<3 Keskenmenon jälkeen plussanneet <3 KEVÄÄLLÄ JA KESÄLLÄ 2014

Kiitos hurjasti tsempeistä!!
Kaikki oli hyvin nt-ultrassa :). Laskettu aika siirtyi 1.12 (mikä täällä listalla onkin jo valmiiksi, kun en uskonut heidän 6.12 veikkaustaan). Siellä se pikkuinen pomppi ja niskaturvotusta oli alle millin. Rakenteet, mitä nyt näkyi, oli kaikki kunnossa. Uskaltaisiko sitä nyt vähän hengähtää. Olen niin kovin helpottunut tuloksista. Melkein itkin, kun näin pikkuisen hyppimässä ja kaikki oli hyvin.

Toothie ja pikkuinen:heart: rv 12+3
 
Onnea onnea Joosukalle nyytistä! :heart: Tyttö vaiko poikako oli hän ku en nyt muista? :) Toipumisia sinne!

Toothielle onnea ihanista ultrakuulumisista! :) Kyllä, nyt voit jo hieman huokaista ja alkaa nauttimaan raskaana olosta!
 
Onnea Niwhai ja Joosukka!!! Ihanaa, kun teidän pikkuiset on jo maailmassa! :) Ja listaa katsoinkin, että jonossa ennen mua ei oo enää montaa, apua! :D

Ihanaa, kun teille alkuvaiheen raskaana oleville on tullut hyviä uutisia ultrasta :) On se aina kiva kuulla :) Muistaa, kuinka jännittävää aikaa se oli. Toki, mun hormoonit on vieny tätä muistia niin hyvin, että jonkin verran alkuajat unohtuneet. Tsemppiä teille pitkään ensimmäiseen kolmannekseen, sen jälkeen aika menee jotenkin nopeemmin :)

(.) Täälä on voitu suht ok. Supistelut ja monet kivut alkanut oleen vaivana, ei se mitään, kertoo että valmistautuu synnytykseen. Masu on jo kivan kokonen ja välillä ei meinaa muistaa sitä :eek: Olo on hirveen kankea ja tukala näillä helteillä, mutta ei oo enää pitkä matka :)

Pölö & Pötkylä 34 + 0
 
Käyn täällä kyllä luvattoman harvoin kommentoimassa, mutta jotenkin olen saavuttanut sellaisen ihanan luottavaisen olon raskauteen, että se kulkee mukavasti mukana. Vaivoja olisi kyllä vaikka muille jaella ja töissä olo on yhtä tuskaa, näillä keleillä vielä enemmän. silti olen vain niin onnellisessa mielentilassa koko ajan vauvan vahvistuvia potkuja kuulostellen. Ehkäpä hormoneillakin on oma roolinsa :) Ihanaa, että saan vielä kerran tämän kokea kaikkien menetysten jälkeen!

Toothie Onnea ultrakuulumisista! Muistan tuon tunteen!

Joosukalle ja Niwhaille onnea pienestä!
 
  • Tykkää
Reactions: vauvatoiveinen
Joosukka tuhannesti onnea pikkuisesta!!

).( Kiitos kaikille ultrakuulumisonnitteluista :). Nyt olen jotenkin ollut jo paljon rauhallisemmin ja alakuloisuuskin ja pahin pelko alkanut väistymään. Missä tahansa vaiheessa tottakai voi käydä vielä huonosti, mutta jos pystyn tästä nauttimaan, niin todellakin nautin. Välillä olen aivan älyttömän onnellinen, että olen päässyt jo tähän asti ja että saan olla raskaana. Kun useaan viikkoon alkuun en peloltani pystynyt olemaan onnellinen. Ja kun luin, että vauva voi jo tuntea kosketuksen, niin olen silitellyt vatsaani ja jutellut hänelle, vaikka hän ei vielä kuulekaan. Doppler on antanut kyllä paljon mielenrauhaa. Useamman kerran viikossa kuuntelen pientä. Sorruin myös ostamaan muutaman pienen vauvanvaatteen kirpputorilta :).

rv 13+0 (poks :))
 
Gelee royaleja ei saa syödä... Kysyin lääkäriltä ja kielsi, kun ei tiedä mitä kaikkea niissä oikeasti on. Mielenkiinnolla odotan lisääntyykö alavatsaoireet nyt, kun en niitä syö. Niistä on ollut minulle EHKÄ apua juuri limakalvojen kanssa ja sitä kautta alavatsakivut olleet myös minimissä. Keskenmenon jälkeen aloitin heti syömään ja tuntui, että auttoi paranemisessa. Mutta tärkeintä on nyt, että olen raskaana ja en missään nimessä vaaranna mitään :)
 
Onnea Joosukka :)

ON: Tänään oli synnytystapa-arvio :O En jotenkin voi käsittää miten ollaan jo tässä vaiheessa... Vatsa on jättimäinen ja häpyliitos kipuilee. Äitiyslomaa on mennyt nyt parisen viikkoa vaikkakaan levosta nyt ei oikein voi puhua, omakin moka kun olen aikatauluttanut menoja, osa on kyllä tullut täysin puskista. Ensi viikolla kylläkin rauhoittuu kummasti. Vauva oli jo jonkin verran laskeutunut, muttei vielä täysin kiinnittynyt. Kohdunkaula sormelle auki mutta vielä pituutta 2,5cm. Voi kuulemma syntyä huomenna tai kuuden viikon päästä näin uudelleensynnyttäjänä. Verenpaineet, pissat ja muut ok joten ei onneksi raskausmyrkytyksen oireita ilmoilla. Turvotusta kylläkin jonkin verran. Painoarvio 3,2kg joten ihan potrassa kunnossa jo :) Esikoinen oli syntyessään himpun vajaa 4kg/52cm ja alakautta tuli joten tämänkin pitäisi mahtua jos ei kovin yli mene. Streptokokki B-näytteen vein samalla labraan. Viikonloppuna harkitsen vielä sukuloimista yksin 300km päässä, pieni loma tekisi hyvää, isi ja esikoinen pärjää kyllä. Hieman tietysti mielessä käy et mitäs jos synnytys alkaa jo siellä... Mutta lääkärikin puhui et ei sitä oikein elämää voi liikaa rajoittaa sairaalan ympärille pyöriväksi, tässä kuitenkin 6 viikkoakin saattaa vielä vierähtää. Pitää miettiä.

Tsemppiä kaikille! :)

alien & hippu vk 36+4
 
Oijoi miljoonasti onnea Joosukka!!! <3 Olen niin onnellinen sun puolesta!
Mulle saa päivittää LA 28.8.

En olekaan käyny täällä moneen kuukauteen, laittoman pitkään aikaan.. syynä se, että oli "melko raju" alkuraskaus, oksensin tammi-huhtikuun ihan kunnolla, saikulla olin 4kk ja nyt viimeisen kuukauden oon ollu töissä. Tänään alkoikin sitte kesäloma, jolta äippälomalle jään 24.7.. :) Hui hui! Melkostä höykytystä oli alkuvuosi ja veto pois olin, tiputuksessakin kävin kun ei välillä pysyny mikään sisällä. Yllätyksekseni AKUPUNKTIO oli se pelastava enkeli joka mulla auttoi ja vei kahen pistelykerran jälkeen kaiken pahoinvoinnin, oksentelun ja pienenkin huonon olon pois eikä ole palannut ainakaa nyt kuukauteen :) Lukasempa vielä paremmin mitä kaikille muillekin kuuluu täällä!

- Maikki & Minimöö 27+3
 
Moi,

Täällä on menossa jännä viikko. Eilen tuli aamulla kipujen saattelemana hiukan verta ja pääsin päivystykseen. Tiukan väännön jälkeen ultrasivat ja tällä hetkellä siellä on raskauspussi ja ruskuaispussi, mutta ei alkiota... Viikot voi olla liian vähäiset ja lääkäri ei vielä ollut luovuttamassa. Nyt odotellaan viikko, että saadaanko sinne asukki vai ei. On kyllä julmaa, jos toisen kerran peräkkäin menee nyt kesken. Tuulimunahan se siis sitten vain on, mutta miksi toisen kerran peräkkäin meiltä viedään ilo? Yritän toivoa vielä parasta.

Vauvis ja 6+0
 
alienille tsempitykset viimeisiin viikkoihin! :) Kohta jäänee vaivat taakse ja nyytti on sylissä! :heart:

Maikkki kuulostaapa hurjalta tuo sinun pahoinvointisi! Onneksi se on nyt helpottanut ja päset nauttimaankin raskaudesta välillä. Ihanaa ja aurinkoista lomaa! :)

vauvatoiveinen kaikki sormet ja varpaat täällä mulla pystyssä, jotta viikon päästä näkyisi myös pienen pieni alkio sykkeineen siellä! :heart: Tsemppiä piinalliseen odotukseen! :hug: Tuo on niin inhottava tilanne..Pääsetkö siis neuvolan kautta uuteen ultraan viikon kuluttua?

( . ) Oma napa on pullahtanut ulospäin! :D Ja maha siis tuntuu ihan järkyttävän isolta vaikkei se sitä muitten mielestä olekaan. Meidän jätkän painoarviohan oli rv 29+0 huimat 1800g!! Tätä vauhtia kun kasvaa niin painaa sen 4 kiloa jo rv:lla 37-38. Eli tuolloin luultavasti odotettavissa on, että jotain tapahtuu..ja toivon mukaan se jotain, on suunniteltu sektio. Mullahan on siis tyypin 1 diabetes, jos ei joku sitä vielä tiennyt. Se tätä vauvelia kasvattaa, valitettavasti. Esikoinenkin painoi 2600g syntyessään jo rv:lla 32+4 mun pahan raskausmyrkytyksen vuoksi. Tällä kertaa vaikuttaa epätodennäköiseltä, että tuo raskausmyrkytys iskisi. Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Viimeksi se tuli ihan salakavalasti ja tosi äkkiä paheni. Nyt oon kumminkin tyytyväinen, että vointi on ihan jees ja jaksan ja pystyn tekemään asioita ihan normaalisti. Oon ollut nyt sieltä pääsiäisestä saakka sairauslomalla ja se jatkuukin äippäloman alkuun asti. Eli nyt kesäkuuksi suunniteltu kesälomakin siirtyy hamaan tulevaisuuteen eli vanhempainvapaan jälkeiseen aikaan. Se passaapi mulle paremmin kuin hyvin! :)

Hyviä vointeja kaikille! Ihanaa kun on kesä! (ei ainakaan vielä kuumuus ahdista, mutta saas nähdä! ;))

MiNalo ja natiainen rv 30+0!! POKSISTA POKS! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Huuhhuh fujin mikä stoori sulla!!!! Mahtava kirjoitustyyli, monesti naurahti vaikka kauhunsekaisin tuntein osaa luinkin! Ihana että nyt kaikki hyvin ja bebe voi myös hyvin <3

Kiitos Minalo!! Olen kylllä niiiin nauttinutkin nyt vaikka muita vaivoja on jo tullut, mutta ihan eri se on nyt odottaa kun ei ole kokoaikasta pahoinvointia ollenkaan vaivana enää.

Tsemppiä kaikille ja ihanaa kesää! <3

Maikkki & Minimöö 28+0 POKSPOKS!!
 
Vauvatoiveiselle piinaaviin päiviin, toivottavasti hyvin kävisi :) Muistan itse ensimmäisen varhaisultran ja silloin sattu jopa näkymään, mutta lääkäri sanoi että noin pienillä viikoilla, mikä vain on mahdollista. Täälä toivotaan sulle hyviä uutisia!

Fujin, hui.. Sun kirjoituksen jälkeen, oli pakko alkaa valmistautumaan piiiiiiiiiiiitkääääään synnytykseen :) Onneks babyllä kaik hyvin :)

(.) Oma navan ympärystä alkaa oleen valtava ja tuntuu että maailma pyörii navan ympärillä, on se toki kivaa et miehenkin elämä on alkanu pyöriin mun navan ympärillä :D Kovasti on turvotusta ja vaivoja ja vähän marisenkin niitä, mutta en mä vielä oo kirvestä heittämäs kaivoon. :) Vielä ois vähän matkaa! En olisi koskaan uskonu, että tässä pisteessä oltais :)

Pölö & Pötkylä 36+2
 
Ultrassa käyty. Kyseessä ei ole tuulimunaraskaus. Oli alkio ja syke, mutta alkio on aivan liian pieni ja raskauspussi oli pitkulainen. Aloin tänään tuntia ennen lääkäriaikaa jo vuotaa ja epäilen, että tulee nyt ulos. Lääkäri laittoi labrakokeisiin ja viikon kuluttua jälleen ultrataan. Laitteet oli surkeat, joten mitään kokoa en edes tiedä. Roikun nyt listoilla, kunnes tämä on selvä. Itkettää ja surettaa.
 
vauvatoiveinen Ei olisi kyllä tuollaisia uutisia toivonut..:( Toivottavasti pikkuinen pitää tiukasti kiinni ja ottaa kasvuspurtin viikossa. Ja vuoto tosiaan olisi harmitonta! Voimia epätietoisuuteen! :hug:

( . ) Mulla oli tänään äippäpolikäynti taasen ja kyllähän sieltä jättiläisvauva on tulossa. Painoarvio oli tänään (rv 31+1) 2500g! :O Pään mitat ja reisiluun mitta meni ihan normaalisti keskikäyrällä, mutta vyötärönympärys huiteli ihan omilla käyrillä yläkäyrän yläpuolella kuten viimeksikin jo. Tämä tietää nyt sitä jo varmaksi, että sektio on synnytystapa. Ja mitä todennäköisimmin se tehdään "hyvissä ajoin", lääkärin sanoja lainatakseni. Toki ensin annetaan kortisonipiikit vauvan keuhkoja kypsyttämään ja tarvittaessa tehdään punktio, jolla keuhkjen tilannetta tutkitaan. Tämä poika putkahtanee maailmaan rv:lla 35-37, kuukausi ennen laskettua ei varmaan kauaksi heitä. Voi apua, sehän tarkoittaa sitä, että meillä saattaa olla vauva maailmassa kuukauden päästä!! :O Voi tätä elämän menoa...

MiNalo ja natiainen rv 31+1
 
Sain ajan polille ja uusintaultra nyt takana. Alkio on 6+2 ja sydän lyö. Näyttää tällä hetkellä normaalilta raskaudelta, vaikka onkin viikon pienempi. Joko hedelmöittyminen on oikeasti tapahtunut viikon myöhemmin tai kehityksessä on häikkää. Raskaustesti on voinut jollain kummallisella tavalla sekoittua edellisestä raskaudesta tai hormonia alkanut erittyä hyvin aikaisin. Vuodoista ei osannut sanoa muuta kuin sen, että voi olla jäänteitä kanavassa, joita nyt työntää ulos. Käski nyt vain olla raskaana ja odottaa. Huonommistakin lähtökohdista on kuulemma terveitä lapsia tullut... Juhannuksen jälkeen nähdään mikä on tilanne, jos ei ennen sitä tule ulos...
 
vauvatoiveinen Ompa hyviä uutisia! :) Toivotaan, että pikkuinen jatkaa tasaisesti kasvuaan ja pysyy pesässänsä. On varmasti raskasta kun ei tiedä, mitä tuleman pitää..mutta koita jaksaa uskoa ja pysyä positiivisena! :hug: Onko sinulta määritetty kertaakaan veren hcg-arvoa?
 
Hcg mitattiin keskiviikkona, tulosta ei vielä ole minulla asti... Tein laskelmia ja sain jollain tavalla nyt tämän yhtälön kasaan. Tärppi tuli ekojen keskenmenon jälkeisten menkkojen jälkeisestä kierrosta. En tiedä mikä kierron pituus on, koska ei ollut vertailukohtaa... Taustalla pitkiä kiertojakin, mutta yleensä 27-30. Jos kierto on nyt ollut 32 päivää ja sain ekan kerran plussan näkyviin jo dpo 7:ssä, niin on mahdollista olla viikko vähemmän raskausaikaa takana. Muistelin tuota ovulaatioasiaa ja minähän en saanut silloin clearbluella plussaa, kun laskennallisesti olisi ollut oviksen aika. Vain tikuilla tuli lähes tasavahvoja silloin ja päättelin siitä, että nyt se on... On siis mahdollista, että olikin sen 4-5 päivää myöhemmin. Silloin kaikki voisi olla hyvin... Huh, kyllä on jännittävää.

Kiitos tsempeistä! Yritän nyt nauttia kesästä ja toivoa, että pieni on kasvanut normaalisti seuraavaan ultrakertaan mennessä.

Vauvis ja ihme 6+3
 

Yhteistyössä