<3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *huhtikuussa*

Murkku, ihan varmasti on johtunut vain vauvan asennosta.. Jos terkka olisi kovinkovin huolissaan, olisi laittanut sinut samantien ultraan. Suosittelen niitä liikelaskentoja, se rauhoittaa mieltä. Jos sikiö liikkuu, niin yleensä se on tärkein mittari hyvinvointiin. :hug:

Mulla on maanantaina nvola ja veikkaan et sf mitta ei ainakaan samalla käyrällä tule nousemaan, mullahan pomppas ihan kattoon se arvo. Mutta vauva ok ja lapsivettä ok määrä, että johtui juuri siitä asennosta. Eli olen jo henkisesti valmistautunut siihen, että sf käyrä ei välttämättä sellainen tasainen ole. :confused: kurjaa kun sitä sitten jää miettimään... Tsempit kaikille!

Tuulentyttö ja Pompula 29+4
 
Tuulentyttö mulla mitattiin sf-mitta sellaiseksi että se kasvoi aluksi hurjasti, sitten pieneni harppauksen, sitten otti taas spurtin yli entisten mittojen. Mä en jotenkin edes osannut reagoida asiaan kun itsehän sen tietää että nyt sen persus on vaan sivulla ja pää on toisella sivulla, aiemmin pää oli ylhäällä ja ehkä persus sitten keskellä. Mua kyllästyttää jos käyrän hassuudesta mainitaan koska se ei jotenkin musta merkitse mitään. Tyhmä käyrä. Tosin nyt nuo pissatikkujututkin on ihan tyhmiä. En tiedä miksi mitata mitään :D

Mä oon huomannut nyt jonkun aikaa jo että selkeästi on tapahtunut jotain, vauvan kasvu ei ehkä tuota jotain hormonia enää mitä se aiemmin tuotti. Jouduin niihin Propraleihin turvautumaan aina toisinaan mutta nykyään ei yhtään tarvetta! Heitin ne menemään! Raskaus jonkun lääkärin mukaan vaan muutti mun keskushermostoa. No näköjään keskushermosto on tullut takaisin toimintaan :) Lisäksi tajusin ettei finnejä ole ilmaantunut enää aikoihin! Että kai nuo vauvan rakenteelliset kasvut on nyt kasvettu ja multa ei enää vaadita finnihormoneja eikä keskushermostovikoja. Mieliala on hyvä vaikka päivät onkin pitkiä. 10 työpäivää tosiaan enää jäljellä, kyllä nää vedetään!

Naene 32+4
 
Tässä rauhallisen sadeaamun piristeeksi tuli mieleen lasten rokotusasiat. Monella on noita lapsia jo aiemmin niin oletteko pysytelleet rokotusohjelmassa? Kun nyt taas on juttua miten joltain lapselta amputoitiin molemmat jalat ja yksi ranne ambulanssin viiveen takia kun lapsella todettiin aivokalvontulehdus (Pienen tytön kohtalo järkyttää - odotti 45 minuuttia apua virheiden takia | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi). Meningovax-rokote taitaa olla tarjolla vain armeijaan meneville, vai onko enää heilläkään? Itse otin meningokokkia vastaan rokotteen koska sen ottaminen oli pakollista kun muutin asumaan eräälle kampukselle ulkomaille. Samaisella kampuksella oli sen verran paljon kansainvälistä liikennettä ja tiivistä asumista ihmisten kanssa jotka ramppasivat eestaas Afrikassa ja Aasiassa että siellä vähän väliä tehtiin joukkorokotuksia milloin mitäkin vastaan. En edes tiedä montako kertaa mut on rokotettu tuberkulooseja ja sikotauteja vastaan, mutta onpahan ainakin kattavasti rokotettu.

Suomen rokotusohjelmaan ei kuulemma enää kuulu tuberkuloosi, kuului vielä kun itse olin lapsi. Suomi on kansainvälistynyt myös melko merkittävästi ja täällä työskentelevät/opiskelevat lähtevät myös sankoin joukoin aina juhlapyhiksi käymään kotimaassaan ja tsägällä tuovat mukanaan palatessaan kaikenmaailman epidemioita. Mä en esimerkiksi voi käsittää miten tuberkuloosi ei ole enää ohjelmassa, sitähän on kuitenkin liikkeellä aina toisinaan. Ja näin näköjään myös meningokokkia.

Jengi on tosi rokotevastaista nyt viimeaikojen narkolepsiajuttujen jälkeen ja jonkun vauvan uutisoitiin tuossa kuolleen rokotteen takia (tosiasiassa asiantuntijoiden mukaan taisi kuitenkin olla niin, että vauva rokotettiin vaan liian myöhään, tartunta oli tapahtunut jo aiemmin). Minä taas rokottaisin kaikki oleelliset mitkä vaan saa ja vähän päälle, ainakin tuon tuberkuloosin ja meningovaxin käyn tökkäämässä jossain vaiheessa vaikka sitten omin varoin.

Sen sijaan en ole ihan varma mitä hyötyä olisi esimerkiksi papilloomarokotteesta joka on nyt otettu rokotusohjelmaan siten että sen saa kaikki 11-12 vuotiaat tytöt. Onneksi tässä on aikaa katsella miten tuo asia kerkeää muuttumaan. Lisäksi kausi-influenssa tuntuu vähän turhalta. Tuolta löytyy nuo tämän vuoden rokotusohjelman rokotteet Lapset ja nuoret - Rokottajan käsikirja - THL


Naene
 
Mulla kysyttiin neuvolassa tosta tubirokotuksesta. Me otetaan se, koska ollaan menossa yli kuukauden mittaiselle lomalle Aasiaan -- kuukausi oli raja. Terkka sitten merkkasi neuvolakorttiin, että meille se tulee. Antavat sen synnytyssairaaklassa sitten.

Mä otan kaikki rokotukset, tosin sikainfluenssaa taikka muita flunssarokotteita karsastan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Naene
Murkku Varmasti johtuu toi mitta tuosta vauvan asennosta. Tän käsityksen mä ainakin sain omalla neuvolakäynnillä. Mulla oli siis päinvastainen tilanne, että sf-mitta oli suurehko, eli 30 (rv 30+4). Mulla vauva siis tuolla ihan poikittain. Kauhistelin tota mittaa mutta terkka sano, että jos olis siellä oikein päin (ja laskeutunut) niin mitta olis varmasti jotain ihan muuta. Kyllä muakin Naene sun tapaan ihmetyttää miks tota mittaa edes sitten otetaan, jos sillä ei välttämätää ole mitää tekemistä vauvan koon kanssa.

Terese ja pikkutyttönen 30+6
 
Rokotuksista, me otetaan kaikki viralliseen ohjelmaan kuuluvat,matkasuunnitelmien mukaan sitten muita. Mikäli vauvalla jokin perussairaus sitten täytyy miettiä myös influenssarokotusta, vaikka periaatteessa olen niitä vastaan. Noille perusterveille riiviöille ei olla otettu.
Muistelen, että kaikenlaisia rokotetutkimuskutsuja tulvii ensimmäisen vuoden aikana.

Tänään on fyysisesti ihan ok olo, mutta lasten häsellys ottaa aivoon, eikä miehenkään kanssa oikein mene ajatukset yhteen (=riitaa ja huutoa riittää). Tekisi mieli ottaa hatkat, mutta parin tunnin päästä tulee vieraita. Lapset lähti ulos ja minä otan palan suklaata ja meditoin itseni anteeksipyytävään tilaan ja kiva loppu viikonloppu odottaa.

Elselli rv 31
Hui, mulla on nyt vähän paniikinomaiset tunnelmat tämän raskauden kanssa. Viikot etenee, mutta mun mieli ei taida olla valmistunut kolmen lapsen perheeseen. Synnytyksestä ja muusta puhumattakaan.
 
Rokotuksista olitte jutellut.. Ihan perus rokotusohjelman mukaan mennään ja jos jokin tyyliin astma sattuis vauvalla olemaan niin silloin harkitaan influenssa rokotusta.

Oma vointi alkaa olemaan aika loppuraskauden oloinen.. Oon niin vaivainen että tuntuu kun olisin pidemmälläkin!! Ihan mieletön väsymys vaivaa ja häiritsee olemista.. Tuon 3v kanssa pitäis jaksaa tehdä kaikkea mutta aika vähälle jäänyt minkään erityisen tekeminen. Hb oli pariviikkoa sitten sen 110 mutta luulen ettei se ainakaan noussut ole kun päässä tuntuu keinuvalta väsymyksen lisäksi. Harkka sup tulee tosi paljon kipeiden sup lisäksi. En löydä nukkuma asentoa kun selkään särkee kun makaan. Päähän koskee lähes joka päivä ja vauvan liikkumattomuus stressaa kun istukan takia en kaikkia liikkeitä tunne. Huh huh.. Anteeksi valitus. Toivoisin vaan että olisin ees 1kk pidemmällä kun nyt.. Ajatus näiden olotilojen kanssa olemisesta viellä mahd 8+ viikkoa niin huh huh itkettää jo! :/ lapsettomuus ja useat km takana ja olen pettynyt itseeni etten nauttikkaan tästä olotilastasta.. Vaikka olen maailman onnellisin että saadaan tänä pieni!! Pelkään vaan yhä että menetetään pieni näiden 8 viikon aikana
! Toisaalta mulla olis mahdollisuus saada sektio taustan takia n.rv38+ mutta sitten mietin että halusin niin kokea alatiesynntyksen vaikka sektio onkin ihan yhtä hyvä kokemus kun se on suunniteltu. Niin ja jos jotain pelottaa sektioon joutuminen niin voin kyllä kertoa että hyvä kokemus mulla ainakin on ! <3
 
Terese, ihanaa että joku muukin on yhtä hyvin organisoitunut... :) Me ei tiedetä kumpi nyt on tulossa, esikoinen on tyttö. Eli tsägällä toka ois poika ja joutuu sitten käyttämään liian isoja / pieniä ja pinkkejä kamoja! Tosin mua ei kyllä haittaa kun esikoinenkin käytti pinkkiä ja sinistä iloisesti molempia. Meillä muuten 2,5 v tulee täyteen ensi kuussa, eli aika samoilla ajotuksilla mennään! :)

Nelli et todellakaan oo yksin lyhyen pinnan kanssa! Mutta hui, mä jotenkin oon huijannu itseni uskomaan, että kun eka oli koliikkivauva ja muutenkin maailman huonoin nukkuja, niin seuraava ei ois... Jollain oudolla todennäköisyyslaskennalla. Mutta 3 x koliikki, apua....

Hyvänä puolena mullakin tulee hormonien myötä sellainen ihanan pitkäpinnainen, seesteinen, huonoon uneen sopeutuva ja jatkuvaa ulvontaa sietävä tila. Extra-bonuksena tosin pehmeäpäisyys ja keskittymiskyvyn puute.

Rokotuksista, ollaan otettu ohjelman mukaan kaikki. Lisäksi ollaan otettu puutiaisaivokuumerokote koko perhe, kun sekä täällä Helsingissä että etenkin kesäpaikalla on tosi paljon punkkeja. Ei niitä huomannut, ennen kuin alkoi möyriä tuolla ruohonjuuritasolla... Viimesen kahden vuoden aikana oon poistanu itsestäni kaksi ja miehestä yhden. Lapsesta en vielä onneksi yhtään. Ällöjä otuksia!
 
Laiskottelupäivä täällä..

Oon vaan maannut sohvalla viltin alla. Nyt teen tortilloja ja odottelen muksuja kotiin.

Ihme supisteluja koko ajan selkäpuolella -- aaltomaista menkkajomottelua. Ai joo, supisteluista sanoivat (kun kerroin, ettei ennen tälläistä ole ollut), että saattaa johtua myös miehestä. Tässä raskaudessa kun on eri iskä tuloillaan, niin sekin vaikuttaa. Olin ihan, että täh, mutta kai ne siellä sitten tietää. :)

Närästys jatkunut, viime yö tosin meni paremmin -- heräsin vain kerran haukkomaan henkeä. Join illalla maitojuoman, kun rupesi närästelemään ennen unia - auttoi.
Tänään maha on toiminut viikon tauon jälkeen ja närästystä ollut koko päivän.
 
Heips

Lapset istuettu tiiviisti tv:n ääreen leffan ja namupussin kera :D. Babe possun luin tossa jo niille ääneen päivällä, huhhuh, miks ne ei voi niitä dupattuja näyttää :confused:

Rokotuksista Mä oon ottanut nuo perusohjelmaan kuuluvat, tytöt vielä kalmetoitiin laitoksella, mutta vissiin tuota kuopusta ei enää.. millo sekin jäi pois? Me sairastettiin sikaifulenssa eka aallossa ja todella pahana (luulin että ite kuolen siihen, mulla oli pahin), sen jälkee meillä ei ole juurikaan sairasteltu. Perusflunssaakaan ei ole tullut esim. tänä talvena kertaakaan kellekkään. Koko mun raskausaikana yks yrjötauti. Että mitää kausilenssu injektioita en ole ottanut sikalenssun jälkeen kellekkään. Toivon, että saatiin suoja siitä moneksi vuodeksi!

Sf- mitasta Mulla se meni siellä yläkäyrällä, mutta rv 28+2 notkahti reippaasti alaspäin. Nyt kun kävin 31+0, oli 3,5 cm kasvanu ja pomppas taaksi sinne omalle yläkäyrälleen. Mullahan tipahti tuo maha sillo rv 27 tienoilla, milloin sf- mitta on aikasemmissa raskauksissa laskenut.. tosin viikkoja ollu väh. 34-35+ :O. Mutta toki sillä on merkitystä, kuka mittaa, paras ois ku aina sama. Kaitpa se käppyrä on ainut neuvolan seurantakeino vauvan kasvuun liittyen, kun eivät ultrailekkaan, siksi varmaan poikkeavuudet helposti tutkitaan, mikä on musta ihan jees =).
MUOKS! Piti ihan huvikseen neuvolakortesta kattoo, miten vauva aiemmin laskeutunut: esikoinen rv 37+2 (syntyi 39+1), toka 37+1 (syntyi käynnistettynä 38+2), kolmas 34+0 (syntyi 39+0). Eli oletan, että silloin on vauvat laskeutuneet, kun sf- mitta notkahtanut ihan huomattavasti alaspäin hetkeksi. Niin ne ainakin sen neuvolassa ovat perustelleet..

Närästys Palannut alkuraskauden jälkeen takaisin, yrjöt tulee suuhun, mutta minähän en kahvin juonnista luovu! Ei tää niin kamalaa ole.

Kultakimpale2 Minä kanssa olen niin vaivainen, että kauhistuttaa ajatus, että vielä pitäs 8 vkoa kasassa olla, jos laskettuun menis, en tod. halua! Tiedän, että tää täältä mihinkään ennenaikaisesti tule.. 21.5 alkaen mä rasitan itteeni kaiin mahd. tavoin, jotta pääsis synnyttään.. ainakin ohjelmaa olen kehitellyt tuosta eteenpäin ihan kiitettävästi. Mulla on aamukampa (ainakin ajatuksen tasolal), 37 aamua rv 37:aan :LOL:.

MiiJane Ei pidä mulla ainakaan paikkansa, että supisteluissa ois eroja, jos isä eri.. ihan samanlaista on ollut, tosin nyt kyllä alkaoi aikaisemmin ja olleet oikeesti vaikeita ja kipeitä. Mun diagnoosi on vain se, että mä en fyysiesti kestä tätä raskaus tilaa.

Vinkkinä piristykseksi: katsokaa "Mitä odottaa, kun odotat" - leffa ;). Ihan hauska elokuva viidestä pariskunnasta, ketkä raskautuvat, kertoo raskausajasta ja synnytyksestä. Sellasta kevyttä huttua, minkä itse ihan jaksoin mielellään katsoa =). Pystyi samaistumaan hyvin yhteen äitiin :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
nelHM Oliks toi leffa se, missä se yksi nainen vaan aivasti ja muksu oli ulkona? Me miehen kanssa naurettiin tota ja koko ko:n raskautta, kun se oli niin erilainen mitä itellä tää raskaus ollut (vaivoja jo rv 4 eteenpäin).
 
Kiitos rauhoitteluista tuon Sf-mitan kanssa, eilisen päivä poikakin ollut mahassa vilkkaana, joten päljon rauhallisemmin mielin. Lähinnä se tuossa sf-mitassa huoletti kun kuukausi sitten jo pikkuinen oli pääalaspäin ja syvällä lantiossa jasilloin mitta oli sama, ehkäpä nyt on sitten vaan vielä alemmas päässyt.

Rokotuksista täälläkin otetaan perusrokotusohjelman mukaiset rokotukset ja jossain vaiheessa myös suoja puutiaisaivokuumetta vastaan (kesäpaikalla sen verta paljon punkkeja..). Tuberkuloosi-rokote on poistunut alunalkaen joskun 2000-luvulla sen takia rokotusohjelmasta, että katsottiin siitä olevan enemmän haittaa. Jokin asia sen valmistuksessa muuttui samoihin aikoihin (en muista yhtään mikä), ja siitä alkoi tulla useammalle sivuoireita. Näin ainakin muistan kuulleeni koulussa (terveydenhoitaja-opintojen aikana), voi tosin olla että muistan väärinkin..

Murkku ja pallero 33+4
 
Huomenta kaikille!
Täällä ei mitään ihmeellistä. Eka neuvolalääkäri takana ja kaikki ok. Oli kyllä aika turha käynti, mutta ainakin tietää, että kaikki on niin kuin pitääkin. Sf-mitta 26, mikä kuulemma on näillä viikoilla on alakäyrillä, mutta ei ole mitenkään ihmeellistä.

Tsemppiä kovasti kaikille, jotka taistelevat vaivojen kanssa! Mulla toistaiseksi olo on superhyvä ja energinen. Töitä vielä viitisen viikkoa jäljellä ja odotan jo mammalomaa innolla. Onneksi on vajaita viikkoja vapun ja helatorstain vuoksi! :)

Eipä täällä muuta. Ai niin, paitsi että 30+0 POKS! :heart:
 
Huomenia =)

Terese Just se, siinä on ainakin Jennifer Lopez, Cameron Diaz, Chris Rock.. Hyviä näyttelijöitä. Itse samaistuin siihen kaupanpitäjän raskauteen :D

(.) Olipas hankala yö : /. Heräsin kolmelta koviin alamahakipuihin ja niiden kanssa kärsvistelin loppuyön. Asentoa ei löytänyt ja muutenkin koski, välillä torkahdin onneksi uneen asti. Alamaha on aika paineessa ja koko lantion seutua kolottaa. Aika hissukseen saanut ottaa nyt aamusta. Rusinan oleminenkin tuntuu oudolta tuolla, mutta onneksi sain siihen liikettä. Yöllä kyllä vessareissulla kun tuohon tilaan yhdistyi kerran kunnon vihlaisu kohdunsuulle, ajattelin, että nytkö se lähtö koittaa :(. Onneksi kuitenkin helpottanut pahin. Nyt mä huilaan ja mies ihanuus vei lapset uimaan, ei nekään hyvpi silmille kun saavat mieluista tekemistä =).
 
Täälläkin valvottiin yö puoliksi, mutta syy oli kyllä oma pikku ketutus.

Masussa käy valtava melske ja kyljelleen nukkuminen yhtä tuskaa, kun pikkuinen räpiköi poikittain masussa.

Viime yönä ei närästänyt, pelkään sitä aina iltaisin, milloin se alkaa. Tänään illalla tuplataan taas annos ja 4 päivän päästä sitten pääsen tavoiteltuun annokseen.
Vatsa toimii edelleen, mistä olen tosi tyytyväinen.

Kohta varmaan hipsin Prismaan ostamaan jääkahvia (auttaa närästykseen) ja sillä välin muksut saa laittaa kotia siistimmäksi.

Muksaa sunnuntaita kaikille!
 
Poks 33+0

Aika menee hurjan nopeasti ja kaikkea tapahtuu ehkä joskus liikaakin.
Tosiaan kuopuksen kanssa ollaan taad käyty urakalla Tyksissä ja lisää on tulossa, onneksi poika on erittäin reipas tapaus vaikka äitiä välillä pelottaa ja itkettää.
Tosiaan leukemiaa yritetään selättää ja tähän asti on mennyt hyvin, vaikka hieman on takapakkia tullut. Seuraavat hoidot alkaa 22.04, nyt pojalle onneksi taas ruoka maittaa.

Olo on siis fyysisesti kohtalainen, lonkissa on välillä aika kovaa kipua samoin selässä. Oi närästys on tuttua! Ja nyt on palannut takaisin hajuherkkyys. Henkisestikkin voi kohralaisesri tietysti nuo kuopuksen hoidot on aika pelottavia.
Ultrassa ja neuvolassa oltiin, pikkuinen siellä oleskeli ja on taas kasvanut . Painoa oli 1670g ja 37cm (32+?) Tosiaan painoa on nyt tullut +5kg ja muut arvot olivat kunnossa!
Yöt ovat alkaneet olemaan katkonaisua eli aina yöllä herätään vessahätään tai särkyihin, ja asentoa yritän hakea kauan.

Huomenna "työmatkalle" eli siis lähdetään tuonne Oulun suuntaan luento päiville ja "leirille" ihan itse halusin osallistua ja on ihana nähdä työkavereita yli 2v jälkeen.

Ihanaa viikon alkua

Katsu ja MiniS 33+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Katsu Jaksamista taasen toivottelen. Todella reippaalta kuullostaa kyllä niin poika kuin äitikin. Hatunnosto!

Tännepä ei mitään uutta, vauva varmaan tippuu kohta tuolta kaiken paineen ja möyrinnän myötä :headwall:. Olo on kuin vetelis viimesiään.. voi tuska tää loppuaika! Huomenna pääsen lapsuuden ystävän kaksi viikkoista vauvaa nutustamaan, voi ihanuus :heart:
 
On kyllä melkoisen omanapaista touhua, mutta pitäähän sitä jonkun pitää meidän pino etusivulla :LOL: :headwall: Tää maha oikeesti on pian polvissa, jos tätä menoa laskee, eikä vissiin se vauva siellä enää laskeudu, kun ei kait alemmaksi pääse ennen syntymäänsä :D. Vaan liitokset ja kaikki kannattimet kait pettää vauvan kasvaessa :confused: Tällanen muutos vajaassa viikossa :O


31+0


31+5
 
Heips kaikille!

Onkin aikaa siitä kun on viimeksi kirjoitellut mutta lukenut olen kyllä ahkerasti..

Katsulle paljon voimia!! Ja tietenkin myös kaikille ei niin onnekkaille supistelijoille. Tuttua edelleen minullekin.

Myös hyvä kuulla että Jane on saanut apuja metformiinista. Harmi vaan nuo sivuoireet mutta itsekin olen alusta asti noita syönyt ja alun 4 viikon jälkeen vatsaoireet kyllä helpottivat. Harmi vain että nuo eivät ole riittäneet ja nyt joudunkin iltaisin pistämään myös pikävaikutteisen insuliinin. Jättiläistä kun kasvatan....

Tuota onkohan kenelläkään muulla supistelijalla jo limatulppa hajoillut? Viime raskaudessa en koko asiaa edes huomannut tosin rv 35 olin jo 3cm auki ja nyt on viikon verra tullut erittäin tunnistettavia palasia.. Pitänee kysyä naikkarilta kun kohta taaaaaas käynti.

Nuo erikois lääkärikäynnit ovat vain kovin arpapeliä sen suhteen kuka lääkäri siellä sattuu olemasn ja millainen ko lääkäri on.

Ja ihana muuten kuulla että muillakin on hieman välillä hermot kireällä... :whistle: Esikoinen kohta laittaa mut jäähypenkkiin istumaan ja rauhoittumaan.

terrkkusin,
K ja jättitytsy 31+3
 
  • Tykkää
Reactions: nelHM
Kristis Hui, ei ole onneksi limatulppaa tullut, mulla tarkoittas satavarmaa synnytystä se ja melko lailla lähiaikoina sit. Niin syntyikö sinun esikoinen ennenaikaisena sillo rv 35? Toivotaan, että nyt ois vielä paikat epäkypsät eikä ois tulppaa tuo. Tulehan kertomaan, mitä sanoiovat!! =)

Tasaisen harmaata maanantaita kaikille :wave: Suht ok yön jälkeen onkin kiva lähteä haistelemaan vastasyntynyttä vauvaa :heart:

Nelli&Rusinante 31+6 :heart:
 
30+0 POKSPOKS!! :p

Täytin LA 27v. joten mulle voi päivittää uuden iän! :)
Mulle järjestettiin viikonloppuna myös yllätysbabyshowerit :p :heart: aloin ihan itkee, ku olin niin yllättynyt ja liikuttunut!! :D

Tänään käyty neuvolassa:
POITSU OLI KÄÄNTYNY RAIVOTARJONTAAN :p jesjesjes!!! Kumpa nyt sit pysyis vaan siellä ;)
Paino: +441g/vko, yhteensä vähän alle 10kg
RR: 115/71
Pissa: puhdas
Hb: 116 (edellinen 115, eli nousussa hitaasti mutta varmasti :D)
Sf: 28, vähän käyrän yläpuolella menee
Syke: 148
Liikkeet: ++
Turvotus: +

Tasan kaks viikkoa mammalomaan ja työpäiviä 10kpl!!!
Kohta siis iltavuoroon vauvoja hoitelee :heart:

Ihanaa uutta viikkoa!! :)


BF & poitsu 30+0
 
Täällä poksui eilen rv 30! Jee :)

Naene me ainakin otetaan rokotusohjelman mukaiset rokotteet. Tuota hpv-rokotetta kun ihmettelit, niin mä olen itse saanut kyseisen rokotteen (olin nuorena siinä tutkimuksessa mukana), mutta en ole ajatellut sitä esikoiselle ottaa, enkä tälle tulokkaalle kun se on poika :D Muuten mietin noita rokotteita, mies miettii vesirokkorokotetta, itse en oikein tiedä. Kausi-influenssarokotetta ei oteta, ellei lapsella ei sitten ole jotain perussairautta kuten astmaa.

Hei osaisiko joku vastata auttaa ultra-asioissa? Miehen kanssa ajateltiin mennä yksityiselle vielä ultraan. Ongelma on vain siinä, kun kiinnostaisi niin moni eri asia. Haluaisin saada jonkinlaisen paino-arvion, tietää mikä tarjonta on tällä hetkellä, mutta myös kohdunkaulan tilanteen. Meitä houkuttelisi hirmuisesti mennä 3D/4D ultraan, mutta eihän siinä näe kohdunkaulan tilannetta, koska se tehdään vatsan päältä. Sama 2D-ultran kanssa. Vai näkeekö sen vatsan päältä? Jos taas ultrataan alakautta, niin en saa tietää muuta kuin sen kohdunkaulan tilanteen. Hmpf :mad: Mitäs mä sitten tekisin? Jos ultrataan vatsan päältä, niin ei yksityisellä varmaan suostuta vilkasemaan sitä kohdunkaulaa alakautta?

Kun mä en siltä neuvolan lääkäriltä saanut kyllä vastausta yhtään mihinkään asiaan, joka mietityttää. Mun mielestä se ei edes kokeillut kunnolla kohdunkaulaa, en saanut mitään kokoarviota, en tietää miten päin vauva sillä hetkellä oli, sykettäkin kuunneltiin ehkä 5 sekuntia. Ja neuvolakorttiin hän kirjoitti sikiön koon kohdalle, että laaja. Mikä laaja?! Mur.

Linneat 30+1
 
Heippa ja hyvää alkanutta uutta viikkoa!

Onpa tosiaan helpottavaa, että muillakin on pinna kireellä. Meillä on kanssa 2,5-vuotias uhmaikäinen riiviö, joka todellakin koettelee äidin hermoja!!! Meillä pahimmat taistelut on tällä hetkellä ruokapyödässä ja pukemisessa ja välillä tuntuu, että pää räjähtää ton pienen ipanan kanssa. Aika synkkiäkin ajatuksia mielessä käy... :( Onneksi niistä pystyy puhumaan toisen aikuisen kanssa, niin saa niitä tunteita purettua.

limatulpasta Vaikka supisteleekin jonkin verran, niin ei onneks oo mitään limoja vielä liikkeellä. Esikoisesti limatulppa irtos rv 37 ja synnytys oli sitten 39+0.

Mä unohdin viime viikolla neuvolan!! Oikeesti vaan nauratti, kun neuvolasta tuli tekstari, että taisit unohtaa äitiysneuvolan. :LOL: Tuntuu, että justhan mä siellä neuvolassa olin, miten nyt taas pitää mennä... No, ens perjantaina sitten uusi yritys. :)

Mulla on tällä hetkellä kaikki vaivat kummallisesti hävinneet. Ei oo edes selkäkipua, jonka takia oon sairaslomalla. Eilen jopa juoksin kun oltiin pihalla piilosta. :LOL:

Dynamite ja pikku-Telle rv 30+5
 
  • Tykkää
Reactions: Naene ja Kristis86
Linneat Ite varasin just viime viikolla ultra-ajan yksityiselle (mun luottogyne) rv:lle 33, näin tein esikonkin aikaan. Ja homma hoituu niin, että lääkäri ultraa vatsanpäältä ja katsoo kokoarviot, virtaukset yms ja sitten heitän housut veks ja tsekkaa mun alakerran. Ultralla näkee kyllä kohdunkaulan mitan mutta ei sitä onko paikat pehmenneet tms. Voithan sä aikaa varatessa sanoa, että haluat tulla ultraan sekä että lääkäri tsekkaa alakerran. Näin mäkin aikaa varatessa mainitsin. Luulis onnistuvan paikassa kun paikassa..

Terese ja pikkutyttönen rv 31+1
 

Yhteistyössä