<3 Neljättä odottavat syksyllä <3

Ai.. nyt sitten lähetti...

Lyhennettynä siis sama viesti.. ensi keskiviikkona äitipolille. Mahdollisesti vauvan keuhkojen tarkistus ja vaavin teko hommiin. Viimeistään 37 raskausviikolla leikataan. Pelottaa ja jännittää. Nyt viime hetken paniikkia ilmassa. Kaapit jo siivottu ja piha saa nyt kyytiä. Viikonloppuna varmaan listatkin meillä kiiltää.

Viinika ja onni 34+2
 
Kiva, kun tulee lisää nelosia tänne! :) Mä kirjottelen myös tuolla huhtikuisissa. Siellä vaan on niin paljon porukkaa, että kauhee työ pysyä juttujen perässä ja muistaa kuka kirjotti mitäkin. Täällä on vähän rauhallisempaa. :)

Santulle tsemppiä suppareiden ja liitoskipujen kanssa. Saikulle vaan, jos yhtään siltä tuntuu.

Saako Viinikka udella, miksi vauva otetaan ulos noilla viikoilla? Tsemppiä viimemetreille! Uskon, että jännittää. :heart:

Omassa navassa alkoi tänään kuvotus. En muistanut, että näin paljon voi kuvottaa. Oksentaa ei tarvitse, mutta ällöttää melkein koko ajan. Mun mielestä tällästä jatkuvaa kuvotusta oli vaan mun ekassa raskaudessa. Ekahan meillä on poika ja kaksi seuraavaa tyttöä. Mä alan olemaan ihan satavarma, että ootan poikaa. =)

Muuten on aika normiolo. Illalla oon vähän väsyneempi, kun normaalisti. Maha on jo nyt aika pömppö. Ensi viikolla on eka neuvola. Sitten varmaan selviää, milloin pääsen np-ultraan, kun ei ole ne tarkat viikot tiedossa, jos ei siis luoteta siihen yhteen ovistestiin, jonka tein silloin joskus. Ei millään malttais odottaa sitä ultraa. Yksityiseen en voi rahoja nyt laittaa, kun oon kotihoidontuella. Täytyy pitää tiukkaa talouskuria, että voin olla kuopuksen kanssa kotona vielä.

Millasia hankintoja joudutte tai olette joutuneet tekemään nyt tässä nelosen odotuksessa? Me joudutaan ostamaan isompi auto. Ollaan mietitty Volkswagen Tourania 7 paikkaisena. Sit täytyy ostaa tuplarattaat, kun kolmonen on vielä niin pieni ja haluan päästä lasten kanssa liikkumaan. Sitten joku kantoreppu olis kätevä. Kantoliina mulla on, mutta reppu olis vähän helpompi käyttöinen. Muuten kaikki vauvakamat löytyy, kun ei olla mitään ehditty laittaa vielä pois. Poika, jos tulee, tarvii ostaa vaatteita, kun pojan vaatteet on laitettu jo kiertoon. Tytöille meillä pursuaa kaapit vaatteita. Tyttö tulis siis vähän halvemmaksi (ainakin toistaiseksi). :D
 
Viimeksi muokattu:
Viinikalle tsemppiä loppu metreille :)

Mä joudun hankkia kaikki, koska meille ei enää yhtään lasta pitänyt tulla. Tosin rattaat olis menny joka tapauksessa hankintaan.

ON Mulla on jatkuva närästys. Mitä vain syöt niin pian jo saa kärvistellä. Suppareita ei onneksi oo kuulunut. Keväällähän niitä oli, mutta koin ne normaalina, koska ekan odotus aikana mulla niitä oli alusta alkaen, mut ilmeisesti keväällä ne enteili keskenmenoa... Ja toi keskenmenohan tuola takaraivossa ilkeesti kummittele :(

Mulla on hirvee tarve kertoo raskaudesta. No enhän mä aina saa pidettyä suuta kiinni, joten jokku tästä jo tietääkin. Tekis mieli huutaa koko maailmalle :D

Kokkeli 9+3
 
Viinikalle tsempit :) Ei kyllä uskois, et aina meni taas näin äkkiä. Vastahan sä plussasit :)

Hankinnat Vaunut ostin ihan pilkka hinnalla, kaukalon ja jalustan myös, sitteri ja kaukalopussi. Rahaa meni noihin 85€ et edullisesti kaikki huutiksesta löysin ja kauheella kiireellä näemmä :D
Auto on sitten se isompi hankinta mikä on ostettava. Mies on katsellu opel zafiraa, niitä on kyllä mun käsittääkseni moitittu, mutta onneks on tuo oma korjaaja valmiina :)

Äiti maa & Usko 16+4
 
Lääkäriin olen aamupäivällä menossa saikkua hakemaan.. Toivottavasti on lääkäri samaa mieltä. Hän kyllä oli kolmosen viimeiseksi jäänessä neuvolassa, joten tietää taustamme.

Hankinnoista Meillä on kolmeselle hankittuna kaikki valmiina (se mitä isommilta ei ollut jäänyt) ja käyttäjää odottamassa. Uutena ostettu vielä turvakaukalon lämpöpussi ja isofix telakka. Meillä oli turvavyötelakka, mutta palautin sen. Meillä sinällään "helpompaa" tämä nelosen tuleminen kun lapsia kotona on vain kaksi, ei tarvitse heti autoa vaihtaa vaan ainakin kaukalovaihe mahdutaan nykyiseen (Ford focus C-Max). Isompaa jo kateltiin, mutta todettiin että mahdutaan tuohonkin niin katsellaan vuoden päästä uudelleen. Meillä viahtoehtoina olivat Ford S-Max ja Peugeot 807. Käytettynä ollaan ostamassa/vaihtamassa.

viinikalle vielä tsempit loppurutistukseen! Meilläkin pitäisi tämän vauvan ulkoistua rv 37, joten reilu 18 viikkoa olisi enää edessä :)

Santtu 18+3
 
Viimeksi muokattu:
Mä taidan nyt ilmottautua tähän ketjuun mukkaan. Eli 4. lapsen la on 16.1, edelliset lapset on p-05, p-09 ja p-11. poika on tämäkin uusinkin tulokas. synnärinä on oys ja mun ikä on 26v

Nyt ei kerkee enenpää..
 
Moikka.
Äiti maa: Todellakin itsestäkin tuntuu, että vastahan tätä alettiin odottamaan =). Aika menee ihan siivillä. Ilmeisesti se kun ei odota sitä ensimmäistä niin aika menee "siinä sivussa".

Natte: 24 raskausviikolta asti olen ollut supistelujen takia koko ajan sairaslomalla. 28-viikolla äitipolikäynnillä juuri supistelujen vuoksi. Tuolloin huomattiin, että minulla on ohentuma kohdussa. Alakautta ei uskalleta synnyttää. Meillä synnytykset käynnistyneet 37 viikoilla. Siksi raskautta ei uskalleta sinne viedä. Tuosta 28-viikosta asti meillä oltu siltä varaukselta, että jos kovat kivut tulee, vauva leikataan samoin tein. Joten olemme onnellisia, että ainakin tänne asti olemme päässeet.

Hankinnoista: Meillä hankittiin kaikki =). Olimme jo tuon meidän kolmosen jälkeen, että meidän lapset on tässä. Siksi myös kaiken neidin jälkeen myös myynyt tai antanut kiertoon. Vaunut ostettiin uutena. Turvakaukalo telakalla ostettiin tutuilta. Vaatteita ostanut kesän alennusmyynneistä ja kirppareilta. Kehto, Rintareppu, imetystyyny ja aivan ihana Graco Sweetpeace keinu ostettiin käytettynä. (Keinu ja kehto sen vuoksi kun meidän kolmonen oli koliikkihuutaja. Jos olisi ollut meidän ensimmäinen olisi ollut viimeinen ;). Aika kultasi muistoja, mutta nuo halusin jos koliikkivauva tulee. Aika sitten näyttää, onko näille kuinka käyttöä :LOL:

Koska ostimme uudet vaunut, saimme lahjakortin lastentarvikkeeseen. Tuolla lahjakortilla kävin sitten ostelemassa kaikki "pienemmät" hankinnat kuten vannan, tutteja ym.

Keskiviikkoon 2 yötä... toisaalta aika haikein ja jännittynein mielin käyntiä odotan. Epätietoisuus siitä mitä tuolloin tapahtuu vai tapahtuuko mitään kalvaa mielessä. Olen päättänyt, että sterilisaatio tehdään samalla kun sektio tehdään. Siitäkin haikeis... tietää odottavan sitä "viimeistä". Mutta en halua enää koskaan mioettiä kuinka kohtuni kestää... kuinka monta äiditöntä lasta minä tähän maailmaan teen. Jos kohtu antaa periksi ja reikä tulee on minulla sekä vauvalla hengenlähtö lähellä. Toivottavasti kukaan muu teistä ei tarvitse koskaan tätä asiaa miettiä omalla kohdallaan. Voin kertoa, että itku on herkässä ja pelko on kova... ollut jo monta viikkoa.

Viinika ja Onni 35+1
 
Valtavasti kirjoitusvirheitä :ashamed:. Olkoon... en jaksa nyt korjata. Hankala kirjoittaa kun koko teksti ei ilmeisesti mainosten vuoksi ruudussa näy.

Niin ja Onnea kaikille uusille tulokkaille ja plussanneille :wave:
 
No jo on viinikalla perheineen jännäämistä.
Noi viikot on kyllä menneet teillä nopeesti vastahan te olitte kuumeilemassa :D

Ittiä kyllä ahistaa oikee urakalla. Perjantaina sain käydä ylim. ultras neuvolas oman mielenrauhan vuoksi ja kaikki hyvin.
Tänään sitten tuli niukasti liman seas kirkasta verta ja alaselkää ja alavatsaa on juilinut. Ei kiva...Takaraivossa jyskyttää keskenmeno :(
Tilasin sitte kotidopplerin. Saas nähä tarvitaanko ees sitä...
kokkeli 10+1
 
Heippa :wave: Minä voisin tulla mukaan tänne tuolta neljättä kuumeilevien puolelta! Elikkäs minun rivi olisi: Tiivi-Taavi, LA 6.5, 25v, P 2004, T 2006, T 2009, KOKS Nettilaskurin mukaan siis tuo laskettu aika joten se voi vielä muuttua.
 
Tervetuloa Tiivi-Taavi! Meillä on myös esikoinen poika ja kaksi seuraavaa tyttöjä. =)

Viinikalle vielä tsemppiä! Aika hurjan kuulonen tilanne teillä. Onneksi olette jo hyvillä viikoilla. =)

Kokkelille myös voimia epäselvään tilanteeseen! Toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa. :hug:

Muille kertomisesta: Me on kerrottu jo melkein kaikille. Ei vaan pystytä pitämään suutamme kiinni. :D Lapsillekin kerrottiin eilen. 4-v oli tosi iloinen asiasta, mutta 6-v oli kauhuissaan ja sanoi, että lähtee menemään, jos meille tulee 4 vauvaa. :LOL: Ymmärsi siis vähän väärin, kun sanottiin, että tulee neljäs vauva. Sitten olikin ihan huojentunut ja on nyt ihan innoissaan. :heart:

Mulla oli eilen eka neuvola. Painoa on tullut 3kg ennen raskautta olleesta painosta. Hemppa oli vaan 118. Ei ihme, että väsyttää, kun vuosi sitten jälkitarkastuksessa se oli yli 130. Ei silti määrätty rautakuurille, kun terkka vaan höpisi jotain, että ei ole alle 114. Onkohan ne muuttanut sitä rajaa, kun aikasemmin se on mun mielestä ollut 120? Raskausviikoista ei päästy selvyyteen, mutta terkka käski heti varaamaan ajan ultraan. No, äitipolilla sitten oltiin sitä mieltä, että ei mulla mikään kiire sinne ultraan ole. Sain ajan 3 viikon päähän. Ne laskee ne raskausviikot nyt siitä, kun mä tein positiivisen raskaustestin. No, ei siinä mitään, kun todennäkösestihän ne viikot on sit ihan oikein. Mietin vaan niitä, jotka tekeekin testin vaikka rv 10. Saako nekin ultra-ajan noin myöhään? Pitkältä tuntuu aika odotella sitä ultraa, kun ei ar-ultrassa meinata käydä. Piinaavat kolme viikkoa tulossa.
 
Viimeksi muokattu:
Raudasta mulle sanottiin että raja on 117. Mulla siis oli sormen päästä otettuna 115, terkka sanoi olevan siis kyynärvarresta 117, joka on juuri se raja.. Ja rautakuurille siis pisti. Jokatoinen päivä otan lääkärin ohjeen mukaan.
 
Eilen kävin yksityisellä. Saipi pulittaa 103 euroa. No kaikki oli todella hyvin. Ei mitään vuotoja sillä hetkellä ja selkäsäryt ny kuuluu asiaan. Siitä on jo pikkasen päälle 6 vuotta viimesestä odotuksesta eikä enää mitään muistikuvaa kaikista oireita mitä tähän kuuluu.
Joten ny vedän syvään henkeä ja piinailln 2 vkon päässä odottavaan lääkärineuvolaa. Odottavan aika on kieltämättä aika pitkä :D

kokkeli 10+5
 
Moikka

Oireita odottelen. Pientä närästystä on ollut iltaisin, mutta muuten ihan hyvä olo. Tissit on kyllä päiväpäivältä kipeemmät.

Siskolleni olen kertonut, mutta ei vielä muille. Hauskaa kyllä nähdä sitten lasten reaktio. Tytötkin jo niin paljon isompia kuin silloin kun aloin edellistä odottamaan. Lähipiirille tämä tuskin mitenkään yllätyksenä tulee, enemminkin ovat jo varmaan osanneet odottaa tälläisia uutisia. Kertomista lykättään siksi, että omaa äitiäni ajattelin vielä hetken säästää, se on sitten niin kova huolehtimaan minun voinnistani. Ja miehen äidille ei kerrota vielä siksi että miehen sisko synnytti juuri esikoisensa. Eli yksi asia keraalllaan:)

Neuvola aikaa en ole vielä varannut. Odottelen vielä, josko sitten sydän äänet kuunneltaisiin ekalla kerralla. Ensimmäisen ultran ajankohtaa en tiedä, koska täällä on käytännöt vaihtuneet edellisestä kerrasta.

alanna 6+1
 
Loikkaanpa tähänkin ketjuun. Neljättä tosiaan odotan, tänään oli ultra, jossa todettiin viikkoja olevan 10+3 ja sikiö aivan normaalin oloinen.

Mä olen neuvolan sokean naikkosen mukaan ylipainoinen, joten yhtään kiloja ei saisi nyt tulla, kuulemma. Ei vaan ottanut huomioon että mun paino on enemmänkin lihaksissa, teen aika raskasta fyysistä työtä ja nostelen melkein päivittäin noita 40 kilon painoja, kymmeniä toistoja kerrallaan. En ihan kamalasti nyt välittänyt tuosta kommentista. Muutenkin, mä en tule neuvolassa kovin montaa kertaa käymään, vaan hoito painottuu Naistenklinikalle kokonaisuudessaan.

Mitäs muuta. Niin, ne muut lapset. Vanhin on 15, nuoremmat 8 ja 7 v. Tämä tulokas on siis vähän niinkuin iltatähti. Mulla itselläni on ikää 34 vuotta.

Siinäpä ne tärkeimmät.. :)

Listaan laitettavat tiedot: Tikuliina___26.3.2013_ 34__ T97, T04 ja P05__ __ _ NKL
 
Rautaahan voi toki ottaa, vaikkei siihen kehoitusta saakaan. Minä olen tuolla "rautamehulla" saanut pidettyä hempan hyvissä lukemissa ja vielä kunnon annos laadukasta d-vitamiinia (ei niitä apteekin versioita), niin jaksaa hyvin. Toki yhdet päikkärit/päivä tässä vaiheessa raskautta kuuluu asiaan ;)

Ikpi 38+5
 
Onnea Santtu poika lupauksesta! :heart: Ihanaa!
Omaa rakenne ultraa saa odottaa vielä kolmisen viikkoa, plaah! Menispä aika pian.

Ja onnea kokkelin hyville uutisille myös :)

tervetuloa uudet plussanneet :wave:

Tänne ei sen kummempia, vatsa alkaa pikku hiljaa kasvamaa, päätin nyt et otan joka viikko puhelimella kuvan ja sauraan kasvua :) Jos vaan satun muistamaan, tarvis varmaan laittaa aina muistutus.

Äiti maa & Usko 18+2
 
:heart: Prinsessa syntyi 4.9 klo 20.59. 2960g ja 48cm. :heart: Raskausviikolla 36+2.

Päivällä alkoi supistella ja illalla oli tyttö maailmassa. Kaikki meni hienosti ja 9/9 pisteen tyttö tuli. Nyt opetellaan vauva arkea kotona :)

Tyttö on aivan valtavan suloinen, siro, ihana ja, ja, ja... :kiss:

Täällä ollaan ihan pää pilvissä ja onnesta sekaisin :heart:

Viinika ja (onni) onnetar :D
 

Yhteistyössä