<3 KOLMATTA odottavat 2011 <3

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
mymosa
Ens viikolla pärähtäis käyntiin vissiin viimeinen kolmannes.. :)

Ja mitään ei oo tehty, siis laitettu vauvalle valmiiksi. Vaatteita kyllä olen haalinut ym, mutta puuttuu vielä paljon.

26+3
 
okei,no eipä kait sitä tarvii sit huolestua liikkeistä vielä.
Onneksi omaan ton dopplerin,jolla taas kuuntelin äänet.

4d ultrasta juu,taitaa se 24rv olla ihan hyvä
barbamama miksi te menette sinne? ite haluan vain että siellä kunnolla vielä katsotaan kaiken olevan ok,vaikka niinhän rakenne ultrassakin tehdään,mutta silti,ja jos ei rakenteessa saa selville sukupuolta,aion sen tuolla kysyä sit.
 
mymosa
Me käytiin 4d:ssä rv 24+ jotain ja se rv25 taitaa olla aika maksimi jo näkyvyyden kannalta.
Meillä on istukka edessä niin ei kovin hyviä kuvia saanut matkaan. Varmistuipa sukupuoli ja muuten ihan kiva kokemus, kallis kuin mikä kuitenkin.
 
4D:stä: me ei oo ajateltu mennä. Tai ellei sitten huomenna tulla toisiin ajatuksiin, rakenneultra on huomenna. Jännää.

Muuten työ vie aika hyvin energiat tällä hetkellä. Kun laittaa vielä ruokaa työpäivän päätteeksi, olisikin jo valmis unille! Taidan tulla vähän pirteämpänä kirjoittelemaan lisää :) nyt ei ajatuskaan juokse.
 
PTT: Ihan huvin vuoksi =) Ajattelin ottaa lapset sinne mukaan. Rakenneultraan en uskalla. Haluan ensin varmistaa siellä, että kaikki on kunnossa. Olisi vain ihanaa nähdä vauva vielä tuossa vaiheessa. Kunnallisen kautta kun ei taida enää ultraan päästä loppuvaiheessa jos kaikki on hyvin.
 
Lääkärineuvola ohi.. lääkäri oli sitä mieltä että kohtu tuntuis isommalta kuin viikot on (mittas ton kohdun korkeuden mut ei laittanut sitä korttiin ylös, muistaakseni sanoi et olis 19cm), paikat onneks tiiviisti kiinni.
Paino -233g/vko
Verenpaineet ok (en just muist mitä ne oli ja kortti on laukussa)
Hb 128 (viimeks oli 140, joulukuun alkupuolella)
Pissa puhdas
Sykkeet kuulu, mut eipä tuo lääkäri niitä kauaa kuunnellut.

Seuraava neuvola olis ystävänpäivänä, sitä siis odotellessa.

Maijamehi ja Katkarapu rv 16
 
Hei kaikille!

Täällä olen nyt varma että liikkeet tuntuvat, sellaisia pieniä töytäyksiä kun on paikoillaan.:) Olen niitä jo kuulostellut mutta aiemmin en ollut varma.

Kyllähän nämä viikot ovat alkaneet kulua nopeammin, enää muutama viikko kun on tuo Kelan "virallinen" raja 22 viikkoa täynnä. Rakenneultra on melko myöhään, muistaakseni 21.2., silloin on 21+ jotain täynnä. Mutta nyt kun liikkeet tuntuvat päivittäin niin ei tuo ultraodotus tunnu niin pitkältä.

Väsyttää tosi paljon, unet ovat olemattomat.: /

Jaksamista eri viikoille! Mukavaa kuulla teidän pidemmälläkin olevien kuulumisia!:)

Keskeneräinen + Kuopus 17+1
 
Heippa!



Rakenneultrassa käyty, kaikki oli pikkuisella hyvin.. otin äitini mukaan kun mies on edelleen siinä jamassa että ei voinut lähteä mukaan, onneksi sentään kuumetta ei enää ole. Saatiin 3 ihanaa kuvaa, yhdessä on pikkuisen jalkapohjat söpösti näkyvillä, vähän tuliaisia isille. Kovasti pikkuinen siellä liikuskeli, kaikki mitat olivat normaaleja, ja tyttö lupaus saatiin. Kävin jo ostamassa vaaleanpunaiset potkuhousut ja samaa sarjaa olevan bodyn, olen jokaisessa aiemmassa raskaudessa ostanut aina jotain pientä rakenneultran jälkeen.. juu perinnettä pitää noudattaa!!

16.2 seuraava neuvola, pelottaa nuo sokerit, koska viime raskaudessa löytyi just puoli välin jälkeen, no toivotaan että nyt pysyisivät kurissa!!

Ihanaa viikkoa kaikille!!

T. Enisa ja pikkuinen 20+6
 
Me ei olla käyty 4d ultrassa, joten siitä en tiedä mitään..

Onnittelut hyvistä neuvola- ja ultrakuulumisista :)

Meillä vauva ollut perätilassa, nyt kahdessa edellisessä neuvolassa sekä lääkärillä, ne oli rv 25+ ja toinen rv 28+, kuopus kääntyi lopulta raivotarjontaan joskus 32-34 viikoilla, joten ehtii tässä vielä :) Potkut tuntuu tuolla virtsarakossa ja lonkkien tienoilla : / Mut saapahan kylkiluut olla rauhassa toistaiseksi :)

Vauvaa varten on tullut hommattua lähes kaikki tarvittava :whistle: Jotain pientä puuttuu.. Me kun on yritetty hyödyntää nuita alennusmyyntejä.. "ostin kun halvalla sain" - tyyliin :D

rv 29+2
 
Tänään olisi viikkoja ilmeisesti 6+2. Jos taloustilanne olisi yhtään vakaampi, niin kovasti tekisi mieli mennä varhaisultraan. Sinnehän voisi mennä jo ensi viikolla, kun taas kunnallisen puolen ultraan on aikaa vielä viitisen viikkoa. Mielessä vain pyörineet kaikki tuttavapiirin ja palstan kokemukset keskenmenoista, tuulimunista, kohdunulkoisista ynnä muista. Ajatus siitä, että saisi vasta tuolloin kuulla mahdolliset huonot uutiset, tuntuisi enemmän kuin ikävältä.

Mielessä käynyt jopa, että pitäisikö keksiä jotain "oireita", joiden varjolla lähettäisivät terkkarista sairaalalle ultrattavaksi. (Vaikka siihen ei pokka ikinä riittäisi.) Taannoinen keskenmeno ja hämmingit toisen raskauden alussa ovat näköjään jättäneet jälkensä. Ekan raskauden alussa ei tullut mieleenkään edes ajatella mitään varhaisultraa. Pikemminkin ehkä ihmettelin niitä jotka sellaisesta halusivat maksaa.

Oireita on kyllä riittänyt. Pahoinvointi ei ole vielä alkanut, mutta palelu on sisätiloissakin hillitöntä, ja pissalla saa hypätä jatkuvasti. Ja turvotus on ollut jotain aivan järkyttävää. Varsinkin iltaisin maha on turvonnut jo suunnilleen saman kokoiseksi kuin ekassa raskaudessa oli neljännellä tai viidennellä kuulla. Tietysti painoa on muutenkin nyt hieman enemmän, mutta normaalipainossa on vielä pysytty. Normifarkuista pystyn enää käyttämään vain matalavyötäröisiä, ja tätä vauhtia saan varmaan siirtyä jo kuukauden sisällä äitiyshousuihin. Tuo turvotus harmittaa aika lailla, sillä en todellakaan haluaisi paljastaa tilannetta vielä sukulaisille ym.
 
Tervetuloa uusille mukaan :) Katsoin, että tuo ensimmäisen sivun lista taitaa vähän laahata jäljessä (esim Liljan Kukka puuttuu ja Maijamehillä taitaa olla väärä LA) :)

Omaa napaa. Täällä oireet muuten helpottaneet, mutta välillä päänsärky ilona. Potkuja tuntuu tosi satunnaisesti, välillä menee pitkiäkin aikoja melkoisella hiljaiselolla. Maha kasvanut kovasti, eikä ole enää sellainen löllö. Eniten ihmetyttää se, että paino pikemminkin tippunut kuin noussut (lähtö BMI oli melkein 24). Viimeeksi painoa oli tullut pari kiloa. Ja ihan normaalisti olen syönyt yms, jonkin verran herkutellutkin. Eli onko tää ihan normaalia? Mietin vaan, että toivottavasti kaikki on hyvin. Seuraava ultra (rakenneultra) 28.2. ja seuraava neuvola vasta 15.3. Eli kertokaas, onko teistä syytä huolestua?

Kati82 ja Junnu 16+3
 
Listaa päivitti ennen mymosa, mutta hän ilmoitti jokin aika sitten, ettei tee sitä enää. Jos jollain on ylimääräistä aikaa, niin voisi väsätä meille uuden listan ja päivittää tuon etusivun ajantasalle =)

Kati: En usko, että tarvitsee huolestua. Ehkä olet vain katsonut sen verran tarkkaan mitä syöt, ettei ole kertynyt ylimääräistä. Painoa voi kertyä välillä vähemmän ja välillä enemmän. Ole onnellinen siitä ;) Mulle on tullut jo monta kiloa eli taitaa taas tulla se +20 tässäkin raskaudessa... Ei kiva juttu ollenkaan, kun lähtöpainoakin on liikaa.

Olen saikkarilla voimistuneiden supistusten ja raskaan työn vuoksi. Olo on kohentunut huomattavasti jo muutaman lepäilypäivän jälkeen =) Olen saanut jopa öisin nukuttua. Rakenneultraankaan ei ole enää kuin muutama päivä. Toivottavasti kaikki on kunnossa ja nähdään sukupuoli. En malttaisi odottaa, että pääsee laittamaan pienelle kaikkea valmiiksi. Pesin jo vähän pieniä unisex vaatteita mitä edellisten jäljiltä on säästössä. On ne pikkuiset vaan niin ihania, että varmaan tulee taas ostettua niitä ihan liikaa... Toivon, että noiden vanhojen aarteiden hypistely vähän hillitsee intoa ostaa uutta.

Auton hankinta olisi edessä. Suositelkaas mikä on hyvä auto mikä toimii useamman eri ikäisen lapsen kanssa? Meille on riittänyt pitkän aikaa yksi pikkuauto, mutta nyt on kai pakko ostaa joku vähän isompi toiseksi autoksi. Rahaa ei ole siihen kovin paljon, joten saa tarkkaan miettiä mikä on järkevä hankinta. Ehdotuksia otetaan siis mielellään vastaan :D

Barbbis 19+5
 
Barbamama Kiitos kommenteista :) En ole mitenkään yliterveellisesti nytkään syönyt, herkutellutkin olen aina välillä. Ihmetyttää vaan kun maha kasvaa ja paino pikemminkin tippuu kuin nousee ;) Liikkeitä onneksi tuntuu satunnaisesti, eli eiköhän "Junnu" ihan hyvin voi.. Ja eiköhän sitä painoa tosiaan kerkeä vielä kertymään..
 
mymosa
Juu, mä tuota päivitin ja huhuilin uutta päivittäjääkin, mutta kukaan ei ole hommasta ollut kiinnostunut. Tosiaan aika harvoin tulee tällä ylepuolella kirjoiteltua (lähinnä puhelimella luen) niin jäi toi päivittäminenkin.. ja ottaa väsymyskin osansa jo :)

Tänään kävin taas pientä moikkaamassa ja hyvin siellä voitiin.. Vielä ei varattu aikaa synnytystapa-arviointiin, mutta tuossa 3 viikon päästä sekin on sitten edessä. hui.

Vaatteita ym on jo hommailtu kivasti, vielä sitteri ja kaukalo pitäis ostaa sekä häkkisänkyyn patja, sitten onkin kasassa kaikki isompi. Vaipat ja rasvat sitten lähempänä vasta :) Toki aikaakin on, kun tuntuu ettei tää kulu yhtään mihinkään.

27+3
 
Jospa minä yrittäisin lähipäivinä vaikka päivittää tuota listaa hieman tuoreemmaksi ja aloittaa uuden pinon. Itselläkin pahoinvointi ja väsymys tosin ovat alkaneet jo puskea päälle, joten kovin aktiivisesti en voi luvata voivani päivityksiä hoitaa. Oikein hirvittää miten tulen seuraavista viikoista selviämään. Alku on tosiaan meikäläisellä ollut aina se pahin vaihe, etenkin fyysisesti.
 
Liljan Kukka: Kiitos, jos viitsit sen uuden listan väsätä! =) En ainakaan vielä sellaista bongannut, niin kerron nyt tänne viimeisimmät kuulumiset.

(.) Eilen oli rakenneultra. Kaikki oli hyvin ja pieni vastasi päivälleen laskettua aikaa =) Tyttöä lupailtiin 95% varmuudella. Helpotti taas kuulla, että kaikki on kunnossa. Nyt saan hypistellä ihan luvan kanssa ihania mekkoja ja vaaleanpunaisia hörhöjä. Tähän asti mies on heti todennut, että se on POIKA :LOL: Ihan huumorilla ollaan siis otettu tuo sukupuoli asia. Oikeasti sillä ei ole mitään väliä. Nimiäkin lähdettiin heti arpomaan, kun saatiin tyttölupaus.

Barbbis 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: Mädchen
Eksyinpä pitkästä aikaa tänne palstalle ja tulin katsomaan tuttujen kuulumisia :) Ihanasti täällä raskaudet edenneet :heart: Erityisesti mieltä lämmittää Barbbiksen kuulumiset :)

Meidän kolmonen on jo 4kk reipas pieni miehenalku :heart:

Hyviä vointeja teille kaikille!!! :kiss:

-Mädchen
 
mymosa
Onnea barbamamalle tyttölupauksesta :)

Ja kiva jos Liljan kukka voisi uutta listaa tehdä :)

Mua ahistaa.. unet :( oon alkanut näkemään ahistavia unia, millon miehestä millon lapsista.. Ei ole enää yhtään kivaa.

Muutenkin tahtois jo vauvan syliin, kun taas toisaalta ei ole edes tiedostanut täysin odottavansa :D

28+1
 
heippa pitkäst aikaa,viimisiä viedään..nyt 39+4 ja yöunet kateissa (ollut jo monta päivää)..käynnistys ois näil näkymin perjantaina ellei sit synnäri ole niin tukossa että siirtyy sen vuoksi...
mä olen käynyt 4D-ultrassa jokaisessa raskaudessa,on se vaan niin ihana kokemus ja saa varmistuksen että kaikki on oikeesti hyvin!=)
tulispa jo uni että jaksan taas muksujen kans touhuta koko päivän!
 
Mädchen: Kiitos! :heart: Oi miten nopeasti aika kuluu! Vastahan poika syntyi. :D

mymosa: Mullakin on aina raskauden aikana noita ahdistavia unia. Ne on todella poikkeavia normaaliin verrattuna, pelottavia, ahdistavia, jopa väkivaltaisia. Yleensä pelastan lapsia joltain hirveältä kohtalolta tms. Muistan lukeneeni joskus, että noiden unien kautta valmistautuu pitämään huolta uudesta pienestä ihmisestä. Siis jotain alitajuista henkistä valmistautumis prosessia. Silti ei ole kivaa, kun lähes joka yö herää painajaisiin. : /

eva-maria: Miksi sun synnytys käynnistetään? Tsemppiä viimeisille piinapäiville!

Barbbis 20+4
 
  • Tykkää
Reactions: Mädchen
pitäähän minunkin aktivoitua :)

huh huijakkaa mitä viikkoja jo menossa... perjantaina selviää onko käynnistys edessä vai ei, riippuu lääkärin kannasta pelkopolin kätilö suositteli käynnistystä samoin edellinen lääkäri nyt sitten selviää tämän lääkärin mielipide ja varmaan lyödään päiväkin jo lukkoon.. huh huh tänään JO 36+0 esikoinen syntyi täsmälleen näilä viikoilla :)

Pikku hiljaa alkaa olla kotona jo kaikki tarvittava ei ihan paikoillaan mutta eiköhän tällä viikolla ole aika laittaa järjetys kuntoon... ihan kamala stressi kun välillä ollu kaiken maailman kipuja alhaalla et ei ei tämä koti ole vielä valmis ja sitten kamalalla hutinalla laitellu. AInoastaan vauvalle sitteri puuttuu
Näillä pitäisi hakea sekä itselle siteitä ja liivinsuojia... mie oon nyt käyttäny niitä äippäpakkauksen kestoja muutamana päivänä kun hieman on rinnat alkanu erittää sitä ensimaitoa ja se on niin ikävän tahmeeta.

Barbbis: paljon onnea tyttölipauksesta :heart: on n eröyhelöt vaan ainayhtä ihania :)

minnarun&pikku-ukko 36+0
 
minulla käynnistetään koska takana on kaksi ihan hirveetä syöksysynnytystä..niin nopeita että meinannu matkalle jo syntyä..tää kolmas vois tulla vielä nopeammin että ei kerkeä sairaalaan..joten parempi olla sairaalas kun synnytys käynnistyy=)+ mä haluan nyt elämän ekan kerran sitä kivunlievitystä! ne kivut on ollut helvetilliset samantien kun mulla synnytys on alkanut niin että meen ihan shokkitilaan ja supistuksilla ei ole mitään väliä,ei lepotilaa että vois ees hengähtää...sellainen kestosuppari vaan ja sit onkin jo ponnistusvaihe ja 10cm auki..mulla avautuminen kun on kestänyt esikoisesta 40min ja tokasta 30min kokonaisuudessaan...
 
eva-maria, sulla kyllä todellakin ollut syöksysynnytyksiä. Tsemppiä käynnistykseen.

Mä kans nään painajaisia, muutaman kerran herännyt siihen ku itken. Se on jotain ihan hirveetä. Muutenkin unet todella levottomia.

Maijamehi ja katkarapu rv 17+6
 
eva-maria: miulla samasta syystä käynnistys.. mut esikoiselta avutuminen kesti kyllä melkein 3h mut tosiaan tapahtui 36 viikolla, kun oli tullu reikä istukkaan ja tihku lapsivettä mut kakkosen avautuminen olikin sen 30 min joten... mulla on kans yhtä supistusta. Matkaa on kuitenkin 40 kilometriä ni lisää hieman jännitystä ;)
 

Yhteistyössä