<3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 kesäkuussa, MEIDÄN KUU!!!!

Onnittelut vauvautuneille!!

Lyhyestä virsi kaunis:

Lauantaina 15.6 kävin käyrillä, lääkäri otti sisään ja ehdotti käynnistystä, koska se syke nyt vain pysyy korkeella. Lauantaina aloitin cytotecit täysin raa'asta tilanteesta, sunnuntaina klo 12 olin kaksi senttiä auki, kaulaa 3cm ja vauva ylhäällä. Lääkäri otti kuitenkin tipalle. Oksitosiini ei käynnistänyt synnytystä, mutta klo 16.30 napattiin kalvot pois, omilla supistuksilla mentiin 4cm saakka, sain spinaalin, kesti tunnin verran vaikutus, olin klo 18.14 vieläkin vain 4cm auki, kunnes ilmeisesti kroppa muisti miten synnytetään, avauduin loput 6cm 20minuutissa ja ponnistin tytön ulos kymmenessä minuutissa neljällä työnnöllä. Eli tyttö tuli 16.6 klo 18.45

Napanuora oli kaulan ympärillä kolme kertaa, painoa neidillä 3550g, 52cm, 36,5 pipo
Pitkä odotus niin monella tapaa on päättynyt. Me ollaan nyt kotona onnellisina.

Tuulentyttö ja Pompula 2vrk
 
Ah niin ihana tyttö syntyi 16.6 :) 3550g 50cm, synnytys meni hyvin vaikka olikin tosi nopea. Onnea taas muillekkin vauvansa saaneille. :flower: ja tsempit kasassa oleville. ;) hyvää kannattaa odottaa. Ja mites toi salainen kerho, nii saako sinne liittyä vain te aktiivisimmat kirjoittelijat vai mekin jotka harvemmin kirjottelee mut seurailee kyllä tiheään? :) luulisin että sinne tulis kirjoteltua enemmän ku on tosiaan salainen.:)
 
ISOT ONNITTELUT TAAS KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE!!!!! Teitähän on jo todella paljon =)

itelle ei kummosempia, edelleen odotellaan ja ei mitään suurempia synnytykseen viittaavia oireita edelleenkään.
sairaalakassit vihdoin pakattu ja viime hetken ostokset suoritettu, olo aika seesteinen mutta silti niin odottava ja jännittynyt.

rv 38+5
 
  • Tykkää
Reactions: tuulentyttö
Paljon onnea kaikille vauvansa jo saaneille täältäkin! :heart: Voi kun itsekin jo pääsis tositoimiin..

Tänne ei jälleen kerran kuulu mitään erikoista. Ei niin mitään merkkejä, että alakerrassa tapahtuisi yhtään mitään. Välillä ollut tosi vaikeita hetkiä, jotenkin vaan haluaisin näistä kaikista vaivoista eroon, en jaksa tätä olotilaa enää yhtään. Mutta ei auta muu kuin odottaa, että vauva päättää tulla.

Nyt siis meneillään rv 39+2, esikoinen mulla syntyi 38+5, saisi tämä toinenkin jo tulla. Esikoisen odotus oli niin helppo, että silloin mulla ei ollut mikään kiire, nyt on aivan toisin, olen tulla hulluksi kun mietin miten monta päivää tässä voi vielä mennä!!

Tuolla facebookin puolella jo kirjoitinkin, että mulla on pica-oireena sellainen että mun tekee hirveesti mieli syödä hiekkaa. Olen kuitenkin pidättäytynyt tästä himosta :D Onko muilla näitä?

Mä menenkin tästä nyt heti katsomaan, löydänkö kerhoa, haluaisin ehdottomasti jatkaa siellä keskustelua vielä synnytyksen jälkeenkin :)

Linneat 39+2
 
Onnitteluja heille, joilla se oma nyytti on jo sylissään. :heart:

Palstaa olen pitkään kännykän varassa lueskellut ja siksi pitkään aikaan en ole mitään raapustellut. Mutta onhan tämä palsta hiljaisemmaksi käynyt.

(.) Tänään poksutaan 39+0! Ja juu ei mitään merkkejä ilmassa, jotta olisi lähtö tulossa piakkoin. Uskon tämän menevän yliajalle. Nähtäväksi jää, onko tulossa kesäkuinen vai heinäkuinen. Mutta mun puolesta saisi vauva tulla vaikka heti huomenna! :)

Vadelmanlehtiteetä muutaman kupin nauttinut, mutta en usko niistä mitään hyötyä olevan. :/ Parhaiten supistuksia olen saanut aikaan kun tarpeeksi kauan kävelee tai yrittää kyykkien puskan juurista rikkaruohoja repiä samalla kun hyttyset pörrää ympärillä.

Ja sairaalakassia en ole vielä(kään) pakannut. Ongelma on, että en oikein tiedä mitä sinne laittaisi. Onneksi sen verran lähellä hospitaalia asustelee, että miestä voi juoksuttaa ees ja taas jos jotain tavaraa/vaatetta/syötävää tarvii.

Vanilla Tea
 
Onkohan nämä nyt supistuksia vai mitä kummaa :confused:
Vatsa menee ihan piukeeksi ja siirtyy tuonne oikealle puolelle. Ei nämä nyt ihan kauheasti ainakaan satu, mutta tuntuu tavallista inhottavammilta. Tulisko epäsäännöllisesti, mutta välillä jopa 10min välein.
Sopis kyllä vauvan pysytellä siellä sisuksissa vielä torstaihin asti, kun silloin se sektio on! Pelottaa semmonen luonnollinen käynnistyminen sen jalkatilan vuoksi, apuva!

iitu 39+0 pokspoks, viimeistä kertaa :)
 
iitu harkkasupistuksilta kyllä kuulostaa, mulla tullut nyt reilu viikon noita samanlaisia ja välil todella usein/säännöllisestikin, mut eivät ole kipeitä, lähinnä vaan epämukavia, kun kohtu jo niin iso. Vaikeuttavat hieman aina hengitystä ja pissahätä tuntuu aina sen yhteydessä! Mut toivotaan, et sulla olis jo ihan oikeita, eikä vaan harjoituksia ;)

BF & poitsu 39+2
 
Iitu kuulostaa harjoitussupistuksilta. :) Nekin voi olla hyvinkin epämiellyttäviä.

Täällä ei tule muita kuin harjoitussupistuksia. Tai niitä on tullut varmaan raskauden puolvälistä saakka, eli mulla ainakin ihan tehottomia ne on. Eilen iski taas epätoivo, kun käsien puutuminen on taas pahentunut rannetuista huolimatta. No, täytyy varmaan silti olla tyytyväinen kun se helvetillinen kipu on pysynyt silti poissa.. Ja nyt mulla on pukamakin, joka kipuilee aika lailla, istuminen on hankalaa jne. Prkl. Sanoin miehelle, että mukavaa kun istuminen on vaikeaa, vaikken ole edes synnyttänyt vielä.

Nyt on tullut öisin aika lailla pyörittyä ja tuijoteltua seiniä, jostain syystä ei nukuta.

Linneat 39+3
 
Iitu, eipä taida auttaa valehtelu heräämössä. Tarkkailevat, kuinka liikutat jalkoja, lantiota ja lisäksi virtsaneritystä ja jälkivuotoa (eli runnovat kohtua tasaisin väliajoin). Lisäksi verenpainetta mitataan nonstoppina. Mulle sanottiin, että mikäli heräämössä on rauhallista, niin isä ja vauva voivat tulla sinne.
Kyllähän siitä sektiostakin toipuu. Eilen oli selkeästi parempi päivä ja oikeastaan hankalaa on enää asennon vaihtaminen sängyssä ja ylösnouseminen.
Kovasti tsemppiä huomiselle!

Paljon onnea tätäkin kautta kaikille vauvansa saaneille!

Elselli ja neito 5vrk
 
Onnea kaikille vauvan saaneille!

( . ) Terkkari oli eilen (39+4) sitä mieltä, että mahani on val-ta-va. Sf on vain 37 cm, mutta kun vauva on edelleen laskeutumatta, pää yläaukeaman päällä ja pylly samalla korkeudella mahdollisimman kaukana selkärangastani, oloni on erittäin tukala. Terkkari laittoi huomiselle ajan lääkärille sisätutkimukseen, ihan vain siksi, että lääkäri pyöräyttäisi sormiaan. Tavoitteena on saada vauva ulos tällaisella hellällä vihjailulla tai edes laskeutumaan ja siten aiheuttamaan painetta kohdunkaulalle. Edellisetkään eivät ole minulla kunnolla sukeltaneet ennen syntymäänsä, mutta tämä pimu on jo niin hassussa asennossa, että tyttö joutuu melkein ensin nousemaan ylämäkeen päästäkseen häpyluun yli lantion sisälle.

Olen koittanut pestä ikkunoita, kitkeä rikkaruohoja, käydä kaupassa, istua autossa ja jopa kävellä. Eilen illalla heilutettiin peittoja niin, että olin koko ajan vedet silmissä, kun ukkokulta yrittämällä yritti osua kohdunsuulle joka työnnöllä. Ja osuikin.

Minä en enää jaksaisi.
 
Linneat, voit muistella tuota hiekka-juttua sitten taaperon kanssa, joka tunkee hiekkiksellä hiekkaa suuhun... :) Niille se on normaalia ja jopa ok, parantaa vastustuskykyä ja silleen. :)

Iitu, onks sullakin siis vauva tarjoomassa jalkojaan eikä peppua? Oon ymmärtäny, että ois tosi harvinainen tarjonta, tässä meitä ois sitten kaksi yhdelle kuulle :) En edes yritä sanoa,että älä stressaa... Onneksi kuitenkin kaikki varmasti menee hyvin, ja jos nyt sattuis synnytys käynnistymään niin se on silti "vain" kiireinen sektio kun tila tiedetään. Sorry jos tää ei kauheasti lohduta, mutta tutut ajatukset, oma jalkatarjonta-sektionihan oli 39+6 ja vähän jännitti kun kuitenkin supisteli joka päivä.

Valehtelu heräämössä, heh :D Olisin itsekin halunnut yrittää, just samasta syystä. Mutta se on karu tunne, kun ne pyytää heiluttamaan varpaita, ja katselet kahta kohoumaa peiton jalkopäässä, jotka ei liiku mihinkään vaikka miten yrität. En siis edesharkinnut valehtelua :)

Elselli tsemppiä, tosta se lähtee! Itsellä nyt reilu kolme viikkoa takana ja olo alkaa olla hyvä myös ilman särkylääkkeitä.

Vielä kun sais nukuttua!! Esikoinen ja vauva herättää vuorovedoin... Mutta on ne ihania! Nukkuessaan... :D
 
Linnea, mulla nyt ei tee mieli hiekkaa, mut ihan omituinen mieliteko ois syödä silliä :x
Hyi hitto.. En pysty syömään kalaa ja silli on aina ollu tuoksujen inokkilistan kärjessä :) mut nyt, uudet potut ja silli.. Mm... En kyllä ees harkitse syömistä :D
Neuvolassa ei kummempaa, sf mitta 34, vauva niin raivotarjonnassa kuin vain voi olla, arveli hoitaja painoksi käsikopelolla nyt 3400-3500g. Sykkeet hyvät ja liikkeet kovat!
Ja tänään poksuu, 39+0!

Iitu, kysyin tuosta toispuoleisesta "supistelusta", kun mulla samaa esiintyy, niin arveli et johtuu kumminkin vain vauvan liikkeistä. Kysyin myös masun napsumisesta, ei ollu mun hoitajakaan ennen sellasesta kuullu :) kysyi voisko olla hikkaa, niin ei se mun mielestä hikka ääntä oo... Ja muutenkin hikkailun kyllä tuntee.
 
  • Tykkää
Reactions: Linneat
Hööpi ja tillukas I so feel you. Mää sain tänään jopa itkupotkuraivarit, ku alko niin ahistamaan tämä tila. Huoh. Asiaa ei helpota mahassa riehuva riiviö, aamuyöstä oli tunnin rauhalllisempaa, että just ehti unessa käymään. Vinkvink, tällä puolen olis huomattavasti helpompi jumpata..

kodehu 40+5
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Hiphei, juhannus tekee tuloaan ihan tosissaan. Ja vakaasti näyttäis siltä, että juhannuksen saa kaikessa rauhassa viettää paksukaisena, niinkuin aiemmin oletinkin. Leppoisahan se olisikin grillailla jos vaan ilmojenhaltija ymmärtää, että helteitä - nouthänks. Jos tähän helteet lykkää niin sitten tulen hulluksi. Nytkin nukkuminen on mitä on - pyörimistä ja tallustelua.. entä sitten jos sisällä on vielä kuuma?! törötän suihkussa yöt läpeensä ja mietin sitten elokuussa millä rahalla vesimaksut hoidellaan ;)

Tsempit hööpille ya-kontrolliin - mulla se on edessä sitten puolentoista viikon kuluttua jos vanhat merkit pitää paikkansa ;) onhan se metkaa kävellä aina synnyttämään reppuselässä ilman minkään sortin polttoja tai supistuksia. tapansa kullakin.

Mukavat juhannukset kaikille. Jos nää pienokaiset ei älyä kerran syntyä ennen keskikesän juhlaa ni otetaan kaikki irti viimeisistä rauhassa loppuun asti lämpiminä syödyistä grilliherkuista. kohta joka ikinen ruokailu keskeytyy ..
t.eleffantti ,39+5.
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Heipat!

Mukaan saa liittyä kaikki jotka "kerhoon" haluavat, aktiivi kirjoittaja ei tarvi olla :) Ne ketkä listan etusivulla on listassa, sen mukaan hyväksyn. Tervetuloa vaan!

Aamukaste ja typy 3vko
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset Aamukasteelle kerhon perustamisesta! Laitoin itsekin liittymispyyntöä tulemaan, josko sitä kerkeis välillä käydä kirjottelemassa :) Miten tuntuukin, että päivät vaan hujahtaa jonnekin. Kyllä sitä on tietty tekemistä kahdessa pojassa, vaikka tuo penempi vaan syö ja välillä nukkuu...

Huomenna mennään kuulemaan tuomiota vauvan lonkasta, että kipsataanko vai mitä sille tehdään. Sairaalasta kotiutumistarkastuksessa lääkäri huomasi, että nivel on löysä/yliliikkuva ja nyt se on ultrattu ja tutkittu. Toivottavasti ois kaikki kunnossa!

Hattiainen ja pikkukaveri 2vk
 
Tänään se olis menoa sitten! Seitsemäksi äitipolille ja ultrataan tarjonta vielä kerran. Eulalie: Jalat edellä olisi tulossa, harvinainen asento ja niin ei saa synnyttää. Onneksi supistukseni oli vain harjoitusta ja pääsen yhtenä kappaleena sinne suunniteltuun sektioon.

Toisaalta toivon, että vauva olisi kääntynyt huomaamattani, mutta kyllä mä kieltämättä vähän petyn jos en vauvaa tänään syliini saa :D Eiköhän se ole vielä väärinpäin ja leikkuriin päästään (joudutaan).

Jännittää kyllä hurjasti! Onhan vauva terve ja kumpihan siellä on, jaiks! Menee varmaan ensiviikkoon ennenkuin pääsen kertomaan kuulumisia :)

-iitu 39+2
 
Minäkin haluaisin tuonne kerhoon, vaikka en ole paljon kirjoitellutkaan.
Etusivulta tietoni vielä näköjään puuttuvat, joten tässä:


27.6./Anniainen/28/2./poikalupaus

Tänään poksahti 39+0!
Mitään oireita synnytykseen liittyen ei ole. Vauva on korkeella ja harkkasupistuksiakaan ei paljon ole. Esikoinen syntyi yliajalla eli 42+0 käynnistettynä, joten toivo ei ole korkealla. Onhan se kolme viikkoa teoriassa aika lyhyt aika, mutta kun on vaivoja.

Onko kellään muulla kutinaa? Hepatoosia minulla ei ole, se on tutkittu. Mutta näinä kuumempina päivinä kutittaa joka puolelta ihan sietämättömästi. Uni ei tule millään ja jos herään niin en saa enää uudelleen unta. Suihkussa olo auttaa sen hetken kun siellä on. Tossa oli muutama viileempi päivä ja silloin en kutissut. Ilmeisesti liittyy turvotukseen. Ihossa ei näy mitään "vikaa" eikä rasvaaminen auta yhtään. Ikäänkuin se kutina olisi jossain pintaa syvemmällä. Mulla on ihan tuskainen olo tän takia...

Toinen juttu on tää mun masennus. Mulla on sellainen masennus, että olen syönyt jo kymmenen vuotta lääkkeitä ja ilman niitä en ole oma itseni. Nyt jouduin lopettamaan masennuslääkkeeni jo viikolle 37 tullessa, jottei vauvalle tule vieroitusoireita synnyttyään. No olen nyt sitten ollut tosi allapäin ja ahdistunut. Saan jatkaa lääkettä taas heti synnytyksen jälkeen ja oon kateellinen niille joiden synnytys on alkanut jopa ennen laskettua aikaa. Itse kun joudun kituuttelemaan kutinan ja masennuksen kanssa vielä jopa kolme viikkoa.

Vielä tuosta, että jotenkin kun tää raskaus on ollut vaikea ja raskas mm loppumattoman pahoinvoinnin takia niin tuntuu, etten ole vieläkään ihan täysin sisäistänyt, että meillä on kohta toinen pikkuinen. Ja joka tapauksessa pian hän on sylissäni. Toisaalta jännittää, että miten arki alkaa sujua kahden pienen kanssa ja silti odotan ihan hirveästi omaa kultapoikaani mahan tälle puolen. Ihmeellinen uusi elämä! :)
 

Yhteistyössä