<3 Keskenmenon jälkeen plussanneet <3 KEVÄÄLLÄ JA KESÄLLÄ 2014

Teidän apua tarvitsisin nyt, kun en millään voi uskoa todeksi...
Sain keskeytyneen keskenmenon toukokuun alussa ja lääkkeillä tyhjennettiin kohtu.
Vuoto kesti puolitoista viikkoa ja verikokeessa kävin kolmen viikon päästä tyhjennyksestä. Lääkäri soitti silloin, että tyhjennys onnistunut, koska raskaushormoni alle viitearvon. Olin silloin niin huonossa paikassa kun soitti, mutta jos kuulin oikein sanoi, että arvoni oli 2. Peittoa ollaan heiluteltu oikeastaan siitä lähtien kun vuoto loppui ja olo normalisoitui, mutta ei kyllä mitenkään yrittämällä olla yritetty. Tällä viikolla sitten alkoi ihme juilinta vatsassa ja menkkamaisia kipuja. Totta kai oletin, että menkat sieltä alkamassa ja olin onnellinenkin, kun päästään taas normaaliin elämään takaisin. Vuotoa ei kuitenkaan kuulu ja eilen sitten tein pregcheckillä hailakan plussan ja tänään mammaksi liuskalla vahvan plussan. Nyt kuitenkin mietityttää, onko keskenmenosta voinut jäädä hormoni koholleen niin että näkyisi vielä pissassa? En keskenmenon jälkeen itse tehnyt yhtään liuskatestiä vaan tosiaan tyhjentyminen vahvistettiin vain labran verikokeella, joten onkohan noi verrattavissa jotenkin toisiinsa. Olen ymmärtänyt, että verikoe on herkempi kuin tuollainen kotitesti. Ja mikähän tuo lääkärin mainitsema viitearvo sitten on, onko hajua? Ikionnellinen olen jos heti tärppäsi, mutta en vain voi uskoa todeksi.
 
Heipsan! Onpa menny piiiiitkä aika k oon viimeks kirjotellu.

tänne on ainaki tullu yks vauva, onnea! ja jollaki ol epävarmat ajat menossa, toivottavasti kaikki menee hyvin!

Lähinnä syy miksi intouduin kirjottamaan,on että itsellä tuli täyteen 30+0 sunnuntaina! hui! miten tämä aika meneekin näin nopeaa??? 10pävä töitä jäljellä, pieni kesäloma ja sitte perään äippäloma. ei mee enää kauaa.. vointi on hyvä. juhannuksen jälkeen seuraava neuvola. rokotuksenki sain ku oon miinus veriryhmä ja vauvalla on plus veiryhmä. jospa siitäkään ei tarttis nyt huolta niin kantaa(ei tosin edellisessäkään mitään hätää ollut vaikka oltiinki eri ryhmää.

Mutta semmoista, Kivaa kesäjatkoa kaikile ja lukemassa käyn koko ajan,en vain taho jaksaa kirjotella. varsinkaan ku mitään ei tapahdu ja kaikki on hyvin. :)
 
Minut voi poistaa listalta. Ultrauutiset olivat huonoja ja sykettä ei enää ole. Kuollut noin viikko sitten. Tuntuu niin kohtuuttomalta kokea tämä toisen kerran jo puolen vuoden sisään. Yhtään lasta meillä ei ole ja alan epäillä, että ei tulekaan. Pitäisi kai uskaltaa vielä yrittää, mutta en tiedä miten uskalletaan.

Parempaa onnea teille muille!
 
Soittelin viime viikolla neuvolaan raskausepäilykseni vuoksi. Sainkin lähetteen verikokeeseen ja tänään tuli tulokset. Hcg oli yli 2000, kun silloin keskenmenon jälkeen toukokuun lopussa arvo oli 1,2. Eli raskaana ollaan taas hyvin sekavin tuntemuksin. Toisaalta olen maailman onnellisin, mutta samalla pelkään aivan hirveästi. Täällä kunnallisella (niin kuin varmaan monessa muussakin paikassa) pääsee varhaisultraan vasta kun on kolme keskenmenoa takana, joten tämän viikon jälkeen ajattelin varailla yksityiselle aikaa. Saa ainakin vähän mielenrauhaa sitten ja näkee ylipäätänsä, onko kaveri oikeassa paikassa. Yritettiin terveydenhoitajan kanssa vähän järkeillä tuota tärppäysajankohtaa ja päädyttiin siihen, että nyt mennään noin 5+4.
 
Alien_1 Onnittelut

Vauvatoiveinen Pahoittelut! Raskastahan se on, mutta ei mahdotonta. Itse sain toisen lapsen kahden keskenmenon jälkeen ja historia toisti itseään tämän kohdalla eli taas kaksi keskenmenoa viime vuoden puolella ja nyt 27+5 ja kaikki toistaiseksi hyvin. Jättäähän se aikamoisen pelon, kuitenkin mielessä on se, että minulla on enemmän keskenmenoja, kuin onnistuneita raskauksia...
 
Heipat! Onnittelut tälle puolelle siirtyneille :heart:

Omia kuulumisia. Raskaus etenee oppikirjan mukaan. Rakenneultra oli viimeviikolla, ja siellä on pieni (pari päivää oletettua isompi) TERVE vauvveli!
Ihan uskomatonta että triploidian ja kkm:n jälkeen olen jo näinkin pitkällä.
Muutan tällä viikolla uuteen kotiin ja pääsen ns pesänrakennusta harrastamaan.
Rinnalle on eksynyt myös eräs mies ja elämä tuntuu aikasta hyvältä tällä hetkellä kaikinpuolin :)
 
vauvatoiveinen Oon niin niin pahoillani että jouduit toistamiseen kokemaan tuon kauheuden! :hug: Voimia surutyöhön! Mutta tosiaan, luovuttaminen voi tuntua tässä kohtaa ainoalta vaihtoehdolta, mutta minäkin oon hyvä esimerkki siitä kuinka 3,5 vuoden yrittämisen, 3 perättäisen keskenmenon ja kaikkien mahdollisten vastoinkäymisten jälkeen, VOI ONNISTUA! Uskon sydämestäni että kyllä tekin vielä sen pienokaisen saatte. :heart:

ambrosia85 Ihana kuulla että odotus jatkuu onnellisena ja kaikki on hyvin! :heart:

Pikaisesti täältä omia kuulumisia. Ei ehkä ihan parhaita mahdollisia tällä kertaa. Oon tällä hetkellä osastolla seurannassa verenpaineiden ja virtsan proteiinin takia. Toisin sanoen, alkavaa raskausmyrkytystä epäilevät. Verenpaineet kävi tosiaan kotona korkealla mutta nyt ovat jo normalisoituneet. Virtsan vuorokausikeräys tässä jatkuu niin nähdään mihin suuntaan tuo proteiinin eritys menee ja missä tahdissa. Mutta vointi tosiaan sen verran hyvä nyt et on toivoa päästä kotiinkin vielä. Lepo on tehnyt tehtävänsä, kenties. Kortisonit on kuitenki pistetty vauvan keuhkoja kypsyttämään. Kun joka tapauksessahan mulle tullaan tekemään se sektio etuajassa. Eipä muuta tällä erää..kännykällä niin inhottavaa näpytellä! Tsemppiä kaikille! :) koitetaan jaksaa, vaivoista huolimatta!

MiNalo ja natiainen 33+0
 
Vauvatoiveinen :hug: Täälä ketjussa on monta sellaista, jotka on eläviä todisteita siitä ettei kannata luovuttaa <3

Ambrosia: Hienoa että kaikki hyvin siellä masussa ja elämä hymyilee :)

Alien Onnea :flower:

Minalolle tsemppiä! Toivottavasti pääset vielä kotiin hetkeksi kasvatteleen vauvaa.

( . ) Täälä voidaan paksusti ja jännä nähdä koska pikkuinen päättää maailmaan putkahtaa. Kovin tuntuu että viihtyy turhankin hyvin tuola yksiössään. Listalla ei näytä enää olevan kovinkaan montaa ennen mua. Miten Minnah, joko olet jakautunut? Hieman jännittää synnytys, mutta on tätä odotettukin niin kauan että yritän ottaa kaikki kivut iloiten? vastaan.. Huh!

Pölö & Pötkylä 38+5
 
Ai niin! Unohdin sanoo että päivitän synnyttäneiden ym. tiedot listaan heti kun saan läppärin käsiini. Tällä kännykällä ihan hullujen hommaa tuo päivitys! :D

Pölölle tsemppihalit viimeiseen rutistukseen! :hug: :heart: Pian on pieni käärö sylissä!
 
Viimeksi muokattu:
Hei pitkästä aikaa!

vauvatoiveinen: olen pahoillani ja toivotan paljon voimia. Itsellänikin kaksi keskenmenoa ennen tätä raskautta. Itselleni voimaa antoi se, että menen yksityiselle gynelle ja selvitettiin esim. kilpirauhasarvot, että kohdussa kaikki kunnossa yms. Vaikkei noista mitään löytynytkään, niin gyne sitten tsemppasi minua ja sanoi, että minulla on suuret todennäköisyydet tulla onnistuneesti raskaaksi keskenmenoista huolimatta. Muutoksena lopulta oli kroonisen sairauteni takia se, että nostettiin foolihappo annos 800 normaalin 400 sijaan ja se, että kroonisen sairauden lääkitystä lisättiin, kun se ei ihan täysin ollut kunnossa (huomattiin labroissa). Asia voi olla myös jostain pienestä kiinni, en tiedä johtuiko näistä, että kolmas kerta onnistui. Itselläni oli ainakin jo se asenne, että kai on pakko kestää se kolmaskin keskenmeno, jotta pääsee kunnallisella tutkimuksiin. Ilman empaattista gyneä, en olisi uskaltanut yrittää näin nopeasti uudelleen. Tsemppiä raskaaseen aikaan ja ota aikasi suruun.

ambrosia85: onpa ihana kuulla, että olet saanut hyviä uutisia ja muutekin kuulostaa hyvältä :).

alien_1: suuren suuret onnittelut!! :)

hepeli: onnittelut plussasta!

Pölö: voimia loppumetreille!

Minalo: sinullakaan ei enää paljon ole jäljellä! :)

(.) Olen enemmän siirtynyt facebookin puolelle joulukuisissa, joten täällä käyminen on jäänyt paljon vähemmälle. Täällä vatsa kasvaa (napa jo selkeesti pienentynyt) ja potkut ovat alkaneet tuntumaan. Viikko sitten neuvolassa kaikki oli oikein hyvin. Edelleen dopplerilla kuuntelen usein Pikkuisen sykkeitä, mutta alun paniikki on helpottanut. Olen välillä niin hämilläni ja epäuskoinen tästä. Rakenneultra on reilu kolmen viikon päästä. Enää pari viikkoa, niin olen seuraavassa etapissani eli puolessa välissä ja enää reilu 6 viikkoa, niin Pikkuisella olisi jo jotain mahdollisuuksia selviytyä tässä maailmassakin. Nyt aion kuitenkin nauttia kesästä ja matkustella :).

Rv 17+4
 
Niin siinä nyt kuulkaa kävi, että meidän pieni iso poika syntyi sektiolla eilen 27.6. rv:lla 33+3 mitoin 3380g ja 49cm! :heart: Lupaan myöhemmin tulla kertomaan yksityiskohtaisemmin kaikesta. Nyt en kännykällä jaksa näpyttää. Sektio meni hyvin ja minulla vointi on oikein mainio. Poika oli viikkoihin nähden erittäin virkeä ja hyvävointinen. Itse hengittää omilla keuhkoillaan, on saanut maitoa nenämahaletkun kautta, syö mielellään tuttia..on siis hoidossa vastasyntyneiden teholla. Tänään pääsen häntä ensimmäistä kertaa katsomaan. Luultavasti saan sylitelläkin! :heart: Kyllä olo on onnellinen nytten. :)
 
Oiiiiii!!!! Onnea Minalo:flower: :flower: :heart: Potrasta poikaa siis kasvattelit, kun noilla viikoilla ja painoa sopivasti kertynyt :) En ois aivan heti arvannut että ehdiit mua ennen :) Mutta oikein ihania vauvan tuoksuisia päiviä sinulle! Palsta tarvinnee uuden päivittäjän :D
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki, tulisin varovaisesti takaisin tänne.

Olen nyt neljättä kertaa raskaana reilun vuoden sisään, eli tosiaan minulla(kin) on vähän synkeä menneisyys näiden raskauksien kanssa. Yksi onnistunut raskauskin on onneksi takana.

Oltiin menossa jo hoitoihin, testit ehdittiin ottaa (niissä ei mitään löytynyt) ja päätettiin sitten ettei enää kesällä ehkäistä. Viimeisin km oli maaliskuussa, jonka jälkeen ei olla yritetty. Nyt sitten tärppäsi ekasta kerrasta ja juhannuksena tein plussatestin. Nyt olisi ovulaation mukaan menossa 5+3 ja eilen pärähti 3+ digitestiin ja neuvolan ajattelin tänään varata. Oireitakin on. Varhaisultra on 18.7. kunnallisella, jossa katsotaan muutenkin seuranta kuntoon.

Hyytymistekijät on siis polilta puhelimeen vastanneen ja lääkräisä konsultoineen kätilön mukaan kunnossa. Silti harkitsin hetken minidisperinien aloittamista,sillä monet kai niitä käyttää silti... Lääkärin mukaan mitään ei kuitenkaan ennen ultraa kannata eikä voi tehdä, että ehkä sitten vaan odottelen.. ja odottelen.

No, ainakin tärppää nykyään tosi helposti. :eek:

t. Mäkimeirami/31 v./KM 6/11, KM 6/13, KKM 11/13, KKM 3/14/ 2. lapsi/ ? /
Laskettu aika olis oviksen mukaan laskettuna 28.2.
 
Onnea Minalo hirmuisesti!! :) :flower:

Mäkimeirami: tervetuloa tälle puolelle!

Evaparadise: Voi miten hieno juttu :). Sinulle todella toivon onnistunutta raskautta.

(.) Muutaman päivän vauva ollut todella aktiivinen :heart:, tänään taas vähän rauhallisempi. On niin ihana tuntea vauvan liikkeitä ja potkuja :). Ollaan vähän alettu tutustumaan vaunuviidakkoon ja enää reilu kaksi viikkoa ultraan.

rv 18+5
 
Onnea MiNalo ja muutkin jakautuneet.
Täällä on melko kiireistä ollut uuden yrityksen ja vauvan tulon jälkeen :)
Elikkä siis Poikavauva syntyi 19.6 klo 5.52 rv 39+6. Painoa oli 3530g, ja pituus 51,5cm, py 34cm
Synnytys meni hyvin, ja oli melko nopea näin ensikertalaiseksi. Vesien menosta 7 tuntia. Ponnistusvaihe kesti 18minuuttia. Synnytyksestä jäi hyvä mieli, ja ilokaasun voimin ponnistelin vauvan maailmaan. Kaikista ihanin ja suloisin olento ikinä. Kaikki sujuu hyvin, oltiin jo Kalajoellakin 3 päivää viime viikonloppuna koko perheen voimin. Nukkuu yöllä 5 tunnin pätkiä, ja on muutenkin kovin tyytyväinen olento.. Tänään kävi neuvolan täti kun pätkä 18 päivän ikäinen, ja painoa oli jo 4100g, ja 55cm pitkä..
 

Yhteistyössä