoitan että tyttö syntyi 15.4. klo 20.10 erittäin vauhdikkaan synnytyksen jälkeen (joka ilman kivunlievitystä :whistle: ). Painoa oli neidillä 3500g ja pituutta 48cm. Sirpakka neiti ja ihana peikkotukka. Eli vähän niinkuin mannallakin että kun alkoi tapahtumaan niin tapahtui kanssa. Tarkempaa kertomusta yritän väsätä myöhemmin.

Tänään ollaan kotiuduttu ja nautitaan pienestä.

Ruttana & Beanie 3 vrk (jonka tulevaan nimeen pitäisi totutella :xmas: )
 
Ensimmäiseksi onnea kaikille vauvautuneille :heart: ja niille, jotka vielä odottelevat hirmuisesti jaksuja ja tsemppiä loppumetreille :)

Sitten omaa synnytystarinaa.. Elikkä heräsin la-su (4.4.-5.4.) välisenä yönä puoli kahden maissa omituiseen oloon ja sanoin miehelle, joka vielä valvo että saapa nähdä pitääkö tästä lähteä synnyttämään. Vielä ei tullu selviä suppareita, mutta johonki outoon oloon kuitenki heräsin. En osaa edes selittää.. Kattelin telkkaria ja pikkuhiljaa alko tulla supistuksia, välillä voimakkaampia ja välillä laimeampia, mutta ihan säännöllisesti 5-10 min välein. Soitettiin mummu vahtimaan tyttöjä ja lähdettiin sairaalaan vähän ennen viittä aamuyöllä.

Olipa sitten hieman ruuhkaa tuolla OYSissa ja jouduttiin oikeen jonottelemaan, että pääsin tutkittavaksi. Olin neljä senttiä auki ja päästiin saliin, kunhan niistä yksi vapautui n. kuuden maissa. Olin kipeä, mutta pärjäsin vielä omin avuin. Käyrällä makoilin reilun puoli tuntia ja seitsemän jälkeen tuli pari tosi tiukkaa supistusta sitten ne loppu kuin seinään.. Tunnin aikana tuli vaan kaks laimeaa supistusta. Kätilö ehdotti kalvojen puhkaisua ja kun lääkäri tuli niin se ehdotti, että lähtisin kotiin lepäämään.. HÄH?! Olin 5-6cm auki ja kätilökin naureskeli nuorelle lääkärille, että ei tästä enää kotiin lähdetä. Itsekin olin, että MITÄÄÄ?! Edelliset synnytyksetki ollu tosi nopeita niin en ois ees uskaltanu lähteä kotiin.. No puhkastiin sitten ne kalvot puoli yhdeksän maissa ja sittenpä alkoikin viiltävät supistukset.

Pyysin kohdunkaulanpuudutteen, mutta lääkäri ei saanut sitä laitettua kunnolla ja jäätiin kuulostelemaan, tehosiko ollenkaan. No EI tehonnut! Purin hammasta ja kieriskelin sängyssä. Sitten vaihtuikin lennosta kätilö, joka oli aivan kullanarvoinen. Ehdotti spinaalipuudutusta, joka laitettiin 10.05 (noin viiden neulan jälkeen onnistui). Olin 7-8cm auki siinä vaiheessa. Ja voi
taivas, mikä olotila tuli :D Olin ihan transsissa.. Vähän ennen 11.00 tunsin pientä paineentunnetta ja sanoin kätilölle. Se tutki tilanteen ja olin täysin auki :) Sanoi, että lepäile hetki niin kohta aletaan töihin. Ponnistusvaihe oli ihana ja nopea, vain 3 minuuttia, mutta silti se sujui niin rauhallisesti, että yhdellä tikillä siitä selvittiin :heart: Kätilö oli kyllä loistavaakin loistavampi , hänelle suuri KIITOS :hug: Ja klo 11.17 maailman hellyttävin ja suloisin pieni punatukkainen poika :heart: syntyi. Olin ihan onnesta ymmällään :) Sylissä oli 3790g rakkautta ja 53cm onnea.. Kaikki meni niin hienosti kuin vaan olla ja voi!

Huomenna pikkuinen on jo kaksi viikkoa ja on niin rauhallinen ja tyytyväinen nyytti :heart: Nukkuu ja syö eikä turhia itkeskele.. Jaksaa jo vähän olla hereilläkin ja tiirailla maailmaa :) Ei voi olla ihanampaa :heart: Painoakin alkaa olla jo neljä kiloa ja pienet pullaposketkin jo löytyy..
En voi sanoa muuta kuin: Koko perhe on korviaan myöten rakastunut :heart:
Saattaapa tulla vielä neljäskin lapsi tähän perheeseen =) On ne vaan niin ihania!!

Mutta myöhemmin lisää vauvakuulumisia..
Viikonloppuja kaikille!!

annuli ja kultarakaspikkuinen 13 vrk
 
Onnittelut ruttanalle ja zukkikselle tytteleistä :flower: :)

Funkymama, ei ihan noin pitkää supparia mutta pitkiä kovettumisia on kyllä. Sellasia, että maha on ihan kivi kova eikä oikee tunnu kuitenkaa miltään. Mut mee näytille, ku ei siitä oo haittaakaan :)

 
zukkis ja ruttana miljoonat onnittelut pienistä ihanista prinsessoista!! :flower: :flower: :heart: :heart: :heart:

kiitokset myös synnytyskertomuksista ja ruttana pistähän tosiaan omasi jakoon, kun ehdit jossain vaiheessa kirjoitella. heräs vähä mielenkiinto et kuinka samalla luomu-syöksy-kaavalla vedit kuin minä :D :wave: mut pääasia et kaikki hyvin ja ihana vauva sylissä :heart:

pk-seutulaiset tietääkö kukaan mistä löytyisi 50 tai 56cm juhlamekkoja? itiksestä ei löytyny ensimmäistäkään (edes stokkalta :eek:) ja meil ois kahdet häät tiedossa lähiaikoina ja niin haluisin pukee meidän rinsessan niihin muuhun kuin bodyyn ja potkareihin :|

t. manna + nappula 2vkoa ja 5 pv :heart:
 
Oma ( . ) .....
Olo alkaa olemaan tosi kypsä |O tänään sitten 41+0 sais tulla jo.

Puoli tuntia sitten tuli muuten limatulppa =) jospa se tästä ...
esikoisesta limatulppa lähti samana päivänä kun alkoi synnytys ;)
Supistuksiakin on mutta ei tarpeeksi kipeitä :kieh:

:wave:
Täältä kaikille supistuksia :D
 
Zukkis ja Ruttana isoot onnittelut uusista perheenjäsenistä :flower: :heart:

Annulilla aikasmoinen synnytyskertomus, vai meinas lekuri viä laittaa kotia odottelemaan vaikka paikat jo hyvää vauhtia aukeemas :LOL: :LOL:

Itellä ei erioisempia tuntemuksia...päänsärky jatkuu mutta heltynyt onnex vähän laimeemmax :headwall: :headwall: Just tos äitin luona käydes mittasin verenpaineet, alapaine ok mut yläpaine koholla. Taidan käydä maanantaina mittaamas sen viä neuvolas oman mielenrauhan vuoksi, koska seuraava virallinen neuvolakäynti olis vasta torstaina.
 
Onnea taas uusille vauvautuneille! :flower:

Me tultiin naamiaisista. :D Olin itse asiassa aika tyytyväinen miehen asuun... :D Mun oma oli vähän tylsä.. Tai siis kun ei se ollu silleen niin tunnistettava, ku jos olis ollu kunnon meikit yms naamassa...

Nyt vähän supisti mutta edelleenkään ei kipeesti... Nyt on sit Punkerolla lupa jo tulla mun puolesta. :D Kun pääsin naamiaisiin. :LOL:

Oon muuten vähän turvoksissa, naamasta näkee ja sormukset ei mee sormeen, eka kerta tän raskauden aikana... Joku sano että enteilee synnytystä, mut en usko että hirveen nopeella aikataululla mitään edelleenkä on tapahtumassa... :whistle:

No mut nyt nukkuu, väsyttää sikana.

Laala ja Punkero rv39+5 (se onkin jo sunnuntai!)
 
Manna: stockalla varmaan vois löytyä, mut onhan itiksessäki stocka... Sitte sellossa on sellanen liike ku Bobo. Siellä on aika tyyristä, mut hienoja juttuja. Zarasta ja Benettonista vois kans löytää. Ainaki Benettonis on pojille juhlavaatteita. Nää mulle tulee mieleen :)

Täällä ei mitään normaalista poikkeavaa. Eilen oli ihanaa paineen tunnetta lantiossa ja aamulla heräsin kauheeseen supistukseen, mut se jäiki siihen yhteen :headwall:.

41+2
 
Onnea miljoonasti uudet vauvautuneet :flower: :heart: Ruttana ja Zukkis taisivat olla =)

Kiva että Laalaalla naamiaiset oli onnistuneet :)

Toivottavasti kaikki 41+ viikkolaiset pääsisi jo tositoimiin, se on jo aika pikästyttävää odotella.. Kokemusta on, kakkonen syntyi rv 41+5..

Täällä ei mitään ihmeitä, turvotus nostaa päätään ja eilen oli koko päivän toinen jalka ja kankku TOSI kipeä!! JA vauva niin alhaalla että liikkeet tuntuu tosi ilkeiltä :/ Vihloo selkää, emätintä, nivusiin ottaa, sisäreidet kramppaa... Sillee, ihanaa loppu odotusta ;)
Tänään sit meikäki pääsee nelikymppisten kerhoon :D Jee, jee!!
Mitähän sitä keksisi tälle päivälle, jotku markkinat olisi keskustassa, sinne siis luulisin... HArmi vaan kuulostaisi Formulat tulevan telkusta, miestä on aika vaikea saada sitte mukaan :kieh: Perskuleen lätkät ja formulat, ei voisi vähempää kiinnostaa |O |O

Pitääpä tästä siis lähteä orjentoitumaan. Mukavaa sunnuntaita :wave:

Ooti ja pieni-ihme rv 40+0 :D
 
AAM
Ruttana & Zukkis & perheet :flower: :) :flower: :heart: Onnea pienistä

Mannan vauvalle mekkoa etsittiin. Pikku kipparilla on outlet myynti aina TO espoon soukassa (soukan tie 14).. siellä kävin ja ihania mekkoja oli :heart: merkkivaatteita siis... ainakin 40 % alessa... ja pieniäkin kokoja paljon.. ainakin ko me käytiin viime to kaverin kanssa.. (ompussa on niitten liike, tietty sinne soittaa ja kysyä )

Baby onnea limiksen bongailusta ja Usvikselle kans :wave: jospa ne vaavit hoksis tulla poes.. :whistle:

Säde & Piin :wave: miten ois treffit/kahvit vielä lähipäivänä viikon alussa (jos ehtis :D on joo kiireitö.. SOU NOT) ? mulla tässä kuitenkaan mtn tapahtu... pärkele.. |O :kieh: ihan oon varma että käyntsärille joudun *my worst fear* :ashamed: :| :(

hyvä että outokummun päänsärky on laimentunut :) :hug:

Annulin kertsistä: minäkin kyllä ihmettelisin 5-6 cm auki... KOTIIN ?? joo lähde sinä vain kotiin siitä.. |O :xmas: oliko se lääkäri ollut koskaan synnytyksessä vai joku vitun puoskari vaan ??????

am & hippunen 40+6 :heart: :|
 
manna mäkin suosittelen Boboa!! Eihän ne mekot sit oo mitään halpoja, tai no en mä tiedä onks esim 40? juhlamekosta pienelle liikaa, riippuu omasta taloudellisesta tilanteesta. ;)

^^Mä rakastin Boboa ihan hirveesti, ihana liike ja tosiaan juhlamekkoja tuli kuolailtua sieltä jo tälleen etukäteen, ja sit ainoa Bobo kun oli tääl Turun suunnalla, lopetti. :( Täytyy kesän juhlamekot tulla varmaan Helsingistä metsästämään. ;)


) .) Nyt lähdetään kavereille katsoo Formulaa. :D Pitää tehdä kaikkea outoa nyt vielä ku pääsee lähtemään tälleen että "hei me tullaan". :D

Laala ja Punkero rv39+5
 
AAM
mietin että mitähän sitä tänään tekis.. lohjalla ois tivoli seiterä jos tuon miehen ylipuhuis sinne ajamaan.. :whistle: sais tuota esikoista pitää hyvänä :) :heart: jotenkin iskenyt kauhia morkkis ko tajuaa että se ei tuu saamaan lähiaikoina ehkä yhtä paljon huomiota :(
Tai sit mies voi uimaan pojan viiä, tykkää siitä niin.. ilman että vaan kököttäis täällä kotona ja ei tekis mtn...
Oishan ukolla tuossa pihalla laattavalu systeemi sillä kesken :ashamed: mut seki semmoinen että minä siinä pysty mtn auttamaan |O et se sen on pakko tehdä valmiiks.

Joo siis me käytiin vielä illalla kaupassa kärrylenkillä mutta mitä kattia kanssa siitä mtn tullut !! ei supparin supparia iltalahjana.. mut mä sain mun juhlatuuttini :p että oli hyvä vaikka tuuli nin pirusti...
 

Yhteistyössä