<3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 toukokuussa

Elselli, nyt kun naikkari ei ota kuin riskisynnyttäjiä on sinne avattu 9 kerrokseen uusi "vauvala", sinne menee ainaki ne lapset jotka olis seurannassa lastenosastolla. muista en tiedä, ehkä sinne sijoitetaan muitakin, ainakin siellä on perhehuoneita nyt enemmän! pääsevät vierihoitoon äidin kanssa :heart: hieno uudistus! siellä on koko ajan hoitaja tai 2 auttamassa sieltä 7 kerroksesta, missä siis olis ne ns. sairaat yms. muut lapset jotka tarvii erityishoitoa, niinku meidän :) ellei sitten ole jotain tosi pahasti vialla niin ollaan siellä 7 kerroksessa sitten. 4 kerroksessa on se vastaanotto jonne mennään ku ollaan menossa synnyttämään, salit oli muistaakseni 5 ja 6 kerroksessa. itte menin haikaranpesän puolelle ku muualla ei ollu tilaa!

parkkipaikkoja on tooooosi huonosti sitte siellä! sairaalan omia 4h paikkoja on tosi vähän (joutuu kelloa kääntää6-24 väillä), mutta tienvierustoilla ei ole aikarajoitusta!!!!

MUISTA kattoa ettei ole mitää ihmekylttejä, ittellä oli meinaan helvetinmoinen hätä pe aamuna ku piti pojan kanssa lähtee himaan, mun auto oli hinattu pois :D tai onneks vaan siirretty.. ku ne putsas jotain katuja siellä enkä mä ollu huomannu koko kylttiä!

evamaria, herranjumala mikä maha :O toi on mahtava :D mut varmaan tosi tukalat sun olot, sulle toivotan paljon suppareita tai yllätys vesienmenoa ;)

täällä oli muutamalla jännät paikat (sorry ku en muista ketkä :ashamed:), mutta kauheesti tsemppiä teille :heart: ja varmaan saa jo onnitellakkin :heart: kuulumisia odottelen kovasti =)

perjantaina päästiin kotiin :) mahaletkun otin pois lauantaina itse, lääkäri olis ottanu jo pe mut mä en uskaltanu luopuu siitä! poika syö hyvin, kaikki on rintamaitoa mitä saa, kaks syöttöä varuiks pullosta. tänää kävi neuvolantäti ja syntymäpäino ylitetty, painoi tänään 2450g eli 10g yli syntymäpainon! mutta painoa tullut paljon perjantaista ku kotiuduttiin, painoi silloin 2320 :) 20g pitää paino nousta päivässä, yli meni että hujahti ;) poika syö säännöllisesti välein ja seurusteleekin jo hetkiä :) kaks kertaa olen kuullut kun itkee :O eli rauhallinen tyyppi, ähisee kun on nälkä ja saattaa yksiksee olla hiljaa hereillä sängyssään :D tyytyväinen kaveri siis! nimeä pitäs alkaa miettii... ei oo mitään haisua :D kauheeta kun aika menee, poikahan on jo 10pv vanha :O

tiuhti ja pikkumies 10pv :heart:
 
Hui, kun monella on jännää paikkaa jo! Varsinkin Nellillä alkoikin tapahtumaan ihan tosissaan :) Tietty niillä myös ihan superjännää, joilla on sovittu sektioaika! En tajua, miten te kestätte sen jännityksen?! Mua jännittää oma synnytys ihan sikana jo, vaikka en tiedä yhtään milloin se koittaa. Varmaan kakkisin pöksyyn, jos tietäisin päivämäärän ennalta :D !

Mulla oli ekan synnytys siitä hassu, että ei se varotellut yhtään ennalta. Mulla ei ollut yhtään kipeää supistusta koko raskausaikana, ei tuikkinut sukkapuikkoja alakertaan, ei mitään ennen kuin synnytys itsestään käynnistyi 39+0. Olin vielä sillä viikolla ajanut 10 km pyörällä harrastukseen ja takaisin. Neuvolalääkärillä paikat oli ollu ihan epäkypsät ja kiinni ja olo mitä mainioin. Joten aina se ei tarkoita, etteikö synnytys voisi käynnistyä tuosta vaan milloin vain ilman ennakkovaroitusta! Mulla siis käynnistyi supistuksilla. Enkä ollut mitään kotikäynnistyskonstejakaan kokeillut (en käynyt vyöhyketerapiassa, tai juonut vadelmanlehtiteetä, eikä muistaakseni peittojakaan ihan lähiaikoina oltu heiluteltu..)

Nyt tässä toisessa raskaudessa synnytyksen lähestyessä on vaikka mitä tuntemusta jo ollut. Esim. eilen illalla sängyssä jo kun olin, vauva sai mahassa jotkut ihme punkemiskohtaukset, sattu niin järkyttävästi tonne alakertaan, että meinasin ihan ääneen huutaa. Sellanen raastava pistävä kipu, kun jotain olis tullu läpi sieltä. Samalla vauva just liikku tosi paljon, potki eteen ja sivuille kylkiluihin. Mulla ois laskettu aika lauantaina, jotta saishan tuo tuolta tullakin kohta pihalle :) Mutta siis olo on ihan siedettävä, joten ei tässä mitään tuskaa vielä ole.

Ja täällä palstalla minäkin olin pohdiskellut niitä syyllisyydentuntoja esikoisen takia. Tuo meidän kultapoika on kyllä niin silmäterä saanut olla. Mutta niin se vaan jotenkin täytyy luovia, mahd paljon huomiota hälle antaa. Onneksi mies saa olla kesälomalla tässä alkuun. Saadaan olla kaikki kotosalla harjottelemassa uutta tilannetta. Ja tosiaan toivon, että imetys lähtee käyntiin hyvin ja sujuu yhtä ongelmattomasti, kun esikoisen kanssa. Vaikka tuo viihtyikin tissillä antaumuksella ja pitkään, niin imetys kävi helposti ja voin tehdä vapaalla kädellä vaikka mitä..

Jostain syystä esikoinen on alkanut viimeaikoina puhua tosi paljon vauvasta (siis eihän hän puhu vielä, mutta osaa sanoa 'vauva'). Osottelee mun mahaa ja välillä jos näkee jossain kuvassa tai telkkarissa vauvan, niin sanoo heti vauva. Tietää myös missä lipastonlaatikossa on vauvan vaatteet. Myös jostain ihan oudoista asioista saattaa tulla assosiaatio vauvaan, esim maitopurkista :) Olen varmaan sanonut, että vauva juo maitoa.. Nyt olen enemmänkin yrittänyt kertoa ja jutella vauvasta, kun ollaan pojan kanssa kotona päivät rauhakseen hänen jäätyä päiväkodista pois ja ihan selkeästi alkanut aihe kiinnostaa :)

Nyt vaan kaikille hurjasti pinnaa viimeisille metreille! Kellään ei ole enää kauaa, ennen kuin nyytti on sylissä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Miltsu87
Täällä ollaan! Ei tää synnytys itsekseen käynnistyisi varmaan ikinä, on vauva vaan tosi ylhäällä. Täällä on töhötetty menemään niinkun ennenkin, koitettu saada viimeiset kamat kokoon ja jos huomenna pistäis vauvalle jotain valmiiksi ja jopa pakkaisi sairaalakassin! Keskiviikkona ois tarkoitus syntyä :)

Ei kyllä jännitä jotenkin yhtään, etenkin varmaan kun on tällainen ennalta sovittu juttu. Tämä on vähän niinkun mikä tahansa muukin merkintä kalenterissa, hullua!!!

Eulalien terveiset ois kiva kuulla, tsemppiä Nellille ja jos muita kärvistelijöitä on!!

Naene 38+6 (huomenna vika poksahdus mulle! :))
 
hattiainen Meillä ollaan luettu esikoisen kanssa tosi paljon lastenkirjoja, joissa käsitellään aihetta pikkusisko tai -veli. Nyt on menossa kirjat Sanna ja pikkuveli sekä Laurasta tulee isosisko. Poika 2v 8 kk kuuntelee niitä tosi kiinnostuneena ja huuli pyöreänä :)

Mä olen miettinyt paljon, miten selviän imetystilanteista esikoisen ja vauvan kanssa. Ei ihan joka kerta viittis Ipadia pojalle lykätä käteen kun imettää... Oon miettinyt sellasta "aarrearkkua", jossa ois jänniä leluja ja sen sais esille vaan kun imetän vauvaa. Meillä esikoinen on siis tosi huomionkipeä, ja aika huono leikkimään itsekseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Sitkeäsissi
Päivitystä omasta olosta:

Täällä on nyt sitten koko päivän supistellut säännöllisen epäsäännöllisesti. Nyt on jälleen supistukset tihentyneet.... Kesto on pisimmillään ollut jo melkein puolitoista min. Mutta pääsääntöisesti kesto on ollut siinä minuutin paikkeilla. Siedettäviä mutta kohtuu tuntuvia kyllä ovat...

Nyt nukkumaan ja katsotaan mitä yö tuo tullessaan :)

Sutkeäsissi & muru 37+3
 
Liityn kansa näin myöhäiseen aikaan palstalle, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

17.6/Eloveenatyttö/28/3/SAS

Uni loppui 3½h jälkeen ja nyt tuntuu että se ei tulekaan enään. :kieh:
Saikulla olin ennen äitiyslomaa 2kk supistusten takia, mutta äitiysloman alettua 13.5 olo onkin kohentunu ja merkkejä synnytyksen alkamisesta ei ole lainkaan.
Molemmat aikaisemmat raskaudet tosin menneet 41+3

Eloveenatyttö 37+1
 
Tervetuloa Eloveenatyttö :wave:

Jaahas, Sitkeäsissi liittyi supistelijoiden joukkoon. Ja Nellillä varmaan piakkoin nyytti kainalossa. Eulalie jo todennäköisesti nuuskuttelee vauvaa mutta ei voi onnitella ennen kuin tulee varmistus :)

Elba Kävi sen sokeroinnin kanssa kuten arvelin eli mulla meni hermo jo kun otin sitä ainetta purkista. Se oli sellaista venyvää kuin hunaja ja sottasi tiskipöydän. Ja se "möyhiminen" vei ihan liikaa aikaa. Ja sattuikin perkule eikä ollut yhtään sellaista se itse karvanpoisto kuin siinä videossa. Oli pakko sitten suihkuttaa koko moska pois jalasta kun ei muuten lähtenyt. Taidan laittaa purkin kaapin perukoille odottamaan jotain seesteisempää zen-aikaa :D

Tänään th-neuvola, pääsen sinne ruikuttamaan viistotarjonnasta ja turvonneista jaloista.

Tästä on ollut paljon juttua täällä mutta kysyisin vielä vauvan kotiutumisvaatteista. Miksi vauva tarvitsee niin paljon vällyjä jos hän on ulkona maksimissaan sen sadan metrin matkan synnärin parkkikselle? Senkin ajan kaukalossa. Eikö riitä pitkähihainen body, potkari, pipo, hanskat ja joku peitto päälle? Miksi pitäisi olla vielä joku haalari? Voinhan tätäkin tiedustella terkalta mutta ihmetyttää välillä miten paljon vauvoja puetaan. En väitä että kokeneemmat olisivat väärässä mutta kun itsellä ei ole mitään kokemusta vauvoista ja heidän pukemisestaan niin kaikki on kummallista. Varsinkin jos on esim. tällaiset +20 astetta mittarissa.

tiuhtille ihanaa vauva-arkea <3

Mulla 37+5 (37+3)
 
Spurttasin eilen pihalla kymmenkunta juoksuaskelta (pakenin ampparia) ja jotenkin joku meni vinoon kun liitoskivut on nyt ihan sietämättömät. En pysty pukemaan päälle. Ainakaan housuja. Tää on ihan creepya. Kohta neuvolaan tarkastamaan pissa ja paineet kun protskut vähä koholla. Oon ihan poikki.

Herään kolme kertaa yössä vessaa ja sit lasken liikkeitä sen hereilläoloajan. Maha on aivan valtava. Turvotus on lisääntynyt kun en oo päässy lymfaan kun sitä ei voi tehä jos on antibioottikuuri päällä. Eilen oli sokeritkin kahella plussalla, mutta johtui varmaan letuista mitä vetelin iltapalaksi..

Vauvautuneet ja synnyttämässä olevat nauttikaahan :heart: Pahoitteluni omanapaisesta vuodatuksesta. Vaikeeta tuntuu olevan yhellä sun toisella.

Ps. olisi kiva päästä lenkille kokeilemaan supistelua tms, mutta en voi liikkua. Sukkapuikkokipuja on alapäässä kyllä. Ja vauva möyrysi eilen ja toissapäivänä sillai, et ihan ihmettelin. Tänään rauhallisemman oloinen. (toivottavasti kaikki ok!!) Ääk.
 
Naureskelen tääl vähän spurttailevaa Tuulentyttöä matkalla ilman housuja neuvolaan. :D Ihihi!

Meillä on huomenna ja to vedet poikki 8-15. Ai miten kiva. No, pitää muistaa tänään laittaa riittävästi juoma- ja pesuvettä sivuun. Vähän ku mökillä olis. :D Täytyy toivoa, ettei satu mitään paskasirkuspäivää sen paremmin eläimille kuin tenavallekaan. Tai että mä en ala jakaantumaan. Mä en ilman lämmintä suihkua jakaannu!
 
Mullakin varmaan jotain liitoskipuja. Keskiraskaudessa oli ja nyt on ollut taas ainakin pari viikkoa. Ne sijoittuvat tuonne ihan alakertaan, nivusiin. Varsinkin jos istun/makaan pitkään, on liikkeellelähtö todella kivuliasta, pari ekaa askelta sattuu todella paljon mutta sitten se muuttuu sellaiseksi tasaiseksi kivuksi. Ja vessassaravailuja voi tulla yössä kymmenenkin. En ota niitä niin pahana koska mulla on joku rakenteellinen vika virtsarakossa jonka takia ennen raskauttakin ravasin vessassa vähintään kolmisen kertaa yössä.

Olis kyllä kiva nukkuakin. Olenkin ottanut tavaksi nukkua aina päikkärit mutta silti vuorokauden unisaldo ei riitä tähän väsymykseen. Kättärin infossa myös neuvottiin että supistukset tuntuvat kivuliaammilta jos on väsynyt joten kannattaisi levätä mahdollisimman paljon.

Mutta ei enää kauaa. Palkinto on upea <3
 
Neminka, jes. Nyt alan jo panikoida teini-ikää.... Haha :LOL: eli jospa mä nyt selviäisin sen 1-vuotiaan kasvatuksesta :)

MiiJane, tsemppiä edelleen perhekuvioissa :heart:
Itellä tuottaa vaikeuksia miettiä päivän ruokaa niin sulla on paljon mutkikkaampia mietittäviä.

Tehän ootte alkaneet kirjotella, pysy enää perässä..
Neuvolakäynti oli eilen, vauva rt:ssa, painoa oli itelle tullu vain 100 g viikossa vaikka pelkäsin pahinta, jäätelö kun maistuu joka päivä.

Nyt äkkiä istuttaa kukkia et saa päivän vaan makailla rantatuolissa.. :)
Palataanpa asiaan!

Vauvauutisia odotellessa :)
 
Voi että, täällä saa nyt jännittää joka päivä, kun vauvoja alkaa putkahdella! Ihanaa! Onnea kaikille jo vauvan saaneille ja tsemppiä vaivoista kärsiville!

(.) Täällä on kaikki edelleen normaalisti. Virtaa on niin paljon, että mies meinaa tulla hulluksi. Jumppaan, järjestelen, siivoan ja touhotan koko ajan. Ei vaan pysty olla paikoillaan. Nyt on välillä vähän supistellutkin ja eilisestä saakka ollut sellaista pistelyä tuolla alhaalla. Huomenna lääkäri, jännä kuulla, onko mitään tapahtumassa.

Käyn täällä koko ajan kurkkimassa, onko lisää vauvoja tullu. Jännää!!

Voikaa hyvin ja tsemppiä tuleviin helteisiin!

Kenguruemo & bebe 36+3
 
Täällä kolmas (jihuu) hyvin nukuttu yö takana. Olen jättänyt hiilarit minimiin, niin ei närästäkään. Kaveri vaan tuumasi, että jos en ole lähes 10 vuoteen syönnyt hiilareita (leipää ym.jauhomössöä), niin eihän miun kroppa välttämättä pysty niitä käsittelemäänkään.. Lauantaina siis tein karppiMoussakaa, jota hieman maistelin. Eilen taas parsaa ja Hollandaise-kastiketta ja olo on ihmismäinen. Voimatkin rupeaa palautumaan.

Vauvauutisia oottelen. Mulla loppuneet supistelut aika pitkälti. Tänään neuvolaan ja huomenna Jorviin.. Sen perusteella sitten päätökset vyöhyketerapiasta ja Brunolle menosta.

Mullahan aikaisemmissa raskauksissa ei ole ennakoivia supistuksia tullut. Koko homma lähtenyt täysillä heti käyntiin (kuopus poikkeus -- jalkasärkyä supistuksina) ekasta supistuksesta. Kukaan lapsista ei ole laskeutunut ennen synnytystä eli ylhäältä on tultu ja lujaa.

Huomenna siis lisää vauvoja. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1
Tiuhti ihana kuulla että kaikki sujuu hyvin:)

Neminka meillä sitä suihkua ei ole vielä pariin viikkoon käytössä ja vain kylmää vettä hanasta... Että eiköhän muutaman tunnin pärjää ;)

Mulla on järkyttävä väsymys aamupäivisin. Ainakin parina päivänä viikosta saisin nukkuakin päikkärit. Mutta ei vaan tule uni, ärsyttää. Tosin sisällä huono nukkua kun remontin äänet vähän häiritsee ja ulkona terassilla koko ajan joku pörisee vieressä.
 
tuisku, keitättekö pesuveden vai käyttekö muualla suihkussa?

Kyllähän sitä pärjää, etenkin kun tietää etukäteen varautua. Onneks vedenkeitto on nopeaa, eikä tuo tenava toisaalta ole niin nirso vähän viileämmästäkään pyllypyykistä.

Silloin vähän ärsytti, kun vedenjakelu katkes ilman varoitusta (jotain hajos isommin) ja kakkatykillä oli ikää ehkä 2-3kk, esikoinen kun oli mallia "kakkaan joka syötöllä". Siinä sit etsin vettä kattiloista ja keittimistä, loput pyyhin tylysti pyyhkeeseen ja viimeistelin kosteuspyyhkeellä. Itse tietenkään ollut moneen päivään suihkussa käynyt ja just silloin olis tahtonut. Oli jännä päivä. Ja onneks ei tarvinnu lähteä ihmisten ilmoille.
 
MiiJane Kaksi kärpästä yhdellä iskulla tuolla vähähiilarisella ruokavaliolla, ei närästystä ja hyvä (raskaus)diabeteksen hallinnassa. Miten aiot jatkaa imettäessä? Minä ajattelin aloittaa kun vauva on syntynyt mutta en ole varma kuinka alas uskallan hiilarit vetää. Aiemmin on kokemusta alle 20ghh/pv ja ylläpitovaiheessa en enää laskenut mutta veikkaisin että oli n. 30-40ghh/pv.

Onko kellään kokemusta vauvojen kuulosuojaimista? Tällaiset löysin netistä: Ainoat kuulosuojaimet, jotka voit ostaa vauvalle Peltorit olivat vanhemmille lapsille mutta nämä vauvoille. Tuossa ei kuitenkaan mainita miten vanhoille vauvoille niitä voi käyttää. Voiko käyttää vasta parikuukautiselle? Meillä on elokuussa kahdet häät tiedossa ja molempiin olisi tarkoitus ottaa vauva mukaan. Bändi kuitenkin soittaa aika kovaa joten ajattelin ettei vauvan ole hyvä olla siinä melussa ilman suojaimia.
 
Ruska Mäkin olen useimmiten tuolla 20g hiilaria päivässä-linjalla. Varsinkin kesällä se on helppoa. Mä ajattelin kanssa heti ruveta karppailemaan, kun vauva ulkona. Nyt jo hieman herättelen kroppaa. Jonkun verran on pakko syödä hiilareita, jotta uskallan tuota insuliinia pistellä (+syödä noita metuja).

Mä pystyn kevyesti tiputtaa hiilarit aika minimiin. Riisi ollut suurta herkkua raskauden ajan, muuten sekin on helppo tiputtaa pois.. Mä huomannut, että light colat jumittaa ja jos ne tiputan, olen luuranko.
 
  • Tykkää
Reactions: Ruska79
Juu, olen turvonnut housuton ihminen täällä :D Onneksi ei oo enää töitä, vois tulla kiusallisia tilanteita. :p

Neuvolassa kaikki ok, mitä nyt neuvolantäti ihmetteli mun mahan kokoa. On ilmeisen iso. Pissat ja paineet ok, pää on "ihan alhaalla". Sanoi, että ei usko, että menee yli ainakaan, mutta eihän näistä voi oikein koskaan tietää.

Hatunnosto karppaajille, itse olen niin laiska, että en jaksaisi sitä diettiiä. Ja tykkään sokerista :p Ja hedelmistä ja mansikoista jajajaja. Mulla on aika paljon kavereita raskaana ja nyt on jo parin viikon sisään kolmelle siunaantunut vauvat. Voi että. En malta odottaa.. Oli mulla vielä jotain muutakin asiaa, mutta en enää muista mitä. Keskittymiskyky mulla on tällähetkellä kultakalan luokkaa. Ajatus ei oikein kulje.

Huomaatteko, että olen mammalomalla kun kirjottelen tänne niinku koko ajan? :D
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1
Neuvolakuulumisia pikaisesti.
SF-mitta 40. Kasvu menee edelleen yläkäyrän yläpuolella.
Paineet nousseet ja olivat 128/90.
Paino tippunut 1.5 kiloa.
Neiti PERÄTILASSA! Ja sykkeet 150, yleensä 130-140.

Huominen Jorvikeikka tulee olemaan mielenkiintoinen.

Karppauksesta vielä. Mä olen armoton sokerihiiri, mutta karpatessa sekin häviää. Ja ihania herkkuja voi loihtia ilman sokeriakin. Ah, ja juustokakkuja.. :p Marjoista saa ihania smoothiejutskia. Nams. Tummaa suklaata ja pähkinöitä kohtuudella.. Ja kuka ei ole vielä kokeillu vyötärönmetsästäjän pitsaa, niin kokeilkaa ihmeessä.
 
Viimeksi muokattu:
neuvolakuulumisia pikaisesti täältäkin, tänään oli viimeinen lääkärineuvola (36+4). Ei mitään merkkejä että tuo aikoisi syntyä lähiaikoina, paikat edelleen täysin kiinni ja kohdunkaulaakin jäljellä se kolme senttiä. eli heinäkuulle varmaan mennään, jso eivät ison koon takia (SF mitta 37 ) käynnistele aiemmin, nyt lähti lähete keskussairaalaan tuosta kokoarviosta kuitenkin.
 
Käväsin äsken viemässä vaippoja kotiini -- oon kasannu kaikki miehen luo. Kotona ollessa sitten tajusin, että johtuisko nilkkasärky mun lättäkengistä. Kävelin 7cm korkkareilla sitten kiertoreittiä miehen luo ja uskokaa tai älkää, mun nilkka ei vihotellut yhtään. Olen tottunut kävelemään aina jonkinlaisilla koroilla ja tuo taitaa olla mun loppuraskauden pelastus liikunnan suhteen. Onhan tässä jo reilu kuukausi kärsittykin tästä ihme nilkkasärystä.
Miehestä oli kiva nähdä mut taas melko pitkänä ja hyvä ryhtisenä. :D
 
Miijane, mä olen joskus käynyt poistattamassa kantapäiden kovettumia jalkahoitajalla, joka sanoi, että raskauden aikaiseen kenkien valintaan ei kiinnitetä tarpeeksi huomiota ja seurauksena on jalkakaarien madaltumisesta aiheutuvia haittoja. Nilkkavaivat voivat siis hyvinkin olla seurausta kenkävalinnasta.
Jospa vauvan pt olikin vain väärä hälytys. Eikös täällä ole ollut näitä "ei erottanut päätä perseestä"-kokemuksia muillakin. Tulehan kertomaan sitten Jorvin kuulumisia.

Nellillä taitaa mennä synnytys pitkän kaavan mukaan. Tai sitten on niin vauvan lumoissa, ettei muista enää meitä.

Mä en aio karpata, mutta liikuntaa lisään ja lasten kanssa olen aina syönyt terveellisemmmin ja kasvispainotteisemmin kuin töissäkäydessä. Mulla on vaihtoehdot, että olen kokonaan ilman sokeria tai sitten vedän sitä kaksin käsin. Syksyllä varmaan jonkun pätkän olen sokerilakossa. Nyt olen kolme päivää juonut jääkylmää mustikkasmooothieta. Ajaa mulla saman asian kuin jäätelö.

Omaan oloon ei uutta. Ei ole mullakaan ollut supistuksia, mahan kivutonta kovettumista, mikä ei saa aikaiseksi mitään. Mulle supistukset tarkoittaa samaa kuin synnytyksen käynnistyminen.
 

Yhteistyössä