<3 KOLMATTA odottavat 2011 <3

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
Ainiin tietysti! Katsoin lasketun ajan vau.fi laskurilla, koska siellä pystyy laskemaan hedelmöityshetken mukaan. Mulla on niin lyhyt kierto, että muilla menee metsään. Sen mukaan laskettu aika olisi juhannusaattona eli 22.6. :D Tarkentuu sitten varhaisultrassa.

Varhaisultra on 4.11. Piinallista odottaa 3 vko vielä onko siellä elämää...
 
Heippa!

Reissu oli todella onnistunut, saunottiin ja nautittiin, minä pysyin ihan limsa ja mehulinjalla, mutta muille tuo alkomahoolikin maistui :popcorn:

Välillä on kamalan huono olo ja taas sitten välillä on ihan hyvä, tosi vaihtelevaa.. Tää väsymys on ihan kamalaa!! meinaan nukahtaa pystyyn ja vaikka kuinka nukun päikkäreitä silti väsymys vaivaa!! Rinnat kipeytyy yöllä ihan kosketusaroiksi, päivällä vaan hieman sivuista kipeet. No ehkä se tästä pikkuhiljaa!

25.10 sitten alkuraskauden ultra ja nähdään onko siellä ketään!!

SÖPÖ masu Mymosalla jo!! :heart:

Mukavaa viikkoa kaikille!

Ihanaa barbamama, lämpimästi tervetuloa!

t. Enisa rv 5+5
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tervetulotoivotuksista! =)

Tänään on ollut taas paniikkipäivä. Olen ollut joka nippailusta varma, että nyt menee kesken ja juoksen vessassa tarkistamassa tuleeko vuotoa. Ehkä siksi juuri tänään, että viime kierrossa tällä kiertopäivällä alkoi vuoto. Mitään vuotoa ei kuitenkaan nyt tule. Oireet jatkuvat, mutta...

Kuinka pitkään teillä jatkui menkkaolot raskauden alussa? Välillä nippailee kohdunsuulta ja tuntuu sellaista painontunnetta kuin ennen menkkoja. Nyt on koko ajan pelko persiissä, että jotain menee pieleen. Pakko testata taas aamulla, että saa mielenrauhan edes hetkeksi. Testejä kuluu varmaan aimo kasat ennen varhaisultraa. Mietin jo, että pitäisiköhän muuttaa aikaa aikaisemmaksi. En kestäisi odottaa nyt yhtään. :stick:

En ole ollut yhtään näin hermoheikko edellisten raskauksien kanssa, mutta kahden edellisen pettymyksen jälkeen en näköjään osaa rentoutua. Olo on hyvä, kun hetkeksi unohdan raskauden ja touhuan muuta. Rauhallisella hetkellä pelko iskee heti ja samalla muka tunnen jotain nippailua tms. ARGH! :xmas:
 
mymosa
Voi barbbis :hug: tiedän tuon tunteen. Se jatkuu, vaikka on pienen nähnyt jo 3 kertaa ultrassa.
Mulla oli tuota painontunnetta myös, jo ennenkuin edes tiesin olevani raskaana. Ja menkkamaiset juilinnat jatkui pitkälle, vaikka menkat oli jo myöhässä yli viikon ja raskaustestit vain vahveni.

Mä tiedän, että mun pelko johtuu ihan siitä, kun ensin 18kk yritetty ja saatu tuomiot mun ovuloimattomuudesta, pco:sta jne.. sitten käy niin valtavan hyvä onni, että ensimmäinen clomikierto tuo tuloksen. Ja ollaan onnistuneesti jo saavutettu pahin km-riskiaika.. Voiko meillä olla onnea niin, että saan tämän kolmannenkin syliini ilman yhtäkään keskenmenoa.

Varmaan sitten rakennusultran jälkeen alkaa vihdoin uskomaan ja alkais nyt ne sydänäänetkin kuulumaan.

Menninkäinen ja pienen pienet muljahtelut :heart: 12+1
 
Barbbis: miulla huomenna viikkoja 20 jo takana ja jomotuksia on... paineentunteesta puhumattakaan... ihan munisjomotuksilta tuntuu mut maha varmaan vaan venyy alkaa tehdä tilaa vauvalle... samoin pelko on yhä läsnä toisina päivinä vähemmän toisina enemmän mutta ei niin paljon että vallan veisi kok onaan ilosta jota koen mutta alku oli täynnä enemmän pelkoa kuin iloa. Ja kun mie en tunne liikkeitä istukka on vissiin ihan tuossa eessä ni laimentaa silloin tällöin monoa tullee mut ei lähellekkään säännöllisesti. Mut koitahan nauttia jokaisesta päivästä se on isomman käsissä mitä tapahtuu :heart:
 
Kiitos taas tuesta ihanat! :heart: Tänään on parempi olotila. Eilen tosiaan stressasin koko päivän. Sen vuoksi testasin taas kerran aamulla ja vahva plussa rauhoitti. Tämä on tosiaan korkeamman käsissä mitä tapahtuu. Toivon vaan niin, että tällä kertaa kaikki menisi hyvin.

Täti on nyt n. viikon myöhässä ja testiin tulee kontrolliviivaa vahvempi viiva. Oireetkin lisääntyvät koko ajan eli pitäisi yrittää jotenkin luottaa, että kaikki on ok. Neuvola aikaa ajattelin soitella vasta varhaisultran jälkeen. Se on kuitenkin vasta joskus 9+ viikoilla niin turhaa hötkyillä sen kanssa.
 
Barbamama: mullakin menkkamaiset kivut jatkuvat edelleen, nyt 5+1. Täälläkin pientä hermoilua, tein muutama päivä sitten taas testinkin testaamisen ilosta. Mutta nyt kyllä tämä kuvotus kertoo, että raskaana ollaan. 1,5h välein syötävä jotain.

Ovatko kaikki käyneet / menossa alkuraskauden ultraan? Huvittaisi kyllä mennä eikä odotella rv 11-13 np-ultraa/ sydänäänten kuulumista. Meidän tämänhetkisen kuopuksen sydänäänet olivat kuuluneet jo rv 9+2, tarkistin eilen. Esikoisen ääniä lääkäri ei saanut kuulumaan vielä rv 11+2.
 
mymosa
Mä kyllä kannatan ar-ultraa, vaikka se pikkasen maksaakin. Tosin en ihan niin alussa kuin itelleni sain ajan silloin. Mutta jos on vähänkin epävarma (mulla se kohdun ulkopuolisen epäily) niin rauhottaahan se osaltaan ja auttaa jaksamaan sinne nt-ultraan asti :)
 
täytyypä kurkailla tänne kun täällä on tuttujakin..:) kovasti kyllä seurailen,mutta harvoin sitä on aikaa kirjoitella kunnolla...:(
barbamamalle:heart: ihana nähdä sinua tällä puolella,tarrasukkia toivon teille erityisesti!

meillä kolmosen odotus sujunut supisteluista huolimatta normaalisti,välillä olen käynyt kiopujen takia päivystyksesa,mutta olo on jolain tapa helpottunut kun viikkoja alkaa olemaan jo reilusti...kovasti jo toivon että poika pullahtaisi suht ajoissa masun tälle puolelle...4vkon päästä aloitan häätötoimenpiteet ja sanon vuokrasopimuksen meidän kolmosen ja vartaloni kesken irti..saan aikamoisia katseita kulkiessani ulkosalla,kaupassa saan tilaa ja jonossakin pääsen puhinallani ihmisten ohi,ihan vapaaehtoisesti päästävät..,vaikka sanoin ettei tarvitse..:) mulla on noita supistuksia paljon liikkuessa ja lantio jää aina jostain syystä jumiin ja kuleminen näyttää tosi hassulta..:S yöt torkun ja heräilen vähän väliä..:/ noh,vajaa kaksi viikkoa äitysloman alkuun..:whistle:

EevaN ja Pieni 33+2
 
Kiitos Mädchen! :heart: Olet ihana! :kiss:

EevaN: Kiitos! Hirmuisesti onnea ja jaksamista raskauden loppumetreille! Aika kuluu kyllä hurjaa vauhtia. Tuntuu, että vastahan me tuolla kuumeilijoissa kirjoiteltiin ja olet jo äitiyslomalle jäämässä :D

Aanna: Niinkuin tuonne kesäkuisiinkin kirjoitin, niin menen ehdottomasti alkuraskauden ultraan. Varasin sen 7+0 päivälle niin pitäisi ainakin syke jo näkyä. On vain niin malttamaton olo välillä, että tekisi mieli siirtää aikaa aikaisemmaksi. Ehkä sitä kuitenkin jotenkin kestää odotella. Onneksi tässä välillä on kaikenlaista muuta puuhaa, niin aika menee nopeammin.

Barbbis 4+5
 
  • Tykkää
Reactions: Minnarun
Barbamama: menkkajomotuksia täälläkin ajoittain ja sitä paineentunnetta.

Aanna: mä olen myös alkuraskauden ultran kannalla, saa varmistuksen moneen asiaan ja tosiaan jaksaa ehkä rauhallisemmin mielin odotella seuraavaa ultraa =)

Tähti ja rv 16+3
 
4D on varmaan upea elämys :) no miulla ihan tavallinen ultra klo 12.00 rakenneultra kyseessä ja jännittää aion kysyä kumpaako sukupuolta tulokkaamme edustaa... en yhtään omista fiiliksistä osaa sanoa siksi epäilen että se on tyttö poalta oli niin vahva poika olo ja tytöltä en osannu sanoa suuntaan enkä toiseen ja nyt aika samanlainen joten tytöksi epäilen, mut kohtahan se selviää :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: eva-maria
Mekin mietitään, jos tällä kertaa kysyisimme sukupuolta. Ainahan sitä ei varmaksi näy yhden ultran perusteella, esim. mun ystävälle piti syntyä tyttö mutta tulikin poika sitten. Edellisten lasten sukupuolta emme kyllä ole kysyneet, mutta nyt tosiaan harkinnassa.

Olo alkaa heikkenemään kaikin puolin. Kamala 24/7 krapulaolo: kuvottaa tai jopa oksettaa, heikottaa hirvittävästi, vatsa täysin sekaisin ja vessassa ja muutenkin pyörryttää, kädet suurinpiirtein tärisevät, kun on niin heikko olo, lisäksi väsyttää ja saan rytmihäiriöitä eli sydän lyö älyttömästi ja muljahtelee ja hengästyttää ja ja ja ja... Yöks. Kunpa tää ei nyt ainakaan pahenisi enää tästä!! Tällaisia mun edellisetkin odotukset ovat olleet, eka puolisko ei todellakaan mitään elämän huippuvirettä!
 
Ultra takana poika siellä esitteli vehkeitään hienon kuvankin sain siitä :) lääkäri ihmetteli valtavan pitkää napanuoraa ei ole semmoista ennen nähnyt sanoin ettei se ihan lyhyt esikoltakaan ole ollu kun neljästi siihen oli pyörähtänyt... kaikki hyvin 32 viikolla kontrolli ultra lääkitykseni takia (masennuslääke sepram) eli pääsen taas pikkuisen näkemään. Samalla laitto pelkopolille lähetteen ja siellä sitten summaillaan sitä synnytystä. Lääkäri epäili kyllä et niillä cytoteceilla olisi vielä ollu vaikutusta mut käydään se nyt läpi ja tuumataan sitten. Onneks sinne on vielä aikaa :) Nautitaan nyt tästä.
 
eva-maria ja Minnarun: Onnea ihanista ultrakuulumisista! :heart:

Minnarun: Onko sun aiemmissa synnytyksissä tapahtunut jotain minkä vuoksi menet pelkopolille?

Aanna: Voimia! Toivottavasti olotila helpottaa nopeasti!

(.) Mulla on vähän liiankin hyvä olo. Toivon, että tämä on tyyntä myrskyn edellä (ennen kuin pahoinvointi iskee)... Ensimmäisissä kahdessa raskaudessa mulla oli pahoinvointia vain rv 6-8 ja sekin melko lievää. Keskeytetyssä taas voin huonosti alusta loppuun asti. Toivottavasti nyt pääsee taas vähän helpommalla. :whistle:

Barbbis 4+6
 
Barbbis: meen ihan sen takia kun kakkosen synnytys kesti kokonaisuudessaan 1h ja matkaa tosiaan se 40 kilometriä ni vähän suunnitellaan etukäteen miten tilannetta hoidetaan... eli ei varsinaisesti pelosta ole kyse...mutta luulen et voi ruveta loppu ajasta hieman pelottamaan.
 
mymosa
Minunki pitäis muistaa puhua tuosta pelosta seuraavan kerran kun menen mks ultraan. Samoin pitää muistaa mainita sterilisaatio halusta.

En tiiä ohjaavatko sektiopotilasta pelkopolille asti, kun kyse on lähinnä viime kerran pahasta mielestä mikä jäi sairaalasta olo ajalta.
 
mäkin menossa pelkopolille kun esikoisen synnytys kesti kokonaisuudessaan 2h53min ja tokan 1h35minsaa (tosta tokasta avauduin puoles tunnis kokonaan mutta ponnistus oli väärän tarjonnan takia melkein tunnin...eli ois voinut syntyä puolessa tunnissa ensimmäisestä supistuksesta..kerkesin siis just pöydälle ponnaa poikaa) nyt pelottaa että kuinka nopea tämä kolmas sitten mahdollisesti olis kun nyt jo paikat mulla auki ja pehmeet!! rv 23+6 (tunnin päästä=))
 
joo tuo synnytyksen rajuus pelottaa siks että mulla ei kohdunkaula laskeudu alas kun just ennen synnytystä kaulaakin on hyvin jäljellä korkeintaan sormelle auki joten ei minkäänlaisia merkkejä ennen synnytystä ei mitään ennakoivia supistuksia sitten kun mennään ni mennään ja vauhdilla... muuten ihan jees mut kun ei minkäänlaisia ennakko varoituksia.
 
Kyllä synnytyksetkin voivat olla niin erilaisia. Tuo kyllä kuulostaa tosi pikaiselta tuollainen 1-2h!! :D Meikäläisen "varoittelee puol viikkoa, etenkin öisin supparit valvottavat, kestää vuorokauden" -tyyppisiin synnytyksiin verrattuna. Esikoisesta meni vedet eikä käynnistynyt, olin sairaalassa 1,5vrk odottelin.. supisteli ja olin aivan poikki, mutta tipalla sitten haettiin vauhtia, sen jälkeen 6h ja neiti oli maailmassa. Kuopuksesta supparit alkoivat n. 22 illalla niin säännöllisinä kuin mulla nyt oli (ei missään vaiheessa ihan säännöllisiä) ja tyttö syntyi seuraavana iltana 19 aikaan. Jos tämä kolmas odotus siihen vaiheeseen etenee, toivon pientä nopeutusta :D No ei, hyvä noinkin. Kun ei vaan tarttis monena yönä valvoa ja miettiä, että loppuvatko supparit tunnin päästä vai eivät. Esikoisen synnyttyä olin valvonut käytännössä 3 edeltävää yötä ja olinkin koko vauvan kanssa sairaalassaoloajan unessa ellen imettänyt :D
 
Ne on kyllä hyvin yksilöllisiä mut lääkäri oli tosi ihana ja sano et asiaan palataan meen niille kätilöille eka ja jos tarvetta suunnitellaan vielä lääkärin kanssa miten edetään mut tosi hyvä mieli suhtautumisesta.

vauvani on ihan mahdoton riekkuja mahassa liikkeet tuntuu todella selvästi välillä jopa epämukavasti kamala riekkuja :heart:

minnarun&rinssi 20+4
 

Yhteistyössä