<3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *huhtikuussa*

Kiitos huolenpidosta kaikille.
Mut älkää pelotelko. Synnärille yli 3 tuntia matkaa.

Supistelut pysyny poissa, joten uhmaan luonnon lakeja ja lähin hiihtämään. Nyt auringon ottoa latukahvilassa.

Niin kauan ku ei säännöllisiä supistuksia, niin ei osaa pelätä. Mies kyllä taitaa jännittää jo :)
 
Juu, supistelut loppui la-su välisenä yönä.

Täällä ollaan menossa sinne tapaamiseen, jonka jälkeen suunnataan menut lentokentälle.
Oon ihan hermona siitä tapaamisesta.. En ole tottunut tämmöisiin juttuihin. Ja jos miehen ex hyökkää Mua kohden syytöksillä, niin menenee hermo. Tosin olen viilipytty.

Nelli - kun maha aina pyöreä pallo.. Eikä muksut ole laskeutuneet ennen synnytystä.

Hui, jokohan Prahasta luen ekasta kesäkuun vauvasta..
 
  • Tykkää
Reactions: nelHM
Supistelut alkaneet täälläkin, harkkareina tosin (ja onneksi). Pääasiassa vaan, ku oon koirien kans lenkillä ja sillonki tietenki kotiin on aina pitkä matka.. Pitänee alkaa kiertämään lähikorttelia sitte vaikka kymmenen kertaa, ni ei iske paniikki keskellä mettää.

Seksistä Vähän vähentynyt, mutta ihmeen vähän maha on tiellä. Oma olo ei oo hehkeä tahi epäkömpelö, mut näillä mennään. Liukkarin tarve on tosin täälläkin.

Selkä pysyny ihan kohtuullisesti kuosissa, mitä nyt lauantaina kävin seisoskelmassa agilitykentän reunalla ja ilta oliki sitte yhtä tuskaa. Mut ei musta töihin olis, onneks lääkäri määräs kotiolot. Sitä myöten ekat pienet vaatteet pesty ja pinnis kasattu. Joko se kesäkuu on kohta??

kodehu 32+3
 
  • Tykkää
Reactions: nelHM
LittleOne Hiihtämässä?! :O Huhhuh! Toivottavasti nyt ei ala supistelee tai vedet mene tai mitään.. jotenkin se sun kohdunsuun tilanne + limatulppa kuullostaa niin kypsältä hommalta.

MiiJane Voin kuvitella sun ahdistuksen. Nyt kun sen kestät, niin sitten onkin mahtavaa aikaa miehen kaa tiedossa =)! (Jos ne päästää sut lentokoneeseen, kun masu niin iso, että pelkäävät sun synnyttövän matkalla :D). HUippua reissua! Tuu sit palattauasi kertoilee, miten meni ja kuinka kestit kasassa.
 
Heipparallaa taas, täällä kone rikki,niin koneella olo todella minimiä. Täällä poksuu huomenna rv 31, ja olo on ihan hyvä. Vielä neljä viikkoa mammaloman alkuun, tässä kovasti yritän saada opintoja viimeisteltyä, ja päivät meneekin työharjoittelussa sekä koulutöiden kirjoittelussa, nannaa siis. Painoa on tullut koko raskauden ajalta +11 kg. Mutta ei haittaa.

Harjotussupistuksia on tullut joka päivä, mutta kuulemma ihan normaalia on. :) Ens viikolla taas neuvola, saa nähä et millaset mitat sillo on. Verenpaine oli noussut, joka on vaan hyvä asia, samoin Hb oli noussut, joten rautaa tarvitsee enää syyä vaan yksi/pv. Ennen söin 2/pv, kun ei vaan noussut. Fyysinen olo on hyvä tällä hetkellä ja oottelen jo kovasti että saisin jäädä lomalle järkkää pienelle kaikkea, mutta toisaalta työharjoittelussa on ihanaa ja toivon että saisin kaiken hoidettua. :)

Nytkin kirjatsossa naputtelemassa koulujuttuja kauhealla vauhdilla eteenpäin. ;)

Prinsessa ja tyyppi 30+6<3
 
  • Tykkää
Reactions: Miltsu87
Seksistä sen verran että meillä vähentynyt miehen kiireiden vuoksi. Eilen sitten kun vihdoin saatiin yhteistä aikaa niin jotain mulla tuolla alakerrassa nyt tapahtunut että ei vaan kertakaikkiaan mahdu koko mitalta tavara sisään niin ettei tökkisi johonkin... vauvan pää on kyllä hyvin alhaalla mutta voiko tosissaan olla niin alhaalla että työntää esim kohdunkaulaa ulospäin vai mikä siellä ottaa vastaan? :D Seksin jälkeen sitten irtosi pieni osa limatulpasta. Saas nähdä miten tää nyt tulee vaikuttamaan seksielämään kun eipä tuo siippakaan ollut kovin innossaan ajatuksesta että tökkii pirpanaa päähän ;D

Itse kanssa häpimaman tilannetta mietiskelin yks päivä..

Täällä turvotus tullut kuvioihin. Ei lähde enää sormus sormesta ja vaatteista jää kauheet painaumat jos vähänkin puristaa. Sitten olen huomannut että iho kutisee heti jos vaatteissa on esim vähän nukkaa tai kangas on karheampi. Kohta onneksi voi pukeutua vaan väljiin mekkoihin :)

Kämppä hakemukseen oli nyt päivittynyt kiireellinen. On toiki paskaa että pitäis sitten viimesillään muuttaa jos ne nyt edes ehtii meille isompaa kämppää saada ennen ku natiainen syntyy. Hauska muutto varmaan tulossa, prkl!!

Tsemppiä kaikille suppareista ja kivuista kärsiville! Palkinto häämöttää jo :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
Mulla olo on aika normaali, välillä supistelee, ei sen kummempaa. Eilen siis seksin yhteydessä tipahti sellanen ruokalusikallinen valkoista hyytelöä lattialle kun nousin ylös) (voi elämä miten ihanaa kuvailua) Siinä ei ollut yhtään veriviiruja ja ei ollut pitkulainen ollenkaan. Eli oisko sittenkin ollut jotain muuta tuotosta. (toi valkovuotokin on saanut suorastaan mystisiä piirteitä. Ois pitäny vissii ottaa kuva ni oltais voitu täällä yhdessä miettiä. :popcorn:

Ompa ällöä kerrassaan. :LOL:

Mutta seurailen tilannetta. Miijanelle hyvää reissua ja little one pidä nyt lenkit ainakin lyhyinä :)
 
Lääkärissä käyty, ja näytti ainakin siltä että kaikki kunnossa. Käyrällä olon ajan pikkuisella oli lähes koko ajan hikka :heart: Syke oli n. 130:n luokkaa. Kasvaa keskikäyrällä ja lapsivettäkin hyvin (Afi, tms. mitta oli 15). Painoarvio oli nyt 2440g.

Neuvolasta sitten taas uutta lähetettä jos ei vieläkään lähde sf-mitta kasvamaan. Nyt ainakin napavirtaukset ja kaikki oli kunnossa, joten istukankin pitäisi toimia hyvin.

Murkku & pallero 34+6
 
Miijanelle hauskaa matkaa, Prahassa on varmaan ihanan keväistä!

LittleOnen tilannetta limatulppineen minäkin kauhistelin, vai että vielä hiihtämään! Toivottavasti vielä pysyt yhdessä kasassa muutaman viikon. :)

limatulpasta Myös minä olin bongaavinani limatulppaa viikonloppuna... Selkeä köntti sieltä kyllä tuli. Esikoista odottaessa limatulppa tuli 2 vko ennen synnytystä. Ei mulla kyllä nyt edes supistele, eikä muutenkaan ole mitään erikoista tuntemusta, että en usko synnytyksen olevan vielä lähellä. Oon vissiin vähän outo, mutta mua ei kyllä tollaset limajutut eikä -kuvat ällötä yhtään. :LOL:

seksistä Meillä on ollu koko raskauden ajan tosi hiljaista sillä puolella. Itsellä olis ollu haluja ehkä puoleen väliin raskautta asti, mutta mies ei oo ollu innokas pitkiin aikoihin. Eli todellakin odotan, että saan oman kroppani takaisin ja normaalin seksielämän!

(.) Pihaa haravoitu ja pojan kanssa touhuttu koko päivä. Seuraavat kolme päivää poika on päiväkodissa. Ihanaa, kun saa olla yksin kotona kaikessa rauhassa. :)

Dynamite ja pikku-Telle 31+5
 
Voihan LIMATULPPA :O:D. Niin monella jo sellanenkin bongattu!! Minä kyllä en halua sitä vielöä bongata, koska kolme kertaa on jo synnytys ollut siinä vaiheessa alkamassa/käynnissä.

tuulentyttö Jos se ol isännälläs vähän paremmin kypsynyttä tavaraa, ni männynnä klönttiseks :LOL: (sori, pakko oli)

murkulle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista =). Ja evamarialle tsemppiä huomiseen ultraan, toivottavasti istukka noussut jo!

Me tossa miehen kaa selailtiin masukuvia, melkonen on tuo laskusuhdanne, ja tahti on hurja :LOL:. Pitää varmaan oikeesti ostaa se rollaattori ja asetella maha siihen ritsille ja työnnellä sitä tuolla mummojen kaa kilpaa :LOL:. Ihan on pakko laittaa vertailun vuoksi 2 viikon- ja viikon takanen kuva ja tän päivänen vielä uudestaan.. HUHHUH :LOL::LOL:

rv 31+0



rv 31+5



rv 32+6

 
Kävin tänään pikaisesti neuvolassa kun halus mieheltä verikokeen, katsottiin sit samalla mun mittaukset. Paineet, pissat, hemoglobiinit yms. ok. Mutta paino oli hieman tippunut, eli nyt ollaan taas muutama sata grammaa alle ensimmäisen punnituksen... Eli lisää ruokaa, sipsejä, hamppareita, alan jo kyllästyä entisiin herkkuihini ;) toivottavasti niitä ei sitten synnytyksen jälkeen tekis enää koskaan mieli ;). Tarjonnasta oli hieman epävarma, ilmeisesti perätilassa. Kuulema liikuskeli niin oli vaikea tunnustella ja siro vauva, ettei erota päätä hyvin pepusta ;). Toivoi että ke pelkopolilla ultrattais niin selviäis tarjontakin.

Mulla taitaa olla vaan yks masukuva, täytynee ottaa lisää kun teillä noita noin paljon :).
 
Ähh, oon ilmeisesti pikkasen myöhässä kun yritin tilata loppuraskauden ajaksi muutamia äitiysleggareita niin koot loppu joka paikasta tai sitten tilaus toimitetaan vasta toukokuun lopussa :/ Jos joku tietää mistä sais edukkaita leggareita niin vinkatkaa ihmeessä!

ja etsin siis mustia täyspitkiä...
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta

Elba Mä oon ostellut H&M:ltä pitkiä mustia leggareita 9,90€. Kyllä tän kylän minimi varastoissakin niitä löytyy. pitäskii ehkä vielä yhet ostaa.. en suostu muita en pitää :D

Painosta, mun paino on tippunut kans :O. Kotivaa'an mukaan, ja sitä olen seurannutkin. Neuvolan vaaka on näyttänyt läpi raskauden +2 kg enempi, mitä oma vaaka kotona. Huomenna meen eri th:lle mittaukset ottaa, sillä se kivikautinen vaaka, niin se nyt voi näyttää mitä tahansa, en luota että saa tasattua sen "kiven" siinä puntarissa just oikein.. NO sampa tuo.

(.) Viime yönä kaksi kertaa supistii niin, että heräsin puuskuttamaan ja olivat kestoltaan väh. minuutin :(. Aamu alkoi mahan tyhjennyksellä, mikä outoa, ainakin ennen aamukahvia. Eipä tässä muuta..

...KUN POKS RV 33+0

Nelli&Rusina
 
Hei pitkästä aikaa!

Täällä viedään vikaa työpäivää. Ei kyllä oikein tunnu, että vielä sisäistänyt asiaa, ehkä sitten kun kökkii muutaman päivän kotona. Heti kyllä hirveä tarve suunnitella kaikkea tekemistä, vaikka tietää että pitäisi rauhallisesti vaan malttaa ottaa. Esikoisella on vielä huhti-toukokuun aikana yhteensä 14 hoitopäivää ja sitten jää poika kotiin. Nuo päivät aion kyllä varmaan hoidossa pitää jotta pystyy tosiaan itse välillä rauhoittua ja toisaalta käydä rauhassa esim ostoksilla.

Lapsi messuille ajattelin perjantaina mennä esikoisen kanssa heti kun aukeavat. Vähän mietityttää jos esikoinen ei olekaan yhteistyö haluinen, niin miten pärjään julkisilla tuolla hensingissä, mutta täytyy varmaan riski nyt vaan ottaa.

Seksistä: noin kerta viikossa tulee edelleen harrastettua, mikä harvemmin kuin aiemmin. Viime raskaudessa loppui joskus näillä viikoilla kun mies tunsi vauvan pään tuolla alhaalla, eikä enää sen jälkeen hänen tehnyt oikein mieli. Katsotaan miten pitkään tällä kertaa pärjää. Mullakaan ei ole ollut kovin seksikäs olo tämän mahan kanssa ja odotan kovasti että saan oman vartalon takaisin.

Lapsiluvusta ollut puhetta. Meille tämä toinen on näillänäkymin viimeinen. Ollut sen verran haastava raskauskin tämä toinen, että sekin vähän rajoittaa tuota kolmannen halua (ensimmäistä raskautta jäi ikävä kun olin niin hyvässä kunnossa). Mutta sen verran nuoria ollaan että vannomaan en mene ettei iltatähteä joskus tulisi. Varsinkin kun aika kultaa muistot.

Limatulpasta: mulla lähti viimeksi pienissä osissa ma-ti päivinä ja torstaina alkoi kunnolla synnytys, tämä siis viikolla 39+. Enkä ollut varma mitä vuoto oli, kun tuli sellasta tummaa vuotoa ainä vähän kerrallaan. Nyt siis ehkä tietää paremmin.

Eilen tuli kaverin kaasolta viestiä, että alkaa järkkäilemään polttareita, jotka siis varmaan alkukesään sijoittuvat...vähän mietityttää oma mahdollisuus osallistua. Jos lapsi on syntynyt jo silloin niin mulla tuo imetys on aina vähän vähentänyt menoja, kun ei voi jättää kertaakaan väliin ilman että tulee rintatulehdus päälle. Toivotaan että syyskuussa oleviin häihin olisi kuitenkin mahdollisuus osallistua ilman lapsia....

Huomenna synnärille Lohjalle tutustumaan illalla ja ensi viikolla vika neuvolalääkäri ja siellä ultralla saa taas pienen nähdä! Alkaa sitten ehkä tajuamaan että se nyytti on ihan pian jo täällä!

Birre86 ja Nyytti 34+4
 
  • Tykkää
Reactions: nelHM
Elba Ellokselta saa muuten myös leggareita, siis normi sellaisia mutta kokoja siellä riittää kaikille ;) itse tilasin sieltä viimekesänä jotkut 5€leggarit, olen normaalisti kokoa L/XL ja kun niillä on niin paljon kokoja niin ajattelin että en kai mä voi mitään normi kokoa tilata. En todellakaan tilannut suurimpia sieltä ja ne on vieläkin hieman isot, en siis jaksanut palauttaa.

Mullakin on kyllä leggari vaje, oli esikoisen aikana kahdet mustat ja niitä käytin paljon ja nyt olen käyttänyt ihan alusta saakka ja vasta nyt toiset alkoi hajoamaan. Merkki on mammamia tms. On kyllä aika paksua materiaalia, että on kesällä kuumat. Ne ei varmaan ollut halvimmat mutta jos kaksi raskautta kovalla käytöllä kestää niin hyvä investointi.
 
Minä olen nyt ihan huolella huilannut ja vetäsin parin tunnin päikkärit, tosin pätkissä, mut kuiteksin. Jännä vaan, että aika napakasti supistelee ja kestoltaan minuutin luokkaa.. Alaselälle käy nämä. Ja vaikka just tänään oon ottanut tosi rennosti :O. Jännä nähdä huomenna cervix kontrollissa, onko tapahtunut 2 vkossa muutosta alakerrassa, kun tuo alamahan paine vaan lisääntyy vauvan kasvaessa koko ajan ja supistukset muuttuu koko ajan napakoimmiksi. Ei ois kauaa enää synnytykseen, mutta silti mietityttää, miten sitä kestää, kun olo nyt hankala ja vauvan pitäs sellanen kilo vielä ainakin saada kasvaa tuolla, huhhuh. Mutta kyllä sen jaksaa. Haluun täysaikaisen nyytin suoraan syliin ja tissille! Istun vaikka jalat ristissä viimeset viikot :LOL:

Elba Ne menkkahaukan :D leggarit, mistä mainitsin on siis ne mammaversiot ja ihan kivat päällä.. tajustkii varmaan sen juu :whistle::headwall:
 
rv 32+0 ja painokontrollissa käyty : vaavi kasvaa samaa käyrää eli yläkäyrillä..oli nyt 2321g..seuraava painokontrolli rv 36 eli 4 viikon päästä..=) istukka oli siirtynyt niin että on nyt sentin päässä kohdunsuulta,pitäs hiukan vielä siirtyä että pääsis synnyttää alakautta,mutta eiköhän se siirry!!
 
  • Tykkää
Reactions: *Elba*
evamaria Jihaa! Ja ihan tsemppiviestinä vielä sinulle, että sisko sai synnyttää 5mm marginaalilla alateitse, ultrattiin vaan istukan tilaa jonkun kerran synnytyksen aikana. Toivottavasti omakin istukanreuna siirtyy pois, seuraava kontrolli 35+0 (edellinen 29+5). Ihmettelen, kun ei minulle ole annettu mitään erityisohjeita: ei yhdyntäkieltoa, ei ponnistelukieltoa, ei mitään. Edes verenvuodoista ei ole varoiteltu. Siskoparka kyllä joutui niihin tutustumaan niin hurjasti, että tiedän, miten toimia, jos alkaa verta tulemaan.
 
Heissan!
Vihdoin kolmen viikon sairaalassa olon jälkeen eilen päästiin kotia :). Ihan huippua! Toki levossa täälläkin. Maanantaina sitte taas polille lääkäriin. Pari vkoa ja sittenhän meille enää estellä jos haluavat syntyä.

Lapsiluvusta ainaki täällä ollu puhetta. Nämä meidän ekat yhteiset ja viimeiset. Näiden synnyttyä meillä kuitenki yhteensä 6 lasta :D. Toki eivät kaikki koko ajan meillä mutta kuitenki. Mies kyllä sitä mieltä et yks vielä. Ei o tulos :D.

Seksistä. Niin no tosiaan hiljaista ollu ku sairaalassa makas :D.

Musta on jotenki hassua et tosiaan sairaalassa ollessa paino tippui about 1.5kg. Yhteensä siis nyt painoa tullu lisää 3.7kg. Ja äsken mittasin mahan ympäryksen mikä myöskään ei ole kasvan pitkään aikaa et on sen 101cm. Ja siltikin kolmes viikos vaatteet jäänyt pieneksi :D. Ja ihan normi bmi oli enne raskautta siis.

32+2
 

Yhteistyössä