<3 PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.25 <3

************SUNNUNTAI 17.7.2011************



Mukana:
Murumii...................... .tyttö 9/08.........kp7/24-28.....yk 9
Rouva Möppiäinen...........tyttö 12/10........kp9/?............yk2
Neiti näpsän äiti............ tyttö 10/08.......kp12/28-32.....yk 7
Caisachu.......................tyttö 06/09......kp18/26..........yk 2
Vomppis........................tyttö 7/10........kp20/28..........yk 4
Äittä-83.........................poika 4/09......kp23/28..........yk 1
_TiNy_...........................poika 1/05.......kp25/26-28....yk6
santsu_82......................poika 7/10.......kp26/?...........yk 1
LittleStar.......................tyttö..............kp33/?...........yk '
Tiitulainen.....................tyttö 6/09.........kp36/28.........yk 10
Tyllerömamma...............tyttö 4/10.........kp43/29-48.....yk 3
Kamomilla-81................tyttö 12/08.........kp48/35..........yk 23
Hipsu86........................poika 11/10
Princessa......................poika 7/08
Johannäss.....................
Tanza...........................
Waaka.........................



Plussanneet 2011:

Heinäkuu2011:
Kellukka (yk10), Xamora, Loretta, Taikapapu (yk10), nahhn (yk2), valle, susanna85 (yk2)

Kesäkuu2011:
Emmuska10 (yk 3), Maria-08 (yk 3), Kolibro yk?

Toukokuu2011:
ellen- (yk0), Maira (yk 3), Jemppi (yk1)

Huhtikuu2011:
Nauruprinsessa (yk 3), Toimistomyyrä (yk 3), Meritähti82, Astre (yk 14)

Maaliskuu2011:
RiverFlows (yk4), Pistepirkko (yk 8), Sannuli88 (yk 3), Hannaliina (yk 1)

Helmikuu2011:
Matilda-08 (yk3),AJ (yk3), Miina84 (yk4), Minnuska89 (yk 13)

Tammikuu2011:
Salaisiahaaveita(yk 2), Ninnu-liini (yk6), Äippää (yk 2), Mirage (yk 4), Talvicci (yk2), Nessu86, Dirty Dancing (yk9-10), Neiti Nöttiäinen (yk3), kikka89, Danone81 (YK3)
 
Viimeksi muokattu:
Tässä pikkukakkosta toivovien uusin :)
En laita tähän piinailijoita ja muita sellasia, vaan koitan pitää tämän mahdollisimman helppona päivittää.
Jos joku muu haluaa päivitellä niin olkaa hyvät vain.. :D

Päivitys pyynnöt punaisella.
 
Viimeksi muokattu:
susanna85, i-ha-naa että viitsit alkaa päivittämään! :flower:
(yk 23 mulla siis meneillään.)
Jos väsymys ja helevetin sitkeä hiivatulehdus lasketaan raskausoireiksi niin sitten mulla on niitä...
Hitsi kun onkin taas toiveet korkealla vaikka yritystä tässä kuussa oli kaikkein vähiten verrattuna muuten koko kuluneen vuoteen.
 
tanza: kai niitten kohta pitää alkaa!! Kauanko ootkaa nyt ollu ilman menkkoja?

Kamomilla: Mulla oli viime kierrossa aivan jumalaton hiiva. Se on kyllä niin perseestä!

ON: Meillä pupuillaan ahkerasti.. :D se ois ovis ma tai ti..
 
Kiitos Susanna päivittelystä! :)

Melko pikku porukka meitä nyt täällä, mutta jospa väkeä tulee lisää ajan kanssa! :) Eikä ihmiset jouda kesällä niin kirjoittelemaan, kun kesäriennot on päällä.

Täällä ovisoireet oli eilen todella selkeät. Kivaa päästä nyt kunnolla yrittämään, kun kierto palautui!
 
Juu vähän on porukkaa, mutta tosiaan toivotaan että ihmisiä tulis lisää. Ehkä syksyllä sitten, vaikka henk.koht toivon etten enää syksyllä tässä pinossa kirjottele.. :D

Mun piti kysellä ovislimoista.. Kun mä en oo niistä koskaan mitään tajunnu, mutta nyt musta tuntuu ku mietin että viime kierrossa ja tässäkin on VIIKON verran sellasta paksua läpinäkyvää limaa... Siis viikon verran. ei kai ne limat niin pitkään ole? Ja tosiaan nää limat alko nyt pari päivää sitten ja ovis pitäs olla laskureiden mukaan joko ma tai ti..

Samoin en tie onko oviksesta johtuvaa kun mulla alko taas sattuu tuo seksi.. Siis tuntuu että alavatsa räjähtäs seksin aikana (eikä se ukon vekotin nyt NIIIIIN iso ole... ).
Viime kierrossa oli tuo maha niin kipee että aattelin jo että pitää lääkäriin lähteä, että varmasti joku tulehdus jyllä..
Äh pöh.. min en tajuu mitään.
 
susanna85: Mulla ovislimat on sellaista venyvää, läpikuultavaa. Sitä todella tulee oviksen aikaan, joutuu pikkuhousunsuojaa pitämään ehdottomasti. Joillakin voi olla sitkeää kuin kananmunan valkuainen raakana. Ja nuo mahakivut...Hmm, tuo alamahan kipeys voi tosiaan johtua siitä kun ovis siellä kypsyy ja sitten kun munasolu irtoaa niin siitäkin kipua voi tuntea. Yleensä se on pistävää kipua/jomotusta. Minä jos painelen mahaa munasarjojen kohdasta oviksen aikaan, niin toinen puoli on arempi. Mutta enemmän tunnen sen kun kohdunsuu on "laskeutunut" alemmaksi. Silloin petipuuhissa se ottaa nopeasti vastaan ja aiheuttaa tosi epämiellyttävää kipua jos antaa osua liian syvälle...:/ Auts. Anteeksi tarkka selvitys mutta näin kuvailisin omia tuntemuksiani jotka on tosiaan joka kerta noin selvät.

tantza: En ole lukenut vanhempia juttujasi, jaksatko nopeasti selvittää, että onko sinulla ennen kierrot vaihdelleet tms? Vai onko tämä ihan uusi asia, että noin pitkään olet kuukautisia odotellut?
 
Näin aluksi Kiitos Susannalle uudesta pinosta ja siitä, että jaksat päivitellä. Mulle voi laittaa kp 16/24-28 ja yk 8.

Täällä siis ovisaika pian tulossa. Vielä ei ole oireita ilmaantunut. Yleensä sattuu kp 16-19. Itse tosiaan kamppailen edelleen lyhyen luteaalivaiheen kanssa. Ei taida pidentyä, vaikka pillereiden lopetuksesta jo 8 kk. :| Mä niin toivoin, että aika auttaa. Oon alkanut miettiä, että voikohan ovis jäädä tulematta, vaikka olisi selkeät oireet (hirmuton nännikipu ja alavatsajulinnat)? Kahdessa kierrossa olen tikuttanut ja molemmilla kerroilla saanut selkeän ovisplussan. Tuo oviksen puuttuminen tuli vain mieleen siitä, kun menkat ovat pillereiden lopetuksen jälkeen olleet todella niukat ja lyhyet. Tiedäpä tuosta nyt sit.

Aurinkoista ja helteistä lauantaipäivän jatkoa!
 
LittleStar: kiitos kuvailuista.. toi raaka kananmunan valkuainen on aika osuva näihin mun limoihin, mutta kun sitä kestää viikon! Äih. en tie mistää mitään.

Murumii: mä muistan jostain lukeneeni että jos kierto on alle 24 päivää tai yli 30 ni ovis voi jäädä tulematta.. En kyllä muista mistä luin, mutta jos sä testaat oviksen ni eikö sen sit pitäs olla melko varma?

Sopiiko ihmisille että päivittelen tota listaa aina tohon etusivulle? muuttelen vaan päivä tietoja ja noita?
Niin että aina uusin tieto löytyy tosta etusivulta... Tajusiko ketään mitä tarkotan? Ku aattelin että se ois ehkä niin helpompaa ku on noita kuva härpäkkeitäki.. :D
Näissä päivityksissä voi sitten olla vääriä tietoja ku mä oon vähän pihalla vielä, en oo koskaan aikasemmin mitään näitä päivityksiä tehny..

Mä täällä arvon alanko tikuttaa ovista.. Mulla on kolme tikkua jäljellä esikoisesta, mutta sitten tien että iskee paniikko jos en niillä 3:lla tikulla sitä bongaa.
 
Murumii: Periaatteessa ovis voi jäädä tulematta olipa kierto minkä pituinen tahansa, siihen vaikuttaa niin monet asiat. Lohdutuksena voin sanoa, että itselläni on ollut ainakin ennen ekaa raskautta piiiitkät kierrot (jopa 80 päivää) ja lisäksi tuo luteaalivaiheen lyhyys (9-11 pv). Pitkissäkin kierroissa ovuloin, ainakin selvät merkit. Luteaalivaiheen lyhyys oli varmasti se joka pitkitti raskaaksi tuloani. Kävin pyytämässä lääkäriltä Terolut-pillerit ja aloitin syömään niitä heti kun seuraavan oviksen bongasin. Söin sen 14päivää ja kas kummaa: Olinkin jo raskaana! :) Terolutit siis pidensi sen luteaalivaiheen normaaliksi ja munasolu pääsi kiinnittymään hyvin. Uskon, että noilla oli se suuri vaikutus! :)
 
Hieno uusi pino! Pikaisesti vaan päivitän tiedot, jos Susanna85 ehdit jossain vaiheessa päivittää listalle: (huomenna sunnuntaina) kp 28 / 29 - 48 (!!!!), yk 3. Sori, en osaa laittaa tietoja punaisella pikavastauksella... :ashamed:

Mielenkiinnolla odotan, milloin kuukautiset alkavat. Ovis bongattu kp 23, eli ovulointi ollut varmaan kp 24-25.

*muoks: tulin muokkaamaan, niin johan löytyi punainen väri :) *
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta pinosta :flower:
Täällä olisi menossa kp 28/28-32 yk 6

Tämä heinäkuu olisi tarkoitus niinsanotusti olla stressaamatta, ja unohtaa missä kp:ssä mennään.
ja sekin stressittömyys alkaa siitä päivästä kun vuoto alkaa, mikä oireiden perusteella olisi huomenna (?) nega testin olen tehnyt viimeksi to joten luovutettu on tämä kierto jo.
 
Kiitokset uudesta pinosta ja uudellen päivittäjälle. :)

Täällä kp 22/27 yk 10. . Kierron pituus luultavasti edelleenkin jonkinverran vaihtelee, mutta nyt on ollut näitä lyhkäsiä kiertoja. Ovis tuli taas vähän aiemmin, menkkoja oottelen alkavaksi viim. keskiviikkona.
 
Nyt pitäs olla kaikkien päivitykset ajan tasalla..

Tein just ovistestin ja ei näyttänyt mitään muuta ku viivan paikan.. :/ ja huomenna tai ylihuomenna pitäs oll ovis. kyllä ketuttaa.. Toivon nyt että se ovis ois ollu viikon lopulla ku sillon oli niitä ihme limoja..
 
Moikka!

Ilmottaudutaan tännekin! Pikkukakkosta siis kuumeillaan yk 4 . Heti on saanut olla uusi tulokas tullakseen, kun menkat alkoivat. Tyttö on syntynyt 7/10 ja imetän edelleen 4 kertaa päivässä. Tyttö ei suostunut tuttipullolle, joten kävi niin että ei ole koskaan maitoa pullosta saanut. Ollaan nyt alotettu juomaan nokkamukista tavallista maitoa eikä siitä tuntuisi erityisiä oireita tulevan. Tarjoan maitoa nyt pari kertaa päivässä - kohta olisi tarkoitus tarjota joka aterian yhteydessä ja sitten lopetella pikkuhiljaa imetys. Varmaan joutuu imettämään tän kesän että saa tarpeeksi nestettä. Mä alan ite olemaan jo aika täynnä tota imettämistä... Mutta kun näin kauan oon jaksanu niin ei kai tuo kuukaus-pari enää missään tunnu...

Mulla nyt siis kp 7/28. Ja toiveissa on ettei tarvisi yhtä kauan yrittää kun tuota esikkoa jonka "tekemisessä" meni lähes pari vuotta... : /
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan Vomppis! Toivottavasti tärppää pian!
Oon kade sulle kun oot pystynyt imettää niin kauan, mua käskettiin antaa lisämaitoa ku poika oli 3kk, kasvu ei ollu riittävää. Noh.. oli 3kk täysimetystäki tietty parempi ku ei mitään, mutta koville otti, oisin niin halunnut imettää.
 
Tervetuloa Vomppis! :)

Tantza: Onko esikoisesi minkä ikäinen? Onko nämä pitkät kierrot sinulle tuttuja vai onko nyt vasta ekaa kertaa näin venynyt? Luulisi elimistön pian käynnistävän kierron! Toivotaan ainakin niin tapahtuvan pika pikaa! :)
 
LittleStar Kävitkö yksityisellä lääkärillä vai tavan tk:ssa aikoinasi tuon lyhyen luteaalivaiheen takia? Tekivätkö jotain tutkimuksia ennen kuin sait nuo Terolutit? Niin ja olitteko jo kauan yrittäneet saada lasta alulle? Itse mietin, että miten pitkään seurailen tuota kiertoa ennen kuin menen lääkäriin. Viimeksi olisin voinu kysäistäkin asiasta lääkäriltä, mutta eipä tullut silloin mieleen. :headwall:

Vomppikselle tervetuloa mukaan kuumeilemaan!

Tantzalle pidetään peukut pystyssä, että pian elimistö käynnistäisi kierron. Tuollainen odottelu varmasti piinaavaa.
 
Hei!

Täällä kans yks ilmoittautuis joukkoon. Olen 28-vuotias, 4/09 syntyneen pojan äiti. Nyt kovasti kuumeillaan toista lasta. Into on yhtä kova ku ensimmäistä tehdessä, taidan olla vähän semmonen "kaikki mulle heti tähän ja nyt "- tyyppi. Millään ei jaksais oottaa että tärppäis. Odotusaika oli niin mahtavaa ja se masu niin ihana. Ensimmäinen tärppäs viidennestä kierrosta. Nyt on ensimmäinen yrityskerta tätä toista yrittäessä. Menkat on ollu nyt pitkään säännölliset. Ensimmäistä yrittäessä ongelmana ehkä oliki kierron epäsäännöllisyys. Jospa nyt ois helpompi tulla raskaaksi.

Elikäs mulle sais päivittää tiedot: poika 4/09, kp 9/28 ja yk 1
 
Murumii: Oltiin me yritetty jo yli puoli vuotta. Varasin ajan ihan tk lääkärille. Selitin hänelle vaan, että olen tikuttanut ovista, joten tiedän milloin se on ollut ja luteaalivaihe on jäänyt liian lyhyeksi. Olin lukenut paljon tietoa noista teroluteista, joten samaan hengenvetoon kysyin lääkäriltä, olisiko mahdollista saada niihin resepti..? :D Lääkäri lupasikin sen oitis, halusi kuitenkin sitten vielä ultrata kohtuni/munasarjat samalla ja laittoi muutamiin verikokeisiin, ettei niistä löydy "vikaa" sille etten raskaudu (vaikkei tuo yritysaika vielä kovin pitkä ollut, mutta sanoi että samahan se on jo tuossa vaiheessa tarkastaa). Sitten tikuttelin ovista ja kun se vihdoin tuli niin aloitin nuo terolutit tosiaan..:)
 
hitsit.kerroin teille ennen juhannusta että on ihan raskaanaoleva olo ja teinkin sitten negan...vietin railakkaan juhannuksen ja nyt sitten koska tänäänkään ei vielä kuukautisia kuulunut tein testin.RASKAANA 3+ JEEEEEEEEEEEEEE!!!!! mä olin nyt jo aika varma et oon raskaana kun väsyttää kauheasti ja sitten seksissä tietyt asennot sattuu..siis mitkä ei oo ennen sattunu.

toivon niin paljon plussamyrskyä tänne teille!!! niin ja btw imetän tuota esikkoa vielä eli ei sekään ole este raskautumiselle.tsempit kaikille!!!
 

Yhteistyössä