<3 PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol. 29 <3

*********Lauantai 11.5.2013*********



äiti -07...................tyttö 01/07...................kp 4/28.............yk 18
bubunen.................tyttö 08/10..................kp 11/29..............yk 4
jenniii90..................tyttö 03/12..................kp 16/29............ yk 3
Wuf........................tyttö 02/09..................kp 17/28-30..........yk 2
manije....................poika 7/12...................kp 19/30...............yk 2
Läiti......................poika02/05.................. kp 22/33-39.........yk 17
Penni79..................tyttö 7/12....................kp 24/24-26..........yk 5
yöperhonen-..........poika 12/12................. kp27/29-30...........yk5
Venla84...................tyttö 4/12 ..................kp 27/21.............yk 2
Tahdokas................tyttö 01/09..................kp 31/28............ yk 20
Ihanamami.(31).............tyttö6/12..............kp 40/?...............yk 3

sini_tintti................tyttö 1/12....................kp ?/28-50...........yk 4





RKTT :heart:



JÄNNÄILIJÄT :popcorn:
Tahdokas dpo 12-13



TAUSTAILIJAT
Neiti Näpsän äiti (yk29)





PLUSSANNEET


Huhtikuu 2013

SnowFlakes, Kolibrinkukka (yk5)

Maaliskuu 2013
pupup (yk 1), Susimieli (yk1)

Helmikuu 2013
Laala (yk9), Pörrö (yk3), Tagzy, Bethany, Jau11 (yk1), Niiskunenä(yk5), Sona82(yk6)

Tammikuu 2013
Kirskis, eskapismi (yk2), Kulkuriina (yk11), Pauki (yk8), Lempo (yk4), Viida (yk3)

Joulukuu 2012
Carriina (yk1), syysmyrsky (yk2), Bambini (yk4), Nöhvi1 (yk16/yk3)

Marraskuu 2012
iseeyou (yk3), nanna_ (yk1), kaneli83 (yk2/kkm), Vaniljainen (yk1), Crassula (yk3), Epa_88, Kista (yk4)

Lokakuu 2012
aronoele (yk2), Papunen84 (yk2), Wilma79 (yk2), emiliainen (yk1), karma (yk1), Lilleri82, nannamamma


Päivityspyynnöt punaisella
 
Viimeksi muokattu:
Tää tulis mukaan ,jos vaan sopii?

Elikkä poika02/05 ja kp 19/33-39 ja yk 17

Uusioperhe kuvio on ja yhteistä lasta ei siis vielä ole.
Tuo omani ja lisäksi miehellä entisestään 2 lasta :)

Alkaa pikkuhiljaa epätoivo iskemään :(
Tosin olemme myös päättäneet että koska jo kolme lasta on, niin emme tee tästä pakkomiellettä :)

Mutta ehkä tuo avioituminen toi onnea ja sen mukana raskaustestikin alkais näyttään postiivista :)
 
Viimeksi muokattu:
äiti -07 ja NNä mä tiedän että etenkään tänään ei mikään auta tai tunnu hyvältä. Silti lähetän halauksen.:hug:
Surullista.

Tervetuloa Läiti!

Itsellä ei oikein mitään. Vähän välillä alavatsajomotuksia, vähän myös rintojen arkuutta. Kuten joka kuussa. Dbo 10-11 tänään, ja kp 29/28..
Ei kyllä yhtään voi tietää miten käy. Jännittää hirveesti toi perjantain infertiliteettipolin eka käynti. Menkat me kuitenkin kohta alkaa, vkl viimeistään.
 
Ihanamami tervetuloa!!

Neitinäpsän äiti :| Surulle ja epäilykselle yksilapsiseksi perheeksi päätymisestä. Teillä on toki pitkä yritys takana. Peukkuja kovasti, että saatte vielä sen kakkosen :hug:

Tahdokas ja Yöperhonen, plussia plussia... Yöperhosen repäisykivut kuulostivat ainakin lupaavilta!!!

Penni kiitos vinkistä. Jossain kohtaa senkin vaihtoehdon tutkiminen/poissulkeminen voi tulla ajankohtaiseksi kipujen takia jos raskaus ei pian ala, MUTTA luulen kuitenkin että kyse on vain "ominaisuudesta". Kerroin äidilleni, että mun menkoista on tullut aivan järjettömän kipeät, ja hän kertoi että nuorenakin olin niin kipeä, että kieriskelin välillä tuskista. Olin vain unohtanut, koska nämä ovat ensimmäisiä luomumenkkojani teini-iän jälkeen... Esikoinen sai alkunsa ekasta kierrosta, ja muulloin ollessani aikuisena ilman hormonaalista ehkäisyä olen ollut niin tiukka urheilija, ettei minulla ole ollut kuukautisia ollenkaan. Urheiluaikojen alhaisista rasvaprosenteista on vain muisto enää, joten menkat palaavat nyt ilmeisesti juurilleen :confused:

Googlasin endon kyllä, mutta muita oireita minulla ei näyttäisi olevan kuin tuo kivuliaisuus. Kivutkin alkoivat kuitenkin samana päivänä kun vuotoa alkoi tulla. Löysin myös erottelua endon ja kivuliaiden kuukautisten välillä, ja täsmäisi hyvin tuohon jälkimmäiseen. Ainut endo-oire kipujen lisäksi oli se, että nyt menkkojen aikaan myös ulostamiseen on liittynyt ilkeitä kipuja. Kiitos kuitenkin paljon, koska en ole osannut endoa epäillä ja sekin on tosiaan syytä tutkia jos yritys venyy!

Sulle toivon sitä pientä ihmettä!!!:hug:

Omaan ei kuulu erityistä. Kivaa perhe-elämää :) Työrintamalla iloa, samoin kotona, vielä kun saisi tämä kakkonen alkunsa niin paljon enempää en uskaltaisi edes toivoa :) Menkoista päästy ja odottelen ovulaatiota, tässä kierrossa otin taas ovulaatiotikut käyttöön. Olen vähän työntänyt tätä yritysasiaa taka-alalle, jotta se ei olisi ainut päässä pyörivä asia.
 
Bubunen: Mulla on kans ikäviä kipuja vessassa käydessä menkkojen aikaan. Ja juuri suoleenhan se endo nyt sitten on levinnyt.. Kivut alkoi mulla kans jo 12 v heti melkein kun menkatkin. Jonkun vuoden kärvistelin ja mulla oli vahvahkot kipulääkkeet, ja 17 v aloitin pillerit kipujen hoitoon. Ja kun endo todettiin v 2005 niin aloin syömään pillereitä 3 laattaa putkeen jotta menkat tulivat vain harvoin.

Toivotaan että et ole saanut riesaksi endoa. Tää on niin salakavala vaiva. Mutta kannattaa ehkä käydä jossain vaiheessa lääkärillä jos raskaus ei ala ja vaivat pahenee. Tää voi edetä aika agressiivisesti näköjään. Ja terveyskeskus lääkärihän laittaa sit lähetteen gynelle ja sitä voi joutua ootteleen muutaman kuukauden.
 
Viimeksi muokattu:
Nnä ja äiti-07 kyllä teille sen plussan oisin jo suonu!!! Pahoittelut :hug:

Tervetuloa Läiti! :)

Tahdokas nyt sitä testiä kehiin!!! :D

Täällä vessassa ravaaminen jatkuu ja oudot alavatsatuntemukset sekä nyt uutena järkyttävä itkuherkkyys ja lihaksien krampit!! Mittasin nyt aamusta lämpöjäkin huvikseen ja normisti ne mulla alle 36 niin nyt oli 36,5 !! Toivo nostaa taas kummasti päätään...
 
Mulla on huono päivä. Oon tosi ärtynyt ja väsynyt. Rinnat kipeet ja alavatsalla menkkajomotukset.
Masentaa; oon ihan varma että menkat alkaa ihan kohta.
Mulle tuli esikoisestakin niin paha oli jo ennen testiä ja nyt ei oo mitään, joten en usko että olis tärpännyt.
Tosi huono fiilis. Jotenkin sitä toivoi niin älyttömästi että ei tarvis lähteä niihin lapsettomuustutkimuksiin. Mutta niin ne vaan alkaa huomenna.
 
Penni79 jaa, plääh : / Ajattelin jo, että olen suojassa kun kerran menkat on nuoresta asti ollut kivuliaat. Sun kirjoittamasi oli kuin mun kynästä, paitsi että menkat alkoivat 11-vuotiaana ja e-pillerit sain hoidoksi (kipuihin ja runsaaseen vuotoon) 16-vuotiaana. Samanikäisiäkin ollaan sun nimimerkistä päätellen.

Kiitos siis sinulle, pidän senkin mahdollisuuden avoinna jos toista lasta ei ala kuulua. Ja jos kivut lisääntyvät. En olisi varmaan tullut kyllä ajatelleeksikaan sitä vaihtoehtoa. Nuo ulostuskivut pistivät kyllä vakavasti miettimään endon mahdollisuutta, muuten oireet eivät olleet kipuja lukuunottamatta tyypillisiä ja kivutkin alkavat vasta vuodon kanssa samaan aikaan ja peruskipulääkkeet tepsivät ihan hyvin.

Tsemppiä sulle ja tsemppiä mulle! Toivottavasti molemmilla alkaa kakkosen odotus pian, niin ei tarvi suuremmin miettiä mokomia riesoja :hug:

Tahdokas mitä kuuluu?

Yöperhosella kuulostaa tosi lupaavalta!!! Kuumeilitko muuten joskus vuonna 2009 jo, vai oliko jollain lähes sama nimimerkki?

Täällä kp 10 ja ovulaatiota odottelen! Tulis jo! Muuten kevät ja ihanat ilmat tuoneet kaikkea mukavaa tullessaan, joten ohjelmaa riittää eikä tämä yritys pyöri ihan niin tuskallisesti koko ajan päässä.

Hyvää äitienpäivää jokaiselle, jos en ehdi ennen kirjoitella!!! :flower:
 
Mun tiedot on hypänneet yhdet liian kauas. Eli nyt on oikeasti tänään perjantaina dbo 11-12 ja ko 30/28.
Menkat ei oo alkaneet, testi oli aamulla nega.
Muserruin lapsettomuustutkimusten ensitapaamisessa. Mun pitää pudottaa iso määrä painoa ennen kuin tekevät mitään verikokeita ihmeempää. Ei aukiolotutkimuksia tai mitään. Miksi ei voida jo lähetelääkärin vastaanotolla kertoa, että ei hoideta yli tän ja tän painoisia??!!
Turhaa toivoa herättävät vaan.
Olen jo muutenkin laihiksella ja nyt vaan sit jatkan samaa rataa ja toivon ihmettä.
Että sellasta.
 
bubunen juu oon kuumeillu sillon, tosin elämänkumppani oli sillon eri :D

Voi Tahdoka :hug: tosi kurjaa tollanen kun toivoo että pääsee eteenpäin ja sit vedetäänkin matto tylysti jalkojen alta :( saako kysyä että paljon on pudotettavaa?

Täällä tänään oletettavasti dpo 10-11 ja hätäillessä tein aamulla testin ja sain siihen vaan värittömän toisen viivan :( oon kyseisiä testejä tehny aika monta, enkä koskaan oo moista saanu! Peli taitaa kuitenkin olla menetetty, eiköhän pitäis näkyä jo jonkinnäköstä värillistä viivaa..... Menkkoja siis odotellen..
Noh, tänään on leipomuksia tehtävänä, lohivoileipäkakkua ja mansikka-juustokakku brownie pohjalla, että tekemistä riittää :)
 
No yli parikyt kiloo pitää saada pois. Mä tiesin kyllä et paino vaikuttaa hedelmöittymiseen,mut en tiennyt et nykyvaatimukset on noin ankaria. En ole kuitenkaan ihan järjettömän painava. Ystäväni oli 5v sit ja saman painoinen; pääsi kaikkiin tutkimuksiin eikä sanottu mitään. Onko sit muutettu rajoja vai lääkärikohtaista, ei tietoa.
No, jo aloitettu laihis jatkuu vielä kovempana.
Tänään kp 31/28 ( täytyy varmaan muuttaa viime kiertojen perusteella kiertopäiviks 28-32..
Ja dbo 12-13. Testi aamulla nega, ei myöskään menkkoja.
Tehtiin siellä vastaanotolla eilen sisäultra. Puhui jotain kaareutuvasta limakalvosta, ehkä myooma tunkemassa kohtuun ja toisessa munasarjassa parin cm kokoinen irrallinen rakkula, ilmeisesti taas kysta. Jee jee. Ja oikeella puolella munasarjat oli ihan törkeen kipeet kun tökki sillä ultralla, au!!

Ainiin, kehotti heti ostamaan foolihappoa ja syömään niin kauan kuin yrittää lasta ja ekat 3 raskauskuukautta. Kysyin miksi ja että miksen ole kuullut tästä, kertoi että vasta ihan viime vuosina vahvistunut että suojaa muodostuvaa sikiötä...joltain..se meni ohi. Mutta sanoi että kaikkien raskautta suunnittelevien pitäisi ehdottomasti syödä 400mg päivässä.
 
Nyt en päätäni pantiks lyö, mut foolihappo muistaakseni vaikuttaa jotenkin sikiön aivoihin... Mua patistettiin heti syömään sitä kun kerroin diabeteslääkörillä raskautuneeni!

Ps. Apteekin omassa aivan olemattoman haalee viiva! Sai kyllä tosissaan käännellä ja väännellä... Mut en oo siihenkään kyllä mitään koskaan turhan vuoks saanu...
 
Voi yöperhonen- toivottavasti onni olisi puolellasi! Mä oon valitettavasti saanut apteekin omaan useammankin viivanpaikan, toivon todella että sulla ei olis kyse siitä.:) mites sun oireilu?

Mulla on jomotellut alavatsaa menkkamaisesti välillä vähemmäm ja välillä enemmän jo sen 4-5(?) päivää. Sais ne menkatkin sit alkaa jos kerran ovat alkamassa. Huomenna dbo 13-14, luulis että ne jo tulis..
 
Tahdokas siinä apteekin testissä olin näkevinäni punaväriäkin, eikä ollut vaan väritön tai harmaa viiva.. Tiiä sitten.. Oireita kyllä on!! Oon hirmu itkuherkkä nyt, mahaa jomottelee välillä, päivällä oli taas repäsykipuja, vessassa pitää juosta, lämmöt koholla ja nyt uusimpana ruokahaluttomuus ja järetön väsymys!! En kestä jos kroppa näin kovin mua huijaa!!!
Pitikin tuossa aikaisemmin kysyä että mitä tuo kaareutuva limakalvo tarkottaa?? Toivon todella et ne menkat ei sulla alkaiskaan! :)
 
Moikka!
Oon lueskellut jonkin aikaa epäsäännöllisesti teidän juttuja, nyt voisin itsekin hypätä listalle niin pääsee jakamaan kokemuksia teidän kanssa!

Eli tässä tiedot: Poika 4/2011, kp 5, yk 5.

Ja Tahdokas , foolihapolla on monia hyviä ominaisuuksia, tärkein niistä on se, että sen on todettu estävän tosi tehokkaasti hermostoputken sulkeutumishäiriötä, tämä tosin vaatii, että foolihappoa olisi syöty koko alkuraskaus ja mielellään myös jo ennen raskautta (suositus on vissiin noin kolme kuukautta ennen raskautumista ts. kannattaa ruveta syömään heti kun rupee miettimään uuden tulokkaan yrittämistä). Mun mielestä ihmiset tietää foolihaposta tosi huonosti, pitäis tehdä joku kunnon kamppis tietoisuuden lisäämiseksi. Ekalla neuvolakerralla on jo vähän liian myöhäistä ruveta puhumaan tästä.. Kun yritettiin ensimmäistä lasta laitoin myös miehen syömään niitä, koska joidenkin tutkimusten mukaan miehen sperman huonolaatuisuus saattaa johtua foolihapon puutteesta.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitti Chiaraa, noinhan se just selittinin se lekuri. Meni vaan jotenkin taka-alalle se tieto.

(.) kp32/28(-32) ja dbo 13-14.
Aamulla ei ollutkaan enää testejä jäljellä, pitää huomenna käydä ostamassa sillä menkkoja ei näy vieläkään! Ja tänään on ollut outoa ruokahaluttomuutta ja jos jotain on tunkenut suuhunsa, se on ällöttänyt. Kalakeitto lähti vessanpönttöön kun olin joutunut sylkemään ällöttävät kalat suustani takas lautaselle.
Ja nyt illalla oksettaa ihan niin että hyvä että en joudu pöntölle.
Joko menkat alkaa voimakkain oirein, tai on hartiat jumissa päivän ompelun ja pyöräilyn jäljiltä, tai sit.. En uskalla toivoa ääneen.
Huomenna ostan apteekista testin..
 
Nyt tarttisin apua... Testasin tosiaan tästä kierrosta ensimmäistä kertaa ovista ja bongasin todella selkeän plussan tiistai iltana kp 38, laitoinkin aiemmin kuvan, mutta tässä uudelleen:
Tuo siis mielestäni ei mitään epäselvää ja tilanne hyödynnettiinkin ja piikki oli testin mukaan ke kadonnut eli niinkuin pitäisikin.

No.. tänään eli dpo 4-5 on ollut tosi outo olo koko päivän ja tein huvikseni ovistestin ja tsiisus:

taas hyppää viiva silmille. Kertokaa nyt rouvat onko

a. Toinen ovulaatio 5 päivän sisään
b. raskaana?

Kivaa iltaa kaikille ja kiitos etukäteen jos joku vaivautuu pohtimaan kanssani...
 
Viimeksi muokattu:
Tahdokas ja yöperhonen :hug:

Täällä ovulaatiota odotetaan jos vaikka tulis...
Mutta syyskuussa päästään lapsettomuuspolille ja siitä samantien kuukaustisten mukaan hoidot alkaa :) täti niin lupasi :)
Joten tädin ohjeen mukaan: Juhli ja nauti kesä, kerää voimia syksyyn :)
 
äiti-07 mullakjin toiveissa saada tiputettua kilot kesän aikana niin syksyllä pääsis tutkimuksissa eteenpäin. Nyt ne ottaa kyllä verikokeet ja miehen spermanäytteen, mutta aukiolotutkimukset jne tehdään vasta kun paino pudonnut.

Ainiin yöperhonen- en tiedä itsekään mitä se kaareutuva limakalvo tarkoittaa. Se lääkäri vaan sanoi, että älä nyt heti huolestu vaikka mä täältä luettelenkin kaareutuvaa limakalvoa, myoomamuodostumaepäilyä jne, tutkitaan sitten kunnolla kun tuutte uudelleen.. No siis aikaisintaan syksyllähän pääsen vasta uudelleen, että jaa-a...:headwall:

Plussatuulia muille puhaltelen puuuuh!:whistle:
 

Yhteistyössä