<3 Keskenmenon jälkeen plussanneet <3 KEVÄÄLLÄ JA KESÄLLÄ 2014

Tillu huih! Toivottavasti nyt vielä siellä mahassa pysyttelisi tovin.

Verppu samoja ajatuksia itelläkin on. Voin samaistua täysin!

(.) Tiistaina olisi ylimääräinen lääkärinkäynti, kun mulla alkanut tulemaan menkkamaisia jomotuksia, jotka iskee selkään aj mahaan samaan aikaan aj käyttäytyy kuin supistukset, mutta ilman mahan kokovataista kovettumista ja sen jälkeen on pakko mennä sille ihtelleen pöntölle. Eilen jo tiputin lukio-opinnoista kursseja pois ja neuvolan täti oli sitä mieltä, että olisi hyvä jos skippaisin maanantain koulupäivän, ihan vaan varmuudenvuoksi.

Mies lähti viikonlopun viettoon yli 100km päähän, enkä hälle näistä oloista nyt ole virkannut mitään, kun olisi sitten kuitenkin perunut menonsa ja todennäköisesti turhaan. Käy äärettömän harvoin missään ja tuotakin reissua on kohta 2-vuotta koettanut saada tehdyksi, mutta on aina perunut viimetingassa, kun on varsinainen kotirotta (itse tulisin hulluksi). Jos nyt jotain hälyttävää sattuu niin 18-vuotias tytär on kuitenkin tässä sekä ystävä tuossa lähellä, ettei tartte sen puoleen murehtia :)

Pakko sanoa, että mä toivon salaa, jotta toi ukko viihtyisi sunnuntaihin asti reissussaan, se jotenkins otkee mun arkirutiinit :D ja saan touhuta täällä rauhassa ilman,e ttä kokee velvollisuudeksi tulla auttamaan tai touhumaan mukaan :)

Joosukka ja Minimuru 31+3
 
Täälä illalla käytiin sairaalassa vauvan hiljaisuuden ja tosi kipeiden supistusten takia, ensiksi otettiin sydänkäyrää ja supistuksia tuli sitten tiheään tahtiin ja lääkäri sitten halus tutkia onko jotain tapahtunut ja sanoi että synnytys olis käynnistynyt jotain oli kyllä sielä tapahtunut mutta otti jonkun testin joka oli vielä negatiivinen ja annettiin sitten supistuksia estävää lääkettä ja lähetettiin sitten kotiin. Saa nähä lähdetäänkö tässä kohta synnyttämään.

Miwwi 36+5
 
Oi, jänskää Miwwi :)))

(.) Mun oli pakko kiinnittää makkkarin kaappiin lista ukolle, ihan varmuuden vuoksi, että mitä pitää tehdä täällä viellä, jos itse en kerkeä kaikkea tekemään ennen synnytystä :ashamed: vähän ylihysteerisyyttä ilmassa täällä :LOL: Tosin lohduttelen itseänis illä,e ttä viimeksi kun kotiuduin laitokselta, niin pääsin siivoamaan kahden porsaan jälkiä..nimittäin ukon ja teinin :mad: Oli hiljasta porukkaa kun totesin kämpän kunnon tullessani vauvan kanssa ovesta sisään...

Toisene kettaan en moiseen lähden ja oonkins anonut ukolel, että mut voi tulal sitten hotlalta hakemaan, kun kämppä on tiptop :D ei siinä, on tän talouden siistein ihminen ja se joka jaksaa heilua mopin ja imurin varressa :)

Nyt lepäilemään. Koko eilinen ja tää päivä mennyt järkkäillessä paikkoja valmiiksi vauvaa varten :)

Joosukka ja MM 31+4
 
Varovasti ilmottaudun tänne. Takana kaksi keskenmenoa 12/13 ja 02/14. Nyt tulin raskaaksi uudelleen ilman kuukautisia välissä. Nyt olen niin kovin varhaisessa vaiheessa, että melkein vain hullua liittyä tänne jo nyt. Mutta kyllähän täältä tarvittaessa poiskin pääsee. Ja ehkä pitää jonnekin päästä vähän juttelemaan, kun tällä kertaa ei olla ennen varhaisultraa kertomassa kenellekään mitään. Eli tiedot:

1.12 Toothie 29v km 12/13, km 02/14 1.lapsi

LA saattaa tietenkin vielä muuttua, mutta menen nyt myöhäisimmällä arviolla, mitä tullut laskettu aika -laskureista.

Minun mielestä on jotenkin kovin outoa, miten jokainen näistä kolmesta raskaudesta on tuntunut tosi erilaiselta. Kovin erilaisia oireita ennen kaikkea. Nyt on välillä esiintyvää pahoinvointia ja kummallisia tuntemuksia vatsassa sekä rinnat on jonkin verran arat (tosin viimeksi oli paaaaaljon aremmat). Tänään raskaustestin viiva oli melkein tasavahva kontrolliviivan kanssa :).

Toothie rv 4+1
 
Hirmusesti onnea Miwwile!!! :heart: Mitenkäs synnytys meni, tulehan kertomaan tarkemin ku kerkeet ja jaksat.

ja tevetuloa toothie!

Tänään oli lääkärineuvola,18+2. kaikki oli hyvin. erroi on pelottanu raskauden ajan ja sehän alko heti kyselemään et vaikuttaako uneen ja valvonko öisin sen takia. en nyt kuitenkaan. onneksi. ens viikolla onkin sitten äitipolille rakenneultra, sitä odotellessa :) Maha on kovin pieni vielä, iltapäivällä tosin ruoanpäälle alkaa sitten turpoamaan. mutta kukaan ei öissä kysynyt vielä mitään asiasta. kai ne ei vaan sitten kehtaa.
mut kylläpä se siitä pian alkaa kasvamaan. nyt on viikon verran kohta tuntunu liikkeet päivittäin <3
 
Miwwille oikein paljon onnea pienestä tyttövauvasta!! :) :heart:


Minalo koskas sulla on rakenneultra?

Uusille tervetuloa!! :)

( . ) Voikun sitä alkaa jo voida paksusti :eek: Vaikka vatsa ei vielä ole järkyttävän suuri, niin kyllä alkaa paikat olla jo kipeenä ja pitempään istuminen saa paikat puutumaan. Muisti on niiiin heikko, että luulen olevani koko ajan vain tyytyväinen kaikkeen :D Neuvolassa en muista valittaa mistään ja kaikki on niin ihanaa. Sit välillä muistaa et niin, olihan mulla sitä ja tätä oiretta, mutta saman tien ne unohtaa. Toivottavasti synnytyksenkin sitten mennää näillä samoilla onnellisuushormoneilla! :D

Pölö & Pötkylä 25+4
 
Täältä sentään löytyy kohtalotovereita kun joulukuisia ei ole perustettu.
Meillä 8-9viikoille 2kk sitten sydänäänet loppui, lääkkeellinen tyhjennys. Yhdet kuukautiset väliin ja nyt uusi la olisi 2.12. Neljättä lasta tehdään ja viimeistä. Ikää jo 37 =) Kertaalleen keskenmeno ja kaavinta oli myös 2001.
Nyt uudella toivolla kohti viikkoa 40.
 
Uusille tervetuloa! Täällä on vähän hiljaista ollutkin uusien suhteen :) Kiva kun ketju "kasvaa" :)

(.) 32+0 poks ja gynellä käyty. Ei mitään muutoksia, vaikka supparit on olleet tosi kivuliaita :confused: Ihan turhaan siis panikoin. Pelkäsin kauheesti, että olis ollut jotain radikaalia, mutta onneksi ei. Täytyy vaan luottaa siihen, että tajuan kyllä (kuten aina ennenkin) kun se lähtö tulee :) Helpotti myös tieto sen suhteen, että olen potenut huonoa omaatuntoa, kun en ole osannut jäädä lepäilemään ja olen kovasti pohtinut, että teenkö väärin. Ilmeisesti en :)

Joosukka ja MM, joka on jo lähtökuopissaan (maha valhatnut ja pää tuntuu alhaalla sekä liikeet muuttuneet) 32+0
 
Tässä lyhyesti mitä tapahtui kun jouduttiin kiireelliseen sectioon:

Torstaina illalla alkoi siis supistelut jotka oli kipeitä ja en ollu koko päivänä tuntenu oikeen vauvan liikkeitä joten päätettiin mennä käymään sairaalassa jossa otettiin sitten sydänkäyrää ja näyttöön piirtyi sitten samalla säännöllisiä supistuksia joita en siis itse enää tuntenut ja lääkäri sitten tutki ja sanoi että kyllä näyttäis että synnytys on käynnistynyt mutta testi näytti negatiivistä ja sain sitten sen jonkun supistuksia lieventävän vai estävän lääkkeen(en muista kumpi) ja sitten päästiinkin kotia. Perjantaina aamupäivällä alkoi taas supistella joita sitten laskettiin ja seurattiin kotona, niitä tuli säännöllisesti ja oli kipeitä mutta ajateltiin vielä seurata tilannetta kunnes yhtäkkiä sängystä noustessa vuodin sitten kunnolla verta ja soitin synnytykseen ja sanoi että tullaan näytille ja sitä verta vaan tuli ja paljon sitten lääkäri tutki ja sanoi että mennään hätäsektioon silloin en muista miksi ja mitä tapahtui. Jälkeenpäin vaan kerrottiin että että istukka oli revennyt, mutta se heitettiin sitten vahingossa roskiin eikä sitä voida tutkia. Jää siis epäselväksi miksi näin kävi.
 
Miwwi: suuret onnittelut. Toivottavasti siellä on kaikki kuitenkin hyvin sinulla ja lapsella

Esteri76: eiköhän kohta joku aloita myös joulukuiset. Itse en halua alkaa päivittäjäksi, niin siksi en ole aloittanut.

Minua lohduttaa paljon, nähdä miten monella asiat menneet hyvin vaikka keskenmeno/keskenmenoja on takana. Onko teillä löydetty syitä keskenmenoihin?

Kiitos onnitteluista ja tervetuloa toivotuksista :).

Täällä pelko on alkanut nostamaan päätään. Tuntui että kiroan koko alun, kun tulen tälle puolelle. Viime yönä näin unta, että kyse olikin vain kemiallisesti. Sen jälkeen pelko ei ole päästänyt sekunniksikaan irti. Yritän rauhoitella itseä, että nyt viikon on tullut plussa testejä ja ne on koko ajan vahvistunut. Muuta en vielä voi tietää. Ja tuntuu ettei vielä edes saisi pelätä, kun on näin alussa, kun kyse olisi vielä kemiallisesta, jos kesken menisi.
 
Pölö- RU on 8.4. eli vasta rv:lla 22+0. :) Ensi viikolle kait se ois pitäny mieluiten tulla, mutta ollaan lomareissulla niin eipä se onnistu. Voi ku luen kateellisena sun onnellisuushormoneista, mulle kans niitä tänne ja heti! :D Jotenkin epätoivo on nostanu taas päätään ku puoliväli on ylitetty..nyt alkaa ihan toisenlaiset murheet ja huolet nimittäin. Esikoisesta siis oli paha raskausmyrkytys, joka vei ensioireista viikossa sektioon rv:lla 32. Ja vauva oli ISO viikkoihinsa nähden..Pelkään ihan suunnattomasti et sama toistuu tässä raskaudessa. Olisin niiiiin onnellinen jos päästäisiin edes sinne 36 tai 37 viikolle ennen kuin täytyy joko käynnistellä synnytystä tai mennä sektioon.

miwwi Hui, kun on varmasti ollut pelottavaa tuo kaikki! Onneksi kuitenkin loppu hyvin, kaikki hyvin! :heart: Harmi tietysti ettei istukan repeämisen syytä voida nyt saada selvillä. Voimia toipumiseen sektiosta ja ihanaa vauva-arkea! :) Joko olette päässeet kotiin vauvan kanssa?

Tervetuloa esteri76! :) Eikös me oltukin yhdessä elokuisissa? Ihanaa, että teillä tärppäsi uudestaan näin nopeasti!

Toothie Meillähän on 3 peräkkäistä keskenmenoa, joihin ei ole löytynyt syytä. Itse epäilen endoa tai diabetestani. Mulle tehtiin laparoskopiakin, jossa endoa poistettiin toisesta munasarjasta ja vatsaontelosta. 3. keskenmenon jälkeen otettiin kaiken maailman verikokeita, joista ei myöskään löytynyt mitään vikaa. Tsemppiä alun epävarmuuden kanssa! :hug: Kaikki tuo on mulla vielä hyvin tuoreessa muistissa.
 
  • Tykkää
Reactions: esteri76
Juu elokuisissa oltiin, nyt sitten joulukuisiin. Yhdet menkat oli lääkkeellisen tyhjennyksen välissä ja sitten heti tärppäs =)
Uskomatonta sinällään kun ikää alkaa olla ja takana aikanaan rankat lapsettomuushoidot joilla ensimmäinen saatiin. Lopettivat toisen kohdalla hoidot kun munasolut ei enää kunnolla hedelmöittyneet. Silloin hoitojen lopetuksesta 6vk raskaana ja tietty kerkisin tuolloin kaikki tavaratkin myydä =) Kolmas sai alkunsa aikanaan 4kk kierukan poistosta ja nyt miehellä tehty sterilisaation purku viime kesällä ja hyvin näyttää onnistuneen =)
Siitä viisastuneena ei parane koskaan tehdä sterilisaatiota silloin kuin kaikin raskain vauva vaihe... Saattaa tulla katumapää ...
 
Minalo: Juu, onnellisuushormoonit on jees, mutta nyt oon huomannu että mulla on kerran viikossa sellainen masispäivä :D Ihan kaikki maan ja taivaan väliltä masentaa. Yön yli kun nukkuu niin se häviää.. Ihanaa, sulla on siis jo ens viikola RU :) Tsemppiä!

Vekkuliina: Mä sain kans äippäpaketin!! Ihania vaatteita oli <3 Mulla on kans pelko persuksis et viedäänkö se multa pois. Hassua.. Kai se jotenkin on se ensimmäinen konkreettinen asia mikä siitä vauvan tulosta näkyy, masun kasvun lisäksi siis :D Mut jotenkin tekee mieli pitää tuosta kynsin ja hampain kiinni!! Ja oon pohtinu niinkin synkkiä että vaatiiko kela paketin sellaisilta takaisin, joille käy huonosti? Kaikkea sitä pohtiikin! Hormoonit!!

(.) Onkohan tää ihan normaalia kun mun ylävatsaan tuntuu sattuvan. Kyljelläänkin kun nukkuu, niin tuntuu inhottavalta tosta ylävatsalta keskeltä. Ja se on isoompi ku alavatsa. Pitääsköhän soittaa huomenna neuvolaan?

Pölö&Pötkylä 26+4
 

Yhteistyössä