<3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *huhtikuussa*

^ Tosta tuli mieleen yks supernainen nimittäin ystävä, jolla koira sekä vauva. Kämppä hissittömän talon kuudennessa kerroksessa. Sitkeästi se roudas vauvaa kainalossa, koira narussa ja rattaat jyskytti perässä. Huh!

Me asutaan onneks maan tasalla, joten eiköhän kahdenkin koiran kanssa pärjää. Voi viedä piskit pikapissalle oman terassin kautta vaikka vauva nukkuiskin sisällä. Jos on yksin himassa siis.

Ja enitenhän mua kiinnostaa ne puput?! No news?
 
Naene onko sulle jo tehty lähete äippäpolille liittyen tohon vauvan asentoon? Mulla on nyt ens pe yksityisellä ultra ja sovittiin tosiaan terkan kanssa, että tää gyne kirjottais lähetteen sillon polille. Toivotaan että mahdollisimman pian sinne sitten pääsis juttelemaan tosta poikkitilasta. Stessiä kyllä puskee päälle ton asian suhteen vaikka terkka kuin käski ottaa rennosti.

Joskus aikasemminkin keskusteltiin tosta ambulanssilla sairaalaan menosta: Ootko sä Elselli joutunut menemään jossakin synnytyksessä? Ja mikä se ohjeistus lopulta on? Ja miten sitä voi olla ihan ihan varma, missä asennossa vauva tuolla on kun synnytys käynnistyy (vedet menee)? Okei, nyt mä todellakin tiedän että vauva on poikkitilassa ja jos vedet menee tässä asennossa, niin eikun ambulanssilla sitten kiireesti. Mutta mitä jos kääntyy toiseen asentoon, enkä ole varma onko vaavi perätilassa vai rt:ssa?

Terese ja pikkutyttönen 32+6
 
Terese mulla on torstaina neuvolalääkäri ja ajanvarauksen yhteyteen on näköjään kirjoiteltu että tarjonnasta on sillon puhetta, että lähete tehtäisiin jos ei siihen mennessä oo muutosta tullut!

Mulle sanottiin että pitäisi vaakatasossa mennä sairaalaan sitten jos vedet menee, mutta ambulanssista ei sanottu mitään. Jos pitää vaakatasossa mennä, tarkoittaako se ambulanssia vai voiko mennä vaan taksin takapenkille vaakatasoon? :D Kyselenpä tyhmiä mutta en tiedä niin kysyn :D
 
Pakko tulla kommentoimaan tuosta sairaalakassista. Esikoista synnyttämään mentäessä kätilö otti kassin ovella vastaan kun tuli just kipeä supistus ja mies auttoi minua pysymään pystyssä sen ajan. Ottaessaan kassini vastaan kätilö kysyi, että "onko sinulla täällä keilapallo", sen verran oli kassilla painoa. Ja kotiin tullessa 99% tavaroista oli käyttämättömiä eli paljoa sinne ei tarvi mukaan. Liekö tästä johtuen, niin en ole vielä edes miettinyt kassin pakkaamista.

Kesähaave ja pieni rv 35+4
 
  • Tykkää
Reactions: Neminka
Eulalie Meillä esikoinen oli mahassa oikea menijä, toinen ei juuri liikkunut, tiukkaa teki sen kymmenen liikkeen kanssa tunnissa. Esikoinen ei meinannut millään lähteä liikkeelle vauvana ja on edelleen liikunnallisesti passiivinen. Toinen on ollut oikea vauhtipylly: nousi istumaan itse 6-kuisena, pari viikkoa myöhemmin lähti ryömimään ja kaksi päivää siitä konttaamaan. Pystyssä neiti oli 7-kuisena, mutta onneksi itsenäinen kävely meni melkein 11 kuukauteen. Tämä on taas mahassa oikea menijä, mutta saas nähdä, miten asema sisarusparvessa vaikuttaa menohaluihin.

Ja se munkkitaikina. Minä teen muuten normaalin pullataikinan, mutta en käytä rasvaa ollenkaan ja laitan vähän vaniljaa joukkoon.

Sairaalakassin suhteen ajattelen, että vähemmän on enemmän. Hammaspesuvehkeet, huulirasva, dödö, hiuspesuaineet, harja, kännykän laturi, pistokkaat ja kantoreppu. Ja lakupussi vatsantoimintaan. Kotiintuloa varten laitan miehelle omani ja vauvan vaatteet kaukaloon kassissa. Jos jotain muuta tarvitsen, niin saahan mies niitä tuotua. En halua niihin karmeisiin hormonihikiin omia vaatteitani hikoamaan, sitä hikipyykkiä tulee ilmankin kotona vielä ihan tarpeeksi.

Kestovaipat odottavat meillä kaapissa. Edellinen lopetti käyttämästä niitä helmikuun lopussa. Meillä on pääasiassa harsot käytössä eri kuoriratkaisuissa, siksi liki samat vaipat menevät koko käyttöiän.
 
Viimeksi muokattu:
Terese, viime kerralla vauva oli viistotarjonnassa koko ajan. Pää oli peppua alempana, joten käännösyrityksiä tms. ei tehty, vaikka majaili tissien alla yliajalle. Ohje oli, että jos vedet menee, nii pitää mennä ambulanssilla. Ja tottakai vedet meni melko nopeasti synnytyksen alettua. Ohje oli, että jos vauvan ei ole todettu laskeutuneen ja vedet menee, niin sitten ambulanssilla. Mä olin äynyt just samana päivänä neuvolassa ja tiesin vauvan asennon senkin vuoksi tarkkaan.

Naene, yritin sekä neuvolasta, että synnäriltä vesien mentyä saada lupaa tulla omalla autolla makuuasennossa, mutta ehdoton tuomio oli, että yhtää ei saa olla pystyasennossa ja ambulanssilla on tultava. Tilanteen vakavuuden tajusin vasta ambulanssissa, kun miehet pohti, että pitääkö mennä pillit päällä vai ei, vaikka oli yö ja meiltä on kättärille matkaa 15 minuuttia. Vauva pitäisi saada mahd. nopeasti tarkkailuun, että huomataan, jos napanuora jää puristuksiin. Ilmeisesti hiemankin pystympi asento lisää tuota riskiä huomattavasti.
 
Jännä kyllä tuo hikan paikan ja asennon suhde. Mulla tuntuu hikka ihan häpyluun kohdalla, tosi alhaalla -- muiden lasten kohdalla vatsa aina pomppi hikottelun yhteydessä, nyt se on suht vaimeaa "tikitystä" tuolla alhaalla. Olen täällä lukenut perä- ja poikkitilavauvoista ja tullut siihen tulokseen, ettei tämä ainakaan raivotarjonnassa ole.
 
Viimeksi muokattu:
Elselli, hui hitto en mäkään ymmärtänyt asian laitaa että siis ihan noin kriittistä olisi. Jotenkin hävettäisi ambulanssilla mennä, siinä on naapurustolla sitten katsomista että mikä juttu. Pitäisi laittaa jokin yleinen tiedote. Muuten: jos menee ambulanssilla, pääseekö mies samaan kyytiin?

Mulla lapsen hikka tuntuu tosi alhaalla ja tosi vasemmalla. Oon ollut melko ärtynyt kun oon joutunut jossain toimistotuolissa sietämään sitä hikkaa :-D Nyt ei enää oo niin justiinsa kun voin oikaista itseni kun hikka rupeaa olemaan tukalantuntuista. Mulle tuli siitä istuessa aina mieleen joku kiinalainen vesikidutus, se missä tipautetaan kidutettavan otsalle aina pieni tippa vettä tasaisin väliajoin. Kun tuon hikat kestävät usein ihan helposti yli tunnin, ja sen ajan jouduin istumaan jollain tuolilla paikoillaan, niin rupesihan se vituttelemaan. Ylimääräistä tilaa hikkailulle ei mielestäni juuri ollut. Mutta ei hikkailu enää haittaa, antaa palaa vaan! Koirallakin oli ihan aina hikka. Se tuli aina kainaloon nyhjäämään kaikkine 50 kiloinensa ja hikkaili. Mä en pääse nikottelijoista koskaan eroon!

Naene 34+5
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Heipsan

Poks 35+0
Hui ei pitkä matka enää laskettuun-aikaan. Alkaa jännittämään en tiedä miksi 4krt tämä kuitenkin on jo :D
Sairaalakassi
En vielä ole ainakaan pakannut, kahdessa raskaudessa on ollut valmiina mutta edellisessa en ollut yhtää varautunut kun alkoi aikaisilla viikoilla. Mutta eiköhän ne kerkeä ja mies hakee tarvittaessa. Mulla on.lähinnä vaatteet molemmille, kamera + laturi, hygienia välineet ehkä jotain muuta..?

Muuten arki on mennyt kuopuksen kanssa sairaalajaksoilla ja lääkäri käynneillä. Ultrassa päästiin moikkaamaan RT on, painoa taisi olla 2.3kg? Muisti on mennyt.
Vappu vietetään varmasto.kotona mahdollisesti säästö riippuen avataan grillikausi ja mahd. Käydään esikoisen kanssa vapputorilla. Kuopista ei voi hoitojen takia viedä vielä.

Mutta kaikille hyvää tulevaa vappua

Katsu ja Nökö 35+0
 
Viimeksi muokattu:
Itsekin miettinyt tuosta sairaalakassista, et pakkaan kyl mahd. vähän mukaan, ku eihän siel ees oikeesti tarvii mitää! Kaikki vaatteet, tossut ja ruuat saa osastolta, ni kunhan hammasharjan ja tahnan ja shampoon ottaa, ni eiköhän silläkin pitkälle pärjää :) ja mieshän aina voi tuoda kotoa, kun kuitee sitä väliä ramppaa! Ja vauvan kotiutumisvaatteet voi laittaa turvakaukaloon ja mies tuo sit nekin, kun tulee meitä kotiin hakemaan! :) Ja itse voin kotiutua samoissa kuteissa, mitä sairaalaan mennessä päällä on! huomas siellä harjottelussa, kun monilla oli ihan älyttömän kokoisia kasseja/rinkkoja mukana, et ei ees oikein mahtuneet niihin huoneiden pieniin kaappeihin!! :/

Meillä vajaa 3v. noutaja ja en kyllä ole yhtään huolissani miten tulee toimeen vauvan kanssa!! Ollaan tehty selväksi, että ollaan sen pomoja, kuten myös vauvakin tulee olemaan! Suurin "ongelma" on varmaan vauvan kastuminen kuolasta, kun on niin kova pusuttelee aika ajoin :D

BF & poitsu 31+6
 
Tein juuri matkavarauksen syyskuulle. Hassulta tuntui kirjata lentolippuun "sylilapsi" :). Kohta se on tosiaan todellista. :heart:

Täällä kesii otsa ja rinta -- aurinko yllätti Prahassa. Ja eihän me tajuttu aurinkorasvoja sinne ottaa mukaan. :D

Supistukset onneksi loppuneet eli paineenvaihtelu lienee ollut suurin syy niihin.

Taas on hiljaista kotona ja aika meinaa käydä pitkäksi.
 
Mulla tarkastettiin tarjonta tälläviikolla siellä kun painoarviokin tehtiin, vauva oli kääntynyt RT:hen, mä uskon että oli sen tehnyt vasta edellisenä yönä... En ole nyt enkä esikoisenkaan aikana tunnistanut hikkaa, tai siis kuvittelin että se tärinä vois olla sitä, mutta nyt en teidän jutuista oikein tiedä että onko vai eikö ;) ton kääntyminen jälkeen kyllä potkutkin tuntuu ihan erilaiselta, eilenkin vaan monotti kivuliaasti koko illan.

Täällä ei olla mitään munkin ystäviä, ellei aivan tuoreena saa. Tällä viikolla en ole juuri ruokaakaan laittanut joten ei ole suunnitteilla leipomiset ;). Sima on herkkua ja sitä tilasin anopilta :).

Huomenna vaihtuu mulla uusi kymmenenkin, eli iäksi voi sitten päivittää 30 (apua!). Oltiin eilen sitten miehen kanssa syömässä ja esikoinen mummulassa. Join ruuan kanssa lasin viiniä ja sen jälkeen selkäkipu helpotti huomattavasti hetkeksi ;). Pitää varmaan kertoa neuvolassa rentoutusvinkki jolla kivut katoaa ;). Mies ja appiukko purkaa tuolla saunaa kun meillä alkaa viikonsisällä kylppäri remontti. Ajoitus on täydellinen, täytyy vaan toivoa että kosteutta on vaan pinnassa niin on sitten kesäkuun alkaessa remppa valmis. Ja toivon tosiaan että saadaan tänne edes kylmää vettä rempan ajan, ettei tarvitse anoppilassa kuukautta viettää!
 
Pyhäpäevee :wave:

Olips tullut paljon tekstiä vkl aikana =).

MiiJanelle Tervetuloa Suomeen =). Ja hyvä, kun supistelut loppuivat. Kyllä ne kipeet säikäyttävät.. tosin kohta me niitä jo toivotaan.

Hikasta Rusina tosiaan ollut jo kauan rt:ssa ja hikka tuntuu melko alhaalla vasemmalla. Selkä on vasemmalla kyljellä, jalat tulee oikealle. Ja koko pmaha heiluu, kun hikka tulee =).

Sairaalakassista Kaitpa se pitää kohta puoliin pakkailla johonkin malliin. Liivinsuojuksia, imetysliivit, omat terveyssiteet ja hygieniatuotteet ainakin. Sitten jotkut housut, mihin oikeesti mahtuu kotiinlähtiessä. Vaikka mun kohtu on supistunut aiemmin nopeasri, niin kyllä siinä sellanen röllykkä on, että ei tarvii haaveillakkaan mitään normihousuja vielä piiiiitkään aikaan.

Isovanhemmista Mun äiti ollut pelsitä pois nyt jo reilut puoli vuotta.. ja tulee olemaankin vieä kauan syöpähoitojen ja oman voinnin vuoksi. Isä on ollut aina vähän poissa pelistä, on sit "ukki" tmv. mieluummin sen eukon lapsenlapsille ja ottaavat niitä sinne hoitoon, mun lapset eivät ole olleet siellä ku muutaman kerran elämänsä aikana. Että minä olen kyllä ihan itse saanut hoitaa lapseni (yh tai ei) ja jos joskus jotain aikuisten reissua tmv. halunnut, on siitä pitänyt "anomus" tehdä hyvissä ajoin, ja mun äitihän se aina ollut, joka sitten hoitanut. Vuoden ajan vain olen asunut samassa kaupungissa äitini kanssa, jolloin olikin eniten apuna, oli ne mun yh- ajat kun laspet olivat 3kk ja 1v10kk ->. Muutoin eri kaupungeissa tullut asuttua kuin lasten isovanhemmat. Nykyisen miehen vanhemmat asuvat paikkakunnalla ja heihin kyllä voi luottaa, jos apua lastenhoidossa tarvitsee (samanaikaiset työvuorot lähinnä).. nekään ei sit tarjoa koskaan, että tuokaa vaikka lapset leikkii ja menkää leffaan tmv.. joten nyt kun olen ollut kotona, ei näitä ole kukaan muu hoitanutkaan.

(.) Mä heitin eilen reiskat 300 km lapsien kaa autoillen kummipojan syndeillä. Olin alunperin kyllä ilmottanut, että ei tulla, koska mies iltavuorossa eikä muutenkaan enää kärsis pitkiä automatkoja, mutta ihan jees se meni. Tosin istuminen on kaikkein kamalainta ja provosoivimpaa supisteluille. Mutta kasassa olen. Muutenkin tuntuu, että energiaa nyt riittää ja touhuilee kaikkea pientä vähän väliä. Kiva =)!!

Tuo elukka edelleen kasassa :O. Koppinsa, mihin pesän rakensi torstaina, on täysin hylännyt, tai ei mene sinne. Makaa vain avohäkin puolella. Ei ota selvää, feikkaako vai onko oikeesti paksuna :headwall:. Oon vaan lukenut, että feikkaus tapahtuu yleensä pian astumisen jälkeen.. sen puolesta ei siis feikkaus, mutta mistäs noista tietää. Mahaansakkaan ei anna koittaa, hyökkää sillon päälle, hormonit :D

Mukavaa sunnuntaita!

Nelli&Rusina 33+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Sairaalakassista: Te jo puhutte kassin pakkaamisesta, ja minulla ei ole kotonakaan vielä valmistelut alkaneet. Liekö vaatteitakaan tarpeeksi, pitäisi kohta varmaankin hieman perehtyä asiaan. Juuri eilen sanoin miehelle, että taitaa tulla meille kiire. Sairaalakassiin tosin ei tarvitse isompia minun pakkaillakaan, sillä kuten joku jo sanoikin, suurin osa kassin sisällöstä jää koskemattomaksi kuitenkin.

Äitipolin terveiset: Raivotarjonnassa oli perjantaina ultrassa, mutta olen sata varma ettei ole enää. Perjantaina oli viikkoja kasassa 32+4 ja painoarvioksi saatiin 2030g. Kaikki oli ok, joskin sektioarven alueella ohuin kohdun kohta oli vain 2mm, joten lääkäri totesi, ettei supisteluja kohtu juurikaan kestä. Seuraavan kerran tarkistavat vauvan voinnin ja kohdun tilanteen neljän viikon päästä rv 36+4. Illalla kumarrellessa tulee herkästi supistuksia, joten tästä lähtien mies raivatkoon lelut lattioilta. Varpaatkin lupasi tulla pesemään suihkuun hyvin mielellään, jos tarvis!:LOL:

Koirista ja vauvoista: Olen joka kerta laittanut koiralle nuuhkittavaksi kotiin sairaalajakson aikana pari kertaa vauvan kakkavaipan, hyvin on toiminut, vaikka vahtikoira meiltäkin löytyy. Joskin aina täytyy eläinten kohdalla muistaa, että voivat olla arvaamattomia.

Mandukan kantorepusta: onko kenelläkään aiempaa kokemusta? Minkä ikäiselle se käy ja oletteko tykänneet? Meillä ennestään BB:n rintareppu mutta kun se käy hetkessä hartioihin, joten on jäänyt vähäiselle käytölle.

Kevennyksenä vielä: Olen ollut kipeänä reilun viikon ja kun menin ultraan, olin nukkunut jo kuusi yötä todella huonosti, ja väsymys oli megaluokkaa. Kun vauvan päätä ultrattiin, yksi kuvakulma oli tosi hassu. Näytti kuin vauvalla olisi ollut kaksi yläetuhammasta suussa, vaikka lääkäri epäili hampaita napanuoran heijastuksiksi. Enkös sitten väsyneenä möläyttänyt ääneen, että tuohan näyttää ihan oravalta! Sen jälkeen jouduin moneen kertaan pidättelemään naurua, välillä huonommalla menestyksellä. Kun sain uuden ajan ultraan, sanoin, että epäilen olevani ensimmäinen äiti, joka sanoo vauvaansa oravan näköiseksi, ja lisäsin vielä, että jospa vauva ei enää neljän viikon päästä näyttäisi niin paljon oravalta. Onneksi kätilö ja lääkäri olivat huumorintajuisia, ja koska lääkärikin epäili jaksamistani taudin ja väsymyksen takia, ymmärsivät täysin, että väsyneenä ollaan oikeasti väsyneitä, jolloin saattaa käyttäytyä hieman normaalista poikkeavalla tavalla. Mies onkin tuon tapauksen jälkeen kysellyt, kuinka kurre on muistanut potkiskella. Työnimi meiltä on puuttunutkin, mutta ei puutu enää. Suloinen pieni vauvani.....

Kultatiuku ja Kurre rv 32+6:heart::heart::heart:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kans ostettu vauvalle Manduca. Olin jo ostaas bb:n rintarepun kunnes en löytänut siitä mitään hyvää sanottavaa, ni sit löytykin tuo :p Ja mie ainakin luullut et heti voi alkaa käyttää, ku meillä ainakin siinä sellanen vauva "pienennin", jonka sit pitää isommille lapsille ottaa pois, et mahtuu! Ostin myös hug-a-bubin, onko muita sen käyttäjiä? :) Paljon lukenut hyvää kummastakin!! :)
 
Kantolaitteista, meillä on esikoisen jäljiltä BB rintareppu - vauvana tykkäsi olla, mutta raskas kantaa kun ei vyötärö/lantiohihnaa kantajalle. Nyt ajattelin investoida Manducaan. Hug-a-Bub kantoliina löytyy myös, mutta siinä esikoinen ei tykännyt olla, tai lieneekö vika ollut käyttäjässä... Noh, uutta yritystä uuden kanssa, kunhan syntyy! Nykyään esikoinen tykkää matkustaa Deuterin kantorinkassa.

Kultatiuku, hauska oravajuttu! Hyvä että lääkäriltäkin löytyi huumorintajua. :)

Nellin pupu, oishan se lystikästä jos tässä pinossa ois yks valeraskaus mukana! :D
 
Olipahan outoa palata lomalta. Lähtiessä kotipihalla oli n30cm lunta kauttaaltaan, mutta nyt täysin lumetonta ja raparperit puskee maan alta. "Joutu" siis koko päivän tekemään pihahommia. NYT rupee tuntumaan, että kyllä se kesäkuu sieltä tosissaan kohta tulee.

Hyvinhän tuota on alkanu tuntemaan omaa kehoaan... Joka päivä liikkuessa/urheillessa supistuksia tuli x-määrä, mutta ties että sauna ja lepo sohvalla jalat ylhäällä auttaa heti. Kunnialla siis selvitty lomasta ;)

Babyfever ite ostin kans ton hug-a-bubin. Ei siis kokemuksia tietty vielä löydy, mutta kaverin ylistyksien perusteella sen hankin :D

MiiJane mihin ootte lähössä syyskuussa? Me ollaan menossa Italiaan. Tuntuu kyllä todella utopistiseltä, että sitä ollaan seuraavan kerran lähössä reissuun perheenä :heart:

Isovanhemmista ollu puhetta... Omia vanhempia ei tunnu vaan yksinkertasesti kiinnostavan. Asutaankin kaukana joo, mutta eipä ole heillä ollu kiinnostusta tulla käymään, soitella, kysellä vointeja yms. Suoritan velvollisuuden ja käyn heillä kaks kertaa vuodessa sen 15min visiitin. Mielenkiinnolla ootan tekosyytä, minkä takia eivät pääse ristiäisiin :D Onneks miehen vanhemmat onkin sitten kiinnostuneita ja taatusti lapsen elämässä mukana.

Hirveesti tullu teksti. Joutuu vissiin uudelleen lukemaan osan, muistin virkistykseksi...

Huomenna ois taas neuvolaa luvassa. Tuskin mitään ihmeitä. Kun oli se äippäpolin ultrakin vasta viikko sitten.
 
Mä ostin meille lennot Budapestiin syyskuun lopulle. Ollaan reissussa 9 päivää ja käydään myös Bratislavassa ja Wienissä. Rooma oli yksi vaihtoehto, mutta ollaan elokuussa kai lähdössä rantalomalle, niin aattelin, että tuo yhdistelmä on mukavampi. :)

Mä täällä pähkäillyt koko päivän, miten päin se vauveli onkaan masussa?? Tosiaan hikka ihan alhaalla, ei hytky koko masu, kuten aikaisemmissa raskauksissa. Möyrintä on suurinta navan yläpuolella, siinä on iso pötkylä, joka aina välillä nousee "palloksi" hetkeksi ja kun sitä tökkii, möyrintä jatkuu.
Sitten ihan alhaalla tuntuu kuin käsillä heiluttelisi -- semmoista hentoa kutinaa..
Huomenna olisi ollut neuvolakin, mutta Jorviin tuli käsky, niin mennään sitten sinne..
 
Viimeksi muokattu:
Noista kantoliinoista ja repuista sen verran että missä tilanteessa niitä edes käytetään? :D Itsellä mieleen tulee lähinnä kauppareissut tai koirien kanssa lyhyemmät lenkit, mihin en kyllä uskaltaisi varmaan edes lasta itseeni kietoa. Kuitenkin muutaman kerran 4 vuoden aikana olen koirien kanssa kaatunut kun ovat onnistuneet sotkemaan hihnat jalkoihini tilanteessa missä lähdetään jonkun rusakon perään mitä en itse ole huomannut. Eli siis jää vaan noi kauppareissut mitä itselleni mieleen tulee. Kiinnostusta olisi ostaa joku mutten sitten tiedä tulisiko käytettyä. Ja miten selkäkivuista kärsivälle muutenkaan tuollainen sopii? Itsellä olisi varmaan parempi jos selkä saisi levätä mahdollisimman paljon kun pientä lasta joutuu kuitenkin melko paljon kanniskella.

Tästä tulikin sopiva silta siihen että nyt on sitten tuo iskias alkanut taas vaivata. Vasen jalka pettää välillä alta :( Pelkäsinkin tätä kotona olemista juuri tämän vuoksi. Töissä kuitenkin 8 tunnin pakkoliikunta tehnyt aina selälle todella hyvää. No ei auta kun toivoa ettei pahane tästä...
 
mulla on kans sellainen iso pötkylä tossa navan korkeudella ja sen yli ja tulee sellainen pallo/möykky mikä lie tuosta navasta hieman yläpuolelta varsinkin kun tytteli liikkuu..potkut tuntuu ja näkyy navan ja rintojen välimaastossa...
 

Yhteistyössä