<3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 toukokuussa

Täällä tulee niin paljon tekstiä, etten ole ehtinyt mitään kommentoida, kun olen ensin yrittänyt lukea kaiken.=)

Täällä yksi yllätyksekseen vauvautunut viikoilla 38+5!!!

Meille syntyi siis eilen (27.5.) aamuyöstä poika! Pituutta 52 cm ja painoa 4186g.

Mulla oli vielä kaksi viikkoa sitten lääkärineuvolassa paikat ihan kiinni tammikuulta jatkuneesta supistelusta huolimatta, joten en uskonut, että mitään alkais vielävähään aikaan tapahtua. Pari päivää ennakkoon alkoi hieman supistella enemmän ja kipeemmin. Ne tuntui kuitenkin taas vähenevän, joten mulla meni tunti tai pari sunnuntai iltana/ yönä uskoa, että tosi kyseessä. Sitten kun lopulta mentiin sairaalaan olinkin jo 5 cm auki ja pääsin suoraan synnytyssaliin. Sillon supistusten väli oli vielä 10 min, mutta lopulta etenikin sitten nopeasti ja sairaalassa ehdin olla n. 2 h, kun vauva olikin jo ulkona. Mitään puudutetta ei kai sitten ehditty antaa, kun ensin kokeiltiin tens-laitetta selkäsärkyyn ja lisänä ilokaasua ja sitten tulikin jo lapsivedet ja olin täysin auki. Tuntuu, että helpompi palautuminen kuin viimeksi, jolloin sain sen kohdunkaulan puudutteen. Tai sitten vaan helpompi pakertaa toinen vauva ulos. Vaikka tämä oli kyllä puoli kiloa esikoista suurempi ja otti kuulemma hartioista tiukkaa. Ja minkäänlaista koko arviotahan en ollut saanut etukäteen, täällä ei kai tapana. Neuvolalääkärin mukaan ei tuntunut ainakaan millekään jättiläiselle, vaikka yläkäyrän yläpuolella olikin kasvanut koko raskauden. Eiliselle olinkin varannut kokeneelle th:lle ajan, josko hän olisi osannut jotain koko arviota antaa, mutta eipä tarvinnu sitten mennäkään! Onneksi poika ei kasvanut laskettuun aikaan asti! Nyt voidaan molemmat hyvin. :)
 
Mä tosiaan toivon, että olisi rt´ssa ja terkkari olisi erehtynyt. Yleensä kyllä on tiennyt asennon ilman ihmettelyjä.
Ihmetteli sitä, kun hikka tuntui tuossa ylhäällä ja jalka ihan alhaalla kyljessä. Sanoi kyllä, että saattaa olla ns.linkkuveitsiasennossa, mutta ei sitäkään allekirjoittanut. Eli peppu ylhäällä ja jalat linkkuveitsenä. Ei ollut varma, oliko alhaalla oleva kova pienempi vai isompi kuin ylhäällä oleva. :D
Painoarvioista tuhahti ja sanoi, että niissä on niin iso heittovara ultraajasta johtuen, ettei kyllä kannata niitä miettiä. SF-mitta ja käsikopelo kertoo enemmän.

Kengistä vielä. Mulla on siis melkein aina ollut pieni korko kävellessä ja nyt raskauden aikana tosiaan kävelly lättäpohjakengillä. Pystyn täälläkin nyt vääntelemään nilkkaani, ilman suurempi tuskia. Eli jos näette valaan korkkareissa niin se olen minä. :D
 
Mä taas täällä. Kävin ostaa fysiopallon. Mä nyt teen kaikkeni, jotta neiti olisi oikein päin. Ja jumppaaminen on tässä jäännyt.

Fysiopallon k

Neiti potkii tuohon ihan nivusiin, ei kyllä todellakaan ole kädet.. Huisan tuntuista ja tänään on potkittu ja heiluttu niin, että joutunut ärräpäihin turvautumaan.

Nellii?

Naenella huomenna bebe sylissä. WOW!
 
Onnea LilliAnn ! hyvä että, kaikki sujui hyvin nopeudesta ja koosta huolimatta :)

Täällä odottavan aika on pitkä.. nyt kun käynnistys ajan tietää, ei sitä malttaisi millään odottaa.. :ashamed: Jotenkin kotiakin koko ajan silmäilee et onhan kaikki nyt valmista, ettei sit heti vauvan tultua tartte ruveta esim. tuulettaan petivaatteita.. Tarkoitus oli kuitenkin huilailla nämä viimeset päivät mut tänäänkin mattopiiskalla oli hommia kun kannoin peittoja pihalle..ei vaan osaa nyt rauhoittua..:D

Netissäkin surfattu mukavasti ja löysinkin imetysvaatteita, joissa osassa ihan kivoja kuoseja: kestovaippakauppa.com eikä hinnatkaan pahoja olleet.. Vielä kun jostain löytäis kivan imetykseen sopivan yöpaidan, kellään vinkkejä hyvästä kesämallista ?

Pitikös muuten Naenella olla sektio huomenna, vai olenko nähnyt unta ?
Sitten tietääkö kesähaave millä menetelmällä sulla aiotaan käynnistää ?
Oletin nimittäin ilman muuta et minulla käynnistetään oksitosiinillä, kuten viimeksi, mut netistä lukiessa huomasin et nyt onkin kaikenlaisia uusiakin menetelmiä kuten pallong. Voiko täs siis vielä käydä niinkin et laittavat pallongin paikoilleen ja eikun takas kotiin odottelemaan supistuksia |O Toivottavasti ei, kun kerran astun synnärin ovesta, tahdon sieltä ulos vain vauva kainalossa:mad:

Mikaela. & Pikkuruinen 37 + 6 ja aamukammassa kaksi piiiitkää yötä
 
Viimeksi muokattu:
Ebayssa on IHANIA imetysyökkäreitä!

Mulla tämä: Maternity nursing 100% cotton nightdress nightshirt size 8 10 12 14 16 very nice | eBay

Sitten yksi hihaton, semmoisilla kaposilla olkaimilla.

Ei ole tämä, mutta äkkiä etsittynä tuli tämä esille. SALE! BN MAMAS AND PAPAS MATERNITY NURSING BREASTFEEDING NIGHTIE PYJAMAS RRP £36 | eBay

Ballongista -- musta sen jälkeen ei mennä kotiin ilman vaavia. Tippuu siis pois, kun alakerrassa valmista -->voidaan puhkaista kalvot.

Mä istun fysiopallon päällä, keinuttelen itseäni ja läppäri sylissä. Kätevää. :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea LilliAnn :)

Neminka käydään anoppilassa suohkussa, meillä on vaan pieni vessa käytössä jossa ei lattiakaivoa, niin ei oisi muuten mahdollista peseytyä. Meillä tulee myös niin jääkylmää vettä ettei siinä kenenkään pyllyä pestä. Itse yritin ekalla remppa viikolla käyttää käsisuihkua ja ei kyllä tullut mitään. Lapsen pyllyn olen puhdistanut wet wipeseilla jo raskauden alusta saakka, niin ei tarvitse nostella lasta. Nyt nuo samaiset liinat on vain olleet kovemmassa käytössä ;).
 
  • Tykkää
Reactions: Neminka
Kiitos vinkistä Miijane löysin heti ebay:stä useammakin vaihtoehdon, nyt tiedän missä surffaan huomisen..:D

Se hyvä jos eivät pallongin kanssa kotia laita, olisi kamalaa ensin jännittää ja odottaa käynnistyspäivää ja sit viel joutua takaisin kotiin :kieh:

Mikaela & Pikkuruinen
 
  • Tykkää
Reactions: MiiJane76
Tänne tullut hurjasti taas tekstiä, yritin tuossa kaikki lueskella läpi... :) Monella jo jännät paikat ja uusia vauvojakin tupsahdellut... Paljon onnea vauvatuneille! :heart:

Täällä oltiin viikonloppuna kuororeissulla Turussa ja Naantalissa! :D Yllättävän hyvin jaksoin istua linja-autossa yhteensä 1300km!!! :O Ja siihen päälle tuli aika paljon kävelyäkin... Tosin sunnuntai-iltana kotona taisi ekaa kertaa supistella ihan kunnolla... :( Parisen tuntia oli maha kovana ja todella epämiellyttävä olla... Alapääkin oli jotenkin tulessa! : / Ihan uutta minulle, kun olen aika vähän noita supistuksia ollut.

No hyvillä yöunilla menivät ohi ja eilen oli jo ihan normipäivä. Samalla myös ensimmäinen ÄITIYSLOMA päivä! :heart: Mahtavaa hellettä on kyllä nyt ollut ja pihahommia on tullut tehtyä... Perjantaista neuvolaa odottelen, eipä muuta ihmeellistä...;)

Ainiin kuvan kera 35+0 POKS! :heart:



Juliet
 
Mikaela mulle on puhuttu, että käynnistetään juuri tuolla ballongilla ja sitten kun paikat tarpeeksi avautuneet, niin puhkaistaan kalvot. Myös tippa olisi tarkoitus laittaa kun homma lähtee käyntiin. Olen kyllä kuullut, että kalvojen puhkaisun jälkeen homma etenee yleensä aika vauhdilla ja kivuliaasti eli kannattaa kuulemma olla tarkkana, että saa kivunlievitystä (mikäli sitä siis haluaa). Itse olen kovasti pohtinut, että mikä olisi paras kivunlievitys enkä vieläkään ole päässyt mihinkään päätökseen. Täytyy lääkärin kanssa asiasta keskustella.

Onnea LilliAnn!

Kesähaave ja pieni, huomenna 40+0
 
Valas korkkareissa :LOL: pitäisköhän itsekki lähtee koirien kanssa lenkille korkkareissa ;D

LilliAnn Onnea poitsusta! :flower:

Täällä neidillä hikka tooosi usein! Taitaa kehitellä keuhkoja siihen malliin että vetää synnytyssalissa samanlaiset huudot kun äitinsäkin aikanaan :D Itsehän olen kuulemma huutanut heti kun sain pään ulos :LOL: kovaääninen olen nykyäänkin, mies kiittää kun kaksi ämmää kimittää kilpaa muutaman vuoden päästä, haha!!
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Onnea LilliAnn nyytistä!

Itse kävin tänään lääkärillä ja pyöräytti tutkimuksissa siihen malliin, että sanoi toivovansa että tällä lähtis käyntiin. Jos ei, nicin aamulla katsellaan käynnistystä salitilanteen mukaan.

Tänään rv 39+0 ja painoarvio 3,5 kg, toivottavasti pääsis yöllä tositoimiin....

Aamukaste
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Lyhyesti Puijolta!

Rusina NEITI syntyi tänään rv 38+0 klo 15.48 ja valloitti samalla kertaa sydämen! Täydellinen rakkaus pakkaus 3350g ja pipo 35cm. KYSissä ei mitata pituutta kun lähtötarkastuksessa. Synnytys käynnistyi luonnollisella tavalla ja etenikin aika nopeesti. Jos mainitsisin ponnistuksen 2 min, minuutti muutoin mut kätilöt veti hanskoja käteen ni piti pidätellä. Vauva voi hyvin, kuten itsekin, vammoitta selvitty, mutta väsynyt. Tulen myöhemmin kertoomaan lisää miten eteni jpäivittelee. Onnea vauvan saaneille ja jaksuja kärvistelijöille. Ootte ihania!!
 
Oi, ihania uutisia Lilliann ja Nelli! :heart:
Tosi paljon onnea kummallekin! Kivaa, että synnytykset ovat menneet ilman ikäviä yllätyksiä.

Mä en enää pysy perässä kenellä kaikilla on käynnistys/sektio näinä päivinä. kuulostaa, että teitä on tosi monta, jotka saavat pienokaisen syliinsä tällä viikolla. Tsemppiä kaikille!

Hieman omaa malttamattomuutta nämä uutiset aina nostavat. Haluaisi jo tavata oman pienen ihmeensä.
 
Lilliann hirmuisesti onnea pikku pojan johdosta :heart: :heart:

Naenelle kovasti tsemppiä huomiseen!!!! :)

Täällä myös alkaa karppaus lapsen syntymän jälkeen!! Karppasin melkee 4vuotta ennen raskautta (vaihdellen..), mut parhaimmillani pääsin jo melkee -10 kiloon :p Jänskättää vaan kuin taas pääsen siihen kiinni, ku oon ollu ihan taivaissa pastasta nyt raskaus aikana :D vois syyä vaik melkee joka päivä :/

Tänään käyty siel äippäpolilla; suureksi ihmetyksekseni edellisestä 3cm kiinteästä kohdunkaulasta tilanne oli muuttunut pehmeäksi 2cm kohdunkaulaksi joka oli 1 sormelke auki :O outoa, vaik ei paljoo supistellutkaan!! Sit istukka oli alkanut jo hieman kalkkeutumaan, mistä olin kyllä aika huolissani (kuulemma silti normaalia viimisellä kuulla), mut onneks sit sain viel viimesen tarkastusajan lasketullepäivälle!! Vähän kyllä pistää viimisen kk laskee liikkeitä vieläkin entistä enemmän.. :/
Onko aiemmin synnyttäneillä tietoa (tai muilla), et sanooko toi kohdunkaulan tilanne mitään..et ennustaako yhtään mitään? Vai voiko silti mennä 42+ viikolle vaik paikat on täs vaihees jo hieman kypsyneet?! :p

Kävin tänää pyörähtääs Kampin bebesissä..yllättävän pieni ja kallis kauppa :/ onneks löysin sentää name it:stä poitsulle vähän hesan tuliaisia! :)

BF & poitsu 36+1

Muoks. Nelli iiihhhaannaaa!! Hirmuisesti onnea!!!!!! :heart: :flower: :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea Nelli ja LilliAnn! Mulla kans oma malttamattomuus kasvaa näistä vauvauutisista, ajatella että h-hetki voi olla käsillä milloin vaan! Jotenkin on levoton olo, kun oon mökillä, matka sairaalaan on tuplasti sen verran kuin kotoa... Ja mies on vielä kotona! En tietenkään täällä yksin oo, mutta silti on levoton olo...

Dynamite ja pikku-Telle, tunnin päästä poksuu 37+0 :)
 
Onnea Nellille:)

V...!!! Mulla alko tässä tunti sitten yht äkkiä kauhea kutina jalkapohjissa, ja vähän jälkeen jalkapöytä ja sääret... Ihmettelin miks näin yhtäkkiä ja ei sitten tullu mieleen kun se hepatoosi. Ärsyttää vaan että piti edes muistaa, nyt vaan stressaan. Ja jos on joku sellainen, niin ei oikeesti enää lisää mitään kakkaa tähän raskauteen!!! Kutina on aika suosta ja varmaan stressaaminen ei vähennä sitä yhtään.
 
Onnea Nelli ja Lillian!!! Hurjaa!! :)

Täällä tosiaan on huomenna (tänään oikeestaan!!!) sektio!! Soitin naistenklinikalle tänään ja sanoivat että olemme kolmansia jonossa, eli heti aamusta sinne. Voin sanoa että on ollut vähän kiire. Sairaalakassia pakataan vielä aamulla, paikalla pitää olla kasin maissa. Ehdittiin kuitenkin käydä miehen kanssa vetäsemässä "viimeinen ateria" meidän lempparinepalilaisessa. Olin myös ostanut irtokarkkeja osastolle sitten kun saan taas jotain syödä ja ukko vetäsi ne omaan napaansa ja napisin sitten loppuillan siitä :D Nyt ei enää saa juoda eikä syödä. Tai juoda taisi saada aamulla ennen kuutta lasin vettä, joten laitan kellon soimaan kuudelta ja juon lasin vettä.

Melkoista touhua! Yksi IDIOOTTI kaveri lähetteli mulle illalla viestejä kaikesta negatiivisesta liittyen sektiokokemuksiinsa, hän kun itse suosii alatiesynnytystä. Joo varmasti alatiesynnytys olisi ollut ihan bueno mutta mä en tätä tarjontaa valinnut. Onneksi suurin osa ystävistä ovat olleet todella positiivisella mielellä muhun yhteydessä. Ärsytti tuo yksi kun en minä edes kysynyt siltä mitään. No, ei muuta kuin blokkaus joksikin aikaa facebookissa niin ei tarvitse lukea sitä mömmötystä. Kai jossain vaiheessa pitää ärsyyntyä muiden mielipiteistä mä tein sen nyt. :D

Mutta yritän jotain nukahtaa tässä välissä! Vai että vauva tulee huomenna käsittämätön juttu.

Naene 39+1.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Miltsu87 ja *Elba*
Oi onnea Nelli ja Lilliann :flower:

Mulla tänään 36+0 ja jännitys siitä, että max n. 6 viikkoa, ja meitä on kolme, kasvaa hetki hetkeltä! Kai mua se synnytys jännittää aika kovasti.

Lonkkakipu herätti taas, päivän touhuilut kai kostautuu.

Naenelle onnea huomiseen!
 
Onnea Nelli pikku rinsessasta!

Mä taas oon hereillä. Miehen tyttö lähdössä Norjaan ja en sitten neljän jälkeen ole nukkunut.

Kai se pitäis kohta sitten suihkuun mennä..

Naenelle tsempitykset!

Palailen Jorvikuulumisien kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä