3:n, tai useamman lapsen äidit !

Synnytyspalsta etenee niin hitaaseen tahtiin, että ajattelin kokeilla onneani täällä tällaisessa asiassa joka pohdituttaa...

Synnytyksistä siis on kyse, ja kysymys on äideille joilla useampi lapsi. Sanotaan että synnytyksen kestoaika lyhenee/puolittuu joka kerran jälkeen. Haluaisinkin tietää pientä galluppia siitä, minkä pituisia synnytyksiä teillä on? Itselläni kaksi lasta, toisen synnytys kesti 9-10 tuntia, toisen synnytys 5-6 tuntia. Nyt olen jälleen raskaana, ja ikäeroa nuorimmalle ja tulevalle vauvalle tulee 7 vuotta, ja pienessä päässäni pohdin, että varaudunko siihen että nyt saatan synnyttää ehkä jopa 2-3 tunnissa? :)
 
Mulla kesti eka synnytys 28h (päättyen hätäsektioon), toka oli 12,5 tuntia ja kolmas 10,5 tuntia eli kakkosen ja kolmosen välillä ei ollut enää kovin suurta eroa. Saa nähdä, miten käy meidän numero neljän kohdalla =)

Muistan muuten kakkosen syntymän jälkeen, kun samassa huoneessa oli äiti, jolla oli 6v ikäeroa esikoisen ja kakkosen välillä, niin sille kätilö oli sanonut, että kun ikäeroa on noin paljon, niin hän oli jo synnyttäjänä ensisynnyttäjän asemassa. Kuulema viidessä vuodessa kroppa palautuu ensisynnyttäjän tilaan. Tiedä sitten, kun on useampi lapsi takana. Meillä tulee nyt kuopuksen ja tulevan väliä 6v, joten hieman kauhulla odotan, miten kauan mahdan tulevaa pikkuprinsessaa pukertaa...
 
Kyllä minulla on nopeutunut. Tosin jotain vaikutusta voi olla, että synnytykset on käynnistetty neljännestä synnytyksestä eteenpäin. Ikäeron vaikutuksesta synnytyksen kestoon en osaa sanoa. Minulla ikäerot on max 3v.

Synnytysten kestot:

1. n. 16h
2. n. 7h
3. 4,5h
4. 1h 22min
5. 1h 35min
6. n. 4h (ei tarkkaa muistikuvaa, kun käynnistettiin kohtukuoleman vuoksi)
7. 2h 46 min
 
Voi kamalaa. Tuntuu hirveältä ajatus siitä, että olisin palautunut täysin normaaliin tuossa 7:ssä vuodessa. Muutoinkin pelkään synnytystä, ja välilihan leikkausta ja sen paranemista ja ihan kaikkea mitä pelätä saattaa. Meni jotenkin pupu pöksyyn. Kai se täytyy pelkopolilla vierailla nyt sitten kun siihen tulee mahdollisuus. Ihan oikeasti.... olin ihan sellasissa kuvitelmissa että nyt saattaisi olla vieläkin helpompaa, kun kaksi jo kuitenkin synnyttänyt. O-ou :eek:
 
Haidih: Mulla oli kolmas synnytys kaikista helpoin vaikka en saanut kivunlievityksenä kuin ilokaasua ja vauva oli todella iso kaikkien yllätykseksi vieläpä (4905g ). Mutta mulla jäi tosi hyvät muistot. Tosin,kaikki synnytykset on erilaisia ja koskaan ei voi täysin luottaa siihen,että seuraavakin menee yhtä helposti. Muakin jännittää tuleva ja ehkä jopa vähän pelottaakin vaikka kokemusta jo onkin,mutta kun sitä tilannetta ei kauheasti itse pysty hallitsemään. Mutta kun luottaa vaan itseensä ja pysyy rauhallisena,niin uskon,että niillä jo pärjää aika pitkälle=)
 
Minulla on lyhentynyt aina aika reilusti joten saa nähä miten neljäs..

Ekan kesto merkitty 1vaihe 22h 57min 2vaihe 22min 3vaihe 13min vkolla 37+6
tokan kesto 1vaihe 7h 25min 2vaihe 4min 3vaihe 6min 37+5
kolmas oli 1vaihe 3t 40 min 2vaihe 11min ja kolmas 9min 38+0

Saa nähdä miten sitten seuraava..
 
Heips.

Esikoisesta; 1. vaihe 11h 2.vaihe 13min 3. vaihe 7min YHT: 11.20h

Toka; 1.vaihe 10h10min 2.vaihe 4min 3.vaihe 16min YHT: 10h30min

Esikoisesta synnytys lähti käyntiin vesien menolla ja loppuakohden piti vauhdittaa tipalla rv 40+6 ja tokasta alko n.klo 5.00 supistukset, sairaalaan pääsin sisälle klo 13, kalvot poksahti 15.10 ja poitsu oli ulkona 15.14 rv 40+5 eli en ainakaan halua että tuo ponnistusvaihe kauheasti lyhenisi tässä kolmosessa, ei siinä ehdi edes pierasta ku laps o tulos ;)
 
Miulle joku sano kans kun kuopusta odotin et oon ensisynnyttäjän asemassa kun ikäeroa oli se 6-v.
Mut en ainakaan synnytyksessä sitä huomannu. Esikoisen ja toisen välillä oli ikäeroa 1v6kk.

Eka 15h
toka 2h 47min
kolmas 2h 44min;)
 
Mulla tuo ponnistusvaihekin meni niin, että ekan kanssa ponnistaminen kesti 30 minuuttia ja tokan kanssa kesti 3 minuuttia. Ikäeroa heillä on 1v10kk. Ensimmäinen kyllä käynnistettiin rv 40+0, ja oli kooltaan 3510g ja toinen käynnistyi ihan itsekseen 37+3 ja oli kooltaan 3035g. Pelkään myös sitä että jos lapsi menis vaikka parilla viikolla yli L.A:n, että se olisi iso. Koska ykköstä ponnistaessa yksi kätilö "veti" lasta ulos ja toinen kätilö painoi aika voimalla kyynärvarrellaan ylävatsaani. Hohhoi.... kyllä mua sitte pelottaa kaikki. :|
 

Yhteistyössä