<3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 toukokuussa

Joo, sanokaa että tää mahaturkki on vaan väliaikainen :LOL:

Nukun oikealla kyljellä mutta täälläkin voi hyvin olla tarvittaessa selällään!

Ainiin toi linea negra jäi mulla kyllä nyt kokonan saamatta, höhh.
 
Viimeksi muokattu:
Pyhäehtoota naeset =)

Kivasti tullut tasa kirjoittelua. Mulla myös tämä koneella istuminen vaikeaa, tai ylipäätään istuminen, ja makuullan olokin :headwall:. No en kyllä jaksa seistakkaan koko aikaa :O

Ihana oli kuulla häpimamasta =). Tsemppiä koitokseen, ei sulla avrmaan enää kauaa mene. Ja hyvät viikothan sulla kaksosille on! Hyvä, että LittleOne myös kasassa vielä!

Mä oon tehny nyt kaikki valmiiksi vauvaa varten, eilen viimeset. Pinniskin oman sängyn vieressä :heart:. Lasken koko ajan päiviä ja ei siihen todella ole enää kauaa aikaa!! Kaikkea ohjelmaa kun on, viikot hurahtaa. 2 viikkoa vain täysiaikaisuuteen, hui!

Mulla kans tuota energiaa vaan riittää, vaikka ikävästi touhuaminen supisteleekin. Supistukset muuttuneet todella napakoiksi ja alue laajentuu (sisäreiset, nivuset, alaselkä). Josko nuo kypsyttelis paikkoja pikkuhiljaa. Viikon päästä se cervix kontrolli, jännä kyllä kuulla, onko mikään saanut mitään kypysymistä aikaan!? Meinaa myös olla malttamaton olo jo tavata pieni ihme :heart:. Mutta Rusina tulee, kun on valmis ja mä olen valmis kestämään sen vuoksi vielä =). Jotenkin näin lopussa ei jaksa ees valittaa tästä olotilasta, nyt se saakin olla tukala ja supisteleva :D

Nelli&Rusina 34+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Niin ei täälläkään ole ulkopukua ajattelin vaan että on kesä ;) tosin nyt kun ajattelee niin oli esikoisellakin viimekesänä välillä välikausihaalari, kun oli viileämpi tai satoi. Äityspakkauksessahan oli joku välipuku. En muista kyllä yhtään mitä kokoa ja ei kyllä pidä vettä tai tuulta. Täytyy varmaan katella prismasta, siellä ok pukuja jos ei tarvitse vielä lätäkköleikkejä kestää... ;)
 
Täälläkin tulee makoiltua suurimmaksi osaksi selällään, voisko sitten johtua siitä, kun mullakin se etuseinäistukka!?

Mulla myös energiaa aika hyvin ollut, tässä vajaa viikon lomailun aikana kerennyt siivota jo ulkovarastot ja leikkimökin (hyvissä ajoin pientä leikkijää varten ;) ) ja kuskattu kaikki turha romu niistä jäteasemalle! Sit oon haravoinut pihan kävyistä ja oksista ja kuivista neulasista ja roudannut ne lähimettään (shhhhh.. :D ) Ja eilen aloitin jo kukkapenkkien kuopsuttelunkin, kyllä tulee siistiä kun saa kaikki kuivat, viime vuotiset oksat ja lehdet pois!! :p

Tänään ajattelin mennä hetkeksi aurinkoon istumaan, kun on niin mahtavaa ilmaa luvannut :)

Miten muuten täällä tuon linea negran kanssa on osunut sukupuoli kohdalleen? Mulla ainakin ihan nappiin, kun pitkä viiva alhaalta ylös ja navan kohdalla mutka= poika tulossa :) miten muilla?!


BF & poitsu 33+0 POKSPOKS :p
 
Ulkopukua en ole ajatellut hommata, katsoo sitten syksyllä, jos mieli muuttuu. Kesällä vauva on kuitenkin joko vaununkopassa tai repussa eli suojassa tuulelta, joten villapuku riittää hyvin, kuten siskoilleenkin.

Selinmakuullaoloon ei istukka vaikuta, se on persoonakohtainen ominaisuus. Edellisessä raskaudessa istukka oli ihan edessä ja ihan yhtälailla silloin teki huonoa selällään makaaminen. Autossakin pitää säätää penkki niin pystyasentoon kuin mahdollista mahan suhteen, muuten olo menee ihan mahdottomaksi.

Hiljalleen alkaa yöunet ilmeisesti pätkimään. Kyljenkääntöjä ja vessakäyntejä ei lasketa, mutta nyt on vajaan viikon sisään kahteen kertaan mennyt uni hukkaan kesken yötä. Minulle ainakin se on ihan normaalia loppuraskaudessa, mutta ärsyttävää, kun ei nuo isommat pimut nuku päiväunia ja äiti on ihan silmät ristissä kukuttuaan yöllä muutaman tunnin unettomana.

Tällä kertaa saanen ilokseni myös levottomat jalat. Ja siihenhän auttaakin hyvin se, etten saa nostettua noita jalkoja ylös... Edelliset kun ovat olleet talvivauvoja, ei ole lämpötilat juuri päässeet kiusaamaan, mutta jo nyt tuntuu, että aurinkoisina päivinä jalat turpoavat ja muuttuvat levottomiksi - ja ovat sitä sitten koko seuraavan yön.
 
Viimeksi muokattu:
Linea negra Mä oon tehnyt tieteellistä tutkimusta :D ja todennut, että jos viiva tulee tytöstä, se ei tule pojasta ja päin vastoin. Mulla oli se esikoistytöstä ja nyt kun tulee poika, viiva loistaa poissaolollaan. Tulkaa nyt useamman lapsen omaavat heti rikkomaan tämä väite ;)

Ulkopukua mäkin oon miettinyt, mutta en ole tullut vielä mihinkään lopputulokseen. Varmaan ostetaan sitten, jos tarvitsee. Ehkä joku vanupuku olisi hyvä olla, mutta (esikoisen) äippäpakkauksen puku on kyllä vastasyntyneelle kuin makuupussi.

Tämä itsekäs mammalomalainen vei lapsensa tänään hoitoon ja on nyt yksin kotona ja alkaa laittaan vauhdilla kaikki vauvakamppeet valmiiksi. Aurinkoista päivää kaikille!! :flower:

rockstone & mini 35+4
 
Täällä yö meni huonosti. Jalka kramppaili, oksentelin vähän väliä, kun tämä närästys on ihan kamalaa.

Nyt pitäisi syödä tuhti herkkuaamupala ja lähteä verikokeisiin. Otetaan joku ihme koe 2h syömisen jälkeen, kun alkaa ne insuliinit taas..

Linea negra on tosiaan koko mahassa, ja tyttö tuloillaan. En muista, oliko pojista vain napaan asti. Tässäkin oli pitkään napaan asti, mutta nyt on koko masun pituudelta.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä tyttö tulossa ja linea negra on tuollainen haalean vaalea, hieman tummempi navasta alaspäin kuin ylöspäin. Saas nähdä jos lapsia lisää siunaantuu tuleeko viivaa vaiko ei.

Ja tuosta selällään makuusta, minulla takaseinä istukka ja selällään makaaminen onnistuu hyvin. Minulla kylläkin istukka ylhäällä ja vauva taas porautunut todella alas, johtuneeko siitä ettei paina niinkään istukkaan tai muihin suoniin.

Meillä kävi tänään isännöitsijä tarkastamassa kämppää ja nyt pitäis tehdä korjaustyöt ja sitten uusi tarkastus, lomake kaupungille ja sitten kämppää odottelemaan. Mä en kyllä ymmärrä miten voivat näin viime tingassa alkaa asuntohakemusta käsitellä, kuitenkin tehty tuo hakemus jo syksyllä. Nyt onkin todella kiva muuttohommia tehdä kun kyykkäillessä kivut kohdunsuulla on jotain ihan kamalaa. Kun tuo pirpana päänsä kanssa tuntuu hetkittäin tulevan läpi tuolta :D
 
Tuohon kieliasiaan vielä. Omakohtaisesta kokemuksesta kyllä lämpimästi suosittelen opettelemaan ne kaikki vieraat kielen, myös sen ruotsin huolellisesti. Itse Itä-Suomoesta kotoisin olevana ei aikanaan tullut hirveästi keskitettyä ruotsinkieleen koulussa, koska eihän sitä missään tartte, englantia korkeintaan.

Mutta kuinka ollakaan, nyt asun ja työskentelen Länsi-Rannikolla ruotsinkielisessä kunnassa. Kyllä ensimmäiset vuodet kadutti että peruskoulussa keskittyi ruotsinkieleen tosi huonoesti.
Eli vaikka juuri sielllä omalla paikkakunnalla ei niitä vieraita kielilä juuri tarvitse, ei koskaan tiedä mihin ne lapset suuntaa opiskelemaan/töihin. Senpä takia itse ainakin haluan kannustaa lapsiani opiskelemaan myös sitä "pakkoruotsia".
 
Kielistä. Esikoisen pitäisi aloittaa ruotsin kielikylvyssä nyt syksyllä. Mietin kuitenkin koko ajan, onko se liikaa hänelle kun hän on aika herkkä lapsi ja tuntuu jännittävän asiaa hirveästi.. Vinkkinä muuten kaikille, jotka kielikylpyä miettii, se paikka kannattaa varata hyvissä ajoin, niihin tuppaa olemaan tunkua!

Ja esikoisesta vielä hieman. Tyttö valitteli viikonloppuna, että hänellä kutisee pimppi. No minä vilkaisin sitten sinne pimppiin, niin siellä kiemurteli 3 kihomatoa häpyhuulien sisällä! Onneksi meillä oli Pyrviniä kotona, saatiin aloitettua kuuri heti ja koti tietenkin puunattiin lattiasta kattoon. Ilmoitin myös päiväkotiin, jotta voivat siellä siivota ja ilmoittaa muille vanhemmille. Koko perheenhän pitäisi kuuri ottaa, mutta miten minä kun olen raskaana enkä saa ottaa? Onko kellään kokemusta? Yäk yäk yäk.

Me mentiin muuten maistraatissa miehen kanssa naimisiin perjantaina! :D Samalla muutettiin minun ja tyttäreni sukunimi samaksi kuin miehellä ja miehen lapsilla.

Mullakin kasvaa mahassa turkki :D Linea negraa ei ole vielä näkynyt, ei tosin ollut esikoisestakaan muistaakseni, silloin tuli tyttö ja nyt tulossa poika.

Täällä kyselin jo aiemmin käsikivusta? Eikö kellään muulla ole? Ei sillä, että tätä vaivaa kenellekään toivoisin, mietin vain mikä hitto mahtaa olla vikana.. Mulla siis öisin kipeytyy kädet, tulee sellaisena aaltomaisena viiltävänä jomotuksena. Ei kuulosta pahalta, mutta oikeesti se kipu on jotain niin sietämätöntä!! Pahimpina öinä kipu tulee kahden tunnin välein, parhaina öinä alkaa vasta aamusta. Sitten en voi muuta kuin nousta ylös itkemään ja odottamaan, että ne tuskaiset minuutit menisivät ohi. Pahan yön jälkeen on pitkälle päivään vielä heikot kädet ja tunnottomuus vaivaa. Varasin ajan työterveyslääkärille keskiviikolle, sinne asti pitää kestää ja siellä varmaan sanotaan, ettei tälle mitään voi :'( Mulla oli sama vaiva esikoisen odotusaikana.

Linneat 33+1
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1
Pitkästä aikaa jaksoin kirjautua - lukenut olen jonkun verran mitä nyt mammavapaakiireiltä on ehtinyt. Pesänrakennusvietti on nostanut päätään ja neulon, virkkaan, pesen, puunaan ja järjestelen paikkoja ihan järjettömyyteen asti.

Viikonloppuna tehosiivottu, pyykätty kaikki vauvalakanat, sitterin- ja vaununpäälliskankaat. Mun puolesta beibi saa tulla anytime!

Mulla oli esikoisesta, poika, linea negra jo noin vkolta 15-20 ihan ylös asti. Nyt ilmestyi (luvatusta tytöstä) vasta noin vkolla 33 ja on aika hailakka, mutta ylös asti kiipesi. En näe logiikkaa.

Vika lääkärineuvola oli viime viikolla ja siellä todettiin, kuten ennenkin, että vauva on raivossa, nyt pää kiinnittynyt - selkä vasemmalla - ja alhaalla, kohdunsuulla ei sellaisia muutoksia, että voisi olettaa vauvan tulevan kovasti etuajassa. Sf oli ekaa kertaa laskenut, ollen nyt 30,5cm, eli vauva lienee matkalla alaspäin. Painoa tullut nyt 10kiloa.

Tällä viikolla synnytystapa-arvio ja näkee taas beben ultralaitteilla, plus saadaan eka kunnon kokoarvio.

Hei mä oon yrittänyt muistella, milloin kannatti alkaa syödä jättihelokkiöljykapseleita? Olikse vasta kun vauva on täysiaikainen eli vkolla 38? Niitähän ei suositella raksaudne alkuvaiheessa, koska voivat laukaista keskenmenon. Toinen minkä ajattelin tsekata on homeopaattinen arnica, jota nautin ennen ja jälkeen esikoisen syntymän. Tuli sektiolla, mutta verta mulla vuosi kaikkiaan vain 1dl, mikä aiheutti suurta ihmetystä kätilöissä ja muussa hlökunnassa. Päätin, että se oli arnican ansiota :)

Häpimama, hienosti sulla on sujunut tähän asti tuplien kanssa! Tsemppiä jatkoon! Oma kummilapseni syntyi toisena kaksosista vkolla 34, sektiolla ja oli 43cm ja noin 2200g. Äitiä oli makuutettu noin kk sairaalassa ja kotona, vauvojen keuhkoja valmisteltu lääkkein. Kuukaudessa sain kilon painoa, ellen väärin muista, ja voi oikein hyvin nyt kolmen kuukauden iässä.

TT 35+6
 
Häpimamalla onkin jo tosi jännät paikat! Tsemppiä! =)

LittleOne sullakin on kyllä aika valmiina vauva jo tulemaan tänne puolelle maailmaa. Eikö sua siis ole käsketty yhtään lepäämään ja ottamaan rennosti? Ja mistä sä edes revit tuon kaiken energian? Mä olin aivan rikki ja kipee sen viikonlopun kihomato-episodin ja kaiken sen siivoomisen jälkeen. Kunpa nyt päästäis niistä luikertelijoista eroon.
 
Heips

Linea negrasta Mulla ollu hailakkana navan alla, mutta viime viikkoina noussut navan yli ja kiertää navan, ja tummunut vähän.. että viittaisi poikaan, mutta en muista yhtään miten aiemmin ollut kenestäkin.

Löysin äsken vadelmalehtiteetä. 2 pakettia oli tällä kylällä enää ja kuulemma valmistus lopetettu, joten viimeset sain. Kellä on kokemusta aiemmissa raskauksissa, tai nytkin, tästä.. siis onko oikeesti supistellut, vahvistanut jotenkin kohtulihasta helpottaen synnytystä/avautumista tai jotain muuta? Ei ole edes pahaa =). Kuulemma kolme kuppia vähintään päivässä. Tuolla kauppareissulla viisi kaupantätiä kerkes kysymään, onko miten paljon yli lasketun ajan jo :O. Sitten vaan tokasivat, että ei taatusti mene kesäkuulle tuo.. Niin, onhan se tollanen roikkuva pallo ja kävely kuin ankalla.. mulla ei tällä hetkellä mitään fiilistä, milloin syntys, ja hyvä niin, tulee kun on valmis =).
Energinen olo jatkuu, vaikka yöt huonoja ja varmasti univelkaa on. Mutta nyt kelikin niin ihana, että en mä voi huilata! Ja oon päättänyt, että teen, mitä jaksan ja kykenen ja huilaan sopivassa suhteessa sitten. Supisteleehan tuo ja äkäsestikin edelleen, mutta harvakseltaan.

Aurinkoa kaikille ja jaksamista väsyneille :hug:

Nelli&Rusina 34+6 :heart:
 
Nytpäs otin itteä niskasta kiinni ja istahan koneelle. Just sit ei tietty tuu mieleen mitä on ollu tarkotus tänne kirjotella :D

häpimamalla tosiaan huikeen jännät paikat. Täällä me tilannetta jännätään ja hehkutetaan ja sit kuiteskii menee yliajalle ;) Tiiä näistä...

Linneat mulle nimenomaan silloin äippäpolilla sanottiin, että vauva on jo niin hyvissä mitoissa, että saat luvan tulla tänne heti synnytämään kun tarve tulee :O Sen verran toppuutteli, että jos rupee tulemaan kipeitä supistuksia, niin sitten pitää ottaa iisisti. Ite aattelin nyt isommat rehkimiset jättää pois ennen sitä viikkoa 37. Sithän sitä voikin jo ruveta pusertamaan vaikka salilla :D

Ulkopukua en aatellu itekään tähän hätään ostaa. Kaukalossa kulkiessa menee alkuun lämpöpussissa ja vaunuissa makuupississa. Sit jos repee näyttää Suomen kesä taas perinteisen koleelta, niin sitten joku ohut puku hankintaan. Tietääpähän sit jo vähän tarkemmin minkä kokosen ostaa. Harmittaa jos nyt ostaa jonkun 52cm:n kokosen ja se jää pieneks jo ennen ku päästään vauvan kanssa ulkoilemaan :D

Tuntuu kyllä oudolta, että elellään jo toukokuuta. Jo se ajatus, että tässä kuussa vauva saa luvan syntyä, jos on syntyäkseen ja viimeistään ens kuussa sitä on jo ÄITI :heart:
 
Neuvolaterkut: Rv 32+5, pissat, paineet ok. Sf mitta kreisit 36cm ja vauva alhaalla ja kiinnittynyt. Oli kovasti sitä mieltä, että ei mee laskettuun aikaan asti. Pitää nyt toukokuun loppuun ootella sitä kokoarviota..

Ei suositellut työmatkaa enää tehtäväksi, mutta en tiedä tosissaan tota kohdunsuun tilannetta ollenkaan, en kyllä jaksa uskoa etta siellä mitään ihmeempiä on tapahtunut. Hb oli taas laskenut (105), joten olen aika poikki.

Enää 10 työpäivää! jei!
 
Mulla tuli esikoistytöstä linea negra heti alkuunsa navasta alaspäin. Yli ei mennyt missään vaiheessa.

Tästä pojasta tuli hailakka alavatsaviiva rv30, kun kävin solariumissa. Viikonloppuna huomasin, että pientä hailakkaa on myös navan yläpuolella, mut näitä ei varmaan erota kuin tietyssä valossa ja ehkä silloinkin vain minä itse.

Välikausipukua ei hommata. Jos tuntuu, niin tytön pinkki 62cm haalari tai takki ovat hätävarana, vaikka telttoja varmaan ovatkin. Tai mistä sen tietää minkä kokoisena tämä syntyy ja mitä vauhtia kasvaa...

Tää päivä pulkassa töiden osalta, huomenna tuun viel siivoo pöydän ja palauttamaan romuni! Huhhei!
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi ja Miltsu87
Neuvolasta terveiset. Lääkäri ultrasi, kun sattumalta oli vapaana. Poikittain beibi edelleen ihan ylhäällä majailee. Sain lähetteen ulkokäännökseen. Omakin usko vauvan omaehtoiseen kääntymiseen alkaa hiipua. Ilmeisesti iso liikehdintä, mitä tunnen, aiheutuu siitä, että vauva kääntyilee akselinsa ympäri.

Hemppa oli noussut ja oli 129. Joka raskaudessa näillä main kohonnut lähtötasolle. Nyt niitä energisiä päiviä odottamaan.

Linea negra, oli vain ekassa raskaudessa. Tokassa ei ollut ja molemmat ovat tyttöjä. Joten mulla ei ole sukupuoliennuste pitänyt paikkaansa. Tässä raskaudessa ei ole viivaa.

Välikausipukua ei ole kummallakaan ollut, kuopus synti toukokuussa, esikoinen heinäkuussa. Vaunuissa peittoa tarpeen mukaan, muuten ulkoili kantoliinassa, jossa tarkeni collegehaalarissa. Fleecehaalari oli aluksi syksyllä käytössä, mutta pääosin vaunuissa ja peiton paksuutta vaan säädeltiin.

Vielä kaksi työpäivää jäljellä ja saletisti vien tytöt perjantaina loman kunniaksi päiväkotiin. Vaikka asiaa erikseen kysyttiin, vähän huonoa omatuntoa aiheutti.

Elselli 34+2 (neuvolapäivänä minäkin muistan viikot)
 
Pe
Hei kaikille, kauheasti tekstiä tullut. Viikonloppu menikin hoidellessa mahatautista 10,5kk poikaa ja krapulaista (perjantai) miestä. Tyttö myös koulusta pois ja tänään vuorossa vanhin poika. Odottelen koska tulee mun vuoro. Alkava flunssa ainakin pukkaa päälle, johan edellisestä "putkesta" ehti kulua kuukausi :headwall:
Silti tein tänään reilun 7,5 km kävelylenkin. Kyllähän tuntui pakaroissa viimenen mäki. Syömiset karanneet käsistä täysin, hyvä jos on edes yksi päivä milloin ei tule vedettyä mitään herkkua. Onneksi painon nousu on pysynyt alle 10 kg.

Onnea Linneat naimisiin menon johdosta!
Linea negra ilmestyi viime raskaudessa joskus rv 28 (poika). Nyt ei mitään ja ei myöskään kahdessa ensimmäisessäkään ole tullut vaikka esikoinen poika. Mahaturkki löytyy.

Jännittää jo ensi viikon neuvola, se että kuinka päin vauva on. Toivottavasti olisi jo kääntynyt. Huomenna olisi tarkoitus lähteä pääkaupunkiseudulle kirppareita koluamaan, osaatteko suositella jotain tiettyä esim. Vantaalla tai Järvenpäässä?

Pe 32+5
 
Linneat onnea! :flower:
ja sitten tuosta pyrvinistä.. minä söin kuurin ihan alkuraskaudesta ja terve lapsi näillä näkymin olis tulossa. Luotin sokeesti tietoon mitä löysin netistä että lääkeaine jäisi suolistoon. Mutta suosittelen ehdottomasti kysymään neuvolasta vielä :)
 
Onnea Linneat rouviintumisesta!

Täällä käytiin ultrassa, muttei vauvan vaan mun nilkan takia. Ei onneksi löytynyt tulppaa. Nilkka sinertää ja on turvonnut.

En ole tänään pystynyt pakkoaamupalan jälkeen syömään mitään. Ruoka ei vaan maistu. Rennietä kävin ostamassa ja toistaiseksi ainakin toimii...

? 0-3 Months-Baby Girl Disney All in One? Uk Post £2.99 for 6/£3.99 for 10 Items | eBay Mä ostin neidille fleecepuvun. Mies lähti jonnekin kokoukseen, niin mä taas tuhlaan netissä. ;)

Tänään myös varasin kirkon ja seurakuntasalin ristiäisiä varten. Kemut pidetään 20.7 ja kastajana toimii min kummisetä ja meidän vihkipappimme. :) Reilu viikko sitten ostin ristiäismekon ja miehelle "isyyslahjaksi" semmoisen esiaikojen ristin, jota on pitkään katsellut. Olkoon se minun kiitokseni tästä raskausajan hieronnasta ja huolenpidosta. ;) Enpä exälle mitään lahjoja ostellut, mutta nyt tuntui oikealta muistaa myös isää. :)
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on mun serkun ja miehen pojan konfirmaatio kesällä, niin pakko ajoissa laittaa hihat heilumaan. Miehen pojat lähtevät jo heinäkuun lopulla takaisin Norjaankin, joten meille jäi juhlakuukaudeksi ainoastaan heinäkuu, jos haluamme kaikkien olevan paikalla.
Yleensä en ole näin ajoissa liikkeellä- ;).
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Täällä on käännöyritys keskiviikkoaamulle. Mutta oon nyt kuumetilassa niin en tiedä viitsinkö mennä. Onko kellään mitään kikkaa oikeesti miten tästä pääsee eroon? Heti kun paranee vähän niin iskee tuplasti pahemmin takaisin. Tapan sen joka tämän mulle tartutti, tapan!! Oon ollut muuten niin terve niin mikä vitun vitsaus tämä nyt on.

PS kuuluuko vauvan olla aktiivinen joka päivä? Nyt tietty mietityttää kun tuo ei ole aktiivinen. Voiko sille tarttua kuumetautia tai jotain, kuuluuko mun tuostakin huolestua...
 
Viimeksi muokattu:
Naene, kaikilla vauvoilla on niitä hiljaisempia päiviä.. Mutta kannattaa tehä liikelaskentaa ja jos ei liiku kunnolla muutamaan tuntiin mennä käyrille. Itse teen ainakin niin. Onneksi ei oo ollu vielä tarvetta.

Toki vauvan asentokin vaikuttaa. Itse saan liikkeet aina tuntumaan niin, että istun vähä takakenossa ja pidän kämmeniä mahan päällä. Tuntuu ne heikommatkin liikkeet käsiin, sellasetkin jotka ei tunnu "pelkästään"

Tsemppiä.
 

Yhteistyössä