<3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 kesäkuussa, MEIDÄN KUU!!!!

Jokseenkin kateellisena täällä lukee noita synnytyskertomuksia, että ponnistin kerran ja vauva oli jo sylissä tai yksi tikki ja nyt huippukunnossa.... :(

Ite näin viikon jälkeen vielä hajoilen henkisesti noita alapääkipuja. Tikit vihloo, jälkivuoto vielä runsasta, paine virtsarakossa...ja menin kattomaan alapäätä peilillä. Ei tunnu omalta!!!!

Tosin raskaus meni huippuhyvin ja oli superihanaa viimeseen päivään asti. Et kai tää on "kosto" siitä :D

Meijän neiti tosiaan viihtyy uskomattoman hyvin tissillä, joten varmaan sillä oli sairaalasta lähtiessä jo ylitetty syntymäpaino. Kun ei siellä sairaalassa ollu muuta tekemistä kun tuijottaa neitiä ja syöttää sitä :D Aina kun neiti virkus niin tuli otettua tissille.

Kotona menny kyllä loistavasti. Läpi vuorokauden mennään 2-3 tunnin nukkumispätkissä. Vaipan vaihto, syöttö ja sit neiti nukkuu sen 2-3 tuntia. Sit taas sama. Parasta on kyllä vaipan vaihon ja syötön välissä kun jaksaa välillä seurustella meijän kanssa jopa tunnin silmät ymmyrkäisenä. Ja joka ikinen kerta nukahtaa jo tissille :heart:

Onnellinen, mutta alapäähän kyllästyny LittleOne ja maailman herttasin neiti :heart:
 
Onnea kananugetille :)

LittleOne, mä oon kans lueskellu noita kertomuksia ja olen jokseenkin varma että mun synnytys ei tuu olee noin helppo! Kaks vkoa laskettuun ja lääkäri totesi kohdunsuun olevan sen verran pehmenny etjoskovasti runnois ni sormi menis läpi...! Eli eimitään merkkiä et vauva olis syntymässä vielä, ni varmasti synnytys tulee olee vaikeimmasta päästä ja menee yli jajajajajaa... Pessimisti ei pety? :D
Tsemppiä ja paranemisia sulle!
 
Onnittelut synnyttäneille <3

Oltiin synnärillä su-ma yöllä kun luulin, että vettä tiputteli,mutta ei. Väärä hälytys. Ainoastaan selvis se, että olin sormen auki ja vauva on täydellisessä pakara tarjonnassa. Tiesin jo että on perätarjonnassa. Alateitse oli tarkotus synnyttää,mutta ei mahu tulemaan lantion takia. Hieman pettynyt fiilis,mutta vauvan turvallisuus on kaikki kaikessa. Pää voi mahdollisesti jäädä kiinni. Sektio aika on sovittu, ja saadaan nyytti syliin just ennen juhannusta. :) Supistuksia tulee ja aika tuskanen olo. Tyypin paino arvio oli 2,5 kiloa. Miun mielestä jo ollaan aika paljon voiton puolella :)

Huomenna verikokeisiin,kun epäillään raskaushepatoosia. Torstaina on onneks kontrolliultra äippäpolilla, joten heti saadaan tietoa jos joudutaan leikkaa aikaisemmin.(maksa-arvot ratkasee)

Nyt täällä poksuu rv 38 <3
 
Onnea hirmuisesti taas uusille vauvan saaneille! :flower:

Täälläkin kateellisena luetaan synnytyskertomuksia... Jotenkin itse olen ihan varma, ettei synnytys tule olemaan helppo! Raskautuminen kesti melkeen 4v, mutta itse raskaus ollut aika "helppo"... Jotain pieniä vaivoja, jotka nyt kuuluu asiaan, kuten nyt jatkuva närästys! :headwall: Mutta ei tosiaankaan ole mitään verrattuna monen muun teidän vaivoihin... Ihanaahan tämä raskaus on ollut ja olen onnellinen, että monien vastoinkäymisten jälkeen sujunut näin hyvin! :heart: Jotenkin vaan nautin vieläkin tästä olotilasta, kun koskaan ei voi tietää koenko tätä enään ikinä uudelleen... Haluan nauttia jokaisesta hetkestä ja jokaisesta ihanasta vauvan liikkeestä! :heart: Vaikka toisaalta en kyllä malta odottaa, että näen meidän pienokaisen... :)

Eilen ja tänään olen katsonut AVA:lta pieniä ihmeitä sarjaa. Onko kukaan muu katsonut? En jotenkin aikasemmin ole huomannut, että sellainen tulee... Aikasemmin ennen raskautta pystyin hyvin katsomaan näitä sarjoja niin nyt koko ajan itku kurkussa! :LOL: Mutta kyllä siinä on vähän naurettaviakin brittinaisia välillä... Nooo eihän sitä tiedä minkälaiseksi sitä ite muuttuu, kun supistukset alkaa todenteolla! ;)

Mahan napsumisesta Täällä kans maha napsunut ainakin pari viikkoa. Aika hauskan kuuloista... :) Itse olen ymmärtänyt, että sikiökalvot siellä napsahtelee. Mulla ainakin sillon kuuluu, kun vauva kovasti liikuskelee... ;)

Täällä ollaan nyt vihdoin täysiaikaisia 37+0 POKS! :heart:

Huomenna viimeinen lääkärineuvola, saapa nähdä onko kohdunsuulla tapahtunut yhtään mitään... :)

Juliet & Pirpana
 
Moi.

Mä en ole moneen päivään taas jaksanut kirjoitella, en täällä enkä facebookissa. Mä olen ollut jotenkin tosi loppu tähän odotukseen ja toivoisinkin, ettei menis ihan laskettuun aikaan asti. Lähinnä nämä kaikki kovat kivut ja mielialavaihtelut aiheuttaa tuskaisen olon. Toisaalta taas haluaisin ensi lauantaina juhlistaa äitiäni, joka täyttää 50 vuotta, joten ehkä on ihan hyvä ettei synnytys alakaan vielä.

Onko muilla ollut hirveitä mielialavaihteluja näillä viimeisillä viikoilla?
Mulla on ihan järkkyjä. Ja täällä tosiaan on nyt miehen lapset olleet meillä perjantaista asti ja mä olen ihan helisemässä niiden ja tuon omani kanssa. Ja jotenkin loukkaantunut miehelle, kun se tiesi etten jaksaisi nyt noita lapsia ja silti se otti ne tänne, vaikka itse on töissä. Eihän se nyt lapsillekaan ole kiva, kun nalkutan niille ja olen aivan kireänä. No, huomenna nuo lapset lähtee, sen verran mies tuli vastaan ettei lapset koko viikkoa ole meillä.

Täällä ei merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Harkkasuppareita tulee, mutta niitä nyt on tullut koko raskauden melkein. Sellasta menkkamaista jomotusta, mutta ei sen kivuliaampia.

Mä sanoin vauvalle, että lauantaina meidän äitin viiskymppisten jälkeen hän tulee sitten heti tälle puolelle masua. Toivottavasti vauva on samaa mieltä : )

Linneat 38+2

Ai niin, facebookin mukaan Elba on nyt vihdoinkin tositoimissa, oli jo aikakin päästää hänet kärsimyksistä :)
 
Onnea Rockstone ja kananugetti! :heart:

Sitten omaa napaa. Täällä tunnelmat on melko kaoottiset. Raskausmyrkytys on puhjennut ja lisäksi eilen paljastui, että vauva onkin perätilassa. Neuvolassa on vakuuteltu vauvan olevan raivotarjonnassa ja maanantaina oma th vielä ultrasi tarjonnan.
Tänään pitäisi saada aika lantiokuvaukseen ja huomenna taas kättärille myrkytyksen vuoksi ja kuulemaan, että onko alatiesynnytys mahdollinen. Perätilavauvoja ei käynnistetä, joten jos proteiinit liian korkealla, niin sektioon joudun. Myrkytykseen kun ei ole hoitokeinoja, ainoastaan vauvan syntymä.
Kokoarviota eilinen päivystyksen lääkäri teki, mutta sanoi, että näkyvyys on jo heikko ja vauvan asento sellainen, ettei esim. reisimittaa saanut hyvin.

Sitten pitää vielä tietysti säätää isompien lasten hoitojen kanssa. Äiti on pikkaisen poissaoleva ja prosessoi muuttunutta tilannetta. Toisaalta toistaiseksi vauvalla on kaikki on ja sehän tässä on tietysti pääasia. Kaikenlaisia pelkoja vauvan puolesta mielessä liikkuu.

Ihan näihin tunnelmiin en olisi toivonut tämän raskauden loppuajan kuluvan, mutta eipä tässä itsellä vaikutusmahdollisuuksia ole.

Elselli 39+4
 
Onnea vauvautuneille! Ja tsemppiä Elselli!! Toivottavasti stressaava tilanne ratkeaa pian!

Juliet, mä olen myös katsonut Pieniä ihmeitä sarjaa. Eilinen jakso meinasi jäädä kesken kun mua hermostutti niin sen yhden äidin huuto ja show. Mies parka lymyili nurkissa ja eukko oli ihan hysteerinen. Ihme ettei kätilö läpsinyt sitä naamaan. :D Mä olisin... Mutta joo, aina alkaa itkettää jossain vaiheessa.... Hormonit... :D

Täällä olis tänään laskettu aika, eikä toivookaan vauvasta. Jee......

Hööpi ja kinkku poks 40+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Neminka
Pakkasin vauvan kotiutumisvaatteet kaukaloon. Se oli sellainen pikkuruinen pussukka, jossa on kaikki tarvittava. Hiukan eri kokoluokan mytty kuin kahdelle edelliselle helmivauvalle, joille kaukaloon pakkasin toppapuvun sisälle mukaan villapuvun, tumppuja, tossuja ja kaksi sisävaatekertaa. Peitto vauvalle on vielä kesken, mutta se lähtee laitokselle mukaan ajankuluksi, jos vauva vaikka osaakin nukkua ihan itse. siis on sillä peitolla jo sen verran kokoa, että sen kanssa kotiin päästään ;)

Lohdullista kuulla, että täällä on muitakin, jotka ovat aivan liian raskaana. Tavallaan olen paremmassa kunnossa kuin kummankaan edellisen kohdalla, mutta tuo lantio/selkä... Hiukaakaan en pääse liikkeelle enää. 100 metrin kävelyn jälkeen en muuta tee kuin etsin istumapaikkaa, eli kotipihasta en edes pääse vielä pois. Lehdokitkin taitavat pikkuhiljaa availla nuppujaan, mutta ovat pihatien varressa yli 100 metrin päässä ovelta. Tuuppaisikohan mies minut maitokärryillä kukkia katsomaan? Mies on raivannut tontin takakulmalle pellonkin, mutta sitäkään en pääse katsomaan, kun pitäisi kävellä 300m suuntaansa, osa pehmeää (=mahdotonta kävellä) metsätietä. Traktoriin en pääse nousemaan ja muulla ei pellolle pääse nyt, kun siltarumpu puuttuu.
 
Jaahas, jonnekin bittiavaruuteen hukkunut mun edellinen postaus... Siinä oli onnitteluja uusille vauvoille:flower:, Tsemppausta supistelijoille, ja jotain oma napa-höpinää.

Elselli, huh mikä määrä vastoinkäymisiä ihan loppumetreillä! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saat toivomasilaisen synnytyksen. Onpas tässä pinossa perätilaa kerrakseen. Tsemppiä, tiedän tunteen kun olisi halunut nauttia loppuraskaudesta ja vaan odottaa, mutta joutuukin säätämään kaiken maailman pelvimetrioita ja sata eri vaihtoehtoa tiskissä koko ajan... Koita kestää ja kyllä, saat olla poissaoleva äiti omissa ajatuksissaanjust nyt! :)
 
(.) muistui mieleeni...maanantaina oli 2-viikkoisneuvola, hienosti on pojalla paino noussut, 4,1 kg meni rikki ja pituuttakin on jätkänpätkällä 52,5 cm. Muutenkin kaikki varsin normaalisti, tosin aika hurja "varhaisteini-iän akne" eli hormoninäppyä reppanalla. Mutta sehän nyt ei ole edes mikään oikea vaiva.

Ilmaa kyllä on pojalla vatsassa hurjasti, ja kakkaaminen itkettää välillä. Mutta ahne kun on, niin suuhun menee välillä syödessä paljon muutakin kuin maitoa... Ilmaa, paidankaulusta, äidin auttava sormi, isän sylissä pala hauista jne... Kaikki tänne heti! Olin ihan unohtanut, miten kiivaita mutta pöhköjä vauvat on, mitä tulee syömiseen. Ja välillä lähtee taju kesken kaiken. Vahvaa tavaraa, tuo maito.
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille :) etenkin KatsuAmskulle jolla on ollut muitakin huolia raskausaikana kuin omat vaivat.

LitleOne tiedän tunteen siitä kun paikat ei tunnu enään omalta. Tämä ei kyllä lohduta sua, mutta itkeskelin tätä juuri viime viikolla. Tosin viime synnytyksestä on aikaa nyt 1v ja 5kk eikä yhtä viikkoa.

mielialan vaihtelut mulla on ollut koko raskauden näitä paljonkin. Syynä on kyllä ollut ainakin näin lopussa meidän kylppäri remontti. Joka on aiheuttanut ylimääräistä stressiä. Nyt näyttäisi siltä että saamme ekan kerran kuuteen viikkoon lämmintä vettä lauantaina! Myös synnytys painaa usein mieltä yhä. Esikoista odottaessa oli viimeisten viikkojen olo rauhallinen, odottava ja seesteinen. Nyt kaikkea muuta. Olen myös miettinyt että vauva tuskin syntyy vielä kun itse olen jatkuvassa ahdistustilassa, enkä ehkä niin valmis. Perjantaina kuitenkin ensin äitiyspoli, jossa pohditaan käynnistystä ja heti perään vyöhyketerapia, jonka toivon auttavan luomu käynnistymiseen.

Tsemppiä Elsellille kun pitää tässä vaiheessa vielä tuollaisia tulla. Itsellä mennyt koko raskaus pohtiessa synnytystapaa ja vasta-aineiden vaikutusta vauvaan. Nyt ne asiat alkaa olla pääosin menneitä huolia. Sinulla ne huolet vasta alkaa :(.

Tänään 37+6
 
Voi Elselli, onpa ikävä tilanne :( Nyt sitä alkaa miettiä että missähän tarjonnassa se omakin oikeasti onkaan... Ärsyttävää kun ei voi edes ammattilaisiin luottaa noissa asioissa.

Tästä pitäis lähteä kohta neuvolaan. Mitenköhän monta kertaa sielläkin saa vielä rampata ennen tositoimia.
 
Hei

Kotona ollaan nyt oltu 4 pv ja hyvin on lähteny menee! :)
Imetys on lähteny tosi hyvin käyntiin, tyttö on saanut hyvän imuotteen ja kasvy on lähtenyt plussalle! :)
Olo on kohtalainen, taidan tulla kipeäksi |O . Flunssalta tuntuu, heikottaa ja olo on aika tukkoinen :s

Mutta tsemppejä masuilijoille! :)

Katsu ja Tyty 5pv
 
Elselli, mulle sanottiin, että pt-raskauksia ei päästetä yli 41+3, koska sen jälkeen vauvan kallon luut alkaa olla liian joustamattomat pt-alatiesynnytykseen. Näin siis Kättärillä.

EvaMaria, pikaista paranemista, ja Onnea kaikille uusille vauvoille & tuoreille äideille!

LittleOne, pikaista paranemista myös sulle! Olo paranee huomattavasti, kunhan tikit sulaa /poistetaan. Kokemuksesta tiedän, tikeistä jos jonkunmoisista... :)
 
Ja ai niin... Onko hyviä ajatuksia tutista? Eikös 2 vkoiselle saa jo tarjota? Esikoinen ei koskaan huolinut, niin ei oo oikein kokemusta, mutta ajattelin, että voisi auttaa arjessa. Koska? Mitä? Miten? Sekoittaako imuotetta, entä imemisen tarvetta ja maidontuotantoa?

Vai onko kaikki taas kiinni tähtien asennosta ja muista henkimaailman asioista, niin kuin muutenkin vauvanhoidossa...?
 
eulalie me annettiin esikoiselle tutti heti kun tultiin laitokselta kotiin. Nyt varmaan otan tutin mukaan jo sairaalaan, vaikka siellä saattaakin tulla siitä sanomista. Jos vauvalla on kovat imuhalut, niin musta on järkevämpää antaa tutti kuin roikottaa toista tissillä tuntitolkulla... Tää siis mun mielipide, mä olen tosi myönteinen yleensäkin tuttien ja korvikkeiden suhteen, vaikka pidänkin imetystä hyvänä asiana. :) uskoisin, että 2 viikkoiselle voi antaa tutin ilman, että se häiritsee imetystä.

Tänään 39+0neuvolassa käyty. Kaikki kunnossa taas. Mun huonovointisuudesta ja lievästä ripulista kerroin, eipä ottanut th siihen mitään kantaa, niinkuin ajattelinkin. Joten ei muuta kuin pusketaan eteenpäin, kyllä se vauva sieltä syliin tulee enemmin tai myöhemmin :) nyt meen kuitenkin päiväunille eka ::LOL:

Dynamite ja pikku-Telle 39+0
 
Tutti otettiin täällä eilen käyttöön kun sain kuulla että poika on hyvin kasvanut. Syntymäpaino ylitetty jo 200grammalla viikon ikäisenä :) Turhaa pelkäsin ettei saisi tarpeeksi maitoa :) Ja tutti otettiin sen takia kun eilenkin saattoi tunnin sisällä kolmesti haluta rinnalle ja se oli viimeisellä kerralla lähillä leikkimistä eikä syömistä.

LittleOne täälläkin alapää edelleen kipeä. Tänään ensimmäinen päivä kun en ottanut aamulla särkylääkettä ja sen huomaa heti kun yrittää kävellä tai seistä, istuminen onneksi sujuu jo ja eilen sain vihdoin ensimmäistä kertaa imetettyäkin istualleen :) Että sitä voikin olla iloinen pienistä edistymisistä :)

Täälläkin poika nukkuu päivisin aikalailla 3-4tunnin pätkissä, väillä saattaa sitten herätä tunnin välein. Viime yönä taisi pisimmät yöunet olla jo kuusi tuntia (kun neuvolan tätikin sanoi ettei tarvitse kelloa yöllä katsella kun poika kasvanut niin hyvin). Tosin tuon kuudentunnin pätkän taisi poika nukahtaa tissi suussa ja äiti myös :)

Murkku ja poika 1vko+1päivä
 
Onnea evamaria ja maikkii! Pikaista paranemista synnytysvaurioista molemmille!

Mutta kääk, mulla lirahtelee housuun jotain säännöllisesti. Muutama tuntuva supistuskin on tullut. Magneettikuvaus on vasta huomenaamulla ja lääkärinarvio klo 10.30. Voi pieni pysy vielä siihen asti mahassa!
Niin paniikkiin menin, etten muistanut pissata purkkiin. Mun pitää kerätä raskausmyrkytyksen vuoksi 24 h virtsat talteen.

Ihana kuulla teidän vauva-arjesta. Kuulostaa, että kaikilla on varsin tyytyväisiä ja hyvin nukkuvia vauvoja. Tutista en osaa sanoa mitään. Meillä kumpikaan ei ole sitä käyttänyt. Tuntuu, että on pärjätty hyvin ilmankin. Kuopus kyllä nukkui jossain vaiheessa jonkin aikaa tissisuussa, mutta mä nukuin vieressä hyvin. Ainakin joitain vuosia sitten vauvoille on annettu sairaalan puolestakin tutteja, kun on huomattu vauvan valtava imutarve.

Mä täällä jännittelen, mihin tilanne kehittyy. Pitäkää peukkuja, että syntyisi huomen illalla, kun on saatu varmuus, että mahtuu syntymään pepullaan.
 

Yhteistyössä