<3 Keskenmenon jälkeen plussanneet SYYSKUUSSA<3

MLL
Alisa Rovaniemellä tarjotaan normaalisti niskapoimu ja rakenne, jos on raskaudenkestossa jotain epäselvyyttä jne. niin terveyskeskuksessa on ultra jolla neuvolantäti tarvittaessa määrittää raskaudenkeston. Mulla sitten oli niin ihana neuvola täti, että pääsin alkuraskauden ultraan rv9 kun kerroin peloistani ja vähän taustoja. Sitten oli toi niskapoimu rv 13. Sielä niskapoimussa oli taas aivan ihana kätilö, joka oli tosi huolehtivainen ja kysyi haluttaisiinko päästä ennen rakenneultraa tarkistuttamaan että kaikki ok, tietty halutaan ja se on nyt sitten rv 17. Meillä edellinen pieni kuoli rv 21 ja ruumiinavauksessa puuttui toinen munuainen, että varmaan sitten sen takia noita rakenteita tarkistellaan jo tuossa rv 17. Vaikka eihän sitä mitään voida tehdä jos jokin on pielessä, mutta silti :ashamed: Mulla on sattunut tosi ihania ihmisiä matkanvarrelle ja kiitos heidän, tää uusi raskaus on tuntunu melko helpolta. Pelkopoliakin kätilö tarjosi, mutta ainakaan vielä en koe tarvetta. Toivottavasti sulla jatkuu raskaus onnellisesti, ainakin arvot oli hienosti noussut! :) Kirjotimpas nyt tyhmästi noi viikot, ne menee siis niin että rv9=8+jotain, saadaan tästä mahollisimman epäselvä selostus :D

Pahoittelut Unnukalle :hug:
Onnitelut muksuja 3 :flower:

Viime yönä näin unta, että tämäkin pieni meni kesken :( Olin niin syvässä unessa, että ihan säikähdin hereille ja vähän aikaa piti kelailla, ennenkuin hoksasin kaiken olevan unta. Voi sitten sitä helpotusta..Hetkeksi vielä vajosin miettimään synkkiä, että mitä jos, mutta sitten karistin sellaset ajatukset. Se JOS tuntuu yhtä pahalta oli sitä miettinyt etukäteen tai ei :( Tää uni varmaan johtu siitä kun kertailin viime marraskuun sairaala-aikaa, hyi kun vieläkin tulee ihan kyynel silmään. Nyt tommoset ajatukset pois päivänvalosta ja iloisempaan asiaan..POKS!POKS! :D

MLL :heart: mainio rakas pieni mötkylä 15+0
 
Unnukalle voima :hug: vielä tätäkin kautta. Tuo on kyllä semmoinen tilanne ettei kellekään tahtois montaa km:a peräjälkeen. Jaksamista.

On: mulla on nyt viimeset kaks yötä menny valvoessa. Asiat painaa ja millonkas niitä muulloin joutais miettimään kun yöllä. :/ Öisin ne jutut tuntuu vielä tuhat kertaa raskaammilta...
Pitäis vaan yrittää päivä kerrallaan, ja nauttia raskaudesta. Mikä siinä on kun ei vaan pysty. :headwall:

Adelade 7+6
 
Unnukalle pahoittelut, itselläkin oli ne kaksi keskenmenoa putkeen, kyllä se kirpasee....

Dadalla rupee olemaan synnytys lähellä, voi kun ois mullakin... Mitään enteitä ei ole.

Tulee kun on valmis ja tolleen.....

:heart: :heart: :heart: :heart:
 
Unnukka: Voimia ja pahoitteluni!! :hug:
muksuja3: Onnittelut ja tervetuloa :flower:

Täällä edelleen flunssassa mutta nähtävästi helpottamaan päin, ei tartte enää koko ajan juosta niistää nenää, päätä ei särje, enkä yöllä heränny kertaakaan :D
mun aika tuntuu kuluvan sohvalla maatessa, mut onhan toi flunssa ihan hyvä tekosyy laiskottelulle eikö? :D
Oon katellu tänään tota mun sairaalakassia..ja mietin kuumeisesti puuttuuko sieltä jotain. :whistle:
olikohan jossaki listaa mitä kannattaa ottaa mukaan?
Tiettekös muuten, mä tajusin tänään että olen kokonaan unohtanut hommata imetysliivit :headwall: ..kuinka välttämättömät ne sitten on?






dada 39+3..enää 2 yötä :eek: :eek:
 
unnukalle voimahalirutistus! :hug: ja kuten moni muukin jo todennut ettei noita keskenmenoja kyllä kenellekään ainakaan useita peräkkäin soisi, yhdessäkin on jo taistelemisensa.. :(


omissa oloissa ei muutoksia, väsyttää vaan 24/7.. huoh..


kellis ja kyytiläinen 12+2
 
huoh.. tänään taas neuvolas käyty ja oikein kahteen kertaan.. eli siis viime to ei kuulunu sydän äänet eikä tänäänkään 10min etsimisen jälkeen edelleenkään saatu kuulumaan. neuvolatädin kans sovittii et tuun perjantaina uudestaan ultraan. mut sitten se soittikin perään että koittaa ite ultrata tänään..

sielä se pikkuinen onneksi heilu mut minkä ihmeen takii ei sydän äänet kuulu :O ultraakin se pikkuinen yritti mennä karkuun ei ainakaan epäilystä mikä sen lempi leikki on :D:D ja sit se neuvola täti sano et nyt saadaan hyvä kuva kun POJAN nenäkin näkyy tossa.. mut ei kai sitä viel voi nähä kumpi siel on..

Nanakuu ja piilosleikkijä 13+3

muoks: anteeks pelkästä omastanavasta :ashamed:
 
Unnukalle isoja lohtu :hug: ! Pahoittelut menetyksestäsi. :'( Toivon todellakin että pian tulet takaisin hyvällä onnella, kenellekkään en soisi montaa menetystä peräkkäin. :hug:

muksuja 3. Tervetuloa ja onnittelut plussasta!! Haluatko jo listalle? :flower: :flower:


Huh, dadan päivät sen kun hupenee!! Kyllä mä olin tyytyväinen että olin ostanut valmiiksi imetysliivit. Ostin ensin ihan vain H&M:n trikoiset liivit jota oli kiva käyttää öisin ja niihin mahtui mukavasti. Sitten vasta kun maidon nousu oli tasaantunut niin ostin paremmat ja tukevammat liivit.
Niitä trikoisia kannattaa ostaa ainakin kahdet kappaleet koska aluksi maitoa tuntui pursuvan joka paikasta ja rintsikat oli vähän väliä märkänä yölläkin jos liivinsuoja oli huonosti, niin oli kiva että sai aina vaihtaa kuivat päälle.
Mutta tosiaan suosittelen ekaksi ostamaan vaan sellaiset mitä sitten käytät öisinkin, ne ovat mukavat ja pehmeät kun tissit voi olla aluksi tosi kipeät ja arat.

Edelleen hyvin väsynyt Vernis ja Baby-J rv 26+6 :heart:
 
Munkin on kyllä nyt pakko dadalle kommentoida, että kyllä ne liivit ovat tarpeelliset, jos meinaat imettää. Ja ei siellä sairaalassa vissiin vaihtoehtoja ole? Ellet sitten ole ajatellut olla kokonaan ilman liivejä...? Normitissiliiveillä siinä ei ole mitään järkeä.

Mä ite bongasin, että Prismaankin oli tullut sellasia LAFFAM-merkkisiä halpoja liivejä, ostin yhdet ja ne nyt tuntui ihan kohtalaisilta. Maksoivat 14,90, eli ei paha. Noissa liiveissä oli vielä se tissiaukko sellanen kolmiomallinen, joskus mulla on ollut sellaset sivusta avonaiset. Sellasten kanssa ku nukkuu ni meinaa tissit pudota ulos. Paitsi ehkä joo, siis mulla on d-kuppi, voi olla ettei pienempien ja nätimpien kanssa oo niin vaikeeta.

Mutta siis ehdottomasti kannattaa vielä käydä ostamassa edes yhdet liivit ensihätään!!!

:xmas: :xmas:
 
MLL
Marjutti kyllähän se hirvee oli ja on vieläkin kun muistelee. Se mua ihmetyttä ja *ituttaa kun lueskelee miten erilailla on monia kohdeltu. Siis jätetty moneksi päiväksi epätietoisuuteen vuotojen kanssa tai muuten suhtaudutaan kylmästi pelkoihin :( Saa olla onnellinen, että itelle on sattunu ymmärtäviä ja inhimillisiä hoitoalan ihmisiä vastaan, se saa mut itekkin pyrkimään siihen kun opiskelen alaa :)

nanakuulla on ollu taas kauhun hetkiä, onneksi tilanne selvisi parhain päin :)

Mua ihan jänskättää Dadan puolesta, ihanaa kun käyt niin tiiviiseen täälä kirjottelemassa. Saa itellekkin uusia mietinnän aiheita tulevaisuutta varten, ees mitään imetyksiä ehtiny ajatella :D Mitkä viikot woodoolla on menossa? Eikö mulla vaan sattunu silmään..
 
MLL: juu, katos mä kiusaan teitä olemassaolollani ja kummilla ongelmillani tämän pari päivää tiiviisti, kun kert vielä voin :LOL:
woodoo: nii kai se jotkut edulliset olis sit mentävä huomenna ostamaan.. miten ihminen voi unohtaa aatella tommosta asiaa :ashamed: :LOL:


Dada
 
Taidanpa minäkin tulla jännäilemään tänne... Plussaus eilen (ja varmistus vielä tänään aamulla), laskurien mukaan rv 5+1, tosin perustuu omaan arvaukseen normaalia myöhäisemmästä oviksesta, voisi olla myös 6+0 mahdollisesti? Kaikki on niin uutta ettei näitä oikein vielä osaa edes laskea. Laskettu aika menis siis jonnekin toukokuun loppupuolelle.
Ensimmäistä pientä toivotaan kovasti, ihka eka raskaus meni kesken 5/09, silloin taidettiin olla jotain 6+jotain. Ensi viikon keskiviikolle varattuna omalta gyneltä ultra, josko siellä saisi edes jotain varmistusta asiaan... Ei tässä uskalla vielä ollenkaan iloita, ihan toiset fiilikset kuin viimeksi plussan jälkeen. Nyt vaan tuntuu että aika mataa.
 
Merkkailen, hengissä ollaan ja poksutaan.

On ollu niin huonoa vointia tässä tää koko viikko ja oikeestaan viimenen 3 viikkoa menny sellasessa pahoinvoinnin ja väsymyksen horroksessa, et lähinnä oon kirjotellu tuonne "omaan" pinoon.

Nyt ei vain oikein ajatus luista, oltu uimahallissa pojan kanssa, kun kerrankin oli hyvä olo, mut ei sitä nyt kauaa kestäny...
Pahoittelut Unnukalle, tiiän miltä toi tuntuu, vähän liiankin hyvin.

Ja hirrrmusesti onnea kaikille hyviä uutisia saaneille ultrassa. Ens maanantaina onki sit mun vuoro, käyn neuvolassa ja samalla ultrataan mikäli ei ääniä kuulu dopplerilla.

Mut nyt sänky kutsuu, ei se auta...On tää väsy kyllä yhen laista...

buam 9+0
 
Kotona ollaan taas ja yhtenä kappaleena edelleen :heart: eli älkää enää olko kovin huolissanne :D

Synnytystä on estelty urakalla, ja onneks onnistuttu. Nyt ei enää estellä, eli tilanne etenee omalla painollaan. Kanavaa on 1 cm jäljellä ja sormelle auki, vauvan pää on tuolla ERITTÄIN alhaalla.

H ja Ella 31+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Unnukalle isoja lohtu :hug: ! Pahoittelut menetyksestäsi. :'( Toivon todellakin että pian tulet takaisin hyvällä onnella, kenellekkään en soisi montaa menetystä peräkkäin. :hug:

muksuja 3. Tervetuloa ja onnittelut plussasta!! Haluatko jo listalle? :flower: :flower:


Huh, dadan päivät sen kun hupenee!! Kyllä mä olin tyytyväinen että olin ostanut valmiiksi imetysliivit. Ostin ensin ihan vain H&M:n trikoiset liivit jota oli kiva käyttää öisin ja niihin mahtui mukavasti. Sitten vasta kun maidon nousu oli tasaantunut niin ostin paremmat ja tukevammat liivit.
Niitä trikoisia kannattaa ostaa ainakin kahdet kappaleet koska aluksi maitoa tuntui pursuvan joka paikasta ja rintsikat oli vähän väliä märkänä yölläkin jos liivinsuoja oli huonosti, niin oli kiva että sai aina vaihtaa kuivat päälle.
Mutta tosiaan suosittelen ekaksi ostamaan vaan sellaiset mitä sitten käytät öisinkin, ne ovat mukavat ja pehmeät kun tissit voi olla aluksi tosi kipeät ja arat.

Edelleen hyvin väsynyt Vernis ja Baby-J rv 26+6 :heart:

kiitos, =) olen varovaisesti onnellinen...kun pelottaa niin kovin,jos kesken menee ,taas...mutta..uskaltaiskohan jo listalle..?ois kyll ihana kuumeilla ja odottaa kanssanne jo nyt :D =) :flower:
 
Huih!! Mua jo oikein kouras jännitys mahan pohjasta Harhiksen vuoksi!! Mutta tosi kivaa kuulla että yhdessä koossa edelleen olet! :D No nyt on ainakin hyvät viikot jo sulla kasassa jos Ella-tyttönen päättää syntyä, mutta aina jokainen lisäpäivä on tietenkin plussaa. :)

riiriille tervetuloa ja onnittelut plussasta!! :flower: Tietoja tuonne listalle saa antaa kun siltä tuntuu :saint: Eli la ja muut jutut, ohjeet löytyy sieltä. :saint:

Vernis ja B-J joka potkii vimmatusti :D
 
MLL
Dada tai miksei muutkin, kelle on jo äippäpakkaus tullu (jos ootte ottanu), kertokaas millanen se haalari on? Onko se sellanen paksu talvihaalari vai ohuempi? Et tarkenisko vauva siinä kovemmilla pakkasilla, tietty vaunuissahan on peitot sun muut..Siis tarviiko sen lisäksi olla paksumpi haalari? Oon jostain lueskellu, että noi äitiyspakkauksen vaatteet oisi vähän isompia kun normit, pitääkö paikkansa? Kun siinä näyttää 60 cm potkareitaki olevan kolmet, et tarvisko ees välttämättä hommailla. Koitan täälä pähkäillä, että mitä vaatetta sitä ostaisi tai sanoisi että tarvii, jos ja kun joku kyselee.
 
Unnukka Voi ei :'( Olen niiin pahoillani :hug: Lämmin halaus suuren surun keskellä :hug:

muksuja3 Tervetuloa :wave:

Talvicci Kiitos! :D

MLL Ok, sulla kyllä sattunut ihanaa ja ymmärtäväistä hoitohenkilökuntaa matkan varrelle :) Ite muutin noin vuos sitten pois rovaniemeltä, olin siellä opiskelemassa :D

Adelade Tuttu tunne! :hug: Tänäänkin kerroin yhdelle kaverille tästä raskaudesta (muille en kerro vielä aikoihin), niin kovasti vain painotin sanaa JOS kaikki menee hyvin jne...... :ashamed:

Nanakuu Hui, hurjaa, kun ei sydänäänet kuulu :eek: Onneks pääsit heti ultraan, jossa katsottiin, että kaikki on hyvin :hug:

Riirii Tervetuloa :wave: Meillä lähes sama laskettuaika :D :heart: Onko vielä mitään oireita?

Harhikselle Tsemppi ja voima hali :hug:

Gyne halus ultrata mut jo ens tiistaina ja sillon vasta 5+6.. Hieman jhurjaa mennä noin aikaisin. Viimeksi syke löytyi 6+, mutta en silti olis halunnu mennä nyt noin aikasin. Olisin halunnu ootella sinne viikolle 7 tai 8.. No ei auta..
 
Kiva kuulla, että harhiksella kaikki hyvin, onneksi joka päivä on parempi ja alkaa noita viikkojakin olemaan!!!! Jos se vielä hetken jaksais pysyä....

Mä itsehän siis alan olemaan yliaikainen, kohta tulee ruumisauto ja lakasee raadon pois. :)

Koska kaksi edellistä ovat tulleet etuajassa ni jotenkin luulin, että tää ois tullu jo, mutta sen siitä saa. Vielä voi mennä lähemmäs kaksikin viikkoa, tässähän kärvistelen. Eikä mulla oikeesti hätää ole, kunhan valitan kun ei muutakaan tekemistä ole.

Tosin, tänä aamuna (ihanaa lima-analyysiä tulossa, jee) tuli jo normaali megalimojen keskellä lievää veriviirua. Vois sanoa, että lähempänä on synnytys ku eilen. :D. Ekassa alko viiruina, seuraavana yönä tuli pari tippaa lapsivettä ja viikko siitä sitten lopulta käynnistettiin ku ei alkanu tulemaan. Eli eipä toi verijojokaan mitään oikeasti kerro.

Tsemppiä kaikille!!!

wrv40+ :xmas: :xmas:
 
MLL
Woodoo eikö se niin mee että useempi synnytys takana niin nopeutuu toiminta..ehkä sulla on vielä toivoa, että jos limatulppa tuli niin alkaisi parissa päivässä jotain tapahtua, tosiasiahan se taitaa olla ettei vauva enää montaa viikkoa sun masussa mahdu olemaan :) Hope so! Uskon että tylsää on ja malttamattomana jo odottelee pientä saapuvaksi. Toivottelen sut jo valmiiksi tervemenneeksi, jos ei muuten vaikka ehdikkään :)

Täälä aamulla saatiin taas ihania pikku muksasuja kun kahvia laittelin tulemaan, outoa kun liikkeet tuntuu ainóastaan kun olen pysty asennossa, istuallaan tai seisaallaan, makuulta en ole vielä yhtään tuntenu, vaikka kuinka oon "tunnustellu" :D

MLL :heart: 15+1
 
unnukalle voimia :hug:

Onnittelut uusille plussanneille!

Woodoolla alkaa olla jännät paikat, suppareita sinne :whistle:

Ja Dadalla päivät vähenee ;)

Kiva kuulla että Harhis on vielä yhtenä kappaleena, toivottavasti vielä hetken pieni malttaisi olla masussa.

(.) POKS 37+0!
Eilen oli neuvola, muuten kaikki ok, mutta edelleen verenpaine koholla ja pissassa proteiinit hieman +. Jatkan kotona verenpaineen mittailua ja nyt sain myös tikkuja että pitää parin päivän välein pissakin kotona katsoa..
Jomottelut alapäässä jatkuu, nyt ei ihan niin paljon ole supistellut, vaikka niitä suppareita just jo toivois..
No luultavasti mulla kolmen viikon päästä samat oltavat kuin Woodoolla, eli yliajan tämä varmasti kuitenkin loppujen lopuksi menee..

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!
Jos lähtis siivoileen, jos siitä olis vaikka apua..
T:Rouva ja masukki
 

Yhteistyössä