<3 PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol. 29 <3

Kyllä ne viivat vahvistu. Enpäs sitten kerinnyt kauaa tänne kirjoitella.

Yöperhoselle
onnea myöskin. Miulla liuskat ei näyttäneet viikonloppunakaan kovin vahvaa viivaa vaikka koko ajan vahvistuivatkin. Tein 5 tehtiä yhteensä kun en vaan uskonut.

niiskunenä 4+4
 
Niiskunenälle ja yöperhoselle onnellista odotusaikaa!

täällä oli ovis tosiaan jo kp 10,toissa kierrossa oli kp 11. Kunhan laparoskopian jälkeen sitten alkaa muut tutkimukset niin pitää muistaa tuo heti mainita että puoliskot toimii eri tahtiin.

Eli loppukierron jännittelyä taas sitten tästä eteenpäin.
 
yöperhonen voi harmi :(:hug:

Täällä ollaan mökillä niin päivitys jäänyt. päivittelen kun kotiin päästään nyt puhelimella käymässä.
Täällä on m kp 33/29-30.. en tiedä missä mättää kun tärppii en usko testasin eilen elivolla mutta nega oli.. viikonloppuna uusi testaus jos tarvetta :)
Ajoittain on huonoa oloa, tissit painoarat eli jos makaa vatsalla niin sattuu tisseihin ja nänneihin. Pissalla käyn usein ja varuiksi tarkistaa onko alkanut kun olotila on sellainen. . Kahvi ei maistu. Yöllä huono unisuutta herään yössä useasti ja istun sängyn laidalla jonkin aikaa. Jaahas kello onkin jo noin paljon niin koitti kp 34. Missä mättää? Turhauttavaa ..
 
Heips!
Ajattelin tulla tänne teidän seuraan kirjotteleen ja ehkä hieman vielä taustaileen. Olen 26v 02/12 syntyneen tytön äiti ja omissa haaveissa olis pikku kakkonen. Mies ei ihan ole vielä lämmennyt asialle vaikka haluaa pienen ikäeron sisaruksille. On vaan vähän sellanen luonne et pitäis olla isompi asunto ja enemmän rahaa yms :)
Nyt elelläänki vähän jänniä aikoja kun tuli tuossa muutama päivä ennen ovista hieman lipsuttua ehkäsyn kanssa. Oltiin anoppilassa ja no,minkäs se ihminen himoilleen mahtaa,tuli sitten hommailtua ilman ehkäsyä,käytettiin kyllä "ehkäsynä" keskeytettyä aktia mutta eihän se mitään takaa.
Omasta mielestä, jos ois vahinko käyny, olis ihan ok homma mut silti on vähän pelko persiissä et kui mä osaisin olla kahen pienen kanssa..Kai siitä selviäis,selviäähän muutki.

Taustoja vielä sen verran et oon siis 26v ja mies 27v. Ekan haaveet alko 08/08 ku jätin pillerit pois. Tutkimuksiin lähettiin 01/11 ja plussa pärähti sit clomikierrosta 05/11. Tyttö syntyi 02/12 ja naimisiin mentiin 07/12.
 
Yöperhonen - iso halaus, voihan surku!!


Mä sain nyt laparoskopiaan endon takia ajan ja se on 23.9. (kk myöhemmin kun piti, mutta ainakin nyt on tarkka päivä tiedossa ja sama lapsettomuuslääkäri leikkaa kellä oon käynyt, erikoistunut mm endometrioosin hoitoihin). Nyt ois pari kiertoa aikaa tärpätä ennen sitä..
 
Mökiltä palauduttu...

Yöperhonen :'( :hug: :hug: Olen pahoillani!

Nnä peukut pystyssä että olet raskaana :wave: :wave: Kuulostaa tosi lupaavalta! Sä jos kuka ansaitsisit todella sen :hug:

Karmini tervetuloa!

Penni muita komppaan eri pituisten kiertojen kanssa, munasarjat varmaan toimivat hiukan eri tahtiin. Mä taas epäilen, että mahtaako mun toinen munasarja toimia ollenkaan..? Olen nyt ollut huomaavinani, että joka toinen kuukausi ovulaatio-oireet ovat todella heikot tai olemattomat. Hyvä, että sulla on nyt selkeä aika tiedossa laparoskopiaan ja toivotaan, että ehdit plussata ennen sitä!! :hug: Ja niin kiva, että käyt kuitenkin yhä täällä ketjussa!!

Omaa... mulla on pitkästä aikaa toiveikas olo ja kädet mulla onkin kyynärpäitä myöten ristissä että olen oikeasti raskaana ja vältän parin viikon päässä odottelevan kohdun tähystyksen. Nyt on dpo 10, ja mua on närästänyt 5 päivää lähes koko ajan. Ikinä ennen ei ole närästänyt. Lisäksi on kohdun tienoilla vihlaisuja ja muita tuntemuksia, mutta niitä on kyllä ollut joinakin muinakin kiertoina. Ja eilen illalla oli tosi huono olo, heikotti ja oksetti. Kuitenkin voi olla, että olen vaan saanut ilokseni tuon närästyksen ja se selittää huonot olot ym. ja vihlaisuja tosiaan on muutenkin ennen menkkoja...

Mutta ihan "julkisesti" tunnustan olevani vähän toiveikas sen suhteen, että olisi tärpännyt. En aio testata ennen sunnuntaita/maanantaina, koska en halua nähdä negaa... Joku vuoto/kivut varmaan kertovat ennen sitä, jos ei ole onnistanutkaan. Mutta nyt pidän peukkuja itselleni ja tosiaan ristin kyynärpäänikin vielä sen puolesta että ois mun kuukausi :D
 
yöperhonen :hug:

Ite en oikein tiedä missä mennään, ihanku eilen ois ollut jo ovulaatio (kp vasta 10) mut voihan se olla ihan vaan vainoharhaakin... Jajajajaja, mikäs juttu tää on että Valion greippimehua ei enää ole (?) Oletteko muita merkkejä/laatuja käyttäneet?
 
Bubunen - voi kun olisit nyt oikeassa oireiden kanssa. on se kumma miten täällä NIIN toivoo tärppiä muillekin kuin itselleen. Varsinkin niille joilla on pitkä yritys takana tai tutkimuksia/ikäviä operaatioita edessä. Tule sitten heti kertomaan miten kävi. Mä en malttaisi olla testaamatta..

Mulla on ensi viikolla oletettavissa taas tuhrut alkavaksi dpo 8 tai 9. Lähetään sillon tyttöjen kans hemmottelupäivää viettämään Tallinnaan, eli jotain mukavaa sentäs jos taas näyttää että menkkoja edeltävä tuhru alkaa. Voi kun kävisi kans "klassisesti" että nyt kun on leikkausaika tiedossa (ja siltä osin ei tarvii enää jännittää koska ja mitä) niin pamahtaisi plussa testiin..
 
***** Torstai 18.7.2013*********




bubunen.................tyttö 08/10.................kp6/26.........yk8
oktonautti...............tyttö 02/09.................kp 14/26-28............yk 6
Venla84..................tyttö 4/12 ..................kp17/21-28...........yk 5
manije....................poika 7/12...................kp18/30................yk4
mannamaaria.........tyttö5/12......................kp18/26-54............yk2
Penni79..................tyttö 7/12....................kp 19/24-26..........yk 8
äiti -07...................tyttö 01/07.................kp21/28................yk20
karmini.................tyttö2/12......................kp25/26-28...........yk?
Wuf........................tyttö 02/09................kp27/28-30.............yk4
hiulu.......................poika 09/11.................kp32/28-32............yk 3
Läiti......................poika02/05.................. kp 60/33-39...........yk18







RKTT :heart:



JÄNNÄILIJÄT :popcorn:




TAUSTAILIJAT
Neiti Näpsän äiti (yk31)
Tahdokas (yk21)
Bambini
yöperhonen-



PLUSSANNEET

Heinäkuu 2013
niiskunenä (.yk 9 )

Kesäkuu 2013

chiaraa(yk 5) , sini_tintti (yk 4),jenniii90(yk4)


Toukokuu 2013
Ihanamami(yk 3)

Huhtikuu 2013

SnowFlakes, Kolibrinkukka (yk5)

Maaliskuu 2013
pupup (yk 1), Susimieli (yk1)

Helmikuu 2013
Laala (yk9), Pörrö (yk3), Tagzy, Bethany, Jau11 (yk1), Niiskunenä(yk5), Sona82(yk6)

Tammikuu 2013
Kirskis, eskapismi (yk2), Kulkuriina (yk11), Pauki (yk8), Lempo (yk4), Viida (yk3)

Joulukuu 2012
Carriina (yk1), syysmyrsky (yk2), Bambini (yk4), Nöhvi1 (yk16/yk3)

Marraskuu 2012
iseeyou (yk3), nanna_ (yk1), kaneli83 (yk2/kkm), Vaniljainen (yk1), Crassula (yk3), Epa_88, Kista (yk4)


Päivityspyynnöt punaisella
 
Viimeksi muokattu:
Nyt ois menossa 19/26-28 ja tuntuu mukavaa vihlontaa tuolla kohdun tienoilla..saas nähä millasissa tunnelmissa lähetää ens viikolla reissuun :D

Mannamaaria eikös se yleensä aina mee niin et ku rupee tykästyyn johonki tuotteeseen ja haluu sitä käyttää niin se aina kummallisesti katoaa markkinoilta :rolleyes:
 
Omaa... tänään on dpo 12 ja ostin eilen testin. Eilen tuli aavistuksenomaista haaleaa punaista parilla pyyhkimisellä, joten ajattelin jo että se siitä sitten. No se jäi siihen pariin kertaan ja tänään ajattelin varmuuden vuoksi tehdä testin varmana siitä että ei onnistanut.

No, joku haaleaakin haaleampi punertava haamu tuli testiin testiajalla... Samanlainen mulla tuli tammikuussa tuohon samaan testiin vissiin kp 12-13, kun sain sitten sen keskenmenon. Ja muistaakseni toisenkin kerran keväällä, kun minulla oli mielestäni kemiallinen raskaus.

En osaa vielä iloita mitenkään vaan totean vain, että on ollut ainakin kiinnittymisyritys niin kuin ajattelinkin. EN halua vielä onnitteluja enkä mitään merkintöjä kiertopäiviin, antaa mennä toistaiseksi noin! Peukkuja saa pitää, että vahvistuisi ja olisi onnistanut!! :) Pidän itsekin itselleni ja nyt pistän kainalotkin ristiin, että tuo olisi haalea "oikea" plussa!!! Mulla hcg nousee kyllä melko hitaasti, sillä esikoisesta dpo 11 tein puhtaan negan ja dpo 13 vielä negan ja haalean plussan...

Sori pitkä vuodatus omista asioista :confused:
 
Kyllä vähän tuntuu siltä, että oli kiinnittymisyritys vain. Tutut kivut alkoivat viime yönä, vuotoa ei kyllä ole juurikaan. Ostan huomiseksi uuden testin varmuudeksi, mutta toiveet haihtuivat kyllä aikalailla jo. Nnä annetaan nyt kiertopäivien rullata tuolla vanhalla kun ei vuotoa ole... Kiitos!

Tähän asti mua on kammoksuttanut ihmeen paljon se kohdun tähystys, mutta nyt olen iloinen että se on pian. Saapahan selvyyden. Kyllä mulla on aika vahvasti sellainen olo, että jos nytkään ei kiinnittymistä voinut tapahtua, en tule raskautumaan ilman jotain apuja.
 
Bubunen- pidetään vielä toivoa yllä !!! Mutta olet oikeassa; hyvä että tutkimus on tulossa jos sieltä sitten selviää jotain.

Täällä samalla asenteella. Nyt kun leikkausaika on tiedossa niin helpottaa. ja sen jälkeen sitten muitakin tutkimuksia.. Mä epäilen ongelmani olevan joko kiinnittymisessä (ei onnistu koska alkaa tuhruttaa jo dpo 8) tai että munasolu kyllä kehittyy ja ovis yrittää tapahtua (ovis plussa ja oireet joka kuussa) - muttei sitten irtoakkaan. Molempiin syynä voi olla endo.

Nyt dpo 5 menossa ja pari päivää jännäämistä. Dpo 8 tai 9 kertoo sit miten kävi = jos tuhrut alkaa, seuraa menkat 4 pvän päästä perässä.
 
Mä epäilen ongelmani olevan joko kiinnittymisessä (ei onnistu koska alkaa tuhruttaa jo dpo 8) tai että munasolu kyllä kehittyy ja ovis yrittää tapahtua (ovis plussa ja oireet joka kuussa) - muttei sitten irtoakkaan. Molempiin syynä voi olla endo.

Nyt dpo 5 menossa ja pari päivää jännäämistä. Dpo 8 tai 9 kertoo sit miten kävi = jos tuhrut alkaa, seuraa menkat 4 pvän päästä perässä.
Mä uskon, että mun kohtu on oikeasti vaurioitunut siinä kaavinnassa, eli siellä on joko kiinnike tai sitten pinta on kauttaaltaan jotenkin arpeutunut/ohut ja hutera. Mulla ei tullut synnytyksen jälkeen ollenkaan menkkoja yli 2 vuoteen, mutta en ihmetellyt koska hormonaalinen ehkäisy on ennenkin vienyt mun kuukautiset ja silti palautuivat nopeasti, kun lopetin ehkäisypillerit. Mulla on aina ollut runsaat kuukautiset, siitä asti kun 11-vuotiaana alkoivat. Mutta nyt ehkäisyn lopettamisen jälkeen eli viimeiset 8 kuukautta menkat tarkoittaa vain helvetillisiä kipuja ja niukkaakin niukempaa tuhruttelua.

Viimeksi kun kävin gynekologilla hän koitti laajentaa mun kohtua ruiskuttamalla sinne vettä. Ei laajentunut, ja epäili kiinnikettä. Se selittäisi myös hänen mukaansa ne kivut; kohtu supistelee rajusti, koska kiinnike estää veren vuotamisen ulos. Alkutalvella mulla on myös ultrakuvista epäilty kiinnikettä, joskin sitä ei ole sen jälkeen enää saatu ultrassa näkyviin. Mutta nyt ihan oikeasti odotan, että pääsen siihen tähystykseen koska uskon, että mun tapauksessa siitä tulee oikeasti selvyyttä tilanteeseen. Kiinnike voidaan ilmeisesti leikata samantien siinä tähystyksessä, ja kauttaaltaan vaurioitunutta pintaa yritetään parantaa estrogeenilääkityksellä. Hedelmöittymisessä en usko meillä olevan ongelmaa, koska olen aika varma että hedelmöittyminen on tapahtunut 3-5 kertaa jo tämän yrityksen aikana päätellen oireista ja raskaustestien hailukoista haamuista aina vähän ennen menkkoja.

Penni, voi kun toivon ettei tuhru ala!! Ihan hirveän paljon toivoisin että olisit raskaana!! Sä nyt ja mä sitten heti seuraavasta ovulaatiosta tähystyksen jälkeen :D :D Kiitos sulle toivon ylläpitämisestä, mutta mä heitin kirveen kiveen tältä erää. Ei näistä kivuista voi selvitä mikään pikkuinen elämänalku, sen verran rajusti on supistanut taas koko tämän päivän...
 
Bubunen: Meillä on kyllä paska tsäkä.. Täällä tullaan perässä seuraavaa kiertoa kohden. tuhrut alkoivat joten 3-4 päivää ja menkat.

Soittivat mulle polilta ja sanoivat että lääkäri haluaa tavata mut ennen laparoskopiaa. En oikein tiedä miksi, kai sitten suunnitellaan leikkausta yhdessä,niin että potilas saa sanoa etukäteen miten toimitaan jos löytyy "isompia" ongelmia.. Anyway, aion kysyä voisiko hän samalla laittaa jo labralähetteet verikokeisiin (prolaktiini, kilppari ym) koska kuitenkin ne kaikki otettaisiin laparoskopian jälkeen kun tarkemmat tutkimukset alkaa. Ois nekin sit siinä vaiheessa jo tehty ja vastaukset valmiina. noita verikokeita kun otetaan ainakin heti menkkojen jälkeen ja sitten loppukierrosta.
 
Penni :( :( :hug: Höh. Olisin niin toivonut, että olisit plussannut!! Vähän outoa sanoa näin, mutta mulla oli ihan sellainen olokin että nyt sä testaat sen plussatestin... Olen ajatellut sitä aina välillä ja oli ihan sellainen olo, että nyt sua onnistaa. No, lohduttaudutaan sillä, että ainakin tutkimukset on nyt tulossa, ja paljonhan ne pystyy nykypäivänä tekemään!! Hyvä juttu, että lääkäri haluaa tavata jo etukäteen, tuntuu että paneutuu asiaan enemmän ja voit tosiaan kertoa toiveistasi noiden arvojen suhteen yms. Multa otettiin nyt myös prolaktiini-, kilppari. ym. arvot ja vastaukset on valmiina sitten ensi tiistaina, kun mulla on se tähystys. Kyllä me saadaan vielä ne juniorit, Penni! :hug:

Karmini harmi! No, josko ensi kierrossa sitten jo oikein kunnon yritykseen :) :)

Mulla jää nyt sitten tämä kierto välistä yrityksen suhteen, koska ovulaatio osuisi ihan samoille ajoille tähystyksen kanssa, ja sain tiukat ohjeet että nyt ei saa yrittää. No, yritän ajatella, että ensi kiertoon sitten viisaampana kun tämä tähystys toivottavasti selventää tilannetta. Neiti Näpsän äiti, jäädytän yrityskerrat täksi kierroksi ja seuraava kierto saa olla yk 8. Tässä kierrossa kun ei siis yritystä saa olla. Muistuttelen sinua vielä lähempänä tästä toiveesta. Kiertopäivät saa kulkea normisti, pysyn sitten kartalla.

Hiukan alkaa olla tuo tähystys mielessä, ja hermostuttaa välillä. Mitä jos mun kohtu on ihan arpeutunut raunio, ja tuomio on, että ei enempää lapsia lisää? Tai mitä jos se on yksi kiinnikekasa, kiinnittynyt joka puolelta ja mahdoton saada kuosiin? Tai jos ne puhkaisevat mun kohdun siinä toimenpiteessä (kuten ystävällinen kätilö kertoi että joskus tapahtuu, kun kysyin riskeistä)? Jos mä kuolen sinne? En mä oikeasti tuollaisiin nyt usko enkä murehdi, mutta välillä alkaa ajatukset pyöriä päässä ja pelottaa. Ja siis oikeasti pelkään varmaan, että tuomio on että raskautuminen on hyvin epätodennäköistä tai liian riskialtista. Olisi ohi jo tuo tuleva tiistai.
 
Bubunen - haluatko tulla mukaan tonne "hoitountuvikot" suljettuun kerhoon? Mä olen tykännyt tosi paljon siellä jutella tuntojani avoimemmin kun ei kaikki pääse lukemaan. Mä oon kans miettinyt sua tässä kuukausien aikana kun ollaan niin samassa jamassa jotenkin - siellä ois mukavempi jatkaa jutustelua kunnolla. Sinne siis pääsee kun pari sanasta kirjoittaa julkisen palstan puolelle (Hoitountuvikot alkukäynnille menossa 2013) ja pyytää päästä mukaan, kutsu tulee vuorokauden sisään. Ja pois tietenkin pääsee koska vaan jos ei tunnu omalta paikalta.. Siellä on "meitä" monta just tutkimusten alkutaipaleella olevia.
 
Moi!

Ensinnäkin, anteeksi kaikille - koitan päästä mukaan juttuihin, joten omanapailen vain tähän hätään. Ja kun olen kartalla, lupaan olla enemmän hengessä mukana :)

Voisin minäkin pikkuhiljaa taas palailla listoille.. ;)

Eli, Bambini....32v.... poika 8/08.....kp 15/30 (?)..... yk5 /yk9-10 (?) (neljäs yk meni kesken, sen jälkeen ns. todellista yritystä ei oo edes ollut.. tjottailua)

Tällä viikolla tikutettu kkm:n jälkeinen eka ovis kaiken sen hiljaiselon jälkeen, kun ovistuntemukset selkeästi muuttui kkm:n jälkeen (tai no, katosi aika moni juttu, ei enää niin selkeä kuin ennen keskenmenoa). Tähän asti olin kuitenkin malttanut olla tikuttelematta ja ajattelematta asiaa liiemmälti. Menihän tässä aikaa, jotain puolisen vuotta. Tai jotain. Tjottailemalla. Eikä ole tärpännyt, mutta itseasiassa, se ei ole haitannut. Nyt sitten ovis kohdillaan, tikutettu jo toista päivää suht tasavahvaa viivaa, enkä tiiä ees mikä niistä todellisuudessa on ovisplussa :D Sama se, tuntemuksia on ja hormonit selkeästi hyrrää, joten pakko saada tänään jotain aikaiseksikin - ei voi luottaa siihen, että toissailtaiset pupuilut riittäis :LOL:
 
Täällä hieman hiljaiseloa vietelty.. Lomailtu ja sairasteltu ja tehty taloa!! :) Jospa nyt ehtis jotain kirjotteleen..

Itsellä tänään menossa kp19.. Oon niin saamaton etten oo saanu vieläkään aikaseksi ostaa niitä ovistestejä.. Aina vaan puhun ja suunnittelen mutta ei.. :LOL: Mutta nyt mennään näillä.. Mistähän johtuu kun seksin aikana mies menee ihan perälle asti niin nivusiin särkee ja tuntuu tympeälle?? Tänään tuntui niin epämukavalle.. :stick: Jostain luin että voisi johtua ovulaatiostakin?? Pari päivää ollutkin niin kosteaa että voisi olla oviksestakin johtuvaa toki.. Jos siitä johtuvaa niin oltu ainakin oikeaan aikaan liikkeellä, pari päivää aiemmin ja tänään.. :D Että nyt kai aletaan jännäämään parin viikon päähän! Anteeksi kun taas jäi ihan oman navan tutkimiseen.. :ashamed:

Nukkumaan tuo häätyy lähteä kun niin väsyttää vaikka viime yönkin nukkunut kuin tukki, ja pitkät unet.. |O Jos vaan ilma kulkee kun nenä niin tukossa ja punainen kun päivän hangannut.. :snotty:
 

Yhteistyössä