<3 PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol. 29 <3

En ole vielä testaillut, kun ei muista apteekissa pysähtyä ja on niin laiska ettei sinne viitti erikseen lähteä :LOL:
Mutta jos joku päivä...

Oon muutenkin pohtinu tätä asiaa...
Nuo "menkat" mitkä oli...ei tullu tissit kipeeks,ei tullu turvotusta, ei tullu mitään mitä aina tulee ennen menkkoja...kummallista.
Mutta ei tosiaan olis eka kerta kun menkat tulis vaikka raskaana olisin.
Sen takia heti alko epäilyttään.

Aika näyttää :)

Mutta kyllä alkais jo oleen vauva tervetullu meiänkin taloon:heart:
 
********* Perjantai 7.6.2013*********




Penni79..................tyttö 7/12....................kp 4/24-26..........yk 7
äiti -07...................tyttö 01/07...................kp5/28.............yk 19
mannamaaria.....tyttö5/12............................kp6/26-54......yk1
bubunen.................tyttö 08/10..................kp 11/29..............yk 6
jenniii90..................tyttö 03/12..................kp14/29............ yk 4
Wuf........................tyttö 02/09..................kp 15/28-30..........yk 3
manije....................poika 7/12...................kp 15/30...............yk 3
hiulu..............poika 09/11......................kp 18/28-32............ yk 2(-3)
Läiti......................poika02/05.................. kp 19/33-39.........yk 17
Tahdokas................tyttö 01/09..................kp 25/28............ yk 21
yöperhonen-..........poika 12/12................. kp25/29-30...........yk6
Venla84...................tyttö 4/12 ..................kp 27/21.............yk 4
sini_tintti................tyttö 1/12....................kp 39/28-50...........yk 4







RKTT :heart:



JÄNNÄILIJÄT :popcorn:




TAUSTAILIJAT
Neiti Näpsän äiti (yk29)





PLUSSANNEET

Kesäkuu 2013

chiaraa(yk 5)

Toukokuu 2013
Ihanamami(yk 3)

Huhtikuu 2013

SnowFlakes, Kolibrinkukka (yk5)

Maaliskuu 2013
pupup (yk 1), Susimieli (yk1)

Helmikuu 2013
Laala (yk9), Pörrö (yk3), Tagzy, Bethany, Jau11 (yk1), Niiskunenä(yk5), Sona82(yk6)

Tammikuu 2013
Kirskis, eskapismi (yk2), Kulkuriina (yk11), Pauki (yk8), Lempo (yk4), Viida (yk3)

Joulukuu 2012
Carriina (yk1), syysmyrsky (yk2), Bambini (yk4), Nöhvi1 (yk16/yk3)

Marraskuu 2012
iseeyou (yk3), nanna_ (yk1), kaneli83 (yk2/kkm), Vaniljainen (yk1), Crassula (yk3), Epa_88, Kista (yk4)

Lokakuu 2012
aronoele (yk2), Papunen84 (yk2), Wilma79 (yk2), emiliainen (yk1), karma (yk1), Lilleri82, nannamamma


Päivityspyynnöt punaisella
 
Viimeksi muokattu:
Neiti Näpsän äiti, mulle voi päivittää bubunen.........tyttö 08/10............kp 6/28.........yk 6. Kiitos!

Jokos Läiti on testannut?

Huomenna aion tilata lääkärin ihan yksityiselle ultraan (tosin ehkä voisin koittaa kunnalliseltakin puolelta saada?) loppuviikolle. Haluan yrittää selvittää miksi mulle ei tule kunnon menkkoja, mikä mun kohdun limakalvoa vaivaa. Mulla on aina ollut runsaat menkat, joten tällainen parin päivän niukkaakin niukempi vuoto ei ole yhtään tuttua.

Muuten kesä auttaa siinä, ettei yritys ole joka hetki mielessä. Nytkin koko viikonloppu oltu ulkona, ensin päiväretkellä saaristossa, sitten tänään rannalla ja illalla vielä kyläilemässä. Me :heart: kesä! Enemmän kuin mitään toivon, että meidän kakkonen saisi jo alkunsa, mutta jos on pakko odotella toiveen toteutumista niin mieluiten näin kesäaikaan sitten...
 
Noni, nyt päästiin sitten ihan virallisesti kartalle ja sen vuoksi ajattelen yrityskerran olevan yhä 1. Ekat menkat pillereiden lopettamisen jälkeen alkoivat eilen, on kyllä kuin ei menkkoja olisikaan kun ei ole niitä ah_niin_tuttuja_kaameita menkkakipuja kuin "silloin ennen" Päivitellä voisi siis:
mannamaaria................tyttö 5/12....................kp 2/26-54...........yk 1
 
No niin. Kertokaapas kokemuksia, menin tekemään 2 ovistestiä kun kaapista löytyi myös digi. Noh.. FirstSingnal, joka ei viime päivinä ole näyttänyt mitään päräytti sitten plussan (kaksi saman vahvuista viivaa), mutta ClearBlue digi näyttää negaa (purettunakin viivat eri vahvuisia). Eli ovis vai ei? Jos nyt oikein epäillen katselee tuota FS:n testiä niin saattaa olla hitusen heikompi tuo testiviiva. Kokemuksia, onko FS luotettava testi?
 
Hiulu en osaa muuta asiaan sanoa, kuin että minulla ei esikoisesta tullut kovin vahvoja viivoja vaikka todistetusti ovis oli silloin. Digiä en silloin tehnytkään. Mulla tosin oireet aika hyvin vahvistavat testitulosta. Ja siinä käsityksessä olen myös, että lh-huipun kesto (?) vaihtelee naisilla, siksi joidenkin on vaikea bongata ovista ovistesteillä. Mutta olisiko ovis vasta tulossa, kun digi oli nega? Testaa huomenna vielä, jos sulla on jotain testejä jäljellä?

Äiti -07 :hug:

Mä sain lääkärin jo tälle päivälle, yksityiselle menin. Kalliiksi tulee mutta tulkoon, en halua tuhlata aikaa jonottamalla kunnalliselle :( Katsoin eilen netistä gynekologien erityisosaamista ja valitsin lapsettomuushoitoihin ja ylipäätään hedelmällisyyteen erikoistuneen gynen. Hän laittaa minulle lähetteen yliopistosairaalaan kohdun tähystykseen :| Hän yritti laajentaa kohtuani nesteellä, mutta ei saanut sitä tehtyä, ja haluaa siksi (ja siksi että mun menkkakivut on kovat, mutta vuotoa ei ole) lähettää mut tutkimuksiin jossa katsotaan onko mulla kiinnikkeitä/muuten vaurioita kohdussa kaavinnan jäljiltä. Olen siis synnytyksen jälkeen joutunut kaavintaan, koska repaleista istukkaa jäi kohtuun.

Vähän sekavat fiilikset. Toisaalta hyvä, että asia etenee ja tutkitaan nyt joka tapauksessa. Jos kiinnikkeitä löytyisi, niin ne poistetaan kuulemma, ja muita vaurioita voidaan yrittää korjata lääkkeillä. Arveli, että aika menee elokuulle, joten kovasti kannusti vaan yrittämään tässä välillä. Ja voi kuulemma olla, että kaikki on hyvinkin ja laajennuksessa oli vaan huonoa onnea, mutta haluaa tutkia asian.
 
Äiti 07 Tsemppiä!

Täälläkin alkoi yk 7.. Kp 1/ 24-26. Oudon lyhyt kierto oli. Kivut alkoi jo 3 päivää ennen menkkoja. Inhottavaa!!!

Bubunen- kovemmat kivut versus vähentynyt vuoto kuulostaa jälleen endolta. Tuttu homma mullekin siis. Hyvä että asia etenee, eiköhän sitä endoakin voida jatkolähetteellä sitten tutkia ja mahollisesti poissulkea.
 
Wuf Toivottavasti pääsette hyödyntämään oviksen vaikka teillä touhua nyt riittääkin!

Tervetuloa mukaan, hiulu ja Mannamaaria!

bubunen Sama täällä, kesä vähän helpottaa yrittämisen tuskaa. Voin vaan kuvitella kuinka ankeeta tää ois joskus talviaikaan kun on pimeetä tyyliin koko ajan. No, toivottavasti ei tarvii sinne asti mennä.

Penni79 Äh, pahoittelut menkoista. No uutta ovista vaan oottelemaan.

En oo käynyt täällä pitkään aikaan, yritin olla mahdollisimman paljon ajattelematta koko lapsiasiaa oviksen jälkeen. Yllättävän kivasti onnistui, tosin varmaan johtuu siitä että oltiin miehen ja tuttavapariskunnan kanssa nelistään reissussa (ilman lapsia) ja oli niin paljon tekemistä koko ajan ettei ehtinyt laskeskella kiertopäiviä tai muutenkaan mietiskellä mitään aiheeseen liittyvää (ainakaan kauheesti).

Nyt kuitenkin kp 28 menossa. Ovis tuli jo kp 13, joten sitä ajatellen kohta pitäis menkkojen alkaa vaikka kierto mulla onkin yleensä se 28-33. Aikasemmin oon jotenkin aina enemmän ajatellut positiivisesti tässä vaiheessa, nyt tuntuu et vaan etsii niitä menkkaoireita ja ajattelee, että alkais jo niin ei tarviis odotella enää. En oo ostanut valmiiksi raskaustestejäkään, koska itseni tuntien oisin jo testaamassa enkä vaan kestä sitä pettymystä. Eli odottelen ainakin pari päivää ennen kuin käyn ostamassa testin.
 
Keskiviikkona on 12/30, näyttää olevan päivää edellä minun päivät.. :)

Niin tervetuloa uusille ja toivotaan että plussat tulisi testeihin jotka testailee! Ja tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille! :hug:

Täällä vietelty nettipimentoa muuton vuoksi.. Viikko hurahti ihan huomaamatta kun tekemistä oli vaikka kuinka.. Vieläkin odottaa jokunen laatikko purkajaansa.. Oli hieman turhan lämpimät kelit muuttopuuhiin, hiki virtasi kyllä ihan kunnolla..

Tänään tosiaan kp11 ja parhaat päivät vasta tuloillaan! Mielenkiinto herännyt nyt ovistesteihin, minä kun vannoin että niihin en sekaannu.. :LOL: Saa ehdottaa helppokäyttöisiä ja suht halpoja testejä näin ekakertalaiselle käyttäjälle?! :rolleyes:

Mutta nyt iltapuuhiin ja untenmaille niin jaksaa aamulla herätä pojan kanssa touhuamaan!
 
Ovistestit: Netistä kannattaa tilata! Ja siis liuskatestit halvempia mutta esim clearbluen digi testi on "varma" kun näytttää hymynaaman jos on positiivinen, ei tarvii vertailla viivojen vahvuuksia ja ihmetellä. Mä teen niin että liuskilla alotan testaamaan kun ovisaika lähenee ja sitten kun niissä näkyy jotain niin alotan digillä. Toisin sanoen se kallis CB paketti kestää kolmisen kiertoa mulla.
 
Pahoittelut uuteen kiertoon joutueille :hug:

Jennii pahoittelut kisusta. Asutaan mekin 5 kerroksessa. Ja monesti ollut kissojen takia pelko persiissä kun ei löydä niitä että onko tippunut.. vaikks meillä on ikkunat viritetty niin ette niistä pääse mutta ei sitä koskasn tiedä.

Täälläkin rupeaa uusi kierto olemasn käsillä oloista päätellen.

Kesän ajattelin ottaa ihan vain lomaillen.. yritän olla ajattelematta oloja sun muita.
 
  • Tykkää
Reactions: jenniii90
Kauempaa en jaksanut odotella testaamisen kanssa, vaan eilen kävin ostamassa testin ja nyt aamulla (kp 30) testasin.

Ja PLUSSA tuli !!!!!!

Joo, olin vissiin niin varautunut siihen negaan, että vaan tuijotin pitkään tikkua, laskin sen pöydälle ja menin keittämään kahvia. Sit piti vielä kaivaa roskiksesta käyttöohjeet ja varmistaa, että tuijotanhan mä oikeaa ruutua, jos vaikka oiskin iskenyt oikosulku ja tutkailisinkin sitä testiruutua :) Mutta ei, oikea ruutu oli kyseessä ja niin vahva plussa kuin vaan voi olla. Ihan hassu olo, ei vaan voi vielä uskoa. Nyt rupee jo tuntuu niin unelta että pitää seuraavasta pissasta testata uudelleen, onneks ostin kaks testiä. Voi että, on tää yritysaika (5 kk) tuntunut niiiiiin pitkältä ja oikeestihan tää on ihan lyhyt aika..
 
Chiara: onnea, ihanaa!

Täällä nyt kp 38 ja ovisplussat tulivat kp 33 ja 34. Eli nyt siis reilu viikko testaukseen, jos sinne saakka päästään. Mulla muuten on lipsahtanut yksi yk liikaa eli tämä on nyt yk4.

Mulla on ihan liuskatestejä käytössä ja plussaksi tulkitsen vasta sen, kun testiviiva on vahvempi kuin kontrolli (mulla saattaa pitkin kiertoa olla tasavahvoja viivoja).
 
Onnea vielä täälläkin chiaraa plussasta! :) Perässä tullaan ;)

Noista ovistesteistä, itse en laske edes tasavahvoja viivoja plussaksi, koska mulla plussan kyllä selkeesti erottaa vahvempana kuin kontrolliviivan. Ja nyt en edes turhaan niitä testejä tähän kiertoon ottanut, koska tunnen oviksen ja limailuista ja haluista tunnistan kyllä. Niin kun nytkin, koko ajan halut päällä ja sanoinkin miehelle kun hetki sitten töihin lähti että saa hyvittää töiden jälkeen sen, ettei nyt ehditty ennen :D Yritän nyt löytää positiivisen vaihteen päälle tässä kierrossa ja ajatella, että nyt on tärpännyt ja vihdoin saadaan plussa testiin kahden vuoden tauon jälkeen :) Enpä olis uskonut, kuinka paljon sitä voikaan haluta tätä toista lasta vaikka onhan tuo esikoinenkin aivan mahtava ja sille haluisi kaiken jakamattoman huomion suoda vielä pitkään. Mutta on se aina kiva saada sisarus, jonka kanssa leikkiä sitten isompana. Itsekin joskus toivoin paljon sisaruksia, mulla on pikkusisko ja -veli ja olisin vielä yhden sisaruksen halunnut. Siksi kai itsellä ajatus suurperheestä tässä vaiheessa. Mutta katsellaan :)

Niin ja ihania uutisia tänään, mulle soitettiin yhdestä päiväkodista ja pyydettiin työhaastatteluun! :heart: Syksystä alkaen aina ens vuoden toukokuuhun saakka (jos nyt sinne asti voin edes olla). Maanantaina sitten paikanpäälle, enköhän mä sen työn saa! ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Penni79
Mitä Neiti Näpsän äiti? Ai onko sulla tullut plussa?:heart:

Oonpas ollut pitkään taas pois. Tuntuu, että nyt keskityn enemmän kesään kuin tähän kirjotteluun. En edes jaksanut bongailla sitä ovista niillä tikuilla. Arvelen oireiden kanssa että oli myöhemmin kuin tavallisesti. Mutta mistäs sitä tietää.
Mut vois oikeastaan laittaa taustailijaksi. Käyn lukemassa kyllä, mutta kun ei omassa tapauksessa mitään tapahdukaan, kun 21 kiertokertaa mennään taas samoilla oireettomilla jutuilla niin tuntuu että sitä alkaa toistaa itseään kirjoittelussakin.

Mut hei, hyvää kesää kaikille ja plussatuulia PUUUH!:):wave:
 
Mitämitä, kesäplussia useampia??? Onnea asianomaisille!!

Täälläkin harkitaan taustalle siirtymistä.. Yk 7 ei ole vielä pitkä aika, tiedän. Mutta sairauteni kanssa tilanne vaan pahenee ja ainoa toivo tuntuu olevan että leikkaus alkusyksystä auttaisi raskautumaan. Tällä hetkellä odotan kyllä leikkausta ennenkaikkea siksi että kivut helpottaisivat.

Miehelle itkin kun menkat taas alkoivat, sitä ettei tiedä tuleeko toista lasta koskaan, ja sitä että olen pettynyt kehooni, ja sitä että jatkuvat kivut vaikuttavat jo mielialaan. Olin niin toivonut toista lasta ja ollut optimistinen että toinenkin tulee kun yksi jo saatiin. Aina ei elämä mene niinkun haluaisi. Anteeksi tunteenpurkaus..

Täällä on muutama pitkään yrittänyt - oletteko missään muussa ryhmässä mukana jossa olisi jonkin sortin vertaistukea tarjolla? Täällä on toki myös, mutta kuitenkin alkaa tuntua että niin moni plussaa ja itselle ei tapahdu mitään. Olen toki onnellinen muiden plussista- tietysti, mutta pettymys itselle on vain suuri kuusta toiseen.
 
chiaraa joo ensiksi vaikutti siltä että helmikuussa... mutta minun epäonneksi matto taas vedettiin matto rytinällä alta. :'( vuoto alkoi eilen ilalla.:(

Onko yllätys meidän kohdalta.. kärsitään piemmän kaavan mukaan niin kovasti.. vaikka rakkautta riittäisi ottajalle..


Onnea odotukseen.
 
Voi ei, Neitin näpsän äiti!! Kiinnittymisyritys ilmeisesti? Jollekkihan tulee vuotoa vaikka olisikin raskaana. Voihan sitä jonkun päivän päästä vielä tehdä testin ja varmistaa. Iso halaus kuitenkin täältä.

Chiaraa - onnea matkaan odotuspuolelle! Josko täältä jonain päivänä tultais perässä..
 
dpo 5... eilen meinas tulla bussissa huono olo ja tänäkin aamuna etoi...Mutta ei kai sitä nyt vielä voi mikään mahdolliseen raskauteen liittyvä aiheuttaa? Jollei sitten keltarauhanen ja oma mielikuvitus tee tepposiaan.
 
Neiti Näpsän äiti voi :'( :hug: Olen tosi pahoillani. Varmista nyt kuitenkin parin päivän päästä raskaustestillä, kyllähän aika monilla tulee vuotoa alkuraskaudessa. Voi, miten toivonkaan, että sinun kohdallasi olisi kyse siitä!

Chiaraa onnea ja ihanaa!!! :heart: :heart: :flower:

Jenniille onnea työhaastatteluun, ja toivottavasti saat paikan!! :) Oletko joskus hakenut ko. päiväkotiin töihin? On lupaavaa tosiaan, että kutsuivat haastatteluun. Olen ammatiltani päiväkodin johtaja, ja mikäli kutsuvat haastatteluun ilman, että haku on käynnissä, niin olet kyllä varmasti vahvoilla. Jos meillä on haku, ja hakijoita on reilusti, niin olen yleensä haastatellut 3-6 vahvaa hakijaa.

Voi Penni, onpa kurjaa, että sun endo on noin ärhäkkää laatua :( :hug: Se taitaa olla kovin yksilöllistä? Enpä osaa muuta sanoa, kuin että tsemppia ja toivottavasti sitten viimeistään se leikkaus auttaa sinua raskautumaan. Onko se isokin leikkaus?

Penni lääkäri ei edelleenkään puhunut mitään endosta, vaan epäili että suurin mahdollisuus on että kohdun reunat ovat kaavinnan jäljiltä kiinnittyneet toisiinsa (?, osasinkohan nyt selittää mitä tarkoitin), ja siksi kipu on kovaa ja veri ei pääse ulos. Tämä epäilu pohjautui siihen, että kuukautiseni ovat muuttuneet tällaisiksi sen kaavinnan jälkeen, ja hän ei saanut kohtua laajenemaan. Mutta, olipa sitä/endoa/ei mitään/mitä hyvänsä, niin olen iloinen että asia etenee. Tosin salaa toivon hirveästi, että ehdin raskautua ennen kohdun tähystystä enkä joudu sinne ollenkaan...

Omaa... Maanantain ultrassa havaittiin lähestyvä ovulaatio, ja gyne arvioi todennäköiseksi ovisajankohdaksi tämän loppuviikon. Testiin sain vain hiukan kontrolliviivaa haaleamman/tasavahvan viivan eilen aamulla, mutta oireista päätellen uskon munasolun irronneen tänä aamuna. Minulla eivät testit näytä yleensä kovin vahvoja viivoja, esikoisen aivan varmasta hedelmöittymisajankohgastakin tuli vain selvästi kontrolliviivaa heikompi viiva. Ovis hyödynnetty torstai illalla ja tänään päivällä, muina aikoina ei ollut mahdollisuuksia. Riittääköhän se..? Jos tuo kohtu nyt ylipäätään on kunnossa. Yritän edelleen keskittyä muuhun elämään ja pitää ajatukset muissa asioissa, jatkuva oireiden kyttääminen ei sovi mulle yhtään.

Joku kysyi ovulaatiotesteistä, olen käyttänyt sekä Clearblueta, että Onni -ovulaatiotestejä. Nyt ostin apteekin omaa ekaa kertaa. Onnit ovat melko halpoja ja saa joistakin apteekeista, on mulla toiminut hyvin.
 

Yhteistyössä