<3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 kesäkuussa, MEIDÄN KUU!!!!

Raskauskoomailu alkanut täällä...

Kävelin tänään kuin usvassa Taysin äitiyspoliklinikalle tarkastukseen ja tottakai suoraan ilmoittautumisluukulle ohittaen törkeästi vuoronumerosysteemin ja jonon. Arvatkaa nolottiko kun tajusin vasta jälkeenpäin :| Jos täällä on joku jonka ohitin jonossa, iso anteeksipyyntö! Ei ollut tosiaan tarkoitus - vihaan itsekin ihmisiä jotka ei vaan osaa jonottaa sääntöjen mukaan.

Koomailusta huolimatta itse käynti oli ihan ok - ihanaa henkilökuntaa ja kaikki masussa hyvin. Reilun kokoinen vauveli tulossa, mutta antaa odottaa itseään vielä hetken aikaa. Mies povaa syntymää ensi viikon tiistaille = lasketulle päivälle :)

Jaksuja kaikille,
TunA 39+0
 
Meillä tyttö potki oikealle ja poika alaspäin :) Ilonpilaajana mainittakoon veikkailijoille, että mun ymmärtääkseni enimmistö vauvoista potkii oikealle, koska vasen raivotarjonta on optimaalisin "lähtöasento", ja suuri osa vauvoista tajuaa sen. :)

TunA, tuttu ilmiö, eikä tod näk helpota vähään aikaan... Itselläni ainakaan. Nimittäin jotain muutakin piti kommentoida, mutta mitä?

(.) 1 vko (ja 1pvä) neuvola! Syntymäpaino saavutettu ja kaikki muutenkin hyvin. Perinteitä noudattaen vauva alkajaisiksi pissasi meidän ihanan neuvolantädin päälle.

Itse sain tikit pois ja haava-alueen punotukseen varuiksi määrätty antibioottikuurikin lähenee loppuaan! Sitten särkylääkkeiden ramp down ja johan alkaa pikku hiljaa elämä voittaa. Viisi viikkoa vielä nostelukieltoa, huoh. Ja inhottava, inhottava vatsan alueen tunnottomuus kuulemma häipyy vuoden aikana... Tupla-huoh.
 
Hei kertokaas viisaammat: voinko huomenna neuvolassa vedota radiin ja vaatia vielä koko/synnytystapa-arviota rv 40? Sokeriarvot eivät ole kuluneella viikolla pysyneet aisoissa ja vauvan koko mietityttää, varsinkin kun menee varmaan yliajalle...
 
Hööpi: Minusta tuollaisessa tilanteessa voi oikein hyvin vaatia kokoarviota..

Onnea kaikille nyytin jo saaneille. Kateus iskee täällä jo.

Huomenna ollaan täälläkin jo täysiaikaisia. Jee. Olo on aika tukala. Jokapaikkaa koskee ja vihloo ja ennenkaikkea mieli on maassa :( Minäkin näin viimeyönä unen vauvasta ja se katoili multa kokoajan.. Jotenkin pelottavaa. Turvaudun tuohon liikelaskentaan jo aika maanisesti.

Huomenna neuvola ja ylihuomenna lääkärin käynti jossa mullakin lukee käynnistys? siellä papereissa. Johtuen siis poikkeamasta sydänkäyrissä. Olen nyt psyykkisesti niin loppu, että käynnistyspäätös olisi helpotus. Ja se, että olen käytännöllisesti katsoen liikuntakyvytön näiden liitoskipujen takia aiheuttaa myös tätä ahdistusta. Mutta kaiken kestän iloiten, jos vain vauvalla kaikki hyvin. Vauvahan on aika hyvänkokoinen, että sen puoleen kaiken pitäisi olla ok.

Maha on mielestäni pienentynyt/tipahtanut entisestään. Pompula onneksi liikkuu hyvin :heart:

Tsempit kaikille. Palkinto on kaiken vaivan arvoinen.
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Onpa hiljentynyt kirjottelu nyt kun niin monella on jo vauva kainalossa :D Tuntuu ettei itellä ole vielä ollenkaan ajankohtaista moinen vaikka periaatteessa lähtö vois tulla millon vain. Huomenna on neuvola muttei siellä varmasti mitään kovin merkillistä tapahdu. Kertoo vaan ettei ole vielä kiinnittynyt ja ne muut jokakertaiset jutut. Taitaakin tulla eka neuvola ettei mies ole mukana, iiks :D Mua siis "ahdistaa" tässä lähinnä toi kieliongelma eli ei mulla muuten ole mitään sosiaalisten tilanteiden pelkoa :p Kirjotinkohan jo aikasemmin sairaalakassista... No kummiskin sieltä löytyy jo vaatteita itselleni sekä vauvalle. Kauhee miettiminen että mitä sille vauvalle ottaa kun ei tiiä yhtään miten paljon tollanen vastasyntynyt sotkee yms. Meijän pitää siis ottaa vauvalle vaatteet koko sairaalassa olon ajaksi. Loput kamat heitän sinne varmaan vasta sitten kun lähtö koittaa, paitsi snacksit pitää hommata etukäteen :)

Kukas on seuraavana vuorossa?? Kellään semmosia oloja? :)
 
suuret onnittelut jo kaikille vauvautuneille!!

Mä vaan pikaisesti mutisen omaa napaa täällä, viime viikolla oli lääkärineuvola ja lääkäri sanoi laittavansa lähetteen äitiyspolille kokoarvioon tälle viikolle kun sf-mitta on käyrien yläpuolella.
Soitin sitten eileni äitipolille kun aikaa ei ole tullut ja halusin varmistaa ettei osu torstain pakollisen menon kanssa päällekkäin. Arvatkaa oliko se lääköri laittanut sitä lähetettä???
 
Mä taidan olla seuraava, ellei joku muu oo parhaillaan puskemassa tai jo nuuskuttelemassa vauvaansa.

Vedet meni 10:30 ja nyt suppailee lupaavasti ja voimistuen. 3-5min on olleet kaikki supistukset nyt viimeiset 8 kellotusta, kestoltaan 45-70sec. Toivottavasti eivät hyydy! Viel pystyy olee, tekee ja puhuu, voimaa noihin odotan. Kohta soitan sairaalaan, kunhan saan sen tunnin kellotusta täyteen. Ei tää nyt just heti oo tulossa, mutta kohtakohtakohta!!!

Aamulla oiskin ollu käynnistys vesien takia, ihanaa kun lähti spontaanisti!

Neminka 38+6
 
Tääl viel... Edelleen supistaa, mut vain vartin välein. Oon tässä koittanut torkahdella, enkä edelleenkään soittanut mihinkään. Olis voinut käydä vaikka pikku lenkillä antamassa vauhtia, mutta mä olin ja olen niiiin väsynyt.. Kohta vuorokauden valvonut. Saas nähdä kuin naatti sitä on kun tää on ohi ja on vauva huollettavana.
 
Neminkalle kovasti voimia! Kyllä ne hormoonit sitten synnytyksen jälkeen auttavat univajeen kanssa.

Ihemiden ihme on tapahtunut ja mullakin on ollut epämääräisiä tuntemuksia eilisestä illasta lähtien. Pari kipeämpää supistustusta ja koko ajan tunne, että kohta alkaa menkat.
Jalatkin turposi eilen, eikä turvotus lähtenyt yön aikana pois. Katotaan mitä tämän päivän puistoilut saavat aikaan. Pitäisi varmaan pakata varuiksi tytöille hoitolaukku ja itselle sairaalakassi.

Elselli 38+4
 
  • Tykkää
Reactions: Neminka
Neminka hienoa! Voimia koitokseen!

Tuulentyttö, kokeile lantion liitoskipuihin sellaista "jumppaa", että meet selinmakuulle, polvet koukkuun, ja samalla kun joku painaa hellästi vastaan käsillä, niin levität polvia ulospäin, ja sisäänpäin. Ehkä auttaa, ehkä ei. :) Eli sellainen lähentäjä-loitontaja harjoitus.

Hööpi, aina kantsii pyytää :) Jos ei niin ei mutta onpahan ainakin kysynyt. :)
 
Neminka hirveesti tsemppiä synnytykseen!!! :p

Eulalie, kiitos osteopaatti vinkistä vielä! Vois kyllä harkita sitäkin, koska rannetuki auttaa kyynärpäästä kämmeneen, mut viime aamuyöstä valvoin sormien puutumisen vuoksi :( prkl! Joko se on sit tuo osteopatia tai sit yölasta ku auttais mun ongelmiin...ainut vaa kun on niin p.a. ettei olis oikee varaa kumpaankaan :( nih, pitää mietiskellä mitä tässä nyt sit tekee..... :/

BF & poitsu 37+2
 
  • Tykkää
Reactions: Neminka
Pyysin ja sain kieltävän vastauksen. Neuvolalääkäri konsultoi ja totesi, että olisihan se ihan hyvä, että vauva syntyis pian kun näköjään insuliiniresistenssi alkaa vedellä viimeisiään.... Kiva kiitti, ei mitään paineita! Missä mun supistukset on?!

Neminkalle kovasti tsemppiä ja kukas muu on jo suuntaamassa laitokselle? Anyone? :)

Hööpi ja kinkku poksuu 39
 
Taisi vauvat ja facebook hiljentää tämän palstan :)

( . ) Kääntöyrityksestä kotiuduttu, eipä onnistunut tuo. Nyt oli pää kyllä pystyssä (ei enää extensioryhdissä), mutta ei lähtenyt pää liikkeelle. Melkein sen arvasinkin, kun mulla on joskus todettu herttakohtu, eli vauvalla on pää jonkinlaisessa "pesässä" tuolla ja se pitäisi saada sieltä sitten pois toiselle puolelle. Eipä tuo lääkäri ihan kauheesti kääntämistä edes yrittänyt, kun ei vauva suosiolla lähtenyt kääntymään. Käyrillä sen sijaan masussa pyörittiin oikein hienosti eikä meinattu mitenkään saada tarpeeksi pitkää käyrä jaksoa, kun aina pyörähti pois anturin alta :D Hankala tapaus tämä vauva jo ennen syntymäänsä!
Olisin saanut valita alatiesynnytyksen, mutta nyt sieltä oltais tulossa jalat edellä joten valitsin vauvalle turvallisemman section. *rumpujen pärinää* sectiopäivä on to 20.6. :) Silloin kasassa 39+2. Toivottavasti ei ennen sitä ala syntymään, niin ei tarvitse mennä hätäsectioon.

Kääntöyritys sattui jonkun verran. Tai ei siinä muu, mutta kun yritetään saada sormet mun vatsan läpi, niin auts! Mä olin jotenkin kuvitellut että yritettäis kääntää käden syrjällä tms. Noi sormet (ja kynnet) tuntu kyllä tosi inhalle.

-iitu 37+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pe
Täällä mä vielä masun kanssa olen. Viime viikolla hajosi oma läppäri, niin vähemmän tulee roikuttua netissä.

Mulla supisteli eilen kivasti, ja yöllä oksennutti ja supistutti. Vaihdoin tälle päivälle vyöhyketerapeutin, joskos tilanne olisi nyt otollinen.

Äsken tyhjeni suoli totaalisesti ja sitä ennen alkoi maitoa valua ihan urakalla rinnoista.
Vauveli ollut tosi hiljainen tänään, juonnut nyt jääteetä, joskos vilkastuttaisi, mutta eih.. Liikkuu tökkimällä, mutta on kyllä hiljaista. Jos ei ala vyöhyketerapiassa myllätä, soitan Jorviin.

Onnea kaikille tasapuolisesti vauvoista ja tsempitykset tositoimissa oleville.
 
Viimeksi muokattu:
Sairaalasta...
Pitää sit kotoa kirjotella synnytyksestä...

Täällä tosiaan on Kuuma, MUTTA positiivisena se, että vauva saa porskuttaa koko ajan pelkällä vaipalla. Nopeuttaa pesutoimenpiteitä ja tuleepahan sitä ihokontaktia paljon.

Mulla ei tosiaan tullu mitään ennakoivia supistuksia. Lähtöpäivänä rantsussa, kaupungilla, Pihahommiajne. Illalla sit alko supistukset ja yöllä ne oli jo tiheet ja kipeet. Niin ja ennen aamu viittä jo synnytyssalissa :)
 
Harmi iitu ettei kääntynyt mutta eipähän tartte ainakaan odotella yliajalle :)

Niin se facebook tietty, siellähän te luuraatte :D Voimia Neminkalle koitokseen!

Täällä on aivan ihana sää tänään, yli 15 astetta eikä tuulta. Pitää kyllä ostaa kaupasta jotain kylmää juotavaa ja mennä töiden jälkeen takapihalle koirien kanssa nauttimaan ja vaikka neulomaan noi vauvan villapöksyt valmiiksi.
 
Hei tosi lohduttavaa kuulla ettei niitä ennakoivia supistuksia välttämättä tule ekakertalaiselle. Kiitos Littleone! Tässähän voi sitten itse kullakin olla yhtäkkiä synnytys edessä :D Paitsi sulla tais olla se kohdunsuun tilanne aika kypsä.
 
Rv 38+0 Neuvolassa käyty. Esikoinen oli mukana kuuntelemassa ihmeissään vauvan sydänääniä :)

Pissa puhdas
RR 97/64
Paino -600 g
Sf-mitta 33 (+0,5 cm)
Tarjonta RT
Syke ja liikkeet +

Eli kaikki loistavasti. Sisätutkimusta meillä ei tee kuin lääkäri, joten kohdunsuun tilannetta voi vaan arvailla. Oli muuten eka kerta, kun paino ei ollut nousussa neuvolan vaakan mukaan. Ja vielä näillä helteillä ja tällä herkkujen syönnillä! :LOL: yhteensä painoa on tullu 19 kg...

Mulle annettiin nyt ohjeeksi, että jos lapsivedet menee, niin kahden tunnin sisällä pitää mennä sairaalaan. Eli jos yölläkin menee, niin ei saa odottaa aamuun. Tässä varmasti on sairaalakohtaisia eroja paljon.

Tsemppiä meille kaikille loppumetreille! Olis kiva lukea, miten vauvan saaneilla on ekat päivät kotona sujuneet :)

Dynamite ja pikku-Telle 38+0
 
Miijane mikäs tuo palautusmistuki sektion jälkeen on? Voitko antaa linkkiä tms? Kiinostaisi :) Tai Eulalie jos tiedät jos Miijane ei pääse koneelle :p

Synnyttäneet - oletteko käyneet vielä vaunulenkeillä vaavin kanssa, kun on nää helteet? Me käytiin eilen ekalla lenkillä lähikaupassa. Ulkona vauva oli tyyytyväinen, mutta kaupassa sille taas tuli selkeästi vilu. Yritä siinä sitten pukea sopivasti tuo... Pitäiskö vaunuissa olla aurinkolasit? Yritettiin katsoa ettei aurinko osu vauvaan. Mitään aurinkosuojia vaunuihin ei viitsi laittaa ettei vaunuista tule täysi pätsi.

Oon pistänyt äitiyspakkauksen lämpömittarin vaunuihin kertomaan mikä on vaunujen sisälämpötila, kai se jotain kertoo. Ja tietty vauvan niska. Kumpikaan ei tosin reagoi mitenkään kovin nopeasti.

Täällä arki lähtenyt käyntiin hyvin, maito nousi tänään kunnolla (suihkuten siis :D), viime ke syntyi muksu. Aiemmin sai ensin herutella itse ennen imetystä että vauva saisi sieltä jotain helpommin. Ollaan turvauduttu korvikkeisiin aina välillä.

Kohta eka neuvolakäynti, olisi ollut neuvolatädin kotikäynti mutta hänellä oli flunssa joten ei päässyt. Toivottavasti ei ole edelleen flunssassa, pelottaa ihan saatanasti että tartuttaa sen!!!!!!! Mutta pakko noi tikit on poistaa ja vauva punnita. Pysytään kaukana muuten siitä neuvolantädistä, se olisi musta jotenkin maailman loppu jos näin pienelle tulisi yhtään mitään. Varmaan sekoaisin huolesta ja muuttaisin takas kuumaan sairaalaan.

Naene + tyty viikon vanha!
 
Neminka kiitos kysymästä! :) Meillä on tältä jaksolta loppuneet hoidot. Nyt odotetaan elokuuhun asti katsotaan tilannetta. Mutta nyt käydään Tyksissä joka toinen viikko erikoislääkärin luona. Tällä hetkellä leukemia on rauhottunut mutta ärhäkoityminen takaisin on 60% mahdollista.
Pärjäämme ihan hyvin, pojan olo alkaa kohentua! :)
Yhdessä kasassa edelleen! 40+3 :mad:
Pikku hiljaan voisi alkaa syntymään koko-ajan on todella kuuma,.saan ravata vessassa koko-ajan ja SUPISTELEE! Jatkuvasti on kivuliaita ja kivuttomia.

Kaikille vauvan saaneille :flower:
 

Yhteistyössä