3 kk vanha yökylässä?

ei oo totta..tämmöseksi menee näköjään ainavaan useempi keskustelu.mutta itse en oo vielä lasta laittanu yö kylään.tyttö on kohta 7kk.mutta ollaan miehen kanssa käyty yhessä ulkona ja kaupassa niin että tyttö ollu mummolassa tai mummo ja pappa meillä ja meidän kohdalla se on toiminut hyvin :D
 
Voi hyvä jumala sentään kun näitä kirjoituksia lukee. Miksi ei voisi viedä
3 kk:n ikäistä yöksi hoitoon. Vai onko se että, ei voi viedä hoitoon yhdeksi yöksi joskus joku hyvän äitiyden mitta. Itse olen vienyt n. 1.5 kk ikäisen pojan yökylään ilman mitään omantunnon tuskia. Siitä alkaen on ollut epämääräisen säännöllisesti hoidossa mummolassa missä nyt on hoidossa, kun olen töissä. Poika on nyt 1,5 kk. En ole havainnut mitään negatiivista päinvastoin positiivista. Ei vierasta vieraita ihmisiä ja on sosiaalinen kaveri. Ei todellakaan ole kärsinyt siitä.
Olen nähnyt muutaman tapauksen, jotka ovat olleet vain kotona äidin ja isin kanssa ja ei ole annettu edes vuoden ikäisenä hoitoon. Ovat olleet tosi tosi vaikeita, kun ei äiti sitten voikaan lähteä mihinkään kun ovat halunneet.
Kuulkas nyt täydellisyyttä hakevat mammat älkää moralisoika ketään.
Ette tiedä kenenkään taustaa.
Olen valmis jatkamaa aisiasta keskustelua.

:attn: :attn: :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ski:
Itse olen vienyt n. 1.5 kk ikäisen pojan yökylään ilman mitään omantunnon tuskia. Siitä alkaen on ollut epämääräisen säännöllisesti hoidossa mummolassa missä nyt on hoidossa, kun olen töissä. Poika on nyt 1,5 kk. En ole havainnut mitään negatiivista päinvastoin positiivista. Ei vierasta vieraita ihmisiä ja on sosiaalinen kaveri. Ei todellakaan ole kärsinyt siitä.
Olen nähnyt muutaman tapauksen, jotka ovat olleet vain kotona äidin ja isin kanssa ja ei ole annettu edes vuoden ikäisenä hoitoon. Ovat olleet tosi tosi vaikeita, kun ei äiti sitten voikaan lähteä mihinkään kun ovat halunneet.
Kuulkas nyt täydellisyyttä hakevat mammat älkää moralisoika ketään.
Ette tiedä kenenkään taustaa.
Olen valmis jatkamaa aisiasta keskustelua.

:attn: :attn: :attn:
Taitaa olla provoa tämäkin ski:n kirjoitus. 1,5 kk:n ikäinen...tosi sosiaalinen... :LOL: Ei voi olla totta!!! :headwall: Ja on varmaan tosi "hankalia" tapauksia nämä alle 1-vuotiaat jotka eivät ole olleet muualla yökylässä...

Mitenköhän on mahdollista antaa hoitoon 3 kk:n ikäinen täysimetyksellä oleva, joka ei huoli tuttipulloa...Ei kannata ottaa niin tosissaan noita ski:n juttuja, taitaa meinaan olla diabetes sotkenut pään, ainakin vastauksista päätellen.

Tässä muita nim. ski:n vastauksia muilta palstoilta:

Taaperot palstalla kysymys: Pian 1v,nukkuun omaan vai siskon huoneeseen?
ski: omaan

Taaperot palstalla kysyttiin kenelle Toinen lapsi tulossa!
ski: Onneksi ei ole tulossa jumalan kiitos mies pihtaa.

Kuinka paljon muut äidit harrastaa liikuntaa viikossa?
ski: ei yhtään kaljaa vedetään

Minkä ikäisenä ekat hampaat??
ski: hampaat oli jo syntyessä kaikki

Seksi-osiossa kysymys: Koetko vääräksi jos toinen ei halua?
ski: ei kun takapuoleen vaan tökkimään

Missä tavata muita äitejä?
ski: paikallinen kapakka...

Eli vastauksista näkee, että kyseessä aika herjaa heittävä kaveri tämä ski!

:whistle:
 
Niinpä niin, on niitä muitakin sävyjä kuin musta ja valkoinen. Enkä usko minäkään että kenenkään tähän ketjuun kirjoittaneiden vauvoja on puutteellisesti rakastettu tai huonosti hoidettu. Sen sijaan todella loukkaavasti on osattu kyllä kirjoittaa toisista äideistä. Sekin kyllä kertoo ihmisestä aika paljon.

Oma vauvani on nyt 5,5 kk eikä ole ollut yökylässä, eikä tällä hetkellä ole näkyvissä tarvetta yökyläilylle ilman vanhempia lähitulevaisuudessa. En keksi mitään syytä, miksi haluaisin olla yön erossa vauvastani. Mutta tämä koskee vain minua.

 
"...Ei kannata ottaa niin tosissaan noita ski:n juttuja, taitaa meinaan olla diabetes sotkenut pään, ainakin vastauksista päätellen."

Olepa ystävällinen ja selitä että miten saat diabeteksen liittymään tähän juttuun millään tavalla.
Todella typerästi kirjotit! Miten ihmeessä diabetes sotkee pään? Vai onko sulla jotain diabeetikkoja vastaan?

Tottahan se on että noi skin vastaukset on naurettavia mut niin oli toi sunkin!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja RäsyNukke:
"...Ei kannata ottaa niin tosissaan noita ski:n juttuja, taitaa meinaan olla diabetes sotkenut pään, ainakin vastauksista päätellen."

Olepa ystävällinen ja selitä että miten saat diabeteksen liittymään tähän juttuun millään tavalla.
Todella typerästi kirjotit! Miten ihmeessä diabetes sotkee pään? Vai onko sulla jotain diabeetikkoja vastaan?

Tottahan se on että noi skin vastaukset on naurettavia mut niin oli toi sunkin!!!
No, anteeksi "typerä" vastaukseni, on vain kokemuksia diabeetikoista sukulaisina ja asiakkaina ja siitä mitä hypoglykemia tekee ajatusmaailmalle/aivoille. Hypoglykeemisen ihmisen suusta voi odottaa mitä vaan...Esim. tätini (I-tyypin diabetes) suusta pomppaa aina ties mitä sammakoita, kun hänellä on veresokeri laskenut tietylle tasolle, itse ei tätä huomaa mutta me omaiset kyllä.

En tarkoittanut loukata mitenkään diabeetikkoja ihmisinä, tarkoitin vain, että hypoglykeemisena voi varmasti myös kirjoitella mitä sattuu... :ashamed:
 
rouvaäiti
Ette voi olla tosissanne...
Harvoin löytää luettavaksi mitään näin huvittavaa. Isot ihmiset, ei uskois että kyseessä on palsta, jolta useimmat käyttäjät hakee vertaistukea... tästä tekstistä tuntuu tuki olevan kaukana.

Jokainen taaplaa tyylillään. Mikä sopii yhdessä perheessä ei välttämättä sovi toisessa.

Itse en raaskisi pientä vauvaa jättää, vaikka toisinaan ehkä haluaisinkin. Toisaalta eipä ole lähellä ketään kenelle jättää, joten koko ajatus on täysin teoreettinen, eikä sitä kannata pohtia.
 
:LOL: voi voi mihin kaikki alkaneet keskustelut melkeinpä aina johtaa...kauhee kissa tappelu kuka on huono ja kuka hyvä... :whistle: jep.

Ja muuten pakko kommentoida tuohon että aina pitäis olla toinen vanhempi lapsen kanssa..kertokaapas miten sitten yh:n pitäis toimia?Kun ei oo sitä toista vanhempaa? Ja täälä muuten poika menossa kuun lopussa toisen kerran yökylään,ikää silloin n.5kk =)
 
Ei millään pahalla, mutta on aika naurettavaa touhua täällä! Kaikki toistensa kurkuissa kiinni.

Mä luulen, että kaikki ovat ihan hyviä äitejä omilleen veipä hoitoon yöksi tai eivät. Jos toinen haluaa viedä, niin millä oikeudella haukkuu sellaista. Tai toisinpäin.

Ihan alkuperäiseen asiaan palatakseni. Meillä tämä äippä lähtee laivalle kavereiden kanssa joskus pääsiäisen aikaan (siis luultavasti). Isukki on silloin isyyslomalla, joten voin "rauhassa" jättää pojat yhdessä kotiin. Meidän 4 kk ei ole edes tissillä, joten kaipa ne pärjää. Ja onhan toi mummi tossa 50 metrin päässä, jos isi ei pärjää lapsensa kanssa yhtä tai kahta yötä. Mummille voisin jättääkin yhdeksi yöksi lapsen ihan koska tahansa, mutta tarvetta ei ole vielä ilmestynyt.
Enemmän mä mietin, että mitenkähän äippä pärjää olla erossa :LOL: :LOL:
 
Kirsuli Tulipahan vaan mieleen, että voisiko sinne risteilylle ottaa jonkun tutun hoitamaan teidän beibiä. Jos ette siis anoppia sinne mukaan halua :whistle: Siinä tapauksessa ei tarvitsisi olla koko vuorokautta vauvasta erossa, mutta pääsisitte kuitenkin reissuun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yksäiti84:
:LOL: voi voi mihin kaikki alkaneet keskustelut melkeinpä aina johtaa...kauhee kissa tappelu kuka on huono ja kuka hyvä... :whistle: jep.

Ja muuten pakko kommentoida tuohon että aina pitäis olla toinen vanhempi lapsen kanssa..kertokaapas miten sitten yh:n pitäis toimia?Kun ei oo sitä toista vanhempaa? Ja täälä muuten poika menossa kuun lopussa toisen kerran yökylään,ikää silloin n.5kk =)
No luonnollisesti jos isä ei oo kuvioissa niin silloinhan se pitää ite lapsi hoitaa,sanoohan sen järkikin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Alkuperäinen kirjoittaja yksäiti84:
:LOL: voi voi mihin kaikki alkaneet keskustelut melkeinpä aina johtaa...kauhee kissa tappelu kuka on huono ja kuka hyvä... :whistle: jep.

Ja muuten pakko kommentoida tuohon että aina pitäis olla toinen vanhempi lapsen kanssa..kertokaapas miten sitten yh:n pitäis toimia?Kun ei oo sitä toista vanhempaa? Ja täälä muuten poika menossa kuun lopussa toisen kerran yökylään,ikää silloin n.5kk =)
No luonnollisesti jos isä ei oo kuvioissa niin silloinhan se pitää ite lapsi hoitaa,sanoohan sen järkikin..
Miimari-84 Kysyiköhän yksäiti84 tuota... :whistle: Vai tarkoitatko että yh-äiti ei mihinkään saisi mennä?

Antaakaa armoa toisillenne ja lopettakaa tuo mollaaminen. Eiköhän jokainen äiti pyri toimimaan lapsensa parhaaksi. Ja ennen kaikkea ei se oma tapa toimia ole aina se ainoa oikea tapa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja MaMa74:
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Alkuperäinen kirjoittaja yksäiti84:
:LOL: voi voi mihin kaikki alkaneet keskustelut melkeinpä aina johtaa...kauhee kissa tappelu kuka on huono ja kuka hyvä... :whistle: jep.

Ja muuten pakko kommentoida tuohon että aina pitäis olla toinen vanhempi lapsen kanssa..kertokaapas miten sitten yh:n pitäis toimia?Kun ei oo sitä toista vanhempaa? Ja täälä muuten poika menossa kuun lopussa toisen kerran yökylään,ikää silloin n.5kk =)
No luonnollisesti jos isä ei oo kuvioissa niin silloinhan se pitää ite lapsi hoitaa,sanoohan sen järkikin..
Miimari-84 Kysyiköhän yksäiti84 tuota... :whistle: Vai tarkoitatko että yh-äiti ei mihinkään saisi mennä?

Antaakaa armoa toisillenne ja lopettakaa tuo mollaaminen. Eiköhän jokainen äiti pyri toimimaan lapsensa parhaaksi. Ja ennen kaikkea ei se oma tapa toimia ole aina se ainoa oikea tapa :D
Tottakai saa mennä minne haluaa,elokuviin ym kunhan ei mitään isoja aikoja(tunti tolkulla)luuhaa. Mutta sitä en sulata että noin pieni on pakko viiä yökylään,ellei sitten oo ihan oikeasti pakko jos on uupumista tai muuta ettei äiti yksinkertaisesti jaksa jos on väsynyt jne.Ihan huvikseen noin pienen hoitoon vieminen on minusta äärimmäisen ääliömäistä.Kyllä parisuhteen pitäis oikeastikkin kestää yks vauva jos ei kestä niin huono on suhde,ei muuta voi sanoa..

 
En jaksanut lukea kaikkia kommentteja, mutta meidän 8kkn ikäinen ei ole ollut yöhoidossa enkä olis voinut antaakaan olla imetyksen takia, mutta olisin onnellinen, jos olisi joku ihminen, jolle voisi antaa hoitoon yöksi! Isälle voi joo, mutta meillä ei ole ketään muuta, joka olisi tarjonnut apua. Joten olkaa te onnellisia, joilla sellaisia läheisiä löytyy!!!
 
Tästä ketjusta on tullu ihan naurettava kaikkineen syytöksineen päivineen ja tuskin se on ollut alunperin tarkoituksena :eek:
Mutta oma mielipiteeni on se, että eiköhän tämäkin asia ole jokaisen oma asia viekö 3kk lasta (tai minkäikäistä tahansa) hoitoon vai ei. Tietenkään imettävälle se ei ole kovin mukavaa pidemmäksi aikaa viedä, mutta kaikkihan ei imetä (syystä tai toisesta, sekin on ok!) ja silloin hoitoon vieminen on huomattavasti helpompaa.
Jos joku lapsensa hoitoon vie, se tuskin heti tarkoittaa sitä etteikö lapsesta välittäisi tms. mutta toisinaan voi olla pakkokin viedä lapsi hoitoon jos todellakin sellaisia menoja vanhemmalla/vanhemmilla on.
Relatkaa vähän!
 
Miimari, tuosta siis ymmärtäisin sen että jos sattuu olemaan yksinhuoltaja syystä tai toisesta,täytyis lapsen kanssa olla 24/7...mutta parillisille on sallittu lapsesta erossa oleminen.
=) no kukin tyylillään...koittakaapas olla lapsen kanssa 24/7 niin että ette oikeasti käy edes kaupassa koskaan ilman lasta.

Mutta tsemppiä kaikille,jokainen hoitaa tyylillään ja hattua nostan niille jotka OIKEASTI jaksavat olla vauvan kanssa 24 tuntia vuorokaudessa joka päivä monta kuukautta. Mä tarvin itse kyllä välillä muutakin ajateltavaa enkä siitä huonoa omaa tuntoa kanna.Olenhan myös ihminen :D
 
Heippa!

Enpä jaksanut lukea koko "tappelua" mutta haluan oman kommenttinikin kertoa. Meidän 3kk on menossa yökylään isosiskonsa kanssa. Ja tiedän että kaikki menee hyvin kun oma äitini hoitaa. Onhan hoitanut hyvin minut ja veljenikin.

Meillä esikoinen syntyi keskosena ja hyvin pärjäsi siellä sairaalassakin yöt ilman äidin ja isän hoitoa ekat 2kk. Täytyyhän sit itsekkin oppia että lapsi voi hyvin muidenkin hoidossa kun äidin tai isän. Jos kaikki perustarpeet tyydytetään, ja löytyy lohduttava syli ja ystävä joka "juttelee" ja leikkii.

Joten mielipiteeni on siis että hyvin voi viedä lyhyeksi ajaksi (muutama yö). Jos hoitopaikka on paikka johon luottaa!!
 
Olen samaa mieltä Wiiksu kanssasi!
Meillä oli tyttö 3kk. kun oli miehen vanhempien luona yökylässä ja kaikki meni loistavasti!
Nyt 8kk. ja ollut 3 kertaa mummilla ja vaarilla yötä.
Enkä todellakaan pode mitään huonoa omaatuntoa tai koe olevani huono äiti!
 
Mikado
Eipä nuo minunkaan lapset kamalan traumatisoituneilta näytä vaikka vauvana ovat silloin tällöin olleet yökylässä. 3 alle 4-vuotiaan vanhempana sitä osaa ottaa aikaa itselleen, parisuhtelleen ja nukkumiselle. Jokainen tekee oman perheen tarpeisiin ratkaisunsa. Äideiltä puuttuu välillä empatian taito toisten äitiyttä kohtaan.
 

Yhteistyössä