<3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 toukokuussa

Kristis ihanaa! :heart: Tosi kiva kun kävit meille kertomassa tilanteen. Nyt tietty sit kuumeisesti vaan ootellaan synnytyskertomusta :heart:

Eilen oli itellä se viimenen lääkärikäynti. Aikasemmat ollu tosi mukavia käyntejä jne. Nyt jäi kyllä vähän kakka maku suuhun. Ihan sama mitä sanoin, niin lääkärin kommentti oli vaan, että kuuluu tässä vaiheessa asiaan ja ei haittaa koska se saa syntyä vaikka jo huomenna...

Sit jokseenkin uskomatonta motkotusta mun painon noususta. Tähän mennessä tullu kaikkiaan 9kg, eli vähän. Enkä oo todellakaan yhtään ylipainonen muutenkaan. Ongelma lääkärin ja terveydenhoitajan mukaan oli se, että nyt viimesten viikkojen aikana on tullu 900g/viikko :confused: Ei kuulemma enään näillä viikoilla saa noin paljon nousta. Eivätkä uskoneet, että ei oo turvotusta ollu ollenkaan, vaan piti todisteeks riisua sukkahousut (mustat) ja näyttää nilkat ja varpaat. Ääh miten typerää |O Piruuttainkin vedän nyt joka päivä jäätelöä ennen ens viikon neuvolaa, niin saadaanpa kunnon lukemat mistä motkottaa :p

Itekin lukasin sen liikuntajutun... Eipä oo tullu tähänkään mennessä millään elämän osa-alueilla välitettyä muitten mielipiteestä. Jokainen tyylillään. Ite oon käynny myös tunnollisesti Alkossa edelleen ostamassa viinit ja kuoharit vieraitten tuloa varten. Miehelle myös kauppareissulla ostellu jotain uutuus erikoisoluita. Terassillakin teki mieli jalotella, joten hain sit muille santsikierroksen. Aatelkoot muut mitä aattelee. Riittää, että ite tiiän olevani paras mahollinen äiti tälle meijän pikkuselle.

Tää päivä menee näköjään uskollisetsi kokonaan takapihalla aurinkoa ottaessa...

LittleOne 36+0
 
Voimia MiiJane! Onneksi sait miehen heti (pakko?)hoitoon. Hän on nyt selvästi avun tarpeessa. Pidä nyt huoli omasta jaksamisestasi, äläkä jää yksin. Mies kyllä palaa takaisin, kun aika on kypsä, nyt hän viettää aikansa ihan omassa maailmassaan. Ymmärtääkseni äkillisissä mielenjärkkymisissä (psykoosi?) toipuminenkin on nopeampaa, mutta tuskin terapiatta terveeksi voi tulla. Mutta terapia nyt on pientä, siellä saa paljon eväitä loppuelämäksi.
 
Tajuton väsymys saattaa myös selittyä sillä että äskeisen neuvolakäynnin perusteella mun hemoblogiini ftftwtqt hemoglobiini on tosi matala taas. Johan se saatiin kerran nousemaan ja taas ollaan jossain pohjamudissa. Ja sektio on kohtapuolin en tiedä miten tuon saan nyt nousemaan.

Väsymys paistoi läpi kivasti kun menin neuvolaan 45 min myöhässä, olin katsonut kalenterista viime viikon ajan. Odottelin aikani odotustilassa ja luin hesaria. Satuin vilkaisemaan hesarin päivämäärää, siinä seisoi että tänään on 15.5. Muistin että olin kotona avannut kalenterin 8.5. kohdalta. Siinä aikani pohdiskelin että oliko se kalenteri oikeassa vai tämä hesari tässä mun kädessäni. Onneksi se täti pystyi mut kuitenkin näkemään ja toteamaan että tyyppi on ihan dingdong, vedä rautakuuri. Se sanoi että mulla on pääkoppa täynnä maitoa. Kiitos. :D

Mutta tosi absurdia oli se, että varattiin 4.6 neuvolantädin KOTIKÄYNTI! Se tulee tänne kämpille remppaa ihmettelemään! Se sanoi että kotikäynnin yhteydessä poistetaan myös tikit. Musta ne tikit vois kyllä poistaa jossain steriilimmässä paikassa? Mitä hittoa! Olipa outoa antaa neuvolantädille ovikoodi.

Täälläkin paino on noussut melkoisesti. Neuvolantäti kysyi että onko ruoka maistunut. Mun mielestä ruoka ei ole maistunut. Mutta oon kyllä ollut tosi väsynyt niin tällälaillahan se paino sitten kertyy, kun on noin muuten tottunut häsäämään ja liikkumaan. Mutta toivon tosi paljon että nyt jos saan tuon hemoglobiinin takas nousuun niin pääsen salille ja kaverit odotteleekin jo että koskas sinne stadikalle uimaan mentäis! JEE ehkä pääsenkin vielä ennen synnytystä! Rautaa tänne.

Naene 37+1
 
Voi Miijane :O En tiedä mitä sanoa, muuta kuin että paljon voimia tilanteeseen. Minäkin järkytyin lukemastani, vaikka kyllähän sitä nyt tietää että noin voi käydä mutta on se silti vaan niin kauheaa. Miten nyt jakselet? Toivotaan, että miehesi toipuu pian! Koita jaksaa! :hug:

Liikunnasta. Minä jumppailin sinne puoleen väliin asti, sitten alkoivatkin niin kovat liitoskivut etten kyennyt enää jumppaamaan, mutta jatkoin crosstrainerilla polkemista. Se piti sitten lopettaa joskus viikolla 27, koska minulla hakkasi sydän niin kovaa, että tuli huono olo ja epäilin ettei vauva saa kyllä kunnolla happea. Sen jälkeen en olekaan tehnyt oikein mitään. Vieläkin on ongelmana tuo sydämen tykytys ja toisaalta tässä vaiheessa olen jo niin kömpelö ja liikkuminen tuntuu pahalta, että odotan rauhassa synnytyksen jälkeistä aikaa, aloitellaan sitten rauhallisesti uudestaan. Samaa mieltä kuin LittleOne, en aio välittää muiden mielipiteistä! :kieh:

Ööö kuka kirjoitti, että oli ollut erilaiset supistukset synnytyksissä? Elselli? Vai kuka?
Mä en tiennyt, että supistukset voi vaihdella eri kerroilla! Tulipa tyhmä olo :D

Siis kun mä olen ihmetellyt, että miten erilaiset kipukynnykset eri naisilla oikein on, kun jotkut pystyy seisomaan supistuksen aikana tai jopa liikkumaan. Itsellä on 1 synnytys takana ja silloin supistukset olivat yhtä helvettiä, siis ne vei multa jalat alta, tuntuivat selässä, mahassa ja reisissä enkä kyennyt liikkumaan siltä sängyltä yhtään mihinkään. Mutta jos tällä kertaa sitten olisikin vähän helpommat supparit edes. Toiveajattelua? :D

Mitä vielä. No vaikka neuvolakuulumiset:

Rv: 34+3
Painonnousu: 11,8 kg (siis tähän mennessä yhteensä, ei viime kerrasta :D )
Turvotus: +
Verenpaine: 132/82 (viimeksi 118/63 eli noussut aika lailla)
U-Prot: +/- muuten pissa puhdas
Hemoglobiini: 108
Syke: 135
Liikkeet: ++

Poika on ilmeisesti raivotarjonnassa.
Sf-mitta: 28. Oli tipahtanut keskikäyrältä alakäyrälle ja suunta muutenkin laskeva. Parin viikon päästä siis ultraan paino-arvioon. Seuraava lääkärineuvola jää siis kokonaan välistä, koska tilalle tuli tuo ultra.
Mä en jotenkin osaa olla huolissani tuosta sf-mitasta, koska esikoisesta kävi ihan samalla tavalla ja ihan normaali vauva sieltä tuli. Ja tosiaan pari viikkoa sitten kävin synnärillä näytillä ja siellä ultrattiin ja oli ihan viikkojensa kokoinen poika. Katsotaan, mitä sanovat ultrassa parin viikon päästä.

Tällaisia tänne.

Linneat 34+3
 
  • Tykkää
Reactions: Elselli
Heippa kaikille!

Pitänee teidät päästää jännityksestä... :)

Mulle sais päivitellä seuraavaa: 15.5. klo.00:53 syntyi tyttö viikolla 35+5. mitat 4070g ja 48cm pipo 33.5cm

Neiti on seurannassa ennenaikaisuuden ja sokereiden takia. Tähän asti kaikki erittäin hyvin. Virkeä ja jäntevä pullukka. :D <3

Tarkempi synnytyskertomus seuraa perästä.

Tili ois nyt sit avattu kukas seuraavaksi? ;)

Terv. Hormonihöyryinen Kristismamma ja tyllerön pallero 19h.

Ps. Janelle hirveästi tsemppiä tilanteeseen ja kannattaa ehdottomasti pyytää keskusteluapua itsellekin. Että saa purkaa tilanteen ja ymmärrystä tapahtuneeseen. Ja se painoarviohan heitti semmoset 500g. Just väärään suuntaan.
 
Onnea Kristis! :flower:
Virkeä ja jäntevä kuulostaa tosi hyvälle! Kaikkea ihanaa teille, ja nyt tää tosiaan sitten alkaa! Kuka lie seuraava?

Täällä jännitän omaa napaa mitä-missä-milloin-miten, loppuviikosta ois kaikenlaista neuvolaa ja mittojen ottoa, että mitä kautta tätä pt-tapausta yritetään maailmaan. Kuulemma kun pt tarjontaisia ei päästetä yli 41 viikon, niin joka tapauksessa max kolme viikkoa jäljellä. Iiks, miten aika kuluu! Eli tänään 38+1.
 
Iso kiitos kaikille tsempeistä!

Oon kai edelleen shokissa, menen kuin robotti. Tulin juuri esikon uuden koulun vanhempainillasta. Olen vain päivän istunut paikallani, en oikein tajua tätä asiaa.

Teille avauduin, jotenkin hävettää koko asia. Miehen veljen kanssa puhunut asiasta ja tiedän tehneeni oikein. En voi käsittää, että näin voi käydä.
Mies ollut loppu ja olisin halunut sinne Norjaan lähteä tueksi. Tiesin, ettei tule olemaan helppo reissu. Mietin jo, että olisin mennyt Rovaniemelle junalla ja siitä sitten jatkanut sen 8h auton kyydissä..

Onnea Kristis, olipas tytöllä kokoa noille viikoille! :O
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Kristis! :heart: Potran tytön saitte :)
Ja Miijanelle jaksamisia :hug:

Tänään oltu koko päivä liikkeellä ja sen huomaa, avokkikin totesi että näytän koko ajan ihan kärsivältä. Vaikka siis kipuja ei ole juurikaan päivän aikana ollut, mutta väsymys on taas ihan kamala. Tänään oli neuvolakin.

Rv 38+0 (ja tänään huomasin että jostain syystä neuvolassa tulee aina yksi päivä vähemmän kuin mitä esim. äitiyspolilla...)
Painonmuutos: +613g/vko (edellinen: +440g/vko)
RR 121/73 (viimeksi 112/79)
pissa puhdas
Sf: ei mitattu (viimeksi 31cm)
Tarjonta: RT (kuten viimeksikin)
sikiön syke: 115-137

Terveydenhoitaja epäili olisiko poika kääntynyt perätarjontaan joten kävimme samalla ultralla kurkkaamassa miten päin hän on. Pää edelleen alhaalla, mutta epäili, että pää on jo niin alhaalla että saikin käsin vain hartioista kiinni. Totesi myös ettei poika enää kääntymään mahdu, on siellä niin pienellä kerällä kun voi olla. Ensimmäistä kertaa sain muuten itsekin kunnolla selvää ultrakuvasta vaikka neuvolassa olikin vanhanaikainen ultralaite.

Täälläkin pari päivää sitten tuli ensimmäiset tipat rinnasta ulos. Huomenna pääsen katsomaan alle kuukauden ikäistä poikaa, toivottavasti ei ole paita heti märkänä. Tuskin sentään, eipä ole rinnat toiste tiputellut.

Murkku ja pallero 38+0
(muoks.Tai siis 38+1, kun Eulalien kanssa on yhtäaikaa laskettuaikakin :) )
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Kristis! :flower:

MiiJane, tsemppiä. Pyydä itsellesikin keskustelu apua, joltain joka ymmärtää tilanteen ja osaa auttaa sinua oikein. Läheisen romahtaminen on vaikeaa katsoa sivusta, tuntee itsensä niin avuttomaksi kun haluaisi auttaa muttei osaa.. Hyvä että soitit miehellesi avun ajoissa.

Kiitos amppelimansikka vinkistä, taidanpa hommata muutaman parvekelaatikon ja laittaa mansikat terassin laidalle :)

Neuvolassa meni ok, vauva rt, pää jo kuulemma alhaalla ettei ihme jos painaa. Painoa tullu parissa viikossa pari kiloa.. Huomisesta asti syön terveellisesti. Heihei pizzat! (Helpompi sanoa kuin toteuttaa...)

Ja tänään mullakin 34+0! Aika rientää!
 
Onnea paljon Kristis!! :flower: Tosi hyvän kokonen tyttö!

MiiJanelle ja miehelle voimia vaikeaan tilanteeseen.

Meillä oli tänään "synnytysvalmennus" neuvolassa. Meitä oli vain minä, mies ja kätilö kun ei täällä ole tarpeeksi raskaanaolevia että voisi pitää jotain ryhmäjuttuja. Käytiin läpi isojen kuvien avulla mitä synnytyksessä fyysisesti tapahtuu ja sitten kaikkea muuta mahdollista synnytykseen ja kivunlievitykseen liittyvää. Mua on huolestuttanut synnytyksessä lähinnä epparin leikkaaminen ja tikkien laitto ilman puudutteita mutta kätilö sanoi että tuolla annetaan nykyään mieluummin revetä vähäsen kuin leikellään (paranee paremmin) ja että pyydän sitten vaan reippaasti puudutetta jos sattuu kun/jos tikkaavat. Se oli kiva kuulla :) Oli myös tosi hyvä juttu että mies kuuli nyt kaiken infon koska hän ei ole itsenäisesti mitään lukenut tms. eikä aina jaksa oikeen kuunnella kun minä selitän. Mulle itselleni ei tullut hirveesti uutta infoa mutta oli hyvä kuulla että täällä tehdään asiat melko samalla tavalla kuin Suomessa. Alkaa olla toi islanninkielinen synnytyssanasto hallussa kun kaikki oli taas islanniksi. Ihmeen hyvin sitä ymmärtääkin kun asia on tuttu.
 
Kristis HIRMUISESTI ONNEA TYTÖSTÄ!!! :heart: :flower: :rolleyes: Oli kyllä ihan hyvä, että tuli jo, kun oli jo ihan hyvän kokoinen :D

Huomenna olis vielä opparin suunnitteluseminaari ja perään tentti ja SIT olis kaikki pakolliset jutut tältä mammalomalta ohi!! (paitsi et se itse oppari pitäs vääntää :D mut onneks täs on vuosi aikaa ;) )

MiiJanelle kovasti tsemppiä :heart: :hug:

BF & poitsu 34+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Miltsu87
Oi ihanaa Kristis! Onnea kovasti tytön tylleröstä teille sinne! =) hyvänkokoinen tyttö oli kyllä noille viikoille. hirvittää ajatellakkin mitä olisi ollut laskettuna aikana tai ylimenneenä =)

Miijanelle: jaksamisia vaikeaan tilanteeseen ja oikein teit että heti hommasit miehellesi apua. koita nyt saada itsekkin käsiteltyä tätä tilannetta jonkun kanssa puhumalla kunnolla..

huomenna neuvolaan kuulemaan uusimpia..mulla ainakin turvotus lisääntynyt jonkin verran kun lämmin ilma tullut kehiin et saapas nähdä puntarin lukeman =)
 
ONNEA KRISTIS :flower:! Ihanaa!!! Pääsenpä päivittää ekan vauvan =)

Ja vitsi ku Murkku ja Eulalie on niin pitkällä jo. Kohta sataa vauvoja kun sieniä sateella :LOL:

Melkosta liitoo ollu koko päivä taas, kaikkee mahdollista touhua ja menoa. Kuudelta kotiuduin viimein ja pääti sitten pestä sauna ja kylpyhuoneen.. meillä sellanen 8-10 hlön sauna ja ihan kivan kokonen tuo suihkuhuonekin. Perse pitkällä juuriharjalla jynssäsin lauteiden alusista lähtien joka helvatan sauman ja laatan.. tiedänpä tehneeni taas. Mutta olipa kiva saunoa puhtaassa saunassa! ja tätähän mä olin suunnitellut jo kauan ja nyt katsoin, että on jo iha ok aika se tehdä.
 
Oi kun ihanaa kristis!! Paljon onnea koko perheelle prinsessasta! :flower:
MiiJanen tilanne kuulostaa ikävältä! Paljon jaksamisia sinne! :hug:

(.)
Täällä on limatulppa taidettu bongata! Jotain sen suuntaista näyttäisi eilisestä asti tulevan... Supisteluja tulee ja menee ja napakoita ovat kyllä... Mahaa juilii ja alavatsaa polttelee...

Voi kun nelHM kuulostaa ahkeralta!! Sauna puhdistettu ja jynssätty :)

Mukavaa päivää kaikki pallomasut :)

Sitkeäsissi & muru 35+5
 
Linneat, mun eka synnytys käynnistettiin ja elimistö ei missään vaiheessa lähtenyt mukaan, vaan supparit aiheutettiin koko ajan oksitosiinilla. Olen ajatellut, että erilaiset kivut synnytksissä ovat johtuneet juuri siitä, että eka oli täysin keinotekoinen ja toka luonnollinen.

Kristikselle suuret onnittelut ja ihania ensipäiviä prinsessan kanssa:flower:.

Nyt Aamupäiväunet odottavat.
 
Huomenta

sitkeäsissi Sullakin tulppa tulee! Onhan teitä tulpan irrottaneita jo muutamia sitten :D. Mulla menny vasta synnytyssalissa aiemmin, että ihan turhaan edes toivon, että tuolta alapäästä tulee mitään ylimäärästä.. Huoh.. miten voikaan olla niin malttamaton olo?! Johtuu varmaan siitä, että olo on niin tukala ja siksi ajattelu jo hyvin itsekästä, syntys jo!

Turvotus jaloissa on jotain helvettiä! Ihanaa kun on lämmintä mutta kyllä jalat pamahtaa turpeeseen ho puoli tuntia herättyään. Niihin pakottaa ja sattuu.. tukisukat hiottaa, mutta pakko niitä on pitää. Eikä mee ku leggarit päälle, niin nekin liian hiostavat |O. Varmasti olen säyseempi, kun saa oman olon helpottamaan.. oon niin kiree ku korkkiruuvi. Miten te muut yritätte helpottaa jalkojen turvotusta? Onko mitään noiden perusjuttujen (vedenjuonti, tukisukat ja jalat ylhäällä) lisäksi erikoiskikkoja?
Eilinen saunan kuuraus ja kellarikerroksen totaalinen siivous ei aiheuttanut mitään kummosempia supistuksia.. no tietäähän sen, ihan turhaan sitä on työllä yrittää häätää. Mutta kun mutta kun, mun on vaan pakko tehdä jotain tai pitkästyn, en yhtään jaksa löllöttää paikallani! Oon tehnyt sitä helmikuun alusta asti!

Synnytyksistä Mulla cytotec käynnistys aiheutti kamalat supistukset, mutta lapsi syntyi vasta kolmantena päivänä aloituksesta.. supisteli sen sijaan varmaa alle viiteen minuuttiin sen pari-kolme päivää, kamalaa. Viime synnytys niin ihana, kun eteni nopeasti ja luonnollisesti, supistukset kesti hyvin, kun keskittyi hengittelyyn =) Olen kans luomusti hankittujen suppareiden kannalla ehdottomasti, mutta aina ei ovi valita. Uskon kyllä myös vyöhyketerapian viimeksi nopeuttaneen synnytystä, sama toivomus nytkin siitä, jos ei käynnistä, nopeuttaisi mahd. avautumista.

Ihanaa hellepäivää! Täällä jo siivottu..

Nelli&Rusina 36+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Kristis Paljon onnea pienen prinsessan johdosta! :heart: Ensimmäinen vauva tähän pinoon, IHANAA!!! :D
Miijane Voimia kamalasti, kurjan kuuloinen tilanne! :hug: Sua on niin vastustanut nyt kaikki, että ei olisi kyllä toivonut... Toivotaan kuitenkin, että kaikki kääntyy parhain päin!

Täällä käyty neuvolassa aamusta ja tässä kuulumisia... :)

Rv: 33+2
Paino: 724g/vk eli yhteensä nyt 10,2kg, viimeksi oli kyllä vain 152g/vk! Apua, miten se on nyt noin pompsahtanut! :O Viime kerrasta 3kg...
Turvotus: - (Painon noususta huolimatta! ;) )
RR: 114/79
Pissa: puhdas
Hb: ei katsottu
Sf: 29, laskenut yläkäyrän tuntumasta keskikäyrän alapuolelle. Siltä on kyllä tuntunutkin viime viikon, että poitsu yrittää laskeutua, sellasta vihlomista ollut välillä... ;)
Tarjonta: RT
Syke: 135-143
Liikkeet: +

Kaikki siis hyvin ja seuraava neuvola parin viikon päästä. Uskallan siis hyvillä mielin lähtee kuoron kanssa virkistyspäiville Turkuun viikon päästä vloppuna! :D Onhan siinä matkaa istua linja-autossa, täältä semmonen 650km! :) Eiköhän se mene ja onneksi meillä on kuorossa useampi sairaanhoitaja ja Turussa yliopistollinen sairaala! :LOL:

Nyt lähden nauttimaan aurinkoisesta säästä, ihanaa kun heti aamusta +15 astetta! :heart:

Juliet & Pirpana 33+2
 
Huomenia kaikille! Täällä meni yö valvoen niin heräilin vasta nytten.

Nelli, mulla auttaa turvonneisiin jalkoihin (normitilassa) ihan jalkakylpy. Viileään veteen joku jalkakylpy suola tai vastaava. Joku eucalyptus-minttu-litku mulla oli kerran ja se virkisti kivasti. Nyt ollu ihan oriflamen laventeli-eucalyptus käytössä. Mut mulla ei turvotusta oo vielä ollu ni en tiiä auttaako ne raskauden aikana.

Eilisen neuvolan jälkeen päätin, etten ressaa enää synnytystä. Jos se sattuu ni sitte sattuu, kuhan en vaan kuole ja vauvakin syntyy elävänä niin olkoon se tavoitteena nyt.
Mä oon vaan sellanen jännittäjä, et varmaan siinä vaiheessa ku synnytys käynnistyy ni pyörryn :O ni ehkä ois parempi olla ajattelematta asiaa..

MiiJane, miten miehesi voi? Ja miten itse voit?

Yöllä törmäsin nursing bra.uk verkkokauppaan. Onko kukaan tilannu sieltä? Postikulut näyttää hyvälle, ja samaiset cake lingeriet mitkä bebesiltä tilasin, on siellä puolet halvemmat.
Nursing Bras - FREE UK Delivery

Se ois kaupunkipäivä tulossa. Ruokaa saatava niin itselle kuin koiralle, sa hirveesti ne amppelimansikat vaivaa mieltä :) yksin minusta vaan ei oo multasäkkejä kantamaan, damn!
 
mulla taas niin päin että omat supparit ovat paljon kivuliaammat kun oksitosiinilla aiheutetut..mulla siis kaksi ekaa syntynyt spontaanisti ja kolmas käynnistettynä..tähän voi tietty vaikuttaa se että oon syösysynnyttäjä ja aukean vartissa täyteen kymppiin...
 
Onnea Kristis vauvasta! ihan huikeaa!! :flower:

MiiJane halauksia ja voimia vaikeaan tilanteeseen.

Itsekin alan olemaan kovin malttamaton synnytyksen suhteen. vauva tule jo :) joka päivä tulee mietittyä, että mitäpä jos tänään, vaikka suuren suuria ennusmerkkejä ei ole ilmassa. Huomenna poliaika, jospa kuulisi vähän painoarviota, ja alakerran tilannetta. Ja samalla seuraillaan paineita ja turvotusta. Nyt näyttäisi tasaantuneen, ja jäänen kiloon per viikko vauhtiin tällä viikolla.

Nimiä mietitään edelleen, on se vaikeaa :) kun nyt saisi vauvan syliin ensin, huoh!

Aamukaste77 37+2
 

Yhteistyössä