<3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 toukokuussa

Melekosia pyöräilijöitä :D Mä yritin viimeksi joskus maaliskuussa. Jostain syystä se tuntu tosi hankalalta, vauhti oli ehkä just nopeempi ku kävellessä ja sitä hengästyksen määrää.

Linneat mää oon samoilla linjoilla ku Naene. Ei mitään ylimäärästä tänne kiitos. Ja jos tuliski, ni ulkoruokintaa pukkais miehelle. Ei kyllä oo jostain syystä ees yrittäny mitään vaan ku eilenki kaivelin imuria, ni jo oli imuroimassa ja mua patistamassa sohvalle.

Supistuksia täälläkin, pääasiassa harkkareita, mut seassa semmosia vedet silmiin tuovia pysäyttäviä. Ne on varmaan niitä oikeita? Tai ainaki oikeampia.. Iltapäivällä lääkäri, joten saapi tietää, tapahtuuko tuolla alakerrassa mitään. Sais kyllä tapahtua. Kutinakin teki kunnon comebackin viime yönä ja melkeen piti tumput laittaa itelle käsiin, ettei ihan verille joka paikkaa kynsi. Meillä koirat lopetti senkin vähän kiskomisen, mitä ovat harrastaneet, yllättäen viikko sitten. En sitte tiiä oonko sanonu mielipiteeni asioista hieman eri sävyyn ku ennen, vai enteileekö sekin jotain. Ainakaan tuo vanhin uros ei päästäs silmistään enää ollenkaan, edes vessaan. Kai se luulee, että synnytän vessanpönttöön. Ei tuota sen vessanoven takana huutamista ja kiljumista jaksa kyllä kovin kauaa kuunnella.

kodehu 36+3
 
tosta lapsien hoitoon ottamisesta: multa kans naapurit kyselleet että voisinko vahtia heidänkin lapsia tossa pihalla kun ollaan päivät pitkät ja meillä iso aidattu piha,ni must tuntuu että kaikki kuvittelee että voivat penskansa tunkea meidän pihalle leikkimään,hitto aitaisivat oman pihansa..mä jos oon omalla pihalla ni haluan olla rauhassa sielä lasteni kanssa enkä tosiaankaan kaipaa sinne YHTÄÄN lisää lapsia näin loppuraskaudessa varsinkaan!! omasta takaa on jo 3 pientä (4,2 ja 1-vuotiaat!)..niin että en minäkään suostu hoitamaan en todellakaan muiden lapsia näiden lisäksi..tahtois ittekki välillä huilia!! en tajua miten joku kehtaa ees kysyä että voisinko ottaa lapsia hoitoon =O äly hoi älä jätä!
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi ja Miltsu87
sheivaamisesta: ei tuu mitään,sohin sinne sun tänne ja yritän samalla nostaa tota mahaa ylemmäs jotta saisin sen altakin karvat pois =D huomenna painoarvio-ultra jorvissa taas ja täytyis yrittää siistiä tuota alapäätä edes vähän =P huomena poksuu myös 36 =)
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
mach vs. venus huomasin ainakin että omassani on vaan 3 terää vaikka onkin tuo suht uus breeze malli ja ukon machissa on viis vai kuus terää.. no mä en nyt enää sheivaa kun nuo jalkakarvat kun alapään sokeroin. Oon kyllä ollu tosi tyytyväinen että aloitin tuon sokeroinnin harjoittelun vielä kun tuonne alas näki. Nyt menee puol sokkona, länttää vaan sen klimpin tonne ja repäsee :LOL: eikä tuu haavoja!
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Nelli, pyöräilystä aivovamma? :LOL: Jos näin ois, niin johan se ois kirjotettu neuvoloiden seinälle kissan kokosilla kirjaimilla. Mulla ainakin istuessa/pyöräillessä vastaan ottaa ensin häpyluut + perskannikat eikä itte reikä.

Noilla äitisukupolven ihmisillä löytyy kyllä uskomattomasti noita kieltoja/sääntöjä raskaudesta. Omalta anopolta saan uuden ainakin kerran viikossa. Mun uimahallissa käyntikinhän oli kamalaa, kun tottakai kaikki ne bakteerit siellä suoraan ui mun sisälle ja vauvan luo |O Niin ja menin lakkaamaan ulkona hylly, no tiettyhän hengittelin vauvalle kaikki ne huurut ja se on sit syntyessään joku piripää |O Yks parhaista oli kuitenkin, että pitäs käyttää paksulla pohjalla olevia kenkiä??? Mä oon nyt sit balleriinat jalassa aiheuttanu meijän leidille jonkin sortin iskuja vasten mun häpyluuta |O

JUST JOO!

Sori, mutta kyllä tää on nyt sitä mun aikaa nauttia hiljasista päivistä ja levätä. Eikä sairaana oloa, kieltolistojen kyttäilyä ja pehmustetussa huoneessa vaakatasossa synnytyksen odottelua!

Sori tilitys :whistle: Joskus noi anopin kommentit vaan...|O Ootan innolla kieltolistaa vauvan hoitoon liittyen :D

P.S täällä maha ollu aivan löysänä viimeset 3 päivää. Pistää teijän kirjotusten jälkeen miettimään, josko se enteilis jotain :D
Niin varmaan... Liikaa jäätelöä ja grilliruokaa.

LittleOne 36+5
 
Joo, tais olla toiveajattelua, että jotain ois tapahtunu :D No, sf-mitta oli sentin lyhyempi ku viimeks ja vauva muutenki laskeutunu, muttei kiinnittyny. Kohdunsuulla ei ole tapahtunu mitään. Tai no, lääkäri meinas, että jos oikein hyvällä mielikuvituksella miettii, ni ehkä vähän pehmentyny. Toivotteli vaan mukavaa odotusta ainakin juhannukselle :D Voisko joku ees tulla ja ottaa nuo helteet pois..

Paino ei ollu noussu, joten nyt sitte vaan jäätelötankkaukseen takapihalle.

MUOKS. LittleOne. Nuo anopin neuvot kuulostaa niin tutulta! Mulle ei vaan äiti tai anoppi uskalla sanoa mitään (kjehkjeh..), mut naapurin eläkeläistätiltä tulee jos jonkinlaista ohjetta. Mitenhän paljon mun raskaus ja vauva sitä liikuttaa? Paitsi että vauva tulee nukkumaan niiden makkarin seinää vasten, ihan vaan kiltteyttäni ajatellu, jos ei nuo neuvot ala loppua.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
LittleOne Onneks mua ei neuvo kukaan, varsinkaan anoppi, vaikka anopistani kovin tykkäänkin. Mä en kestäs kans yhtään tollasia kommentteja. Luulen, että tää ku mun neljäs, niin ei niin herkästi kehtoo ees tulla neuvomaan, itellään tuo yksi (mun mies siis). Mutta tosta pyöräilystä, niin th sanoi vaan, että ei se ole hyväksi enää, kun vauvan pää niin alhaalla eikä siksi suosittele sitä. Äitin aivovamma kommentti oli aika mojova juu :LOL:

(.) Mulla on ihan outo olo. Veti mehut pois ihan yhtäkkiä ja piti mennä päikkäreille :O. Ei ole tapahtunut tällaista viikkoihin. Paha olokin tuli ja pinna on niin prkleen kireellä että ei kannata tulla mulle yhtään mitään aukomaan.. mielellään mitään, kenenkään! Sellanen kestopaine tuolla alakerrassa ja päikkäreiltä heräsin kipeeseen supistukseen.. mutta ei mitään että supistelis nyt sen enempiä. En tiiä.. tosi kypsä olo on ja tuli sellanen super ahdistus ihan puskista |O. Tein tuossa ruokaa, niin ihan ilman suunnitelmia tuli tehtyä ku armeijalle.. no eipä tarvii olla huomenna tekee. Illalla ois kuopuksen kevätjuhlat tarhalla, nyt voin sanoo että kiinnostaa ku kilo ******.
 
Kodehu älä todellakaan toivo, että joku vie nää MUN helteet! :p
Oispa mullakin ollu niin, että paino ei ois noussu... noo jäätelötankkaus saa silti jatkua ;)

Hyvä idea toi vauvan nukkumapaikan valitseminen naaprin mukaan. Hih. Tiiän kyllä heti mihin päin pihaa vaunut laittasin pihalla :D
 
Evamaria, mulla on kans pistäny silmään siskon luona tuo ku naapurien lapset pyörii siskon takapihalla koko ajan, ku siellä on trampoliini ja kiikut ja iso kahluu allas. Sisko toisinaan ihan käpynä, ku naapurien mammat toteaa et ku haittaako ku ne pyörii teillä ku teillä on niin mukava piha missä touhuta.. Ostasivat itelleenki jotain!
Ite en jaksais sitä et koko ajan ois joku vieras takapihalla ja joutus vahtii ettei satu vahinkoa..

Ja sitte se, mikä ajatuksenakin jo pelottaa mua..
En oo ikinä ollu hirveen lapsirakas ihminen, älkää ymmärtäkö väärin, mut silleen et ottasin kaverien/sisarusten lapsia mielellään hoitoon. Pakolliset lääkäri ja kampaamoreissut oon kattonu lasten perään mut siihen se on jääny.
Niin nyt sitten mulle tullaan sanomaan et hakisitko, kattositko, veisitkö, voisitko... "Hyvää harjotusta saat siitä", kun mulla on aikaa kun oon lomalla!?
Tekis mieli puuskahtaa et mulla on aikaa harjotella sitte oman kanssa ja että niin, mä oon lomalla. En ilmaisena hoitoapuna et mamma pääsee jumppaan.. Huoh. Tulee sitten itelle paha mieli näistä ajatuksista, ku voihan itellekin tulla se aika et tarvin apua..

Anteeksi purkautuminen...

Mutta pointtina olkoon Linnealle se et ymmärrän, jos et jaksaisi hoitaa ylimääräsiä lapsia kotonasi!
 
  • Tykkää
Reactions: evamaria82
Perätila-juttuja, mulla potkut tuntuu lantion sisällä, välillä säteilee oikeaan jalkaan "hermokipuna", vauvan selkä on siis vasemmalla. Välillä potkuja ei tunnu ollenkaan, silloin tod näk potkii ylemmäs jonnekin rankaa päin. Kuten neuvola viimeksi totesi "mä en tunne täällä jalkoja ollenkaan", mutta kyllä ne siellä on! :) Pää tuntuu kovana möykkynä oik kylkiluiden alla.

Kävin lantion magneettikuvassa ja hip hei, lupa yrittää alatiesynnytystä myönnetty! Eli näillä mennään kunnes toisin todistetaan... (Eli vaihtaa tarjontaa vielä huonommaksi, kasvaa yli 4 kg tai menee vkolle 41)

Lastenhoidosta, hädin tuskin selviän yhden kanssa, jos joku tulis tarjoomaan extra hoidokkeja niin vois löytää nenänsä poskeltaan... Tai mut nauramassa itseni kipeeksi, niin huono ehdotus! Sori vaan, mutta Linneat sano vaan ihan suoraan ei, nyt on sun äitiysloma!!

Nelli, mäkin voisin varoitella kaatumisesta, mutta en tod aivovammasta! Tai ees mistään kopsusta. Ja LittleOne, ballerinat aiheuttaa vauvalle kopsuja päähän, mä en kestä!! Mitenköhän ihmiskunta on ikinä selvinny ajasta ennen kenkiä? Vai lisäännyttiinköhän ennen vanhaan vaan alueilla, joilla on pehmeä maaperä? :D

Tsemppiä kaikille joilla kaikkea inhottavaa vaivaa, itsellä lähinnä jatkuvaa supistelua, liitoskipuja ja väsymystä. Mutta ei mitään tositoimiin viittaavaa.

Eulalie ja Vauva 38+6, huh miten aika kuluu nopeasti ja hitaaaasti!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä alkaa epätoivo hiipiä puseroon. Lääkäri antoi viikko sitten vähän lisäaikaa pienelle ja jos ei lähde spontaanisti syntymään, niin loppuviikosta aletaan käynnistelemään. Syynä on pienokaisen iso koko. Nyt on kaikki kotikonstit jo käytetty, mutta ei merkkiäkään supistuksista. No, jotain pientä mutta ei kunnollisia.

Löytyykö täältä ketään kännistyksen "uhreja"? Kovasti nimittäin pelottaa että onko ne supistukset kuinka paljon kamalampia kuin normaalissa synnytyksessä? Muutenkin kaikki vinkit ja neuvot otetaan vastaan. Kaunis kiitos.
 
Jännää Eulalie, kerro sitten jos jotain tapahtuu tai ei tapahdu! Mä nyt valitsin tämän "oikotien" tuon perätilavauvan suhteen. Kiire tulee.

Multakin on kysytty miten saan aikani kulumaan. AI MITEN SAAN AIKANI KULUMAAN haistakaa vittu. Ei täällä ole kuin tuo remppa ja työt ja pitäis tota vauvaa varten pestä ja järkkäillä. Ai että voinko tehdä sitä tai tätä joo hahhah en voi. Ei mua pyydetä onneksi muiden muksuja kaitsemaan koska ei mulla ole kokemusta lapsista. Ei kukaan mulle niitä hoitoon luottaisi. Käsittämätöntä että saan muka jonkun vekaran ens viikolla sairaalasta kotiin. Hui hemmetti!! :LOL:

Mulla on tuo polkupyörä ollut vanhemmilla talvisäilössä jo hyvän tovin. Oon varmaan kuukauden sitä pyytänyt että voisko joku heittää sen mulle sieltä. Eivät ole katsoneet hyvällä että lähtisin pyörällä sotkemaan tällä mahalla. Oon tossa kohtapuolin sitten menossa vanhempieni luokse ryöväämään oman pyöräni. Siinä on melkoinen haaste saada se pyörä takas tänne jos en saa sitten heiltä kyytiä :D

Ja huomenna oon sopinut meneväni stadikalle uimaan saa luvan paistaa arska <3 ihan sama saisko niin tehdä vai ei.

Naene 37+6
 
Meillä on aina poikien kavereita pihalla ja sisällä. Tosin ne nyt on 7-9 vuotiaita, että eivät vaadi vahtimista. Pikemminkin itse pääsee helpolla kun on kavereita muksuilla. :)

Mun miehellä ei ole lapsia entisestä liitostaan, mutta mun eksän nyksä oottaa vauvaa aika samoilla viikoilla kun minäkin ja en kyllä viikoksi poikia sinne pistäisi. Yhden yön reissuja tekevät n. kerran kuussa. Pitää antaa äidinkin levätä. Minä en jaksaisi mitään taaperoita hoitaa nyt kyllä, mutta kouluikäset on aika iisejä. Nytkin riekkuvat trampalla ja mie pötkään sohvalla. Mitenhän sitä taas tottuu vauva-arkeen? :LOL:
 
Jorvikuulumisia..

Olisin saanut sinne jäädä kärvistelemään, mutta ei kiitos.

Jollain tasolla synnytys käynnistynyt lääkärin mukaan. Kohdunsuu auki, kanavaa vielä 2cm jäljellä (aluksi oli 6cm ultralla).. Pyöräyttämällä sormea kunnolla, kuulemma olisi supistukset voimistuneet hetkessä ja oltaisiin päästy tositoimiin, MUTTA koska kyseessä raskausdiabetes vauva, keuhkojen epäkypsyys todennäköistä, eli sormeilut jätettiin ja nyt sitten vaan odotellaan, milloin tulee lähtö.. Enää ei pysäytellä, mutta mieluiten saisi pysyä kaksi viikkoa vielä sisällä..
Toco-käyrällä makoilin ja supistuksia tuli, mutta ei ylittäneet 50 yksikköä..

MUOKS: Lueskelin tuosta kohdunsuun tilanteesta netistä ja joillainhan ollut sama tilanne jopa kuukauden. Ihmettelen tuon lääkärin sanomista -- synnytyksen käynnistymisestä. :O
Ainakin painoarvio meni vituiksi, vauva olisi muka pienentynyt.. :D Sanoinkin miehelle, että tilaan Brunolle ajan ihan kaiken varoiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Pe Mulla kanssa perätilavauva, tai siis poikkitilavauva. Alhaalla tuntuu potkuja ja hikkaa. Sitten kun vauva oikoo itseään, niin mulla navan molemmin puolin kaksi isoa muhkuraa. Toinen muhkura siis pää ja toinen peppu.

Täällä ollut satunnaisia kipeähköjä suppareita eilisestä lähtien. Erityisesti niitä tulee kun istun ja sitten kun yöllä nukuin. Saas nähdä mitä ovat saaneet aikaan/saavat aikaan kun mulla on to poliaika ton poikkitilan takia. Mikäli vauva silloin edelleen poikkitilassa, niin kuin varmaan on, niin ollaan miehen kanssa päätetty että ei yritetä kääntää ja varataan sitten aika sektioon :(

Terese ja pikkutyttönen rv 36+1
 
MiiJane Jännää =), liekköhän tuo kaksi viikkoa majailee sun masussa?

Mulla on tänään ollut erilainen päivä kuin koskaan aiemmin tässä raskaudessa. Se valtava väsymys päivällä ja pahoinvointi, mikä ei ole vieläkään loppunut. Supistuksia tulee epäsäännölliseen, mutta muutamia tunnissa kuiteskin, ei nyt synnytysuppareihin verrattavissa, mutta kipeitä.. ja leviäävät tuonne selän ja reisien puolelle kans. JOtenkin sellanen fyysinen ja psyykkinen ahdistus vallitsee.. Koitin suihkua, mutta ei se kauheesti auttanut. Piti käydä siellä tarhan juhlissa, oli pihapippalot ja metsäpolkurastit.. jep, hyvin supisti ja ilmeet varmaan sen mukaisia. En ole kauheen juttutuulella. Suapahan nähä mittee tästä tulloo.. villi veikkaus: ei ainakaan synnytystä, kunhan kiusailee. Mutta olo on outo ja erilainen, että jotain enteilee..
 
Viimeksi muokattu:
Linneat sama homma, nyt sitä kaipailee vain rauhaa ja omaakin aikaa valmistautumiseen eikä haluaisi yhtään lisää porukkaa taloon nyt ja ehkäpä myös synnytyksen jälkeen haluaisi viettää edes viikon lapsivuodeaikaa vähällä porukalla, sen jälkeen voisi sitten jo miehen lapsetkin tulla..

Tääl karvanpoisto prosessi suoritettu mutulla, lopputulemana pari haavaa höylästä ja menneet hermot..:ashamed:

Vatsa toiminut hyvin viimeiset 2vk ja viikon ajan sukkapuikko tökkäyksiä tuntunut myös kovasti, synnytystapa arvio tän viikon torstaina, siellä sitten kuulee missä jamassa kohdunkaula ja ennakoiko nuo tökkäykset lähestyvää synnytystä..

Mikaela. & Pikkuruinen 36 + 5
 
Pikasesti täältä omat navat. Sunnuntaiaamu alko silleen, et oisin voinu lähtee vaik synnyttää. Tuntemukset on just niinku Nelli tossa kuvaili. Olin kiree ku viulun kieli, hermot ihan pinnassa. Sit tuli huono olo ja teki mieli vaan levätä. No sehän ei tässä taloudessa onnistu mitenkää, ni ei auttanu ku painaa menemään. Ei ollu synnytyssupistuksia, mutta kivuliaita ennakoivia. No ei se syntyny kuitenkaa, puoleen päivään mennessä ne helpotti.

Aatelin kyllä että syntyköön saatana vaikka siihen hiekkalaatikon reunalle, mä en käy ruikuttaa miehelle. Kerran sanoin, että nyt tuntuu tositoimilta. Ei noteerannu mitenkää, käänti kylkee vaan. Hyvä mies se on ja auttaa tosi paljon, huomaa vaan itestä miten tiukalla on pinna. Yleensä ihan viimesenä se ukkoon palaa.

Tänää ei oo muita "oireita" jatkunu, ku se että pinna on kireellä. Joten ei tässä nyt vielä jakautumassa olla. Huomenna neuvola...
 
kesähaave: mulla ainakin oli ihan samanlaisia noi supparit käynnistyksessä ja spontaanisti alkaneissa...ei niitä kannata pelätä ja käynnistyksessä ainakin kerkii saamaan kivunlievitystä ellei sit oo tällänen syöksysynnyttäjä kuten minä =D
 
Täällä vaan hereillä :headwall:

Iltapäivästä supistellut, illasta tuli reilun tunnin säännölliseen 10 min välein, mutta sittenpä väli taas piteni ja tulee ihan epäsäännöllisesti taas, nukahdinkin hetkeksi. Heräsin supistukseen ja en vaa voi olla sängyssä |O. Reisiä puuduttaa/pakottaa tjmv. tunnetta se on, en tiiä kun ei ole ennen ollut. Mahassa jatkuva paine, mikä ei laukea. Supistukset on ku ois puukko p*******! Mutta ei voi sit säännöllistää niitä. Ärsyttää tällanen säätö ja sit ei voi nukkuakkaan :kieh:

Sori valivali, mutta ei täällä ole ketään valveilla kelle valittas..

Nelli&Rusina POKS rv 37 :heart:
 
Mä valvon ihan muuten vain. Pari tuntia tässä taas kukkunut veskireissulta. Ärsyttävähköä tämäkin. Onneks mies on huomenna kotona, saan rauhassa päikkärit jos siltä tuntuu.

Taas stressaa tekemättömät asiat. Pitäis heinäkuulle järjestää kaverin polttarit. Mä en yhtään jaksais pohtia ja lätistä tuntemattomien kanssa suunnitelmia. Onneks polttarikalun käly on touhukas, ehkä saan sysättyä osan kaasoilusta hänelle...

Leukoja repii lupaavasti, ootteliskohan nukkumasa tuol makkarissa..
 
Huomenta

Hattiainen Samoin kävi mulle kun sullekin! Menin joskus puol kahden aikaan nukkuu ja kuuteen mä pätkissä nukuin, mutta supistelut loppuivat. Heti aamusta samanmoista tuntemusta mitä eilen ja nyt voin sanoa, että maha on todella sekaisin, ihan vettä, ei tiiä kävikö pissalla vai kakalla :O.. toooodella rasittavaa jos nyt alkaa kipeestikin supistelee päivittäin eikä mitään tapahdu. Kiristää nimittäin hermoja entisestään.. ja isäntä tietty töissä melkee ympäripyöreetä tän viikon. Kohta ois muutes kampaaja.. mitenhän onnistuu niin kauan istuminen ja meneeköhän paskakin housuun :LOL:?

Mukavaa ja aurinkoista päivää ihanaiset naiset :wave:

Nelli&Rusina rv37+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mielenkiinnolla odotan kuka seuraavaksi poksahtaa. Olisin veikannut ensin Naenea mutta Kesähaave taitaa olla seuraava. Tai joku supistelija.

Mulla ei ole jakautumisesta merkkiäkään, lääkäri viime viikolla totesi että kohdunsuu on pehmeä mutta ei auki. Harkkasupistuksia lukuun ottamatta ei mitään. Tosin ne ovat selkeästi tihentyneet. Turvotus nilkoissa ja jalkaterissä on kauheaa, jalat näyttävät elefantin jaloilta. Lääkäri sanoi että turvotus valmistaa synnytykseen, veren pakkautuminen on hyvä asia... Mä oon siis nevöhööd tuollaisesta teoriasta.

Mulle pitäis joku päivä tulla kutsu sinne ultraan jossa varmistetaan tarjonta. Viime viikon tiistaina olin siis lääkärillä ja hän sanoi heti laittavansa lähetteen Kättärille. Vieläkään ei ole kutsua kuulunut. Eikö ala olla jo viimeisiä päiviä jolloin kääntöyritys/synnytystapa-arvio voidaan tehdä? Nyt siis menossa 36+5 (36+3 neuvolan mukaan). Mietin vaan että pitäisköhän alkaa soitella johonkin päin jollei ala kuulua.

NelHM Mulla on ensi viikolla kampaaja ja viimeksi ainakin puutu perse siinä istuessa. Siis enemmän kuin normaalisti. Jalatkin turposivat entistä enemmän. Värin vaikuttaessa pitää varmaan vähän jaloitella.

Viime viikolla oli ripsihuolto mutta ihan hyvin meni se 1,5 tuntia selällään maatessa. Välillä piti kääntää kyljelleen mutta se ei ollut mukavaa kun piti pää pitää kuitenkin ylöspäin. No mutta seuraava kerta on vasta synnytyksen jälkeen.
 
Ai niin. Oltiin Kättärillä tutustumassa ja siellä on lisätty perhehuoneiden määrää (olikohan pari kerrosta tai yksi) mutta synnytyssaleja ei ole lisätty. Eli perhehuoneen saavat melko varmasti kaikki ensi- tai sektiosynnyttäjät mutta todennäköisyys päästä ollenkaan synnyttämään Kättärille on pienentynyt koska sulkuja on päivittäin. Mutta jos niin hyvä tuuri käy että synnytyssaliin mahtuu niin melko varmasti pääsee perhehuoneeseenkin.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä